JEESUKSEN VELJET

JEESUKSEN VELJET

http://goo.gl/Ss57lg





Kreikkalaisortodoksi, koptit ja katolilaiset ovat pitäneet kiinni Jeesuksen äidin ikuisesta neitsyydestä ontuvilla selityksillä. Heidän mukaansa Josef ja Maria eivät koskaan olisikaan olleet aviopari. Eikä Uusi Testamentti mainitse Jeesuksen neljän veljeä Jaakob, Joosef, Juuda ja Simon, etteivät olisi syntyneet Josefin ja Marian avioyhteydestä vaan olisivat serkkuja tai Josefin aikaisemmasta avioliitosta. Raamattu kuitenkin sanoo toisin MATT.1:24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä

25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus. Muunlaiset tekstit ovat turhaa spekulointia, jota Raamatun teksti ei tue. Matteuksen käyttämä sana vaimo liittyy avioliittoon. Ei modernilla tavalla naisen yleinen nimitys vastakohdaksi miehelle ilman suhdetta avio-ja perhe elämään. Aika ontuva on myös väite Johanneksen Evankeliumiin, jossa Jeesus sanoo Marian Johannekselle äidiksi JOH.19:26. Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"

27. Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa. Ei poista Raamatun muita kohtia, että Jeesuksella oli veljiä. Monta syytä on miksi näin tapahtui. Voi olla, että muilla veljillä oli perhe ym. ja siksi Jeesus näin sanoi ja Johannes oli Jeesuksen rakastama Apostoli ja siksi varmasti näin tapahtui. Monta muuta kohtaa Raamatussa sotii sitä vastaan, ettei Jeesuksella olisi ollut veljiä. Ei yksi kohta voi kumota muita. MATT.12: 47 Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella."
48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini. LUUK.2: 7 Ja hän synnytti pojan, esikoisensa, ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa. ESIKOISENSA EI AINOKAISTAAN. MATT.13: 55 Eikö tämä ole se rakentajan poika? Eikö hänen äitinsä ole nimeltään Maria ja hänen veljensä Jaakob ja Joosef ja Simon ja Juudas? Kreikankielessä veljeä merkitsee sana adelphos ja serkkua anepsios sekä suggenes, tosin suggenes sana tarkoittaa myös sukulaista ja näissä Raamatun kohdissa on tuo adelphos eli veli. JOH.7:5. Sillä hänen veljensäkään eivät häneen uskoneet.



Myös väite, että Maria olisi puhdas ja perisynnistä vapaa ovat vailla pohjaa, että Maria olisi siinnyt ja syntynyt vailla perisyntiä. Luojan ja luodun raja säilyy Mariankin kohdalla. Samoin taivaaseen ottaminen ovat romanttisoivaa apokryfistä spekulatiota ja unennäköä. Jumala ei sellaista ole meille ilmoittanut eikä sellaista myöskään tarvitse. Perisynninalaisena Maria ei Jumalan äitinäkään voi olla Kristuksen kanssalunastaja, johon edesmennyt paavi paimensi Rooman kirkon oppikehitystä.

12

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedoksesi

      Myös luterilaiset pitävät kiinni Jeesuksen äidin ikuisesta neitsyydestä!

    • Totuus on totta

      "Luontojen persoonalliseen yhtymykseen ja yhteyteen perustuu se, että suuresti ylistetty Neitsyt Maria ei synnyttänyt pelkkää ihmistä, vaan sellaisen ihmisen, joka enkelin todistuksen mukaan todella on Korkeimman Jumalan Poika. Jo (Luuk. 1:32) äidinkohdussa hän osoitti jumalallisen majesteettinsa siinä, että neitsyt synnytti hänet neitsyyttänsä menettämättä. Maria on todella Jumalan äiti, mutta on silti säilynyt neitsyenä."

      http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/yo/8.html

    • tiedoksi teillekin

      Olen uusi Matti Luther

      Olen uusi Matti Luther

      Minun tehtäväni on julistaa oikeaa Evankeliumia väärä oppisille
      kuten jehovan todistajille ja katolisille ja helluntalaisille ym. ja myös nyky ev.lut, kirkolle joka on poikennut oikeasta opista ja ottanut naispappeuden ja homojen siunaamisen ym.
      http://www.artonissi.fi/108416823

    • icxcnika

      Voi teitä hölmöläisiä.

      Joosefilla oli vanhana miehenä lapsia edellisestä liitosta.

      Siksi toisekseen sen ajan kulttuurissa veljeksi sanottiin ketä tahansa läheistä, ilman sukusiteitä.

      Ja johan tuo edellämainittu esimerkki "katso äitisi" Heraltamme itseltään, osoittaa että tästä lähin veljeys oli asetettu, ilman verisiteitä.

      Herran äiti oli ja on neitsyt.

      Pulinat pois.

      • Ei ollut Ei Jumala olisi antanut ainutsyntyistä Poikaansa mihinkään uusioperheeseen


      • T. Ollo
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Ei ollut Ei Jumala olisi antanut ainutsyntyistä Poikaansa mihinkään uusioperheeseen

        miksi ei olisi antanut Poikaansa uusioperheeseen? Mitä vikaa uusioperheessä muka on?

        Sitä paitsi tunnut tietävän asian kovin tarkkaan kun itse Jumalan puolesta puhut, väittämällä että Hän ei olisi antanut... Olitko läsnä kun Jumala päätti Poikansa ihmiseksitulosta vai mistä tiedät asian noin tarkkaan?


      • T. Ollo kirjoitti:

        miksi ei olisi antanut Poikaansa uusioperheeseen? Mitä vikaa uusioperheessä muka on?

        Sitä paitsi tunnut tietävän asian kovin tarkkaan kun itse Jumalan puolesta puhut, väittämällä että Hän ei olisi antanut... Olitko läsnä kun Jumala päätti Poikansa ihmiseksitulosta vai mistä tiedät asian noin tarkkaan?

        Se ei ole Raamatun mukainen perhe


      • T. Ollo
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Se ei ole Raamatun mukainen perhe

        Paljonkohan näitä uusioperheitä on ollut Jeesuksen ajan Palestiinassa? Kun lääketiede ei ollut nykyisellä tasolla, arvelen leskiä ja heidän lapsiaan olleen ainakin saman verran kuin nykyään, ellei enemmänkin. Eikö siis ole Raamatun mukaista, että leski avioituu?

        Asia voi hyvinkin olla siten kuin nimimerkki "icxcnika" kertoo.


    • 21.7

      .

    • uudestaanvielä

      minäsyntinen 15.7.2014 08:49:
      "Luulet siis tuntevasi kristinuskon paremmin kuin ne, joiden ansiosta Raamattu ja evankeliumi välittyivät jälkipolville?.

      Kaikki kirkkoisät pitivät Mariaa ikineitsyenä!

      Jopa Martti Luther piti Mariaa ikineitsyenä.

      Millä eväillä sinä kuvittelet tietäväsi paremmin kuin ne, jotka tunsivat pyhät kirjoitukset läpikotaisin alkuperäiskielillä ja joiden ymmärrys tuli suoraan kristinuskon alkulähteiltä?"

      • Nohuhhuh...

        Hei menkää te luterilaisittain ajattelevat kinastelijat sinne lutteri-palstalle pauhaamaan! Meille ortodokseille Marian neitsyys on kristallinkirkas totuus! Siis ORTODOKSEILLE! Erityisesti tämä "totuudentorvi".


    • Anonyymi

      Mikäli joku teistä vaivautuisi tutkimaan uuden testamentin kirjojen historiaa, kirjoittajia ja aikaa milloin ne on kirjoitettu, niin kysymýksenne muuttuvat täysin muunlaisiksi.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe