Nordean Premium-etuudet

Premiumia

Olen Nordean premium-asiakas ja minulla on täten myös heidän premium Mastercardinsa. Tuohon liitetään käsittääkseni kaikenlaisia etuja aina sen mukaan miten arvokas asiakas heille on.

itselläni on käytössä tällä hetkellä sellainen etu, että kerään kaikista lentokenttäostoksista 4x pisteet, joita voin käyttää erilaisiin Nordean sijoitusinstrumentteihin.

Ihan uteliaisuudesta kyselisin minkälaisia etuja muilla on niin voin sitten ehkä kysellä moisia juttuja itsellenikin jos tarve vaatii? :)

25

11601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Premiumia

      Jaahas :)

      Taisi olla virhe kysyä, kun ei täällä allekirjoittaneen lisäksi näytä muita varakkaita olevan. :D

      • Kr. Pennonen

        Premium-jäsenyys. Varakkuuden mitta?!

        En ole syventynyt asiaan sen kummemmin. Totesin vain aikanaan, ettei juuri mistään pankkipalvelusta tarvitse maksaa juuri mitään. Jotain pientä ne veloittavat.

        Pitkään pienillä eläkkeillä sinnitelleinä meillä vaimoni kanssa on vuosittain vain 10 - 14 nousua emmekä silloinkaan osta kentiltä juuri mitään.
        Vesipullot maksoivat viimeeksi automaatissa 1,60€. Automaattiipisteitä ei kai tunneta.

        Viimeisten 2:n vuoden kulurakenteemme on ollut sellainen, että, paitsi Nordean, niin myöskin H-B:n ja Dansken instrumenttejä on mennyt myyntiin.


    • ökijhn

      Varakkuuden vai jättimäisen asuntolainan?

      Mitkäs tuon premiumin vaatimukset on?

      • Kr. Pennonen

        Premiumin vaatimukset? En tiedä.

        En ole ko. jäsenyyttä hakenut vaan se tarjottiin. Varmaan siitä silloin jotain selitettiinkin.
        Sama koskee kortin väriäkin. Olen tyytynyt siihen mitä minulle on pyytämättä annettu.

        Ainoa asia jossa olen esittänyt vaatimuksia ovat aikanaan lainat.
        Korko on ollut neuvottelukysymys ja vaatimukseni on ollut, etten lyhennä killinkiäkään ja se, että halutessani voin maksaa koko höskän pois ilman lisäkustannuksia.

        Ei taida vaatmattomuus kaunistaa?


    • 120k€

      Ei premium mitään tarpeellista tuonut, kauniin lehden sain.
      Aloittajan 4 x pisteet kenttäostoista naurettava etuisuus, kannattaisi oikeasti katsoa mitä raha tuottaa. Jos rahan tuotto alle 11-12% verotettavaa kohtuu riskillä, olisi syytä vakavasti tutkia vaihtoehtoja.

      Kun siirsin varallisuuttani pois, lakkasi "ilmaisten" palveluiden tarjonta.

      "Ilmaiset" palvelut eivät ole mitään ilmaisia, käyttämällä kyseisen pankin sijoitus instrumentteja häviää kymmeniä tai satoja kertoja näiden "ilmais"palveluiden hinnan.

      Voisin kirjoittaa pitkästikin kyseisestä rahalaitoksesta, mutta olen rauhoittunut muutamassa vuodessa, ja en halua edes miettiä menneitä.

      Nykyisin olen tyytyväinen kyseisen pankin käyttäjä, maksan palvelumaksut käyttämistäni palveluista, pankin kautta kulkee vuodessa noin 120¨000€. Suuntaan jos toiseenkin.

      Pankissa pyrin pitämään minimimäärän rahaa, menkööt sijoittamiseen heti kun sijoittamisen järkeväerä on koossa.

      Tulipa tilitettyä - Oikeastaan olen yllättynyt rauhallisuudesta tätä kirjoittaessani

    • Oh noees!

      Olet nyt sekoittanut Avainasiakkuuden ja Premium-asiakkuuden. Nolo juttu!

    • 120k€

      Ei tässä kukaan ole mitään sekoittanut, kaikki näyttävät ymmärtävän jutun juonen.
      Lähinnä aloittaja saattaa sekoittaa asioita.

      Jokaisen jolla Premium asiakkuus tulee varallisuudesta, tulee kaikenvaralta aktivoitua ja katsoa muita instrumentteja varallisuutensa hoitamiseksi.

      Valitettavasti viellä pitää hankkia elantoa töistä - boardaamme varmaan 10 minuutin sisällä, päivä reissussa - illaksi kotiin, mutta ei niillä siivillä.

    • Ja maailma pelastuu

      Minulla on semmoinen etu että kun en käytä S-etukorttia voin ostaa kaupungin halvinta bensaa ilman mitään keskittämisiä, sitten ostan ruokaa sieltä mistä milloinkin halvimmalla saan. Onko teillä näin fantastista etua.

    • 1615

      avainasiakkaana ei ainakaan tarvi mistään mitään maksaa...ja se avainasiakkuus ei tule velasta minulle, velat talosta on maksettu jo 1988.Millee lentopisteille en anna mitään arvoa.

    • ökijhn

      Dodii, katsotaanpa sitten

      http://www.nordea.fi/henkil%C3%B6asiakkaat/asiakasedut/etuohjelma ja asiakasedut/premium/1278492.html
      "Monia hyödyllisiä erityisetuja
      - Nordea Henkilöturvan normaalihinnasta -15 %:n alennus sekä kuolemanvaraturvan summan korotus 20 %.
      - Aktiivisalkkupalvelusta 6 kk:n maksuton kokeilu sekä 3 euron alennus kuukausimaksusta.
      - Huoneistokeskuksen, SKV Kiinteistövalitys ja HUOM! – 15 % :n alennus normaalista välityspalkkiosta sekä -10 % normaalista asuntovuokrauksen välityksestä.
      - Pääset tunnistautumalla jonon ohitse soittaessasi Nordea Asiakaspalveluun. Palveluaika ma-su 24h/vrk.
      - Lisäksi Avainasiakkaiden alennukset päivittäis- ja sijoituspalveluista."

      Eli toisin sanoen: saat alennuksia heidän kalliista palveluistaan. Todennäköisesti nuo alennukset saisi myös tinkaamalla tai (ehkä jopa moninkertaisena) vaihtamalla putiikkia.

      Itse olen "vain" avainasiakas, ja onhan se maksuton mastercard toki jonkinlainen etu, mutta siinä ne hyödyt suunnilleen olikin. (juu ei tarvitse tulla kertomaan mitään s-visasta, sellainenkin lompakosta löytyy - yhden kortin varaan ei kannata koskaan jättäytyä)

      Onko Nordea piilottanut etuohjelmatasovaatimukset julkisilta sivuilta kokonaan, vai enkö vain huomaa niitä?

    • IsoIsäX3

      Jos on perusasiakas, voi pankkien etuohjelmista ollakkin hyötyä.

      Mutta jos omaisuutta oikeasti käytetään ansaitsemiseen, on jokin muu palvelun tarjoaja edullisempi.

      Tällä kulu ja tuottoerolla voi helposti ostaa kyseiset "ilmaiset" palvelut ja asiat.

      Oikeasti ilmaista lounasta ei ole, vaikka joskus luonaan ilmaisuuden vaikutinta on vaikea löytää, mutta aina se siellä on.

    • kenenköhän etu?

      Nordean sijoitusinstrumentteihin sijoittaminen on lähinnä Nordean, ei asiakkaan etu. Sen verran kovat on rahastojen hallinnointipalkkiot.

    • Raha poikimaan

      Luuletko saavasi täältä meiltä 12-vuotiailta oikeita vastauksia.
      Olen itse pian 13v. sijoittajanero.

    • Premiumjäsen

      "Täten heidän premium mastercard". Siis ymmärräthän, että maksat tuosta kortista kuukausimaksua, et ole saanut sitä ilmaiseksi. Näillä kk maksuilla syöt sen 4x lougeissa, jos näitä käyttää. Pilipali kortti pilipali ihmisille.

      • kitupiikki

        Naurettava joukko touhuaa korttiensa kanssa.


      • KrPennonen

        En maksa kortista centtiäkään mutta premiumin etuja on hiljalleen kavennettu ja ryhdytty perimään erilaisia palvelumaksuja, pieniä mutta kuitenkin.

        Juuri nyt mieleeni tulee tallelokero. Vielä vuosi sitten sen vuosimaksu oli 40€ = 3,33€/kk. Nyt se on 7€/kk = 110%:n nousu. Uusia, muutaman €:n palvelumaksuja on tullut huomaamatta.
        Eihän noilla ole varsinaista, taloudellista merkitystä mutta tyyli on vastenmielinen.

        Saa nähdä josko ne jossakin vaiheessa ryhtyvät perimään kortistakin jotain perusmaksua. Tällä hetkellä ei sentään.


    • 100laskuavuodessa

      Maksupalveluetu poistui ja nyt laskun maksaminen maksupalvelukuoressa maksaa 2,25E/lasku myös avainasiakkailta.

    • Premiumopiskelija

      Käytännössähän tää premium on nykyään lähes sama kuin avainasiakas. Muutama extra palvelu (maksullinen) on saatavilla, jos jotain lakimiehiä tms. tarvii, ja "henkilökohtainen pankkineuvoja" käyttää titteliä "varainhoitaja".

    • tyrter

      premiumasiakkaana sain tallelokeron 3,5e/kk hintaan mutta 'tiputtuani' avainasiakkaaksi lokero maksaa 5e/kk....siinä ainoa ero.Kaikki muu on maksutonta, ainakin toistaiseksi.'Tipuin', kun lopetin 'sijoitukset' ja siirsin rahani takaisin ihan tilille.

      • AnnaMunKaikkiKestää

        Ei varallisuuden siirrosta sijoituksista tilille mihinkään premiumista putoa.

        Et taida olla oikeasti premiumasiakas?


      • 778855
        AnnaMunKaikkiKestää kirjoitti:

        Ei varallisuuden siirrosta sijoituksista tilille mihinkään premiumista putoa.

        Et taida olla oikeasti premiumasiakas?

        Koita kestää mutta nii vaa on.


    • AnnaMunKaikkiKestää

      Ehkäpä tästä ei kannata keskustella.
      Itse olin jonkin aikaa premiumasiakas ihan tilillä olevalla rahalla, kunnes raha löysi paremman kodin pankin ulkopuolella.

      Premium ei tuonut mitään reaalista hyötyä, lehden. Uuden nimetyn palvelujenkilon vanhan 20 vuotta palvelleen tilalle, tämä oli todellinen huononnus.

      • tyrter

        No, jos sulla oli sitten niitä muita 'ominaisuuksia'/'toimintoja'/tai jotain mitä niitä nyt pitää olla jokin määrätty kappalemäärä. Mulla piti olla 5 eri juttua että pääsi avain asiakkaaksi ja kun sitten ne sijoitukset muutti sitä kappalemäärää yhdellä suuremmaksi niin olinkin yhtäkkiä premium...ja kun lopetin ne sijoitukset, niin ei muuta kuin takaisin avaimeksi.Mutta ei se mitään haittaa, se 5e hinta tallelokerosta ei merkkaa mitään, kun ei ole mitään muuta eroa hinnoittelussa, toistaiseksi.
        En pitänyt tyylistä jolla painostettiin lisäämään sinne sijoituksiin, sehän on ilmaista pelirahaa niille sijoitusten hoitajille, pelaavat pankille suuria voittoja asiakkaitten rahoilla.Oikein loukkaantui jotenkin kun en jatkanut pelirahan antamista.


      • jklkg
        tyrter kirjoitti:

        No, jos sulla oli sitten niitä muita 'ominaisuuksia'/'toimintoja'/tai jotain mitä niitä nyt pitää olla jokin määrätty kappalemäärä. Mulla piti olla 5 eri juttua että pääsi avain asiakkaaksi ja kun sitten ne sijoitukset muutti sitä kappalemäärää yhdellä suuremmaksi niin olinkin yhtäkkiä premium...ja kun lopetin ne sijoitukset, niin ei muuta kuin takaisin avaimeksi.Mutta ei se mitään haittaa, se 5e hinta tallelokerosta ei merkkaa mitään, kun ei ole mitään muuta eroa hinnoittelussa, toistaiseksi.
        En pitänyt tyylistä jolla painostettiin lisäämään sinne sijoituksiin, sehän on ilmaista pelirahaa niille sijoitusten hoitajille, pelaavat pankille suuria voittoja asiakkaitten rahoilla.Oikein loukkaantui jotenkin kun en jatkanut pelirahan antamista.

        Olen kuvitellut, että avainasiakkaan ja premiumin ainut ero on euromäärissä? Nordea on tehokkaasti piilottanut yksityiskohdat tässäkin asiassa.

        En kuitenkaan oikein ymmärrä miksi kukaan pitäisi premium-ehtojen mukaisen rahasumman tilillä (muuten kuin tilapäisesti esim. asunnonvaihdon yhteydessä) mutta ei sitten raaski laittaa vaikka 500 euroa indeksirahastoon, joka todennäköisesti (suht korkeasta kustannustasosta huolimatta) tuottaa monin verroin paremmin kuin pankkitili. Lisäksi etutili on eri ryhmässä kuin muut sijoitustilit, joten noistakin saa helposti kaksi eri tuoteryhmää. Ihan perusasiakkuus tuottaa jo kolme tasoa (pankkitunnukset sähköinen tiliote tai elasku kortti). "Sijoittajan kaupankäyntipalvelut" on hieman epäselvä, tarkoittaako se yleensä salkkupalveluita vai tarkoittaako se että "säästäjän palvelu" -niminen palvelupaketti ei riitä? Joka tapauksessa, hyvin pienellä panostuksella saa 6 tuoteryhmää kokoon.

        Pankin painostuksesta pääsee eroon sillä, että sanoo ettei kiinnosta. Jos eivät usko, seuraavalla kertaa jättää vastaamatta puheluun.


      • tyrter
        jklkg kirjoitti:

        Olen kuvitellut, että avainasiakkaan ja premiumin ainut ero on euromäärissä? Nordea on tehokkaasti piilottanut yksityiskohdat tässäkin asiassa.

        En kuitenkaan oikein ymmärrä miksi kukaan pitäisi premium-ehtojen mukaisen rahasumman tilillä (muuten kuin tilapäisesti esim. asunnonvaihdon yhteydessä) mutta ei sitten raaski laittaa vaikka 500 euroa indeksirahastoon, joka todennäköisesti (suht korkeasta kustannustasosta huolimatta) tuottaa monin verroin paremmin kuin pankkitili. Lisäksi etutili on eri ryhmässä kuin muut sijoitustilit, joten noistakin saa helposti kaksi eri tuoteryhmää. Ihan perusasiakkuus tuottaa jo kolme tasoa (pankkitunnukset sähköinen tiliote tai elasku kortti). "Sijoittajan kaupankäyntipalvelut" on hieman epäselvä, tarkoittaako se yleensä salkkupalveluita vai tarkoittaako se että "säästäjän palvelu" -niminen palvelupaketti ei riitä? Joka tapauksessa, hyvin pienellä panostuksella saa 6 tuoteryhmää kokoon.

        Pankin painostuksesta pääsee eroon sillä, että sanoo ettei kiinnosta. Jos eivät usko, seuraavalla kertaa jättää vastaamatta puheluun.

        vuosittaisessa tapaamisessa se uusi varallisuudenhoitaja vai mikä lie titteli sillä olikaan,yritti painostaa.Se edellinen sijoitusneuvoja avainasiakkuuden aikana sensijaan oli erittäin miellyttävä ja toivottavasti on sama seuraavalla tapaamisella.
        Meillä ei ole mitään erityitarpeita sen rahan tuoton suhteen, olemme lapseton pari ja vanhoja kääkkäräisiä jo. Olemassa olevat rahat riittää meille ja joka kk tulee lisää eläkkeen muodossa. Perikuntaa emme aio rikastuttaa.Eli 0-korkokin käy.Se, että on 65 ikäinen säilyttää saavutetun avain asiakkuuden vaikka muut muuttuisiki. Eli kun kaikki on ilmaista lukuunottamatta tuota tallelokeroa, se riittää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe