suomen täytyy nyt julistautua täysin puolueettomaksi maaksi Sveitsistä mallia ottaen muuten jäämme väistämättä sodan jalkoihin ja pian ! . onko tämä mahdoton ajatus ? .
onko suomen mahdotonta julistautua puolueettomaksi ? .
13
<50
Vastaukset
- Ukkojäärä
Jäämme sodan jalkoihin väistämättä ilman Natoa.
Putin ajaa vanhan neukkulandian kokoista Venäjää, Krim ja Ukraina on vasta alkua.
Taloudellisessa peukaloruuvissa Suomi on jo nyt.
Hankkeet Rosatomin kanssa olisi viisainta haudata kokonaan. - Ple!
Jos alamme sotilasliittoon, niin olisiko Sveitsi oikean suuntainen liittolainen?
Nato sotii aina, ja sotaahan ei halua kuin rikkaat kapitalistit!
www.kansanuutiset.fi/mielipiteet/paakirjoitus/2307804/sotateollisuus-pitaa-usan-tyollisyytta-pinnalla- Ple!
Aina, kun olemme liittoutuneet lännen kanssa, on tullut sota!
Ei Natolle! - Kyllä!
Ple! kirjoitti:
Aina, kun olemme liittoutuneet lännen kanssa, on tullut sota!
Ei Natolle!Milloin olemme liittoutuneet lännen kanssa? Toisessa maailmansodassa jouduimme pakosta liittoutumaan natsi-Saksan kanssa mutta jo pari vuotta sitä ennen neukut hyökkäsivät Suomeen.
Kyllä NATOlle! - Yltiökapitalisti P.
NATOhan ei sodi juuri lainkaan, mitä nyt muutaman kerran on hoitanut YK:n hommia. Mutta venäjä sen sijaan hyökkäilee naapurimaihinsa ja ryöstää niiden alueita.
Siinä olet oikeassa että ainakin jotkut rikkaat kapitalistit haluavat sotaa. Ainakin Putin tuntuu haluavan.
- Älä sie tyri nyt
Tänne tuli nyt on joku stara kun haluaa esittää showtime. Siinäpä esittää. kaipa se valinannpaaus sitten kuitenkin on minulla ja kun ennen ihan suht hyvin on edennyt, niin miksi sitten ei tästä edespäin. Onko se siis mahdotonta, että puolinvaliidi olisi niin kuin puolinvaliidi. Ottais jonkun asian puolkevyemmin kun täällä on näittä avovaimo Jukkia kun ei viitsi edes sitä pientäkään tehdä. Sillä Suomella on itsemääräämisoikeus ja se i:n piste siinä.
- Älä sie tyri nyt
Se on kumma kun tutkaan tarttuu aina jokin venäläinen lentokone kun loukkaa ilmatilaa. Ei näköjään ilmailusäännöt koske britaniaa tai hollantia laisinkaan. Pieni vinkki, britanian on turha tulla euroakahisevaan kun pitävät siitä punnastaan niin paljon.
- Älä sie tyri nyt
Älä sie tyri nyt kirjoitti:
Se on kumma kun tutkaan tarttuu aina jokin venäläinen lentokone kun loukkaa ilmatilaa. Ei näköjään ilmailusäännöt koske britaniaa tai hollantia laisinkaan. Pieni vinkki, britanian on turha tulla euroakahisevaan kun pitävät siitä punnastaan niin paljon.
Nämä tuntemattomat magneettiraidat joita Neste ei tunne on itseasiassa jätetty siten, että olen kieltänyt allekirjoituksella Shellin ja muiden yksityisten käytöltä. Miksi magneettiraitani on Shellillä?
- Älä sie tyri nyt
Älä sie tyri nyt kirjoitti:
Nämä tuntemattomat magneettiraidat joita Neste ei tunne on itseasiassa jätetty siten, että olen kieltänyt allekirjoituksella Shellin ja muiden yksityisten käytöltä. Miksi magneettiraitani on Shellillä?
Sitä mangneettiraitaa olaan nesteeltä kyselty ja vastaukseksi ollaan saatu, että kiitos tiedoista. Eli kysymyksienkään jälkeen neste ei ole ottanut käyttöönsä sitä mangneettiraitaa.
- asdfasdfasdfx
Suomi pärjää paremmin ilman NATOa ja EU:ta.
Venäjä on ollut Suomen suurin kauppakumppani, mutta toki koska Suomi aloitti taloussodan Venäjää vastaan niin Venäjä on pakotettu kääntämään kauppakatseet muihin maihin.
Näin Suomen taloustilanne entisestään pahenee EU:n myötä.
Sveitsistä olisi hyvä ottaa mallia, maa herättää kunnoitusta kyllä! - Psykiatri Porvoosta
Puolueettomuus ei suojele sodan jalkoihin jäämiseltä, mutta vielä vähemmän siltä suojelee liittoutuminen. NATO höpötys on jonkun metroseksuaalin keksintö, joka lienee lähinnä kiinnostunut mies seurasta jota siellä on enemmän kuin nykyisissä eduskunnissa ja parlamenteissa joihin pääsee naisia.
Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen sodan logiikan tai nimenoman sen logiikan puutteen. Luuleeko joku tosissaan että kun sotaa aloitetaan niin mietitään että mitä siitä voi seurata ja jos seuraukset ovat pieniä niin päätetään aloittaa sota ja jos suuria niin luovutaan sodasta ? Vain lasten oikeustaju toimii näin. 12 vuoden iässä ihminen kehittyy laaja-alaisemmaksi. Katsele karttaa! Kiinnitä huomiota siihen keiden naapurina Sveitsi on ja kenen Suomi.
- tiskillärauhallista
Tämä olisi järkevintä ja luontevinta Suomelle. Tosin vaikuttaa mahdottomalta ottaen huomioon että Kokoomuksen Stubb haluaa Suomen jokaiseen pöytään istumaan jopa Natoon.
Raja on vedettävä johonkin jokaiseen pöytään ei ole hyvä mennä. Joskus on hyvä istua tiskille ja seurata tilanteen kehitystä sivusta ja olla tarkkailija ja tarpeen vaatiessa se arvokas sovittelija kun kaikki ei kuljekaan nappiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896082KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3475500Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222747Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521031995Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071738- 1141601
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181573seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241484Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351443