Unohdin poistaa viinistä hiilidioksidit ennen kuin laitoin käymisenpysäyttäjän ja muut aineet, onko viinini siis pilalla?
kotiviini ongelma
8
3343
Vastaukset
- 20v kokemus
Ei ole, sait luultavasti raikkaampaa viiniä. Itse en koskaan poista hiilidioksidia.
- tyhmä
aattelin tehhä viiniä tekemistäni marjamehuista mutta onko nyt sitte ongelmana atamoni
- Nreo
Ei ole, tee ohjeen mukaan, ole sokerin kanssa tarkkana. Itse olen saanut parhaat viinit itse tehdystä mustaherukkaviinimarjamehusta.
- viiniä
Miten hiilidioksini poistetaan? onko se pinnassa?
- Vaahdota viini kauha
Sekoita viiniä reippaasti niin, että kuohuu. Itse olen kaatanut astiasta toiseen muutaman kerran (3-5 kertaa). Hiilidioksidi ei ole pinnassa. Se on sitoutunut viinimehuun ja antaa sille sen poreilevan maun. Hiilidioksidi sinänsä ei pilaa viiniä, mutta pitää viinin sameana.
- Ei ole pilalla
Ei ole ei. Poista hiilidioksini kaatelemalla viiniä astiasta toiseen ja anna sen jälkeen seisoa pari päivää, jotta sakka laskee pohjalle.
- Viininoviisi
Mikään astiasta toiseen liruttelu ei poista hiilidioksia nimeksikään. peukku vesilukon rei'än paikalle. reipas ote astian kahvoista ja sitten kunnolla riepottelemaan. itselläni kesti noin tunnin. kädet kipeänä seuraavan päivän. hiilidioksidin poistoon myydään myös akvaariopumppu peritaatteella toimivia hiilidioksidin poistajia, kuulemma poistaa hiilidioksidin noin 3:ssa tunnissa. hankittu mutta ei kertaakaan vielä kokeiltu.
- mummelii
Minä poistan hiilidioksidia nostelemalla ja valuttamalla siivilän läpi. Aikaahan siinä menee, mutta hyvää tulee. Helpompaa kuin ravistelu!
Onko sulla muuten kolme kättä?. Jos sulla on peukalo vesilukon paikalla, niin yhdellä vai kahdella kädellä riepottelet?
Minä riepottelen pönttöä vain alussa tasaisen käymisen varmistamiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075718Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453743Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4572629Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2661662- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321333Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151326- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521220