Menetetyt alueet takaisin Suomelle!

supon ylin johto

Olisi korkea aika ottaa ylemmän tason diplomaattiset keskustelut Viipurin, Karjalan ja Petroskoin alueiden liittämisestä suomeen. Putinin hävytön ryöstöretki Krimille, joka on historian suurin "pankkiryöstö", kymmenien, jopa 100 miljardien luokkaa. Jos Krim oli aikoinaan osa venäjää, niin suomessa menetetyt alueet myös olivat osa suomea ennen 1945 sotaa. Nämä alueet kuuluvat suomen kansalle.

23

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi kokonaiseksi

      Samaa mieltä. Nimiadressi liikenteeseen tämän asian tiimoilta ja kun nimiä on tarpeeksi niin palautusasia eduskunnan käsittelyyn. Eivät voi herrat enää pakoilla palautuskysymystä kuten ovat tähän mennessä tehneet. Suomen tulevaisuus kohenee pelkästään jo Petsamon alueella kun reitti jäämerelle avautuu.

      • Bror-Erik

        Voi tuota tyhmyyden määrää.Eduskuntako sitten päättää että `Karjala takas ja Petsamo`
        ja asia olisi sillä klaari!-Näitä päättömyyksiä täällä huutelevat mistään mitääntietämättömät taukit jotka kantavat kaulassaan ruotsalaisen aatelissuvun tunnusta,eli Suomen Leijonaa.Voi voi.Ja jollei joku vielä tiedä,niin Jäämerelle
        on paljon parempi yhteys Norjan kautta! Da da.


    • EvakkoPoika vastaaa

      EvakkoPoika vastaaa Se Avarakatseiselle
      17.5.2014 12:16
      Evakkokusta on tarjolla?
      Asia on helpointa järjestää siten, että minä kusen ensin tyhjään Karjala-olutpulloon, ja sen jälkeen sinä juot lämpimän evakkokuseni.
      Tämähän on täydellinen win-win tilanne. Minä saan turvallisesti rakkoni tyhjennettyä, ja sinä Avarakatseinen, pääset nauttimaan suoraan pullosta mielijuomaasi. Aina kannattaa tehdä kompromissi.

    • Veke2

      Moniko teistä karjalaa takasin hinkuvista on käynyt alueella. 80 luvulla Kekkonen olisi saanut Karjalan takaisin...Tuosta on asia kirjojakin olemassa...Kuitenkin Kekkosella oli sen verran järkeä päässään että jätti vapaa ehtoisesti Karjalan Venäläisille. Koko Karjalan alue on toiminut Venäjän kaatopaikkana sotien jäljestä tähän päivään saakka... Vaikka Karjalassa olisikin paksuja mäntyjä niin siihen se loppuisikin... Koko luovutetun alueen puhdistaminen ongelma jätteistä olisi sen verran iso projekti ettei kukaan täysi päinen ottaisi aluetta ilmaiseksi edes.... Käykää katsomassa paikan päällä..Suurin osa huutelee ilman edes perustavinta käsitystä asiasta ja jos ajattelee tunne puolta niin Karjalan evakoista on elossa noin 7% eli hyvin harvoin ihan oikeasti on muuta kuin massan mukana asiasta metelin pitämistä..

      • lubbe

        Olen käynyt katsomassa, eikä kommentointisi pidä alkuunkaan paikkaansa!


      • Kdodnele

        Mäkin olen ja puhas luonto


    • Petroskoin tienoo..?

      Koskas Petroskoi on kuulunut Suomen valtion alueeseen?
      Ei se kuulunut jatkosodankaan aikana, sitä ei liitetty Suomen valtiolliseen alueeseen, vaikka siellä oltiinkin miehittäjänä.

      • vbmioeäagnhhgjgfk

        Täällä ilmeisesti joku honkkeli kaipaelee suurta Suomea ja heimokansoille valistuksen valoa. Ehkä siksi Petroskoi on otettu mukaan.


    • 60- kymppinen

      Eiköhän muo rajat ole historiallisesti kohdallaan, ainakin vuoden 1721 Uudenkaupungin rauhan mukaisesti.

    • Älä marise! Teidän k

      Älä marise! Teidän kakarankakaroistanne ei ainutkaan haluaisi todellisuudessa takaisin täältä minnekään Äyräpäähän. Siellä joutuisi tekemään työtä ja raivaamaan. Täällä on kaikki valmiina ja mukavasti hoidettuna.
      Teidän "karjalaantakaisinitkunne" ällöttää fiksuimpia suomalaisia ja osaa teidän omaa sakkiannekin! Ei sitä saatananmoista marinaa pidä sallalaiset, ei saarista tulleet tai petsamolaiset, mutta kannaksen itkuvirsimiehet ovat itkeneet 70 vuotta.

      • Mororororororo

        Sitten hän ei kaota kännyköitä ja istuta sohvalla olisin tyytyväinen, mutta erkö säilinud sitä sitten tee? Sentään jotain tekemistä.


    • Tali-Ihantalan poika

      Turha nyt hamuta noin laajoja alueita. Lähtisin keskustelemaan niistä alueista, joita Neuvostoliitto jo tarjosikin Suomelle ennen Talvisotaa: Repolan ja Porajärven kuntia. Näiden jälkeen voitaisiin sitten aloittaa keskustelut muiden alueiden ostamisesta/vuokraamisesta.

      • Karjalan murre ja Kannas

        Olen samaa mieltä Karjalan palauttamisesta ja muista maa-alueista ne kuuluu Suomelle ja Suomen on hankittava ne itselleen takaisin joko sotimalla tai alistumalla Venäjän vallan alle. Kumpaa haluamme alistua Venäjän vallan alle kuten tätini uskoo tapahtuvan sitä tuskin haluamme, mutta ei sotimallakaan ole mitään merkitystä me vaan taas hävittäisiin lisää maa-alueita. Hyö hitot sillo 70 vuotta sit veit miult maatilan ja viel suvun maatilan joka ol Kannaksel. Miusta ois kiva kuulla jonkun sotilasarvoltaan joku korkee arvosen mielipide täst asjast. Mut, jos joku ottaa tosissaa miun juttui. Meil päi juoksoo rajan takkaa miehii tääl koko aja oon näht, ko ni sanotun ei kenekään maan rajan yl o tul par ukkoo, ko oon männy autol ohi. Mut en näist sota-asjoist sillee tiiä tääl maal ja messän keskel o muutaki ajateltavaa. Anteex, jos oon kirjottant epäselväst.


      • Karjalan murre ja Kannas

        Olen samaa mieltä Karjalan palauttamisesta ja muista maa-alueista ne kuuluu Suomelle ja Suomen on hankittava ne itselleen takaisin joko sotimalla tai alistumalla Venäjän vallan alle. Kumpaa haluamme alistua Venäjän vallan alle kuten tätini uskoo tapahtuvan sitä tuskin haluamme, mutta ei sotimallakaan ole mitään merkitystä me vaan taas hävittäisiin lisää maa-alueita. Hyö hitot sillo 70 vuotta sit veit miult maatilan ja viel suvun maatilan joka ol Kannaksel. Miusta ois kiva kuulla jonkun sotilasarvoltaan joku korkee arvosen mielipide täst asjast. Mut, jos joku ottaa tosissaa miun juttui. Meil päi juoksoo rajan takkaa miehii tääl koko aja oon näht, ko ni sanotun ei kenekään maan rajan yl o tul par ukkoo, ko oon männy autol ohi. Mut en näist sota-asjoist sillee tiiä tääl maal ja messän keskel o muutaki ajateltavaa. Anteex, jos oon kirjottant epäselväst.


      • Suur-Suomineito
        Karjalan murre ja Kannas kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Karjalan palauttamisesta ja muista maa-alueista ne kuuluu Suomelle ja Suomen on hankittava ne itselleen takaisin joko sotimalla tai alistumalla Venäjän vallan alle. Kumpaa haluamme alistua Venäjän vallan alle kuten tätini uskoo tapahtuvan sitä tuskin haluamme, mutta ei sotimallakaan ole mitään merkitystä me vaan taas hävittäisiin lisää maa-alueita. Hyö hitot sillo 70 vuotta sit veit miult maatilan ja viel suvun maatilan joka ol Kannaksel. Miusta ois kiva kuulla jonkun sotilasarvoltaan joku korkee arvosen mielipide täst asjast. Mut, jos joku ottaa tosissaa miun juttui. Meil päi juoksoo rajan takkaa miehii tääl koko aja oon näht, ko ni sanotun ei kenekään maan rajan yl o tul par ukkoo, ko oon männy autol ohi. Mut en näist sota-asjoist sillee tiiä tääl maal ja messän keskel o muutaki ajateltavaa. Anteex, jos oon kirjottant epäselväst.

        Jep, jep Suur-Suomi takaisin. Nyt katsoin vastikään A- studion sodan ajan leireistä ja nykyisestä tilanteestamme täällä Suomessa.


      • Suur-Suomineito
        Karjalan murre ja Kannas kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Karjalan palauttamisesta ja muista maa-alueista ne kuuluu Suomelle ja Suomen on hankittava ne itselleen takaisin joko sotimalla tai alistumalla Venäjän vallan alle. Kumpaa haluamme alistua Venäjän vallan alle kuten tätini uskoo tapahtuvan sitä tuskin haluamme, mutta ei sotimallakaan ole mitään merkitystä me vaan taas hävittäisiin lisää maa-alueita. Hyö hitot sillo 70 vuotta sit veit miult maatilan ja viel suvun maatilan joka ol Kannaksel. Miusta ois kiva kuulla jonkun sotilasarvoltaan joku korkee arvosen mielipide täst asjast. Mut, jos joku ottaa tosissaa miun juttui. Meil päi juoksoo rajan takkaa miehii tääl koko aja oon näht, ko ni sanotun ei kenekään maan rajan yl o tul par ukkoo, ko oon männy autol ohi. Mut en näist sota-asjoist sillee tiiä tääl maal ja messän keskel o muutaki ajateltavaa. Anteex, jos oon kirjottant epäselväst.

        Jep, jep Suur-Suomi takaisin. Nyt katsoin vastikään A- studion sodan ajan leireistä ja nykyisestä tilanteestamme täällä Suomessa.


      • Bror-Erik
        Suur-Suomineito kirjoitti:

        Jep, jep Suur-Suomi takaisin. Nyt katsoin vastikään A- studion sodan ajan leireistä ja nykyisestä tilanteestamme täällä Suomessa.

        Suurneito-Suomi tarvitsee nyt piristävän ruiskeen rakkaan itäisen naapurimme tahol-
        ta ystävyyden,yhteistyön ja avunannon merkeissä.Ja kohtapa alkaa suurneito-Suomen masun
        seutu laajeta kaikkia tyydyttävällä tavalla.-Puhun nyt tästä jäänmurtajatilauksesta.


      • kakkhäjoufhwert
        Suur-Suomineito kirjoitti:

        Jep, jep Suur-Suomi takaisin. Nyt katsoin vastikään A- studion sodan ajan leireistä ja nykyisestä tilanteestamme täällä Suomessa.

        Akateemisen Karjala-Seuran valatilaisuuden rituaaliin kuului valapuheen jälkeinen yhteinen persepano (jossa uudet jäsenet olivat ottavana puolena) ja kusenjuonti.

        AKS valajäsen nro. 1095


    • Urho K. (from hell)

      Meidän pitää liittyä Sotaliittoon Ison-Britannian kanssa.

      He ovat näyttäneet Falklandin saarten kaappauksella, että minkä tahansa alueen voi ottaa itselleen!

      Kaapataan Afrikka brittien kanssa itsellemme. Se kuuluu meille!

    • Olivatko kaikki evak

      Olivatko kaikki evakkoäijät sukurutattuja ja perverssiä homoja?

      • Karjalan murre ja Kannas

        Mie kävi eile ajamas autol ei kenekään maan tai toisi sanoe rajavyöhykkee ohi ja äitini kertoi, ko mänin hänen luonaan käymään, että kyllä ne Venäläiset vakoila ossaa hyö o kuullema siin maailmamestareit. Rajavyöhykkeel, jos ajaa monta kertaa Venäläiset tulloo kassomaan mitä myö tääl tehhää eihä myö hitto heiä puolel tulla vaa ohi ajettaa vaa, mut, jos tää tapahtuu sama auto kans mont kertaa nii hyö tullo Suome puolel rajavyöhykkeel kassomaan mitä myö tehhää. Ei heil oo siihe oikeut. Anteex epäselevä kiriotus.


    • Tervetikööt

      Sitä voi miettiä Karjala ottamista mutta pakkoluovutetut alueet takaisin

    • Bror-Erik1974odin

      Alueita tulee ja menee historian saatossa eikä aika mennyt koskaan enää palaa ja muuttuu myös ihminen oman aikansa myllyssä. Eiks niin? Mikä piru joitain vielä ajattaa kähisemään
      jonkin sota-ajan äärellä heikkopäisellä raivolla,annetaan jo olla sillä meillä on aluetta
      omaan tarpeeseemme ihan riittävästi. :) Emme tarvitse enempää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      181
      10557
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      70
      7374
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      64
      3719
    4. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      139
      1847
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1392
    6. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      355
      1348
    7. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      237
      1285
    8. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      21
      1239
    9. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      1063
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      961
    Aihe