Kristinuskon dilemma

Bafomet

Jos kerran on olemassa kaikkivaltias ja hyvä jumala niin miksi hän sallii pahan olemassaolon? Nyt joku voi vastata, että jumala halusi antaa ihmiselle vapaan tahdon ja mahdollisuuden myös pahaan. Mutta entä luonnonkatastrofit, jotka tappavat tuhansia ihmisiä? Joko siis jumala ei ole kaikkivaltias tai sitten hän on vastuussa myös pahoina pitämistämme asioista. Kristinuskosta puuttuu logiikka.

59

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M. Eläjä.

      Jospa kristinusko ja oikea Jumala pitääkin erottaa toisistaan?

      • M.J3

        Monet saattavat ihmetellä: Entäpä synnynnäiset viat sairaudet, onnettomuudet, tulipalot, tulvat, nälänhädät ja kulkutaudit? Mikä on Jumalan osuus näissä? Tekikö Jumala nämä? Raamattu kertoo meille hyvin selvästi: Ei! Jumala loi kauniin maailman. Se oli täydellinen alussa. Valitettavasti ihminen kapinoi Jumalaa vastaan. Ihmisen synnin takia se on nyt vaikertava maailma. Jumala teki kuitenkin jotain täysin ilmiömäistä. Vaikka kapinoimme Häntä vastaan emmekä ansaitse edes elää. Hän astui historian keskelle yhdeksi meistä. Itse asiassa teimme petoksen luomakunnan Jumalaa vastaan ja kuitenkin Hän rakasti meitä niin paljon, että astui historian keskelle maksaakseen synneistämme, jotta voimme viettää iankaikkisuuden Hänen kanssaan. On ihmeellisin kaikista ettei Jumala jättänyt meitä yksin. Hän lähetti oman Poikansa pelastamaan meidät!


      • M.J3
        M.J3 kirjoitti:

        Monet saattavat ihmetellä: Entäpä synnynnäiset viat sairaudet, onnettomuudet, tulipalot, tulvat, nälänhädät ja kulkutaudit? Mikä on Jumalan osuus näissä? Tekikö Jumala nämä? Raamattu kertoo meille hyvin selvästi: Ei! Jumala loi kauniin maailman. Se oli täydellinen alussa. Valitettavasti ihminen kapinoi Jumalaa vastaan. Ihmisen synnin takia se on nyt vaikertava maailma. Jumala teki kuitenkin jotain täysin ilmiömäistä. Vaikka kapinoimme Häntä vastaan emmekä ansaitse edes elää. Hän astui historian keskelle yhdeksi meistä. Itse asiassa teimme petoksen luomakunnan Jumalaa vastaan ja kuitenkin Hän rakasti meitä niin paljon, että astui historian keskelle maksaakseen synneistämme, jotta voimme viettää iankaikkisuuden Hänen kanssaan. On ihmeellisin kaikista ettei Jumala jättänyt meitä yksin. Hän lähetti oman Poikansa pelastamaan meidät!

        Katsopas tätä: http://www.datakirjatkustannus.fi/Ihmeiden_Jumala.html


    • katukaa ja kääntykää

      Demiurgeja me olemme ja olosuhteista päätellen loimme itsellemme ainoastaan helvetin?
      Valon lapset palaavat kotiinsa, mutta pimeyden lapset haluaa ja siksi kiertää kehäänsä pimeässä ja kylmässä maailmankaikkeuden ruumiissaan?

    • Who cares

      Sinun Bafomet tulisi alkaa nuo Jumala / Jumaluus ajatuksesi aivan toiselta pohjalta.
      Esimerkiksi katsomalla mitä maailmankaikkeudessa on ja tapahtuu ..

      Nykyisen tiedon mukaan on maailkmankaikkeudessa 100 miljardia galaksia joissa jokaisesa on miljardeja tähtiä (siis aurinkoja).. Me elämme tällä pienellä maapallollamme omassa galaksissamme ja aurinkokunnassamme maapallomme pyörii aurinkokuntamme auringon ympärillä..

      Kuinka ajattelet ? Toimisiko kaikki tämä ilman mullistuksia - vastaus on ei toimisi.. Avaruudessa tapahtuu kaiken aikaa suunnattomia räjähdyksiä ja uusia galakseja, tähtiä ja planeettoja syntyy ja vanhoja kuolee.

      Ihmiset toimivat oman päänsä mukaan - typeryyttään - ja valittavat sitten että MIKSI ??
      Ei Jumala tai Jumalauus ole tippaakaan riippuvainen jos sinä tai minä uskomme Jumalaan tai emme - ei ole niin että Jumala tarvitsee meitä - vaan niin että me tarvitsemme Jumalaa.

      On tosi naurettavaa lukea ihmisten kirjoituksia joissa he pilkkaavat Jumalaa .. kuinka uskottavaa se olisi .. jos kaksi vuotias näyttäisi kieltään aikuiselle ja sanoisi "sua ei oo, koska mulla meni löröt pöksyihin"..

    • jäättevastaustavaile

      Aika hyvin heititte, - niin Who kuin eläjäkin

    • 768

      Kristinuskon mukaan ihmisestä tuli kuolevainen syntiinlankeemuksessa. Mutta me julistamme ilosanomaa. Korinttilaiskirjeessä:

      Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet. Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä. Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, jokainen vuorolllaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.

      Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

      Tämän katoavan on näet pukeuduttava katoamattomuuteen ja kuolevaisen kuolemattomuuuteen. Mutta kun katoava pukeutuu katoamattomuuteen ja kuolevainen kuolemattomuuteen, silloin toteutuu kirjoitusten sana: - Kuolema on nielty ja voitto saatu.

    • Aloituksessa esitettyä ongelmaa on pohdittu kauan, se on oikeastaan vanhempi kuin kristinusko. Tietääkseni ensimmäisen kerran ongelman muotoilivat antiikin epikurolaiset, jotka vaikuttivat 300-luvulla eKr.

      Se, että ongelma on vanha, ei tietenkään tee siitä yhtään vähemmän polttavaa. Mutta tuo kertoo sen, että ihmiset ovat ties kuinka pitkään yrittäneet jotenkin selittää kaikkivaltiuteen sekä hyvyyteen liittyvää jännitettä.

      Yksi vastaus, mikä ongelmaan on esitetty nimenomaan kristinuskon näkökulmasta on, että vastauksena kärsimykseen Jumala itse tuli ihmiseksi. Siis, sen sijaan, että kaikkivaltias olisi poistanut kärsimyksen sormia napsauttamalla, hän tuli itse ihmiseksi jakamaan kärsimyksen.

      Vastauksen vaikeus on tietenkin siinä, että se ei varsinaisesti poista kärsimystä. Sen takia olen itse miettinyt (ja mietin yhä), tyydyttääkö tuo vastaus minua. Mutta juuri siksi kun vastaus ei ole mitenkään suoraviivainen tai helppo, se jotenkin kiehtoo. Vastaus ottaa ihmisten kärsimyksen todesta ja samalla vastaus menee kristinuskon ytimeen. Vastaus ei riistä pois inhimillistä vapautta tehdä hyvää ja pahaa, mutta kuitenkin kertoo siitä, että Jumala tulee vierelle.

      Vilppu H.
      pappi

      • Nasse..

        Vilppi pappi, kiitos aivopierustasi. Se on ihan yhtä hyvä kuin lahkonne piispojenkin aivopierut vastaavasta aiheesta.

        Vaihtoehtojahan on kolme:

        1) jumalaanne ei kiinnosta ihmisen kärsimys, se ei kiinnosta. Tätä vastaan toki puhuu se että jumalanne on luonut helv3tin ja ikuisen kidutuksen toisuskoisille (ja teille ev-lut lahkoon kuuluville)

        2) jumalanne on sadisti joka saa nautintoa kiduttamisesta

        3) jumalanne on satua ja höpötystä, muinaisten kamelikuskien nuotiotarinoista kyhäilty sepitelmä


      • Parahin Vilppu,

        Ei tyydytä eikä kiehdo tuollainen vastaus minua ainakaan. Eihän se ole oikeastaan vastaus ollenkaan. Se että Jumala tuli ihmishahmossa ottamaan ruoskaa ja teloitettavaksi, ja valekuolemaan oikeuttaisi sen että miljardit ihmiset ovat kokeneet ja tulevat kokemaan erilaisia kärsimyksiä? Ja miten tuo tapahtuma olisi kuitannut ihmisten kärsimykset, kun kärsimykset jatkuvat edelleen? Ei tuossa selitysyrityksessä ole päätä eikä häntää. Se on vain epätoivoinen yritys nitoa yhteen täysin yhteensopimattomia juonikuvioita kuin Kauniissa ja Rohkeissa kun näyttelijät ottavat lopputilin.

        Mikä selitys on tuo inhimillinen vapaus tehdä pahaa? Jos Jumala olisi halunnut maailman hyväksi, ei hän kai tuota vapautta olisi luonut? Kuka sitä olisi osannut kaivata? Samoin olisi voinut luoda vähän stabiilimman maailman. Luonnonkatastrofejakaan tuskin olisi kukaan osannut kaivata. Jos kerran luo maailman, jossa vapaus pahuudelle ja kärsimykselle on olemassa, onhan kai selvää, että sitä myös tulee ilmenemään. Kyllä tekijä voi sitten katsoa peiliin, eikä syyttää omia luomuksiaan. Tuhoja, käsimyksiä ja kohtuuttomia rangaistuksia tuo Luoja myös Raamatun mukaan toteuttaa ihan omatoimisesti, aina koko biosfääriä koskevaa puhdistusta myöten. On siinä teodikeaa kerrakseen....

        Ai että nuo Vanhan Testamentin tarut ovatkin vain taruja? Ja että vasta Uuden Testamentin tarut ovat tosia? Tai että ei niistäkään ihan kaikki? Että kukaan ei osaa sanoa mitkä ovat tosia ja mitkä taruja? Että Raamattu on silti totta? Jaa että salattuja totuuksia? Ja että jos vaikka pahuus onkin hyvää mutta emme sitä vaan tajua vajavaisuutemme takia ja Jumala on silti hyvä, vaikka pahaa tapahtuukin ja olemme pelastettuja koska Jeesus...Joo..


      • 768
        juutas kirjoitti:

        Parahin Vilppu,

        Ei tyydytä eikä kiehdo tuollainen vastaus minua ainakaan. Eihän se ole oikeastaan vastaus ollenkaan. Se että Jumala tuli ihmishahmossa ottamaan ruoskaa ja teloitettavaksi, ja valekuolemaan oikeuttaisi sen että miljardit ihmiset ovat kokeneet ja tulevat kokemaan erilaisia kärsimyksiä? Ja miten tuo tapahtuma olisi kuitannut ihmisten kärsimykset, kun kärsimykset jatkuvat edelleen? Ei tuossa selitysyrityksessä ole päätä eikä häntää. Se on vain epätoivoinen yritys nitoa yhteen täysin yhteensopimattomia juonikuvioita kuin Kauniissa ja Rohkeissa kun näyttelijät ottavat lopputilin.

        Mikä selitys on tuo inhimillinen vapaus tehdä pahaa? Jos Jumala olisi halunnut maailman hyväksi, ei hän kai tuota vapautta olisi luonut? Kuka sitä olisi osannut kaivata? Samoin olisi voinut luoda vähän stabiilimman maailman. Luonnonkatastrofejakaan tuskin olisi kukaan osannut kaivata. Jos kerran luo maailman, jossa vapaus pahuudelle ja kärsimykselle on olemassa, onhan kai selvää, että sitä myös tulee ilmenemään. Kyllä tekijä voi sitten katsoa peiliin, eikä syyttää omia luomuksiaan. Tuhoja, käsimyksiä ja kohtuuttomia rangaistuksia tuo Luoja myös Raamatun mukaan toteuttaa ihan omatoimisesti, aina koko biosfääriä koskevaa puhdistusta myöten. On siinä teodikeaa kerrakseen....

        Ai että nuo Vanhan Testamentin tarut ovatkin vain taruja? Ja että vasta Uuden Testamentin tarut ovat tosia? Tai että ei niistäkään ihan kaikki? Että kukaan ei osaa sanoa mitkä ovat tosia ja mitkä taruja? Että Raamattu on silti totta? Jaa että salattuja totuuksia? Ja että jos vaikka pahuus onkin hyvää mutta emme sitä vaan tajua vajavaisuutemme takia ja Jumala on silti hyvä, vaikka pahaa tapahtuukin ja olemme pelastettuja koska Jeesus...Joo..

        Jobin kirjassa sanotaan että jos hän (Jumala) ajattelisi vain itseään ja vetäisi pois henkensä, elämän henkäyksen, koko luomakunta menehtyisi hetkessä ja ihminen palaisi takaisin maan tomuun.

        "Kuka ruokkii autiomaan, tyhjän maan, niin että se vehmaana viheriöi. Kuka on sateen isä? Kenen pisarat kasteena hedelmöittävät maan."

        Mijardeja vuosia sitten syttynyt tähti lämmittää meriä ja järviä ja vesihöyry tiivistyy pilviksi, jotka tuovat vettä kasveille. Niitä syövät ihmiset ja eläimet. Kuolleet muuttuvat ravinteiksi ja kiertokulku jatkuu. Miljoonien vuosien aikana osasta on syntyneet fossiiliset polttoaineet, joita käytämme esim. kuljettaessamme elintarvikkeita kauppoihin kuorma-autoilla, jonka metallit on syntyneet supernovissa.

        Samalla kun ihmiskunta on kasvanut, levittäytynyt ja kaupungistunut, on kasvanut tieto. Säätä ja pyörremyrskyjä osataan ennustaa ja tunnetaan maanjäristyksille alttiit paikat. On mahdollista rakentaa taloja, mitkä eivät sorru.


      • 768 kirjoitti:

        Jobin kirjassa sanotaan että jos hän (Jumala) ajattelisi vain itseään ja vetäisi pois henkensä, elämän henkäyksen, koko luomakunta menehtyisi hetkessä ja ihminen palaisi takaisin maan tomuun.

        "Kuka ruokkii autiomaan, tyhjän maan, niin että se vehmaana viheriöi. Kuka on sateen isä? Kenen pisarat kasteena hedelmöittävät maan."

        Mijardeja vuosia sitten syttynyt tähti lämmittää meriä ja järviä ja vesihöyry tiivistyy pilviksi, jotka tuovat vettä kasveille. Niitä syövät ihmiset ja eläimet. Kuolleet muuttuvat ravinteiksi ja kiertokulku jatkuu. Miljoonien vuosien aikana osasta on syntyneet fossiiliset polttoaineet, joita käytämme esim. kuljettaessamme elintarvikkeita kauppoihin kuorma-autoilla, jonka metallit on syntyneet supernovissa.

        Samalla kun ihmiskunta on kasvanut, levittäytynyt ja kaupungistunut, on kasvanut tieto. Säätä ja pyörremyrskyjä osataan ennustaa ja tunnetaan maanjäristyksille alttiit paikat. On mahdollista rakentaa taloja, mitkä eivät sorru.

        Niin?


      • Pieniminä
        Nasse.. kirjoitti:

        Vilppi pappi, kiitos aivopierustasi. Se on ihan yhtä hyvä kuin lahkonne piispojenkin aivopierut vastaavasta aiheesta.

        Vaihtoehtojahan on kolme:

        1) jumalaanne ei kiinnosta ihmisen kärsimys, se ei kiinnosta. Tätä vastaan toki puhuu se että jumalanne on luonut helv3tin ja ikuisen kidutuksen toisuskoisille (ja teille ev-lut lahkoon kuuluville)

        2) jumalanne on sadisti joka saa nautintoa kiduttamisesta

        3) jumalanne on satua ja höpötystä, muinaisten kamelikuskien nuotiotarinoista kyhäilty sepitelmä

        Ehkä nuo ovat ne vaihtoehdot joista olet tietoinen. Kristinuskossa on myös niitä jotka tutkivat alkiperäiskielisen Raamatun sanoja, ja kertovat että sana "ikuinen" ei olekaan niin usein käytetty kuin pelottavissa käännöksissä Tuossa yksi sellainen sivusto jossa tätä selvitellään:

        http://www.tentmaker.org/articles/hells_fruit.html

        Sitten on muut uskonnot, joita on paljon. Hinduismin Vedanta-koulukunnassa on vallalla käsitys että elävä olento on vapaa rakastamaan Jumalaa tai itseään.

        He jotka rakastavat Jumalaa yli kaiken, ovat Jumalan valtakunnassa. Me jotka rakastamme itseämme, olemme egoisteja, olemme muiden kaltaistemme joukossa tässä maailmassa. Tämä maailma on kuin hiekkalaatikko jossa saamme vapaasti toteuttaa tätä itsekkyyttämme, jota ei voi olla Rakkauden valtakunnassa lainkaan läsnä.

        Koska muutkin täällä ovat kuinminä, egoisteja, törmäävät egot, ja kaikkea pahaa tapahtuu, kuten riitoja, jopa sotia.

        Jos haluaa pois tästä tilapäisyyden ja kärsimysten paikasta, saa kehittää rakkaus-suhdettaan Jumalan kanssa, jolloin on mahdollista että ei enää synny tähän egoistien hiekkalaatikkoon vaikka ihmisenä tai eläimenä, vaan voi mennä takaisin ikuiseen Rakkauden kotiin.


      • kysyvä-ei-tieltä-eksy

        "Yksi vastaus, mikä ongelmaan on esitetty nimenomaan kristinuskon näkökulmasta on, että vastauksena kärsimykseen Jumala itse tuli ihmiseksi. Siis, sen sijaan, että kaikkivaltias olisi poistanut kärsimyksen sormia napsauttamalla, hän tuli itse ihmiseksi jakamaan kärsimyksen."

        Tuota oppia olen joskus pähkäillyt: Miten se Jumalan muuttuminen ihmiseksi fyysisesti on tapahtunut, ja kun Hän vieraili täällä maapallolla kymmenien vuosian ajan (VT:n mukaan), niin jäivätkö maailmankaikkeuden kaikki mahdolliset älylliset planeetat samaan aikaan ilman Jumalan huolenpitoa?
        Vai perustuuko tuo kirjoittajan väite siihen oletukseen, että muualla maailmankaikkeudessa ei olisi älyllistä elämää, joten Jumalalla oli aikaa puuhailla täällä meidän pallollamme?


    • Olisiko aivan mahdoton ajatella että minä,- ihminen,- ymmärrän väärin. Tai paremminkin en ymmärrä lainkaan.

      Menestyvälle hyvinvoivalle nuorukaiselle tällainen ajattelu on täysin? mahdotonta, ettenkö ymmärtäisi? Puhun omasta kokemuksestani.
      Iän karttuessa vähitellen huomaan että kaikki vitsaukset eivät olekaan kaverin aiheuttamia.
      Näinollen "viisaus" voittaa yhä useammin ja lopulta jäljelle jää kysymys onko mikään oma havaintoni todellinen hengen tasolla.
      Kristinuskon maailmanselitys antaa tähän kohtaan ,- minun mielestäni,- puutteellisen vastauksen.

      Elämäni tässä vaiheessa olen väistämättä tullut siihen johtopäätökseen että olipa kokemukseni tai havaintoni MITÄ TAHANSA vain minä voin tietää mitä kokemukseni ja havaintoni minulle opettaa.
      Joten miksi syyllistäisin Luojaani siitä mitä itse mielessäni ymmärrän tai tulkitsen? Vielä vähemmän olen itse SYYLLINEN, mutta minulla on mahdollisuus oppia ja nähdä syyttömyys jokaisessa, myös itsessäni.
      Tähän kohtaan sopii UT.n sanat rakasta itseäsi. Jos tähän hetkeksikään pysähtyy ? ainakin minä joudun päätelmään että mitään dilemmaa ei minulla ole. Kristinuskolla sellainen kenties on.

      Onko kukaan kokeillut mitä itsensä rakastaminen voisi olla.

      Esimerkkihenkilönä voisin itse nähdä Jeesus Nasaretilaisen. Millainen olisi maailma hänen laillaan elettynä?

      Kristinusko ja Jeesuksen elämänasenne eivät välttämättä kohtaa kuten tuolla Eläjä jo esitti??

    • Jos kerran on olemassa kaikkivaltias ja hyvä jumala niin miksi hän sallii pahan olemassaolon? Tähän kysymykseen olen usein saanut/joutunut pohtimaan vastauksia. En kiistä Jumalan kaikki voipaisuutta, mutta en myöskään vähättele sielunvihollisen sa… vaikutuksia. Ajattelen, että hetkittäin pahuus pääsee ns. vilauttamaan kynsiään.

      mono-ohjus

      • Nasse..

        Kaikkivoipainen jumala joka ei ole kaikkivoipainen.

        Hihhulin logiikalla täysin järkevää.


    • enkelipallo

      Mikä selitys on tuo inhimillinen vapaus tehdä pahaa? Jos Jumala olisi halunnut maailman hyväksi, ei hän kai tuota vapautta olisi luonut? Kuka sitä olisi osannut kaivata? Samoin olisi voinut luoda vähän stabiilimman maailman.

      Sopiiko mennä esim. mielikuvituksessa nykyisten maailman sotien linjoille ja katsoa kuka siellä tekee pahaa. Jokainen siellä puolustaa hyvyyttä kaikin mahdollisin voimin! Eikö? Libya Afganistan Lähi-itä Ukraina. Ei siellä kukaan tee pahaa vaan jokainen puolusta ainoaa oikeaa hyvää ja parempaa tulevaisuutta.

      Missä siellä on Pahutta suosiva Jumaluus, kenen komentoa Se tottele tai kenen pussiin Hän pelaa? Aivan kuten Breivik Norjassa. Suosittelen että menet kysymään valtioiden johtavilta poliitikoilta ennen kuin syytät jumalaa tai muuta henkimaailmaa.

      Paremminkin juuri noin että kun on kaikkivalta sitä ei tarvitse käyttää, kaikki muu olisi vallan riistoa eli taistelua omaa valtaa vastaan.
      Eikö juuri taistelussa käydä "valtaa" vastaan. Kävisitkö itse omaa valtaasi vastaan, eikö juuri silloin tulisi edes unissasi ajatus että en olekaan kaikkivalta

    • Kun nyt olet käynyt kysymässä puoluejohtajalta joka selittää missä on paha ja toisen puolueen johtaja kumoaa edellisen, kuten kaikkialla koko ajan tapahtuu, eikö joku käsitys hämärästi nouse mieleesi että jokainen luo itse oman pahansa.
      Näin ainakin itse tuon ymmärrän.

      Entä jos näin ei olisi. Jokainen toimisi jokaisen hyväksi koko ajan, siinäpä se mihin ihmeeseen tunkisin kaiken sen hyvän jonka jokainen minulle kaksin käsi ja kaikin voimin antaa. ollakseni hyvä tuossa yhteisössä jakaisin tietenkin kaiken kokemani hyvän koska minulla ei olisi mitään muuta kuin hyvää.

      Katselemme ikään kuin peilistä:

      Naapurivaltio hyökkää sotilaallisella voimalla tehdäkseen ainoaa oikeaa hyvää valtakuntaa, niinpä heille vastataan samanlaisella sodalla koska mekin haluamme ainoaa oikea hyvää, mikä uskotaan hyökkäämällä löytyvän.
      Kaikki tämä on yksilöiden välillä aivan sama, usein vain sanotaan että teen tämän sinulle koska rakastan sinua ja tiedän mikä on sinulle parasta.

    • kielletty

      Voin vastata. Koska ihminen on niin perhanan kiukutteleva jääräpää, joka kaipaa kipeästi hyväksyntää ja myötätuntoa, muttei kehtaa myöntää kaipaavansa niitä, vaan vastaa mielummin "voit tunkea säälis sanonko mihin". Tällä tavoin ihminen väisin pitää itsensä kurjuudessa.

      Luonnonkatastrofien kohdalla kyse on tietenkin muutamaa kertaluokkaa isommasta ilmiöstä, enkä yllättäen tiedä miksi ne tapahtuvat jumalnäkökulmasta, mutta henkilökohtaisesti uskon omalla tahallisella päätökselläni niillä olevan jokin kosmisesti merkittävä syy. Parempi vaihtoehto tyyneys tapahtumien edessä kuin katkeruus, pelko ja paniikki, vai kuinka? :D Järkevä toimiminen hätätilanteessakin onnistuu paremmin, kun ei anna valtaa ajatuksille epäonnistumisesta.

    • mutta henkilökohtaisesti uskon omalla tahallisella päätökselläni niillä olevan jokin kosmisesti merkittävä syy.


      Miten kosmiseen luonnonkatasrofiin kuoleminen on enemmän Jumalan syy kuin on kuolla kuihtumalla vaippoihin jossain hoitokodissa vuosien makaamisen jälkeen. Onko sekin Jumalan syy ja jotenkin parempi. Jumalako pakottaa minimoimaan vaippojen määrän ja maksimoimaan vaihtovälin.

      Jumalan syytä on että kaikki on niin kuin on. Mutta tekeekö ihmismieli oikeat johtopäätöksen kokemuksistaan. Tiedän että jokainen on elämänsä aikana huomannut päätelleensä väärin hyvinkin monissa asioissa.

    • E. Rommel.

      Hyvällä Jumalalla ei ole maallisen menon kanssa mitään tekemistä.
      Katsokaa ympärillenne tätä sekamelskaa, silkkaa tappamista, maailmanluokan juonitteluja ihmisiltä salassa ym. ym.
      Valtionjohtajat sanovat yhtä ja tekevät toista ja vetävät Jumalan mukaan, muka siunaamaan heidän oikeutettua 'taisteluaan'.
      Yhdysvalloissa on tapana korostaa, kuinka Jumala 'siunaa' tätä kansakuntaa ja sen tekoja?
      Katsokaa mitä he ovat jättäneet jälkeensä?

      Tämä Jumala ei voi olla se Jumala, jota me kaikki tarvitsemme.

      Oikea Jumala odottaa, koska me 'valaistumme', oivallamme itsemme ja tarkoituksemme, jotta olisimme valmiita nousemaan todelliseen Rakkauteen.

    • vain uskoa

      Kaikista uskonnoista puuttuu logiikka. Uskonto on uskomisen asia, ei järjen.

    • -.-.-.

      ÖÖÖ... Koska aatami söi omenan ja jumala suuttui vaikka oli lonut sen omenan sinne ja potki sitten ihmisen paratiisista, mutta jätti käärmeen sinne valehtelemaan muillekin?

      Uskonnot.. en ymmärrä..

      • Saduissa viisaus

        Sama idea kuin Grimmin saduissa. VT:n luomiskertomus, Grimmin sadut, Pinokkio, Prinsessa Ruusunen ja Ruma Ankanpoikanen ovat vertauskuvallista viisauskirjallisuutta.


    • Vaikeeeeon

      Miksi Jumala sallii pahan, tai sit ehkäpä joskus voisi ajatella niinkin päin että miksi ihminen sallii pahan... Mutta luonnon katastroofit, ne on asia erikseen, jota en itsekään käsitä. Tiedän kuitenkin et Jumalan olemassaolo ei riipu mun aivokapasiteetista tai käsityskyvystä.

    • valistunut

      Mikä on totuus kristinuskosta.
      Onko se olemassa hyvän idean nimissä toimiva järjestö pahan ikuistamiseksi, ja historia näyttää osoittavan ,että se on sitä

      LUNASTUSOPPI joka ei ole jeesuksen opetusta vaan hänen seuraajiensa keksimä, osoittaa sen
      Se on ovela oppi jota eivät teologitkaan käsitä mitä se tarkoittaa

      Sillä yritetään kumota maailmankaikkeun mahtavin voima syyn ja seurauksen laki

      Se lupaa taivaaseen pääsyn vasta kuoleman jälkeen, vaikka taivas on täällä maan päällä, siilää täällä ollessaanhan ihminen joutui ulos paratiisitilasta , joten täällä hänen on myös palatta tuohon tilaan takaisin
      Tuolla kuoleman jälkeisellä taivaalla, estetään, että ihminen ei pääsisi
      eläissään taivaaseen

      Syyn ja seurauksen lain mukaan meidän on ymmärrettävä oma syntymässä saatu psykologinen perimämme eli perisynti

      Uskonto lupaa perisynnin anteeksi, ja niin perisynti jatkuu sukupolvesta toiseen

      Uskonto elää ihmisten kärsimyksist, sillä jios ihminen eläisi
      maanpäällisessä taivaassa, niin uskonto olisi tarpeeton

      Koko tunnettu historia on kaaosmaista kärsimysten ja sotien historiaa ja uskonto tarvitsee sitä elääkseen

      • M. Eläjä.

        'valistuneen' opissa on mullistus nykyiseen menoon.

        Eli käytännössä kirkolliset arvot täydelliseen uudelleenarviointiin.
        Kaikkinaiset 'pyhät', joulut ja muut pitäisi laittaa 'läpinäkyväksi' todelliselle 'totuudelle'?

        Kaikki menee uudelleenarvioitaviksi....tavoitteena tunnistaa 'oikea' Jumaluus?

        Kysymyksessä on maailmanlaajuinen tietoisuuden muuttaminen...'todelliselle taajuudelle'.
        Eli kaikki 'vanha' on mennyt ja Uusi on tullut?


      • valistumaton
        M. Eläjä. kirjoitti:

        'valistuneen' opissa on mullistus nykyiseen menoon.

        Eli käytännössä kirkolliset arvot täydelliseen uudelleenarviointiin.
        Kaikkinaiset 'pyhät', joulut ja muut pitäisi laittaa 'läpinäkyväksi' todelliselle 'totuudelle'?

        Kaikki menee uudelleenarvioitaviksi....tavoitteena tunnistaa 'oikea' Jumaluus?

        Kysymyksessä on maailmanlaajuinen tietoisuuden muuttaminen...'todelliselle taajuudelle'.
        Eli kaikki 'vanha' on mennyt ja Uusi on tullut?

        Ei se nyt ihan niin yksinkertaista ole. Mielen tuotoksia ovat "valistuneenkin" puheet.


      • M. Eläjä.
        valistumaton kirjoitti:

        Ei se nyt ihan niin yksinkertaista ole. Mielen tuotoksia ovat "valistuneenkin" puheet.

        Jos kerran pitää oivaltaa meille opetettu Jumala 'väärennökseksi', meneehän silloin kaikki vanhat menot uudelleen arvioitavaksi?
        Totta on se, ettei muutos ole yksinkertainen...onhan kirkoilla suuri maallinen valta, jota myös vallanpitäjät pönkittävät.


    • Ei se nyt ihan niin yksinkertaista ole. Mielen tuotoksia ovat "valistuneenkin" puheet.

      Miten sen nyt ottaa?
      Mielen kautta se Jumalakin puhuu, vai pitääkö sanoa että mieleen. Mieli on se väline joka käyttää kehoa. Tuskin siinä uskonnollisuutta tai henkkareita- passia kysellään. Jotkut ovat antaneet opetta itsensä erityiseksi kuuntelemaan Jumalaa. Siitä väistämättä seuraa että on kehitettävä jotain erityistä sanomaa jotta olisi uskottava muiden silmissä omistaessaan jotain "uskomatonta" Jumalan totuutta.

      Jotkut sanovat että aivot kehittävät jotakin mutta minusta aivoilla muutetaan mielessä esiintyvät oivallukset kehon toiminnaksi.
      Sitten on päätetty että jotkut mielen tuotokset hyväksytään Jumalan puheeksi ja tässä sitä nyt sitten pähkäillään?

      • M. Eläjä.

        Niin, 'mielenhallintaa'...nykyään aika suosittu metodi?

        Uskoisin että näillä 'mielenhallinnan' asetuksilla luodaan yhteys....Luojaan?

        Tarvitaanko siihen kirkkoa, jätän sen avoimeksi ainakin itselleni.


      • M. Eläjä. kirjoitti:

        Niin, 'mielenhallintaa'...nykyään aika suosittu metodi?

        Uskoisin että näillä 'mielenhallinnan' asetuksilla luodaan yhteys....Luojaan?

        Tarvitaanko siihen kirkkoa, jätän sen avoimeksi ainakin itselleni.

        Tämä palsta on mainio seurata miten kukin hallitsee mieltään.

        Sitten joku kokee sen kristinuskon dilemmaksi

        Ei kristinuskoa mikään vaivaa mutta on kristinuskosta vaivaantuneita mieliä. Ja jälleen raskaasti yleistäen jotkut alkavat toimia puolesta tai vastaan ja jotkut jatkavat täysin tietämättömän onnellisena....

        tämä oli nyt tällä hetkellä minun yhteyteni minun mieleeni ja jälleen jokainen lukija ottaa sen omalla tavallaan. Itse otan sen Jumalani rakkaudenosoituksena itselleni. Kotona ollaan Kiitos.


      • M. Eläjä.
        M. Eläjä. kirjoitti:

        Niin, 'mielenhallintaa'...nykyään aika suosittu metodi?

        Uskoisin että näillä 'mielenhallinnan' asetuksilla luodaan yhteys....Luojaan?

        Tarvitaanko siihen kirkkoa, jätän sen avoimeksi ainakin itselleni.

        Olisiko hyvin looginen päätelmä, että on 'syyn ja seurauksen laki' ja sen tähden siihen ei voi puuttua?
        Esim. joku pyytää herättämään henkiin kuolleen omaisen...varmasti maailmankaikkeudessa on voimia, jotka tähän kykenevät...mutta jos he toiveen toteuttavat, rikotaan syyn ja seurauksen lakia?
        Tämä laki toimii kaikissa asioissa samalla tavalla, jokaisen on itse tehtävä asiat selviksi, kukaan muu ei siihen voi kajota?


      • M. Eläjä. kirjoitti:

        Olisiko hyvin looginen päätelmä, että on 'syyn ja seurauksen laki' ja sen tähden siihen ei voi puuttua?
        Esim. joku pyytää herättämään henkiin kuolleen omaisen...varmasti maailmankaikkeudessa on voimia, jotka tähän kykenevät...mutta jos he toiveen toteuttavat, rikotaan syyn ja seurauksen lakia?
        Tämä laki toimii kaikissa asioissa samalla tavalla, jokaisen on itse tehtävä asiat selviksi, kukaan muu ei siihen voi kajota?

        Aivan niin. On olemassa puuttumattomuuden laki eli Rakkaus. Jokaisen on itse rakastettava, käskemällä ei voi rakastaa. Esimerkkinä kyllä voi olla, niin kuin oletkin. Jokainen elää omassa unessaan, mutta rakkaus eli mieli on yhteinen. Kukaan ei löydä yksin koska rakkautta oppii vain jakamalla rakkautta. Tai rakkauden kokee vain rakastaessaan.
        kuuntele:
        Tuure Kilpeläinen Hymyilevä Apollo


      • enkelipallo kirjoitti:

        Aivan niin. On olemassa puuttumattomuuden laki eli Rakkaus. Jokaisen on itse rakastettava, käskemällä ei voi rakastaa. Esimerkkinä kyllä voi olla, niin kuin oletkin. Jokainen elää omassa unessaan, mutta rakkaus eli mieli on yhteinen. Kukaan ei löydä yksin koska rakkautta oppii vain jakamalla rakkautta. Tai rakkauden kokee vain rakastaessaan.
        kuuntele:
        Tuure Kilpeläinen Hymyilevä Apollo

        Bafometin alkuperäisen kysymykseen

        Jumala halusi minun kokea mitä on rakastaminen ja sen minä koen vain jakaessani rakkautta. Päästäkseni parhaiten siihen kokemukseen olen unissani opetellut rakkaudettomuuteen. Tämä tapahtui unessa kuten alkukertomuksessa kuvataan. Jumala vaivutti Aatamin raskaaseen uneen jolloin ihmiskunnan laajentaminen alkoi. kukaan ei ole kertonut laajemmasta heräämisestä.

        Mielikuvitusta tietenkin koska kaikki mitä on on mielessä.


      • enkelipallo kirjoitti:

        Bafometin alkuperäisen kysymykseen

        Jumala halusi minun kokea mitä on rakastaminen ja sen minä koen vain jakaessani rakkautta. Päästäkseni parhaiten siihen kokemukseen olen unissani opetellut rakkaudettomuuteen. Tämä tapahtui unessa kuten alkukertomuksessa kuvataan. Jumala vaivutti Aatamin raskaaseen uneen jolloin ihmiskunnan laajentaminen alkoi. kukaan ei ole kertonut laajemmasta heräämisestä.

        Mielikuvitusta tietenkin koska kaikki mitä on on mielessä.

        Alleviivaan että mitään ei ole mielen ulkopuolella. Ei kirkkoa ei ihmiskuntaa ei Jumalaa. Sitä tarkoittaa lause Jumalan valtakunta on sisällä teissä


    • Tarkkis3

      Ihmiskunnalla on ongelma ja koko luomakunnalla on ongelma. Suuri kuva kokonaisuudesta puuttuu. Kykenemättömyys kokonaisuutta palveleviin ratkaisuihin puuttuu sekä ihmisyksilöiltä että ennenkaikkea maan ulkopuolisilta organisaatioilta. Niin alhaalla kuin ylhäällä. Niinkuin on organisaatiot suurissa yhtiöissä maapallolla, samoin on organisaatiot luomakunnan korkeammissa maailmoissa, joissa koko luomakunnan ja mm. ihmiskunnan asioista päätetään.

      Minä Tarkkis tulin luomakuntaan Hengen maailmoista. Saman ovat tehneet ne yli kaksi miljoonaa "enkeliä" , jotka nyt ovat ihmiskehoissa maan päällä. Me tulimme tänne projektia varten. Maapallo alistettiin projektin toteutuspaikaksi ja ihmiskehot tehtiin tätä nimenomaista projektia varten. Maapallo ei ole tavanomainen asutusplaneetta vaan kokeiluplaneetta, jossa kaikki sen asukkaat osallistuvat ennalta suunniteltuihin lyhyt- tai pitkäkestoisiin testeihin. Vastaavanlaista kokeilupaikkaa ei löydy muualta luomakunnasta.

      Meillä oli kaunis (ja lapsellinen) ajatus, kun lähdimme tähän projektiin mukaan; me pelastamme luomakunnan. Hallitsematon negatiivisuus riehui alemmissa maailmoissa ja se oli tuhoamassa myös ykseyskentän korkeammat maailmat. Koko luomakunta olisi tuhoutunut, jos ei olisi tehty mitään. Ei ollut olemassa missään sellaista jumalaa tai luojaa, joka olisi hallinnut ylisuureksi laajentuneen negatiivisen voiman siis positiivisuuden vastavoiman. Epätasapaino (potentiaaliero) tuhoaa minkä tahansa luomuksen.

      Projektin kestoksi määrättiin yksi kosminen viikko eli noin 7 x 25000 vuotta = 175000 maan vuotta. Projektin matkaa ei voi parhaalla tahdollakaan sanoa kauniiksi. Pelkkää epäonnistumista ja taas korjausta ohjelmiin. Oikaisuyrityksiä vääristymien korjaamiseksi. Pelkkää räpeltämistä. Maapallo oli ihmisineen luomakunnan mätäpaise. Siksi meidät erotettiin kaikesta muusta luomakunnasta moninkertaisilla karanteeniverhoilla. Olimme täysin yksin. Sisään pääsi sielut, jotka halusivat syntyä maapallolle, mutta pois ei päässyt. Jahven perustama taivasten valtakunta ja astraalimaailma olivat magnetosfäärin sisäpuolella ja jompaan kumpaan sielut menivät ihmiskehon kuoleman jälkeen. Olimme projektin vankeja. Ja ääripimeät johtivat yhdessä Jahven kanssa ihmiskuntaa. Tekivät meille mitä halusivat välittämättä mistään laeista. Oikeutta eikä kohtuutta missään. Siinä ihmiskunnan tarinaa vuoteen 2006 saakka.

      Hengen maailma on hierarkinen. Ylimpänä on ns. suorat luomukset eli ensimmäiset ja ainoat luomukset, jotka Suuri Henki ilmensi itsestään. Heitä kutsutaan Jumaluuden ylimmiksi persoonallisuuksiksi. Heitä on 17. Tämän jälkeen nämä Suuren Hengen ilmaisut vastaavat kaikesta luomistyöstä sekä Hengen maailmoissa että aineellisessa maailmassa eli luomakunnassa. Jokaisella on oma toimintasektorinsa. Tämä voidaan nähdä 17:nä suurena pyramidina, mihin kaikki olevainen sisältyy. Näitä pyramidin huippuja, "ylimpiä kiviä", on maapallolla enkeljoukon mukana kolme. Suomessa näistä kolmesta on kaksi. Maapallon kehillä on neljäs. Nämä neljä ovat olleet maapallolla projektin alusta saakka ja he kuuluvat myös tämän projektin suunnittelijoihin.

      Vuonna 2006 kaikki muuttui. Mitättömyyteen ja muistamattomuuteen painetut suorat luomukset heräsivät vihdoinkin.

    • Tarkkis3

      Jatkan vielä. Luomakunta on asuttu. Se kuhisee elämää. Yleinen käsitys ihmiskunnasta luomakunnassa oli vuoteen 2006 saakka, että ihmiset ovat luomakunnan pohjasakkaa, ihmisiä ei tarvitse kuunnella, ja että ihmisille ei kuulu mikään hyvä. Se ihmisten keskuudessa vallitseva käsitys, että ihmiselämä on arvokas, ei ole saanut kannatusta juurikaan missään maan ulkopuolella, vain harvat tiesivät, että keitä täällä on.

      Me kaksi maan ihmisinä olevaa Suomessa löysimme toisemme ja alkoi yhteistyö vuoden 2006 alussa. Mukaan tuli maan ulkopuolisia ryhmiä. Ensimmäiset sanat heiltä oli; "vihdoinkin, kyllä tätä on odotettukin." Monet heistä olivat tuttuja Atlantiksen ajoilta. Työparini on yhteyksien luoja ja hänen kauttaan avasimme keskusteluyhteyksiä moniin maan ulkopuolisiin sivilisaatioihin, aurinkokunnassamme olevaan suureen laivastoon ja moniin merkittäviin persooniin Jahven hallintokaudelta. Keskusteluyhteydet olivat kuin kokouspuheluja, joihin minäkin pääsin osallistumaan. Minun roolini on erilainen kuin työparini. Toimintasektorini on energia.

      Eräs yksityiskohta tiedon kulusta luomakunnassa: saimme yhteyden kosmiseen neuvostoon. Heidän maaplaneetta- ja ihmiskuntatietämyksensä oli tuolloin 2006 keväällä tasan nolla. Heillä oli yksi edustaja meidän aurinkokunnasta ja sekin oli Uranukselta. Ihmiskunnan kärsimys huipussaan ja korkeassa päättävässä asemassa olevalla neuvostolla ei ollut mitään käsitystä siitä, mitä maapallolla tapahtui. Tilanne korjaantui pikavauhtia.

      Miten elämä mahdollistetaan planeetalla?
      Se tehdään verkon avulla, mikä on planeetan ympärillä antimaailman puolella. Vanha verkko oli sähkömagneettinen ja oli ollut maapallon ympärillä Jahven hallintokauden alusta eli 12000 vuotta. Se oli pahoin sakkautunut, vihan tummista ja rukousten punertavista sävyistä, ja oli toimimaton. Magneettimestari miehistöineen rakensi uuden nyt kristalliverkon 11 vuoden aikana, vuosina 1992 - 2002, mutta sitä ei saatu käyttöön, koska vanhan verkon kiinnityksiä ei saatu purettua ilman sähkömagneettista kaaosta maassa. Vuoden 2003 suuret sähkökatkot ympäri planeettaa olivat osoituksena irroitusyrityksistä. Vuonna 2006 juhannuksen aikoihin vanha verkko purettiin ja uusi verkko tuli voimaan, eikä mitään häiriöitä tapahtunut missään. Tähän juhannustapahtumaan liittyi erittäin merkittävä luomistapahtuma; kollektiivisielun yksilöiminen ja tuona hetkenä minä sain pojan. Ehdotin hänelle vakanssia uuden kristalliverkon hoitajana ja hallitsijana. Hän otti tehtävän innostuneesti vastaan. Teemme nyt yhteistyötä.

      Olemme nyt ylösnousemuspolulla ja muutos tehdään energioilla. Olen jo vuosia sitten kirjoittanut, että Tarkkiksella on rooli tässä pelissä. Olen muutoksen tekijä. Vastaan kaikista energioista kaikkialla ja kristalliverkko on poikani kautta myös minun hallussani. Teen lisäksi yhteistyötä Itseni ilmaisujen eli klaanini kanssa ja he ovat kaikissa 12 - 4 ulottuvuuksissa merkittävillä paikoilla. On muitakin yhteistyökumppaneita.

      Kristalliverkon kautta tulee energia maapallolle. Kristalliverkkoa voidaan säätää halutuille taajuuksille; alaraja ja yläraja. Tällä hetkellä maapallolle ei enää syötetä kolmannen ulottuvuuden taajuutta eli keltaisen värin aluetta eli 510 - 530 THz. Alaraja on vihreällä taajuudella ja yläraja on nostettu yli seitsemänsadan terahertsin eli puhdistavaa violettia pukkaa. Katsokaa revontulien loistetta.
      Maapallolla on pimeyden voimien keskittymiä, jotka pyrkivät pitämään kokonaisvärähtelyn alhaalla. Tavoite on tässä vaiheessa nostaa taajuus koko planeetan osalta neljännen (vihreä) ulottuvuuden keskitasoon tai sen yläpuolelle eli 565 THz:iin vähintään. Ihmiset joutuvat tekemään valinnan viimeistään tuossa kohtaa, että missä jatkavat elämäänsä. Planeetta hinataan 600 THz:n taajuuteen ja silloin ei ole kolmannesta eikä neljännestä ulottuvuudesta jäljellä mitään rakenteita. Ylösnousemukseen mukaan lähteneet ihmiset ovat kehoineen mukana. Viidennen ulottuvuuden jo valmiina antimaailman puolella odottava uusi paratiisimaa heijastetaan autioituneen planeettarungon päälle ja se on vapautumisen päivä ...vihdoinkin.

    • Ihmeiden oppikurssin harjoitus 104

      "Etsin vain sitä mikä minulle totuudessa kuuluu, ja ilo ja rauha ovat perintöosani.
      En halua muita lahjoja kuin Jumalan ilon ja rauhan."

      Oman käsitykseni mukaan jokainen tekee joka hetki valinnan omien lähtökohtiensa avulla itselleen parhaan mahdollisen ratkaisun. Aivan kuten Tarkkis3 yllä osoittaa.

    • Tarkkis3

      Lukukerrat osoittaa, että monikaan ei täällä käy lukemassa, mutta minä kirjoittelen myös sen vuoksi, että näitä kirjoituksia lukevat miljoonat maan ulkopuoliset olennot. Lisäksi tämä menee ihmiskunnan kollektiiviseen tietokenttään, josta ympäri planeettaa "oikeanpituisella antennilla" ihmiset saavat herätteitä omaan käyttöönsä.

      Aurinkokunnassa olevalla laivastolla, josta mainitsin aikaisemmin, on huipputekniikkaa, jolla esim. seurataan taivaskanavien ohjelmia ja nämäkin tekstit luetaan tarkkaan sitä mukaa, kun sanoja ilmestyy. Minun tekstit samoinkuin teidän tekstit ovat seurannassa.

      Kaikki muutokset ihmiskunnassa, planeetalla ja koko universumissa menee ihmisten kautta. Kuten ystäväni Enok sanoi; "ihmisten on tiedettävä, mutta hätätilassa riittää, että yksikin ihminen tietää". Jos mennään ihmiskunnan kollektiivikentän mukaan, niin ikinä ei päästä pois täältä kolmannen taajuuden kärsimyksestä. Jos nyt ei tätä katkaista, niin jatko tapahtuu ääripimeitten eliitti orjat -ohjelman mukaisesti. Tätä ohjelmaa ajetaan vauhdilla sisään.

      Nyt pelataan kovilla panoksilla. Jos muutos ei tule nyt, siis, jos maaplaneettaprojektin lopetus ei toteudu nyt tavalla, josta on ohjelma olemassa, niin koko luomakunta tuhotaan. Koko luomakunta perustuu energiaan ja jos tätä mädännäisyyttä ei saada poikki nyt, niin energiat vedetään takaisin luomisen alkulähteelle ylimaalliseksi Valoksi. Luotan siihen, että järjestys löytyy.

      Ensimmäinen toimenpide on, että ääripimeät ihmiset, siis sielut, joiden sielunvalo resonoi ensimmäisen ulottuvuuden punaisen värin kanssa, on poistettava planeetalta kuolemanportin kautta. Nämä sielut on otettava kiinni ja karkoitettava vankilaplaneetalle, jonka nimi on Siperia. Siperia luotiin vuonna 2010. Nämä karkoitettavat sielut ovat pelkästään kylväneet, eivät koskaan niittäneet. Laki on; minkä kylvät sen myös niität tai Kosmisena lakina; minkä luot sen myös koet. Nämä ääripimeät sielut ovat pelanneet pelejään tavallisilla ihmisillä. Siperiassa he kokevat kaikki omat kylvöksensä pienen ihmisen näkökulmasta. Tämän kummempaa helvettiä ei ole olemassa. Ensimmäinen sykli kestää 12000 vuotta ja sinne menee myös maan ulkopuolisia; luomakunnan suurimmat rosvot.

    • god is life

      Kristinuskon kompastuskivi on sen suhteellisen laaja ylimielisyys,toki löytyy yksilöitä jotka ei tuomitse kaikkea heti (tapasin tänään yhden ja olin onneissani sellasesta )

      elämä on mysteeri siinä missä jumalakin,ootteko muuten koskaan miettiny että jumala on elämä ja jokainen joka on osa elämää olis niinku osa jumalaa? life is simple,jos ymmärrät?

    • M. Eläjä.

      'Tarkkis3'

      Voisitko tarkentaa nykyistä olemassaolosi muotoa, miten olet siihen päätynyt ym.?

      Miten meidän vielä tietämättömien tulisi olla ja elää, että saavuttaisimme tasosi?

      • Tarkkis3

        Universaalit lait kieltävät puuttumasta toisen ihmisen kehitykseen. Jokaisella on oma tie kuljettavanaan. Toinen ei voi tietää mikä on kenenkin oppimistarve. Roolit ovat erilaisia. Jokainen vähäinenkin teko on tervetullut muutoksen eteenpäin viemiseksi.

        Avainsanoja ovat; ...irtipäästäminen kaikesta vanhasta = pyrkiä irrottautumaan maailman melskeestä, ...oman voiman takaisinottaminen itselleen, jos on tullut annettua jollekin ulkopuoliselle esim. uskonnolle, ...keskittyminen ydinolemukseensa = sisäinen tie, ...selkeä tavoite; mitä haluaa elämältään, ...tahdonilmaisu (=idea, jossa on voima) tavoitteen puolesta = luoda lopputulos, maailmankaikkeus hoitaa välivaiheet.

        Projektin aikaiset kulissit puretaan. Kaikki muuttuu. Korkein saavutettavissa oleva tavoite nyt on nousta fyysisenä maapallon mukana viidenteen ulottuvuuteen. Se on ykseyskentässä. 5D-uusi maa avaa käytävän kaikkialle luomakuntaan. Luomakunta on täynnä avoimia vakansseja. Maaplaneettakokemuksen omaavat ovat toivottuja toimitsijoita luomakuntaan.


      • Tarkkis3
        Tarkkis3 kirjoitti:

        Universaalit lait kieltävät puuttumasta toisen ihmisen kehitykseen. Jokaisella on oma tie kuljettavanaan. Toinen ei voi tietää mikä on kenenkin oppimistarve. Roolit ovat erilaisia. Jokainen vähäinenkin teko on tervetullut muutoksen eteenpäin viemiseksi.

        Avainsanoja ovat; ...irtipäästäminen kaikesta vanhasta = pyrkiä irrottautumaan maailman melskeestä, ...oman voiman takaisinottaminen itselleen, jos on tullut annettua jollekin ulkopuoliselle esim. uskonnolle, ...keskittyminen ydinolemukseensa = sisäinen tie, ...selkeä tavoite; mitä haluaa elämältään, ...tahdonilmaisu (=idea, jossa on voima) tavoitteen puolesta = luoda lopputulos, maailmankaikkeus hoitaa välivaiheet.

        Projektin aikaiset kulissit puretaan. Kaikki muuttuu. Korkein saavutettavissa oleva tavoite nyt on nousta fyysisenä maapallon mukana viidenteen ulottuvuuteen. Se on ykseyskentässä. 5D-uusi maa avaa käytävän kaikkialle luomakuntaan. Luomakunta on täynnä avoimia vakansseja. Maaplaneettakokemuksen omaavat ovat toivottuja toimitsijoita luomakuntaan.

        Jäi vielä sanomatta se, että jokaisella ihmisellä on jo valmiina 5D-ilmaisu eli antikeho yli 600THz:n taajuudessa. Putosimme sieltä tarkoituksellisesti aina 3D:hen saakka. Tästä 5D-itsestämme voi luoda tahdonvoimalla voimakkaan mielikuvan ja sen jälkeen siirtää tämä nykyinen fyysinen keho (peilikuva) sen päälle ja hyväksyä yhdeksi kokonaisuudeksi. Tämä nopeuttaa fyysisen kehon muuntumista viidenteen taajuuteen.


    • Siirsin tekstini tuonne

      Tietoisuus= 'jumaluus'? Sielu='materiaa'?

      Vaikka samaa tarinaa tässäkin......

    • KveekariSimo

      Meikäläinen näkee asian niin, että pitää olla pahaa, jotta ihminen voisi omilla valinnoillaan pyrkiä kohti hyvää. Valoa kohti ei voi mennä, ellei ole pimeässä, minne valo kajastaa... Ihmisen kärsimys on Jumalan mittakaavassa vain samanlaista kuin bakteerin kärsimys ihmisen kehossa, ellei jopa vielä vähäisempää. Luonnonkatastrofit pitävät ihmisen nöyränä ja osoittavat meille paikkamme osana luontoa. Pohjimmiltaan on aivan sama kuoleeko ihminen yllättäen tsunamissa vai sydänkohtaukseen. Ihminen kuolee joka tapauksessa.

    • kuolevainenkeho

      KveekariSimon kanssa aivan samaa mieltä hiukan eri sanoin. On oltava välttämättömyys jotta välttämätön erottuisi.

      On käytettävä sanoja jotta sananvapaus tulisi esille. Sisällöstä jokainen tekee omat päätöksensä. Joten sana ei ole hyvä eikä pahan On erilaisia uskomuksia. Aivan kuten luonnonmullistukset. Jokainen keho kuitenkin kuolee olivatpa tsunamit ja muut ydinpommit ihmisen tai Jumalan aikaansaannoksia.

    • Bafomet on opetellut jonkinlaisen käsityksen kristinuskosta (aivan kuten jokainen) ja nyt kyselee miksi hänen käsityksensä siitä ei toteudu tai sopeudu siihen miten hän haluaisi kokea jumalansa.

      Onko se kristinuskon tai peräti Jumalan syy.

      • Itekseni ajattelen mitä tulin sanoneeksi ja eteeni tuli vastauksena jatkokysymys.
        Olemmeko juuri sitä tulleet kehoina eli ns. persoonallisina ihmisinä tänne kyselemään ja opettelemaan. Eli onko maailman tarkoitus opettaa näkemään se mikä on ja luopumaan siitä mitä minun (jokaisen) mielestä pitäisi olla.
        Pitääkö siis Jumalan tai kristinuskon olla sitä mitä minä siltä ymmärrän vaatia vai onko minun jotenkin muuten ymmärrettävä omat odotukseni sen eli maailman suhteen.
        Onko maailmassa kaikki muut asiat siten kuin ne minun mielestäni pitää olla vai onko tämä vain tiettyjen uskontojen ongelma.
        Miksi Jumala ei ole sellainen kuin minä sen tahtoisin olevan. Sivu kommenttina vaikkapa ajatus ateismista onko siellä kaikki juuri niin kuin jokaisen ajattelu edellyttää.

        Olen taipuvainen pieneen huumoriin vakavassa asiassa. Helvetintulessa varmaan valitsee yksimielisyys.


    • solipsismi

      ". Me elämme tällä pienellä maapallollamme omassa galaksissamme ja aurinkokunnassamme maapallomme pyörii aurinkokuntamme auringon ympärillä.."

      Ihminen on äärettömän itsekeskeinen. Lisäksi äärettömän ahne; monet kokevat ettei mikään ikuista elämää vähempi ole heille tyydyttävää.

      http://weknowmemes.com/2013/11/dont-masturbate-jesus/

    • godyz

      Kristinuskosta puuttuu logiikka. Rakastava Isä Jumala sallii tapaturmat, katastrofit ja sairaudet rakastamilleen lapsille vaikka käsityksemme mukaan Hän on kaikkivaltias. Toisaalta ihminen on Jumalan kuva; sehän tarkoittaa, että jumalakin on vajavainen, Jumalassakin on pahuus ja hyvyys kuten ihmisessäkin. Kuinka Jumala voisikaan olla täydellinen ilman pahuutta.
      Tuleeko kaikenlainen sadismi ja pahuus siis jumalasta. Kaikkivaltiaalle ei mikään saatana vedä vertoja, joten kyseinen hemmo voidaan heti unohtaa.
      Jumala on kuten ihmiset. Hän on hyvä ja paha. Hän rakastaa ja vihaa. Hän hoivaa ja kiduttaa.
      Jumala on me itse, me kaikki yhdessä ja yksilö yksin.

      Siinä kaikki. Pähkinänkuoressa ainakin.

    • Sakarja42

      Jumala sallii luonnon katastrofit luultavasti siksi, että niistä ei ole mitään ongelmaa niille, jotka turvaavat Jumalaan. Ne ovat ongelma vain jumalattomille. Psalmissa 91 kerrotaan kuinka Jumala varjelee ne ihmiset, jotka Häneen turvaavat:

      "Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta, et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia..... Vaikka tuhat kaatuisi oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu. Sinun silmäsi saavat vain katsella, kuinka jumalattomille kostetaan...... Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi......Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä (Jumala) olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen." (Psalmi 91:5-16)

      Sananlaskujen kirjasta 1:29-33 sanotaan:
      "Koska he vihasivat tietoa, eivätkä valinneet osaksensa Herran pelkoa, eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi, saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kylläänsä omista hankkeistaan
      Sillä yksinkertaiset tappaa heidän luopumuksensa ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa. Mutta joka minua (Jumala) kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta."

    • roj2oj

      Ihmisillä on järki ja valta valita, että ollako hyvä vai paha. Ikävän moni valitsee pahuuden ja joskus ihan tiedostamatta. Miettikää miten tuotantoeläimiä kohdellaan tai saastutetaan ympäristöä. Muinoin oli orjia. Ne on kaikki ihmisten tekemiä valintoja, huonoja sellaisia. Ehkä pikkuhiljaa ihmisillä kehittyy empatia ja järki, aivan kuten orjuudesta luovuttiin, tosin nykyään raha on keino jolla kiristää ihmisiä tekemään töitä huonoissakin olosuhteissa... Ihmiset ovat vielä melko alkeellisia tunne-elämältään vaikka tekniikka on kehittynyt. Eiköhän ne ole olleet ihan vaan ihmisiä, jotka ovat Raamatunkin kirjoittaneet. Hieno kirja ja Jeesus on aivan mahtava hahmo. Jokaisen tulisi seurata Jeesusta ja hylätä materialismi. Toinen hyvä esikuva on Buddha.

    • kärsimyksenongelma

      HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA
      ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.
      Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15
      ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015
      Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan

      http://www.kirjaonline.com/product/1310/karsimyksen-ongelma-jobin-kirjan-valossa
      Gösta Bergstén (1914–2010) asettuu kärsivän ihmisen asemaan ja tulkitsee Jobin kirjan sanomaa oman aikamme näkökulmasta. Bergstén löytää kosketuskohtia nykyihmisen elämään ja tarjoaa tukea kärsimyksen keskellä kamppaileville, heidän ystävilleen sekä sielunhoitotyössä palveleville. Kärsimys ei ole viimeinen vihollinen vaan voi johdattaa Jumalan sanan syvyyksiin ja tuoda moninkertaisen siunauksen.

    • maria-Elisabet

      Jumala on kaikkivaltias ja yksinomaan hyvä. Hän sanoi. "Minä panen sinun eteesi elämän ja kuoleman tien. Valitse siis elämä!" Paratiisissa oli Hyvän- ja Pahantiedon puu. Jumala sanoi ,että jos siitä syöt,kuolemalla kuolet. Ihminen söi ja kuoli hengellisesti. Yhteys täydelliseen hyvyyteen,rakkauteen, katkesi. Olisimme kuitenkin tulleet tietämään myös pahan, mutta hyvyydestä käsin,kuten Jumala. Mutta kiiressä ihminen syöksi koko maailman katastrofiin, sillä Raamatun paikka" maa oli autio ja tyhjä", voidaan kääntää myös"maa oli tullut autioksi ja tyhjäksi", kaaokseen. Kiitos Saatanan, joka syöksi koko luomakunnan katastrofiin, joka vain jatkuu. Jumala voisi antaa lähtöpassit Saatanalle ja palauttaa paratiisin olot, mutta silloin hän rikkoisi oikeudenmukaisuutensa periaatetta.Kun Eeva kuunteli valheita ja söi, antoi hän vallan valehtelijalle. Sen seurauksia niitämme. Ei Jumala aiheuta kärsimysta ja katastrofeja, ja aikanaan Hän ne lopettaa, kun Hän tulee ja lopettaa "Googin sodan".
      Odota, Israel, sekä maallinen että hengellinen. sinun Kuninkaasi tulee!

      • Jooseppix

        Siis yksi omenan puraisu aiheutti kaiken maailman pahuuden? Melkoisen julma tuollainen Jumala! Kaikenlaisia tarinoita niitä maailmassa onkin... Uskoisitko sinä tuohon tarinaan jos et olisi koskaan kuullut sitä? Jos et tietäisi kristinuskoa olevan olemassakaan?


    • Hei!


      Sinun täytyy lukea Raamatusta Jumalan rakkaudesta. 1 Joh 4:8.
      Room 6:22-23.
      Rakkauden vuoksi Jumala antoi enkeleillekin valinnan vapauden, ja kolmasosa enkeleistä lankesi pois. Ilm 12:4. Ovat täällä sitten pahoina henkinä ihmisiä kiusaamassa.

      Ihmisten synninteko on ihmisten synnintekoa. Ihmiset ovat valinneet synninteon mieluimmin. Jumalan 10-käskyn moraalilaki on yksinkertainen, mutta täydellinen rakkauden laki. Ihmiset ovat hylänneet tämän lain; Jaak 1:25, 2:8-13, Luuk 16:16-17, Ilm 14:12/ 12:17, 1 Joh 2:1-6, mm. >10§ laki on koottu 2 Moos 20, ja 5 Moos 5 luvuista.
      Lain toinen puoli opettaa miten rakastetaan Jumalaa ja toinen puoli miten rakastetaan lähimmäisiä. Matt 22:36-40 on yhteenveto lain periaatteista, mutta ei lain korvike.
      Kysellään koska pahuus loppuu? Jumalan rakkautta on sekin että pahuus loppuu aikanaan ja Joh 3:16, Ilm 16-12 lupausket toteutuvat niille joille Jumalan tahto on rakas.
      >Room 6:22-23.

      Tässä vastaus pikaisesti dilemmaasi, joka kuitenkaan ei ole dilemma koska yksi vastaus riittää; >Jumalan lupauksiin on aina yksi ehto; -Elo Herrassa Jeesuksessa, tai Herran Jeesuksen hylkääminen. Ilm 1:7-8.

      Jumalan vanhurskaus toteutuu; Ilm 20 luku!
      Jes 65:17.

      Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe