kotiviini ongelma

huonomuistinen.

Unohdin poistaa viinistä hiilidioksidit ennen kuin laitoin käymisenpysäyttäjän ja muut aineet, onko viinini siis pilalla?

8

4129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20v kokemus

Ei ole, sait luultavasti raikkaampaa viiniä. Itse en koskaan poista hiilidioksidia.

• tyhmä

aattelin tehhä viiniä tekemistäni marjamehuista mutta onko nyt sitte ongelmana atamoni

• Nreo

Ei ole, tee ohjeen mukaan, ole sokerin kanssa tarkkana. Itse olen saanut parhaat viinit itse tehdystä mustaherukkaviinimarjamehusta.

• viiniä

Miten hiilidioksini poistetaan? onko se pinnassa?

• Vaahdota viini kauha

Sekoita viiniä reippaasti niin, että kuohuu. Itse olen kaatanut astiasta toiseen muutaman kerran (3-5 kertaa). Hiilidioksidi ei ole pinnassa. Se on sitoutunut viinimehuun ja antaa sille sen poreilevan maun. Hiilidioksidi sinänsä ei pilaa viiniä, mutta pitää viinin sameana.

• Ei ole pilalla

Ei ole ei. Poista hiilidioksini kaatelemalla viiniä astiasta toiseen ja anna sen jälkeen seisoa pari päivää, jotta sakka laskee pohjalle.

• Viininoviisi

Mikään astiasta toiseen liruttelu ei poista hiilidioksia nimeksikään. peukku vesilukon rei'än paikalle. reipas ote astian kahvoista ja sitten kunnolla riepottelemaan. itselläni kesti noin tunnin. kädet kipeänä seuraavan päivän. hiilidioksidin poistoon myydään myös akvaariopumppu peritaatteella toimivia hiilidioksidin poistajia, kuulemma poistaa hiilidioksidin noin 3:ssa tunnissa. hankittu mutta ei kertaakaan vielä kokeiltu.

• mummelii

Minä poistan hiilidioksidia nostelemalla ja valuttamalla siivilän läpi. Aikaahan siinä menee, mutta hyvää tulee. Helpompaa kuin ravistelu!
        Onko sulla muuten kolme kättä?. Jos sulla on peukalo vesilukon paikalla, niin yhdellä vai kahdella kädellä riepottelet?
        Minä riepottelen pönttöä vain alussa tasaisen käymisen varmistamiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      252
      2947
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2882
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27