Suomi liittyy lopulta Alexander Stubbin johdolla tulevaisuudessa vihdoinkin Natoon. Toisaalta ihmettelen sitä, että reservin korpraalin natsoillakin pääsee noinkin korkeisiin virkoihin mitä on pääministerinä oleminen, eikä enää Vapaavuori ollut Kokoomuksen mielestä mitään reservin kapteenin natsoillaan!
Suomesta puuttuu uskottava nationalismi, jota moni nationalistiuskoinen suomalainen mies edellyttää aina kaikilta paitsi hyvin monesti itseltään (kuvittelee sillä saavuttavan helpomman elämän). Myöntäkää nationalistit vihdoinkin asevelvollisuuden tarpeettomuus, sillä siitä on Suomelle nykyisin vain haittaa kuin hyötyä.
Eikö RUK:n käynti pidä ollakaan kokoomuslaisten johtajuusvalinta kysymyksissä tärkeintä ja edellytys, mutta edelleenkin on niitä työpaikkoja joissa työhönottohaastattelussa kiinnitetään onko suorittanut sivarin vaiko armeijan AUK/RUK:n. Ihmistä ei oteta yksilönä huomioon. Kiinnitetään huomiota yleisesti johonkin intin käymiseen, eikä nähdä että se voi johtaa ilman RUK:n/AUK:n koulutuksia normityöpaikallakin! On sitä monet sivaritkin nykyisin hyviä johtajia ja parempia kuin monet nationalisuutta janoavat reservin korpraalin sotilaspoliisit!! Miksi työpaikoilla reservin kersantit eivät pärise yhtä paljon intistä kuin nämä "korpin spollit". Niillä on jäänyt vaivaamaan se, ettei ole alikkeja? Mä olen taas ikuinen Aliupseerioppilas/reservin korpraali ja siviilipalvelusmies!
Reservin korpraali Stubbista pääministeri?! -mitä hittoa!?
1
239
Vastaukset 1
- Jebulis1
"Suomesta puuttuu uskottava nationalismi, jota moni nationalistiuskoinen suomalainen mies edellyttää aina kaikilta paitsi hyvin monesti itseltään (kuvittelee sillä saavuttavan helpomman elämän). Myöntäkää nationalistit vihdoinkin asevelvollisuuden tarpeettomuus, sillä siitä on Suomelle nykyisin vain haittaa kuin hyötyä."
Asevelvollisuudessa on paljon ongemia. Se sopi hyvin aikaan, jolloin suurin osa kansasta oli maajusseja, mutta nykyään kun ammatit vaatii pitkää erikoistumista ja koulutusta on järjejetöntä lähettää pitkälle erikoistunutta henkilökuntaa sotaan kuolemaan.
Maajussit taas oli helppo korvata, koska kyllä joku torppari tai torpparin vaimo kylvi pellot vaikka eka maajussi lähti sotaan. Kuka tahansa taas ei pysty korvaamaan pitkälle erikoistunutta työntekijää.
Jo pelkkä uhka siitä, että vaikkapa IT firman koodaajat saattavat joutua armeijaan saa talouden kyykkääkäämään ja IT firman ulkomaiset asiakkaat irtisanomaan sopimukset. Siis uhka ilman, että oikeaa sotaa syttyy koskaan. Tällöin koodaajat menettävät työnsä pelkästään sen takia, että ovat lupautuneet velvollisiksi puolustamaan maata.
Tämä johtuu siitä, että ei kukaan ainakaan ulkomailla rupea maksamaan miljoonia työstä joka jää tekemättä sen takia, että firman työntekijät kutsutaan armeijan palvelukseen.
Maanpuolustusfanaatikot eivät ole ottaneet tätä huomioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741650- 201124
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as311062Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu132865Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189806- 64684
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo191607On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79588- 48528
- 69510
- 55507
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32498- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 33413
- 16399
- 82398
- 37396