On selvää ja nähty että islamin ja ei-islamilaisen maailman välillä on ongelma.
Minusta ongelma on islamin rakenteessa eikä ongelma poistu islam kieltämällä vaan rakenteen muuttumisella. Katselin eilen tv:stä ohjelmaa "Naisen osa" jossa islamilaisessa maassa, Mauretaniassa, näytettiin miten naisia kohdellaan, islamin mukaan.
Eräs haastatelluista totesi, että naisen pitäisi saada se asema jonka YK:n ihmisoikeusjulistus suo kaikille ihmisille!!! Kissa kissa on saanut kuulijoita Mauretaniassa asti!
Kammottavinta ohjemassa oli kohtaus jossa haastateltiin erästä tuomaria:
lyhyesti miehen logiikka oli se, että ellei lakia voi muuttaa , se johtuu Allahista, hän estää lain muuttamisen ja siksi laki pitää säilyä semmoisena kuin se on.
Missä ongelma, "rasisteissa" kuten kissa kissa vai...?
18
75
Vastaukset
- kissa kissa
Tässä jälleen puheenvuoro minulta. Salamusteella, salakielellä, näkymättömälle pareille naputeltuna.
- mette.soderman
Valitettavasti keski-ikäisten ja vanhempien miesten asenteita on kovin vaikea muuttaa, ja vielä vaikeampaa, jos heillä on jokin yhteiskunnallisesti korkea asema.
Tämä koskee uskonnollisia johtajia, liike-elämän johtajia, poliittisia johtajia, oikeuslaitosten johtajia - eikä sillä ole mitään tekemistä uskontojen kanssa eikä edes esimerkiksi naiskysymyksen kanssa. Ongelma on vain asenteiden kivettymisessä.Asia on juurikin näin. Jokainen yhteiskunta kehittyy sukupolvien vaihtuessa. Islamin vaikutus maailmassa on vaihdellut ajan kuluessa. Islam, kuten kaikki muutkin uskonnot, kehittyy jollakin tavalla koko ajan. Toivottavasti harmittomampaan suuntaan!
- kissa kissa
mette
Ihmisten asenteet ovat usein itsekkäitä. Kun valta-asema tai yleinen ilmapiiri sallii etuja, ne laillistetaan mm jumalalla.
Olen eri mieltä siitä että" eikä sillä ole mitään tekemistä uskontojen kanssa eikä edes esimerkiksi naiskysymyksen kanssa". Sillä nimenoman on tekemistä. Uskonnot ovat yksi valtakoneisto joka valitaan sen mukaan mikä päättäjille tuo eniten etua. Et usko vai? Voin kyllä todistaa sen.
Naiskysymyksen kanssa sillä on tavattoman suuri merkitys...sana vain ,niin saat todisteet.
Asenteet kivettyy, saavutetuista edusta ei luovuta... - mette.soderman
kissa kissa kirjoitti:
mette
Ihmisten asenteet ovat usein itsekkäitä. Kun valta-asema tai yleinen ilmapiiri sallii etuja, ne laillistetaan mm jumalalla.
Olen eri mieltä siitä että" eikä sillä ole mitään tekemistä uskontojen kanssa eikä edes esimerkiksi naiskysymyksen kanssa". Sillä nimenoman on tekemistä. Uskonnot ovat yksi valtakoneisto joka valitaan sen mukaan mikä päättäjille tuo eniten etua. Et usko vai? Voin kyllä todistaa sen.
Naiskysymyksen kanssa sillä on tavattoman suuri merkitys...sana vain ,niin saat todisteet.
Asenteet kivettyy, saavutetuista edusta ei luovuta...Selitin ilmeisesti huonosti. Tietenkin nämä kivettyneet asenteet näkyvät uskonnossa, politiikassa, naiskysymyksessä jne. mutta ne eivät johdu erityisesti mistään niistä. Olipa puhe mistä tahansa - naisista johtokunnissa (Timo Soinin "navettapiiat kävelemässä sisään"), uskonnosta (Paavalin "nainen vaietkoon seurakunnassa") tai mistä muusta tahansa, niin korkeaan arvoon noussut vanheneva mieshenkilö jyrähtää erimielisille. Kekkonen ja myllykirjeet!
Ikääntyvä nainen voi olla vähintään yhtä hankala, naisia vain on vähemmän paikoissa, jossa he voivat esiintyä tiejyränä. Margaret Thatcher ja Golda Meyr eivät varmasti olleet avoimia ja asenteitaan muuttavia.
Ja muuten, kissa kissa, en tarvitse esimerkkejä naisten sortamisesta. Feministinä ja aiheesta paljon lukeneena olen jo käännytetty. Oletko esimerkiksi lukenut Kristof Nicolas - Sheryl WuDunn: Puolikas taivasta tai Xinran: Kiinan kadotetut tyttäret? - moverismilla
Täysin kiveksi kangistuneethan ne ovat sinunkin mummoasenteesi.
- ¢...
moverismilla kirjoitti:
ja varmaan myös se "oikeassa olemisen bakteeri".
- mette.soderman
moverismilla kirjoitti:
Mitkä mummoasenteet? Olen feministi ja sitoutumaton vasemmistoradikaali. Jos ne ovat "kivettyneitä mummoasenteita", niin sitten ne ovat, mutta sinä vaikutat herjaavalta teini-perussuomalaiselta.
Lopetetaanko herjojen heittely? Minä voitan joka tapauksessa, olen varsin verbaalinen. - itse asiassa
mette.soderman kirjoitti:
Mitkä mummoasenteet? Olen feministi ja sitoutumaton vasemmistoradikaali. Jos ne ovat "kivettyneitä mummoasenteita", niin sitten ne ovat, mutta sinä vaikutat herjaavalta teini-perussuomalaiselta.
Lopetetaanko herjojen heittely? Minä voitan joka tapauksessa, olen varsin verbaalinen.Herjoja osaa heitellä idioottikin, mutta asiakeskustelussa olet hävinnyt ja tulet häviämään aina.
Arvomaailmasi kun ei näemmä perustu todellisuuteen. - moverismilla
Lopetetaanko herjojen heittely? Minä voitan joka tapauksessa, olen varsin verbaalinen.Mihin vaan aatteeseen voi kivettyä. Mummoiässä todennäköisemmin.
Verbaalisuudestasi en kehtaa sen enempää sanoa. kissa kissa kirjoitti:
mette
Asenteet kivettyy, saavutetuista edusta ei luovuta...Niin juuri kissa kissa - uskonto on yksi koneisto sovinismin välineenä. Toinen on perinne ja kolmas nyrkki. Ei muuta.
Kiitos.- ja nämä
Mover kirjoitti:
Niin juuri kissa kissa - uskonto on yksi koneisto sovinismin välineenä. Toinen on perinne ja kolmas nyrkki. Ei muuta.
Kiitos.Kaikki yhdistyvät nykyisinkin islamissa. Lisänä vielä parvekkeet ja happo.
Hyvä, mover! ja nämä kirjoitti:
Kaikki yhdistyvät nykyisinkin islamissa. Lisänä vielä parvekkeet ja happo.
Hyvä, mover!Niin että sinne islamiin on tungettu perinteitä, nyrkkiä, parveketta ja happoa?
Löytyvätkö nuo kaikki tosiaan pyhistä kirjoituksista?- kissa kissa
Mover kirjoitti:
Niin että sinne islamiin on tungettu perinteitä, nyrkkiä, parveketta ja happoa?
Löytyvätkö nuo kaikki tosiaan pyhistä kirjoituksista?Mover
16.6.2014 15:30
sanot.:
Mover
16.6.2014 15:15
Niin juuri kissa kissa - uskonto on yksi koneisto sovinismin välineenä. Toinen on perinne ja kolmas nyrkki. Ei muuta.
Kiitos.
Totean:
asiayhteydestä ( tiedäthän mikä on "asiayhteys") päätellen olet sitä mieltä
että " On selvää ja nähty että islamin ja ei-islamilaisen maailman välillä on ongelma. Ongelma on islamin rakenteessa eikä ongelma poistu islam kieltämällä vaan rakenteen muuttumisella."
Minä hämmästelen että tuota on saanut toistaa kauan ennekuin sattui silmään ohjelma naisen asemasta islamilaissa maassa. Älä edes kuvittele voivasi väittää etä "se on Mauretania eikä todista mitään" sillä jos yhdessä islamilaisessa maassa on noin islamin takia, olen osittanut väitteeni todeksi.
Koska sinulla tahtoo kadota matkan varrella väitteeni, niin sanon sen vielä kerran:
On selvää ja nähty että islamin ja ei-islamilaisen maailman välillä on ongelma
islamin rakenteessa eikä ongelma poistu islam kieltämällä vaan sen rakenteen muuttumisella, ohjenuorana YK:n ihmisoikeusjulistus.
. - suomi suomalaisille
Lopetetaanko herjojen heittely? Minä voitan joka tapauksessa, olen varsin verbaalinen.olenminäkin senverran feministi että kannatan tasa arvoa mutta vastustan femakkojen kokonaisten miessukupolvien kastrointi yrityksiä esim.lesboparien adoptio oikeus.
josolet vasemmisto radikaali niin koska ne putkipommit otetaan käyttöön meitin köyhien oikeuksien turvaamiseksi......täh.
olismeinaan kirveellä töitä tässä maassa ,eiriitä enää verbaalisuus. kissa kissa kirjoitti:
Mover
16.6.2014 15:30
sanot.:
Mover
16.6.2014 15:15
Kiitos.
Totean:
asiayhteydestä ( tiedäthän mikä on "asiayhteys") päätellen olet sitä mieltä
että " On selvää ja nähty että islamin ja ei-islamilaisen maailman välillä on ongelma. Ongelma on islamin rakenteessa eikä ongelma poistu islam kieltämällä vaan rakenteen muuttumisella."
Minä hämmästelen että tuota on saanut toistaa kauan ennekuin sattui silmään ohjelma naisen asemasta islamilaissa maassa. Älä edes kuvittele voivasi väittää etä "se on Mauretania eikä todista mitään" sillä jos yhdessä islamilaisessa maassa on noin islamin takia, olen osittanut väitteeni todeksi.
Koska sinulla tahtoo kadota matkan varrella väitteeni, niin sanon sen vielä kerran:
On selvää ja nähty että islamin ja ei-islamilaisen maailman välillä on ongelma
islamin rakenteessa eikä ongelma poistu islam kieltämällä vaan sen rakenteen muuttumisella, ohjenuorana YK:n ihmisoikeusjulistus.
.Jos perinteet ja nyrkki on menneet uskontoon - niin sittenhän uksonnossa ei olekaan vika?
- suomi suomalaisille
itse asiassa kirjoitti:
Herjoja osaa heitellä idioottikin, mutta asiakeskustelussa olet hävinnyt ja tulet häviämään aina.
Arvomaailmasi kun ei näemmä perustu todellisuuteen.ei rasismissa ole siitä kysymys että kuka palsta lässytyksen voittaa tai häviää,teot lopulta ratkaisevat mallia mr.mandela.
- Hyvä Suomi!
Lopetetaanko herjojen heittely? Minä voitan joka tapauksessa, olen varsin verbaalinen.Vasemmistoradikaalit ovat saaneet suunnatonta haittaa yhteiskunnassamme, mitään parannuksia ei vasemmisto ole aikoihin saanut aikaiseksi, Jokainen voi nähdä kuinka vasemmisto pian häviää maasta, kommunistien aika on Ohi!
Stubb hoitaa nyt rikkaiden etuja ja jäljelle jää todellinen suomalaisen ihmisen ja duunarin puolustaja Perussuomalaiset! Suomessa hoidetaan ensin suomalaisten asiat, vasta sitten muiden!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .694118Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503065Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323010Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3912093Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101196Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111183- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291014- 601000
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111963