Tässä yksi. 2Moos.20:4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Sitten toinen Raamatun paikka. 1Moos.1:26. Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme.. Tehkäämme, ilmeisesti jumalia oli useampia.
Raamatun ristiriitoja.
17
99
Vastaukset
- 567ertydfghjk
Jumala on yksi, se asia toistuu läpi Raamatun.
Itse aloitukseen, mikä kirkko noudattaa aloituksen raamatun kohtaa, EI YKSIKÄÄN KIRKKO, sama peli maailman muissa kirkoissa., siis Raamatun vastaista toimintaa.Raamattu puhuu lukuisia kertoja jumalista monikossa. Ja ei, kyseessä ei ole ns.kuninkaallinen me -muoto itsestä puhuttaessa, koska raamatun jumala puhuu tarinoissa itsestään kuitenkin minä-muodossa, siis yksikössä.
- 567ertydfghjk
jimmyogg kirjoitti:
Raamattu puhuu lukuisia kertoja jumalista monikossa. Ja ei, kyseessä ei ole ns.kuninkaallinen me -muoto itsestä puhuttaessa, koska raamatun jumala puhuu tarinoissa itsestään kuitenkin minä-muodossa, siis yksikössä.
Silloin kun Raamatussa puhutaan jumalista, ne tarkoittavat epäjumalia, jota eri kansat palvoivat.
- SNF
567ertydfghjk kirjoitti:
Silloin kun Raamatussa puhutaan jumalista, ne tarkoittavat epäjumalia, jota eri kansat palvoivat.
mistäs tuo käy ilmi?
- ei mitään vikaa
SNF kirjoitti:
mistäs tuo käy ilmi?
Ei tuosssa mitään ristiriitaa ole.Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mutta ei halua , etttä ihminen palvoisi ketää tai mitään enmpää kuin häntä.
Tai Jumalat, poika, ja Pyhä Henki olivat olemassa jo silloin.
TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 20
1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. - SNF
ei mitään vikaa kirjoitti:
Ei tuosssa mitään ristiriitaa ole.Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mutta ei halua , etttä ihminen palvoisi ketää tai mitään enmpää kuin häntä.
Tai Jumalat, poika, ja Pyhä Henki olivat olemassa jo silloin.
TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 20
1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.Exodus 15:11 "Kuka on sinun vertaisesi, Herra,
jumalien joukossa?" - ei mitään vikaa
SNF kirjoitti:
Exodus 15:11 "Kuka on sinun vertaisesi, Herra,
jumalien joukossa?""Kuka on sinun vertaisesi, Herra,
jumalien joukossa?"
Se oli ote Mooseksen ylistyslaulusta. Ja silloin ihmisillä oli ns. epäjumalia.
Ap.aloitus koski Jumalan sanomisia.
TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 15
1. Silloin Mooses ja israelilaiset veisasivat Herralle tämän virren; he
sanoivat näin: "Minä veisaan Herralle, sillä hän on ylen korkea; hevoset ja miehet hän mereen syöksi.
2. Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, ja hänestä tuli minulle pelastus. Hän on minun Jumalani, ja minä ylistän häntä, hän on minun isäni Jumala, ja minä kunnioitan häntä.
3. Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä.
4. Faraon vaunut ja hänen sotajoukkonsa hän suisti mereen, hänen valitut vaunusoturinsa hukkuivat Kaislamereen.
5. Syvyys peitti heidät; he vajosivat pohjaan niinkuin kivi.
6. Sinun oikea kätesi, Herra, sinä voimassa jalo, sinun oikea kätesi, Herra, murskaa vihollisen.
7. Valtasuuruudessasi sinä kukistat vastustajasi. Sinä päästät vihasi valloilleen, ja se kuluttaa heidät niinkuin korret.
8. Ja sinun vihasi puhalluksesta kasaantuivat vedet, laineet seisahtuivat roukkioiksi, syvyyden aallot hyytyivät keskelle merta.
9. Vihollinen sanoi: 'Minä ajan takaa, minä saavutan heidät, minä jaan saaliin ja tyydytän heissä kostonhimoni; minä paljastan miekkani, minun käteni hävittää heidät'.
10. Sinun tuulesi puhalsi, ja meri peitti heidät; he upposivat valtavesiin niinkuin lyijy.
11. Herra, kuka on sinun vertaisesi jumalien joukossa!
Kuka on sinun vertaisesi, sinä pyhyydessä jalo; sinä ylistettävissä teoissa peljättävä, sinä ihmeitten tekijä!
12. Sinä ojensit oikean kätesi, maa nielaisi heidät.
13. Mutta armossasi sinä johdatit lunastamaasi kansaa, sinä veit sen voimallasi pyhään asuntoosi.
- hdjdjdjd
2moos ei sano mitään jumalankuvasta hepreassa. Tämä on kääntäjien tulkinta.
- eirötösherra
Kristinusko on yksi versio ihmiskunnan yhteisestä uskonnosta tai uskosta. Ja niitä versioita riittää. Jokainen mielestään "se ainoa oikea."
No, onhan uskonto kautta aikain oikeuttanut tappamaan, hallitsemaan ja elämään toisten siivellä ja kustannuksella. Rötöstelyä huikeimmillaan. - TMarko
Noissa raamatun paikoissa jotka toit esille kerrotaan juuri se syy miksi ihmisen ei tule tehdä jumalankuvaa. Syy on se että Jumala on jo tehnyt itsestään kuvan ja se kuva on ihminen.
Jae 27:
"Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."
Minä en siis näe tuossa mitään ristiriitaa vaan ennemminkin täydellisen loogisuuden. Jos kerran Jumala on jo tehnyt itsestään täydellisen kuvan, niin on aikamoista ylimielisyyttä ihmiseltä alkaa rakentelemaan jumalankuvia ja niitä vielä palvomaan. Jumalaa me palvomme ja palvelemme parhaiten kun huolehdimme ja välitämme toisistamme ja tästä planeetasta jonka Jumala antoi ihmiselle asuinpaikaksi.
"Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' " - Raamattu apuna
Jokaisen pitäisi lähestyä Raamattua omista tarpeistaan, tällä ei hallita muita, vaan jos löytää elvytystä omalle kohdalleen, kyllä Jumala pitää muista huolen, olemme hänenkauttaan saaneet elämän hengen, hän myös antaa sitä elämisen voimaa.
- omapa on oppisi
Julma ja raaka oppi on kristinusko. Inkvisiitio, noitavainot jne. Sama piirre muissakin uskonnoissa. Eikun päätä pölkylle ja kansa kyykkyyn. Herrat kerää potin ja ottaa omat rikkautensa alamaisten selkänahkasta.
On vaan nuo uskonnot täyttä puppua, suurta valhetta. Nykyään tuo sonta ilmenee eniten erilaisissa lahkoissa. Mutta ei se pomojen vika ole, vaan hörhöjen jotka antavat itseään kusettaa. - _-_
2.Moos. 20:4 :
Älä tee itselle mitään kuvaa mistään, mikä on ylhäällä taivaalla/(taivaassa) tai alhaalla maan päällä tai vesissä maan alla.
"Tehkäämme, ilmeisesti jumalia oli useampia"
Yksi Jumala, jonka sisällä on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki, kolmiykseinen Jumala. Ihmiselläkin on henki, sielu ja ruumis ja olemme kuitenkin yksi. - pelastettu
Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle ja siinö tulee ilmi yliluonnollinen viisaus. Ihmiset ovat sitä vääntaneet ja tulkinneet miten sattuu, mutta toki on se oikea ja raitis seurakuntakin.
Tässä linkissä siitä lisää. http://www.miksiuskon.net/4_matemaattinen_koodi.html- ijuyt
väärennettyä sopaskaa
evankeliumit eivät edes kuulu paavali&luder/lutherin rikollisuuden eksytys oppeihin
- 5555
Sotaisa oppi tämä kristinusko. Sen jos minkä varjolla on tapettu paljon. Samoin muiden uskontojen laita, esim. islam. Kaikki hölynpölyä.
- kristitty *
Ei ole sotaisa oppi, ja jos jonkun varjolla on tehty hirmutekoja se ei tee siitä hölynpölyä? Taitava valehtelija ja puhuja osaa perustella mitä vain millä vain. Sodalle pyritään hakemaan aina oikeutus jostain. Vain yksi uskonto voi olla oikeassa ja kaikki muut väärässä. Kristitty tarkoittaa Raamatussa Jeesuksen seuraajaa, joten ei kaikki ketkä sanovat olevansa kristittyjä kuitenkaan ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733335
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311901Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681899Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian171446- 281391
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261308Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61296Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631207Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.53965