Älkää syökö neuroleptejä! Varoitus!

Vastustaja.

Muistakaa myös. että lääkärit ja hoitajat vähättelevät näitä oireita rahoittaakseen kieroa toimintaansa!

Lukekaa tarkasti kaikki alla oleva.

Tälle palstalle voisimme alkaa kaikki miettimään, miten aloittaa vastustaminen psykiatrian mielivallalle. Muistakaa myös pakkohoitoadressi:
http://www.adressit.com/psykiatrisen_pakkohoidon_lakkauttaminen

http://fi.wikipedia.org/wiki/Antipsykoottiset_lääkkeet

"Osa neuroleptien haittavaikutuksista ilmenee parin viikon sisällä lääkityksen aloittamisesta, mutta toiset haittavaikutukset saattavat ilmetä vasta kuukausia tai vuosia lääkityksen aloittamisen jälkeen.[13]

Neuroleptien antikolinerginen vaikutus saattaa aiheuttaa häiriöitä potilaan verenkierrossa, rauhastoiminnoissa kuten hormonien erityksessä, ruoansulatuksessa, virtsaelinten toiminnoissa[14] sekä unen-[15] ja lämmönsäätelyssä[16]. Muita antikolinergisiä haittavaikutuksia ovat esimerkiksi muistin ja ajatustoimintojen heikkeneminen, kiihtyneisyys, sekavuus, näköhäiriöt ja hallusinaatiot[17].

Neuroleptien korkea-annoksinen, pitkäkestoinen käyttö voi aiheuttaa pysyviä vahinkoja aivojen tunne-elämää ja älyllisiä toimintoja sääteleville osille.[18] Tämän johdosta niiden käyttö tulisi rajoittaa lyhimpään tarpeelliseen määrään ja aikaan, sekä ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.

Neuroleptien säännöllinen pitkäaikaiskäyttö voi johtaa myös tardiiviin dyskinesiaan, joka ilmenee useimmiten suun ja kielen, joskus myös vartalon lihasten matomaisina pakkoliikkeinä, kasvojen nykimisenä tai vapinana.[13][19] Tardiivi dyskinesia on sitä yleisempää, mitä pidempään lääkitystä on käytetty. Oireyhtymä korjautuu hyvin hitaasti lääkityksen lopettamisen jälkeen ja jää usein pysyväksi.[18][19]

Neuroleptit voivat aiheuttaa haittavaikutuksia myös motoriikan, aineenvaihdunnan, immuunipuolustusjärjestelmän ja sydän-verisuonielimistön alueilla.[20] Alankomaissa tehdyn farmakoepidemiologisen tutkimuksen mukaan neuroleptien käyttö skitsofreenikoilla ja skitsoaffektiivisesta häiriöstä kärsivillä johtaa viisinkertaiseen riskiin sairastua diabetekseen.

Neuroleptit lamaavat autonomista hermostoa mikä voi johtaa muun muassa ummetukseen ja suun kuivumiseen. Neuroleptit aiheuttavat usein myös väsymystä. Monet neuroleptit lihottavat ja ne voivat aiheuttaa vakavia, kuolemaanjohtavia sydänhäiriöitä. Lisäksi neuroleptien pitkäaikaiskäyttö lisää riskiä sairastua diabetekseen.[21]

Neuroleptien aiheuttamiin neurologisiin haittavaikutuksiin kuuluvat epileptiset kohtaukset ja kognitiiviset häiriöt, kuten muistin ja ajatustoimintojen heikkeneminen.[22][23]

Neuroleptit voivat aiheuttaa myös kiihtyneisyyttä, hallusinaatiota, sekavuutta ja näköhäiriöitä.[23][24] Neuroleptien käyttö lisää merkittävästi vanhusten kaatumistapaturmia.[25][26][27] Lisäksi neuroleptien on todettu nopeuttavan dementian etenemistä.[2]

Neuroleptit saattavat aiheuttaa ekstrapyramidaalioireita, jotka ilmenevät kaulan, niskan, silmien ja vartalon lihasten kivuliaina kouristuksina, pakonomaisena motorisena levottomuutena, lepovapinana, köpöttävänä kävelynä, motoriikan hidastumisena, lihasjäykkyytenä tai kasvojen ilmeettömyytenä.[19] Neuroleptit saattavat aiheuttaa epileptisia kouristuskohtauksia myös ei-epileptikoille.[28]

Neuroleptien pitkäaikaiskäyttö voi johtaa kyvyttömyyteen kokea nautintoa. Lisäksi neuroleptit aiheuttavat usein sukupuolitoimintojen häiriöitä.[22]

Noin joka viidellekymmenennelle potilaalle kehittyy maligni eli pahanlaatuinen neuroleptioireyhtymä[29]. Malignissa neuroleptioireyhtymässä kuolleisuus on varsin suuri huolimatta aktiivisista hoitotoimenpiteistä[1], minkä vuoksi noin 10 prosenttia potilaista menehtyy[29]. Neuroleptioireyhtymä kehittyy yleensä lääkityksen muutoksen jälkeen nopeasti vuorokauden tai muutaman viikon kuluttua. Yleisimpiä oireita ovat vaikea lihasjäykkyys, vapina, kuume, vireyden heikkeneminen ja autonomisen hermoston toiminnan häiriöt.[30] Neuroleptioireyhtymä vaatii neuroleptilääkityksen lopettamista ja kiireellistä sairaalahoitoa.

Epätyypilliset neuroleptit, erityisesti olantsapiini, aiheuttavat perinteisiä neuroleptejä enemmän painon nousua.[31]

Neuroleptien käyttö lyhentää huomattavasti käyttäjiensä elinikää kohonneen itsemurhariskin ja keskushermoston toimintahäiriöiden aiheuttamien sairauksien takia.

Uusin tutkimus on antanut viitteitä siitä, että neuroleptien säännöllinen käyttö kutistaa aivoja merkittävästi jo muutamassa vuodessa.[32][33] Toisen tutkimuksen mukaan jo yksi annos Haloperidol-neuroleptilääkettä aiheutti hetkellistä aivojen koon pienentymistä muutamassa tunnissa annoksen saannin jälkeen.[34]

Neuroleptien käyttö ja erityisesti lääkitysmuutokset aiheuttavat helposti välittäjäainemäärien pienentymistä aivoissa."

11

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

Miten mielestäsi pitäisi hoitaa esim vakavaa skitsofreniaa sairastavia, joille tulee ilman lääkitystä psykoosi?? Se on potilaille täyttä helvettiä ja painajaista ja lääkkeillä se estetään. Mieluummin mahdolliset haittavaikutukset, kuin loputon painajainen ja kauhu psykoosissa. Tiedän useamman neuroleptejä jo vuosia syöneen, joille ei ole vakavia sivuvaikutuksia tullut. Sen sijaan psykoosihelvetti on lääkkeillä pysynyt poissa. Vakavasti sairas ei aina tajua itse sairauttaan. Jos ihminen ei pystyisi huolehtimaan itsestään, olisi vaaraksi itselleen tai muille, tietenkin häntä pitäisi auttaa vaikka pakkohoidolla!! Muutenhan sellaiset ihmiset jäävät täysin heitteille! Terveitä ihmisiä ei pakkohoitoon laiteta turhaan. Aivan varmasti söisit lääkkeitä itsekin, jos pitäisi valita lääkkeet tai loputon kauhu psykoosissa.

• Janne.

"Miten mielestäsi pitäisi hoitaa esim vakavaa skitsofreniaa sairastavia, joille tulee ilman lääkitystä psykoosi?? Se on potilaille täyttä helvettiä ja painajaista ja lääkkeillä se estetään."

