Nyt ne tiet vasta alkavatkin rapautumaan, kun teiden kunnossapito rahoista täytyy jäädä sijoittajille voittoa. Eihän tässä ole mitään järkeä. Me maksamme veroina teiden kunnossapidosta, mutta nekin rahat menevät sijoittajien taskuun. Eikös hallitus juuri sanonut, ettei valtiolle strategisesti tärkeitä yhtiöitä myydä? No jos Suomen omistama tieverkoston ylläpitäjä ja se tieverkosto ei ole strategisesti tärkeä, niin mikä sitten? Minä kun jo luulin, ettei nuo ääliöt voi enään laittaa Suomen asioita enemmän persiilleen, niin kylläpä taas erehdyin pahasti.
Destia myyty Ahlströmin pääomasijoittajille
9
264
Vastaukset
- Tollojen tollo
Voi jessus mikä tollo!!!!
- Keskari
Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla. Yksi syy Suomen tienpidon heikkenemiseen on ollut juuri se, ettei valtio enää ole siinä hommassa mukana. Suomen tiestö on kohta kuin maaton kuningas, eli paskassa kunnossa ja kiinalaisten "ylläpitämä".
Tuo kommentti, että työpaikat jäävät Suomeen on nimittäin todella näpsäkästi sanottu. Uskon että paikat jää, mutta kuka puhui tekijöistä? Asia on niin että kyseessä on täysin läpinäkyvä räpellysyritys saada hintoja poljettua entisestään. Ja nyt se tulee onnistumaan, mutta mikä on hyöty? Pahaa pelkään ettei sitä ole, ainakaan kotimaassa. Kiinalaispuolalaisvirolais yhteistyö voi olla ainoa onnistuja.
Eikä kauppahintakaan niin iso ole, että sillä jotakin merkitystä valtion talouden hoidolle olisi. Ei 150 milj€ paljoa tee kun velkaa on 100 Mrd€. Syy myynnille on oikeastaan aika hämärän peitossa. Seliseli on mielestäni oikea johtopäätös, mutta tämä tollohallitus puuhaa niin paljon muutakin tyhmää ja tarpeetonta ettei tuo ihmetytä. Kaksi tappiollista vuotta näyttää tosin olevan takana, mutta se lienee ihan oma vika. - näkö kulma
Toisaalta ennen muinoin Telen tolppa-apinat pelasivat keskenään korttia puhelinpylvään teltassa. Valtion hommissa ei tehokkuus ole ollut koskaan keskeisessä roolissa, koska kyse on ollut aina suojatyöpaikoista.
Siispä väitän, että yksityisessä omistuksessa tulee tuplasti enemmän tulosta puolta vähemmillä kustannuksilla.- Keskari
Tuo jää täysin todistettavaksi. En usko ennen kuin tämän maan tiestön korjausvelasta edes puolet on kurottu umpeen. Mutta niin ei tule käymään, vaan korjausvelka kaksinkertaistuu todella nopeasti näillä toimenpiteillä. Ja sitten ei enää olekaan paluuta.
- On se kumma
On se kumma, että vieläkin Suomesta löytyy näitä kommareita, jotka haluavat Neuvostoliiton keskusjohtoisen hallinnon takaisin. Ettekö silloin huomanneet mihin se johtaa! Neuvostoliitossa kyllä huomasivat ja ovat nyt raskaassa siirtymävaihessa takaisin markkinatalouteen.
Valtion ei tule toimia yrittäjänä muka kilpailemassa markkinaehtoisesti, siitä vaan kun ei tule mitään. Valtion tehtävä on säätää yritystoiminnalle rajat, valvoa näitten rajojen noudattamista ja kerätä yrityksiltä veroa. Ei mitään muuta, ei todellalkaan.- Keskari
Tähän typerään väitteeseesi isken ihan saman kommentin kuin tuonne edelliseenkin, eli mikäli tämä homma pelaa niin sitten uskon. Mutta tuskin asia niin on, vaan se korjausvelka moninkertaistuu. Ja tekijät tulevat lisäksi Kiinasta. Mitäs se sitten on, himokapitalismia? Pskaa koko rahan edestä.
Joo, on se vaan tosiaan kumma että maa kantaa päällään tyyppejä jotka eivät usko realismiin, eli ovat kokkareita. - Kalliita miljoonia
Myisitkö sinä kaivinkoneesi pois, vaikka sille olisi koko ajan hommia, jotka sinun on pakko tehdä ja maksaa? Destian hyöty valtiolle tuli hintojen kurissapidosta, mutta sitä eivät päättäjät näköjään halua ymmärtää. Kun isot pojat pääsevät nyt rahastamaan esteettömästi, jo muutama suurempi urakka maksaa valtiolle tuon vaivaisen myyntihinnan verran lisää. Eikä siitä laskutuksesta tule loppua ikinä.
- tilattu on
Älkää surko, kaikki on jo liian myöhäistä. Varautukaa telaketjuajoneuvon hankintaan. Se pärjää huonoilla teillä ja myös tiettömässä maastossa.
- Tuhlausta
Ja Liikennevirasto upottaa kelikamerasysteemin uusintaan tuhottomasti rahaa lopputuloksen ollessa huonompi kuin entinen. Pienestä kuvasta pitäisi päätellä sataako, onko liukasta. Onko tuulen voimakkuus tärkeämpi kuin sateen voimakkuus? Joku ulkomainen firma on päässyt jymäyttämään jälleen kerran virkamiehiä, joiden virkavastuu on yhtä tyhjän kanssa. Karttapohjakin 'ääkkösetön'. ITA-SUOMI, JANNEVIRTA...Tarvitseeko kameroita olla niin paljon kuin on? Suuri osa jatkuvasti epäkunnossa, mobiilisti ohjelma toimii, jos toimii. Alkukankeutta,joka jatkunee seuraavat pari vuotta, veikkaanpa. Voisiko Liikenneviraston ulkoistaa tai jopa myydä, aikaansaannoksiin suhteuttaen ilmeisen tuottavaa touhua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paras olisi vain unohtaa
Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop811660- 721319
Mietitikö nainen koskaan
Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.1061248Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma1801079Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia
Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?1531019huono omatunto
johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.571010Päätin juuri että
En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi32892Onnistuit sohaisemaan mua
Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan62866- 61826
Uutta tietoa sodistamme - muuttuuko käsityksesi?
Kirja, joka voi muuttaa käsityksiä aivan oleellisesti Talvi- ja jatkosodan aatoista! Olisiko sittenkin tuo Talvisota v252787