Dacia Dokker Van - Kuormajuhta joka ei läkähdy

Apupoika-Antero

Onko kokemuksia tästä autoteollisuuden uudesta tähdestä? Tällä voitaisiin saada Itellakin uuteen nousukiitoon, ja olisi aamupostikin ajallaan. Kuormatilaa yli 3 kuutiometriä.

96

5506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pomo-Pekka

      Jos et sinä automyyjä-antero niin kovin läpinäkyvästi käyttäisi tätä palstatilaa mainostamiseen!

      • Ei mitään jakoa !

        Tuollainen lintta ei menisi kaupaksi vaikka olisi koko loppuvuoden joka päivä koko etusivun mainos Hesarissa.

        Vaikutus olisi sensijaan päinvastainen ja ainakin puolet nykyisistä tilaajista lopettaisi tilauksensa samantien !

        Tähänhän Sanoma Oy:llä ei ole varaa kun mainosmyyntikin on kuitenkin vähentynyt erittäin paljon jo muutaman viime vuoden aikana !


      • Apupoika-Antero

        Onko se noin kova paikka jos yritän vähän pönkittää Dacian imagoa? Mielestäni Dokker on laadukas auto, käy itsekkin koeajamassa niin näet ja tunnet eron. Dacia, täyden kympin auto halvalla.


      • Tsuppari-Pentti
        Apupoika-Antero kirjoitti:

        Onko se noin kova paikka jos yritän vähän pönkittää Dacian imagoa? Mielestäni Dokker on laadukas auto, käy itsekkin koeajamassa niin näet ja tunnet eron. Dacia, täyden kympin auto halvalla.

        Dokker Van on luja työkalu, jolla on kolmella eri sisarkorivariaatioilla kehitysvaiheessa ajettu yli 2 miljoonaa testikilometriä erilaisissa olosuhteissa.
        Mainio dci 90 diesel yhdistettynä pakettiautoksi hyviin varusteisiin, hyvä muunneltavuus, kolmen vuoden takuu ja kiva ulkonäkö, mikäs tuossa olisi vikana verrattuna muihin vastaaviin pikkupakuihin??
        Hintakin on monia vastaavia kilpailijoita alhaisempi.
        Ranskalaiset ovat aina taitaneet nuo pulpettimalliset pikkupakettiautot.
        Edeltäjä, eli Logan van oli Suomessakin jossain vaiheessa myydyimpiä tavara-autoja. Dokker Van onkin siitä hyppy aivan eri vuosituhannelle.

        Palstan kommentaattoreille työkalut vaikka auton muodossa ovat aika vieraita, joten päästävät suustaan mitä sattuu.


      • tähhhhh
        Tsuppari-Pentti kirjoitti:

        Dokker Van on luja työkalu, jolla on kolmella eri sisarkorivariaatioilla kehitysvaiheessa ajettu yli 2 miljoonaa testikilometriä erilaisissa olosuhteissa.
        Mainio dci 90 diesel yhdistettynä pakettiautoksi hyviin varusteisiin, hyvä muunneltavuus, kolmen vuoden takuu ja kiva ulkonäkö, mikäs tuossa olisi vikana verrattuna muihin vastaaviin pikkupakuihin??
        Hintakin on monia vastaavia kilpailijoita alhaisempi.
        Ranskalaiset ovat aina taitaneet nuo pulpettimalliset pikkupakettiautot.
        Edeltäjä, eli Logan van oli Suomessakin jossain vaiheessa myydyimpiä tavara-autoja. Dokker Van onkin siitä hyppy aivan eri vuosituhannelle.

        Palstan kommentaattoreille työkalut vaikka auton muodossa ovat aika vieraita, joten päästävät suustaan mitä sattuu.

        Miten työkalu voi olla auton muodossa?


      • Reisihiki-Reino
        Tsuppari-Pentti kirjoitti:

        Dokker Van on luja työkalu, jolla on kolmella eri sisarkorivariaatioilla kehitysvaiheessa ajettu yli 2 miljoonaa testikilometriä erilaisissa olosuhteissa.
        Mainio dci 90 diesel yhdistettynä pakettiautoksi hyviin varusteisiin, hyvä muunneltavuus, kolmen vuoden takuu ja kiva ulkonäkö, mikäs tuossa olisi vikana verrattuna muihin vastaaviin pikkupakuihin??
        Hintakin on monia vastaavia kilpailijoita alhaisempi.
        Ranskalaiset ovat aina taitaneet nuo pulpettimalliset pikkupakettiautot.
        Edeltäjä, eli Logan van oli Suomessakin jossain vaiheessa myydyimpiä tavara-autoja. Dokker Van onkin siitä hyppy aivan eri vuosituhannelle.

        Palstan kommentaattoreille työkalut vaikka auton muodossa ovat aika vieraita, joten päästävät suustaan mitä sattuu.

        Jos mun firmasta tullaan tavaraa hakemaan datsialla, niin puran kuljetussopimuksen välittömästi. Joku roti se pitää kuitenkin asioissa olla.


      • Tsuppari-Kake
        Reisihiki-Reino kirjoitti:

        Jos mun firmasta tullaan tavaraa hakemaan datsialla, niin puran kuljetussopimuksen välittömästi. Joku roti se pitää kuitenkin asioissa olla.

        Älä kehtaa narrata hiki-Reijo. Sulla mitään yritystä kuten ei uutta autoakaan ole. Köyhyyttä on monenlaista, uuden Dacian osto ei ole sitä, se on rohkeutta ja viisautta.


      • potkulauta
        Tsuppari-Kake kirjoitti:

        Älä kehtaa narrata hiki-Reijo. Sulla mitään yritystä kuten ei uutta autoakaan ole. Köyhyyttä on monenlaista, uuden Dacian osto ei ole sitä, se on rohkeutta ja viisautta.

        Eikä tsuppareita ole enää missään.


      • Kainalohiki-Kallu
        Reisihiki-Reino kirjoitti:

        Jos mun firmasta tullaan tavaraa hakemaan datsialla, niin puran kuljetussopimuksen välittömästi. Joku roti se pitää kuitenkin asioissa olla.

        Minä en taas halua olla asiakkaan ominaisuudessa missään tekemisissä sellaisen firman kanssa, joka sählää kuljetussopimuksia sen mukaan, minkä merkkisellä autolla ne pahvilaatikot haetaan. Joku roti se typeryydessäkin pitää olla.


      • Reisihiki-Reino
        Kainalohiki-Kallu kirjoitti:

        Minä en taas halua olla asiakkaan ominaisuudessa missään tekemisissä sellaisen firman kanssa, joka sählää kuljetussopimuksia sen mukaan, minkä merkkisellä autolla ne pahvilaatikot haetaan. Joku roti se typeryydessäkin pitää olla.

        Ei sinulla datsisti ole edes varaa minun yritykseni valmistamiin tuotteisiin, tällä hetkellä tavarat liikkuvat Opel Vivarolla ja Fiat Ducatolla. Niitä voi sentään sanoa kuormajuhdiksi. Aja sinä köyhä datsialla, niin minä rikastun yritykselläni. T: Ässä-Mersulla mennään.


      • Kallu Kalmanen
        Reisihiki-Reino kirjoitti:

        Ei sinulla datsisti ole edes varaa minun yritykseni valmistamiin tuotteisiin, tällä hetkellä tavarat liikkuvat Opel Vivarolla ja Fiat Ducatolla. Niitä voi sentään sanoa kuormajuhdiksi. Aja sinä köyhä datsialla, niin minä rikastun yritykselläni. T: Ässä-Mersulla mennään.

        Valmistaako se yrityksesi ämpärimuovia?


      • kokemusta on
        Reisihiki-Reino kirjoitti:

        Ei sinulla datsisti ole edes varaa minun yritykseni valmistamiin tuotteisiin, tällä hetkellä tavarat liikkuvat Opel Vivarolla ja Fiat Ducatolla. Niitä voi sentään sanoa kuormajuhdiksi. Aja sinä köyhä datsialla, niin minä rikastun yritykselläni. T: Ässä-Mersulla mennään.

        juu vivaroista paukahtaaki aina laatikko, mutteihan se haittaa kun sun yrityksestä ei kuitenkaan mitään maailmalle lähde


      • ettajua
        potkulauta kirjoitti:

        Eikä tsuppareita ole enää missään.

        Päinvastoin, moni pulju tsuppaa kamat kotiovelle


      • Justus1952
        Tsuppari-Kake kirjoitti:

        Älä kehtaa narrata hiki-Reijo. Sulla mitään yritystä kuten ei uutta autoakaan ole. Köyhyyttä on monenlaista, uuden Dacian osto ei ole sitä, se on rohkeutta ja viisautta.

        Jos hikiReijo olisi oikeasti firmanomistaja niin sais varmaan jo nyt alkaa miettimään eri työtä vaikka lapiomieheksi maantietöihin.


      • mkioooolggh
        Reisihiki-Reino kirjoitti:

        Jos mun firmasta tullaan tavaraa hakemaan datsialla, niin puran kuljetussopimuksen välittömästi. Joku roti se pitää kuitenkin asioissa olla.

        Siinäpähän näet nälkää kun maksat velka pemari romua, toisille on auto liikkumaväline ja kusipäille k,,vän jatke.


      • Anonyymi
        tähhhhh kirjoitti:

        Miten työkalu voi olla auton muodossa?

        Miten työkalu voi olla auton muodossa.....aika pöljä kysymys !!!


      • Anonyymi
        Reisihiki-Reino kirjoitti:

        Jos mun firmasta tullaan tavaraa hakemaan datsialla, niin puran kuljetussopimuksen välittömästi. Joku roti se pitää kuitenkin asioissa olla.

        Jos mun firmasta tullaan tavaraa hakemaan datsialla, .... Voi taivas mitä yrittäjiä ollaan näyttelemässä ,täyttä teatteria !!


    • Yrittäjä

      Mikä firma sulla on Reisihiki-Reino ?

      • 14+6

        Reisihiki-Reinon yhtiö on Jalkahiki-Viki.
        Asia on nimittäin niin, että Dacia on tilava. Jalkahien haju ehtii haihtua ennen kohteen luokse tuloa. Reiskan jalkahiki on suunniteltu vain ahdasta kenkää varten. Parempihan silloin on vaihtaa kuljettajaa. Kenkä Super Gt 3000 vie hänen hikensä vastaisuudessa. Siis varpaista Reiskan nenään ja nautintoon (On siinä etusormella nimi ja nautinto sen mukainen).

        Minä ajelen ja kuljetan Dacialla oikeaa tavaraa (?). Hyvin kulkee ja tavaratilaan mahtuu paljon tavaraa, todella paljon. Auto on aina täpötäynnä tehtaalta lähtiessäni.
        Lääkkeitä kuljetan. Apteekkeihin.
        Kaikissa laatikoissa lukee: Suomi24:lla Daciaa haukkuvien mielentasauspilleri.
        Kuljetustyöni on siis tärkeää.
        Ehkä potilaat ovat saaneet lääkkeensä, viimeaikainen sekoilu on laimentunut hieman.

        Ja aivan aikuisen oikeasti: Dacia on edullinen ja luotettava kulku- ja kuljetusneuvo. Jos hinta-laatusuhde pysyy tulevaisuudessakin samanlaisena, en vaihda merkkiä.


      • Hyvä se on.
        14+6 kirjoitti:

        Reisihiki-Reinon yhtiö on Jalkahiki-Viki.
        Asia on nimittäin niin, että Dacia on tilava. Jalkahien haju ehtii haihtua ennen kohteen luokse tuloa. Reiskan jalkahiki on suunniteltu vain ahdasta kenkää varten. Parempihan silloin on vaihtaa kuljettajaa. Kenkä Super Gt 3000 vie hänen hikensä vastaisuudessa. Siis varpaista Reiskan nenään ja nautintoon (On siinä etusormella nimi ja nautinto sen mukainen).

        Minä ajelen ja kuljetan Dacialla oikeaa tavaraa (?). Hyvin kulkee ja tavaratilaan mahtuu paljon tavaraa, todella paljon. Auto on aina täpötäynnä tehtaalta lähtiessäni.
        Lääkkeitä kuljetan. Apteekkeihin.
        Kaikissa laatikoissa lukee: Suomi24:lla Daciaa haukkuvien mielentasauspilleri.
        Kuljetustyöni on siis tärkeää.
        Ehkä potilaat ovat saaneet lääkkeensä, viimeaikainen sekoilu on laimentunut hieman.

        Ja aivan aikuisen oikeasti: Dacia on edullinen ja luotettava kulku- ja kuljetusneuvo. Jos hinta-laatusuhde pysyy tulevaisuudessakin samanlaisena, en vaihda merkkiä.

        Dacia on oikeassa elämässä merkki, joka herättää kiinnostusta kanssa-autoilijoissa ja usein saa olla selittelemässäkiinnostuneille ventovieraillekkin, miten on auto pelannut ja onko ollut hyvä käytössä. Näiden parin trollipellen tyhmät muoviämpärikommentit eivät edusta koko kansan mielipidettä Daciasta.


      • ei mitään vikaa niissä
        Hyvä se on. kirjoitti:

        Dacia on oikeassa elämässä merkki, joka herättää kiinnostusta kanssa-autoilijoissa ja usein saa olla selittelemässäkiinnostuneille ventovieraillekkin, miten on auto pelannut ja onko ollut hyvä käytössä. Näiden parin trollipellen tyhmät muoviämpärikommentit eivät edusta koko kansan mielipidettä Daciasta.

        Eikä kiinosta tyhmien dacistien jutut dsg vaihteistoista.


      • Onko jo myöhäistä ?
        14+6 kirjoitti:

        Reisihiki-Reinon yhtiö on Jalkahiki-Viki.
        Asia on nimittäin niin, että Dacia on tilava. Jalkahien haju ehtii haihtua ennen kohteen luokse tuloa. Reiskan jalkahiki on suunniteltu vain ahdasta kenkää varten. Parempihan silloin on vaihtaa kuljettajaa. Kenkä Super Gt 3000 vie hänen hikensä vastaisuudessa. Siis varpaista Reiskan nenään ja nautintoon (On siinä etusormella nimi ja nautinto sen mukainen).

        Minä ajelen ja kuljetan Dacialla oikeaa tavaraa (?). Hyvin kulkee ja tavaratilaan mahtuu paljon tavaraa, todella paljon. Auto on aina täpötäynnä tehtaalta lähtiessäni.
        Lääkkeitä kuljetan. Apteekkeihin.
        Kaikissa laatikoissa lukee: Suomi24:lla Daciaa haukkuvien mielentasauspilleri.
        Kuljetustyöni on siis tärkeää.
        Ehkä potilaat ovat saaneet lääkkeensä, viimeaikainen sekoilu on laimentunut hieman.

        Ja aivan aikuisen oikeasti: Dacia on edullinen ja luotettava kulku- ja kuljetusneuvo. Jos hinta-laatusuhde pysyy tulevaisuudessakin samanlaisena, en vaihda merkkiä.

        @14 6. Suosittelen että "kuljetat itsesi" tutkimuksiin mahdollisimman nopeasti !

        Tiedän että jo muutaman päivän ajelu Dacialla voi aiheuttaa vakavia psyykkisiä sairauksia joihin ei aina enää apua löydy.

        Suosittelen että sanot itsesi irti heti ja hakeudut töihin sellaiseen yritykseen missä käytetään kuljetuksissa oikeita, tarkoitukseen sopivia laatuautoja esim.VW,MB tai joku muu vastaava tunnettu automerkki.

        Voi olla että on jo liian myöhäistä sinun tapauksessasi mutta kannattaa silti kokeilla !


      • Reisihiki-Reino

        Yritykseni valmistaa törmäysnukkeihin antureita Euro NCAP:lle. Vuonna 2011 ajauduin lähes konkurssiin datsioitten takia. Anturit eivät kestäneet törmäysvoimia, joten sopimukseni oli jo katkolla. Nykyään testeissä käytetään graniittikuulia.


      • Pera Ratinkääntäjä
        Onko jo myöhäistä ? kirjoitti:

        @14 6. Suosittelen että "kuljetat itsesi" tutkimuksiin mahdollisimman nopeasti !

        Tiedän että jo muutaman päivän ajelu Dacialla voi aiheuttaa vakavia psyykkisiä sairauksia joihin ei aina enää apua löydy.

        Suosittelen että sanot itsesi irti heti ja hakeudut töihin sellaiseen yritykseen missä käytetään kuljetuksissa oikeita, tarkoitukseen sopivia laatuautoja esim.VW,MB tai joku muu vastaava tunnettu automerkki.

        Voi olla että on jo liian myöhäistä sinun tapauksessasi mutta kannattaa silti kokeilla !

        VW:tä ei yritykseensä kukaan luotettavuutta arvostava ota ja MB:stäkin tuli hyvä sen jälkeen, kun se rupesi käyttämään Rellun tekniikkaa. Itseasiassa MB Citan olisikin hyvä tavara-auto, onhan se omaa sukuaan täysin sama auto kuin Renault Kangoo ja teknisesti myös Dacia Dokkerin serkku.


      • Yrittäjä-Yrjö
        Reisihiki-Reino kirjoitti:

        Yritykseni valmistaa törmäysnukkeihin antureita Euro NCAP:lle. Vuonna 2011 ajauduin lähes konkurssiin datsioitten takia. Anturit eivät kestäneet törmäysvoimia, joten sopimukseni oli jo katkolla. Nykyään testeissä käytetään graniittikuulia.

        Oma yritykseni valmistaa autoihin alihankintana jarruosia. Renault-Dacia on yksi suurista eurooppalaisista asiakkaistani. Oma tilauskantani on lähtenyt hirmuiseen nousuun, kun muut valmistajat huomasivat, että Dacian jarrut pesevät tehossaan useimmat premium-mallit, meidän jarruosilla utot pysähtyvät lyhyemmällä matkalla.
        Mm Subarun ostopuoli on ollut yhteydessä, miten heidän surkeat jarrutuloksensa saataisiin meidän avulla Dacian tasolle. Myös Volvo on ollut alustavassa yhteydessä. Tämä kaikki on tapahtunut tämän alkuvuoden aikana.


      • Rumpali-Rami
        Yrittäjä-Yrjö kirjoitti:

        Oma yritykseni valmistaa autoihin alihankintana jarruosia. Renault-Dacia on yksi suurista eurooppalaisista asiakkaistani. Oma tilauskantani on lähtenyt hirmuiseen nousuun, kun muut valmistajat huomasivat, että Dacian jarrut pesevät tehossaan useimmat premium-mallit, meidän jarruosilla utot pysähtyvät lyhyemmällä matkalla.
        Mm Subarun ostopuoli on ollut yhteydessä, miten heidän surkeat jarrutuloksensa saataisiin meidän avulla Dacian tasolle. Myös Volvo on ollut alustavassa yhteydessä. Tämä kaikki on tapahtunut tämän alkuvuoden aikana.

        Vaikka kaikki on nykyään retroa, niin en kuitenkaan usko rumpujarrujen viehätysvoimaan.
        Vaikka kyllähän ne pärisee aika komeasti.


      • huono
        Yrittäjä-Yrjö kirjoitti:

        Oma yritykseni valmistaa autoihin alihankintana jarruosia. Renault-Dacia on yksi suurista eurooppalaisista asiakkaistani. Oma tilauskantani on lähtenyt hirmuiseen nousuun, kun muut valmistajat huomasivat, että Dacian jarrut pesevät tehossaan useimmat premium-mallit, meidän jarruosilla utot pysähtyvät lyhyemmällä matkalla.
        Mm Subarun ostopuoli on ollut yhteydessä, miten heidän surkeat jarrutuloksensa saataisiin meidän avulla Dacian tasolle. Myös Volvo on ollut alustavassa yhteydessä. Tämä kaikki on tapahtunut tämän alkuvuoden aikana.

        Yrittäjä Yrjö myy vaan dacia utoihin jarruosia.Mielikuvitus taas korkealla.


      • Faktat faktoina.
        Rumpali-Rami kirjoitti:

        Vaikka kaikki on nykyään retroa, niin en kuitenkaan usko rumpujarrujen viehätysvoimaan.
        Vaikka kyllähän ne pärisee aika komeasti.

        Viehätysvoimaan uskomisesta jarrujen suhteen en tiedä, mutta päivänselviin jarrumittaustuloksiin uskomme kyllä:

        Dacia Lodgy: 100-0 km/h 41 metriä
        Dacia Logan MCV: 100-0 km/h 43 metriä

        Subaru Forester: 100-0 km/h 47 metriä
        Volvo XC70: 100-0 km/h 43 metriä

        Lähde: TM:n mittaukset.

        Oikeastaan sittenkin on aika viehätysvoimaista, kun Dacia pysähtyy levy/rumpu-yhdistelmällä metritolkulla lyhyemmällä matkalla kuin vaikkapa 2X kalliimpi Subaru levy/levyillä. Subarun jarrut ovat melkeimpä vaaralliset verrattuna äreästi pysähtyvään Daciaan.


      • Justus1952

        Kyllä rumpujarrut on takapäässä oikea ratkaisu , eteen niitä en haluaisi mutta kun 40 vuoden ammatti aikana olen nähnyt levyjarrujen sairaudet (ruosteviat)(lenkoudet) (käsijarrun rakenne ongelmat) ja määrätyissä merkeissä etujarrulevyjä vaihdetaan melkein yhtä usein kuin alushousuja. Rumpujarrut menee useimmiten 200000km ja sisuskalut laitetaa uusiksi kohtuu hinnalla ja taas saat ajaa 200000km . Tämän 200000km aikana levyjarruissa takana on jo tehty useampia rahanmeno eriä


      • Anonyymi
        Reisihiki-Reino kirjoitti:

        Yritykseni valmistaa törmäysnukkeihin antureita Euro NCAP:lle. Vuonna 2011 ajauduin lähes konkurssiin datsioitten takia. Anturit eivät kestäneet törmäysvoimia, joten sopimukseni oli jo katkolla. Nykyään testeissä käytetään graniittikuulia.

        Yritykseni valmistaa törmäysnukkeihin antureita Euro NCAP:lle......Taitavat olla pumpattavia Barbaroita !!


    • Suoraa huutoa !

      Onko totta että jos ajaa Dacialla moottoritiellä 80 km/h nopeutta niin on mahdotonta kuulla vieruskaverin puhetta niin että siitä saisi jotakin selvää ?

      Ilmeisesti pitää paikkansa kun kerran niin moni on asiasta valittanut !

      • Mr.Koeajo

        Dacisteilla puuttuu jo valmiiksi haju- ja näköaistit, väliäkö sillä kuulollakaan on?

        Toisaalta dacialla ei saisi ajaa moottoritiellä laisinkaan.


      • Rumpali-Rami

        Dacian kyydissä kyllä huutaa täyttä kurkkua. Hirvittää pelkkä ajatuskin rumpujarruista moottoritiellä. 60 km/h-lätkä näissä Dokkereissa taitaa kuitenkin olla.


      • Justus1952

        Itselläni on MCV Logan Lautreau 2010 ja sanon kyllä että jos ajat lakisääteisesti nämä tiet mitä Suomessa on niin en sano sitä meluiseksi autoksi, Melutaso on sama kuin Saab 9-3 yhdeksänkymmenen vuoden lopulta olevissa malleissa ja ilman urputuksia niilläkin ovat ihmiset ajelleet. Ainoa mikä poikkeaa monesta muusta autosta on välitys suhteet . Dacia Logan 1,6 mallissa on kierroksia 500-700 kierrosta enemmän satasen nopeudessa , mutta tämä on häiritsevä tekijä ainoastaan moottoritie ajossa mutta se tekee autosta melko hyvän vetoauton näinkin pienimoottoriseksi . Itse totean näin että ne vähäiset kilometrit joita ajan vuosittain moottoritietä jaksan käydä läpi ilman mitään . Kesäisin varmaan mulla on moottoriteilläkin vaunu perässä ja nopeudet pienemmät. Jos nyt vertaat uusia MCV.tä ja Sandero Stepwayta 0,9TCE malleja niin niissä on jo välitykset erilaiset ja melu pienentynyt , sanon tämän koeajo kokemuksesta !!!!


    • asentaja.

      Takapyörissä rumpujarrut pelittää aivan yhtä hyvin kuin levyjarrut.

      • Mr.Koeajo

        No sittenhän ne daciassa on sama laittaa vaikka etupäähänkin, tuskin ne edessäkään huonommat ovat.
        Pitäisiköhän F1-tallienkin ottaa ideasta mallia? Rupeis Ferrariki pärjäämään. Poljintuntumakin on hehkutuksen perusteella vähintään Lamborghinin luokkaa.


      • ei nyt sentään
        Mr.Koeajo kirjoitti:

        No sittenhän ne daciassa on sama laittaa vaikka etupäähänkin, tuskin ne edessäkään huonommat ovat.
        Pitäisiköhän F1-tallienkin ottaa ideasta mallia? Rupeis Ferrariki pärjäämään. Poljintuntumakin on hehkutuksen perusteella vähintään Lamborghinin luokkaa.

        TM:n numero viime syksyltä, jossa koeajossa Dacia Lodgy.

        "Mittaustulosten perusteella Lodgy pysähtyi samalla matkalla kuin edellisessä numerossa koeajamamme S-sarjan Mercedes, poljintuntumakin on vähintään yhtä hyvä"

        Koittakaa taaperot jo tajuta että, takajarrut osallistuvat ABS-täysjarrutuksessa tapahtumaan sen verran vähemmän kuin etujarrut, etteivät ne juurikaan sanele jarrutuntumaa tai jarrutusmatkaa, kunhan rummut ovat oikein mitoitetut. Rummuilla saadaan taakse tarpeeksi tehoa. Edessä ovat tietenkin jäähdytetyt levyt myös Dacioissakin.

        Mittaustulosten valosssa Dacian jarruissa on myös tehoa.

        Lodgy 100-0 km/h 41 metriä.
        Logan MCV 100-0 km/h 43 metriä

        Subaru Forester -"- 47 metriä.
        Volvo XC70 -"- 43 metriä.

        Kilpa-autot, joissa huippunopeudet ja jarrutustoistot suurista nopeuksista ovat toista luokkaa- ovat täysin eri asia. Niissä on hiilikuitujarrut, jotka kestävät valtavia lämpötiloja.

        Takarumpujarruissa myös käsijarrun toiminta on usein parempaa, koska ne säätyvät jatkuvasti käyttöjarrua käytettäessä automaattisesti. Takalevyissä on erillinen käsijarrurumpu, joka vaatii usein jatkuvaa huolon yhteydessä tehtävää kiristämistä pysyäkseen toimintakunnossa. Myös suolakura olosuhteet ovat myrkkyä avonaisille takalevyrakenteille. Jäätymista ja jumiutumista. Se on monet kerrat nähty eri autojen kanssa, jopa uusienkin.
        Levyt takana ovat muoti-ilmiö, joka ei ole tuonut alemman keskiluokan käyttöautoihin mitään suurempaa hyötyä jarrutteluun.


      • 1-piiri jarrut ?
        ei nyt sentään kirjoitti:

        TM:n numero viime syksyltä, jossa koeajossa Dacia Lodgy.

        "Mittaustulosten perusteella Lodgy pysähtyi samalla matkalla kuin edellisessä numerossa koeajamamme S-sarjan Mercedes, poljintuntumakin on vähintään yhtä hyvä"

        Koittakaa taaperot jo tajuta että, takajarrut osallistuvat ABS-täysjarrutuksessa tapahtumaan sen verran vähemmän kuin etujarrut, etteivät ne juurikaan sanele jarrutuntumaa tai jarrutusmatkaa, kunhan rummut ovat oikein mitoitetut. Rummuilla saadaan taakse tarpeeksi tehoa. Edessä ovat tietenkin jäähdytetyt levyt myös Dacioissakin.

        Mittaustulosten valosssa Dacian jarruissa on myös tehoa.

        Lodgy 100-0 km/h 41 metriä.
        Logan MCV 100-0 km/h 43 metriä

        Subaru Forester -"- 47 metriä.
        Volvo XC70 -"- 43 metriä.

        Kilpa-autot, joissa huippunopeudet ja jarrutustoistot suurista nopeuksista ovat toista luokkaa- ovat täysin eri asia. Niissä on hiilikuitujarrut, jotka kestävät valtavia lämpötiloja.

        Takarumpujarruissa myös käsijarrun toiminta on usein parempaa, koska ne säätyvät jatkuvasti käyttöjarrua käytettäessä automaattisesti. Takalevyissä on erillinen käsijarrurumpu, joka vaatii usein jatkuvaa huolon yhteydessä tehtävää kiristämistä pysyäkseen toimintakunnossa. Myös suolakura olosuhteet ovat myrkkyä avonaisille takalevyrakenteille. Jäätymista ja jumiutumista. Se on monet kerrat nähty eri autojen kanssa, jopa uusienkin.
        Levyt takana ovat muoti-ilmiö, joka ei ole tuonut alemman keskiluokan käyttöautoihin mitään suurempaa hyötyä jarrutteluun.

        Kyllähän Dacia pysähtyy. Seinään !


      • BAS, ABS, EBV, ESP
        1-piiri jarrut ? kirjoitti:

        Kyllähän Dacia pysähtyy. Seinään !

        Mittaustulosten valosssa Dacian jarruissa on myös tehoa.

        Lodgy 100-0 km/h 41 metriä.
        Logan MCV 100-0 km/h 43 metriä

        Subaru Forester -"- 47 metriä.
        Volvo XC70 -"- 43 metriä.

        Turha venkoilla. Dacian jarrut ovat yllättävän tehokkaat. Sama vaikka Dacian jarrut olis purkasta tehdyt, Dacia pysähtyy paremmin kuin moni premiumauto.


      • Pukki kaalimaalla
        BAS, ABS, EBV, ESP kirjoitti:

        Mittaustulosten valosssa Dacian jarruissa on myös tehoa.

        Lodgy 100-0 km/h 41 metriä.
        Logan MCV 100-0 km/h 43 metriä

        Subaru Forester -"- 47 metriä.
        Volvo XC70 -"- 43 metriä.

        Turha venkoilla. Dacian jarrut ovat yllättävän tehokkaat. Sama vaikka Dacian jarrut olis purkasta tehdyt, Dacia pysähtyy paremmin kuin moni premiumauto.

        Eikö siinä romanialaisessa ämpärimuovipaskakasassa ole muuta aihetta hehkutukseen kuin jarrut?
        Kyllä minä onnettomuuteen huomattavasti ennemmin joutuisin Volvolla tai Subarulla, dacian puikoissa jää vihenneksen tasolle kolarissa.
        Dacian omistajat kyllä ovat vihanneksen tasolla jo ostopäätöstä tehdessään.


      • heh heh...
        Pukki kaalimaalla kirjoitti:

        Eikö siinä romanialaisessa ämpärimuovipaskakasassa ole muuta aihetta hehkutukseen kuin jarrut?
        Kyllä minä onnettomuuteen huomattavasti ennemmin joutuisin Volvolla tai Subarulla, dacian puikoissa jää vihenneksen tasolle kolarissa.
        Dacian omistajat kyllä ovat vihanneksen tasolla jo ostopäätöstä tehdessään.

        Ämpärimuovifetisti palasi jälleen. Mutta eipä Dacistit alunperin tätä jarrukeskustelua aloittaneet.

        Subaru 100-0 km/h 47 metriä ja Lodgy 41 metriä.
        Lodgy on pysähtynyt jo ajat sitten siinä vaiheessa kun Subarulla törmätään hyvää vauhtia rekan perään. Siinä suhteessa ainakin Subarun koriturvallisuus on hyvä olla kunnossa kun jarrut ovat mitä ovat.


      • Pukki kaalimaalla
        heh heh... kirjoitti:

        Ämpärimuovifetisti palasi jälleen. Mutta eipä Dacistit alunperin tätä jarrukeskustelua aloittaneet.

        Subaru 100-0 km/h 47 metriä ja Lodgy 41 metriä.
        Lodgy on pysähtynyt jo ajat sitten siinä vaiheessa kun Subarulla törmätään hyvää vauhtia rekan perään. Siinä suhteessa ainakin Subarun koriturvallisuus on hyvä olla kunnossa kun jarrut ovat mitä ovat.

        dacia lodgyllä ei kyllä kovin kummoiseen esteeseen viitsi törmätä, olisi kiva nähdä nokkakolari Subaru Forresterin ja dacia lodgyn kesken.
        Toisaalta ämpärimuovi sisustus saattaa lieventää dacistin vammoja.


      • Pukki kaalimaalla
        heh heh... kirjoitti:

        Ämpärimuovifetisti palasi jälleen. Mutta eipä Dacistit alunperin tätä jarrukeskustelua aloittaneet.

        Subaru 100-0 km/h 47 metriä ja Lodgy 41 metriä.
        Lodgy on pysähtynyt jo ajat sitten siinä vaiheessa kun Subarulla törmätään hyvää vauhtia rekan perään. Siinä suhteessa ainakin Subarun koriturvallisuus on hyvä olla kunnossa kun jarrut ovat mitä ovat.

        dacia lodgyn omamassa 1165 kg (kuljettajan kanssa) materiaali ämpärimuovi
        Subaru Forrester 1495 kg

        Ja luulisin että Forresteri kestää törmäyksen rekan perävaunuun tuolla erolla, ei siinä törmäyshetkellä kovin suuri nopeus ole, max 10 km/h?

        Miksi muuten dacistit haaveilevat niin kovasti rekan perseeseen ajamisesta?


      • outoa logiikkaa?
        Pukki kaalimaalla kirjoitti:

        dacia lodgyn omamassa 1165 kg (kuljettajan kanssa) materiaali ämpärimuovi
        Subaru Forrester 1495 kg

        Ja luulisin että Forresteri kestää törmäyksen rekan perävaunuun tuolla erolla, ei siinä törmäyshetkellä kovin suuri nopeus ole, max 10 km/h?

        Miksi muuten dacistit haaveilevat niin kovasti rekan perseeseen ajamisesta?

        Valitsit tyypilliseen trolli-idiotismiin taipuvaisena sitten kevyimmän Lodgyn, eli 1,6 viisipaikkaisen riisutuimman bensaversion, jota suomessa ei ole myyty varmaan yhtään kappaletta.
        Esim. 7-paikkaisen Diesel-version omamassa on n. 1345 kg ja suosittu 1,2 tce:kin painaa n. 1300 kg.
        Lodgy suojaa matkustajat nokkakolarissa aivan hyvin. Kyse on lähinnä tuurista, kummassa vammautuisi pahemmin.
        Hyvät jarrut tosin estävät näihin tilanteisiin joutumista. Törmäys 10 km/h vaikkapa pallon perässä tielle juoksevaan pieneen lapseen voi olla kohtalokas. Lodgy on tässä vaiheessa jo pysähtynyt.
        Kummallinen logiikka palstan trolleilla, että auton jarrut voivat olla huonot, kunhan kori on tarpeeksi kestävä.


      • Spekulointia....
        Pukki kaalimaalla kirjoitti:

        dacia lodgyllä ei kyllä kovin kummoiseen esteeseen viitsi törmätä, olisi kiva nähdä nokkakolari Subaru Forresterin ja dacia lodgyn kesken.
        Toisaalta ämpärimuovi sisustus saattaa lieventää dacistin vammoja.

        Kommenttisi on silkkaa spekulointia vailla mitään totuuspohjaa. Itse en nauti kolareiden näkemisestä tai niihin joutumisesta millään autolla. Siksi on mukava tietää että Daciassani on erinomaiset jarrut. Se on mitattu tosiasia ja siinä ei palstan trollipellen vikinät auta.

        Kerrataan nyt vielä, tosin ei taida mennä kaaliin kun Subarun huonoja jarruja pitää hampaat irvessä puolustaa:


        Lodgy 100-0 km/h 41 metriä.
        Logan MCV 100-0 km/h 43 metriä

        Subaru Forester -"- 47 metriä.
        Volvo XC70 -"- 43 metriä.

        Lähde: TM-mittaukset.

        Pitääpä kaivaa muitakin mittaustuloksia, niin nähdään miten hyvin Dacian tällä palstalla parjatut jarrut pärjäävät.


      • Pukki kaalimaalla
        outoa logiikkaa? kirjoitti:

        Valitsit tyypilliseen trolli-idiotismiin taipuvaisena sitten kevyimmän Lodgyn, eli 1,6 viisipaikkaisen riisutuimman bensaversion, jota suomessa ei ole myyty varmaan yhtään kappaletta.
        Esim. 7-paikkaisen Diesel-version omamassa on n. 1345 kg ja suosittu 1,2 tce:kin painaa n. 1300 kg.
        Lodgy suojaa matkustajat nokkakolarissa aivan hyvin. Kyse on lähinnä tuurista, kummassa vammautuisi pahemmin.
        Hyvät jarrut tosin estävät näihin tilanteisiin joutumista. Törmäys 10 km/h vaikkapa pallon perässä tielle juoksevaan pieneen lapseen voi olla kohtalokas. Lodgy on tässä vaiheessa jo pysähtynyt.
        Kummallinen logiikka palstan trolleilla, että auton jarrut voivat olla huonot, kunhan kori on tarpeeksi kestävä.

        Samoin kuin valitsin kevyimmän Forresterinkin. Tuskin sulla tuulipuvulla on edes varaa muuhun kuin karvalakki-malliin.


      • ,,sss..oo
        Pukki kaalimaalla kirjoitti:

        dacia lodgyllä ei kyllä kovin kummoiseen esteeseen viitsi törmätä, olisi kiva nähdä nokkakolari Subaru Forresterin ja dacia lodgyn kesken.
        Toisaalta ämpärimuovi sisustus saattaa lieventää dacistin vammoja.

        Kaalimaan pukki, toivottavasti et näe Subarun ja Dacian,,,,,eikä minkään muunkaan auton kolaria.


      • Pysähtyy silti.
        Pukki kaalimaalla kirjoitti:

        Samoin kuin valitsin kevyimmän Forresterinkin. Tuskin sulla tuulipuvulla on edes varaa muuhun kuin karvalakki-malliin.

        Se karvalakkikin on varustettu tehokkaammilla jarruilla kuin yksikään Forester.
        Ja tehokkailla jarruilla vältetään törmäilyt.


      • pukki kaalimaalla
        ,,sss..oo kirjoitti:

        Kaalimaan pukki, toivottavasti et näe Subarun ja Dacian,,,,,eikä minkään muunkaan auton kolaria.

        Olen ollut kolarissa itse viimeksi vuonna 2000, silloin rattijuoppo jyräsi kaverini Lancerin kylkeen Mersulla. Meille kävi huonommin.


      • tuo on selvä asia.
        pukki kaalimaalla kirjoitti:

        Olen ollut kolarissa itse viimeksi vuonna 2000, silloin rattijuoppo jyräsi kaverini Lancerin kylkeen Mersulla. Meille kävi huonommin.

        Nokka-kylkikolarissa kylkeensä mällin saanut on aina heikommalla, olipa kyseessä mikä tahansa autopari ja minkä painoiset autot tahansa. Jopa moottoripyörä saa aikaan todella pahaa jälkeä törmätessään vauhdilla suoraan kuljettajan oveen. Kokoonpainuvien törmäysvyöhykkeiden rakentaminen parinkymmenen sentin paksuiseen oveen on ikkunasta puhumattakaan erittäin hankalaa. Myös sivuttaiskiihtyvyydet ovat vaikeita hallita. Sama ongelma on 7-paikkaisten tila-autojen takarivillä, jossa peräkolarissa kokoonpainuvaa törmäysaluetta on yleensä liian vähän.

        Jos te olisitte ajaneet Lancerinne Mersun oveen, tilanne olisi ollut päinvastainen. Mersussa olleille olisi käynyt taatusti pahemmin.


    • Lodgykeisari

      Eihän sulla pikkupukki taaperolla ole varaa Lodgyyn, mikä sua hirveesti harmittaa ja aiheutta kateuskiukkua. Ajele sillä Aprilialla vielä muutama vuosi, ennenkuin tulet tänne aikuisten miesten palstalle puhumaan.

      • tähh

        Voiko palstalla puhua?


      • Tähhindaddy
        tähh kirjoitti:

        Voiko palstalla puhua?

        Tähhi näämmä noussu jo vuoteeltaan? Kyselyikä mikä se ny oli . Neljä veeee. Kysy jotain Tähhi.


    • Pukki kaalimaalla

      Huono trolli keisari.
      Onko omasta mielestäsi aikuismaista hehkuttaa niitä ämpärimuovipaskaläjän jarruja koko ajan? Joku poloinen saattaa pian luulla että niillä rumpujarruilla voisi oikeasti jarrutellakkin.

      • kunnon jarrut.

        Lodgy 100-0 km/h 41 metriä.
        Logan MCV 100-0 km/h 43 metriä

        Subaru Forester -"- 47 metriä.
        Volvo XC70 -"- 43 metriä.

        Kitiseppä sinä vain. Kun auto pysähtyy metrejä lyhyemmällä matkalla, niin se pysähtyy. Turha siinä kiukutella.


      • Mr.Koeajo
        kunnon jarrut. kirjoitti:

        Lodgy 100-0 km/h 41 metriä.
        Logan MCV 100-0 km/h 43 metriä

        Subaru Forester -"- 47 metriä.
        Volvo XC70 -"- 43 metriä.

        Kitiseppä sinä vain. Kun auto pysähtyy metrejä lyhyemmällä matkalla, niin se pysähtyy. Turha siinä kiukutella.

        Mitenkä muuten, pääseekö dacialla edes satasta.? Ettei vaan olisi maksettu mittaus?
        Jäisellä tienpinnallahan dacia ei pysähdy kuin esteeseen.


      • Pääsee sillä.
        Mr.Koeajo kirjoitti:

        Mitenkä muuten, pääseekö dacialla edes satasta.? Ettei vaan olisi maksettu mittaus?
        Jäisellä tienpinnallahan dacia ei pysähdy kuin esteeseen.

        Jarrujen synnyttämä teho ei ole kiinni alustan pitävyydestä. Jäisellä tienpinnalla samoilla renkailla Dacia pysähtyy edelleen Subarua paremmin. Pieni massa-ero voi jopa pidentää liukkaalla välimatkaa.
        Tokihan mittaukset ovat aina silloin trollipellen mielestä maksettuja kun Dacia niissä pärjää.
        Dacia kulkee helposti 100 km/h, kuten 90 - 116 hevosvoimaisen ahdetulla nykyaikaisella moottorilla varustetun auton tuleekin kulkee.
        Videossa joku vetää autobahnilla Lodgyllä n. 190 km/h. Ihan kohtuu hyvä lukema melkein 1,7 metriä korkealle tila-autolle 1,2 litraisella moottorilla.

        http://www.youtube.com/watch?v=Ivi3mlcNeQ4


      • Pukki kaalimaalla
        Pääsee sillä. kirjoitti:

        Jarrujen synnyttämä teho ei ole kiinni alustan pitävyydestä. Jäisellä tienpinnalla samoilla renkailla Dacia pysähtyy edelleen Subarua paremmin. Pieni massa-ero voi jopa pidentää liukkaalla välimatkaa.
        Tokihan mittaukset ovat aina silloin trollipellen mielestä maksettuja kun Dacia niissä pärjää.
        Dacia kulkee helposti 100 km/h, kuten 90 - 116 hevosvoimaisen ahdetulla nykyaikaisella moottorilla varustetun auton tuleekin kulkee.
        Videossa joku vetää autobahnilla Lodgyllä n. 190 km/h. Ihan kohtuu hyvä lukema melkein 1,7 metriä korkealle tila-autolle 1,2 litraisella moottorilla.

        http://www.youtube.com/watch?v=Ivi3mlcNeQ4

        Eikä meinnanut kaistalla tämäkään dacia pysyä.
        Ämpärimuovipaskakasa.


      • Mr.Koeajo
        Pääsee sillä. kirjoitti:

        Jarrujen synnyttämä teho ei ole kiinni alustan pitävyydestä. Jäisellä tienpinnalla samoilla renkailla Dacia pysähtyy edelleen Subarua paremmin. Pieni massa-ero voi jopa pidentää liukkaalla välimatkaa.
        Tokihan mittaukset ovat aina silloin trollipellen mielestä maksettuja kun Dacia niissä pärjää.
        Dacia kulkee helposti 100 km/h, kuten 90 - 116 hevosvoimaisen ahdetulla nykyaikaisella moottorilla varustetun auton tuleekin kulkee.
        Videossa joku vetää autobahnilla Lodgyllä n. 190 km/h. Ihan kohtuu hyvä lukema melkein 1,7 metriä korkealle tila-autolle 1,2 litraisella moottorilla.

        http://www.youtube.com/watch?v=Ivi3mlcNeQ4

        Mistä muuten löytyy tarpeeksi suoraa että voi tuollaista edes Suomessa yrittää?
        Tärisee kuin täryjyrä jo 170:n vauhdissa. 2 minuuttia 170-190 km/h:n, aika vauhtihirmu.


      • Kaakki puuliima

        Eiks ämpärimuovijarrut pidä edes rummuissa.


      • hehee.
        Pukki kaalimaalla kirjoitti:

        Eikä meinnanut kaistalla tämäkään dacia pysyä.
        Ämpärimuovipaskakasa.

        Höpö höpö. Metsään menee juttusi kommentista toiseen. Keksippä joku muu aihe, Tämä on jo loppuunkaluttu.


      • tyrehtykö jälleen?
        Mr.Koeajo kirjoitti:

        Mistä muuten löytyy tarpeeksi suoraa että voi tuollaista edes Suomessa yrittää?
        Tärisee kuin täryjyrä jo 170:n vauhdissa. 2 minuuttia 170-190 km/h:n, aika vauhtihirmu.

        7-paikkainen korkea perhekäyttöön suunniteltu tila-auto 1,2 litraisella talousmoottorilla 190 km/h. Ei mikään urheiluauto, useimpien mielestä varmasti riittävä suoritus, kun suomessa saa ajaa max 120 km/h..
        Harmillisesti teidän kannalta lukema oli vielä navigaattorissa, joten ette voi alkaa sönköttää mittarivirheistä. Kulkiko lujempaa kuin satasta?
        Ja kuten todettua, pysähtyykin tarvittaessa paremmin kuin moni premium.
        Että repikää kakarat siitä.


      • 16+12
        Kaakki puuliima kirjoitti:

        Eiks ämpärimuovijarrut pidä edes rummuissa.

        Tämä ämpärimuovista kirjoittava on itse ämpärimuovia.
        Tosin lähes premium-luokan sellaista, mutta vain lähes, tai oikeastaan halpis ämpärimuovia. Tai jos mahdollista, niin alle kaikkien arvostelujen-ämpärimuovia.
        Mutta ämpärimuovia kuitenkin.
        Sen huomaa hänen kirjoituksistaan.
        Aivan ämpärimuovisia kirjoituksia.
        Ämpärimuovitietokneella ja ämpärimuovinäppäimistöllä kirjoitettu.
        Turha väittää vastaan Minä tiedän. Ja muutkin tietävät.
        Miltä tuntuu olla ämpärimuovia?
        Mihinkä ämpärimuovi oksentaa? Ämpäriin? Siis itseensä.


      • Pukki kaalimaalla
        16+12 kirjoitti:

        Tämä ämpärimuovista kirjoittava on itse ämpärimuovia.
        Tosin lähes premium-luokan sellaista, mutta vain lähes, tai oikeastaan halpis ämpärimuovia. Tai jos mahdollista, niin alle kaikkien arvostelujen-ämpärimuovia.
        Mutta ämpärimuovia kuitenkin.
        Sen huomaa hänen kirjoituksistaan.
        Aivan ämpärimuovisia kirjoituksia.
        Ämpärimuovitietokneella ja ämpärimuovinäppäimistöllä kirjoitettu.
        Turha väittää vastaan Minä tiedän. Ja muutkin tietävät.
        Miltä tuntuu olla ämpärimuovia?
        Mihinkä ämpärimuovi oksentaa? Ämpäriin? Siis itseensä.

        Ämpärimuovi ilmeisesti jo saannut sinusta otteen 16 12? Kannattiko ostaa dacia? Eikö ole tympeää olla tientukkona,kun me tosiautomiehet vetelemme ohi oikealta ja vasemmalta? Miltä muuten tuntuvat ne dacian ämpärimuovijakkarat, ne jotka on päällystetty kaktuksella?


      • tyhmyys huvittaa
        Pukki kaalimaalla kirjoitti:

        Ämpärimuovi ilmeisesti jo saannut sinusta otteen 16 12? Kannattiko ostaa dacia? Eikö ole tympeää olla tientukkona,kun me tosiautomiehet vetelemme ohi oikealta ja vasemmalta? Miltä muuten tuntuvat ne dacian ämpärimuovijakkarat, ne jotka on päällystetty kaktuksella?

        Johtuuko kilpailevan kauppiaan syvä katkeruus jo käydyistä YT-neuvotteluista vai tökkiikö myynti muuten vaan. Onko muoviämpäreistä tullut pakkomielle ?


      • Pukki kaalimaalla
        tyhmyys huvittaa kirjoitti:

        Johtuuko kilpailevan kauppiaan syvä katkeruus jo käydyistä YT-neuvotteluista vai tökkiikö myynti muuten vaan. Onko muoviämpäreistä tullut pakkomielle ?

        Elän onnellisesti vapaaherran elämää, ei rahahuolia. Ajele sinä vaan sillä ämpärimuovijätteelläsi ja kuvittele olevasi kelpo ihminen.
        Minä katsos olen syntynyt kultalusikka suussa ja nautin premiumista. ;)


    • äippäääääää

      pojat pojat heti kotia syömään eikä tapella sitten ruuan jälkeen siellä hiekkalaatikolla ku leikittä niitä autoleikkejä

    • vitunpässit

      Toi on muuten täysin totta että takalevyjarrut on täysin turhat kun suomessa saa vetää 750kg jarrutonta kärryä ja koko maa on tasasta peltoa.
      Jos joku sankari saa takarummun kuumenemaan ja menettämään jarrutehoa niin kuskin päässä on vikaa ja jarrutusmatkaan sillä on minimaalinen vaikutus.

      Joskus raskaassa kalustossakin oli rumpujarruja ja ne toimi niissäkin.
      Spoilerit sopii levyjarrupelleille, niistä saa downforcea takajarruille 60kmh nopeudessa.

      • totta töriset

        Henkilöautoissa ja niillä nopeuksilla joilla laillisesti ajetaan, eivät takalevyt suhteessa rumpujarruihin käytännössä paranna jarrutusmatkaa. Suomen kura-suola-olosuhteissa takalevyistä on useimmin enemmän haittaa suhteessa niiden hyötyyn. Perinteiset rumpujarrut toimivat takana erittäin luotettavasti ja ovat likimain huoltovapaat. Eivät laahaa, ruostu auton seistessä kosteassa tai vaadi herkistelyä saatikka erillistä käsijarrun säätelyä. Myös Dacioissa on nykyään tietysti abs, hätäjarrutustehostin, esp ja elektroninen jarrupaineen tasaus, joten tarkasti ohjattua voimaa saadaan takarummuille jos tilanne niin vaatii. Entisaikojen rumpujarrujen heikko puoli eli jyrkkä raja lukkiintumisen ja pyörimisen suhteen on eilispäivää.
        Jostain syystä tuo takalevybuumi on levinnyt hiljalleen myös pienimpiinkin autoihin. Kaippa ne teknisesti kuulostaa hienommalta, mutta mitään hyötyä niistä ei ole normaaliautoissa rumpujarruihin verrattuna.


      • Vanhassa vara parempi
        totta töriset kirjoitti:

        Henkilöautoissa ja niillä nopeuksilla joilla laillisesti ajetaan, eivät takalevyt suhteessa rumpujarruihin käytännössä paranna jarrutusmatkaa. Suomen kura-suola-olosuhteissa takalevyistä on useimmin enemmän haittaa suhteessa niiden hyötyyn. Perinteiset rumpujarrut toimivat takana erittäin luotettavasti ja ovat likimain huoltovapaat. Eivät laahaa, ruostu auton seistessä kosteassa tai vaadi herkistelyä saatikka erillistä käsijarrun säätelyä. Myös Dacioissa on nykyään tietysti abs, hätäjarrutustehostin, esp ja elektroninen jarrupaineen tasaus, joten tarkasti ohjattua voimaa saadaan takarummuille jos tilanne niin vaatii. Entisaikojen rumpujarrujen heikko puoli eli jyrkkä raja lukkiintumisen ja pyörimisen suhteen on eilispäivää.
        Jostain syystä tuo takalevybuumi on levinnyt hiljalleen myös pienimpiinkin autoihin. Kaippa ne teknisesti kuulostaa hienommalta, mutta mitään hyötyä niistä ei ole normaaliautoissa rumpujarruihin verrattuna.

        Esson baarin satu sedät taas satuilee rumpujarruista.Kuvaputki telkkari 12 tuumaa on parempi kuin nykyiset isot taulu telkkarit, eikös niin?


      • kadepaskakasahaisee
        Vanhassa vara parempi kirjoitti:

        Esson baarin satu sedät taas satuilee rumpujarruista.Kuvaputki telkkari 12 tuumaa on parempi kuin nykyiset isot taulu telkkarit, eikös niin?

        Mullapa onkin kanakopissa oikea viilupintainen 21" putkitöllö ja se on viisaampi kuin sinä.
        Monikohan taulutelkka toimii 30v vanhoina?
        Eiku niitä pitää päivittää parempiin 2v. välein kun naapurin ristolla on jo käyrä uhdtv vähä niinkun levyjarrutkin peräkärryssään.


      • Ei jummarra!
        totta töriset kirjoitti:

        Henkilöautoissa ja niillä nopeuksilla joilla laillisesti ajetaan, eivät takalevyt suhteessa rumpujarruihin käytännössä paranna jarrutusmatkaa. Suomen kura-suola-olosuhteissa takalevyistä on useimmin enemmän haittaa suhteessa niiden hyötyyn. Perinteiset rumpujarrut toimivat takana erittäin luotettavasti ja ovat likimain huoltovapaat. Eivät laahaa, ruostu auton seistessä kosteassa tai vaadi herkistelyä saatikka erillistä käsijarrun säätelyä. Myös Dacioissa on nykyään tietysti abs, hätäjarrutustehostin, esp ja elektroninen jarrupaineen tasaus, joten tarkasti ohjattua voimaa saadaan takarummuille jos tilanne niin vaatii. Entisaikojen rumpujarrujen heikko puoli eli jyrkkä raja lukkiintumisen ja pyörimisen suhteen on eilispäivää.
        Jostain syystä tuo takalevybuumi on levinnyt hiljalleen myös pienimpiinkin autoihin. Kaippa ne teknisesti kuulostaa hienommalta, mutta mitään hyötyä niistä ei ole normaaliautoissa rumpujarruihin verrattuna.

        No nyt löytyi sitten oikea "brake-engineer" vai mitä olet mieltä nimimerkki " totta töriset "

        "Myös Dacioissa on nykyään tietysti abs" On vai ? . Muutenhan se onkin sitten 60-luvun tekniikalla varusteltu B-luokan romanialainen raato

        Dacian markkinaosuus on huimat 1% ja rapiat.Miksei noin "hyvä" ja halpa tekele sitten kiinnosta tuon enempää ? No ei tietenkään voi kiinnostaa tuon enempää koskapa 10 kertaa paremman auton saa pienellä lisäsatsauksella.

        Miksi siis tyytyä johonkin onnettomaan ämpärimuovilla verhoiltuun pas kaan ?


      • väri jo?
        kadepaskakasahaisee kirjoitti:

        Mullapa onkin kanakopissa oikea viilupintainen 21" putkitöllö ja se on viisaampi kuin sinä.
        Monikohan taulutelkka toimii 30v vanhoina?
        Eiku niitä pitää päivittää parempiin 2v. välein kun naapurin ristolla on jo käyrä uhdtv vähä niinkun levyjarrutkin peräkärryssään.

        Sen uskoo jokainen että asut kanakopissa.Romaniastahan sinä ostat 2v välein uuden musta valko putki telkkarin.On varmasti ämpärimuovista, parempi varusteinen viilupinnalla ja onko jopa värit?


      • Fiataddiktio
        Ei jummarra! kirjoitti:

        No nyt löytyi sitten oikea "brake-engineer" vai mitä olet mieltä nimimerkki " totta töriset "

        "Myös Dacioissa on nykyään tietysti abs" On vai ? . Muutenhan se onkin sitten 60-luvun tekniikalla varusteltu B-luokan romanialainen raato

        Dacian markkinaosuus on huimat 1% ja rapiat.Miksei noin "hyvä" ja halpa tekele sitten kiinnosta tuon enempää ? No ei tietenkään voi kiinnostaa tuon enempää koskapa 10 kertaa paremman auton saa pienellä lisäsatsauksella.

        Miksi siis tyytyä johonkin onnettomaan ämpärimuovilla verhoiltuun pas kaan ?

        @Ei jummarra! Mitkä varusteet on Dacioissa 60-luvun tekniikkaa? Voisit yksilöidä hieman paremmin. Lisäksi voisit keroa minkä auton itse omistat? Tai ylipäänsä voisit kertoa jonkun oikein huippuhyvän automerkin.


      • Ei jummarra
        Fiataddiktio kirjoitti:

        @Ei jummarra! Mitkä varusteet on Dacioissa 60-luvun tekniikkaa? Voisit yksilöidä hieman paremmin. Lisäksi voisit keroa minkä auton itse omistat? Tai ylipäänsä voisit kertoa jonkun oikein huippuhyvän automerkin.

        Fiataddiktio Omistan 10 kertaa paremman auton kuin mitä on Dacia.

        Se voi siis olla ihan minkä merkkinen tahansa niin nuo kriteerit täyttyvät.

        Yksi asia meinasi unohtua nimittäin se että Fiat ei kylläkään kuulu tuohon 10 kertaa parempi sarjaan !

        Sori nyt vaan !


      • Orthex-man
        väri jo? kirjoitti:

        Sen uskoo jokainen että asut kanakopissa.Romaniastahan sinä ostat 2v välein uuden musta valko putki telkkarin.On varmasti ämpärimuovista, parempi varusteinen viilupinnalla ja onko jopa värit?

        Niinpä. Toiset ostaa 2 v. välein upouuden auton, toiset joutuvat ajamaan käytetyillä autoilla. Kumpaan ryhmään sinä kuulut?
        Kuplassa ja monissa muissa autoissa oli 60-luvulla kojetaulu pellistä tehty ja puisia kojetauluja taisi olla joskus ennen sotia. Empä ole nähnyt nykyään yhtäkään autoa, jossa ei olisi sisällä lähestulkoon kaikki muovista tehtyjä osia. Se, onko se "ämpärimuovia" lienee katsojan silmissä. Lähes kaikissa uusissa autoissa, kuten iso 14001 normin täyttävissä tehtaissa tehdyissä Dacioissa, muovimateriaalit ovat ympäristöystävällisempiä uudelleen kierrätettäviä, mikä määrää tarkasti muovilaadun koostumuksen ja sen mitä aineita valmistuksessa on voitu käyttää, joten kyse on enemmän pintakuvioinnista kuin laadusta. Itselle ei ole niin kova kynnyskysymys minkälaisella muotilla kojetaulun pintakuviointi on valettu, että jaksaisin jauhaa siitä viikkotolkulla. Sinulle näköjään on. Luulisi käytetyillä romuilla ajavilla olevan muitakin miettimisen aiheita kuin pintaviimeistelyt.


      • Äläpä liioittele
        Ei jummarra kirjoitti:

        Fiataddiktio Omistan 10 kertaa paremman auton kuin mitä on Dacia.

        Se voi siis olla ihan minkä merkkinen tahansa niin nuo kriteerit täyttyvät.

        Yksi asia meinasi unohtua nimittäin se että Fiat ei kylläkään kuulu tuohon 10 kertaa parempi sarjaan !

        Sori nyt vaan !

        Tyypillinen tyhmä provo olet. Heittelet kommentteja, etkä pysty perustelemaan millään lailla. Luultavasti se 10 X parempi autokin on joku BMW:n lintta 90-luvun alusta, jonka kuvittelet olevan maailman paras ja modernein auto. Makunsa kullakin.

        Kerrohan nyt mikä tekniikka on Daciassa 60-luvulta?? Dacian suorasuihkuturbomoottorit? Commonrail suoraruiskuturbodieselit?? Elektronisesti ohjattu nelivetotekniikka?? Hiukkassuodatin?? Continentalin ESP ASR järjestelmä?? CAN-väylä?? ABS?? 6-pykäläinen laatikko?? Turvatyynyt?? Navigointiviihdekeskus?? Mäkilähtöavustin?? Nopeuden mukaan muuttuva ohjaustehostus??

        Dacia myy maailmalla, toisinsanoen kaikkialla muualla kuin Suomessa erittäin hyvin ja on parhaiten myyntiä kasvattanut merkki viime vuonna koko maailmassa. Euroopassa puhutaan jonkinlaisesta menestystarinasta ja moni muukin valmistaja on lähtemässä Dacian jalanjäljissä kisaan mukaan lohkaisemaan kakkua edullisemmalla brändillä.
        Se miksei se myy suomessa, on helppo päätellä kun lukee kirjoittamasi takapajuisen, asioista täysin pihalla olevan kommentin ja soveltaa tuon ennakkoluulon moneen muuhun keskimääräiseen autonostajaan. Veikkaan, että yllättävän moni avoimella mielellä koeajolle uskaltautunut on yllättynyt positiivisesti. Ei Dacia paras auto ole, mutta hintaan nähden saa todella paljon ja nimenomaan modernia tekniikkaa. Modernimpia moottoreita kuin esim. Toyotalla tai Hondalla.

        Ja edelleen: normaalisuorituskyvyn omaavissa perheautoissa riittää takapyörien vauhdin hillitsemiseen takana rumpujarrut. Edessä tietenkin jäähdytetyt levyt.
        Taidat olla niin idiootti, että et edes tajua kuinka vähän takajarrut osallistuvat kovassa jarrutuksessa vauhdin hiljentämiseen kun ajoneuvon paino siirtyy eteen.
        Tämän tajuaa hyvin, kun ajaa moottoripyörällä ja joutuu tekemään kunnon jarrutuksen. Takajarrun osuus tapahtumaan on hyvin pieni.


      • Liioittele edelleen
        Äläpä liioittele kirjoitti:

        Tyypillinen tyhmä provo olet. Heittelet kommentteja, etkä pysty perustelemaan millään lailla. Luultavasti se 10 X parempi autokin on joku BMW:n lintta 90-luvun alusta, jonka kuvittelet olevan maailman paras ja modernein auto. Makunsa kullakin.

        Kerrohan nyt mikä tekniikka on Daciassa 60-luvulta?? Dacian suorasuihkuturbomoottorit? Commonrail suoraruiskuturbodieselit?? Elektronisesti ohjattu nelivetotekniikka?? Hiukkassuodatin?? Continentalin ESP ASR järjestelmä?? CAN-väylä?? ABS?? 6-pykäläinen laatikko?? Turvatyynyt?? Navigointiviihdekeskus?? Mäkilähtöavustin?? Nopeuden mukaan muuttuva ohjaustehostus??

        Dacia myy maailmalla, toisinsanoen kaikkialla muualla kuin Suomessa erittäin hyvin ja on parhaiten myyntiä kasvattanut merkki viime vuonna koko maailmassa. Euroopassa puhutaan jonkinlaisesta menestystarinasta ja moni muukin valmistaja on lähtemässä Dacian jalanjäljissä kisaan mukaan lohkaisemaan kakkua edullisemmalla brändillä.
        Se miksei se myy suomessa, on helppo päätellä kun lukee kirjoittamasi takapajuisen, asioista täysin pihalla olevan kommentin ja soveltaa tuon ennakkoluulon moneen muuhun keskimääräiseen autonostajaan. Veikkaan, että yllättävän moni avoimella mielellä koeajolle uskaltautunut on yllättynyt positiivisesti. Ei Dacia paras auto ole, mutta hintaan nähden saa todella paljon ja nimenomaan modernia tekniikkaa. Modernimpia moottoreita kuin esim. Toyotalla tai Hondalla.

        Ja edelleen: normaalisuorituskyvyn omaavissa perheautoissa riittää takapyörien vauhdin hillitsemiseen takana rumpujarrut. Edessä tietenkin jäähdytetyt levyt.
        Taidat olla niin idiootti, että et edes tajua kuinka vähän takajarrut osallistuvat kovassa jarrutuksessa vauhdin hiljentämiseen kun ajoneuvon paino siirtyy eteen.
        Tämän tajuaa hyvin, kun ajaa moottoripyörällä ja joutuu tekemään kunnon jarrutuksen. Takajarrun osuus tapahtumaan on hyvin pieni.

        Taidat olla "nero" nimimerkki Äläpä liioittele ?


      • Lisää esimerkkejä
        Liioittele edelleen kirjoitti:

        Taidat olla "nero" nimimerkki Äläpä liioittele ?

        "Taidat olla nero"??. Toki varmasti harmittaa kun perustelut ovat eri tasolla ja tietoakin löytyy hiukan eri tavalla kuin kaltaisellasi sonnan jauhajalla.
        Lainataampa vielä Tekniikan Maailmaa ja otetaan vertailuun autot, joiden jarrujen pitäisi olla teknisesti aivan eri maailmasta ja autojen käyttötarkoituskin aivan eri.

        Subaru BRZ. Urheiluauto jossa isot jäähdytetyt jarrulevyt joka nurkassa.
        Jarrutusmatka 100-0 km/h 40 metriä.

        Dacia Lodgy 7p 1,2 Tce. Edullinen, tila-auto, edessä jäähdytetyt levyt takana rumpujarrut.
        Jarrutusmatka 100-0 km/h 41 metriä.

        Neroutta tai ei, metrin ero edellä mainitun autokaksikon jarrutusmatkassa kertoo sen, että tavallisissa sarjatuotantoautoissa ei ole juuri vaikutusta käytetäänkö takana rumpuja vai ei. Kaikki uudet abs:llä ja hätäjarrutustehostimella varustetut henkilöautot pysähtyvät lähes poikkeuksetta haarukkaan 39-44 metriä, olipa kyseessä minkälaiset tekniset ratkaisut hyvänsä. Poikkeus tietenkin Subaru Forester, jonka luvattoman surkea 47 metrin jarrutusmatka on kuin 80-luvulta.

        Voihan sitä jatkaa väittämistä että levyt takana ovat parhaat, kun ne kuulostavat moderneilta, mutta mittaustulosten ja arkipäiväisten ajokokemusten valossa kyllä huomaa, että rumpujarrut perushenkilöauton taka-akselilla riittävät siinä missä levytkin. Sillä erotuksella että ne ovat suomen olosuhteissa yleensä huolettomammat.
        Kun eroa käytännössä jarrutusmatkoissa saatikka käytettävyydessä ei ole, niin ei ole. Minkäs sille mahtaa. Autokauppias kyllä muistaa mainita nelipyörälevyjarrut.


    • Fiataddiktio

      @Ei jummarra! Et sitten kyennyt vastaamaan niihin 60-luku heittoihin. Autosi on siis 10x parempi kuin Dacia. Hmmm... kuulostaa jotenkin epämääräiseltä. Mikähän se automerkki on, joka on 10 kertaa parempi. Olisi mukava saada ruodittavaksi. Ei taida kanttia olla kertoa kymppiautoa.

      Nolo suoritus, putosit divariin.

      • Kuvittele vaan

        Daciassa ei ole mitään mainitsemisen arvoista !


    • isoisoisä

      Kymmenen kertaa parempi? Voi, voi janipetteriä. Mene pois palstalta. Ei tommosia lohkomisia aikamiehet viitsi lukuea.

      • Ladat meni jo !

        Eikös isoisoisän ajokortti ole jo mennyt vanhaksi ? Ei taida olla paljonkaan kokemusta 2000-luvun laatuatoista kun Daciaa pitää hyvänä autona ?


      • niinpä niin
        Ladat meni jo ! kirjoitti:

        Eikös isoisoisän ajokortti ole jo mennyt vanhaksi ? Ei taida olla paljonkaan kokemusta 2000-luvun laatuatoista kun Daciaa pitää hyvänä autona ?

        Daciaa pitävät hyvänä autona yleensäne, jotka niillä ovat oikeasti ajaneet.
        Miksi Dacia pitäisi edes verrata "laatuautoihin"? Nehän kilpailevat aivan eri segmentissä, jos tarkoitat perinteisiä laatuautoja kuten isot BMW:t, Mercedekset ja muut vastaavat. Sen sijaan muihin tavismerkkeihin uudet Daciat kestävät jo hyvin vertailua monessa suhteessa ja kovasti kehittyneillä ominaisuuksillaan, sekä modernilla tekniikallaan.


    • Isoisoisä

      @Lada meni jo. Kertoisitko niistä laatuautoista: Merkin ja hinnan, kun niin hyvin tunnut tietävän? Paljasta näkemyksesi laatuautoista.

      • Apupoika-Antero

        Ei pikkupoikien kanssa kannata autoista kinata, mukava kuitenkin huomata kuinka Dokker on herättänyt kiinnostusta palstalla.
        Kuten aloituksessa kirjoitin, olisi mukava nähdä Itellan, Poliisin ja vaikka Pelastuslaitoksenkin hoitavan töitään Dacia Dokkerilla. Varmaan saisivat tehtyä Poliisivoimille tehokkaamman versionkin, jonkinlaisen Police-Specialin.
        Ja olisiko Daciasta apua Puolustusvoimille kun säästöjä haetaan. Duster menisi metsässä pedon lailla.


      • Peto mikä peto !
        Apupoika-Antero kirjoitti:

        Ei pikkupoikien kanssa kannata autoista kinata, mukava kuitenkin huomata kuinka Dokker on herättänyt kiinnostusta palstalla.
        Kuten aloituksessa kirjoitin, olisi mukava nähdä Itellan, Poliisin ja vaikka Pelastuslaitoksenkin hoitavan töitään Dacia Dokkerilla. Varmaan saisivat tehtyä Poliisivoimille tehokkaamman versionkin, jonkinlaisen Police-Specialin.
        Ja olisiko Daciasta apua Puolustusvoimille kun säästöjä haetaan. Duster menisi metsässä pedon lailla.

        Petojen sukua = Susi jo syntyessään ! Vanha Fiatin "iskulause".


    • ostadatsia
    • akka-ratissa

      Voi ei.Just kun löysin Kian jälkeen itselle mieluisan ja edullisen pakun niin kaikki haukkuu sitä.Ukkokin sanoo,etten sitä saisi ostaa kun ite ajalee mb:llä.Mersuhan on kiva ja sen viat on kaikki ominaisuuksia,eikö? Jatkuvasti kallista huoltoa.Kialla olen ajanut 7 vuotta,2 eri autoa ja nyt olis aika vaihtaa kun tarviin lisää tilaa enkä kuskaa ihmisiä.Kannattaako oikeasti Dacia ostaa kun sitä ei liikenteessä juuri näy niin kertooko se jotain?

      • Yrittäjäotus

        Dacia Dokker on ollut pari vuotta alla ja tyytyväinen olen. Vikoja ei ole ollut ja ainut mihin toivoisin parannusta on liikennemelun kantautuminen ohjaamoon. Hintaansa nähden oli kuitenkin erinomainen ostos että kyllä tuolla vielä vuosia ajelen tyytyväisenä.


      • ABC-

        Kiinnitä huomiota pilkkujen käyttöön. Nyt ne puuttuvat tekstistäsi kokonaan.


    • Justus1952

      Sulle TÄHHHHHH . Tuota puutetta kielitaidosta en kyllä olisi tunnustanut noin helposti tällä palstalla ( miten auto voi olla työkalu ) Häpeä kielitaitoasi !!!

      • ABC-

        Jälleen välilyönti ennen pistettä.


    • vanpan

      Kylläpä näyttää Dacia Dokker jakavan mielipiteitä.....itse uskon, että monikaan täällä kirjoitteleva ei ole edes ajanut/kokeillut ks. autoa. Mutta tietenkin täällä voi mielipiteensä kertoa.
      Itse kerron nyt omasta kokemuksestani ks. tuotteesta (Dacia Dokker van 1.5 dCi).
      Auto hankittu "meidän perheen" kolmanneksi autoksi eli kun pikkupakulle on harrastusten johdosta hieman käyttöä. Auto ollut käytössä reilut 3 kk ja 10.000 km. Autossa nyt mittarissa 100.000 km.

      Plussat: Edullinen ostaa ja omistaa, pieni kulutus 4-5 litraa/100 km, halpa vakuuttaa sekä vuotuinen auto/polttoainevero ( 248€/vuosi, 2017). Suht hyvin varusteltu ks. hintaluokassa esim.bluetootpuhelin, vakkari, ilmastointi, keskuslukko, sähkölasit, ajotietokone ym.
      Varusteet toimivat hyvin, esim. vakkari on hyvä.
      Tilava, helposti lastattava kuormatila, oviaukko tilava, helppo nousta kyytiin (huom. kyseessä pikku-paku, ei siis täysimittainen isopaku). Ajo-ominaisuudet kaupungissa/ pikku pyörityksessä.
      Sisustan materiaalit vaikuttavat kulutusta kestäviltä. Toistaiseksi ei vikoja.

      Miinukset: Melu ja kulutus nousee huomattavasti, kun ajaa "reilummin" isoa tietä eli yli 100km/h.
      Pimeällä pitkätvalot vaatimattomat (led-lisäpitkät lisänä ok)
      Ohjauksessa, sähkökytkimissä/säädöissä pientä "työkalumaista karheutta" eli ei ns. premium tasoa, mutta suht hyvää pakettiauto tasoa.

      Kokonaisuutena sellainen "järkipaku"....samalla moottori/perustekniikalla löytyy M-B Citan; Nissan NV 200ja Renaultangoo, mutta maksavat huomattavasti enemmän. Eikä näitten tuotteiden huoltaminen ole yhtään sen halvempaa.

      Eli hyvä hankinta, jos Dokker on sopiva käyttöösi ja olet ennakkoluuloton.

    • Anonyymi

      Toyota on siirtynyt psa konsernin dieseleihin. Myös mersulta löytyy. Miksiköhän?
      Päästöjen takia ja tojon nykydieseleistä nousee kannepultit lohkosta pois. Volvossakin on psa:n dieselitä. Mazda on päätynyt myös samaan. Ai niin, dacian diesel on psa: n kone.

      Eivät ota edes autoliikkeeseen tojon 4d4 dieseliä, riski on liian iso, tai pitää ilmaiseksi antaa. Ennen oli lujia koneita mutta tosi isokulutteisia, ehkä sai verovähennyksiin niin ei haitannut.

      Minulle on yhan yksi hailee millä autolla paketti tulee tai menee kunhan homma toimii.

      Ruumiinosat ei tarvitse jatkeita, harkisen dacian dokkerin ostoa. Seuraava kirjoitus tulee teiniltä.

      • Anonyymi

        Muistelin että dokkerin valmistus olisi lopetettu (en seuraa merkkiä sen kummemin), mutta se taisikin olla niin päin, että uusi Renault Kangoo on käytännössä Dokker, mutta hieman modattuna ja kalliimpana.

        "Considered one of the most practical vehicles in its class, the Dacia Dokker Van released in 2012 was an instant hit."

        - https://www.autoevolution.com/cars/dacia-dokker-van-2012.html

        "ALL NEW RENAULT KANGOO VAN"

        - https://business.renault.co.uk/van-range/kangoo-van.html

        "Mercedeksen tila-auto vakuuttaa koeajossa – mutta kannattaako valita 40 000 euron uutuus vai edullisempi kilpailija?"

        - https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/ed055107-8644-4fdc-86dd-08390699d35e

        "Ruumiinosat ei tarvitse jatkeita, harkisen dacian dokkerin ostoa. Seuraava kirjoitus tulee teiniltä."

        Tuo puolestaan kuulostaa jo älyllisestikin kovin rajoittuneelta duunari-punertavan vasurilta ja kypsymättömältä maailman kuvalta.

        Ihan sama minkä kulkineen kukin valitsee, on asennevammaista linkitellä ko. valintoihin ruumiinosien jatke-ajatuksia. Ihmiset nyt vain tuppaavat valitsemaan miletymyksiensä ja kukkaronsa mukaan, toki toisinaan osa ns. alakanttiinkin varoihinsa nähden.

        Tulisiko vakkapa alla olevienkin valita jokin "ties mikä kulkine", jotta heille ei leimattaisi jatkeleimoja ...

        "F1-kuskien palkat julki – Max Verstappen tienasi hirmuisen summan"

        * F1-kuskien palkat, TOP10

        1. Max Verstappen, 60 milj

        2. Lewis Hamilton, 55 milj.

        3. Fernando Alonso, 30 milj.

        4. Sergio Perez, 26 milj.

        5. Charles Leclerc, 23 milj.

        ...

        - https://www.iltalehti.fi/formulat/a/1f5b07ee-7bf9-432a-bcf0-c3abcc566fec


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe