Missä ongelma, "rasisteissa" kuten kissa kissa vai...?

kissa kissa

On selvää ja nähty että islamin ja ei-islamilaisen maailman välillä on ongelma.

Minusta ongelma on islamin rakenteessa eikä ongelma poistu islam kieltämällä vaan rakenteen muuttumisella. Katselin eilen tv:stä ohjelmaa "Naisen osa" jossa islamilaisessa maassa, Mauretaniassa, näytettiin miten naisia kohdellaan, islamin mukaan.
Eräs haastatelluista totesi, että naisen pitäisi saada se asema jonka YK:n ihmisoikeusjulistus suo kaikille ihmisille!!! Kissa kissa on saanut kuulijoita Mauretaniassa asti!

Kammottavinta ohjemassa oli kohtaus jossa haastateltiin erästä tuomaria:
lyhyesti miehen logiikka oli se, että ellei lakia voi muuttaa , se johtuu Allahista, hän estää lain muuttamisen ja siksi laki pitää säilyä semmoisena kuin se on.

18

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissa kissa

      Tässä jälleen puheenvuoro minulta. Salamusteella, salakielellä, näkymättömälle pareille naputeltuna.

    • mette.soderman

      Valitettavasti keski-ikäisten ja vanhempien miesten asenteita on kovin vaikea muuttaa, ja vielä vaikeampaa, jos heillä on jokin yhteiskunnallisesti korkea asema.

      Tämä koskee uskonnollisia johtajia, liike-elämän johtajia, poliittisia johtajia, oikeuslaitosten johtajia - eikä sillä ole mitään tekemistä uskontojen kanssa eikä edes esimerkiksi naiskysymyksen kanssa. Ongelma on vain asenteiden kivettymisessä.

      • Asia on juurikin näin. Jokainen yhteiskunta kehittyy sukupolvien vaihtuessa. Islamin vaikutus maailmassa on vaihdellut ajan kuluessa. Islam, kuten kaikki muutkin uskonnot, kehittyy jollakin tavalla koko ajan. Toivottavasti harmittomampaan suuntaan!


      • kissa kissa

        mette

        Ihmisten asenteet ovat usein itsekkäitä. Kun valta-asema tai yleinen ilmapiiri sallii etuja, ne laillistetaan mm jumalalla.
        Olen eri mieltä siitä että" eikä sillä ole mitään tekemistä uskontojen kanssa eikä edes esimerkiksi naiskysymyksen kanssa". Sillä nimenoman on tekemistä. Uskonnot ovat yksi valtakoneisto joka valitaan sen mukaan mikä päättäjille tuo eniten etua. Et usko vai? Voin kyllä todistaa sen.

        Naiskysymyksen kanssa sillä on tavattoman suuri merkitys...sana vain ,niin saat todisteet.

        Asenteet kivettyy, saavutetuista edusta ei luovuta...


      • mette.soderman
        kissa kissa kirjoitti:

        mette

        Ihmisten asenteet ovat usein itsekkäitä. Kun valta-asema tai yleinen ilmapiiri sallii etuja, ne laillistetaan mm jumalalla.
        Olen eri mieltä siitä että" eikä sillä ole mitään tekemistä uskontojen kanssa eikä edes esimerkiksi naiskysymyksen kanssa". Sillä nimenoman on tekemistä. Uskonnot ovat yksi valtakoneisto joka valitaan sen mukaan mikä päättäjille tuo eniten etua. Et usko vai? Voin kyllä todistaa sen.

        Naiskysymyksen kanssa sillä on tavattoman suuri merkitys...sana vain ,niin saat todisteet.

        Asenteet kivettyy, saavutetuista edusta ei luovuta...

        Selitin ilmeisesti huonosti. Tietenkin nämä kivettyneet asenteet näkyvät uskonnossa, politiikassa, naiskysymyksessä jne. mutta ne eivät johdu erityisesti mistään niistä. Olipa puhe mistä tahansa - naisista johtokunnissa (Timo Soinin "navettapiiat kävelemässä sisään"), uskonnosta (Paavalin "nainen vaietkoon seurakunnassa") tai mistä muusta tahansa, niin korkeaan arvoon noussut vanheneva mieshenkilö jyrähtää erimielisille. Kekkonen ja myllykirjeet!

        Ikääntyvä nainen voi olla vähintään yhtä hankala, naisia vain on vähemmän paikoissa, jossa he voivat esiintyä tiejyränä. Margaret Thatcher ja Golda Meyr eivät varmasti olleet avoimia ja asenteitaan muuttavia.

        Ja muuten, kissa kissa, en tarvitse esimerkkejä naisten sortamisesta. Feministinä ja aiheesta paljon lukeneena olen jo käännytetty. Oletko esimerkiksi lukenut Kristof Nicolas - Sheryl WuDunn: Puolikas taivasta tai Xinran: Kiinan kadotetut tyttäret?


      • moverismilla

        Täysin kiveksi kangistuneethan ne ovat sinunkin mummoasenteesi.


      • ¢...
        moverismilla kirjoitti:

        Täysin kiveksi kangistuneethan ne ovat sinunkin mummoasenteesi.

        ja varmaan myös se "oikeassa olemisen bakteeri".


      • mette.soderman
        moverismilla kirjoitti:

        Täysin kiveksi kangistuneethan ne ovat sinunkin mummoasenteesi.

        Mitkä mummoasenteet? Olen feministi ja sitoutumaton vasemmistoradikaali. Jos ne ovat "kivettyneitä mummoasenteita", niin sitten ne ovat, mutta sinä vaikutat herjaavalta teini-perussuomalaiselta.

        Lopetetaanko herjojen heittely? Minä voitan joka tapauksessa, olen varsin verbaalinen.


      • itse asiassa
        mette.soderman kirjoitti:

        Mitkä mummoasenteet? Olen feministi ja sitoutumaton vasemmistoradikaali. Jos ne ovat "kivettyneitä mummoasenteita", niin sitten ne ovat, mutta sinä vaikutat herjaavalta teini-perussuomalaiselta.

        Lopetetaanko herjojen heittely? Minä voitan joka tapauksessa, olen varsin verbaalinen.

        Herjoja osaa heitellä idioottikin, mutta asiakeskustelussa olet hävinnyt ja tulet häviämään aina.

        Arvomaailmasi kun ei näemmä perustu todellisuuteen.


      • moverismilla
        mette.soderman kirjoitti:

        Mitkä mummoasenteet? Olen feministi ja sitoutumaton vasemmistoradikaali. Jos ne ovat "kivettyneitä mummoasenteita", niin sitten ne ovat, mutta sinä vaikutat herjaavalta teini-perussuomalaiselta.

        Lopetetaanko herjojen heittely? Minä voitan joka tapauksessa, olen varsin verbaalinen.

        Mihin vaan aatteeseen voi kivettyä. Mummoiässä todennäköisemmin.
        Verbaalisuudestasi en kehtaa sen enempää sanoa.


      • kissa kissa kirjoitti:

        mette

        Ihmisten asenteet ovat usein itsekkäitä. Kun valta-asema tai yleinen ilmapiiri sallii etuja, ne laillistetaan mm jumalalla.
        Olen eri mieltä siitä että" eikä sillä ole mitään tekemistä uskontojen kanssa eikä edes esimerkiksi naiskysymyksen kanssa". Sillä nimenoman on tekemistä. Uskonnot ovat yksi valtakoneisto joka valitaan sen mukaan mikä päättäjille tuo eniten etua. Et usko vai? Voin kyllä todistaa sen.

        Naiskysymyksen kanssa sillä on tavattoman suuri merkitys...sana vain ,niin saat todisteet.

        Asenteet kivettyy, saavutetuista edusta ei luovuta...

        Niin juuri kissa kissa - uskonto on yksi koneisto sovinismin välineenä. Toinen on perinne ja kolmas nyrkki. Ei muuta.

        Kiitos.


      • ja nämä
        Mover kirjoitti:

        Niin juuri kissa kissa - uskonto on yksi koneisto sovinismin välineenä. Toinen on perinne ja kolmas nyrkki. Ei muuta.

        Kiitos.

        Kaikki yhdistyvät nykyisinkin islamissa. Lisänä vielä parvekkeet ja happo.

        Hyvä, mover!


      • ja nämä kirjoitti:

        Kaikki yhdistyvät nykyisinkin islamissa. Lisänä vielä parvekkeet ja happo.

        Hyvä, mover!

        Niin että sinne islamiin on tungettu perinteitä, nyrkkiä, parveketta ja happoa?

        Löytyvätkö nuo kaikki tosiaan pyhistä kirjoituksista?


      • kissa kissa
        Mover kirjoitti:

        Niin että sinne islamiin on tungettu perinteitä, nyrkkiä, parveketta ja happoa?

        Löytyvätkö nuo kaikki tosiaan pyhistä kirjoituksista?

        Mover
        16.6.2014 15:30



        sanot.:
        Mover
        16.6.2014 15:15

        Niin juuri kissa kissa - uskonto on yksi koneisto sovinismin välineenä. Toinen on perinne ja kolmas nyrkki. Ei muuta.

        Kiitos.





        Totean:
        asiayhteydestä ( tiedäthän mikä on "asiayhteys") päätellen olet sitä mieltä
        että " On selvää ja nähty että islamin ja ei-islamilaisen maailman välillä on ongelma. Ongelma on islamin rakenteessa eikä ongelma poistu islam kieltämällä vaan rakenteen muuttumisella."

        Minä hämmästelen että tuota on saanut toistaa kauan ennekuin sattui silmään ohjelma naisen asemasta islamilaissa maassa. Älä edes kuvittele voivasi väittää etä "se on Mauretania eikä todista mitään" sillä jos yhdessä islamilaisessa maassa on noin islamin takia, olen osittanut väitteeni todeksi.

        Koska sinulla tahtoo kadota matkan varrella väitteeni, niin sanon sen vielä kerran:

        On selvää ja nähty että islamin ja ei-islamilaisen maailman välillä on ongelma
        islamin rakenteessa eikä ongelma poistu islam kieltämällä vaan sen rakenteen muuttumisella, ohjenuorana YK:n ihmisoikeusjulistus.
        .


      • suomi suomalaisille
        mette.soderman kirjoitti:

        Mitkä mummoasenteet? Olen feministi ja sitoutumaton vasemmistoradikaali. Jos ne ovat "kivettyneitä mummoasenteita", niin sitten ne ovat, mutta sinä vaikutat herjaavalta teini-perussuomalaiselta.

        Lopetetaanko herjojen heittely? Minä voitan joka tapauksessa, olen varsin verbaalinen.

        olenminäkin senverran feministi että kannatan tasa arvoa mutta vastustan femakkojen kokonaisten miessukupolvien kastrointi yrityksiä esim.lesboparien adoptio oikeus.
        josolet vasemmisto radikaali niin koska ne putkipommit otetaan käyttöön meitin köyhien oikeuksien turvaamiseksi......täh.
        olismeinaan kirveellä töitä tässä maassa ,eiriitä enää verbaalisuus.


      • kissa kissa kirjoitti:

        Mover
        16.6.2014 15:30



        sanot.:
        Mover
        16.6.2014 15:15

        Niin juuri kissa kissa - uskonto on yksi koneisto sovinismin välineenä. Toinen on perinne ja kolmas nyrkki. Ei muuta.

        Kiitos.





        Totean:
        asiayhteydestä ( tiedäthän mikä on "asiayhteys") päätellen olet sitä mieltä
        että " On selvää ja nähty että islamin ja ei-islamilaisen maailman välillä on ongelma. Ongelma on islamin rakenteessa eikä ongelma poistu islam kieltämällä vaan rakenteen muuttumisella."

        Minä hämmästelen että tuota on saanut toistaa kauan ennekuin sattui silmään ohjelma naisen asemasta islamilaissa maassa. Älä edes kuvittele voivasi väittää etä "se on Mauretania eikä todista mitään" sillä jos yhdessä islamilaisessa maassa on noin islamin takia, olen osittanut väitteeni todeksi.

        Koska sinulla tahtoo kadota matkan varrella väitteeni, niin sanon sen vielä kerran:

        On selvää ja nähty että islamin ja ei-islamilaisen maailman välillä on ongelma
        islamin rakenteessa eikä ongelma poistu islam kieltämällä vaan sen rakenteen muuttumisella, ohjenuorana YK:n ihmisoikeusjulistus.
        .

        Jos perinteet ja nyrkki on menneet uskontoon - niin sittenhän uksonnossa ei olekaan vika?


      • suomi suomalaisille
        itse asiassa kirjoitti:

        Herjoja osaa heitellä idioottikin, mutta asiakeskustelussa olet hävinnyt ja tulet häviämään aina.

        Arvomaailmasi kun ei näemmä perustu todellisuuteen.

        ei rasismissa ole siitä kysymys että kuka palsta lässytyksen voittaa tai häviää,teot lopulta ratkaisevat mallia mr.mandela.


      • Hyvä Suomi!
        mette.soderman kirjoitti:

        Mitkä mummoasenteet? Olen feministi ja sitoutumaton vasemmistoradikaali. Jos ne ovat "kivettyneitä mummoasenteita", niin sitten ne ovat, mutta sinä vaikutat herjaavalta teini-perussuomalaiselta.

        Lopetetaanko herjojen heittely? Minä voitan joka tapauksessa, olen varsin verbaalinen.

        Vasemmistoradikaalit ovat saaneet suunnatonta haittaa yhteiskunnassamme, mitään parannuksia ei vasemmisto ole aikoihin saanut aikaiseksi, Jokainen voi nähdä kuinka vasemmisto pian häviää maasta, kommunistien aika on Ohi!
        Stubb hoitaa nyt rikkaiden etuja ja jäljelle jää todellinen suomalaisen ihmisen ja duunarin puolustaja Perussuomalaiset! Suomessa hoidetaan ensin suomalaisten asiat, vasta sitten muiden!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe