Tolkullinen Rinne

SDP linja säilyy

Antti Rinteen haastattelu Kotimaa-lehdessä:

Olet kertonut arvostavasi kirkon tekemää
diakoniatyötä ja sitä, miten
se täydentää julkisen sektorin palveluita.
Millainen suhde sinulla on
kirkkoon?
– Olen aika tyypillinen kristitty. Käyn
harvakseltaan kirkollisissa tilaisuuksissa.
Miten näet kirkon roolin hyvinvointiyhteiskunnan
rakentamisessa?
– Kirkon arvot välittämisestä ja yhteisvastuusta
vastaavat pitkälle sitä arvopohjaa,
jolle hyvinvointiyhteiskunta
on rakennettu. Tällä kansan jakamalla
arvoperustalla on varmasti ollut rooli
hyvinvointiyhteiskuntaa rakennettaessa

Hyviä vastauksia, tolkullista pohdintaa. Mitä vahvempi kirkko, sitä varmenpi hyvinvointivaltio meille kaikille.

8

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FUCKIFUU

      Tämä takaa että SDP alamäki jatkuu. Ainoa mitä SDP voisi tehdä on nimittää Tuomiojan puheenjohtajaksi ja erottaa puolueesta lipposlaiset.

      No äänet menevät pääosin nukkuvien puolueelle, sitten vasemmistoliitolle ja persuille.

      • a.matsoni

        Lukekaa Kalevi Tikan kommmentit Sonja kekkoselle tosta jälkimmäisestä linkista. Hhuumorimiehiä?tahatonta huumoria mutta kuitenkin.

        Sonjalta ihan napakat vastaukset Tikalle.


      • cghudhg

        Eksyin tosta jälkimmäisest linkistä tuoreeseen uutiseen, jossa Urpilainen sanoo 3 v. ministerinpestistään: "Omatuntoni on puhdas."

        Niin kristityillä aina, vaikka mitä olisivat tehneet. Tuskin inkvisiittorit ja noitavainoojat ja ristiretkeläiset paljon tunnontuskia kokivat, niistä kärsivät.

        Tai nykypäivän kirkonkätyrit ja kirkonmiehet elutkukirkon perustettomista etuoikeuksista, uskonnottomien syrjimisestä.


      • ateistix

        Kekkoselta ikävä kyllä harhaanjohtava kommentti:

        "Vuonna 2003 uskonnonvapauslakia muutettiin siten, että lapsen uskonnoksi ei enää automaattisesti tullut äidin uskonto"

        Lapsi ei ole koskaan tullut automaattisesti kirkon jäseneksi. Siihen on aina vaadittu kaste. Niin oli ennen ja niin on myös nyt.


    • hght

      Vannoiko ministerivalan käsi raamatulla vai lakikirjalla?

      • ..........

        Ilmeisesti käsi raamatulla, koska hän vannoi virka- ja tuomarinvalan, ei vakuutusta.


    • Hyhhyhhuijaa

      Kansalaisjärjestöjen merkitys on paljon suurempi kuin ev.lut. kirkon.
      Sääli pokkuroijaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe