Jos nanen lyö, lyötkö takaisin !

Ei enää rakkautta

Perheessämme ei ole esiintynyt väkivaltaa, aikaisemmin. Nyt vaimo on pari kertaa tullut "iholle" ja uhannut lyövänsä. Vaikka minut on kasvatettu siihen että naista ei saa lyödä, hän mielestäni ylittää rajan. Rajan joka on fyysisen väkivallan käyttö. Sanoi telaketjufeministit jne. mitä tahansa, tuntuu vaikealta ymmästää että nainen voi lyödä ja mies ei voi lyödä takaisin. Turhaa on spekulaatiota rakentaa siitä että mies on voimakkaampi jne. Kyse on siitä, kumpi turvautuu väkivaltaan, ja mitä silloin suhteesta on jäljellä. Miten sinä, mies, suhtautuisit !

36

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikea mies.

      En lyö naista. Ja piste siihen!

      • Mies 52v

        Mä taas lyön takasin niin kovaa ettei vähään aikaan herää.


      • Mies 52v kirjoitti:

        Mä taas lyön takasin niin kovaa ettei vähään aikaan herää.

        Arvaan tekstistäsi sinun kuuluvan ihmissarjaan joka ei odota sitä vastapuolen lyöntiä ennen omaansa.


      • Iso mies
        Mies 52v kirjoitti:

        Mä taas lyön takasin niin kovaa ettei vähään aikaan herää.

        On oikeastaan aika sexikästä, kun nainen läpsii. Sehän on vähän kuin kissanpoika raapisi. Pitää olla aika vellihousumies, joka lyö takaisin. Häpeäisit Mies 52v, et voi sanoa olevasi mies, vaikka ikää on jo kuin papalla.


    • Kaikissa ihmisten suhteissa parisuhde on se missä todennäköisin valtasuhde vääristyy. Jokaisessa liitossa jompikumpi on ainakin hieman "niskan päällä". Ihmismielen raadollisuus tulee esiin juuri parisuhteessa ja konstit vallan hakemiseksi voivat olla hyvinkin hienovaraisia. Väkivalta on vain yksi selvimmistä, mutta puhutuin vallan ottamisen muoto.

      Väkivalta ei ole kuitenkaan se kaikkein todennäköisin tapa, jolla suhteessa haetaan valtaa, vaikka siitä puhutaankin paljon. Parisuhdeväkivaltaan syyllistyvät sekä miehet että naiset. Naisten käyttämä väkivalta on harvemmin brutaalia, fyysisiä vammoja aiheuttavaa, mutta sen tarkoitus on sama; voiton hakeminen konfkiktitilanteessa ja vallan ottaminen parisuhteessa.

      Se ettei väkivalta aiheutama vammoja, ei tee siitä jollakin tavalla hyväksytympää. Naiset kuitenkin käyttävät väkivaltaa hyvin yleisesti vallan ottamisen muotona. Lisäksi nainen saattaa tarkoituksellisesti provosoida kumppaniansa sanomalla "et ole mies jos lyöt minua", huomioimatta ollenkaan olleensa itse väkivaltainen. Valtasuhde vääristyy kerta kerran jälkeen enemmän toisen alistuessa väkivaltaan ja toisen sitä käyttäessä.

      Väkivallan suhteeseen tuonut puoliso ei myönnä toimivansa väärin. Niinpä varsinkin konfliktitilanteessa puhuminen väkivallasta ei poista sitä, vaan eskaloi kiistaa. Luulenkin että olet ajautunut melkoisen hankalaan tilanteeseen. Varsinkin väkivaltaiset ihmiset eivät myönnä toimivansa väärin, mutta käyttävät häikäilemättä väkivaltaa vallan ottamisen keinona. Niinpä jos haluat elää väkivallattomassa suhteessa, joudut etsimään ratkaisuksikin voimakkaampia keinoja kuin olet tähän asti käyttänyt. Joko puolisosi on suostuttava ulkopuolisen asiantuntijan apuun tai joudutte lopettamaan suhteenne.

    • Rakastava mies

      Minulle on naiselta tullut joskus litsari poskeen, mutta en silti missään olosuhteissa lyö naista. Minut on kasvatettu niin, että vain munaton mies lyö heikompaansa ja kyllä, minä ainakin toistaiseksi olen vaimoani vanhvempi.

      • tässähän minä

        Ja väitätkö että naiset on jotenkin heikompia, ei vittu......


      • :D :D :D
        tässähän minä kirjoitti:

        Ja väitätkö että naiset on jotenkin heikompia, ei vittu......

        Voihan toki hintelä, pieni mies rakastua amatsoniin. :D

        Nykypäivänä naisten pitääkin olla aika vahvoja, koska joutuvat useimmiten tekemään työpaikoilla kaikki fyysiset ja raskaat työt, kun miehet luikkivat heti karkuun, jos on vaarassa että työssä tulee hiukkaakan hiki.


      • Isä
        :D :D :D kirjoitti:

        Voihan toki hintelä, pieni mies rakastua amatsoniin. :D

        Nykypäivänä naisten pitääkin olla aika vahvoja, koska joutuvat useimmiten tekemään työpaikoilla kaikki fyysiset ja raskaat työt, kun miehet luikkivat heti karkuun, jos on vaarassa että työssä tulee hiukkaakan hiki.

        "Voihan toki hintelä, pieni mies rakastua amatsoniin. :D"

        Tulee ihan mieleen Pekka Puupää ja Justiina :D

        Mutta juu, ei fyysinen vahvuus tarkoita väkivaltaa. Se on henkistä heikkoutta, joka väkivaltaan turvautuu. Oli sitten kumpi osapuoli tahansa vahvempi.


    • ehdoton ei

      Kyllä minä en miehenä lyö. Estäisin kuitenkin vaimoa tekemästä mitään minulle. Sitten vakava keskustelu miksi käytös on tuollaista ja sen pitää loppua. Jos ei vaimo suostu(hakemaan apua)-ero siinä tulisi. Rauha ja henkilökohtaien rauha kuuluu parisuhteeseen.Lapsienkaan ei pidä sellasessa kodissa asua jossa äiti on väkivaltainen.

      • Rakastava mies

        Vaimohan on vasta uhannut lyövänsä? Sanat voivat satuttaa pahemmin kuin fyysinen teko. Kyllähän avaajan pitäisi miettiä, mikä saa vaimon tulemaan iholle. Tuskin kukaan yksinään riehuu? Vaimo on jo valmis poistumaan tuosta suhteesta?


      • Rakastava mies kirjoitti:

        Vaimohan on vasta uhannut lyövänsä? Sanat voivat satuttaa pahemmin kuin fyysinen teko. Kyllähän avaajan pitäisi miettiä, mikä saa vaimon tulemaan iholle. Tuskin kukaan yksinään riehuu? Vaimo on jo valmis poistumaan tuosta suhteesta?

        Vastauksissasi on esiintynyt jo kaksi yleistystä, joita toistetaan yhteiskunnallisessa keskustelussa jatkuvasti. Niinpä niistä on muodostunut normeja.

        1. Jos mies on väkivaltainen, niin miehen väkivaltaisuuden syitä ei pohdiskella ja väkivaltaisuus tuomitaan. Väkivaltaan ei ole tietenkään oikeutusta. Kuitenkin naisen ollessa suhteen väkivaltainen osapuoli, alkavat pohdiskelut siitä mitä mies on tehnyt ja kuinka aiheuttanut naisen väkivaltaisuuden.

        2. Miehille opetetaan jo pienestä pojasta lähtien, ettei naista saa lyödä ja naisenhakkaaja on raukka. Niinpä naisiin kohdistuva väkivalta nähdään paljon tuomittavampana ja alhaisempana tekona kuin miehiin kohdistuva.


      • Rakastava mies
        d_ram kirjoitti:

        Vastauksissasi on esiintynyt jo kaksi yleistystä, joita toistetaan yhteiskunnallisessa keskustelussa jatkuvasti. Niinpä niistä on muodostunut normeja.

        1. Jos mies on väkivaltainen, niin miehen väkivaltaisuuden syitä ei pohdiskella ja väkivaltaisuus tuomitaan. Väkivaltaan ei ole tietenkään oikeutusta. Kuitenkin naisen ollessa suhteen väkivaltainen osapuoli, alkavat pohdiskelut siitä mitä mies on tehnyt ja kuinka aiheuttanut naisen väkivaltaisuuden.

        2. Miehille opetetaan jo pienestä pojasta lähtien, ettei naista saa lyödä ja naisenhakkaaja on raukka. Niinpä naisiin kohdistuva väkivalta nähdään paljon tuomittavampana ja alhaisempana tekona kuin miehiin kohdistuva.

        Ei nämä yleistykset kuitenkaan miksikään muuta sitä tosiasiaa, että fyysisesti heikompaa ei ole sopivaa lyödä. Se on sama, kuin potkisi maassa makaavaa tai hakkaisi lasta. Väkivalta pitää aina tuomita, mutta etenkin silloin, kun siinä käytetään ylivoimaa. Jos porukka lapsia hakkaa yhden raavaan miehen ei kenenkään sympatiat ole lapsijengin puolella?


      • Rakastava mies kirjoitti:

        Ei nämä yleistykset kuitenkaan miksikään muuta sitä tosiasiaa, että fyysisesti heikompaa ei ole sopivaa lyödä. Se on sama, kuin potkisi maassa makaavaa tai hakkaisi lasta. Väkivalta pitää aina tuomita, mutta etenkin silloin, kun siinä käytetään ylivoimaa. Jos porukka lapsia hakkaa yhden raavaan miehen ei kenenkään sympatiat ole lapsijengin puolella?

        Olet aivan oikeassa. Ei heikompaa saa lyödä eikä lasta hakata. Samaa mieltähän me olemme. Et vain huomaa kuinka tämän keskustelun aloittajan kysymyksestä hivuttaudutaan ulos aivan kuin aloittajalla ei todellista ongelmaa olisikaan.

        http://mikkoahola.puheenvuoro.uusisuomi.fi/169258-nainen-pahoinpitelee-miestaan-reaktiot-hymahtelya-ja-naureskelua


      • Rakastava mies
        d_ram kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa. Ei heikompaa saa lyödä eikä lasta hakata. Samaa mieltähän me olemme. Et vain huomaa kuinka tämän keskustelun aloittajan kysymyksestä hivuttaudutaan ulos aivan kuin aloittajalla ei todellista ongelmaa olisikaan.

        http://mikkoahola.puheenvuoro.uusisuomi.fi/169258-nainen-pahoinpitelee-miestaan-reaktiot-hymahtelya-ja-naureskelua

        Kyllähän minä uskon sen, että on väkivaltaisia naisia ja lapsiakin. Ettei perheessä vain miehet ole väkivaltaisia. Se, joka turvautuu väkivaltaan tarvitsee apua, miehet vain harvemmin myöntävät sitä.


    • Lähden pois

      En, mammanpojat lyö takaisin.

    • Dldodkid

      Itseäni on puolisoni pari kertaa lyönyt ja ihan mustelmille asti. En lyönyt takaisin, mutta suutuin niin, että ensimmäisellä kerralla huusin häntä huoraksi, josta olen saanut kuulla useaan kertaan kuinka kamalasti hänelle sanoin ja parisuhteessa ei ikinä pitäisi moista sanoa. No, myönsin sanoneeni väärin ja otin asiasta vaarin. Itse ei koe tehneensä mitään väärää lyömällä ensin. Toisella kerralla en edes sanonut mitään. Olin vain hiljaa ja menin toiseen huoneeseen nukkumaan. Tämäkin oli väärin... Kolmannella kerrallako pitää lyödä takas?? Vai mitä pitäis tehdä... En ole ikinä lyönyt naista, enkä sitä kyllä ole aikonut tehdäkään...

    • Paskaisetnaurut

      Paskahousuja? Nainen otetaan hienovaraisesti hallintaotteeseen ja annetaan "kuivaa konjakkia" ja nauretaan päälle.

    • Otan hyvät rahat

      En, en ole koskaan lyönyt ketään takaisin, vaan sanonut, että raastuvassa tavataan.

    • Nynnyt.

      Exä huitaisi minulta sarveiskalvon irti riehuessaan, pamautin välittömästi takaisin.
      Mielestäni olette idiootteja kun annatte jonkin suoja-aseman sukupuolelle jota kohdellaan muutenkin länsimaisessa kulttuurissa tasavertaisesti.
      Exä muuten lopetti väkivaltaisen käyttäytymisen kun huomasi mitä siitä seurasi.
      Eron syy oli lopulta toinen.
      Mikäli liitossa nainen katsoo oikeudekseen läpsimisen niin katson minäkin ja siinä tosiaankaan ei ole mitään seksikästä.

      • Iso mies

        Tämä ei ole sukupuolikysymys, vaan kysymys on siitä että heikompaansa ei saa lyödä. Sinä olit teidän suhteessa hintelämpi osapuoli, niin että amatsoni-vaimosi ei todellakaan olisi saanut sinua "huitaista".


      • fsfdsdfds
        Iso mies kirjoitti:

        Tämä ei ole sukupuolikysymys, vaan kysymys on siitä että heikompaansa ei saa lyödä. Sinä olit teidän suhteessa hintelämpi osapuoli, niin että amatsoni-vaimosi ei todellakaan olisi saanut sinua "huitaista".

        no höpö höpö. Kumpikaan ei lyö ja sillä selvä.


      • Iso mies
        fsfdsdfds kirjoitti:

        no höpö höpö. Kumpikaan ei lyö ja sillä selvä.

        Tuo on totta, mutta en viitsinyt tuota Nynnyt.-nimimerkkiä enempää paheksua, kun heikompana osapuolena oli mennyt pamauttamaan takaisin. Tosiaan, lyömätön linja on parempi.


    • Sivullisena nähty

      On miehiä (ehkä naisiakin), jotka katsovat, että kun "raja on ylitetty", vaimoa (miestä?) voi lyödä. Tuo raja voi olla hyvin häilyvä:

      - väkivalta
      - kuviteltu väkivalta
      - hävitty riita
      - kuviteltu hävitty riita
      - poikkipuolinen sana
      - kuviteltu poikkipuolinen sana
      - vääränlainen kasvonilme
      - kuviteltu vääränlainen kasvonilme
      - huonosti onnistunut päivällinen
      - huono päivä
      - kalja loppu jne...

    • Nainen vastaa

      Kysyt miehen mielipidettä, mutta minäpä naisena vastaan: kukaan ei saa lyödä ketään. Uhkailukaan ei ole hyvä. Laitat rajan. Sanot että ei väkivaltaa tähän suhteeseen tai suhde loppuu. Tasa-arvo se pitää olla tässä asiassa. Perheessä ei lyödä: ei miehet, ei naiset eikä lapset. Paikalta voi vaikkapa poistua. Teet selväksi että väkivalta (ehkäpä jo sillä uhkailu) ei kuulu edes riitatilanteisiin ja kävelet ovesta ulos. Ei kuitenkaan kaljalle, koska se useimmiten vain pahentaa tilannetta. Mene jonnekin muualle (vaikka kaverille, kuntosalille, lenkille, kauppaan, kirjastoon...)jossa voit olla vaikka muutaman tunnin ja eukkosi saa sillä aikaa miettiä omaa käytöstään ja että lähtikö se mies nyt kokonaan. Tietysti voit lähtiessäsi pakata reppuun muutaman tavarasikin, niin näyttää lähtö vakuuttavammalta. Kun tilanne on rauhoittunut, voitte sitten soitella ja pyytää kummatkin anteeksi mitä tuli tehtyä väärin, jos ette tajua mitä tuli tehtyä väärin niin kokeile kohta uudestaan. Ja sitten kun asia on johonkin pisteeseen selvitty niin takas kotio. Toista edellä mainittu operaatio tarvittaessa, jos väkivaltainen tilanne toistuu. Ainakin minun mieheen tämä toimi, enkä näe mitään estettä miksei myös mies voisi toimia näin naisen käyttäytyessä väkivaltaisesti. Tilanteesta poistuminen ei ole mitenkään epämiehekästä tai karkuun juoksemista. Ehkä joudut poistumaan omalta reviiriltäsi, mutta samalla teet selväksi että voit kyllä hyvin elää muuallakin: parempi reviiri paremmassa paikassa.

    • Hullun akan ukko

      Meillä on eukko joskus käynyt kimppuun. Huutaa kuin raivohullu. On sitä pitänyt kiinni pitää, mutta sittenhän se huutaa hullunlaulla väittäen että häntä pahoinpidellään.

      Kyllä hulluille pitää kaapin paikka näyttää, mutta ei niitä lyödä saa. Se on henki helpolla pois kun mies lyö naista.

    • annamennä:D

      Meillä mies on kyllä lyönyt takaisin ja se on ihan ok. Lyöminen on väärin, joten ihan oikein minulle. Ei siis enää olla kumpikaan yhtään väkivaltaisia. Mutta kun alettiin seurustelemaan, minä 19 ja mies 25 niin oltiin vielä vähän keskenkasvuisia. Minä löin mustasukkaista miestäni koska oli mustasukkainen typeristä asioista yms.. Usein mies ei lyönyt takaisin vaan puristi ranteista. Sitten pari kertaa löi ja sanoi että alkaa tulevaisuudessa lyömään aina takaisin jos en lopeta. No, enpä halunnut kenekään lyövän joten lopetin moisen urpoilun. Onneksi miehen mustasukkaisuuskin oli vin epävarmuutta, joten enää ei kumpikaan kyttää toisen tekemisiä.

      Eli kannattaa sanoa että seuraavalla kerralla lyöt takaisin, ja sitten myös lyöt. Meillä siis ihan avareilla mentiin eli ei mitään mustelmia kummalekaan tullut. Yleensä se loppui niin, että mies löi, minä järkytyin ja aloin itkemään, mies pyysi anteeksi ja sitten minä :'D Kyllä, kuulostaa erittäin lapselliselta. Mutta ollaankin järin outo pari mutta vielä 7 vuoden jälkeenkin intohimoa riittää. Haha!

      Niin ja jos avarilla läpsäset niin tuskin naisellesi siitä ede mustelmaa jää, joten eipä jää todistettakaan.

      • Hopeahäät

        Kyllä 7:n vuoden jälkeen kuuluukin vielä intohimoa riittää. Siinä ei sinänsä ole mitään "outoa". Tulepa kertomaan 20 vuoden kuluttua, miten menee. :D


    • Herrasmies.

      Herrasmies ei lyö naista hattu päässä.

    • 6+9

      Tottakai väkivaltaan vastataan väkivallalla, eli samantien vaan pesismailalla keskelle naamaa! OPPIIPAHAN OLEMAAN!

      Niin ja ihan oikeasti. Ei se tilanne lyömällä parane, mutta jotta et itse seiso turhaan hakattavana niin kyllä on lupa työntää, tönäistä tai napata ranteesta kiinni.

      Onneksi meillä perheessä ei väkivalloin hoideta parisuhdetta, niin ei ole mitään hätää. Enkä muissa naisissa herätä väkivaltaisia viettejä, lähinnä sääliä ja naurua joten toivottavasti en jatkossakaan törmää tilanteessa, jossa joudun nyrkkitappeluun naisen kanssa. =)

    • Sannnnnnni

      Mies on ihminen siinä kuin nainenkin ja jokaisella on oikeus turvaan kotonaan. Kenenkään ei tarvitse sietää tuollaista, jätä tuo ihmisoksennus heti ja hae joku nainen joka on kiltti. Terveisin, telaketjufeministi.

    • Hirmupaha

      Jos vaimo uhkailee väkivallalla, niin suhteen kuolinkellot soivat jo aika kovaa. Liiton pelastamisella on silloin jo kiire. Uusiutunut uhkailu kuulostaa jo aika toivottomalta tilanteelta.
      Itse ajattelen sellaisesta tilanteesta, että jos vaimo kayttäisi väkivaltaa minuun, niin hän ilmoittaisi siten ottaneensa avioeron. Sen jälkeen katsoisin että jos hän yrittää jatkaa lyömistä koska mitään ei ole enää hävittävänä, löisin takaisin.
      En tietenkään löisi kaikin voimin, vaan riittävällä teholla poistaakseni itseeni tulevan uhan. Naisella ei ole minkäänlaista erivapautta käyttää väkivaltaa ilman seurauksia.

      Vaikka ihmiset olisivat mitä mieltä tahansa, minulla menee itseni suojelu kaikkien moraalisääntöjen yli, joten käytän tilanteeseen sopivaa minimiväkivaltaa välittömästi päällekävijää vastaan sukupuolesta piittaamatta.

    • oppii tavoille prkl.

      Jos nainen lyö niin tottahelvetissä lyön takaisin sen verran lujempaa kuitenkin että ämmä lentää pitkin seiniä.

    • Hulluja koko suku

      En lyö. Teen hallitun maahanviennin ja lukotan siihen. Huutaa vaan perkeleesti "elä elä elä, yhyhyhyyyy". Huutaa kuin hullu.

      • Veri lentää

        Ja sen jälkeen alkaa väkisinmakaus.


      • Hulluja koko suku
        Veri lentää kirjoitti:

        Ja sen jälkeen alkaa väkisinmakaus.

        Ei ala. En nussi muijaa, ellei se itse halua herkkukulliani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe