Futurologista ynnäilyä

Eksoplaneettoja löytyi peräti viereisestä korttelista:

http://www.avaruus.fi/uutiset/eksoplaneetat/kaksi-uutta-planeettaa-loytyi-vain-13-valovuoden-paasta.html

Kahdensadan vuoden päästä avaruustekniikka voi olla sillä tasolla että planeettoja tutkimaan lähetetään luotain joka lähettää ensimmäiset tiedot vielä lähettäjiensä elinaikana. Jos oikein hyvin käy niin talviunitekniikkakin on niin pitkällä että voidaan lähettää jopa miehitetty tutkimusalus - maailmassa on varmasti monia kelpoisuusvaatimukset täyttäviä astronautteja jotka ovat halukkaita lähtemään vaikkei paluulipusta olisikaan varmuutta. Olisi kiinnostavaa tietää mitä 2300-luvun kreationistit sanovat jos planeetoilta löytyy elämän merkkejä - onko vastaus toteamus "niin, Jumala on tietenkin luonut elämää sinne mihin vain on voinut ja tämä on aivan kreationismin mukaista"?

Miksi ihminen lähettäisi luotaimen niinkin pitkälle matkalle - tietenkin siksi että se on mahdollista.

13

148

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fiksu kreationisti

Raamatun mukaan maapallollamme kävi muinaisina aikoina muukalaisvierailijoita. Samasta asiasta on säilynyt tietoa myös muissa kulttuureissa. Esim järvi Titicacan alueella asuvien ihmisten perimätiedossa on säilynyt kertomuksia "avaruusveljeksistä," kuten intiassa on mm. krishnakin, jonka ihonväri oli kuvattu erilaiseksi kuin muiden ihmisten.

Eli siis, kun Raamatussa puhutaan jumalien pojista jotka saivat lapsia ihmistytärten kanssa, on kyse aivan samasta asiasta.

Tästä ovat historialliset lähdemateriaalit taas asmaa mieltä, ja evo-usko tutisee sen edessä että Raamattu on tietänyt tämänkin asian jo kauan ennen nykyaikaista tieteellistä tutkimustakin.

• lentävä lehmä

"Uskon"veljesi jyrtsin mielestä tuo on evokkien ufo-uskovaisuutta.

• Totuudentorvettaja

Jyrrr/fiksu kreationisti on siis puhtaasti trollihahmo, kuten olen yrittänyt kertoa. Muuten pitäisin häntä kreationismin vastustajana, mutta jos makaa päivästä toiseen samalla palstalla esittämässä samoje väitteitä, kyseessä täytyy olla joku henkisesti häiriintynyt tai hyvin yksinäinen otus.

• Fiksu kreationisti
        lentävä lehmä kirjoitti:

"Uskon"veljesi jyrtsin mielestä tuo on evokkien ufo-uskovaisuutta.

Mitä sitte? Miksi luulet että minua kiinnostaa se, että mitä jyri asiasta sanoo?

• jyri the great
        Fiksu kreationisti kirjoitti:

Mitä sitte? Miksi luulet että minua kiinnostaa se, että mitä jyri asiasta sanoo?

Noin juuri. Fiksu k.on kyllin fiksu tehdäkseen omat johtopäätöksensä jotka sattuvat osumaan evoluution suhteen 95 % samoille linjoilla kanssani joka puolestaan osoittaa sen että siinä asiassa olemme erittäin lähellä todellisuutta sillä ei kaksi ihmistä eri tahoilla voi muuten tulla noin kovin yhtäläiseen lopputulemaan.

Ja sillä että satumme olemaan ufomaailmasta eri mieltä ei ole mitään merkitystä evoluutioteorian kannalta.

• Eiköstäjoo
        Totuudentorvettaja kirjoitti:

Jyrrr/fiksu kreationisti on siis puhtaasti trollihahmo, kuten olen yrittänyt kertoa. Muuten pitäisin häntä kreationismin vastustajana, mutta jos makaa päivästä toiseen samalla palstalla esittämässä samoje väitteitä, kyseessä täytyy olla joku henkisesti häiriintynyt tai hyvin yksinäinen otus.

"henkisesti häiriintynyt tai hyvin yksinäinen otus."

Hiukan kumpaakin?

• Fiksu kreationisti
    • Pepe Puupää

Niih, noin ne evokit vaan uskovat että siellä jossain ne alienit pörräävät ufoillaan pitkin taivaan kantta. Vitsi mitä hölmöjä.

• Taivaan kantta pitkin pääsee varmaan liikkumaan vaikka puskutraktorilla. Valoakin riittää, kun Jehovan kanteen kiinnittämät tähdet valaisevat niin somasti.

• >=3

Uskon heti kun näen. Mutta eihän se mahdotonta olisi että joku älyllisesti yhtä kehittynyt laji kuin ihminen jollain toisella planeetalla on myös keksinyt avaruussukkulaa sun muuta.

Maan läheisyydessä muiden planeettojen asukkeja ei oikeastaan voisi nähdä. Lähin (mahdollisesti) elinkelpoinen planeetta on 20 valovuoden päässä. Ellei planeetan asukit ole keksineet alusta, joka kulkee valon nopeudella, emme tule näkemään sen planeetan asukkeja maan tienoilla.

• voihan mammona

Mitä sitten?
      Mikä sinun päässäsi on vinksahtannu?
      Tyypillistä evokkisekoilua taas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      99
      959
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      158
      912
    3. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      64
      740
    4. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      692
    5. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      684
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      46
      654
    7. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      50
      638
    8. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      39
      580
    9. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      577
    10. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      32
      572
    11. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      543
    12. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      541
    13. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      472
      539
    14. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      506
    15. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      493
    16. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      72
      490
    17. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      81
      489
    18. Onko kaivattusi

Hoikistunut?
      Ikävä
      31
      475
    19. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      471
    20. Rydman, herätys!

"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 3
      Maailman menoa
      65
      444
    Aihe