Ensinnäkin natsivalkotakin "diagnoosit" eivät monenkaan kohdalla pidä edes paikkaansa ja heitä pakkolääkitään natsilääkkeillä, koska lääkärillä on mielivalta,jota kohdistetaan heidän uhreihinsa, jotka on leimattu loppuiäkseen "Hulluiksi".
      Jos mitään todellista psykoosia edes on tai siihen pitäisi edes uskoa, niin en ainakaan tyrkyttäisi neuroleptejä heille, koska niistä on ihan tarpeeksi ikävää tietoa!

"Mieluummin mahdolliset haittavaikutukset, kuin loputon painajainen ja kauhu psykoosissa. "

No miten selität sitten sen, että natsivalkotakit päättävät kuka on psykoosissa ja kuka ei ? Porukkaa lappaa sisään laitokseen jotka ei edes halua lääkettä mutta heille pakotetaan sitä.
      Ymmärrät varmaan että ne ketkä eivät halua, ei heitä tule pakottaakaan.
      Jos kerran psykoosissa joku on kauhuissaan niin syököön sitten lääkkeensä mitä tarjotaan, mutta pakottaminen on väärin jos EI HALUA!

"Tiedän useamman neuroleptejä jo vuosia syöneen, joille ei ole vakavia sivuvaikutuksia tullut. Sen sijaan psykoosihelvetti on lääkkeillä pysynyt poissa. "

Minä tiedän monia jotka ovat kärsineet lääkkeiden sivareista eli olleet niiden takia "psykoosissa" vain siksi että oikea diagnoosi olisi ollut neuroottinen eikä psykoottinen. Kiitos jälleen lääkärien mielivallan. Mitäänhän ei pois pyyhitä vaan jätetään paperille ja tulkitaan loppuiäksi väärin ja syötetään lääkettä vastoin ihmisen omaa tahtoa.

"Vakavasti sairas ei aina tajua itse sairauttaan. Jos ihminen ei pystyisi huolehtimaan itsestään, olisi vaaraksi itselleen tai muille, tietenkin häntä pitäisi auttaa vaikka pakkohoidolla!! "

Niinhän te k*sipäät väitätte samalla erehtyen vakavasti kuka todella on sairas ja kuka ei. Tukeudutte vain siihen diagnoosiinne minkä olette antaneet ja ette myönnä erehtyvänne, lukitsette porukkaa pöpilään parin huhupuheen perusteella jos omainen soittaa.
      Tulkitsette mitä naurettavimpia syitä kriteereiksi, jotta saisitte uhrit hoitoonne.
      Nuo sinun kriteerisi eivät todellakaan täyty monenkaan kohdalla, harvassa ovat ne joilla ne täyttyisivät.
      Kyllä sitä ihmisen omaa tahtoa pitää kuunnella eikä pakottaa mihinkään.
      Minutkin laitettiin pakkohoitoon vain siksi että olin uhannut suutuspäissäni eli meitä oli vain minä ja muutama muu jonka kanssa oli riita päällä. Tästä seurasi että omainen soitto ja minä jouduin pöpilään lääkittäväksi vaikka toimintani oli täysin normaalia, aivan kuin kellä tahansa kadun miehellä joka riitelee tai tappelee ja mitään en edes tehnyt.
      Olin lähdössä kaupungista mökilleni niin idiootit soittivat ja väittivät minun olleen harhainen. Pilasin aivojani sen jälkeen 2 kk suljetulla vastoin tahtoani vaikka en ollut kenellekään vaarallinen.

ette te edes tiedä kuka on psykoosissa, se on vaan totuus tästä.

Kun pääsin suljetulta, haukuin koko paikan lyttyyn, jota ennen jouduin valehtelemaan ja myöntelemään natseille, etten olisi ollut hoitovastainen.
      Jätin vanhempani, annoin vaimolleni anteeksi.
      Hävisin mökilleni tehden sen mitä olin aikonutkin tehdä samalla välttäen riitelyn tiettyjen osapuolien kanssa.

Näistä asioista ei lekuri ottanut mitään selvää, koska ei ehtinyt eikä jaksanut.
      Kaikki vain sen tähden että vaimoni ja minun välillä oli riitoja ja erimielisyyksiä ja manipuloiva äitini haukkui minut vuosia hulluksi.

Tällaiseen noidankehään joutuminen vaatii vuosia ja mikään ei ole sitä miltä näyttää. Vaikea selittää niin että ymmärtäisitte.

Vuosia sitten papereihin saatu leima tulkitaan vuosiakin myöhemmin "sairauden pahenemiseksi".
      Sen leiman jonka vuosia sitten papereihini sain, oli lääkärin tekaisema amatööri psykologin sepittämänä.
      Kukapa sitä 16 vuotiaana kloppina tajuaisi mihin nimensä pistää.

Ikävä juttu ja p*skamainen, enkä mahda sille mitään. Voin ainoastaan pitää omia puoliani ja aion pitääkin vastedes jos vielä kerran asioihini puututaan.
      Olen myös tehnyt sen vaimolleni selväksi.

Lyhyesti ja ytimekkäästi olin joutunut noidankehään väärin tulkittuna.

"Terveitä ihmisiä ei pakkohoitoon laiteta turhaan. Aivan varmasti söisit lääkkeitä itsekin, jos pitäisi valita lääkkeet tai loputon kauhu psykoosissa. "

En söisi enkä suostuisi hoitoon. Piste.

• Janne.

Lisäänpä vielä hieman historiaa omista kokemuksistani:
        Menin omatahtoisesti vuosia takaperin psykologille paniikkihäiriön takia, eli minulla ei todellakaan ollut mitään psykoottisia oireita.
        Lääkäri tekaisi minulle kuitenkin skitsofrenia diagnoosin ja siellä se on edelleen.
        Kaikki varmasti sen takia, että puhuin ja pölpötin psykologille elämääni 16 vuoden ikäisenä penikkana ja tämähän käänsi kaiken löpinän psykoosin oireistoksi, jonka lääkäri sitten painoi lopullisesti paperille.
        Diagnoosia ihmeteltiinkin kotona ja sitä ei heti edes meinattu uskoa.
        Ainoa joka oli ongelmani olivat ahdistus ja paniikki. Minulla ei ollut mitään ääniharhoja tms.

Sitten annettiin neuroleptit joita käytin 2 vuotta. Jo ekalla viikolla alkoivat sivarit joita ei koskaan ennen ollut ennen peratsinia.
        Kävelin ja elin sumussa. Minulla oli depersonalisaatio oire.
        Kaikki luulimme sitä psykoosiksi :) En voinut muuta kuin syödä pillereitä itsekin ihmetellen että nytkö se "psykoosi" alkoi.

Lääkkeet väsyttivät ja aiheuttivat vaihtelevasti depersonalisaatio oireita jotka haittasivat elämääni. Jätin monet asiat kesken.
        Silti kaiken tämän ajan olin pirteä ja harrastelin kaikenlaista, mutta kaikki ei ollut kohdallaan.
        Kun ensin olin selvinpäin ennen lääkitystä, kärsin ahdistuksesta ja jännittämisestä. Lääkkeet muuttivat elämäni pahempaan suuntaan.

Aloin miettiä asiaa ja menin oma-aloitteisesti sairaalaan jossa meinattiin kokeilla kovempaa lääkettä joka oli siihen aikaan kaikista kovin.
        Piti olla muutama viikko syömättä mitään ja samalla tulikin sitten ilmi, että kun neuroleptit hävisivät verestäni, hävisivät myös depersonalisaatiot / sumuiset tilat ja pääkoppani kirkastui sairaalassa. Siellä ei ehditty aloittamaan siis mitään, vaan peratsinia yms. meni mitä meni kotonakin.

Totesin että koko kahden vuoden h*lvetti johtuikin lääkkeistä.

Aikaa on tästä n. 20 vuotta ja tähän päivään saakka en ole enää sivuvaikutuksista kärsinyt, jotka lääkäri leimasi psykoosin oireistoksi !

Mutta eipä se riittänyt.......

Vanhempani pitivät minua osittain hulluna ja tulkitsivat välillä tekemiseni hulluuden piikkiin. Jouduin siis kotonani leimatuksi.

Tosiasiassa en ollut hullu, enkä ole koskaan ollutkaan.

En ehkä ole hyvä kirjoittamaan mutta tässä on varoittava esimerkki miten voi käydä kun nimensä kirjoittaa psykiatrian papereihin. Sinne pääsee kyllä ja sitten on leimattu loppuikänsä.

Ja miten kävikään sitten noiden kauhuvuosien jälkeen?
        Minut pistettiin yhden puhelimessa käydyn riidan takia suljetulle syömään samoja p*skalääkkeitä 2 kuukautta.

Kyllä se miestä söi mutta hengissä ollaan. Kaikki on kestetty, traumat jäi.

Minut haettiin kotoani ja yllätys oli melkoinen kun he tulivat. Jos tietäisitte mistä syistä, ette edes uskoisi, jos tietäisitte taustat. Naurettavia syitä ja väitteitä, manipuloitua p*skaa.

SIis aivan hirveä sekasotku.

Psykiatria on mätäpaise tässä yhteiskunnassa.
        En yhtään epäile jos joku tässä maassa tulkitaan väärin.

• Janne.
        Janne. kirjoitti:

Lisäänpä vielä hieman historiaa omista kokemuksistani:
        Menin omatahtoisesti vuosia takaperin psykologille paniikkihäiriön takia, eli minulla ei todellakaan ollut mitään psykoottisia oireita.
        Lääkäri tekaisi minulle kuitenkin skitsofrenia diagnoosin ja siellä se on edelleen.
        Kaikki varmasti sen takia, että puhuin ja pölpötin psykologille elämääni 16 vuoden ikäisenä penikkana ja tämähän käänsi kaiken löpinän psykoosin oireistoksi, jonka lääkäri sitten painoi lopullisesti paperille.
        Diagnoosia ihmeteltiinkin kotona ja sitä ei heti edes meinattu uskoa.
        Ainoa joka oli ongelmani olivat ahdistus ja paniikki. Minulla ei ollut mitään ääniharhoja tms.

Sitten annettiin neuroleptit joita käytin 2 vuotta. Jo ekalla viikolla alkoivat sivarit joita ei koskaan ennen ollut ennen peratsinia.
        Kävelin ja elin sumussa. Minulla oli depersonalisaatio oire.
        Kaikki luulimme sitä psykoosiksi :) En voinut muuta kuin syödä pillereitä itsekin ihmetellen että nytkö se "psykoosi" alkoi.

Lääkkeet väsyttivät ja aiheuttivat vaihtelevasti depersonalisaatio oireita jotka haittasivat elämääni. Jätin monet asiat kesken.
        Silti kaiken tämän ajan olin pirteä ja harrastelin kaikenlaista, mutta kaikki ei ollut kohdallaan.
        Kun ensin olin selvinpäin ennen lääkitystä, kärsin ahdistuksesta ja jännittämisestä. Lääkkeet muuttivat elämäni pahempaan suuntaan.

Aloin miettiä asiaa ja menin oma-aloitteisesti sairaalaan jossa meinattiin kokeilla kovempaa lääkettä joka oli siihen aikaan kaikista kovin.
        Piti olla muutama viikko syömättä mitään ja samalla tulikin sitten ilmi, että kun neuroleptit hävisivät verestäni, hävisivät myös depersonalisaatiot / sumuiset tilat ja pääkoppani kirkastui sairaalassa. Siellä ei ehditty aloittamaan siis mitään, vaan peratsinia yms. meni mitä meni kotonakin.

Totesin että koko kahden vuoden h*lvetti johtuikin lääkkeistä.

Aikaa on tästä n. 20 vuotta ja tähän päivään saakka en ole enää sivuvaikutuksista kärsinyt, jotka lääkäri leimasi psykoosin oireistoksi !

Mutta eipä se riittänyt.......

Vanhempani pitivät minua osittain hulluna ja tulkitsivat välillä tekemiseni hulluuden piikkiin. Jouduin siis kotonani leimatuksi.

Tosiasiassa en ollut hullu, enkä ole koskaan ollutkaan.

En ehkä ole hyvä kirjoittamaan mutta tässä on varoittava esimerkki miten voi käydä kun nimensä kirjoittaa psykiatrian papereihin. Sinne pääsee kyllä ja sitten on leimattu loppuikänsä.

Ja miten kävikään sitten noiden kauhuvuosien jälkeen?
        Minut pistettiin yhden puhelimessa käydyn riidan takia suljetulle syömään samoja p*skalääkkeitä 2 kuukautta.

Kyllä se miestä söi mutta hengissä ollaan. Kaikki on kestetty, traumat jäi.

Minut haettiin kotoani ja yllätys oli melkoinen kun he tulivat. Jos tietäisitte mistä syistä, ette edes uskoisi, jos tietäisitte taustat. Naurettavia syitä ja väitteitä, manipuloitua p*skaa.

SIis aivan hirveä sekasotku.

Psykiatria on mätäpaise tässä yhteiskunnassa.
        En yhtään epäile jos joku tässä maassa tulkitaan väärin.

Ja lisään vielä sellaisen seikan että nyt tällaisena leimattuna jos joudut vaikka riitoihin jonkun kanssa tuolla ulkona, niin riski joutua uudelleen tarkkailuun on hyvin pieni, todennäköisesti.

Se on ahdistavaa.

Sen kanssa joutuu vain elämään, koneistoa vastaan on turha tapella.
        Itseään saa puolustaa jos oma kunnia sen sallii.

• Väärä mies.

Jos vaikka sanot psykologillesi näin että :
      " Seinillä on säteitä"

.. Niin se lause jää papereihin ja se toimii AINA todisteena että sinä olisit ollut harhoissasi. Sen sijaan kukaan ei usko jos itse tiedät mitä olet sillä tarkoittanut.

Muistan itse vieläkin kun sanoin jotain tuollaista n. 20 vuotta sitten psykologille ja nyt noiden vuosien jälkeen kun yritin selventää mitä olin tarkoittanut välttääkseni pakkohoidon, ei minua enää kuunnella eikä uskota.

Itseasiassa olen ollut aina huono selittämään.
      Minulla oli neuroottisuutta, pakko-oireita jotka johtuivat ahdistuksesta, koulujännityksestä. Olin täysin selväpäinen vailla mitään harhoja.

Yritin selittää tuolloin 16-18 vuotiaana silloiselle psykologille että siirtelen silmiäni eli muljauttelen silmiäni pakonomaisesti joka oli häiritsevää. Verratkaapa esim. kun pakkoneurootikko pesee käsiään tai laskee vaikkapa seinillä näkyviä tapetinkuvioita... sitähän tekee monet ihmiset ja kaikillehan se ei ole edes ongelma, mutta pakkoneurootikolle se voi olla pahempi juttu.
      Tällainen käytös johtuu ahdistuksesta ja toiminnot ovat ns. rituaaleja.

Mutta kun se että ne pitäisi jotenkin selittää psykologille, jotta saisi niihin apua, niin se on ........ :D vaikeaa ! :)

Jos ymmärrätte.

Kun yrität selittää miten koet nuo pakkooireet fyysiset sellaiset, silmien kääntelyn, niin vahingossa lipsahtaa sanoja suusta joita ei tarkoita :D
      Tiesin itsekin että kun kuvailin oireittani että lasken seinillä tapetin kuvioita tai luon ns. "viivan" katseellani seinään, niin kaikkihan sen tajuaa mitä se tarkoittaa :D

Mutta kun selität sen psykologille niin sinut voidaan TULKITA VÄÄRIN :)

Ikävä asioiden väärinkäsitys voin vain sanoa.

Ei minua enää vuosien jälkeen uskota vaikka selittäisin.
      Sama asia jos valehtelet psykologille eli näyttelet "hullua" niin SITÄ SILLOIN OLET JA SIKSI JÄÄT :D

Papereista ei pääse eroon! Ne jäävät eloon.

Ja yhteiskunta toimii miten toimii.

Tässä minun tarinani ehkä huonosti selitettynä, mutta ehkä se saisi jotkut tahot miettimään kuinka monimutkaiseksi voi asia mennä potilaiden kohdalla.

Katsoin lääkäriä silmiin ja yritin selittää kaiken järjin mikä tilanteeseeni johti kun jouduin tarkkailuun, mutta kylmä katse ei antanut armoa.

En ollut uskoa todeksi että 2 kuukautta vankeutta tuli sen tähden että sanoin muutaman ikävän lauseen suutuspäissäni vaimoni kuullen joka sitten soitti äidilleni ja joka soitti.... hullujen huoneelle :)

Siinä teile miettimistä jotka puolustatte pakkohoitoa.

• Se on väärin.

Että kyllä nämä ihmisten väitteet siitä että psykiatria on mielivaltaa, niin se todella on sitä !

• Väärä Mies.
        Se on väärin. kirjoitti:

Että kyllä nämä ihmisten väitteet siitä että psykiatria on mielivaltaa, niin se todella on sitä !

Yksi asia mistä haluan vielä kertoa on se, että yleinen ongelma on aina ollut meilläkin täällä suomessa se ettemme ymmärrä tai hyväksy toisia ihmisiä. Tulkitsemme heitä väärin ja syytämme.

Emme hyväksy esim. erilaisuutta.

Haluamme muokata toista ihmistä jos tämä ei ole sitä mitä haluaisimme hänen olevan.

KUn alamme käyttämään mielivaltaa tällaista ihmistä kohtaan, pitäisi jossain vaiheessa hälytyskellojen alkaa soida että teemmekö oikein?

• ................

Tuli vielä mieleen että psykologi ja lääkäri väittivät minulla olevan kuuloharhoja vaikka yritin heille selittää, että "Musiikki soi päässäni" .

Ainoa mitä tällä asialla olin tarkoittanut, on ihan normaali asia kuten kaikilla terveillä. Jokaisella meistä soi joku radiossa kuultu hittibiisi päässä.
      Selittelin siihen aikaan, että hyräilen mielessäni musiikkia ja asia käännettiin jotenkin psykoottiseksi.

Saisikohan tuon aikaisen psykologi-ämmän vielä vastuuseen virheellisestä raportoinnistaan?

Muija ei nimittäin muuta tehnyt kuin istua toljotti melkein aina tunnin kun ei osannut kysellä mitään. Outo tapaus.

• Vuosi 1994-1995.

Ärsyttää kyllä jälkeenpäin kun tuollainen kekkalopää-muija ( selvästi kokematon ja nuori ) vääntää nuoren miehen elämän p*rseelleen raportoimalla kaiken päin v*ttua jollekin ylilääkärille joka sitten lätkäisee paperiin vakavimman diagnoosin mitä nyt yleensä voi olla.

Erittäin vastuutonta pelleilyä ja vielä tienaavat sillä elantonsa.

• gwgg

Minähän syön neuroleptejä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7820
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4380
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3912
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3218
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2933
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2731
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe