Patmos: Miksi kiistelty David Herzog tulee Suomeen?

evlut.

http://patmos.studio24.fi/media/miksi_kiistelty_david_herzog_tulee_suomeen/2641?p1=1#ui-tabs-0

Alkaa kohdasta 00:30.

11

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herzog eksytys

Kiitos linkistä. Kannattaa kuunnella!

• Fariseus-

Onko teillä hauskaa? Monta ketjua täälläkin siitä, kuinka Patmos on skeidaa ja nyt Hertzog on eksyttäjä kun se skeida Patmos sanoo niin.
      Voi teitä, te ulkokultaiset...

• Hyvä

Kaikkien Herzogin kannattajien kannattaa kuunnella.

• Rahastusta.

Kannattaa lukea Raamattua, miten ovelasti se on kirjoitettu. Mark.1:44. Ei mennyt, jakeluun kun usko, heittää järjen "narikkaan"

• Menestysteologia

Menestysteologien mielestä usko on voimallinen henkilökohtainen valta, joka antaa kyvyn ilmentää yliluonnollista energiaa, joka voittaa kaikki rajoitukset ja luo sen maailman, jota sinä toivot. Toivelistalla ovat hyvinvointi, terveys, menestys, voitto – ajallisia ja aineellisia asioita. Sen sijaan listalta puuttuvat nöyryys, murtuneisuus, katumus, pyhyys, sydämen puhtaus, ylistys, uhrautuminen, epäitsekkyys ja uhrautuva rakkaus. – John MacArthur –

Mitä Saatana lupasi Jeesukselle erämaassa ja mitä se tahtoisi antaa meille? Samoja asioita, joita menestysteologia tarjoaa! Jeesus lupaa seuraajilleen kuitenkin toista: ota ristisi ja seuraa minua (Mark 8:34,35). Uskovan elämä on usein kaikkea muuta kuin menestystä, mutta Hän on kuitenkin luvannut pitää huolen kaikista meidän tarpeistamme, kun vain turvaamme Häneen.

Alla olevalla videolla John MacArthur ja David Wilkerson varoittavat terävästi nykyisestä halpahintaisesta ”evankeliumista”. Tällaisia toisenlaisen evankeliumin julistajia on paljon, ja ihmiset juoksevat heidän perässään. Uusin villitys tällä saralla on David Herzog, jonka täysin epäraamatullisen julistuksen luulisi jokaisen kristityn heti huomaavan.

Nämä raatelevat sudet tulevat seurakuntaan lammasten vaatteissa, mutta hajottavat lauman. He eivät puhu veren evankeliumia, vaan jotain aivan muuta julistusta, jota on turha etsiä Raamatun lehdiltä. Silti uskovat juoksevat heidän perässään sankoin joukoin. Wilkerson toteaa murtuneena, että nämä julistajat tulevat valkeuden enkeleinä eksyttääkseen, jos mahdollista, Jumalan valitutkin.

Nämä TV:ssä saarnaavat rahamiehet sanovat, että Jumala haluaa sinulla olevan parasta: paras auto, paras talo – että sinulla on kaikki parasta. Ei enää sanaakaan synnistä, parannuksesta eikä rististä! On vain raha, raha, raha! – David Wilkerson –

Katso video menestyksen lupaajista ja itke!

https://www.youtube.com/watch?v=u4GXWZuPGHw

• Menestysteologia

Minä käsken ja vapautan yliluonnollisen taloudellisen moninkertaistumisen enkeleitä vapautumaan. Jeesuksen nimessä! … Minä vapautan yliluonnollisen tuottavuuden enkelit toimimaan pankkitileillä, taskuissa, työssä. – David Herzog –

Se, että puhujan suusta kuuluu ”Jeesuksen nimessä”, ei aina todista sitä, että toimitaan oikeassa hengessä. Jeesus itse sanoo: ”Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.’ Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: ’En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!’” (Matt. 7:21-23)

On äärimmäisen tärkeää koetella kaikki henget ja arvioida julistusta Raamatun pohjalta. Moni on hämmennyksissään, kun julistaja kuitenkin välillä puhuu Jeesuksesta ja jopa Hänen sovitustyöstään. Olen tätä usein miettinyt, miten se on mahdollista. Saatana tekee kaikkensa eksyttääkseen, jos mahdollista, valitutkin. Sen takia se voi sotkea mukaan tuttua hengellistä sanastoakin. Joku puhuja voi puhua hyvinkin raamatullisesti, mutta sekaan tuodaan uusia käsitteitä. Kun niitä kuulee useammalta taholta, se alkaa kuulostaa tutulta ja turvalliselta. Näin väärä oppi valtaa pikkuhiljaa seurakunnan. Lue tähän liittyvä Petri Paavolan hyvä artikkeli Evankeliumi yhdistettynä valheeseen:

http://www.kotipetripaavola.com/pimeydenkavalineksytys.html#3

• Menestysteologia
        Menestysteologia kirjoitti:

Minä käsken ja vapautan yliluonnollisen taloudellisen moninkertaistumisen enkeleitä vapautumaan. Jeesuksen nimessä! … Minä vapautan yliluonnollisen tuottavuuden enkelit toimimaan pankkitileillä, taskuissa, työssä. – David Herzog –

Se, että puhujan suusta kuuluu ”Jeesuksen nimessä”, ei aina todista sitä, että toimitaan oikeassa hengessä. Jeesus itse sanoo: ”Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.’ Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: ’En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!’” (Matt. 7:21-23)

On äärimmäisen tärkeää koetella kaikki henget ja arvioida julistusta Raamatun pohjalta. Moni on hämmennyksissään, kun julistaja kuitenkin välillä puhuu Jeesuksesta ja jopa Hänen sovitustyöstään. Olen tätä usein miettinyt, miten se on mahdollista. Saatana tekee kaikkensa eksyttääkseen, jos mahdollista, valitutkin. Sen takia se voi sotkea mukaan tuttua hengellistä sanastoakin. Joku puhuja voi puhua hyvinkin raamatullisesti, mutta sekaan tuodaan uusia käsitteitä. Kun niitä kuulee useammalta taholta, se alkaa kuulostaa tutulta ja turvalliselta. Näin väärä oppi valtaa pikkuhiljaa seurakunnan. Lue tähän liittyvä Petri Paavolan hyvä artikkeli Evankeliumi yhdistettynä valheeseen:

http://www.kotipetripaavola.com/pimeydenkavalineksytys.html#3

Kun kuuntelet seuraavan kerran Herzogia tai jotain muuta menestyksestä saarnaavaa, mieti seuraavaa. Onko julistajan puhe Jeesuksesta pelkkiä sanoja ilman että ne johtavat katumukseen, syntien tunnustamiseen, anteeksi saamiseen ja pelastumiseen Jeesuksen kautta? Toki on mahdollista, että vääränkin julistajan kokouksessa voi joku pelastua, jos siellä puhutaan oikeaa Jumalan sanaa ja oikeaa evankeliumia. Jumalan sana ei koskaan tyhjänä palaa, sanotaan Raamatussa (Jes. 55:11).

Ihmettelen suuresti, miksi Suomeen pitää tuoda sellainen henkilö, joka saa kristikansan keskuudessa aikaan valtavaa huolestumista? Tarkoitan tässä David Herzogia. Monet ovat lukeneet hänen kirjansa ja tutkineet niitä Raamatun valossa, kuunnelleet hänen opetuksiaan ja esittäneet syvän huolensa Herzogin New Age -tyyppisestä opetuksesta. Miksi tällainen henkilö pitää saada taas tänne silläkin uhalla, että se jakaa uskovat ja seurakunnat? Pyhä Henki ei toimisi niin.

Suomi tarvitsee herätystä, mutta tuleeko se tällä tavalla ihmisen voimin? Tuleeko se niin, että odotetaan ihmeitä, paranemista ja kultapaikkoja hampaisiin? Ei tule. Herätys tulee vain ja ainoastaan silloin, kun meissä herää synnintunto: me murrumme tunnustamaan syntisen elämäntapamme, pahat ajatuksemme ja rikkomuksemme. Herätys alkaa silloin, kun menemme ristin juurelle nöyrtyneenä, parannusta tehden ja saamme syntyä uudesti Jeesuksen haavojen kautta. Pyhä Henki tahtoo kirkastaa Kristusta ja Hänen sovitustyötään; Pyhä Henki paljastaa syntisyytemme ja saa meidät janoamaan armahdusta. Tästä alkaa se oikea herätys.

Rakas ystävä: et tarvitse Herzogia etkä mitään erikoisuuksia. Jeesuksessa on kaikki! Pyhä Henki liikkuu hiljaisena tuulen hyminänä, Hän liikkuu siellä, missä nöyrä sydän odottaa. Hän tahtoo täyttää sinun kaipauksesi. Tule Jeesuksen luo – tule Hänen ristinsä luo!

Lähde: http://ajankohtainen.wordpress.com/2014/06/02/herzog-menestysta-hinnalla-milla-hyvansa/

Lisätietoa menestysteologiasta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia

• Tuo on niin totta. Aikanaan jäätiin pois seurakunnan tilaisuuksissa sillä mies oli huomannut kuinka muilla oli talo ja me asuttiin vuokralla. Meillä on nätisti sisustettu pieni kaksio ja kiva piha, mutta ei taloa.

Seurakunnan ihmiset juttelivat ulkomaan matkoistaan mutta me käytiin vaan mökillä, sillä ulkomaan reissuihin ei ollut varaa.

Me jäätiin pois koska se porukka siellä tuntui pitävän itseään parempina kuin me.

Silloin olin vielä uskossa.

Enää en ole. Ilman keppihevosta(Jumalaa ja uskoa)en ole hyvä puhumaan noista ihmisen henkisistä rikkauksista mutta sinä sen teet, ja hyvä niin.

Ei sen materian pitäisi olla kaikki kaikessa mutta on se. Sekä ei-uskovien että uskovien keskuudessa. Se on ihmisyyden mittari tänä päivänä. Mitä parempi ihminen olet sitä enemmän sinulla on tavaraa.

Lapsi ei kysy minkä hintainen auto sinulla on-asutko vuokralla vai onko asunto oma.

Lapsi rakastaa ehdoitta, ja antaa anteeksi.

Mikä meitä aikuisia vaivaa?

• Eenokki 12
        sarisusannass73 kirjoitti:

Tuo on niin totta. Aikanaan jäätiin pois seurakunnan tilaisuuksissa sillä mies oli huomannut kuinka muilla oli talo ja me asuttiin vuokralla. Meillä on nätisti sisustettu pieni kaksio ja kiva piha, mutta ei taloa.

Seurakunnan ihmiset juttelivat ulkomaan matkoistaan mutta me käytiin vaan mökillä, sillä ulkomaan reissuihin ei ollut varaa.

Me jäätiin pois koska se porukka siellä tuntui pitävän itseään parempina kuin me.

Silloin olin vielä uskossa.

Enää en ole. Ilman keppihevosta(Jumalaa ja uskoa)en ole hyvä puhumaan noista ihmisen henkisistä rikkauksista mutta sinä sen teet, ja hyvä niin.

Ei sen materian pitäisi olla kaikki kaikessa mutta on se. Sekä ei-uskovien että uskovien keskuudessa. Se on ihmisyyden mittari tänä päivänä. Mitä parempi ihminen olet sitä enemmän sinulla on tavaraa.

Lapsi ei kysy minkä hintainen auto sinulla on-asutko vuokralla vai onko asunto oma.

Lapsi rakastaa ehdoitta, ja antaa anteeksi.

Mikä meitä aikuisia vaivaa?

saris. Unohda pettymyksesi, murheet ja helluntailaiset.
        Keskity Jeesuksen rakkauteen jonka löydät Hänen sisäisestä tuntemuksesta. Minä en ole koskaan etsinyt rakkautta ihmisistä heillä ei ole sitä jaettavanaan ei ainakaan minulle. Kissoille ja koirille kyllä antavat omat ja varastetut rahansa.(ja gambian kankimiehille?)
        En tosin ole sitä kerjännytkään heiltä olen saanut tikarisiskuja, vihaa ja pilkkaa enempi kuin uskoin. Mutta ihmisten pahuus tai tietämättömyys rakkauden kohteesta sain minut juoksemaan taivaallisen rakkauden tykö ja jonka turvissa minäkin paskiainen olen saanut elää ja ylistää Herraa Jeesusta.
        Älä hylkää pelastusta ihmisten tähden saris. muista rakkaus en minäkään kaikesta huolimatta ole katseellani tappanut ketään ehkä paitsi russelin kiusaavia saaaatanoita.
        En voi tehdä sen enempi kuin rakastaa ja rukoilla sillä annetulla rakkaudella ihmisiä joissa näen puutteita ja syntiä ja joita luterilaisiksi kutsutaan.
        Me elämme samassa ajassa yhdessä avaa sydämesi ojenna kätesi ja kärsi vajavaista (ja vihaista vaimoa) ihmistä sillä me emme tiedä koska kellonsoitto ilmoittaa hän on kuollut.

• Helluntailais-karismaattiset piirit ovat antaneet menestysteologisen ja muunkin harhaopin pesiytyä seurakuntiinsa. Seurakuntien johtajat ovat olleet tämän tuontitavaran suosijoina avainasemassa. Helluntailaisuuden huono puoli on se, että sen oppi on hajanainen eikä helluntaiopille ole määritelty selkeitä rajoja siitä, mikä on raamatullisesti sopivaa, ja mikä ei.

Helluntailiikkeen pääuomaan kuulumattomat helluntaiseurakunnat ovat olleet aikaisemmin näitä "uusien voiteluiden" suosijoita. Viime aikoina joukkoon on liittynyt myös Suomen helluntaiherätyksestä Helluntaikirkko. Siitä osoituksena on mm. Nokiamissionin ja Sterlingin Kristillisen yhteisön ottaminen harhaoppeineen seurakuntayhteyteen sekä Marko Selkomaan "voiteluoppi".

Osasyynä Helluntaikirkon päätöksiin lienee se, että se ei ole kasvanut ja laajentunut toivotulla tavalla. Jäsenhankintaa ja menestymistä pyritään tehostamaan ottamalla liikkeeseen mukaan äärikarismaattisia aineksia. Jää nähtäväksi, miten tässä onnistutaan. Uskon, että riitaisena tunnettu Helluntailiike ei saavuta tälläkään toivottua tulosta, vaan Helluntaikirkkokin tulee hajoamaan opilliseen hajanaisuuteensa.

• ali4

2 TSS. : 2: 9 - 1 1

M I K S I? SIKSI! LUE KYSEINEN R.KOHTA!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      127
      6828
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4234
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      52
      3406
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3014
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      286
      2001
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1683
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      16
      1532
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1513
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1441
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1406
    Aihe