Itsekseen puhuminen oire sairaudesta?

heikunkeikun?

Olen huomannut, että alan yhä useammin puhua itsekseni. Sanon ääneen joitain asioita mitä mietin ja monesti säikähdän, että kuuliko joku?

Joskus kun mieleeni pulpahtaa jokin ikivanha asia jota häpeän, saatan karjua saatananperkelettä kurkku suorana ja silloin vasta toivonkin että olisin yksin. Mistä näitä asioita tulee, en ymmärrä. Ne voivat olla kymmeniä vuosia vanhoja.

Tavallisesti kuitenkin puhun hiljaa ja usein huomaan, että taas meinaan puhua itsekseni ja naamioin sen yskähdykseksi jos sana ei ehdi liian pitkälle. Tätä tapahtuu yhä useammin seurassa, mikä nolottaa.

Minua huolestuttaa koska pari kaveriani olivat itsekseen puhujia ja kumpikin heistä sai skitsofrenian. Olenko siis tulossa hulluksi? Etenkin ne karjahdukset ja oudot muistikuvat huolestuttavat.

20

3284

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulvova mylläri

Mitä turhaan häpeilet? Anna kuulua vain jos tekee mieli karjua. Asian panttaaminen sisällesi tekee sinusta varmasti hullun.
      Skitsot eivät ole sen harvinaismpia kuin homotkaan, kumpiakin on n. prosentti väestöstä, eikä kumpaakaan tarvitse enää hävetä.
      Kunnon karjahdus toimii myös hyvänä iskurepliikkinä kun pääset mukavasti jutun alkun kun alat selittää syytä siihen.

• Pelko kasvaa

Homoja on kyllä enemmän kuin prosentti ja jos bisset lasketaan niin riittääkö 30 prossaakaan?

Pelottavaa, eikö?

• Miten monta
        Pelko kasvaa kirjoitti:

Homoja on kyllä enemmän kuin prosentti ja jos bisset lasketaan niin riittääkö 30 prossaakaan?

Pelottavaa, eikö?

prosenttia homoista on sarjamurhaajia ja pedofiilejä verrattuna heteroihin?

• -o-o-

"Skitsot eivät ole sen harvinaismpia kuin homotkaan, kumpiakin on n. prosentti väestöstä"

Ja eikö ne oo melkein samoja ihmisiäkin?

• vai enemmän?
        Miten monta kirjoitti:

90%??

• Sarjamurhajia
        Miten monta kirjoitti:

tiedän pari ja ne kuolivat 90-luvulla vankilassa.

Pedofiilejä en tiedä...valaise minua asian suhteen, oi suuri tietäjä!

• Ei ollenkaan
        -o-o- kirjoitti:

"Skitsot eivät ole sen harvinaismpia kuin homotkaan, kumpiakin on n. prosentti väestöstä"

Ja eikö ne oo melkein samoja ihmisiäkin?

Homofobia, joka vaivaa yleensä matalimman tulotason kansanosaa, tekee sen sijaan varmuudella skitsoottiseksi.

• nolojen tilanteiden,

Väittävät nuo terveydenhoitajat että itsekseen puhuminen on vain hyväksi, varsinkin jos oleskelee paljon yksinään, äänihuulet
      voimistuu puhuessa.

Minäkin puhun silloin tällöin yksikseni kun teen jotain, imuroin tai tiskaan, siinä sitä tulee ääneen suunniteltua jotain näin,
      joko heittisin nuo vanhat kupit roskiin tai muuta vastaavaa.

Toivon kuitenkin etten kauppareissulla höpötä ääneensä mitään.

• arvaaja.

Sinulle tulee jostain syystä aivokramppi ja tilanteenhallinta katoaa hetkittäin. Olet vammautunut vähintään jonkin verran. Nyt on viimeinen mahdollisuutesi tehdä jotain. Koska käytössä ei ole vielä sitä kramppeja ja vaurioita kokonaan parantavaa anti-glutamaattista injektiota niin on toimittava niillä keinoilla mitä on käytössä.

On toimittava ennen kuin vammaudut lisää. Lopeta alkoholin juonti kokonaan. Ei enää tippaakaan. Lepää riittävästi. Liiku, käy hierojalla yms mahdollisuuksien mukaan. Älä suorita. Vältä tapaturmia. Jne jne.

Pyri samalla luopumaan niistä turhista ajatuksista. Opettele niistä pois.

• Terveellistä

On tervettä ja yleensä mitä älykkäämpi ihminen on, sitä enemmän puhuu itsekseen.

• kjxnnxcjjfkkkf

Tähän on looginen selitys: tyhmä löytää aina itseään fiksumpaa juttuseuraa, älykkään on rupateltava keskenään. Joo, jospa tästä lähtis saunalle vettä lämmittämään.

• diagnoosi

Palat helvetin tulessa!
      Totisesti on sanottu niin!

• kli9.k

Itse palat.

• Stadilainen,

Taidat olla se Tamperelainen Samsung galaxy s 5 kauppias. No en ihmettele.

• räpätäti

Joskus puhun ja laulan ääneen. Sehän on vaan merkki siitä, että viihdyn itsekseni.

• Minä puhun

itsekseni, koska en tunne kuin yhden älykkään ihmisen.

• ikävät asiat ulos

Tuo alottajan kirjoitus oli kuin omani. Juuri noin pullahtaa minullakin ikivanha asia mieleen ja samoista syistä, kuitenkin ne asiat ,päätökset on tehty silloisen tiedon ,tilanteen valossa. Tosin nyt tekisin toisin jos tulisi asiat uudestaan. Skitsofrenia puhkee yleensä 20--40 vuoden ikäisenä, että en usko että se koskee sinua. Huudetaan vaan ja ajetaan pahat asiat ulos itsestämme.Jos huuto kiusaa itseäsi niin osta sellaiset korvanapit, silloin saadaan melskata vapaasti ja kukaan ei säikähdä

• Olen aina oikeassa

Minäkin rupattelen usin yksin, mutta vain kotona onneksi. Taitaa olla liian paljon asioita, josta pitää keskustella. Se hyvä puoli siinä on, ettei kukaan ole vänkäämässä omia ajatuksia väliin ja vänkäämässä vastaan.

• Kova jutustelija

Olen koko ikäni ollut äänessä tosin en itsekseni. Nyt kun tilanne on, ettei ole juttukavereita, puoliautomaattisesti ja joskus ihan refleksinomaisesti juttelen pari lausetta. Hyvä pitää jutustelutaitoa yllä jos vaikka vielä joskus sitä tarvitsisi.

En koe tilannetta mitenkään erikoiseksi. Enemmänkin tosiaan refleksi ja osin treeniä.

• Kaikki puhumme

itseksemme sillä on vain yksi mieli jakaantuneena eri näkökulmiin eli meihin ihmisiin ja muihin olentoihin/puihin ja luontoon. Kun puhut itseksesi puhut jumalan äänellä ja kuuntelet sen korvilla. Hallelujaaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1473
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      113
      951
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      781
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      48
      774
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      730
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      717
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      72
      697
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      689
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      677
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      68
      662
    Aihe