Merkissä pedon nimi tai 666 joka mahdollistaa ruuan ostamisen

- henkien erottaja -

Ainoastaan tämä merkki mahdollistaa kaupankäynnin esim. ruuan ostamisen.
Raha tulee poistumaan ja tilalle tulee "rahaton" vaihtoehto = merkki tai ostaminen tapahtuu käteisen rahan merkin avulla.
Ainoastaan ne joilla on merkki voivat ostaa ruokaa.

Ilm. 13:17
ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

14

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adventtisisar

      Sinä olet antiadventisti koska vastutat adventtitotuutta.

      • Mitä adventtitotuutta adventtisisar tarkoittaa?


      • Mikä totuus se on?

        Mikä se oikein on, se "adventtitotuus"? Onko se joku toinen totuus kuin Jeesus Kristus itse, joka sanoo: "Minä olen tie, TOTUUS ja elämä."? Onko se enemmän kuin Jeesus? Enemmän totta kuin Jeesus? Parempaa kuin Jeesus? Syvempää kuin Jeesus?


      • - henkien erottaja -
        Mikä totuus se on? kirjoitti:

        Mikä se oikein on, se "adventtitotuus"? Onko se joku toinen totuus kuin Jeesus Kristus itse, joka sanoo: "Minä olen tie, TOTUUS ja elämä."? Onko se enemmän kuin Jeesus? Enemmän totta kuin Jeesus? Parempaa kuin Jeesus? Syvempää kuin Jeesus?

        Kysymyksessä ei ole mikä on pedonmerkki.
        Vaan mitä siitä seuraa, jos ottaa vastaan pedonmerkin.
        Jumalan Sanalla perusteltuna se vaikuttaa kaupankäyntiin sillä "ostaminen ja myyminen" ei ole mitään vertauskuvallista villiä tarkoituksenhakuista tulkintaa.

        Jos te pysyisitte asiassa niin ette eksyisi.


    • Hei-

      "Ostaa ja myydä" ei tarkoita vastike-suorite perusteista market asiointia.
      "Ostaa ja myydä" on vertauskuvallinen ilmaisu omantunnon asioiden arvojen muutoksista tarjonnan mukaan. Avaa TV ja katso onko siellä Jeesus Kristus ja Jumalan laki synnin opettajana päärooleissa kun on jostakin uskonnollisesta kyse ? Ilm 14:12, 12:17, Room 3:20, Ef 2:8-9, Matt 5:17-18, Luuk 16:16-17, Jaak 2:8-13.

      Mailla on parlamenttinsa ja esim. 20 miljoonaa maailman väestöstä globaalisti hajaantuneena on kuin hyttysen kakka valtameressä. Missään parlamentissa ei tulla niin hulluiksi että siivosti eläviä lakeja kunnioittavia ihmisiä vastaan tuota hyttysen kakkaa vastaan ryhdyttäisiin pakotteisiin. Ei niin vähäjärkisiä kansanedustajia löydy niin paljon globaalilla tasolla.
      20 miljooonan vainoamiseen maailmanlaajuisesti tarvitaan aina jokaisen parlamentin- eduskunnan enemmistö eikä ne ole niin hulluja että hiljaisia uskovaisia jotka eivät ketään vahingoita vainoisivat moisella tavalla.

      Pitää käyttää hiukan järkeä.

      Jumalan siunausta
      Jari Laurila

      • hengestä syntynyt

        Ainoastaan adventisteilla on omintakeinen tulkinta pedonmerkistä jota muilla kristityillä ei ole.
        Adventistien pedonmerkkitulkinta on Raamatun ulkopuolelta.


    • Ilm.18:4

      >>>Ilm. 13:17
      ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

    • Pedon nimen luku on 666. Sitä kautta voi yrittää löytää ideaa siitä, mikä on pedon merkki.

      Muinaisessa Babyloniassa kehitettiin matematiikkaa jonkin verran ihan lystin ja taiteen vuoksi, sen lisäksi mitä tarvittiin kirjanpidossa ja vuodenaikojen ennustamisessa tähdistä.

      Heidän ylpeytensä oli 6 kertaa 6 taikaneliö. Siinä on järjestetty kokonaisluvut yhdestä 36'een neliön muotoon niin, että jokaisen rivin ja sarakkeen sekä molempien lävistäjien lukujen summa on 111. Kaikkien lukujen summa on siis 666.

      Tuo luku viittaa Babyloniaan, joka oli Israelin kansan vihollinen ja orjuuttaja. Muut eri tavoin lasketut ja kikkaillut tulkinnat ovat silkkaa pelleilyä.

      Siis Babylon, kenties jokin myyttinen "Suuri Babylon". Sitä kautta pitäisi tuo pedon merkinkin tulkinta löytyä, jotta hommassa olisi järkeä.

      • Ilm.18:4

        >>>Tuo luku viittaa Babyloniaan, joka oli Israelin kansan vihollinen ja orjuuttaja. Muut eri tavoin lasketut ja kikkaillut tulkinnat ovat silkkaa pelleilyä.

        Siis Babylon, kenties jokin myyttinen "Suuri Babylon". Sitä kautta pitäisi tuo pedon merkinkin tulkinta löytyä, jotta hommassa olisi järkeä.huom. Ilmestyskirjan Babylon) kuvaa sana ekumenia.

        Raamatullinen tulkinta yhteydestä on vastakkainen. Uskova on "uloskutsuttu" (>>huom. seurakunta=ekklesia, ei kirkko) maailmanjärjestyksestä, pelastettu siitä, koska se on Jumalan tuomion alainen syntiinlankeemuksen seurauksena. Ekumenian tänä päivänä voimassa oleva tavoite on sama kuin keisari Konstantinuksella, "Tarkoitukseni on ollut ennen kaikkea yhdistää kaikki kansat yhden jumaluuden alaisuuteen, niin, että ne todella voivat olla yhtä..." Tämä on myös katolisen kirkon tavoite.

        Katolisen kirkon katekismuksesta lainattua (suurennokset tekstin sisällä minun)
        http://katolinen.fi/?page_id=7279

        775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän
        JUMALAYHTEYDEN ja KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI JA VÄLIKAPPALE.”201
        Kirkon ensimmäinen päämäärä on olla ihmisten mitä läheisimmän Jumalayhteyden ”sakramentti”. Koska ihmisten keskinäinen yhteys perustuu yhteyteen Jumalan kanssa, kirkko on myös ihmiskunnan ykseyden sakramentti.
        YKSEYS ON JO ALKANUT KIRKOSSA, SILLÄ SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI ja väline”. 360

        Tämä katolisesta Katekismuksesta lainattu teksti on aivan täyttä huuhaata, sillä tosiasiassa kirkko/kirkkolaitos on hajoittanut kristikunnan lukemattomiin eriseuroihin ja lahkoihin. Se on todellakin "äiti", joka on synnyttänyt paljon "tyttäriä", jotka äitinsä tavoin uskovat kaikki olevansa "ainoita oikeaoppisia", ja riitelevät keskenään ensimmäisistä sijoista. Ekumeeninen yhteys, joka on katolisen kirkon päämäärä, on näennäistä yhteyttä, jossa tunnustetaan katolinen kirkko kristilliseksi kirkoksi ja hyväksytään kaikki sen lukemattomat harhaopit. Se on siis "näennäisyhteyttä" totuuden kustannuksella.

        Lisää katolista antikristillistä harhaoppia...

        776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksen
        käsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI”,203 jonka välityksellä Kristus ”samalla kertaa ilmoittaa ja toteuttaa Jumalan ihmisiä kohtaan tunteman rakkauden”.204 Se on ”Jumalan ihmiskuntaa kohtaan tunteman rakkauden näkyvä projekti”.205 Tämä
        rakkaus tahtoo, ”että koko ihmiskunta muodostaisi yhden ainoan Jumalan
        kansan, että se kasvaisi yhdeksi Kristuksen ruumiiksi ja rakentuisi yhdeksi
        Pyhän Hengen temppeliksi”.206 1088

        780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten
        välisen yhteyden MERKKI ja välikappale.


      • Ilm.18:4 kirjoitti:

        >>>Tuo luku viittaa Babyloniaan, joka oli Israelin kansan vihollinen ja orjuuttaja. Muut eri tavoin lasketut ja kikkaillut tulkinnat ovat silkkaa pelleilyä.

        Siis Babylon, kenties jokin myyttinen "Suuri Babylon". Sitä kautta pitäisi tuo pedon merkinkin tulkinta löytyä, jotta hommassa olisi järkeä.huom. Ilmestyskirjan Babylon) kuvaa sana ekumenia.

        Raamatullinen tulkinta yhteydestä on vastakkainen. Uskova on "uloskutsuttu" (>>huom. seurakunta=ekklesia, ei kirkko) maailmanjärjestyksestä, pelastettu siitä, koska se on Jumalan tuomion alainen syntiinlankeemuksen seurauksena. Ekumenian tänä päivänä voimassa oleva tavoite on sama kuin keisari Konstantinuksella, "Tarkoitukseni on ollut ennen kaikkea yhdistää kaikki kansat yhden jumaluuden alaisuuteen, niin, että ne todella voivat olla yhtä..." Tämä on myös katolisen kirkon tavoite.

        Katolisen kirkon katekismuksesta lainattua (suurennokset tekstin sisällä minun)
        http://katolinen.fi/?page_id=7279

        775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän
        JUMALAYHTEYDEN ja KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI JA VÄLIKAPPALE.”201
        Kirkon ensimmäinen päämäärä on olla ihmisten mitä läheisimmän Jumalayhteyden ”sakramentti”. Koska ihmisten keskinäinen yhteys perustuu yhteyteen Jumalan kanssa, kirkko on myös ihmiskunnan ykseyden sakramentti.
        YKSEYS ON JO ALKANUT KIRKOSSA, SILLÄ SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI ja väline”. 360

        Tämä katolisesta Katekismuksesta lainattu teksti on aivan täyttä huuhaata, sillä tosiasiassa kirkko/kirkkolaitos on hajoittanut kristikunnan lukemattomiin eriseuroihin ja lahkoihin. Se on todellakin "äiti", joka on synnyttänyt paljon "tyttäriä", jotka äitinsä tavoin uskovat kaikki olevansa "ainoita oikeaoppisia", ja riitelevät keskenään ensimmäisistä sijoista. Ekumeeninen yhteys, joka on katolisen kirkon päämäärä, on näennäistä yhteyttä, jossa tunnustetaan katolinen kirkko kristilliseksi kirkoksi ja hyväksytään kaikki sen lukemattomat harhaopit. Se on siis "näennäisyhteyttä" totuuden kustannuksella.

        Lisää katolista antikristillistä harhaoppia...

        776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksen
        käsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI”,203 jonka välityksellä Kristus ”samalla kertaa ilmoittaa ja toteuttaa Jumalan ihmisiä kohtaan tunteman rakkauden”.204 Se on ”Jumalan ihmiskuntaa kohtaan tunteman rakkauden näkyvä projekti”.205 Tämä
        rakkaus tahtoo, ”että koko ihmiskunta muodostaisi yhden ainoan Jumalan
        kansan, että se kasvaisi yhdeksi Kristuksen ruumiiksi ja rakentuisi yhdeksi
        Pyhän Hengen temppeliksi”.206 1088

        780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten
        välisen yhteyden MERKKI ja välikappale.

        Koska Johanneksen ilmestys on luultavimmin kirjoitettu 90-luvulla ja kristinuskon nousu valtionuskonnoksi tapahtui vasta 300-luvulla, ei ole luultavaa, että symboliikka viittaisi kristillisen seurakunnan ja Rooman vallan yhteistyöhön.

        Tilanne on tietysti toinen, jos uskoo Ilmestyskirjan sisältävän päteviä ennustuksia. Kaiken maailmasta tiedetyn perusteella tuollaiselle käsitykselle ei kuitenkaan ole mitään varsinaisia perusteita. Se on pelkän uskon varassa.


      • Ilm.18:4
        v.aari kirjoitti:

        Koska Johanneksen ilmestys on luultavimmin kirjoitettu 90-luvulla ja kristinuskon nousu valtionuskonnoksi tapahtui vasta 300-luvulla, ei ole luultavaa, että symboliikka viittaisi kristillisen seurakunnan ja Rooman vallan yhteistyöhön.

        Tilanne on tietysti toinen, jos uskoo Ilmestyskirjan sisältävän päteviä ennustuksia. Kaiken maailmasta tiedetyn perusteella tuollaiselle käsitykselle ei kuitenkaan ole mitään varsinaisia perusteita. Se on pelkän uskon varassa.

        >>>Tilanne on tietysti toinen, jos uskoo Ilmestyskirjan sisältävän päteviä ennustuksia. Kaiken maailmasta tiedetyn perusteella tuollaiselle käsitykselle ei kuitenkaan ole mitään varsinaisia perusteita. Se on pelkän uskon varassa.uskovaisiksi>tietäväisiksi


    • Babylonin haureudet

      Ellen Gould Whiten nimestä tulee kiistatta myös tuo luku 666.
      Mitä siis adventismista voimme hyvällä syyllä kertoa?
      Adventismi kuuluu siis myös siihen suureen Babyloniin.

      • Babylonin haureudet kirjoitti: «Ellen Gould Whiten nimestä tulee kiistatta myös tuo luku 666. Mitä siis adventismista voimme hyvällä syyllä kertoa?
        Adventismi kuuluu siis myös siihen suureen Babyloniin.»

        Ensinnäkin, tuo laskutapa perustuu roomalaisiin numeroihin ja siksi sen soveltaminen Rooman valtakunnan ja latinan kielen ulkopuolella on epäjohdonmukaista. Ja itse asiassa koko roomalaisiin numeroihin perustuva laskenta on aika haetun tuntuista, koska sellaista perinnettä ei roomalaisessa kulttuurissa ole.

        Toisekseen, W-kirjaimen laskeminen kahdeksi V-kirjaimeksi on kovin, kovin mielivaltaista.

        Koska viittaus on selvästi kohti Babylonia, pitäisi käyttää Assyro-Babylonialaisia kirjainten numeroarvoja tai ainakin hebrealaisia. Näillä suunnilla on ollut myös tapana laskea sanojen lukuarvoja.

        Yksi suosittu tulkinta on se, että "Keisari Nero" kirjoitettuna hebrealaisin kirjaimin tuottaa luvun 666. Mutta vähän väkinäiseltä sekin vaikuttaa.

        Yhteenveto: Höpö höpö.


      • sopan keittivät
        v.aari kirjoitti:

        Babylonin haureudet kirjoitti: «Ellen Gould Whiten nimestä tulee kiistatta myös tuo luku 666. Mitä siis adventismista voimme hyvällä syyllä kertoa?
        Adventismi kuuluu siis myös siihen suureen Babyloniin.»

        Ensinnäkin, tuo laskutapa perustuu roomalaisiin numeroihin ja siksi sen soveltaminen Rooman valtakunnan ja latinan kielen ulkopuolella on epäjohdonmukaista. Ja itse asiassa koko roomalaisiin numeroihin perustuva laskenta on aika haetun tuntuista, koska sellaista perinnettä ei roomalaisessa kulttuurissa ole.

        Toisekseen, W-kirjaimen laskeminen kahdeksi V-kirjaimeksi on kovin, kovin mielivaltaista.

        Koska viittaus on selvästi kohti Babylonia, pitäisi käyttää Assyro-Babylonialaisia kirjainten numeroarvoja tai ainakin hebrealaisia. Näillä suunnilla on ollut myös tapana laskea sanojen lukuarvoja.

        Yksi suosittu tulkinta on se, että "Keisari Nero" kirjoitettuna hebrealaisin kirjaimin tuottaa luvun 666. Mutta vähän väkinäiseltä sekin vaikuttaa.

        Yhteenveto: Höpö höpö.

        Adventtiopissa / adventismissa oikeaoppinen pedonmerkkiuskomus on "RAKENNELTU"
        - paavin palleista v. 321
        - lutterin lutkuista
        - ellenin emättimestä
        - Mooseksen laista
        - sapattikiimasta
        - sunnuntain kumartamisesta

        Onhan siinä soppaa kerrakseen "viisaille" =) ====> se kuuluisa adventistien pedonmerkkiuskomus


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe