Mitkä ovat Raamatun hölmöimmät kohdat?

-lista-

Laittakaa lista. Minä aloitan tällä:

5. Moos 25:11-12
"Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä,naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki"

25

837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klassikko_

1. Moos. 6:4

Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita

• Puhuva aasi.

Tuom.9:8-15. Puut lähtivät voitelemaan itsellensä kuningasta. Ja he sanoivat öljypuulle: Ole sinä meidän kuninkaamme. Mutta öljypuu vastasi heille: Jättäisinkö lihavuuteni, josta jumalat ja ihmiset minua ylistävät, mennäkseni huojumaan ylempänä muita puita.... Job.12:7-9. Mutta kysyppä eläimiltä, niin ne oppetavat sinua, ja taivaan linnuilta, niin ne ilmoittavat sinulle...

• hui kauhistus

3. Moos. 15:24
      Ja jos mies makaa hänen kanssaan ja hänen kuukautistansa tulee hänen päällensä, olkoon hän saastainen seitsemän päivää, ja jokainen vuode, jossa hän lepää, tulee saastaiseksi.

• äsdkha

Omenalla houkutteleva puhuva käärme.

• -.-

Omenalla?

• kokonaisuus on hölmö

Jumala synnytti itsensä jotta voisi tappaa itsensä pelastaakseen meitä häneltä itseltään.

• Voihan vitalis.

Niin onkin hölmö. Jes.43:10. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Jer.28:10.

• Rapanhapakko

KALJUPÄÄ, PIKKUPOJAT JA 2 KARHUA
      (Kuin Kultakutri ja kolme karhua?)

"Elisa lähti sieltä Beteliin. Kun hän nousi rinnettä, kaupungista tuli pikkupoikia, jotka pitivät häntä pilkkanaan ja huusivat hänelle: "Tule tänne, kaljupää! Tule tänne, kaljupää!" Hän kääntyi katsomaan pilkkaajiaan ja kirosi heidät Herran nimeen. Heti tuli metsästä kaksi karhua ja ne raatelivat neljäkymmentäkaksi poikaa kuoliaaksi."

Luulenpa että poikien vanhemmat suuresti ylistivät Herraa ja tämän oikeamielistä viisautta.

LIITONARKKU, JUMALA JA PERÄPUKAMAT

Ensimmäinen Samuelin kirja 4-6

http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Sam.4.html#o7
      http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Sam.5.html#o8
      http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Sam.6.html#o9

Kaikki muistanemme Indiana Jonesista, että Liitonarkulla on maagisia voimia. Tässä niiden perusta Raamatussa:

Israelilaiset jäävät tappiolle taistelussa filistealaisia vastaan. Jostain syystä Jumala ei siinä taistelussa autakaan, tappiot ovat suuret. Filistealaiset vievät Liitonarkun.

Laittavat sen temppeliinsä Ashodiin Dagonin patsaan kanssa. Ekana yönä Dagonin patsas kaatuu, tokana menee päreiksi.
      Sitten Jumala lähettää paiseita filistealaisiin.
      Jotkut uskovaiset pitävät King James-käännöstä oikeana, niin todetkaamme että ne olivat peräpukamia.
      "they had emerods in their secret parts"
      http://skepticsannotatedbible.com/1sam/5.html#6

Filistealaiset lähettävät Liitonarkun toiseen kaupunkiinsa, Gatiin.
      Siellä Jumala lähettää taas märkiviä peräpukamia kaikkiin asukkaisiin.
      Liitonarkku siirretään sitten Ekroniin. Herran käsi on taas raskas, porukkaa kuolee ja kaikki saavat kivuliaita peräpukamia niin että huutonsa kuuluu Taivaaseen asti.

Arkun oltua filistealaisten hallussa seitsemän kuukautta, he päättävät lähetää sen takaisin israelilaisille. Hyvityslahjaksi Arkun mukaan valavat kullasta viisi rotan kuvaa ja viisi pukamiensa (!!) kuvaa. Erottavat kaksi lehmää vasikoistaan ja vaunuja vetäen lähettävät ne matkaan.

Lehmät löytävät tiensä israelilaisten alueelle, Bet-semesin kylään.
      Israelilaiset lyövät lehmät lihoiksi ja uhraavat Herralle.
      Vain Jekonjan suku ei iloitse nähdessään Liitonarkun, joten Jumala luonnollisesti tappaa heistä seitsemänkymmentä miestä!

Bet-semesiläiset eivät kestä Liitonarkkua, joten se siirretään Kirjat-Reamiin jonne se jää pitkäksi aikaa..

• Rapanhapakko

2. Moos 4:

21 Herra sanoi Moosekselle: "Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta minä kovetan hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään. 22 Silloin sinun pitää sanoa faraolle: Näin sanoo Herra: 'Israel on minun esikoispoikani. 23 Minä käsken sinua päästämään poikani minua palvelemaan. Jos kieltäydyt päästämästä häntä, minä surmaan sinun esikoispoikasi.'"

24 Matkan varrella Herra tuli Moosesta vastaan paikassa, johon hän oli perheineen yöpynyt, ja aikoi surmata hänet. 25 Silloin Sippora otti terävän piikiven, leikkasi pois poikansa esinahan ja kosketti sillä Moosesta jalkojen väliin sanoen: "Sinä olet minun veriylkäni." 26 Niin Herra jätti Mooseksen rauhaan. Sippora oli ensimmäinen, joka sanoi "veriylkä" puhuessaan ympärileikkauksesta.

http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Moos.4.html
        ----------------

Siis mitä? Jumala tuli Moosesta vastaan ja meinasi tappaa tämän? Ja mikä olikaan Mooseksen pelastus? Sipporan pojan esinahka.

Kyllä se Jahve on aika outo ja nykyvinkkelistä epämoraalinen hahmo. Onneksi sitä ei ole olemassa. Muutenhan se tuolla kiertelisi tappamassa ihmisiä ja me raukat joutuisimme läpsimään toisiamme jalkoväliin leikatuilla esinahkoilla pelastuaksemme. Ei ihan tervettä toimintaa...

Ai niin, tuohan on "Vanhan Liiton" aikaa! Eihän se Jeesus enää noin, vaikka kolmiyhteisyysopin mukaan samalla itse Jumala onkin?

Siinäpä papeillekin sun muille saarnaajlle oivallinen saarnan pohja, josta vetää hellyttävän moraalisia ja lohduttavia opetuksia! Kumma kyllä eivät tällaisista saati karmeammista Raamatun kohdista koskaan saarnoja pidä. Miksi ei?

Vakioselityksiä Vanhan Testamentin tapauksista on, että ne ovat "esikuvaa Jeesuksesta". Tässäkin tapauksessa olisi hieman selittämistä miten. Mutta uskon kautta ymmärtää ja me uskosta osattomat emme voi ymmärtää. uskovaiselle taas Pyhä Henki kirkastaa? :D

• muista se

Tämä typerä suomi 24 plussaus. Aloitus on typerä. RAAMATTU on RAAMATTU, sanasta sanaan, oli se sinusta typerä tai ei.

• nelijalkainen sirkka

Raamattu on satua, kannesta kanteen!

• Rapanhapakko

http://www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.14.html#o18

Tästä näemme ns Raamatun Jumalan lääketieteellisen ymmärtämyksen. Ja tuoko ääliö muka suunnitteli maailmankaikkeuden?

Näkyy, että se "Jumala" ei erottanut oikeaa spitaalia muista ihottumista, suttaisista vaatteista eikä edes hometaloista!

Tässä mitä "Herra sanoo" hometaloista:
      Ehkä alku jotain teknisesti auttaa, mutta eiköhän "spitaalin" lähtöä seurannut talon puhdistusmeno vastaa ihan Voodoon taikauskoa? Ja Jumalako noin sanoi, kai teidän hihhulien pitää niin uskoa? Oliko Jeesuskin tuolloin samaa mieltä? :-)

Lukekaa itse:

Talossa esiintyvää spitaalia koskeva laki

33 Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille:
      34 "Kun te olette saapuneet Kanaaninmaahan, jonka minä annan teidän omaksenne, ja minä sallin spitaalin tarttua siellä johonkin taloon, 35 on talon omistajan mentävä papin luo kertomaan, että hänen taloonsa on tarttunut jotakin, mikä näyttää spitaalilta. 36 Ennen kuin pappi menee tutkimaan taloa, hänen on käskettävä tyhjentää se; muuten kaikki siellä oleva saattaa tulla saastaiseksi. Sitten pappi menköön tarkastamaan talon. 37 Jos hän huomaa, että tautia on seinissä vihertävinä tai punertavina läiskinä, jotka ovat syöpyneet seinän pintaa syvemmälle, 38 hän tulkoon ulkopuolelle ovensuuhun ja sulkekoon talon seitsemäksi päiväksi. 39 Seitsemäntenä päivänä pappi palatkoon katsomaan, ja jos tauti on levinnyt seinissä, 40 hän käskeköön repiä irti ne kivet, joihin sitä on tarttunut, ja viedä ne kaupungin ulkopuolelle saastaiseen paikkaan. 41 Talon sisäseinät kaavittakoon kauttaaltaan, ja kaikki, mitä niistä irtoaa, vietäköön samaten kaupungin ulkopuolelle saastaiseen paikkaan. 42 Pois vietyjen kivien tilalle on tuotava toiset kivet, ja seinät on päällystettävä uudella laastilla.

43 "Jos tautia ilmaantuu vielä sen jälkeen, kun kivet on revitty irti ja seinät kaavittu ja päällystetty uudelleen, 44 pappi menköön tarkastamaan talon uudelleen. Jos tauti on levinnyt, se on pahanlaatuista spitaalia, ja siksi talo on saastainen. 45 Siinä tapauksessa on purettava koko talo, kivet, puuosat ja laasti, ja kaikki on vietävä kaupungin ulkopuolelle saastaiseen paikkaan.

46 "Jokainen, joka käy talossa silloin, kun se on eristettynä, on epäpuhdas iltaan saakka. 47 Jokainen, joka yöpyy tai aterioi talossa, pesköön vaatteensa.

48 "Jos pappi taloa tarkastaessaan havaitsee, ettei tauti ole levinnyt sen jälkeen, kun talo päällystettiin uudelleen, hänen tulee julistaa se puhtaaksi, sillä tauti on hävinnyt. 49 Pappi ottakoon talon puhdistamiseksi kaksi lintua, setripuuta, karmiininpunaista villaa ja iisopin oksia. 50 Toisen linnun hän teurastakoon virtaavalla vedellä täytetyn saviastian päällä. 51 Sitten hän ottakoon setripuun, karmiininpunaisen villan ja iisopin oksat sekä elävän linnun, kastakoon ne teurastetun linnun vereen ja veteen ja pirskottakoon verta ja vettä taloon seitsemän kertaa. 52 Kun hän näin on puhdistanut talon linnunverellä, virtaavalla vedellä, elävällä linnulla, setripuulla, iisopilla ja karmiininpunaisella villalla, 53 hän päästäköön elävän linnun lentämään ulos kaupungista. Kun pappi on tällä tavoin toimittanut sovitusmenot, talo on puhdas."

54 Tähän päättyy kaikkia spitaalitauteja, päärupea, 55 vaatteissa tai taloissa esiintyvää spitaalia, 56 kyhmyjä, hilseileviä ihottumia ja vaaleita laikkuja koskeva laki. 57 Tämän lain perusteella tiedetään, milloin taudin saaneet ovat saastaisia ja milloin puhtaita. Tämä oli spitaalia koskeva laki.

• Hölmöin kohta on se kun Jeesus huusi viimeisissä sanoissaan "Jumalan hyljänneen hänet"

Se on niin hölmöä, että miljardi kristittyä pitää noita sanoja niin hölmöinä, etteivät usko Jeesuksen sanoneen niin ja uskovat siitä huolimatta Jeesusta.

• Rapanhapakko

Tämä on aika karmeanhassu.

Jumala itse määrää Daavidia suorittamaan väestönlaskun. Joka sitten siihen aikaan onkin kuulemma syntiä, vaikka kansan määrän lukuja on Raamatussa muuten paljon, ja Luukkaan mukaan itse Jeesuskin kävi syntymässä Beetlehemissä vain väestönlaskun takia.

Mutta tuossa siis Jumala itse määrää Daavidia väestönlaskuun.
      Daavid tottelee.
      Jumala rankaisee muuta kansaa rutolla juuri siitä väestönlaskusta. Tappaa rutolla 70 000 asiaan viatonta juutalaista, ja siis hei asiasta jonka itse käski Daavidin tehdä!
      Mutta sitten Jumala hei haloo KATUU, ja Daavid selviää uhraamalla eläimiä, kun Jumala niin tykkää haistella palavan lihan käryä.

Ei järjen hiventäkään. Ja olikos tämä Jumala teidän oppinne mukaan siis myös Jeesus itse tai oliko Jeesus tuohon aikaan samaa mieltä?

http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Sam.24.html#o46

Daavid toimittaa väenlaskun

1 Herra vihastui jälleen Israeliin, ja yllyttääkseen Daavidia kansaa vastaan hän sanoi: "Mene ja laske Israelin ja Juudan väki." 2 Kuningas sanoi sotaväkensä päällikölle Joabille: "Käykää läpi kaikki Israelin heimot Danista Beersebaan asti ja tarkastakaa väki, niin että saan tietää sen luvun." 3 Joab vastasi: "Herra, sinun Jumalasi, kasvattakoon väen satakertaiseksi, olipa se nyt minkä kokoinen tahansa, ja saakoon herrani ja kuninkaani omin silmin nähdä näin tapahtuvan. Mutta miksi sinä tällaista haluat?" 4 Kuningas pysyi kuitenkin määräyksessään, jonka oli antanut Joabille ja sotaväen päälliköille.

Joab lähti sotaväen päälliköiden kanssa kuninkaan luota laskemaan Israelin väkeä. 5 He kulkivat Jordanin yli, tulivat ensin Aroeriin ja jokilaakson keskellä olevaan kaupunkiin ja jatkoivat sieltä matkaa kohti Gadia ja Jaeseria. 6 Sieltä he kulkivat Gileadiin ja heettiläisten alueelle Kadesiin, saapuivat Daniin ja kääntyivät Sidoniin. 7 He kävivät Tyroksen linnoituksessa ja kaikissa hivviläisten ja kanaanilaisten kaupungeissa ja lähtivät sitten Juudan Negeviin päin, kohti Beersebaa.

8 Kierreltyään kaikkialla maassa he palasivat yhdeksän kuukauden ja kahdenkymmenen päivän kuluttua Jerusalemiin. 9 Joab ilmoitti kuninkaalle väenlaskun tuloksen: Israelissa oli asekuntoisia miekkamiehiä kahdeksansataatuhatta, Juudassa viisisataatuhatta.

10 Laskettuaan väen Daavid sai piston sydämeensä. Hän sanoi Herralle: "Tämä tekoni oli suuri synti. Herra, anna se palvelijallesi anteeksi! Olen menetellyt hyvin tyhmästi."

11 Kun Daavid aamulla nousi, oli hänen näkijälleen, profeetta Gadille, tullut näin kuuluva Herran sana: 12 "Mene ja ilmoita Daavidille: Näin sanoo Herra: 'Annan sinulle kolme vaihtoehtoa. Valitse niistä yksi, niin teen sinulle sen mukaan.'" 13 Gad tuli kertomaan tämän Daavidille ja sanoi: "Tahdotko, että maahasi tulee seitsemän nälkävuotta? Vai pakenetko mieluummin kolmen kuukauden ajan vihamiehiäsi, jotka ajavat sinua takaa? Vai annatko ruton tulla maahasi kolmeksi päiväksi? Mieti nyt ja sano, mitä minun on vastattava hänelle, joka minut lähetti." 14 Daavid vastasi Gadille: "Mikä kauhea valinta! Mutta parasta on jättäytyä Herran käsiin, sillä hänen laupeutensa on suuri. Ihmisten käsiin en tahdo jättäytyä."

15 Niin Herra antoi Israeliin tulla ruton, jota kesti siitä aamusta hänen säätämäänsä hetkeen asti. Kansaa kuoli Danista Beersebaan seitsemänkymmentätuhatta henkeä. 16 Mutta kun enkeli ojensi kätensä Jerusalemia kohti tuodakseen hävityksen sinne, Herra katui tuhotyötä ja sanoi enkelille, joka hävitti kansaa: "Jo riittää. Laske kätesi." Herran enkeli oli silloin jebusilaisen Araunan puimatantereen kohdalla.

17 Nähdessään enkelin surmaavan kansaa Daavid sanoi Herralle: "Minähän olen syntiä tehnyt, minä olen tehnyt väärin. Mutta entä tämä minun laumani, mitä se on tehnyt? Osukoon kätesi minuun ja isäni sukuun." 18 Silloin Gad tuli Daavidin luo ja sanoi hänelle: "Mene jebusilaisen Araunan puimatantereelle ja pystytä sinne alttari Herralle." 19 Daavid teki kuten Gad oli sanonut ja lähti paikalle, jonka Herra oli määrännyt.

20 Kun Arauna katsahti alas rinteelle, hän näki kuninkaan ja kuninkaan miesten olevan tulossa. Hän lähti heitä vastaan ja heittäytyi maahan kuninkaan eteen. 21 Arauna kysyi: "Minkä vuoksi herrani ja kuninkaani tulee palvelijansa luo?" Daavid vastasi: "Ostamaan sinulta puimatannerta. Aion rakentaa siihen alttarin Herralle, jotta kansa vapautuisi vitsauksesta." 22 Arauna sanoi Daavidille: "Herrani ja kuninkaani voi uhrata mielensä mukaan. Tässä on härkiä polttouhriksi ja puimarekiä ja härkien ikeitä polttopuiksi. 23 Kaiken tämän Arauna antaa sinulle, kuningas." Ja hän jatkoi: "Herra, sinun Jumalasi, täyttäköön toiveesi!" 24 Mutta kuningas vastasi: "Ei, minä ostan sinulta kaiken täydestä hinnasta. Minä en uhraa Herralleni ja Jumalalleni ilmaiseksi saatuja polttouhreja."

Daavid osti puimatantereen ja härät viidelläkymmenellä hopeasekelillä. 25 Hän rakensi sinne alttarin Herralle ja uhrasi poltto- ja yhteysuhreja. Herra kuuli nyt kansan rukoukset, ja Israel vapautui vitsauksesta.

• Rapanhapakko

Tässä taas Loot, se ainoa "hurskas" mies sen jälkeen kun Jumala oli pelastanut Lootin perheineen Sodoman tuholta:

Eipä näy Jumala tuota tuomitsevan. Insestiä umpikännissä. Kunhan eivät homoile? :-)

Tuolloin piileskelivät luolassa, mutta eiköhän tyttärille olisi lopulta muitakin miehiä löytynyt. Kulttuurisyiksi tuohon tarinaan voisi ehken spekuloida tyttärien naittamismenoja jolloin Lootin tulisi olla hengissä. Tai sitten että nämä vanhat juutalaiset olivat rasisteja jos ketkä, vieraisiin kansoihin sekaantuminen oli tabu.

http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.19.html

31 Vanhempi tytär sanoi nuoremmalle: "Isä alkaa tulla vanhaksi, eikä maassa ole yhtään miestä, joka voisi tulla ottamaan meidät vaimokseen yleisen tavan mukaisesti. 32 Juotetaan isälle viiniä ja maataan hänen kanssaan, että saisimme isämme avulla lapsia ja sukumme säilyisi." 33 Illalla he juottivat viiniä isälleen, ja vanhempi makasi isänsä kanssa, eikä Loot huomannut, milloin tytär tuli hänen viereensä ja milloin hän lähti. 34 Seuraavana päivänä vanhempi sanoi nuoremmalle: "Minä makasin eilisiltana isän kanssa. Juotetaan hänelle viiniä tänäkin iltana, ja mene sinä nyt makaamaan hänen kanssaan, että saisimme isämme avulla lapsia ja sukumme säilyisi." 35 Ja he juottivat sinäkin iltana viiniä isälleen, ja nuorempi meni makaamaan hänen kanssaan, eikä Loot huomannut, milloin tytär tuli hänen viereensä ja milloin hän lähti.
      36 Niin Lootin molemmat tyttäret tulivat raskaaksi isästään. 37 [i] Vanhempi synnytti pojan ja antoi hänelle nimeksi Moab*; hänestä tuli nykyisten moabilaisten kantaisä. 38 [i] Nuorempi synnytti hänkin pojan ja antoi tälle nimeksi Ben-Ammi*; hänestä tuli nykyisten ammonilaisten kantaisä.

• Rapanhapakko

Eipä tuo Loot, "hurskas mies", nykymitoin muutenkaan herrasmieheltä vaikuta. Tässä saman luvun alusta. Enkelit lopulta hoitavat tilanteen, mutta eiköhän tuo Lootin käytös ollut siihen aikaan suorastaan esimerkillistä? Hyvä isäntä tarjoaa tyttäriään raiskattaviksi vieraiden sijaan:

4 Ennen kuin he olivat asettuneet levolle, kokoontuivat talon eteen Sodoman asukkaat, kaupungin kaikki miehet, niin nuoret kuin vanhatkin. 5 He huusivat Lootia ja sanoivat hänelle: "Missä ovat ne miehet, jotka tulivat tänä iltana luoksesi? Tuo heidät tänne, me haluamme maata heidät!" 6 Loot meni ulos heidän luokseen, mutta sulki oven perässään. 7 Hän sanoi: "Hyvät miehet, älkää sentään tehkö niin pahaa tekoa. 8 Minulla on kaksi tytärtä, jotka ovat vielä neitsyitä. Minä tuon heidät teille, saatte tehdä heille mitä haluatte. Mutta näihin miehiin älkää koskeko, sillä he ovat hakeneet suojaa minun kattoni alta." 9 He sanoivat: "Pois tieltä! Tuo yksi on tullut muukalaisena tänne asumaan, ja hän pyrkii jo määräilemään meitä. Nyt sinun käy vielä pahemmin kuin noiden miesten!" Ja he kävivät Lootin kimppuun ja ryhtyivät murtamaan ovea. 10 Mutta miehet, jotka olivat talossa, ojensivat kätensä, vetivät Lootin sisälle ja sulkivat oven. 11 Taloon pyrkivien miesten silmät he sokaisivat niin, ettei yksikään enää kyennyt löytämään ovea.

• Rapanhapakko

Laitetaas Uudesta testamentistakin.
      Tätä varmaan yksikään, minkään suunnan uskovainen ei tajua hölmöksi. Saati huijaukseksi, mitä se on. Toinen Pietarin kirje, mihin uskovaiset usein vetoavat.

http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Piet.3.html#o4

1 Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan. Molemmissa olen herätellyt ja muistuttanut teitä, joiden ajatukset ovat vilpittömiä, 2 pitämään mielessänne pyhien profeettojen ennalta lausumat sanat sekä apostoleilta saamanne Herran ja Vapahtajan käskyn.

3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. 4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." 5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. 6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. 7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan.

8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. 9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

Ensinnäkin eihän tuossa teologisesti olisi mitään järkeä. Päinvastoin tässähän on pariin tuhanteen vuoteen syntynyt miljardeja uusia uskontonne haluamaan ikuiseen kärsimykseen joutuvia "vääräoppisia".

Toisekseen tuo kertoo OMASTA AJASTAAN. Varhaiskristittyjen kultin sisäsistä jupinaa.
      Tilanne tuossa on, että Jeesus ei ollutkaan lupauksensa mukaan palannut "silloin elävän sukupolven aikana". Kuten Paavalikin sori vaan te hihhulit uskoi. Ollen siis väärässä Paavali, evankeliumien kirjoittajat ja ehkä Jeesuskin. Sitä varten tekaistiin tuollainen selittely. Varhaiskristitytkin jo ihmettelivät syystäkin, että mites näin kun Jeesusta ei näy ja "isatkin ovat nukkuneet pois". Eli "se sukupolvi" jonka aikana Jeesuksen piti palata, oli jo kuollut.

Kolmanneksi tuo ei lähes kaikkien ei-hihhuli-raamatuntutkijateologien mukaan ole Pietarilta. Vaan paljon myöhempi Pietarin nimiin härskisti tekaistu väärennös! Syystä että tuon kirjoittaneella huijarilla oli vielä tarve uskoa niihin juttuihin ja nykyistenkin uskovaisten tyyliiin oli sitten ihan sopivaa valehdellakin ja sepitellä että mites näin kävi. Koska sellaista jo aiheesta kyseltiin jopa kristittyjen kesken. Ja kaiken niljakkaan huijaamisensa lisäksi tuokin ketku vielä ilkeää uhkailla, ihan nykyiseenkin uskovaistyyliin.

Että se siitä "Jumalan Sanasta". Vaikka miten haluaisitte ilkeää kulttianne ja tekin sen eteen suljette silmänne. Nautitte pahantahtoisesta sairaasta maailmanselityksestänne.

Tässä ihan oikeiden yliopistoteologien ajoitus- ja kirjoittaja-analyysia "Toisesta Pietarin kirjeestä":

:http://www.earlychristianwritings.com/2peter.html

Muutenkin hyvältä sivustolta (ei ole edes ateistisivusto, vaan koostetta tutkijoiden käsityksistä)

http://www.earlychristianwritings.com/

• Rapanhapakko

Ja vielä toinen Uudesta testamentista.

Matteuksen evankeliumista 1992 käännöksen mukaan luvusta 27:
      "52 haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös. 53 He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille."

1938 käännös:
      "52. ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
      53. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle."

Matteuksen evankeliumin mukaan siis Jeesuksen kuollessa Jerusalemissa haudat avautuivat ja muinaisia pyhiä konkoili ylös. Sitten nämä zombit(?) hengailivat siellä hautuumaallla Jeesuksen henkiinheräämiseen asti. Sitten menivät Jerusalemiin jossa "monet" heidät näkivät. Sitten ilmeisesti katosivat.

Mitenkähän on niin, että yksikään muu aikalaislähde ei mainitse tuollaista melko merkittävää mediatapahtumaa? Luulisi pakanoidenkin kohisseen asiasta. Ja mitenkähän yksikään muu evankeliumien kirjoittaja ei huomaa mainita tuota?

Saattaisiko mahdollisesti olla niin, että Matteuksen evenkeliumin kirjoittaja puhui sitä ihteään ja on niistä kaikista suurin satusetä?

• what.next.

Yksikään Raamatun ns. hölmöistä kohdista ei kuitenkaan ole läheskään niin hölmö kuin ihminen, jonka harrastus on etsiä hölmöintä kohtaa Raamatusta.

• Risti-riita.

Oliko Jumala itse hölmö? 1Moos.1:26. Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme... Taas toinen Raamatun kohta: Älä tee Jumalan kuvaa.

• Rapanhapakko
        Risti-riita. kirjoitti:

Oliko Jumala itse hölmö? 1Moos.1:26. Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme... Taas toinen Raamatun kohta: Älä tee Jumalan kuvaa.

what.next:

En tiedä sinun lähtökohtiasi.
        Mutta tämähän on vain hauskaa ja helppoa.

Tässä on se kun hoksaa miten sievistelevän kuvan Raamatusta minunkin perusluterilaisen kouluaikojen oppikirjat antoivat, ja lisäksi miten mulkeroita fundiskristityt sun muut hellarit ovat, jos oikeasti tuohon kaikkeen uskovat ja se on heistä kaikkine kuvottavuuksineen hyvä juttu. Ja vielä narraavat "uskon kautta ymmärtävänsä".

Tragikoomista miten se on kaikki huijausta ja jatkuu vielä.

Risti-riita:
        Lisäksi mitenkähän Liitonarkkiin laitettiin koristeeksi kaksi kerubipatsasta, arkkuun jossa kannettiin tauluja joissa nimenomaan kiellettiin moisia kuvia tekemästå? :-)

• what.next.

Te, jotka pilkkaatte Raamattua, kannattaa olla varovainen ;) Moneen on tarttunut usko sitä kautta! Eräs ateistimies, jonka nimeä en muista, kertoi, että hän alkoi lukea Raamattua todistaakseen uskovalle työtoverilleen, että hän on väärässä. Kuinka ollakaan, tämä ateisti tuli itse uskoon lukiessaan Jumalan sanaa. Sietää siis pitää varansa ;D

• Puhuva käärmes.

Jos Raamattu on totta, sinä olet valehtelija. Room.3:4. Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on..

• Rapanhapakko

Tämä ei varsinaisesti ole hauska mutta ehkäpä hölmö. Huomioonottaen, että tuotakaan ei onneksi koskaan tapahtunut, arkeologit kun eivät löydä jälkeäkään koko Egyptistä paosta ja Kanaanin maan valloituksesta, johon tuo Siinain laintaulutkin sijoittuvat. Tarina lienee myöhempien papiston Jahve-kiihkoilijoiden varoitukseksi sepittämä.

Mutta tämä on esimerkki Raamatun tarinoiden sievistelystä. Onpa Hollywoodin "Kymmenen käskyä" elokuvastakin unohtunut tämä kohta. Koulukirjoista nyt puhumattakaan. Olisi kunnon splatteria.

Mooses laskeutuu Siinan vuorelta ja löytää kansan palvomasta kultaista vasikkaa, jonka veljensä Aaron on kansan vaatiessa tehnyt. Mooses rikkoo itsensä Jumalan kirjoittamat laintaulut, joissa mm. käsky "Älä tapa", ja sitten tämä. Hmmm... mikseihän velipoika Aaro saa miekasta myös?

"25 Mooses näki, että kansa oli villiintynyt. Aaron oli päästänyt sen valloilleen ja antanut vihollisille aiheen vahingoniloon. 26 Mooses asettui leirin portille seisomaan ja sanoi: "Kaikki, jotka ovat Herran puolella, tulkoot tänne." Hänen luokseen kokoontuivat kaikki Leevin heimoon kuuluvat. 27 Hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen." 28 Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti, ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta miestä. 29 Mooses sanoi: "Teidät on tänään vihitty palvelemaan Herraa. Te olette käyneet jopa poikianne ja veljiänne vastaan, ja siksi te saatte tänään siunauksen."

30 Seuraavana päivänä Mooses sanoi kansalle: "Te olette tehneet hyvin suuren synnin. Minä nousen nyt vuorelle Herran luo. Ehkä voin sovittaa teidän syntinne." 31 Sitten Mooses palasi Herran luo ja sanoi: "Voi, Herra! Tämä kansa on tehnyt suuren synnin! He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta. 32 Anna anteeksi heidän syntinsä. Mutta jos et anna, niin pyyhi minun nimeni kirjastasi." 33 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Minä pyyhin kirjastani kaikkien niiden nimet, jotka tekevät syntiä minua vastaan. 34 Mene nyt ja vie kansa maahan, josta olen sinulle puhunut. Minun enkelini kulkee sinun edelläsi. Mutta tilinteon päivänä minä rankaisen kansaa sen synnistä."

35 Näin Herra kuritti israelilaisia, koska he olivat yhdessä Aaronin kanssa tehneet sonnipatsaan. "

http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Moos.32.html#o68

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1390
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1345
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1235
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1041
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1028
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe