Sain eräältä vanhemmalta naiselta aika vanhan tietokoneen, sitä ei ole käytetty 9 vuoteen. Päätin heti kokelilla mitä se pitää sisällään. Siinä oli xp järjestelmä, ennenkuin menin sillä nettiin otin pois automaattipäivitykset, laitoin vain aviran ja windowsin palomuurin, ei sen puoleen elisa viihde jolla menin nettiin siinäkin on oma palomuuri. Nyt olen ollut sillä netissä 5 päivää. Mitään ei tapahdu toimii loistavasti. Onko ne 9 vuoden aukot auki vai kiinni? Odotan jotakin reiästä tunkeutuvia , tuleeko sieltä mitään?
Nyt tulee vaikee kysymys.
12
145
Vastaukset
Tietoturvaongelmia alkaa tulla jos ei asenna kaikkia päivityksiä manuaalisesti. Siksi kannattaa vaihtaa käyttis uudempaan tai kevyeen Linux jakeluun. Näin ei ole suuria tietoturva ongelmia.
http://muropaketti.com/windows-xpn-rekisterimuutos-mahdollistaa-paivitykset
Ja lisäksi hyökkäyksiä ei aina näe.- vanhassa
En ihan välitä siihen asentaa yhtikäs mitään, kokeilen vaan tuleeko niistä paljonpuhutuista aukoista koneeseen mitään. Vielä on ihan virheetön kone kun olen skannaillut sitä. Testien jälkeen tarkotus on tuhota koko kone. Eli mulla on kyllä uudempi kone jossa on myös edelleen xp, ja pysyy jos se musta on kiinni. Jos tohon päivittämättömään koneeseen ei tule mitään, ei niitä tule tohon toiseenkaan. Kertoilen jatkossa tuleeko niitä ongelmia.
- mmm...
Sinuna minä vain hakisin ne puuttuvat Microsoftin päivitykset ja jatkaisin tietokoneen käyttämistä. Minulla on kaksi XP-konetta jatkuvassa käytössä, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt. Toimii niin kuin aina ennenkin.
- vara vanha
No nyt ne päivitykset tuli kun laitoin automaattiset päälle, heti tuli 278 päivitystä.
- mmm....
vara vanha kirjoitti:
No nyt ne päivitykset tuli kun laitoin automaattiset päälle, heti tuli 278 päivitystä.
Siinä tapauksessa koneessa ei varmaankaan ollut edes SP3:sta eikä sitä oltu päivitetty ikinä. Jos koneessa on SP3, päivityksiä tulee (ilman Office-pakettia) noin 150.
Ei tullut näitä uusimpia.
- sitä vaan
Kyllä tuli päivitys jossa oli päivä 8/5 eikös se ole uusin?
- mmm....
Kyllä ne kaikki tulevat sieltä edelleenkin automaattisesti kun vain automaattinen päivtys on päällä.
mmm.... kirjoitti:
Kyllä ne kaikki tulevat sieltä edelleenkin automaattisesti kun vain automaattinen päivtys on päällä.
Mutta ei ne joita ei ole julkaistu virallisesti XP Home ja Pro versioille.
XP tuki päättyi 8.4 ja sen jälkeen tuli kaksi päivitystä.
- potaskaa taas
Eli tuli 2 uutta päivitystä. Mulla on win 7 siihen ei ole tullut yhtään päivitystä 5/5 jälkeen, joten noi xp päivitykset on niin uusia kuin voi olla.
potaskaa taas kirjoitti:
Eli tuli 2 uutta päivitystä. Mulla on win 7 siihen ei ole tullut yhtään päivitystä 5/5 jälkeen, joten noi xp päivitykset on niin uusia kuin voi olla.
Joka kuukauden toisena tiistaina tulee päivitykset tuettuihin Windows versioihin.
Eli viimeksi tarkalleen 13.5.2014.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773691
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851638Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271395- 1581272
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191068Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053- 351021
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?921018Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk121952- 62785