Mitähän Jumala miettii tästä?

Tiede on mennyt eteenpäin kuin luotijuna ja Jumala on jäänyt viheltelemään laiturille itsekseen, mutta tuleeko seuraavasta tiedeuutisesta kenties jonkinlainen Jumalan kirous yllemme, vai osoittaako Jumala muilla keinoin, että ei pidä kehityksen kulusta:

http://www.bbc.com/news/science-environment-27765974

Ihminen on kaikessa viisaudessaan keksinyt keinon, että miten me pääsemme lopullisesti eroon Jumalan luomasta lajista, eli geenitekniikka antaa avaimet tehdä suunniteltu sukupuutto ja tämä tulee koskemaan malariaa levittävää hyttyslajia, etenkin sen lajin naaraita.

Vaikutukset ekosysteemiin tulisivat olemaan hyvin vähäiset ja positiiviset asiat hyvin mittavat.

Mitäpä Jumala miettii siitä, että ihminen tarkoituksella tappaa sukupuuttoon Hänen viisaudella luoman lajinsa?

Vai onko Jumala vain hiljaa ja seuraa vaivaantuneena sivusta, kun Hänen suurella vaivalla luomaansa mukavaa hyttystä hävitetään maapallolta geenitekniikan luoman tiedon avulla?

Veikkaan että on hiljaa, eikä eväänsä väräytä, kuten ei missään muussakaan asiassa.

7

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika monista ikävistä Raamatun jumalan luomista asioista olisi kiva päästä lopullisesti eroon.

      Yksi täysin hyödytön verenhimoinen (kuten luojansakin) olento on punkki.
      Niitä Suomen maassammekin on ihan kiusaksi asti.

      Muistan itse eräänä kesänä kuinka rakkaan lemmikkikoiramme turkista ja pään alueelta saimme nyhtää toistakymmentä punkkia lyhyen metsäkeikan jälkeen.
      Punkkien poistamisessa kannattaa pitää kiirettä sillä mitä kauemmin punkki on iholla sitä suurempi riski on sairastua vakavastikin infektioihin kuten esim. Borreliaan
      http://www.thl.fi/fi_FI/web/infektiotaudit-fi/borrelia

      En yhtään tiedä, että kuinka se Raamatun Nooa pärjäsi kaikkien niiden verta imevien matkakumppaniensa kanssa siellä arkissaan?
      Varovainenhan sen Nooan täytyi olla, ettei huitaissut sitä viimeistä hyttystä vahingossa hengiltä, tai tallonut viininhuuruissaan sitä punkkipariskuntaa?

    • Iankaikkinen henki,

      Mitä horajat puskajussi?
      eläväksi tekevä ELÄMÄ!

      Ilman elämää ei sinuakaan olisi. Kaikki mikä on elävää on Jumalasta, sillä Hän on ELÄMÄ ITSE.

      HÄN on luonut ensin näkymättömät maailmat ja henkivallat ja senjälkeen vasta tämän materiaalisen maailman kaikkeuden.

      Elävä olevaisuus ja tietoisuus on iänkaikkista, koska ilman ELÄMÄÄ ei olisi mitään elämää.

      Jumala ei siis voi kuolla, koska Hänellä ei ole alkua, eikä loppua.

      Revi siitä!

      • >>> Ilman elämää ei sinuakaan olisi. Kaikki mikä on elävää on Jumalasta, sillä Hän on ELÄMÄ ITSE. >>>

        Mikähän sadoista jumalista on tällä kertaa keskutelun kohteena?

        >>> HÄN on luonut ensin näkymättömät maailmat ja henkivallat ja senjälkeen vasta tämän materiaalisen maailman kaikkeuden. >>>

        Mainitsemastasi asiasta ei ole edes yhtä merkkiä missään, jos ei oteta huomioon eräitä beduiinien tarinoita muutaman tuhannen vuoden takaa.


        >>> Elävä olevaisuus ja tietoisuus on iänkaikkista, koska ilman ELÄMÄÄ ei olisi mitään elämää. >>>

        Juu, en ymmärtänyt.

        >>> Jumala ei siis voi kuolla, koska Hänellä ei ole alkua, eikä loppua. >>>

        Tai sitten sellainen ei voi kuolla, jota ei ole koskaan ollutkaan.

        >>> Revi siitä! >>>

        No sinun mielipiteesi on revitty palasiksi aika nopeasti.

        Jumalat ovat täysin yhdentekeviä mielikuvitushahmoja, joista ei näy edes yhtä pienen pientä merkkiä missään.

        Mikä se sellainen jumala on, joka ei kykene itseään esiin tuomaan?

        Ehkäpä jumalien synnytyskurssilla pitäisi ensimmäisenä käydä joku konsultti pitämässä luennon siitä, että miten olen uskottavasti jumala.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Ilman elämää ei sinuakaan olisi. Kaikki mikä on elävää on Jumalasta, sillä Hän on ELÄMÄ ITSE. >>>

        Mikähän sadoista jumalista on tällä kertaa keskutelun kohteena?

        >>> HÄN on luonut ensin näkymättömät maailmat ja henkivallat ja senjälkeen vasta tämän materiaalisen maailman kaikkeuden. >>>

        Mainitsemastasi asiasta ei ole edes yhtä merkkiä missään, jos ei oteta huomioon eräitä beduiinien tarinoita muutaman tuhannen vuoden takaa.


        >>> Elävä olevaisuus ja tietoisuus on iänkaikkista, koska ilman ELÄMÄÄ ei olisi mitään elämää. >>>

        Juu, en ymmärtänyt.

        >>> Jumala ei siis voi kuolla, koska Hänellä ei ole alkua, eikä loppua. >>>

        Tai sitten sellainen ei voi kuolla, jota ei ole koskaan ollutkaan.

        >>> Revi siitä! >>>

        No sinun mielipiteesi on revitty palasiksi aika nopeasti.

        Jumalat ovat täysin yhdentekeviä mielikuvitushahmoja, joista ei näy edes yhtä pienen pientä merkkiä missään.

        Mikä se sellainen jumala on, joka ei kykene itseään esiin tuomaan?

        Ehkäpä jumalien synnytyskurssilla pitäisi ensimmäisenä käydä joku konsultti pitämässä luennon siitä, että miten olen uskottavasti jumala.

        Etkö usko, että OLI, ON ja TULEE AINA OLEMAAN elävä tietoisuus, ELÄMÄ, (=sama kun JUMALA) joka pitää sisällään kaiken olevaisuuden? Minä uskon että ilman ELÄMÄÄ ei olisi koko olevaisuutta. Sano sinä Jumalaa miksi haluat, mutta minulle se merkitsee elämää.

        Jumala OLI, ON ja TULEE AINA OLEMAAN. Siis ELÄMÄ ITSE!


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Etkö usko, että OLI, ON ja TULEE AINA OLEMAAN elävä tietoisuus, ELÄMÄ, (=sama kun JUMALA) joka pitää sisällään kaiken olevaisuuden? Minä uskon että ilman ELÄMÄÄ ei olisi koko olevaisuutta. Sano sinä Jumalaa miksi haluat, mutta minulle se merkitsee elämää.

        Jumala OLI, ON ja TULEE AINA OLEMAAN. Siis ELÄMÄ ITSE!

        >>> Etkö usko, että OLI, ON ja TULEE AINA OLEMAAN elävä tietoisuus, ELÄMÄ, (=sama kun JUMALA) joka pitää sisällään kaiken olevaisuuden? Minä uskon että ilman ELÄMÄÄ ei olisi koko olevaisuutta. Sano sinä Jumalaa miksi haluat, mutta minulle se merkitsee elämää.

        Jumala OLI, ON ja TULEE AINA OLEMAAN. Siis ELÄMÄ ITSE! >>>

        Mitä tuo sekava höpinä tarkoitti? Ja CAPS LOCK ei tee typeryydestä sen fiksumpaa.

        Olet keksinyt itse jumalasi ja sitten määrittelet sille aivopieruja tyyliin elämä on jumala, joka pitää sisällään liirum laarum luu.

        Minä uskon, että puun lehdet liikkuvat tuulessa siksi, koska siellä on pieniä näkymättömiä ökkömönkiäisiä, jotka ottavat tuulella puun lehdestä kiinni ja heiluttavat niitä.

        Jumalaasi ei ole koskaan ollut, vaan ihminen on itse keksinyt jumalat selittämään asioita, joita ei luolistaan aiemmin kyennyt selittämään. Lisäksi jumalia tarvittiin taikaukoisten barbaaristen villien palvontamenoissa tuomaan sotaonnea ja muuta mukavaa.

        Nyt jumalat on poistettu järkevistä yhteiskunnista omiin hiekkalaatikoihinsa, joissa jumalat ja niihin uskovat voivat heitellä hiekkaa toisten silmiin ja tapellka siitä, että kenen jumala on paras jumala.

        Nykyään voi halutessaan kieltäytyä myös koulussa kuulemasta sanaakaan jumalastasi ja jumalaasi ei tunnu sekään asia yhtään haittaavan, kun ei ole vastaankaan pistänyt.

        Lainsäädäntö on hylännyt jumalasi, eikä jumalan tahtoon enää kukaan järkevä ihminen viittaa eduskunnassakaan, kun vielä 50 vuotta sitten jumalan tahto oli hyvin yleinen argumentti asioista keskusteltaessa.

        Jumalasi on poistettu kaikkialta ja ne on siivottu omiin pieniin hiekkalaattikoihinsa, joissa muutamat ihmiset leikkivät jumaliensa kanssa tyytyväisinä, mutta noin yleisesti jumalilla ei ole enää onneksi mitään valtaa mihinkään.

        Kunhan vielä Suomessakin valtio ja kirkko erotetaan toisistaan, niin se on jumalalle moro vaan sen jälkeen ja tuho on varma. Ja kukaan ei vie haudalle kukkia tai käy siellä tanssaamassa.


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Etkö usko, että OLI, ON ja TULEE AINA OLEMAAN elävä tietoisuus, ELÄMÄ, (=sama kun JUMALA) joka pitää sisällään kaiken olevaisuuden? Minä uskon että ilman ELÄMÄÄ ei olisi koko olevaisuutta. Sano sinä Jumalaa miksi haluat, mutta minulle se merkitsee elämää.

        Jumala OLI, ON ja TULEE AINA OLEMAAN. Siis ELÄMÄ ITSE! >>>

        Mitä tuo sekava höpinä tarkoitti? Ja CAPS LOCK ei tee typeryydestä sen fiksumpaa.

        Olet keksinyt itse jumalasi ja sitten määrittelet sille aivopieruja tyyliin elämä on jumala, joka pitää sisällään liirum laarum luu.

        Minä uskon, että puun lehdet liikkuvat tuulessa siksi, koska siellä on pieniä näkymättömiä ökkömönkiäisiä, jotka ottavat tuulella puun lehdestä kiinni ja heiluttavat niitä.

        Jumalaasi ei ole koskaan ollut, vaan ihminen on itse keksinyt jumalat selittämään asioita, joita ei luolistaan aiemmin kyennyt selittämään. Lisäksi jumalia tarvittiin taikaukoisten barbaaristen villien palvontamenoissa tuomaan sotaonnea ja muuta mukavaa.

        Nyt jumalat on poistettu järkevistä yhteiskunnista omiin hiekkalaatikoihinsa, joissa jumalat ja niihin uskovat voivat heitellä hiekkaa toisten silmiin ja tapellka siitä, että kenen jumala on paras jumala.

        Nykyään voi halutessaan kieltäytyä myös koulussa kuulemasta sanaakaan jumalastasi ja jumalaasi ei tunnu sekään asia yhtään haittaavan, kun ei ole vastaankaan pistänyt.

        Lainsäädäntö on hylännyt jumalasi, eikä jumalan tahtoon enää kukaan järkevä ihminen viittaa eduskunnassakaan, kun vielä 50 vuotta sitten jumalan tahto oli hyvin yleinen argumentti asioista keskusteltaessa.

        Jumalasi on poistettu kaikkialta ja ne on siivottu omiin pieniin hiekkalaattikoihinsa, joissa muutamat ihmiset leikkivät jumaliensa kanssa tyytyväisinä, mutta noin yleisesti jumalilla ei ole enää onneksi mitään valtaa mihinkään.

        Kunhan vielä Suomessakin valtio ja kirkko erotetaan toisistaan, niin se on jumalalle moro vaan sen jälkeen ja tuho on varma. Ja kukaan ei vie haudalle kukkia tai käy siellä tanssaamassa.

        Saatana on sinun jumalasi ja häntä palvot tuossakin viestissä.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Ilman elämää ei sinuakaan olisi. Kaikki mikä on elävää on Jumalasta, sillä Hän on ELÄMÄ ITSE. >>>

        Mikähän sadoista jumalista on tällä kertaa keskutelun kohteena?

        >>> HÄN on luonut ensin näkymättömät maailmat ja henkivallat ja senjälkeen vasta tämän materiaalisen maailman kaikkeuden. >>>

        Mainitsemastasi asiasta ei ole edes yhtä merkkiä missään, jos ei oteta huomioon eräitä beduiinien tarinoita muutaman tuhannen vuoden takaa.


        >>> Elävä olevaisuus ja tietoisuus on iänkaikkista, koska ilman ELÄMÄÄ ei olisi mitään elämää. >>>

        Juu, en ymmärtänyt.

        >>> Jumala ei siis voi kuolla, koska Hänellä ei ole alkua, eikä loppua. >>>

        Tai sitten sellainen ei voi kuolla, jota ei ole koskaan ollutkaan.

        >>> Revi siitä! >>>

        No sinun mielipiteesi on revitty palasiksi aika nopeasti.

        Jumalat ovat täysin yhdentekeviä mielikuvitushahmoja, joista ei näy edes yhtä pienen pientä merkkiä missään.

        Mikä se sellainen jumala on, joka ei kykene itseään esiin tuomaan?

        Ehkäpä jumalien synnytyskurssilla pitäisi ensimmäisenä käydä joku konsultti pitämässä luennon siitä, että miten olen uskottavasti jumala.

        bushmanni kirjoitti: «Tai sitten sellainen ei voi kuolla, jota ei ole koskaan ollutkaan.»

        Tässä on niin syvällinen viisaus, että se ansaitsee tulla nostetuksi esiin vaikka vähän ketjun aiheesta poiketenkin.

        Miten saat kuolemattomuuden?

        Ymmärtämällä, että se, minkä kuolemaa olet pelännyt, ei oikeasti ole koskaan ollutkaan olemassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe