Ajattelin lähteä nyt Samba karnevaaliin, mutta kyselen ennen sitä, onko se kovastikin syntiä? Brasiliassahan se on uskonnollinen juhla, joka aloittaa paastokauden ennen pääsiäistä, mutta uskallanko silti katsoa ihan tarkkaan, kun siellä on kuitenkin niin paljon paljasta ihoa? Eikö sentään Jumala luonut ihmisen niin, että hänellä on aina paita päällä ja housut jalassa?
Onko Samba-Karnevaali
4
319
Vastaukset
- Samban harjoittamine
Toki voimme sanoa, etteihän hyvänen aika samba tai samba-karnevaali mitään syntiä olekaan, kunhan ei sitten ala harjoittamaan sambaa! Samban harjoittaminen on sentään tanssia ja siinä on silloin jo sielunvihollinen päässyt ihan sieluun asti!
Joku asiantuntevampia osaa kertoa, miten paljon tämä samba kauhistuttaa itseään Lutheria. - Letka Jenkka
Seinäjoen tangomarkkinoilla porukka pitää kyllä housut tiukasti jalassa, - joten sinne.
- Tradadathumta
Miustattekos Vesivehmaan jenkkaa pojat vielä, sillä meni nuoret sekä vanhat samanlailla, kun jenkantahti soi Vesivehmaalla, - ja homoista ei puhuttu mitään - eikä niitä hyppiny silmille edes tansseissa ja hypyissä kuten nykyään on tapana.
Oi, ihanat sambakarnevaalit! En muistanutkaan että ne on, osuin sattumalta kaupungille sopivasti niin että ennätin hetken aikaa ihailla kulkuetta. Mukavaa musiikkia, iloisia ihmisiä, hienoja pukuja - mikä valtava määrä hommaa että kaikki se on saatu aikaiseksi. Eipä siinä mitään syntiä ole.
Mutta vakavasti jos hetki puhutaan (vaikka aloitus taisi olla pilke silmäkulmassa tehty), synnistä siis. Rippikoulussa opetan, että syntiä on se, millä me rikomme itseämme, lähimmäistä tai Jumalaa vastaan. Tältä pohjalta on mielenkiintoista aina yhdessä pohtia onko tanssi/kävely/syöminen/laulaminen/yms syntiä. SItä oivallusta yritän saada aikaan, että usein se itse asia sinälläään ei ole syntiä, mutta me ihmiset saatamme käyttää sitä tavalla, joka sitten on väärin tekemistä.
Aija-pappi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855