Mun Jumalani on Raamatun Jumala Jehova. Mihin Jumalaan/Jumaliin uskotte? Vai uskotteko miihinkään?
Jehova
6
169
Vastaukset
- M. Eläjä.
Uskon Rakkauden voimaan.
Totta lienee, että tämä 'tunne' ei vahingoita ketään. Ei kanssaeläjiä, luontoa ja sen asukkaita ym.
Tämä ei tarkoita, että olisin läheskään kykenevä toteuttamaan tätä, mutta uskon hyvään ja siihen on helppo uskoa.
Jumalaan uskominen on jo toinen kysymys, minusta Rakkauteen sisältyy kaikki, myös oivallus Jumaluudesta. - Jahve on Jeesus
Minä uskon, että minun Jumalani on: Fil. 2: 11
"ja jokainen kieli tunnustaisi, että Master YHWH on Y'shua Mashiyach, kunniaksi Elohim'in hänen Isänsä"
Master= Herra
YHWH= Jahve
Y'shua= Jeesus
Mashiyach= Messias
Elohim= Jumala (monikkomuoto)
Aramean kielisestä UT:sta (alkukieli,ei käännöstä, v. 165)
Lähes samanmuotoinen Novumissa (alkukieli, kreikaksi käännetty) peukutan m eläjää ja opettelen kunnioittamaan myös Jahve on Jeesus nikkiä koska ymmärrän että jälkimmäiselle näyttää olevan tärkeätä kirjaimellinen kirjoitusmuoto hänen Jumalansa tunnukseksi.
Toisen aloituksen aihe olisi se kielitieteilijöiden havainto että alkuperäisimmissä, vanhimmissa raamatun tekstien kieliasuissa sana alku ja lähde on kirjoitettu samoilla kirjainmerkeillä josta sitten on kehittynyt tulkinta "alku" tai "lähde" on Jumala ja edelleen seuraa että Jumala on miespuolinen. Kaikki tuo on myöhempää tulkintaa ja miksi jokin ajankohta on päätetty ettei tulkintaa saa muuttaa enempää.
Jokainen kuitenkin joutuu tai pääsee tulkitsemaan joka hetki uudelleen ja uudelleen. Vai katsooko joku netistä tai raamatusta miten suhtautua marketin hyllyjen täyttäjään joka on huonosti pessyt kasvonsa tai muuten vain on syntynyt eri värisenä kuin olin kuvitellut.
Tähän on vastauksena kaikenkattava rakkaus jokaista kohtaamaani Jumalan tulkitsijaa kohtaan kuten M. Eläjä opettaa.....- fhbgfbfcvgcc
En usko raamattuun kirjoitettuun satujumalaan..
JWHW=Jahve on israelilaisten omima foinikialaisten ja kanaanilaisten mielikuvitusjumala.
- ervevevev
Uskon rakkauteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713558
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851578Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251299- 1581242
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941013- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16973Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?60862Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk94817- 62765