Jeesus rakastaa sinua ja haluaa pelastaa sinut

Tuulia

Mitä sinun tulee tehdä? Rukoile Herraa omin sanoin
TUNNUSTA olevasi syntinen ja että vain Jeesus voi sinut pelastaa.(Room. 3:23)
Tee parannus: ole valmis kääntymään pois synneistäsi ja olemaan Jumalalle alamainen.(luuk.13:5)
USKO, että Herra Jeesus kuoli ristillä ja vuodatti verensä maksuksi sinun synneistäsi ja että hän nousi kuolleista. (Room: 10:9)
PYYDÄ Jeesusta pelastamaan sinut (Room: 10:13)
PYYDÄ Jeesusta Herraksesi ja hallitsemaan elämääsi (room. 12:1-2)

JOS TODELLA OTIT JEESUKSEN VASTAAN HERRAKSESI, NIIN LÄHDE MYÖS SEURAAMAAN JEESUSTA...
lue Raamattuasi joka päivä oppiaksesi tuntemaan Jeesusta paremmin. Hylkää syntielämä.
Puhu Jumalalle joka päivä rukouksin.
Anna Jeesuksen kastaa Pyhällä Hengellä (Mark.1:8)
Apt. 1:5,8 ja 2:4) Matt. 10:32
Tunnusta uskosi ja kerro Jeesuksesta
Etsi seurakunta, missä Raamattua opetetaan
Jumalan sanana ja tooimitaan sen ohjeiden mukaan.
Raamattu on ylin auktoriteetti.
Tottele Jeesuksen käskyä ja anna kastaa itsesi
(matt. 28:19) (Apt.2:38, 41).
Siunattua jatkoa sinulle joka teit uskonratkaisun.

24

521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HMG

Sinä opetat arminiolaista harhaoppia, ratkaisukeskeistä ja lainomaista sanomaa, joka on toinen evankeliumi, 2Kor. 11:4, Gal. 1:6-9. Sinä opetat mitä ihmisen tulee TEHDÄ pelastuakseen, ks. mitä Gal. 3:10 ja Room. 10:3 sanoo tällaisesta tekojen kautta pelastumisesta. Uusi Testamentti ei tunne sanaa "uskonratkaisu", eikä sanaa "ratkaisu" kun puhutaan evankeliumista ja kääntymyksestä. Samaten opetat helluntalaista harhaoppia mitä Pyhän Hengen kasteeseen tulee, ks. 1Kor. 12:13 (joka pätee Jumalan valittuihin). Miten voit opettaa sellaista "evankeliumia" missä ei tuoda esille Jumalan ydinattribuutteja; pyhyys, vanhurskaus, suverenisuus, kaikkivaltius jne. ? Miten voit opettaa "evankeliumia" missä ei selvästi opeteta Kristuksen persoonaa, täydellistä jumaluutta, täydellistä synnitöntä ihmisyyttä? Etkä opeta ihmiskunnan täydellistä syntiturmelusta (Room. 5:12-19), perisyntiä. Paljon muuta raamatullista puuttuu väärästä evankeliumistasi. Kansalaiset, karttakaa tällaisia lainomaisia harhaopettajia jotka kaupustelevat kirkkauden Herraa (2Kor. 2:17).

H M Granbacka

• Tuulia

Pelastus on otettava vastaan.
        Jeesus sanoin hänelle:"Minä olen tie ja totuus ja elämä: ei kukaan tule isän tykö muutoin kuin minun kauttani (Joh.14:6)
        Kukaan muu ei voi auttaa sinua
        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus(1. Tim.2:5)
        Sillä armosta te olette pelastettu USKON kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi (Ef. 2:8-9)
        Ihmisen tulee uskoa evankeliumi, usko Jeesukseen,
        pelastaa sinut. Tekstissäni ei ollut mitään sellaista mitä ei raamatussa olisi. Vastaisitko
        mikä sinusta oli se kohta joka vei harhaan?

• Tuulia

Ihminen pelastuu vain ja ainoastaan että hän
        ottaa elämäänsä Jeesuksen, ei teoillansa.
        Raamattu kehoittaa selvästi että parannus on tehtävä, lue Apt. 2:38 ja Luukas 24:47,
        ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. En vääristele Jumalan sanaa
        vaan tuon sen esiin niinkuin se on kirjoitettu.
        Ja mistä päättelet että olen Helluntalainen?
        Minä uskon Jeesuksen sovitustyöhön ja Raamattuun mitä siihen on kirjoitettu pelastuksesta. Kun he ottivat Jumalan sanan vastaan heitä pelastui 3000 henkeä..jne. Lue myös Matt.3:2 parannus on tehtävä, muutoin ei sinulla ole taivaaseen pääsyä,
        synti ei pääse taivaaseen, vain Jeesuksen verellä pestyt pääsevät sinne. Itse olen ollut jo monta vuotta Uskossa ja tiedän kyllä milloin lehti on käännetty puhtaalle. Jeesus alkoi minua käyttämään sairaiden parantamisessa, sain näkylahjan, täytyin näitä ennen Jumalan Pyhällä Hengellä ja sain kielet lahjaksi, olen nuorisotyössä ja olen nähnyt kun Jeesus pelastaa
        yli kirkkokuntarajojen, ei siihen Helluntalaisuutta tarvita, se on vain seurakunta.
        Ei kirkot ja vapaat suunnat ole pelastajia, siellä kyllä julistetaan(hellareissa) että synti
        ei saa hallita ihmistä ja siitä pääsee vain eroon
        Jeesuksen kalliin veren armosta, kun sen ottaa
        vastaan elämäänsä. Älköön teidän sydämenne olko
        murheellinen. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.
        (Johannes 14:1) Ihmisen täytyy uskoa Ensin Jumalaan ja Jeesukseen, sitä tietä vain pelastutaan. Ei se että kuulutaan kirkkoon tee sinusta vielä pelastettua, vaan ottamalla se vastaan ja pyydettävä että Jeesus saa pestä syntisi ja siten olet taivaskelpoinen. Aamen.

• Tuulia

Lue Paavalin kirje ennenkuin tuomitset ketään
        harhaoppiseksi! 10:9 Sillä jos sinä tunnustat
        suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi,
        että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut. Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Sanoohan Raamattu: Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.
        14 ja Mutta kuinka he huutavat avukseen sitä, johon eivät usko? ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa.
        Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat. Julistetun sanan jälkeen ihmisethän
        ottivat vastaan Jeesuksen (eivät tietysti kaikki,
        mutta jotka ottivat he pelastuivat) En ole missään kohden johtanut harhaan, kirjoituksesi sävy ei ainakaan ollut raamatun rakkaudellista.
        Tuo tekstini kun oli johdattaa, ihmisiä ratkaisun
        paikalle ja lähtemään Jeesuksen kanssa kulkemaan
        puhtaana ja vapaana synnistä.

• HMG

Viiden pisteen Arminiolaisuus.

(Editoitu 8.12.01)

Jumalan sana, Raamattu, on annettu Pyhän Hengen inspiraation kautta (2Tim.3:16). Se on absoluuttinen totuus, virheetön, erehtymätön sekä ristiriidaton. Se on täysin harmoninen kokonaisuus, ja ylin auktoriteetti, ohjenuora, mitä elämään, uskonnollisuuteen, moraaliin, ja oppiin tulee. Sen kokonaisilmoituksen valossa on koeteltava opit ja opetukset, ilmiöt jne. ”Lain tykö ja todistuksen tykö, elleivät he puhu tämän sanan mukaan se on koska heillä ei ole aamunkoittoa.” (Jes. 8:20 alkukielen mukaan, vrt. vanha Biblia). ”Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään…” (1Tim.6:3-4a). Raamatun kokonaisilmoituksen valossa oppijärjestelmä jota on kutsuttu Arminiolaisuudeksi on toinen evankeliumi kuin se mikä on Jumalan Raamatussa, vrt. 2Kor. 11:4, Gal.1:6-9, 2Joh. 9-11, sillä se on ristiriidassa jumalallisen ilmoituksen kanssa (1Tim. 6:3-4). Mitä pesunkestävä Arminiolainen uskoo? Arminiolainen uskoo seuraavat viisi opinkappaletta, jotka Raamatun kokonaisilmoituksen valossa ovat harhaoppeja.

1. Osittainen syntiturmelus
        2. Ehdollinen valitsemus iankaikkiseen elämään
        3. Universaalinen lunastus
        4. Vastustettavissa oleva armo
        5. Ehdollinen pelastusvarmuus

Tarkemmin sanottuna:

1. Arminiolainen ei usko että ihminen on täysin kuollut kuin ruumis, hengellisessä mielessä, sikiämisestään asti, vrt. Room. 5:12-19, Efe.2:1. Hän kieltää täten opin perisynnistä. Hän uskoo että ihminen on vaan vähän heikko ja vajaavainen, tai pahimmassa tapauksessa sairas, muttei kuollut kuin kivi. Täten Arminiolainen uskoo ”vapaaseen tahtoon” ja tämä olio on hänen jumalansa ja pelastajansa. Hän uskoo että tämä ”vapaa tahto” on niin voimallinen ase hänen kädessään että kurottamalla itseään kaikilla voimillaan ns. ”uskonratkaisuun” Jumalan puoleen hän saavuttaa pelastuksen, tai, että Jumala palkitsee tämän valtavan tahdonponnistuksen uudestisyntymisellä. Hän jopa saattaa uskoa että tämä ”ratkaisu” on se ratkaiseva kipinä uudestisyntymisessä. Eli hän uskoo näin – ”ensin minä TEEN (”uskonratkaisun”), sitten Jumalan täytyy palkita minua uudella syntymällä”. Hän ei ehkä käytä näin suoria sanoja, mutta tällä tavalla hän uskoo. Vrt. Joh. 1:13, Room. 9:16, Joh. 6:63.

2. Arminiolainen uskoo että Jumala valitsi niitä tulemaan uskoon joista Hän ennalta näki että he maan päällä tulisivat tekemään ns. ”ratkaisun Jeesuksen/Jumalan puoleen”, jotkut hienommin sanovat että Hän valitsi ennalta nähdyn parannuksen ja uskon perusteella. Eli Arminiolaiset uskovat että Jumala on velvollinen pelastamaan tiettyjä koska Hän näki heissä jotain hyvää (”uskonratkaisua”/parannusta & uskoa, uskossa pysymistä) mitä muissa ei ollut. Vrt. Room. 9:11, Tiit. 3:5.

3. Arminiolainen uskoo että Herra Jeesus Kristus verenvuodatuksensa kautta sovitti jokaisen Aadamin jälkeläisen niin että kaikilla Aadamin jälkeläisillä on MAHDOLLISUUS pelastua JOS ja kun TEKEVÄT maan päällä ns. ”ratkaisun”. Arminiolaisten mukaan Kristus epäonnistui (vaikkeivat sano näin ääneen) pahemman kerran ristillä koska valtaosa ihmisistä joidenka puolesta Hän vuodatti kalliin verensä joutuvat sittenkin tulijärveen, kadotukseen. Ja ne jotka Hän sitten ”onnistuu” pelastamaan ovat niitä jotka TEKIVÄT ”ratkaisun”, ja ilman tätä tehokasta ratkaisua Hän ei olisi edes näitä harvojakaan kyennyt pelastaa. Looginen päätelmä tällaisesta opista on - Isä Jumala on pettynyt ja turhaantunut koska Hänen Poikansa epäonnistui pelastamaan kaikkia niitä joita Hän antoi Hänelle. Jeesus häpeää itseään koska ei pystynyt tekemään mitä Isä antoi Hänelle tehtäväksi. Molemmat ovat pettyneitä koska jotkut ryöstäytivät Heidän käsistään ja kadottivat itseään (vrt.Joh.10:28). Molemmat ovat harmissaan koska joutuivat jakamaan kunniansa niiden kanssa jotka tekivät sen ratkaisevan asian, se on - ”uskonratkaisun”. Vrt. Jes. 53 luku, Matt. 26:28, Ilm.5:9, Matt. 1:21.

4. Arminiolainen uskoo että Jumala suo jokaiselle Aadamin jälkeläiselle ”mahdollisuutta” tulla uskoon maan päällä. Jumala suo tämän ”mahdollisuuden” ”tarjoamalla” jokaiselle ”armoa”, ja käyttäen tätä ”armoa” hyväkseen hän voi kurottautua valtavalla tahdonponnistelulla pelastavaan ”ratkaisuun Jumalan puoleen”. Hän voi myös valita tämän ”armon” hylkäämisen ja siten menettää ”mahdollisuutensa” uudesti syntymiseen. Arminiolainen uskoo että Kaikkivaltias ja suvereni Jumala ”yrittää” saada jokaista Aadamin jälkeläistä tulemaan uskoon. Hän yrittää ja yrittää eikä voi olla varma koskaan ”onnistuuko” Hän ”yrityksissään” saada ihmisiä tulemaan uskoon. Tämän Hän tietää varmuudella, että jos ihminen ”suostuu vastaanottamaan/hyväksymään armotarjousta” (käyttämällä voimallista ”vapaata tahtoaan”) sitten ihminen TEKEE ”uskonratkaisun” tämän armon avulla ja täten ja nyt vasta Jumala on oikeutettu palkitsemaan häntä uudella syntymällä. Vrt. Joh.6:45, Room. 8:29-30.

5. Arminiolainen uskoo ehdolliseen pelastukseen, tai, ehdolliseen pelastuksen pysyvyyteen. Eli hän uskoo että on paljon mahdollista että uskoon tullut/”ratkaisun” tehnyt voi mahdollisesti langeta pois armosta niin että joutuu sittenkin perkeleen kanssa tuliseen järveen. Hän uskoo että ”uskovainen” voi luopua uskostaan/uskomisestaan ja täten Jumala hylkää hänet helvettiin. Hän sanoo/ajattelee monesti tällä lailla; ”olen tullut uskoon ja uskon, mutta JOS lakkaan uskomasta NIIN Jumala hylkää minut ja joudun kadotukseen.” ”JOS minä kilvoittelen lujana loppuun asti NIIN Jumala ottaa taivaaseen”. ”Minulla on vastuu pitää uskoni ja JOS EN PIDÄ sitä loppuun asti NIIN EN PÄÄSE (pelastu) taivaaseen”. Arminiolaisella on valtava taakka hartioillaan, hän on lain kirouksen alla, sillä näin sanoo Herra; ”Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee”.(Gal. 3:10b). Arminiolainen on lakihenkinen, ja mikä on vielä säälittävämpi, hän viihtyy lain alla ja lakihenkisenä ja puolustaa kynsin hampain lakiuskontoaan ja jeesustaan. ”jeesus”, josta hän ei voi olla varma kykeneekö tämä varjelemaan häntä ”uskossa”/”kilvoituksessa”/”armossa”. Vrt. Joh.10:28, Ps.37:28.

Kain oli ehkä Raamatun historian ensimmäinen Arminiolainen. Hän uskoi omiin tekoihinsa ja niiden iskukykyisyyteen ja voimaan, 1Joh.3:12. Hänen oma ”vapaa tahtonsa” ja omat tekonsa olivat hänen ”dunamiksensa” – voima (pelastukseksi). Kutakuinkin 100 % helluntalaisista ovat Arminiolaisia vakaumukseltaan, Kainin tiellä vaeltavia, Juudas 11. Luterilaiset ovat puoli-Arminiolaisia, Kainin tietä samaten vaeltavat luottaessaan uskoonsa ja lapsikasteeseensa, ”alttarin sakramenttiin” jne, vrt. Joh.1:13, Matt. 15:6-8. Arminiolaisuus on epäjumalan palvontaa (Gal. 5:20), josta Herra Jumala Paavalin suun kautta (Apt. 17:30-31) kehoittaa kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannusta, koska on säätänyt päivän jona Hän tuomitsee ihmisiä vanhurskaudessa sen miehen kautta josta Hän antoi vakuuden herättämällä Hänet kuolleista kolmantena päivänä ja vieläpä koroitti Hänet Herraksi ja Kristukseksi. Tämä Herra Jeesus Kristus on tuleva takaisin voimassa ja kirkkaudessa ja Hän on tuhoava kaikki vastustajat ja pilkkaajat ja valehtelijat, 2Tess.1:8-10. Mutta nyt on ”tänäkin aikana olemassa jäännös ARMON (ansaitsemattoman hyvyyden) valinnan mukaan”, Room. 11:5. Herra laupeudessaan johtakoon jonkun syntisen arminiolaisen todellisen armon ja totuuden tuntemiseen. Aamen.

H M Granbacka

• Heli
        Tuulia kirjoitti:

Raamattu kehoittaa selvästi että parannus on tehtävä, lue Apt. 2:38 ja Luukas 24:47,
        ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. En vääristele Jumalan sanaa
        Minä uskon Jeesuksen sovitustyöhön ja Raamattuun mitä siihen on kirjoitettu pelastuksesta. Kun he ottivat Jumalan sanan vastaan heitä pelastui 3000 henkeä..jne. Lue myös Matt.3:2 parannus on tehtävä, muutoin ei sinulla ole taivaaseen pääsyä,
        synti ei pääse taivaaseen, vain Jeesuksen verellä pestyt pääsevät sinne. Itse olen ollut jo monta vuotta Uskossa ja tiedän kyllä milloin lehti on käännetty puhtaalle. Jeesus alkoi minua käyttämään sairaiden parantamisessa, sain näkylahjan, täytyin näitä ennen Jumalan Pyhällä Hengellä ja sain kielet lahjaksi, olen nuorisotyössä ja olen nähnyt kun Jeesus pelastaa
        yli kirkkokuntarajojen, ei siihen Helluntalaisuutta tarvita, se on vain seurakunta.
        Ei kirkot ja vapaat suunnat ole pelastajia, siellä kyllä julistetaan(hellareissa) että synti
        (Johannes 14:1) Ihmisen täytyy uskoa Ensin Jumalaan ja Jeesukseen, sitä tietä vain pelastutaan. Ei se että kuulutaan kirkkoon tee sinusta vielä pelastettua, vaan ottamalla se vastaan ja pyydettävä että Jeesus saa pestä syntisi ja siten olet taivaskelpoinen. Aamen.

No kyllähän se ihminen niiden tekojensa perusteella tuomitaan tuonpuoleisessa....Liian paljon pyörii täällä ihmisiä joille raamattu on ylin totuus.Itse luen raamattua ja elän muutenkin "harrasta elämää", mutta en ikinä päästä tuollaisia sammakoita suustani.(kirjoituksessasi oli mielestäni muutamia).
        Kukatahansa hyvää tehnyt ihminen pääsee kyllä taivaaseen, vaikkee Jumalaan ja Jeesukseen olisi uskonutkaan.

VAI väitätkö, että Jeesukseen uskova murhaaja, raiskaaja, tai huorintekijä olisi taivaspaikan arvoinen, enemmän kuin esim.lähimmäisiän auttava ateisti? (auttaa sairaita, antaa rahaa köyhille ym.)

Anteeksi tälläinen hyökkäys kirjoitustasi kohtaan, mutta se sai minun tunteet kuohahtamaan.Olen eräiden muittenkin kiihkoilijoiden viesteihin vastannut samalla tavalla.

Aisin sinussa Kuitenkin senverran erilaista asennetta, että et toivonmukaan kuulu pahimpiin kiihko "saarnaajiin"...

Jumalamme ja Jeesuksen kristuksen rauhaa ja siunausta.

• Tuulia
        Heli kirjoitti:

No kyllähän se ihminen niiden tekojensa perusteella tuomitaan tuonpuoleisessa....Liian paljon pyörii täällä ihmisiä joille raamattu on ylin totuus.Itse luen raamattua ja elän muutenkin "harrasta elämää", mutta en ikinä päästä tuollaisia sammakoita suustani.(kirjoituksessasi oli mielestäni muutamia).
        Kukatahansa hyvää tehnyt ihminen pääsee kyllä taivaaseen, vaikkee Jumalaan ja Jeesukseen olisi uskonutkaan.

VAI väitätkö, että Jeesukseen uskova murhaaja, raiskaaja, tai huorintekijä olisi taivaspaikan arvoinen, enemmän kuin esim.lähimmäisiän auttava ateisti? (auttaa sairaita, antaa rahaa köyhille ym.)

Anteeksi tälläinen hyökkäys kirjoitustasi kohtaan, mutta se sai minun tunteet kuohahtamaan.Olen eräiden muittenkin kiihkoilijoiden viesteihin vastannut samalla tavalla.

Aisin sinussa Kuitenkin senverran erilaista asennetta, että et toivonmukaan kuulu pahimpiin kiihko "saarnaajiin"...

Jumalan sana ei valehtele, mikään synti ei peri
        taivasten valtakuntaa, vain Jeesuksen verellä pestyt pääsee taivaaseen. Lue Jaakobin kirje
        4:8 Lähtestykäämme Jumalaa, niin hän lähestyy
        teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
        10 jae Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät koroittaa. lue myös 20 jae niin tietäkää että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden. Raamatun sana on täynnä
        parannuksen tekoa, Johannes saarnasi parannuksesta , niinkuin Jeesus, hän sanoi
        syntiselle naiselle(porttonainen) että sinun syntisi on anteeksi anntettu, mene äläkä enäää tee syntiä. Ihmisen teot kyllä punnitaan viimeisellä tuomiolla, mutta jos hänen nimeänsä
        ei ole taivasten kirjoissa, ei hänellä ole sijaa
        taivaassa. Minä en ole raamattua kirjoittanut,
        mutta tiedän kyllä mitä siellä lukee. Jos minä olen tehnyt pientä tai suurta syntiä, olen
        syntinen, ei laadulla ole väliä, olen sitten anastanut jotain pientä, mutta kaikki mitä teemme
        on Jumalan tiedossa. Ja kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.
        Mutta sinä ja minä voimme olla armahdettuja syntisiä, uskomalla Jeesukseen syntiemme sovittajana, meillä on pääsy hänen tykönsä.
        Mutta myöskin olemalla hänen kanssaan, eikä olla maailmassa syntiä tekemässä. Perkele käy kuin kiljuva jalopeura kenet hän voisi niellä. Meidän tulee pitää itsemme Jumalan edessä puhtaina.
        Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä (uskonveli ja sisar) se on yhä vielä pimeydessä. Johannes 2:15 Älkää rakastako mailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa,niin Isän rakkaus ei ole hänessä. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. Älkää eksykö Jumalan sanasta, teoilla emme pääse taivaaseen jos emme usko Jeesukseen Kristukseen. Teot kyllä seuraa uskovaa, ja hän haluaa tehdä varmasti hyvää toiselle joka on avun tarpeessa. Tuntekaa kirjoitukset, ette eksyisi,
        sanoihan saatanakin Eevalle, onko Jumala todella sanonut niin, että ette kuolisi, tämä on tulos perkeleen
        teoista, ihmiset uskottelevat itsellensä kun tekevät hyviä tekoja, pääsevänsä taivaaseen, mutta Jeesus ei saa heissä tilaa. Kielletään
        Jeesuksen voima. Voi mitä pimeyttä.
        Joskus ihmettelen miksi on niin vaikea hyväksyä
        Jeesus elämäänsä. Itse en ole katunut päivääkään
        kun halusin lähteä kulkemaan Jeesuksen kanssa.
        Ihmeet ja merkit alkoivat seurata, samoja kuin
        Jeesuksen aikaankin! miehenikin on Jeesukseen uskossa ja vanhin tyttäreni ja poikani ja pienin tyttäristäni, hän on 9 vuotias. Ilman toisen uskovan ihmisen kautta varmaan olisin vielä maailman riennoissa. Kun sana saa vaikuttaa ihmisessä sitä haluaa jakaa myös toisille, se on kuin hyvä karamelle josta kerrot toiselle, mutta
        tämä hyvä ei ole katoavaista vaan iankaikkisuutta.
        Pyydä Jeesusta tulemaan elämäsi Herraksi ja saat huomata millä tiellä alat kulkemaan.
        Piet. 3:10 Sillä joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta, kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen. Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita(uskovia) ja hänen korvansa heidän
        rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan. 15- jae vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on(uskovissa), kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla.
        Pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka teitä parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat. Siunattua alkavaa vuotta, ja
        Uskokaa Jumalaan.

• Saddamisti ;-)
        Tuulia kirjoitti:

Jumalan sana ei valehtele, mikään synti ei peri
        taivasten valtakuntaa, vain Jeesuksen verellä pestyt pääsee taivaaseen. Lue Jaakobin kirje
        4:8 Lähtestykäämme Jumalaa, niin hän lähestyy
        teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
        10 jae Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät koroittaa. lue myös 20 jae niin tietäkää että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden. Raamatun sana on täynnä
        parannuksen tekoa, Johannes saarnasi parannuksesta , niinkuin Jeesus, hän sanoi
        syntiselle naiselle(porttonainen) että sinun syntisi on anteeksi anntettu, mene äläkä enäää tee syntiä. Ihmisen teot kyllä punnitaan viimeisellä tuomiolla, mutta jos hänen nimeänsä
        ei ole taivasten kirjoissa, ei hänellä ole sijaa
        taivaassa. Minä en ole raamattua kirjoittanut,
        mutta tiedän kyllä mitä siellä lukee. Jos minä olen tehnyt pientä tai suurta syntiä, olen
        syntinen, ei laadulla ole väliä, olen sitten anastanut jotain pientä, mutta kaikki mitä teemme
        on Jumalan tiedossa. Ja kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.
        Mutta sinä ja minä voimme olla armahdettuja syntisiä, uskomalla Jeesukseen syntiemme sovittajana, meillä on pääsy hänen tykönsä.
        Mutta myöskin olemalla hänen kanssaan, eikä olla maailmassa syntiä tekemässä. Perkele käy kuin kiljuva jalopeura kenet hän voisi niellä. Meidän tulee pitää itsemme Jumalan edessä puhtaina.
        Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä (uskonveli ja sisar) se on yhä vielä pimeydessä. Johannes 2:15 Älkää rakastako mailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa,niin Isän rakkaus ei ole hänessä. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. Älkää eksykö Jumalan sanasta, teoilla emme pääse taivaaseen jos emme usko Jeesukseen Kristukseen. Teot kyllä seuraa uskovaa, ja hän haluaa tehdä varmasti hyvää toiselle joka on avun tarpeessa. Tuntekaa kirjoitukset, ette eksyisi,
        sanoihan saatanakin Eevalle, onko Jumala todella sanonut niin, että ette kuolisi, tämä on tulos perkeleen
        teoista, ihmiset uskottelevat itsellensä kun tekevät hyviä tekoja, pääsevänsä taivaaseen, mutta Jeesus ei saa heissä tilaa. Kielletään
        Jeesuksen voima. Voi mitä pimeyttä.
        Joskus ihmettelen miksi on niin vaikea hyväksyä
        Jeesus elämäänsä. Itse en ole katunut päivääkään
        kun halusin lähteä kulkemaan Jeesuksen kanssa.
        Ihmeet ja merkit alkoivat seurata, samoja kuin
        Jeesuksen aikaankin! miehenikin on Jeesukseen uskossa ja vanhin tyttäreni ja poikani ja pienin tyttäristäni, hän on 9 vuotias. Ilman toisen uskovan ihmisen kautta varmaan olisin vielä maailman riennoissa. Kun sana saa vaikuttaa ihmisessä sitä haluaa jakaa myös toisille, se on kuin hyvä karamelle josta kerrot toiselle, mutta
        tämä hyvä ei ole katoavaista vaan iankaikkisuutta.
        Pyydä Jeesusta tulemaan elämäsi Herraksi ja saat huomata millä tiellä alat kulkemaan.
        Piet. 3:10 Sillä joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta, kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen. Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita(uskovia) ja hänen korvansa heidän
        rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan. 15- jae vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on(uskovissa), kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla.
        Pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka teitä parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat. Siunattua alkavaa vuotta, ja
        Uskokaa Jumalaan.

...jotka ovat uskossaan "vahvoja",valitettavasti!?
        Omien aivojen käyttö olisi kuitenkin heille suositeltavampi vaihtoehto!?! No,meitähän on
        joka junaan...toiset vaan jää väärälle laiturille
        nyhjöttämään,kun paikkalippuja järjen pikajunaan
        jaellaan!?! Ehkä asemakuulutus on virheellisesti
        mielletty yliluonnolliseksi sanomaksi ja siksi he
        odottavat sitä jumalaista resinaansa vielä nykyaikanakin...vaikka pendolinojakin olis tarjolla !?!

• Tuulia
        Saddamisti ;-) kirjoitti:

...jotka ovat uskossaan "vahvoja",valitettavasti!?
        Omien aivojen käyttö olisi kuitenkin heille suositeltavampi vaihtoehto!?! No,meitähän on
        joka junaan...toiset vaan jää väärälle laiturille
        nyhjöttämään,kun paikkalippuja järjen pikajunaan
        jaellaan!?! Ehkä asemakuulutus on virheellisesti
        mielletty yliluonnolliseksi sanomaksi ja siksi he
        odottavat sitä jumalaista resinaansa vielä nykyaikanakin...vaikka pendolinojakin olis tarjolla !?!

Miksi puhut aina omien aivojen käytöstä, onko
        mielestäsi kiva puhua ihmiselle aivojen käyttämisen jättämisestä. Jos sä tiedät että jokin asia elämässäsi on tullut toteen näytetyksi
        etkö puhuisi siitä. Minä olen siksi näillä palstoilla koska olen nähnyt mitä Jeesus tekee,
        Tiedätkö että hän on Parantaja edelleenkin.
        Hän pelastaa huumeihmisiä ja monenlaisen muuhun
        koukkuun jääneitä. Eikö ihminen joka on saanut
        hyvää tilalle voisi siitä kertoa toiselle ihmiselle. Mene joskus katsomaan uskovien
        kokouksiin niin voit nähdä lasiesei läpi vähän
        kirkkaammin. Jos sinä olisit kokenut taivaallista hyvää, tekstisi eivät olisi edellisenkaltaisi. Toivotan sinulle siunattua päivää ja löydä aarre, sillä se vie perille.

• Kyselevä
        Tuulia kirjoitti:

Tuulia Hyvä!
        Noissa edellisissä kannanotoissa joku viittaa
        helluntailaisten kasteeseen ja kysyy mitä
        Raamatussa tarkoitetaan kasteella.
        Etsin Apostolien teoista kohdan, jonka edessä olen ymmällä. Miten ihmeessä syntinsä anteeksisaanut tarvitsee syntien anteeksisaamiseksi kastetta? "... anna kastaa
        itsesi ja pestä pois syntisi" ( Apt. 22:16 ).
        Miten tuon kohdan selität?
        Mitä uutta kastetta uskoontullut tarvitsee, jos
        jo aikaisemmin kolmiyhteisen nimeen kastettu?
        ( eikö "kansoihin" kuulu myöskin pikkulapset?;
        Matteuksen loppu ). Näitä mietiskelen.
        Toivoisin, ettet leimaisi luterilaisia harhaoppisiksi. Olen kuullut, että heidänkin
        keskuudessaan on uskoontulleita, sanotaanko niitä
        sitten uudestisyntyneiksi.

• Jeesus valitsee Sinut!
        Heli kirjoitti:

Heli! Ilman Jeesusta et valitettavasti pääse taivaaseen! Älä elättele tällaisia turhia toiveita,vaan tee parannus ja nöyrry vastaanottamaan Jeesus vastaan, "sillä kaikille, jotka ottivat hänet vastaan hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi", ja jolla Poika ( Jeesus Kristus )on taivaaseen matkalla, muut jonnekin muualle,
        Valitettavasti asian on näin.

• Saddamisti ;-)
        Tuulia kirjoitti:

Miksi puhut aina omien aivojen käytöstä, onko
        mielestäsi kiva puhua ihmiselle aivojen käyttämisen jättämisestä. Jos sä tiedät että jokin asia elämässäsi on tullut toteen näytetyksi
        etkö puhuisi siitä. Minä olen siksi näillä palstoilla koska olen nähnyt mitä Jeesus tekee,
        Tiedätkö että hän on Parantaja edelleenkin.
        Hän pelastaa huumeihmisiä ja monenlaisen muuhun
        koukkuun jääneitä. Eikö ihminen joka on saanut
        hyvää tilalle voisi siitä kertoa toiselle ihmiselle. Mene joskus katsomaan uskovien
        kokouksiin niin voit nähdä lasiesei läpi vähän
        kirkkaammin. Jos sinä olisit kokenut taivaallista hyvää, tekstisi eivät olisi edellisenkaltaisi. Toivotan sinulle siunattua päivää ja löydä aarre, sillä se vie perille.

...tuo järjen käyttö tuntuu olevan noilla n.s.
        uskiksilla hieman hakusessa !?!
        Tottahan uskonnot ja muut huuhaa uskomukset on
        "auttaneet" monia epätoivoisia ongelmissaan,sitähän ei kukaan kieltäne,mutta ei
        se asia tee jumalista todellisia "olentoja" !?!
        Joillakin vain ei yksinkertaisesti ole annettu
        tarpeeksi henkisiä resursseja selvittää niitä
        ongelmiaan ja murheitaan rationaalisesti ja omaan
        älyyn luottaen ja siksi hurahtavat uskoon !?!
        Minähän yritän nimenomaan provosoida uskiksia
        käyttämään omia aivojaan ja kyseenalaistamaan
        noita uskontojen järjenvastaisia asioita,että
        huomaisivat pystyvänsä yhtä hyvään ja onnelliseen
        elämään vain itseensä luottamalla sekä tieteellistä faktaa etsimällä...huomaavat,että ei
        jumala ole totta !?! Se vain tuntuu todelta omissa
        ajatuksissaan...se lienee sitä spykologiaa ja
        itsesuggestioita...ei siinä mitään jeesuksia/ yliluonnollista tarvita !?!
        p.s. lepposaa uuttavuotta :-)

• Aivojen käyttäjä
        Saddamisti ;-) kirjoitti:

...tuo järjen käyttö tuntuu olevan noilla n.s.
        uskiksilla hieman hakusessa !?!
        Tottahan uskonnot ja muut huuhaa uskomukset on
        "auttaneet" monia epätoivoisia ongelmissaan,sitähän ei kukaan kieltäne,mutta ei
        se asia tee jumalista todellisia "olentoja" !?!
        Joillakin vain ei yksinkertaisesti ole annettu
        tarpeeksi henkisiä resursseja selvittää niitä
        ongelmiaan ja murheitaan rationaalisesti ja omaan
        älyyn luottaen ja siksi hurahtavat uskoon !?!
        Minähän yritän nimenomaan provosoida uskiksia
        käyttämään omia aivojaan ja kyseenalaistamaan
        noita uskontojen järjenvastaisia asioita,että
        huomaisivat pystyvänsä yhtä hyvään ja onnelliseen
        elämään vain itseensä luottamalla sekä tieteellistä faktaa etsimällä...huomaavat,että ei
        jumala ole totta !?! Se vain tuntuu todelta omissa
        ajatuksissaan...se lienee sitä spykologiaa ja
        itsesuggestioita...ei siinä mitään jeesuksia/ yliluonnollista tarvita !?!
        p.s. lepposaa uuttavuotta :-)

tekstiä!!

• Tapsa

Tuulia hyvä!
      Omaan jossain määrin tieteellisen maailmankatsomuksen ja aivoni ovat kristinuskon Jumalaa hylkivien ajatusten miehittämät eli tiede kykenee selittämään elämän syntyä lukuunottamatta perimmäiset kysymykset minulle riittävän järkevästi.Koska siis ihmisen syntyä,kehitystä,elämän tarkoitusta ja kuolemaa koskeville selityksille varatut lokerot aivoissani ovat jo miehitetty muilla meemeillä,ei Jumalalle enää löydy vapaata lokeroa.

Näinollen kaikkinainen omin voimin tekeminen:uskominen,pyytäminen,rukoileminen,tunnustaminen,puhuminen jne. on yhtä tyhjän kanssa.Se tie on jo kuljettu loppuun.Voin ainoastaan elää sen mukaan kuinka syvällä sisimmässäni tunnen oikeaksi.Siihen,ilmoittaako mahdollinen Jumala itsensä minulle,jotta kykenisin uskomaan,en enää itse pysty vaikuttamaan mitenkään.

• Tuulia

Lue Apostolien tekojen 8 luku ja kottele sydämessäsi olenko kertonut satuja.
        Uusitestamentti puhuu parannuksen teosta, sitä
        et saa lapsikasteessa etkä kirkkoon kuulumisessa.
        Ihmisen täytyy tulla elävään uskoon ja uudestisyntyä ylhäältä.Lue myös Apt. 11: 14-17
        Hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut ja koko sinun perhekuntasi. Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi:
        Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Koska siis Juamala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekkin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa.
        Älkää estäkö tulemasta Jumalan lapsiksi.
        Sillä Heidän on synnyttävä. Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen. Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut PARANNUKSEN elämäksi. Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle
        ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        Hapatus tarttuu tai sitten ei, kumpaa sinä olet.
        Vielä yksi kohta parannuksen teosta. Matteus 3:1-
        Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle. 6 jae ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
        Ei jokainen joka sanoo minulle: Herra, Herra!, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se joka tekee minun taivaallisen isäni tahdon.
        Harvat jotka löytävät ahtaan portin ja kaidan tien
        joka vie elämään. Kootkaa aarteita taivaaseen.!

• Saman Isän lapsi
        Tuulia kirjoitti:

Lue Apostolien tekojen 8 luku ja kottele sydämessäsi olenko kertonut satuja.
        Uusitestamentti puhuu parannuksen teosta, sitä
        et saa lapsikasteessa etkä kirkkoon kuulumisessa.
        Ihmisen täytyy tulla elävään uskoon ja uudestisyntyä ylhäältä.Lue myös Apt. 11: 14-17
        Hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut ja koko sinun perhekuntasi. Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi:
        Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Koska siis Juamala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekkin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa.
        Älkää estäkö tulemasta Jumalan lapsiksi.
        Sillä Heidän on synnyttävä. Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen. Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut PARANNUKSEN elämäksi. Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle
        ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        Hapatus tarttuu tai sitten ei, kumpaa sinä olet.
        Vielä yksi kohta parannuksen teosta. Matteus 3:1-
        Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle. 6 jae ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
        Ei jokainen joka sanoo minulle: Herra, Herra!, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se joka tekee minun taivaallisen isäni tahdon.
        Harvat jotka löytävät ahtaan portin ja kaidan tien
        joka vie elämään. Kootkaa aarteita taivaaseen.!

Tuulia Hyvä!
        Sinulla on selvästi oikeaa hätää lähimmäisistäsi.
        Älä kuitenkaan aseta kasteelle menemistä pelastuksen ehdoksi. Kirkkoon kuuluvat "pakanat"
        kavahtavat moista ehtoa. Noudata mieluummin helluntailaisten tämän vuotisen joululehden linjaa,jossa ei ole sanaakaan kasteelle menosta.
        Uskosta osaton on liian suuren paineen alla, jos heti kättelyssä aletaan puhua seurakunnan sisäisiin asioihin liittyvistä asioista. Ei uskosta osaton jaksa millään "etukäteen" ratkaista oppikysymyksiä. Hän pelästyy ja alkaa vieroksua herätyspuhetta tai kirjoittelua.
        Kannattaa olla viisas ulkopuolella olevia kohtaan.
        Kannattaa tunnustaa myöskin luterilainen parannuksen tehnyt veljeksi ja sisareksi, eikä moittia tätä vääräoppiseksi. Kannattaa olla ovela kuin käärme, sanoo Sanakin.
        Hyvä, kun pelastuksesta kirjoitat. Varo kuitenkin tekemästä opista estettä, jonka yli kääntymätön ei millään rohkene kiivetä.

• Pietro Mennea
        Saman Isän lapsi kirjoitti:

Tuulia Hyvä!
        Älä kuitenkaan aseta kasteelle menemistä pelastuksen ehdoksi. Kirkkoon kuuluvat "pakanat"
        kavahtavat moista ehtoa. Noudata mieluummin helluntailaisten tämän vuotisen joululehden linjaa,jossa ei ole sanaakaan kasteelle menosta.
        Uskosta osaton on liian suuren paineen alla, jos heti kättelyssä aletaan puhua seurakunnan sisäisiin asioihin liittyvistä asioista. Ei uskosta osaton jaksa millään "etukäteen" ratkaista oppikysymyksiä. Hän pelästyy ja alkaa vieroksua herätyspuhetta tai kirjoittelua.
        Kannattaa tunnustaa myöskin luterilainen parannuksen tehnyt veljeksi ja sisareksi, eikä moittia tätä vääräoppiseksi. Kannattaa olla ovela kuin käärme, sanoo Sanakin.
        Hyvä, kun pelastuksesta kirjoitat. Varo kuitenkin tekemästä opista estettä, jonka yli kääntymätön ei millään rohkene kiivetä.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä siinä, että liian monet tappelevat kastekysymyksestä yli kaiken.

Ei kaste vie ketään taivaaseen eikä jätä ketään sieltä pois. Taivaaseen vie usko Kristukseen.

Toki asioissa on syytä menetellä kuten kokee olevan Raamatun mukaista, mutta jos jostakin oppikysymyksestä (kuten kaste) tehdään pääasia, niin hyvin monen saattaa taivaan juna jättää asemalaiturille kiistelemään mainitusta asiasta ja itse junan perävalot vain vilkkuvat etääntyvästi.

• Tuulia
        Saman Isän lapsi kirjoitti:

Tuulia Hyvä!

Kyllä ollaan saman Isän lapsia. En ole milloinkaan kirjoittanut että kaste liittyy pelastukseen. Se on kuuliaisuuden askel, minkä Jeesus opetti. Kaste kuuluu kaikkeen siihen, lähetyskäskyyn minkä Jeesus jätti. En halua lähteä sille linjalle että jättäisin jotain Raamatun sanasta pois, silloin se olisi vasta
        puoli totuus. Jos ihminen lähtee nöyristelemään ihmisen tahdon mukaan, silloin emme ole oikealla tiellä Jumalaan nähden. Minä haluan noudattaa koko totuutta näiltäkin alueilta enkä jätä näsitä mitään pois. Minulla on kyllä luterilaisia uskovia nuoria ja ne ovat minulle yhtä rakkaita Herrassa. Teen nuorisotyötä ja arvostan sitä
        että on muistakin kirkkokunnista jotka todella etsivät ja haluavat palvella Herraamme kokosydämisesti kanssamme.

• Tuulia
        Pietro Mennea kirjoitti:

Olen kanssasi täysin samaa mieltä siinä, että liian monet tappelevat kastekysymyksestä yli kaiken.

Ei kaste vie ketään taivaaseen eikä jätä ketään sieltä pois. Taivaaseen vie usko Kristukseen.

Toki asioissa on syytä menetellä kuten kokee olevan Raamatun mukaista, mutta jos jostakin oppikysymyksestä (kuten kaste) tehdään pääasia, niin hyvin monen saattaa taivaan juna jättää asemalaiturille kiistelemään mainitusta asiasta ja itse junan perävalot vain vilkkuvat etääntyvästi.

En ole tullut tänne oppikiistojen merkeissä,
        minua vastaan on esitetty jos jonkinlaista kaste-asioiden merkeissä. Olen laittanut selvästi
        mikä on pelastusjärjestys! Joku muu aina kaivelee
        kastetta. En halua että tällä palstalla aletaan riidellä siitä, vaan tuo alkutekstini oli johdattaa ihmisiä uskontielle. Mutta näemmä jotkut muut haluavat vaahdota kasteasiasta en minä.

• Yksi riittää!

Noissa muuten ihan hyvissä kehoituksissa on yksi
      kohta, joka ilman muuta johtaa lain ja omien töiden kierteeseen: lapsena kastettu ei missään
      tapauksessa tarvitse uudelleenkastamista!
      Lukuisten uudelleenkastettujen kohdalla uudelleenkastamisesta on alkanut uusi tekojen kierre, joka ei tuo lopullista rauhaa!
      Jos olet lapsena kastettu, älä ihmeessä mene uudestaan kastettavaksi!

• Tuulia

Ei ole mitään udelleen kastamista jos ihminen
        tulee uskoon, kaste seuraa sen jälkeen. En ymmärrä mistä uudelleen kastamis puheet on saanut alkunsa. Kirkon kaste ei ole uskoon tulemisen
        kaste joten emme puhu samasta asiasta. Kun Jumala uudestisynnyttää seuraa myös kuuliaisuuden
        askel, kasteelle meno. On vain yksi kaste.
        Järjestys on raamattussa aivan selvästi Herra, usko, ja kaste. Jumalan sanaa voidaan kyllä vääristellä ja tehdä ihmisten sääntöjen mukaisesti, niinkuin luterilaisessa, mutta se ei ole oikea, tuntekaa kirjoitukset, älkää eksykö.

• Yksi riittää
        Tuulia kirjoitti:

Ei ole mitään udelleen kastamista jos ihminen
        tulee uskoon, kaste seuraa sen jälkeen. En ymmärrä mistä uudelleen kastamis puheet on saanut alkunsa. Kirkon kaste ei ole uskoon tulemisen
        kaste joten emme puhu samasta asiasta. Kun Jumala uudestisynnyttää seuraa myös kuuliaisuuden
        askel, kasteelle meno. On vain yksi kaste.
        Järjestys on raamattussa aivan selvästi Herra, usko, ja kaste. Jumalan sanaa voidaan kyllä vääristellä ja tehdä ihmisten sääntöjen mukaisesti, niinkuin luterilaisessa, mutta se ei ole oikea, tuntekaa kirjoitukset, älkää eksykö.

Hyvä Tuulia!
        Luepa kaverin ( Jokin mättää ) kannanotto.
        Siinäpä Sinulle hyvä kysymys mietittäväksi.
        Miksi kastetta tarvitaan syntien anteeksisaamiseksi, jos ne on jo anteeksisaatu?
        Historia tuntee ensimmäisen uudestikastamisen
        1100-luvulta Etelä-Ranskasta. Varsin myöhäinen
        ilmiö!

• Tuulia
        Yksi riittää kirjoitti:

Hyvä Tuulia!
        Luepa kaverin ( Jokin mättää ) kannanotto.
        Siinäpä Sinulle hyvä kysymys mietittäväksi.
        Miksi kastetta tarvitaan syntien anteeksisaamiseksi, jos ne on jo anteeksisaatu?
        Historia tuntee ensimmäisen uudestikastamisen
        1100-luvulta Etelä-Ranskasta. Varsin myöhäinen
        ilmiö!

Ei ole muuta kuin yksi kaste raamatussa, ja se tulee uskoon tulemisen jälkeen, eikä kyseessä
        suinkaan ole uudelleen kastamista. Lukekaa nyt hyvät ihmiset mitä raamattu tästä sanoo. Lue Apostolien teot esim. 8: 12 jae. Kirjoitan sen sinulle. Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he OTTIVAT
        kasteen sekä miehet että naiset. Lapsi kaste ei
        kuulu näihin. Pitää itse ottaa kaste. Vauva ei sitä voi tehdä, eikä toinen voi uskoa toisen puolesta joten se siitä. Tuntekaa kirjoitukset
        älkää eksykö. Raamattu käskee tekemään parannuksen
        Apt. 8:22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - miten voit ymmärtää tämän kohdan vauvan kohdalle?

• Kannattaa miettiä...

Kirjoitit hyvältä vaikuttavan selostuksen
      syntien anteeksisaamisesta, siis uskoontulosta.
      Yksi siinä mättää. Ehkä tunnet Apostolien tekojen kirjasta tapauksen, jossa syntinsä anteeksisaaneelle miehelle sanottiin: Anna kastaa
      itsesi ja pestä pois syntisi.
      Kuinka syntinsä anteeksisaanut, uskoon tullut
      tarvitsee enää kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
      En tiedä tarkoititko vaatimusta uudelleen kastamisesta. Se on täysin turha toimenpide, jos lapsosena on saanut kasteen. Uudelleenkastaminen
      saattaa jopa turhentaa koko hyvän yrityksen.
      Jossakin yhteydessä varoittelit tekojen tiestä.
      Oletko ajatellut, että juuri kasteen problematiikka voi johtaa lain kierteeseen ja sisäiseen ahdistukseen Kristuksessa saadun rauhan ja vapauden sijaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3154
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2390
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2097
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2082
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1849
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1725
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1623
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      8
      1514
    9. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1214
    10. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      44
      1212
    Aihe