Kysymys

plim plom

Vaihdoin uudet renkaat ja vanteet Chrysler voyageriin.Ongelma on, että tietokone käskee huoltamaan renkaat välittömästi ja silloin tällöin kojetaulussa plimputtaa.
Millähän konstilla sais kyseiset huomautukset nollattua. Ei siitä muuta haittaa ole, mutta pikkasen ärsyttää. Ei viitsisi ostaa niitä tunniste systeemejä venttiileihin on vissiin 80-100 euroa kpl. Niin liikkeessä yrittävät nollata, tulos heikko.

5

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelpo Mies

Olet siis ostanut auton jossa on rengaspaineiden tunnistusjärjestelmä ja tiedät miten häiriö poistetaan, eli korjaamalla, mutta et halua tehdä sitä koska se maksaa rahaa.
      Tervetuloa nykyautoilun ja edistyksellisen teknologian maailmaan.
      Ja sitten joku vielä naureskelee kun jotkut ajelee "vanhemmilla" autoilla.

• plim plom

Hyvä vastaus sinänsä, mutta kuten huomasit kirjoituksestani, tiesin kyllä, että ostamalla uudet tunnistimet asia korjaantuu. Toisaalta et taas ymmärtänyt kysymystäni, onko muuta edullisempaa keinoa poistaa kyseinen häiriöilmoitus auton tietokoneelta. Ei muuten, mutta ostin just´ renkaat 235x55x18 kalliit vanteet siihen päälle. Mentiin yli 2000 euroa. Nyt ei millään viitsisi repiä renkaita vanteilta ja asentaa tunnistimia. Auto on minulle uusi, enkä tiennyt renkaanvaihdon aiheuttavan kyseistä ´´vikailmoitusta´´. Ei mulla muuta.

• uutta minullekkin

No missäs ne vanhat anturit on? Heititkö pois? Eikös niitä voi käyttää noissa uusissa roippeissa.

• plim plom

No ne on taas talvirenkaissa, vanhoissa kesärenkaissa ei ollut. Sitä paitsi, niitä ei voi kuulemma siirtää, ei saa enää pitäväksi, rengasliikkeessä sanoivat. Tämä on niin uusi asia suomessa, että ei siitä kukaan mitään tiedä. Mutta kohta tietää, nimittäin oliko 2015 vai 2016 kun systeemi tulee uusiin autoihin pakolliseksi. Niin ja tietysti auton ostajan kukkarolle mennään, tai no mihinkäs muualle. Ei auta valittaa, ettei halua kyseisiä härpäkkeitä, silloin ei saa myöskään autoa katsastettua.

• Tyhmyyttä

Marraskuun 1. 2014 astuu tuo laki voimaan. Taas tyhmät Suomalaiset menivät halpaan. Ruotsi ilmoitti, etteivät ota käyttöön. Pitävät asiaa kansallisen lainsäädännön alaisena, jota eu ei voi määrätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe