kotiviini ongelma

huonomuistinen.

Unohdin poistaa viinistä hiilidioksidit ennen kuin laitoin käymisenpysäyttäjän ja muut aineet, onko viinini siis pilalla?

8

4209

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20v kokemus

Ei ole, sait luultavasti raikkaampaa viiniä. Itse en koskaan poista hiilidioksidia.

• tyhmä

aattelin tehhä viiniä tekemistäni marjamehuista mutta onko nyt sitte ongelmana atamoni

• Nreo

Ei ole, tee ohjeen mukaan, ole sokerin kanssa tarkkana. Itse olen saanut parhaat viinit itse tehdystä mustaherukkaviinimarjamehusta.

• viiniä

Miten hiilidioksini poistetaan? onko se pinnassa?

• Vaahdota viini kauha

Sekoita viiniä reippaasti niin, että kuohuu. Itse olen kaatanut astiasta toiseen muutaman kerran (3-5 kertaa). Hiilidioksidi ei ole pinnassa. Se on sitoutunut viinimehuun ja antaa sille sen poreilevan maun. Hiilidioksidi sinänsä ei pilaa viiniä, mutta pitää viinin sameana.

• Ei ole pilalla

Ei ole ei. Poista hiilidioksini kaatelemalla viiniä astiasta toiseen ja anna sen jälkeen seisoa pari päivää, jotta sakka laskee pohjalle.

• Viininoviisi

Mikään astiasta toiseen liruttelu ei poista hiilidioksia nimeksikään. peukku vesilukon rei'än paikalle. reipas ote astian kahvoista ja sitten kunnolla riepottelemaan. itselläni kesti noin tunnin. kädet kipeänä seuraavan päivän. hiilidioksidin poistoon myydään myös akvaariopumppu peritaatteella toimivia hiilidioksidin poistajia, kuulemma poistaa hiilidioksidin noin 3:ssa tunnissa. hankittu mutta ei kertaakaan vielä kokeiltu.

• mummelii

Minä poistan hiilidioksidia nostelemalla ja valuttamalla siivilän läpi. Aikaahan siinä menee, mutta hyvää tulee. Helpompaa kuin ravistelu!
        Onko sulla muuten kolme kättä?. Jos sulla on peukalo vesilukon paikalla, niin yhdellä vai kahdella kädellä riepottelet?
        Minä riepottelen pönttöä vain alussa tasaisen käymisen varmistamiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      79
      1110
    2. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      111
      1110
    3. haluaisin paljastaa

Kuka tämä :/ on
      Ikävä
      77
      571
    4. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      47
      493
    5. Hyvää yötä kaipaamalleni

Vanhwmmalle naiselle, olet rakas❤️❤️
      Ikävä
      16
      460
    6. Taiteiden yö

Kuhmon taiteiden yössä tapahtui. Tsat satss saaatts... Ja Sammon takoja... Tsat satss saaatts...
      Kuhmo
      8
      456
    7. Nainen, onko se nalle hehkuttelija poistunut keskuudestamme?

Ei ole näkynyt, joten onkohan. R.I.P :/
      Ikävä
      112
      441
    8. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      43
      428
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä