Vapauttaako Jeesus edelleen alkoholisteja synnistään?
_______
Vankilat täyttyvät valtaosaltaan alkoholin käytön vuoksi. Noin 80 % henkirikoksista tehdään humalassa; Suomessa yli sata murhaa ja tappoa vuosittain. Viinan vaikutuksessa tehdyt rikokset ovat jokapäiväistä, kallista riesaamme. Alkoholi lisää aggressiivista käyttäytymistä. Ryöstöt, pahoinpitelyt, murhat, varkaudet, ilkivalta ja monet muut järjestyshäiriöt ovat lähes aina alkoholin ym. huumeiden käytöstä johtuvaa. Alkoholistit laiminlyövät usein myös lastensa kasvatuksen. Ja suuri osa lapsiin kohdistuvista pahoinpitelyistä tapahtuu alkoholin vaikutuksen alaisuudessa.
Yhteiskunta rappeutuu alkoholihuumeen vaikutuksesta. Alkoholihuumeen käyttö saa aikaan työkyvyttömyyttä, työstä poissaoloja ja yleistä vastuuttomuutta. Alkoholin aiheuttamat sairaudet vievät vuosittain tuhansia ihmisiä työkyvyttömyyseläkkeelle. Suomessa kuolee viinaan vuosittain tuhansia ihmisiä. Lukuun tulevat lisäksi tapot ja kymmenet rattijuoppojen aiheuttamat kuolemat liikenteessä. Rattijuoppojen aiheuttamat vammautumiset ovat tuhonneet monien elämän. Noiden invalidien tuskat eivät ole mitenkään mitattavissa. Sairaaloissa joudutaan hoitamaan yhteiskunnan varoilla alkoholista johtuvia sairauksia!
Entä alkoholin aiheuttama perheväkivalta ja siitä johtuva lähimmäisten henkinen kärsimys ja jopa vammautuminen? – Riitaa, tuskaa, itkua, eroja sekä sanoinkuvaamatonta kurjuutta. Lapset itkevät. Puolisot kärsivät. Huostaanotot lisääntyvät. Päihdeperheiden lapset kärsivät traumoistaan jopa loppuelämänsä.
Edellä kuvatun tilanteen keskellä vain vastuuton ja henkisesti sokea ihminen voi puolustaa alkoholin käyttöä.
Helluntailaisten alkoholin käyttö?
50
360
Vastaukset
- Ilo irti ja heti.
Jes.22:13. Mutta katso; on ilo ja riemu, raavaitten tappaminen ja lammasten teurastus, lihan syönti ja viinin juonti!
- juoppohelari
no, hellarit käyttää viinaa, tuovat esim venäjältä.. moni ns ''uskova '' on myös töissä baarissa ja tanssipaikoilla ja kesäfestrilla, helarit todellakin käyttää alkoholia, he yrittää tosin salata sen...
- varma asia
Mutta jos Pyhä Henki johdattaa, niin ihminen ei tässä ajassa käytä alkoholia.
- Hääviini
jaa, ja jos Jeesus sitä itse tarjoilee ei ole hyvä olla vastaan ?
Aikaisemmin helluntailaisilta oli kielletty alkoholinkäyttö kokonaan. Alkoholin käyttö oli peruste erottamiselle seurakunnasta. Olen itse ollut mukana helluntaiseurakunnan rukoushuoneyhdistyksen vuosikokouksessa, jossa erotettiin eräs seurakuntalainen alkoholin käytön takia. Samaan aikaan kyseisen helluntaiseurakunnan saarnaaja käytti säännöllisesti alkoholia "vatsavaivoihinsa". Surkuhupaisaa oli, että tuo sama saarnaaja oli mukana erottamassa tätä henkilöä,. Kyseinen saarnaaja pakotettiin eroamaan / erotettiin muutamaa vuotta myöhemmin tehtävistään, koska ei pystynyt hoitamaan niitä enää alkoholismiltaan.
Nykyisin helluntaiseurakunnissa on seurakuntalaisille sallittu ainakin alkoholin kohtuukäyttö. Juoppoudestakaan ei eroteta seurakunnan jäsenyydestä. Muutama helluntaipastori on omalla toiminnallaan näyttänyt, mitä seuraa alkoholin käytöstä. Joitakin aikoja sitten merkittävä Helluntaikirkon vaikuttaja ja suuren helluntaiseurakunnan johtaja syyllistyi rattijuoppouteen ja ajoi vakavan kolarin autollaan.
Toisaalta taas helluntaiseurakunnat tekevät hyvää työtä alkoholistien parissa ja seurakunnat vetävät puoleensa uskoontulleita alkoholisteja. Helluntaiherätyksen työ alkoholistien parissa on erittäin kunnioitettavaa ja on tuonut paljon hyvää hedelmää. Annan tälle vilpittömän tunnustuksen.- Ei hellunt. tai lut.
Helluntaiseurakunta on langennut luterilaisten tasolle. Mutta on luterilaisessa lahkossa edelleen prosentuaalisesti enemmän alkoholisteja ja rattijuoppoja.
Tässä mielessä voidaan sanoa helluntailaisten "langenneen" luterilaisten tasolle. Helluntaiseurakunnan jäsenyyden ehtona on kuitenkin "uskoontulokokemus ja uskovien kaste", jotka eivät ole edellytyksiä luterilaisen kirkon jäsenyydelle. Tämä huomioon ottaen luterilaisuudessa on varmasti enemmän alkoholisteja ja rattijuoppoja. Se ei ole kuitenkaan mikään puolustus helluntailaisten syntielämälle.
- ei hellari
Totta kait Jeesus vapauttaa kaikista synneistä, mutta tahtooko ihminen itse vapautua synneistään on sitten toinen juttu! Jos ihminen koko sydämisesti etsii Herraa ja otta Hänet elämänsä Herraksi, niin kyllä viinan siteetkin silloin katkeaa! Tosin joillekin se on taistelun paikka, kun on oppinut läträämään viinan kanssa, mutta kun on Jeesuksessa, niin himot siihenkin hälvenee! Itse en ole koskaan ollut humalassa enkä "veljeillyt" viinan kanssa, joten tämä on vain minun oma näkökantani asiaan, mutta minullakin on Jeesuksen Henki! Olenhan jo saanut nurena teininä ottaa Jeesuksen vastaan omaan elämääni ja saanut kulkea Hänen seurassaan jo liki 50 vuotta!
Jos joku uskvan nimeä kantava läträä viinojewn kanssa, niin ei hän ole todellista parannusta koskaan tehnytkään!- Voihan vitalis.
Siis Nooa ei ollut kunnon mies. 1Moos.6:9. Nooa oli aikalaistensa keskuudessa huskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä. 1Moos.9:20-21. Ja Nooa oli peltomies ja ensimmäinen, joka istutti viinitarhan. Mutta kun hän hän joi viiniä, niin hän juopui ja makasi alasti majassansa.
- KTS (Ei kirj.)
Voihan vitalis. kirjoitti:
Siis Nooa ei ollut kunnon mies. 1Moos.6:9. Nooa oli aikalaistensa keskuudessa huskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä. 1Moos.9:20-21. Ja Nooa oli peltomies ja ensimmäinen, joka istutti viinitarhan. Mutta kun hän hän joi viiniä, niin hän juopui ja makasi alasti majassansa.
Ja vieritti humalassa kekkaloimisensa syyt jälkeläistensä harteille kuten juopot yleensä.
- leeviläinen
Analyysisi alkoholin väärinkäytön seurauksista on syntisten jumalattomain piireistä, eikä ne edes välillisesti liity helluntailaiseen uskoon. Ja vaikka monet uskoontulleet helluntailaiset ovat entisissä elämänkurveissaan jopa ryypännyt viinaa ja istuneet linnassa, ei ne kuviot enää vaikuta uskonelämässä.
Syntien anteeksiantamuksen seurauksena helluntailaisella uskovalla alkaa uudenlainen elämä. Uskoontullut saa syntien anteeksiantamisen kautta mahdollisuuden täydelliseen elämänsuunnan muutokseen, johonka ei enää kuulu viinanjuomingit eikä mitkään rötöstelyt, joista joutuisi linnaan lusimaan.
Niin että koeta tästä alkaen pysyä analyyseissäsi siinä kohderyhmässä, jonka edesottamuksia analysoit..- Todellista
Kiitos leeviläinen. En juo enää viinaa. Muutama vuosi on raittiutta.
- Tietää mitä puhuu
Ei helluntailaiset mitään superihmisiä ole. Kaikki ei vapaudu viinasta eikä tupakista heti. Joku saa taistella ja lankeilla vaikka vuosia. Niin että ei täällä vielä mitään enkeleitä ole kukaan, ei edes ne, jotka pääsi heti siitä viinasta.
Eikä siitä "entisestä" juopostakaan mitään enkeliä tule, samoin kun ei narkkaristakaan, vuosia saa kipuilla väärinkäytön aiheuttamista vaivoista, jos koskaan niistä pääsee. Koko perhe on avun tarpeessa silloinkin kun äiti tai isä uskoontullessa pääse päihteistä. Se on kova prosessi.
Jollekkin se vapautuminen kyllä nousee päähän, niin että luulee olevansa jokin suuri. Paras pysyä rehellisyyden pohjalla, eikä maalata mitään paratiisi-olotilaa.
Jotku siivouskovaisetkin voivat olla niin hankalia, että ei piruista erota, vaikka ei ole koskaan edes olutta maistaneet.
On siinä Jumalalla rkastamista, mutta ihmiset siinä lähiympyrässä saa sitten kärsiä. Niin että tälleen, ettei totuus unohdu.
- Pasi Toivonen
>>Mutta jos Pyhä Henki johdattaa, niin ihminen ei tässä ajassa käytä alkoholia.>>
Onneksi olkoon, olet hurskaampi ja parempi ihminen kuin minä. Minun varmaan pitää kumartua edessäsi ja suudella jalkojasi.- Yks ex juoppo.
Ei sinua Pasi kukaan kiellä ryyppäämästä. Mutta ei se ole Jumalan tahto.
- Pasi Toivonen
Myönnän että se ei ole Jumalan tahto, mutta en ole väittänytkään itseäni synnittömäksi. Olin muuten täysraitis vuoteen 2007 asti, sitten totesin että elämä ilman viiniä on sietämätöntä.
Jos joku nauttii siitä että istuu 16 tuntia vuorokaudessa sohvalla, pyörittelee peukaloita seinää tuijottaen, niin onnittelen. Olet päässyt korkeammalle tasolla. - Ota vastaan uusi arm
o.
Pasi Toivonen. Tiesitkö, että olet langennut? Pyhä Henki ei voi toimia juopottelevan ihmisen elämässä. Hän vetää kyllä parannukseen. - Ja Pasi, sinun on hyvä tietää, että Jeesus tahtoo uudistaa uskonelämäsi. Hän tahtoo täyttää sinut Pyhällä Hengellä.- Korkataan.
Tiukkapipoisille: Saarn.9:7. Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksytyt nuo tekosi.
- Ratkaisu
Luethan tänään Efes. 5:18.
- vesi vanhin voite
mutt amihin sitä viinajuomaa oikeesti tarvitaan, kertokaa se !
kun en ole vielä keksinyt sille mitään käyttöä ja olen jo eläkeiässä voi harmi.- ei keksi mitään
en ole satulaakaan laittanut selkääni vielä kertaakaan, minusta se sopii hevoselle paremmin.
tosin en keksi kelle viina kuuluu ei sitä hevonenkaan huoli. kumma asia. - ei tarvita mihkään
Ei viinaa tarvitakaan missään elämän vaiheessa. Itse olen eläkkeellä myös ja ikinä en ole humalassa kekkuloinut!
- leeviläinen
Vastaan 'vesi vanhin voitehista' Sinulle tuohon viinajuoman käyttöön näin: Kun ajatellaan väkevän alkoholin olevan lääke, niin konjakki on parempi lääke esim. flunssan ja kurkkukivun hoitoon, kuin mitkään yskänlääkkeet. Samoin ruokalusikallinen konjakkia rauhoittaa vatsavaivat paremmin, kuin närästyslääkkeet.
Mutta alkoholia ei pidä alkaa juomaan kohtuuttomasti, jos sitä lääkinnällisessä mielessä varalla pitää, vaan pelkästään vain noihin tarpeisiinsa, jotka tuossa luettelin.
- Rahanahneet huijarit
Rahaa rahaa rahaa. Sitä helluntailaiset tahtoo. Menestysteologit.
- nukkuessako veivät
Kerrotko vihjeen, miten ne on sitä rahaa sinulta ottaneet ?
- Pasi Toivonen
>>Hän tahtoo täyttää sinut Pyhällä Hengellä.>>
Jep. Aikoinaan tuli hoettua "kiitos kiitos kiitos..." Henkikasteen saamiseksi. Ei toiminut.- mistä näitä piisaa
Pullostako meinaat sen nyt löytää, ainakinjuopot hokee paria sanaa tuntikausia elleivät tappele.
- Efes. 5:18.
Sydämesi voi vielä parantua niin että saat ottaa vastaan henkikasteen kielilläpuhumisineen. "Älkää juopuko viinistä , vaan TÄYTTYKÄÄ Hengellä. " Efes. 5:18.
- pudka vollo
Sain lahjaksi muutama viikko sitten työkaverilta pullon vodkaa. Se oli kiitos siitä että autoin häntä aina kun ongelmia tuli.
Otin vastaan kiitollisena sen koska se oli hyvää tarkoittava ele.
Nyt pitäis keksiä että mitä sillä pullolla teen?
Uskoakseni maistan sitä, sillä en ole koskaan vodkaa juonut. Ovat uskosta osattomat ainakin kovin täpinöissään noiden vodkapullojensa kanssa. Eli ilmeisesti jotenkin hyvää ovat siitä mieltä.
No, kiitos Jeesus kaikesta kuitenkin.- yksi käyttö
Voitele sillä desinfioimistarkoituksessa haavoja.
Toimisikohan se spriikeittimisessä? - raitis mies
Uskossa oleva ei ottaisi vastaan vodkapulloa. Sellaisen lahjan antaja nauraa partaansa takanapäin, että sainpas ton uskovaisen lankeamaan.
- pudka vollo
raitis mies kirjoitti:
Uskossa oleva ei ottaisi vastaan vodkapulloa. Sellaisen lahjan antaja nauraa partaansa takanapäin, että sainpas ton uskovaisen lankeamaan.
Tästä ei ole kysymys.
Tuo on sinun tilanteesi, ei minun.
Sitäpaitsi meillä tuon kaverin kanssa ei ole edes yhteistä kieltä yhtäläisestä kulttuurista puhumattakaan.
Mihinkähän lankean jos otan viinapullon lahjaksi vastaan?
Mihin lankean kun maistan sitä?
En Raamatusta mistään löydä noita kumpaakaan synniksi.
Ja tiedän että et löydä sinäkään.
Jos oletuksena on juopottelu niin sekin on sinun oletuksesi. Kaikki eivät ole juoppoja ensimmäisestä pullosta maksan paukahtamiseen. - lyö kivijalkaan
pudka vollo kirjoitti:
Tästä ei ole kysymys.
Tuo on sinun tilanteesi, ei minun.
Sitäpaitsi meillä tuon kaverin kanssa ei ole edes yhteistä kieltä yhtäläisestä kulttuurista puhumattakaan.
Mihinkähän lankean jos otan viinapullon lahjaksi vastaan?
Mihin lankean kun maistan sitä?
En Raamatusta mistään löydä noita kumpaakaan synniksi.
Ja tiedän että et löydä sinäkään.
Jos oletuksena on juopottelu niin sekin on sinun oletuksesi. Kaikki eivät ole juoppoja ensimmäisestä pullosta maksan paukahtamiseen.mutta kaikki juopot ovat joskus ottaneet sen ensimmäinen pullonsa !
- pudka vollo
lyö kivijalkaan kirjoitti:
mutta kaikki juopot ovat joskus ottaneet sen ensimmäinen pullonsa !
Ja avionrikkojat sen ensimmäisen avioliiton.
Joten... - leeviläinen
Kuule 'pudka vollo'.
Lahjoita se edelleen jollekin iällliseksi tulleelle ns. 'vanhan kansan' naisihmiselle. Kun hän voitelee sillä jalkansa, niin jalkakivut häipyvät pariksi kuukaudeksi.
Näin minulle kertoi eräs 75v leskirouva aikoinaan, kun voiteli tentulla jalkojaan. Sanoi, että pakko tentulla voidella, kun ei ole vodkaa.
- Pasi Toivonen
>>Älkää juopuko viinistä , vaan TÄYTTYKÄÄ Hengellä...>>
Tapaus jolloin minulle rukoiltiin henkikastetta tapahtui jo vuonna 1999, kahdeksan vuotta ennen kuin aloin juoda viiniä ja siideriä. - kahvi on yhtä
paha kuin alkoholi mutta vain eri tavalla, miksi kukaan ei puhu kahvin vaaroista?
- tosi1
kahvi on yhtä...
"Älkää juopuko viinistä, siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä"
Kahvin juonnista ei tule irstas meno.Kiitos Herralle, juon nykyään kahvia viisi kupillista päivässä. se on määrä, jonka lääkärikin hyväksyi.
- hämmästynyt
Mitä eksyttävää puhetta se on että Jeesuksen ihmeen avulla tekemä viini olisi muka mehua?
- veli.
Uuden testamentin kreikkalaisessa alkutekstissä käytetty sana viini ei suinkaan aina tarkoita käynyttä alkoholipitoista juomaa. Sielä on kohtia, joissa viiniksi nimitetään tuoretta rypälemehua. Kreikkalaisessa Vanhan testamentin käännöksessä Septuagintassa sama sana tarkoittaa useissa kohdissa niinikään käymätöntä viiniä.
Alkutekstin juopumista tarkoittava sana on merkitykseltään varsin laaja-alainen.Sitä käytetään myös kylläiseksi tulemisesta tai täyttymisestä. Septuagintassa sillä on usein tällainen merkitys.
- kahvikännissä
Kahvi ja alkoholi ei ole mitenkään rinnastettavissa. Vai oletteko kuulleet joskus, että mies lähti kahvipäissään tappelemaan ja räyhäämään, heitti vaimonsa ja lapsensa pihalle, pisti kaikki rahansa kahviin, ja ryyppäsi kahvilla itsensä hautaan ?...
Sitä se kahvi teettää.- ???
itsellä ainakin kahvi tekee huonon olon jos juon liikaa ja jos juon pitkän putken kahvia ja lopetan niin minulla tulee muutaman päivän päänsärky, kahvista minulla tulee välillä todella levoton olo...
sitten kun olen pitänyt muutaman viikon tauon kahvista ja alotan taas niin tuntuu kun juon ekat kupposet niin kahvi "kilahtaa nuppiin" ja tuntuu kuin olisi "humalassa"
ja jos juon putken kahvia niin tarvitsen sitä joka päivä kofeini putken aikana tai muuten tulee päänsärky...
tarvitseeko ihminen piristeitä?
eikö unen ja levon pitäisi riittää tähän?
tiedätkös salilla varsinkin kofeinia käytetään douppina että saadaan parempi boosti salille...
kahvi ja kofeinipitoset juomat on samalla lailla päihde kun alkoholi mutta erillaisilla vaikutuksilla... - ???
??? kirjoitti:
itsellä ainakin kahvi tekee huonon olon jos juon liikaa ja jos juon pitkän putken kahvia ja lopetan niin minulla tulee muutaman päivän päänsärky, kahvista minulla tulee välillä todella levoton olo...
sitten kun olen pitänyt muutaman viikon tauon kahvista ja alotan taas niin tuntuu kun juon ekat kupposet niin kahvi "kilahtaa nuppiin" ja tuntuu kuin olisi "humalassa"
ja jos juon putken kahvia niin tarvitsen sitä joka päivä kofeini putken aikana tai muuten tulee päänsärky...
tarvitseeko ihminen piristeitä?
eikö unen ja levon pitäisi riittää tähän?
tiedätkös salilla varsinkin kofeinia käytetään douppina että saadaan parempi boosti salille...
kahvi ja kofeinipitoset juomat on samalla lailla päihde kun alkoholi mutta erillaisilla vaikutuksilla...kahvi vaikuttaaa myös minuun niin että illalla on vaikea saada unta...
- kaffe.
??? kirjoitti:
kahvi vaikuttaaa myös minuun niin että illalla on vaikea saada unta...
Koska kahvin kulutus Suomessa asukasta kohden laskettuna on suurinpia koko maailmassa, niin ilmeisesti tämä valitettava tosiasia myötävaikuttaa Suomen kansan kehnoon terveydentilaan, nimenomaan suureen sydänveritulppakuolleisuuteen.
- teen ystävä
??? kirjoitti:
kahvi vaikuttaaa myös minuun niin että illalla on vaikea saada unta...
Siirtykääpä, arvon ihmiset, kofeiinittomiin juomiin, jos ette siedä kofeiinia.
Minä juon kahvia kupposen tai pari päivässä ja voin koska tahansa lopettaa kokonaan ilman vieroitusoireita. Olen joskus paastonnut kahvistakin useita viikkoja eikä olisi ollut pakkoa aloittaa uudelleen itse aineen tähden, mutta kahvittelu on myös sosiaalinen tapahtuma. Paras hyöty kahvista tulee minulle sitä kautta.
Teetä juon, ja mieluiten haudutettua vihreää tai valkoista teetä.
Alkoholipitoisia juomia en ole juonut koskaan. Ei ole ollut tarvetta eikä tahtoa.
- Miekan Mittainen
Alkoholi on viisasten juoma. Minä juon mieluiten punaviiniä kunnon pihvin kanssa, mikäli se ei ole seuralaisilleni ongelma. Jos joukossa on ex holisteja on syytä pidättäytyä, ettei veli joudu kiusaukseen.
Humala hakuinen juominen ei kuulu kristitylle, koska siitä seuraa rietas meno. Nykypäivän kristityn suurempi ongelma on mässäily ja itsensä turvottaminen ylenpalttisella syömisellä.
Me ihmiset teemme lakeja tosille ja itsellemme, niin kuin se meitä palvelee. Jokaisella meillä on syntimme joka sopii meille, muttei Herralle. Itselle me sallimme kaikenlaista mistä lihamme tykkää, mutta toiselle ei sallita mitään.
Jokainen menköön itseensä, onko jokin asia mennyt Jumalan edelle, niin paljon että se on pitänyt hyväksyä omaksi perinnäis säänöksi. Tämän päivän ihmisen on niin helppo eksyä, sillä niin paljon on kaikenlaista itsensä palvontaa tarjolla. Onko se tupakka, alkoholi, ylensyönti, kehonpalvonta, jne. Aina on muistettava että meidän ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli ja näin sitä pitäisi hoitaa, niin että se pysyy kunnossa, muttei mene palvonnaksi.
Täällä tuntuu yksin kertaisistakin asioista tulevan hirmuisia vääntöjä ja miksi, no siksi kun olet rakastuneita omaan lihaanne. Keskitytään Kristukseen ja unohdetaan hetkeksi lihamme, tämän sanon myös itselleni, joka kaipaa joka päivä armahdusta ja anteeksi antoa.
Olkaa siunatut veljet ja siskot, ei meillä ole kuin Kristuksen laki, joka kyllä on vaativa, mutta armahtava katuvaa kohtaa. - Ei muutu sapatti
Sapatin päivänä ei saa puhua joutavia. Pyhitä lauantai.
- Ei lakiliittoa
No tulihan se adventisti tännekin.
- veli.
Tais ennenminkin olla provo!
- kyselijä.
Kuka on päässyt alkoholin himosta Jumalan ihmeen kautta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278