Neuvoja Herzogin arvostelijoille.

kohua lisää vaan

Antaisin hyvän neuvon teille jotka olette ottaneet työksenne Herzogin
kokouksen mustamaalaamisen, ettekö saisi kovempaa hälyä aikaan?


Nimittäin niin kovaa, että sinne menisi pelkästä uteliaisuudesta sellaisiakin
jotka eivät muuten menisi.

Ja varoittelisitte niin huomiota herättävästi, että maallinenkin media ja
ihmiset lähtisivät paikan päälle pelastumaan.
Nyt on Meller ja Turunen Patmoksestaa kumpikin pitäneet luennon Herzogista.

Nimittäin sanonta kuuluu, että "hyvä kello kauas kuuluu, paha kello vielä
kauemmaksi.

24

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääsin vapauteen

      "paikan päälle pelastumaan."

      Mistä siellä pelastutaan?

      "hyvä kello kauas kuuluu, paha kello vielä
      kauemmaksi. "

      Toivottavasti evankeliumin hyvä kello kuuluisi kauas, etteivät ihmiset lankeaisi näiden uuskarismaattisten henkioppien ansaan.

      • sinne vaan

        Mistä pelastutaan? Pitääkö sekin erikseen kertoa. Iankakkisesta kadotuksesta.
        Jos sinne menee herätyksessä oleva uskosta osaton ihminen
        ja pyytää saada synnit anteeksi, tuumaatko, että ei pelastu?

        Taitanee käydä päinvastoin, ihmiset nyt saattavat mennä
        kun on niin paljon puhuttu. Ihminen kun vaan on sellainen.

        Pelotelkaa vaan kaikella mahdollisella ihmisiä, kohta ne
        ei uskalla nokkaansa ulos pistää. Sitähän paholainen haluaa.


    • uskova

      Kyllä kuulemani perusteella olen tullut varovaiseksi juuri DH:n kaltaisiin. Raamattu varoittaa meitä harhaopeista. NEW AGE on niin niistä pahin, sotketaan kaikki asiat. Näyttää kauniilta, mutta on mätää sisältä. Juuri Meller kertoi, että DH:n kotikaupunki Texasissa on pahinta N A aluetta. silti Meller puhui hänestä rakkaudellisesti varoittaen! En ole tullut Toronton herätyksestä uskoon, mutta tietyllä tavalla pidän karismaattisuudesta, kun se on raitista. Ei sen tarvitse silti mitään riekkumista olla ja pumppausta. Olen yhä enemmän alkanut luottaa Pyhän Hengen varoittavaan läsnäoloon ja minulle tulee ahdistava olo, kun on epäraitista touhua.

    • uskoon tulosta

      Mä ihmettelen ihan kauheasti ettei kaikki uskovat havaitse että DH puhuu aivan uutta evankeliumia=new age-evankeliumia. Moni uskosta osaton ehkä kiinnostuu astumaan kirkkauden korkealle tasolle ja saamaan suuria summia rahaa, onko tämä sitä uskoontuloa? On, new age-uskoon.

      • GGG.

        Mistä sinä päättelet Herzogin puhuvan new age evankeliumia?
        Ainakin kun minä katsoin silloin viime vierailun puheita hän pyysi
        ihmisiä tulemaan alttarille ja antamaan elämän Jeesukselle.

        Tuskin sinäkään itse olet "havainnut" mitään vaan seuraat muiden
        "tietävien" kommentointia asiasta.

        Ihmettelen tätä kauheaa hälyä asiasta. Voisipa jopa ajatella niinkin,
        että tämä juuri onkin Jumalasta koska vastustusta on niin
        paljon. Ainakin Raamatussa oli juuri näin.


      • GGG. kirjoitti:

        Mistä sinä päättelet Herzogin puhuvan new age evankeliumia?
        Ainakin kun minä katsoin silloin viime vierailun puheita hän pyysi
        ihmisiä tulemaan alttarille ja antamaan elämän Jeesukselle.

        Tuskin sinäkään itse olet "havainnut" mitään vaan seuraat muiden
        "tietävien" kommentointia asiasta.

        Ihmettelen tätä kauheaa hälyä asiasta. Voisipa jopa ajatella niinkin,
        että tämä juuri onkin Jumalasta koska vastustusta on niin
        paljon. Ainakin Raamatussa oli juuri näin.

        Aamen.

        Tämä pitäisi julistaa katolta eiku stadionilta.


      • juss3
        GGG. kirjoitti:

        Mistä sinä päättelet Herzogin puhuvan new age evankeliumia?
        Ainakin kun minä katsoin silloin viime vierailun puheita hän pyysi
        ihmisiä tulemaan alttarille ja antamaan elämän Jeesukselle.

        Tuskin sinäkään itse olet "havainnut" mitään vaan seuraat muiden
        "tietävien" kommentointia asiasta.

        Ihmettelen tätä kauheaa hälyä asiasta. Voisipa jopa ajatella niinkin,
        että tämä juuri onkin Jumalasta koska vastustusta on niin
        paljon. Ainakin Raamatussa oli juuri näin.

        Tiedätkö miten paljon Herzogin edustaman ilmiöiden taustoja? Tässä aiheesta: http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf

        Kullan "luominen" ja muu mitä tapahtuu ei todellakaa ole mikään uusi juttu. Tai uusi on kristinuskossa mutta muualla ei.

        Kannattaa tutustua koko kuvioon.


    • kriteerejä

      " Voisipa jopa ajatella niinkin, että tämä juuri onkin Jumalasta koska vastustusta on niin paljon"

      Tässä on helppo itsepetoksen tie, jolla voi loppuej lopuksi perustella mitä tahansa, koska mitä tahansa vastustetaan joltain taholta.

      Luther-säätiö taitaa olla muuten Suomeen luvattu väkevä herätys, kun sen toimintaa vastustettiin niin kovasti...

      • samalla viivalla

        Mitäs vikaa Luther-säätiössä on?


      • ltlyil
        samalla viivalla kirjoitti:

        Mitäs vikaa Luther-säätiössä on?

        Ei tosiankaan mitän selvästi erottuvaa toisin kuin luterilaisessa kirkossa, jossa naispapit ovat tyytyväisiä kun miespapit eivät voi omaatuntoa loukkaamatta kieltäytyä työskentelemästä naispapin kanssa.

        En taustoja tarkasti tiedä mutta olettakseni naispappeus hyväksyttiin osittain sillä että miespapit saavat päättää työskentelevätkö naispapin kanssa vai eivät.

        Kuten nyt jokainen ymmärtäväinen näkee niin koko naispappeusasiasta ei olisi pitänyt lähteä edes keskustelemankaan vaan todeta sen olevan Jumaan ilmoitusta vastaan. Vai eikö Raamatussa lue: " Seurakunnan paimen olkoon mies". Kyllä se siellä lukee mutta naispapit eivät asiaa mainost, eivätkä miespapitkan kovin hanaasti, olisivatko haalentuneet totuutta puhumasta. Kuuluuko puolitotuus Jumalan papeille julkituontiin? Mutta pirulle kun anta pikkusormen niin se kuulemm vie koko käden ja se haluaa lopulta kaiken. Mutta ei saa kaikkea. Aina on uskollisten joukko vastustamassa saatanan kavalia juonia uskollisina ja puhdasta Jumalan evankeliumia saarnataan siihen asti kunnes tulee loppu.


      • todisteeksi käyvä?
        samalla viivalla kirjoitti:

        Mitäs vikaa Luther-säätiössä on?

        "Mitäs vikaa Luther-säätiössä on?"

        Ei mitään, mutta vedin vain esimerkin vuoksi liikkeen, jonka oppi tuskin on karismaattisille mieleistä, mutta joka on kokenut vastustusta ja voisi samoin vedota vastustuksen tuomaan erityiseen Jumalan siunaukseen. Moni muu kirkko ja liike myös. Juuri viime viikolla luin kirjoituksen jossa Jehovan todistaja todisteli liikkeensä raamatullisuutta sillä kun heitä vastustetaan.


    • Vain oikeaa siementä

      "Mistä sinä päättelet Herzogin puhuvan new age evankeliumia?"

      Eiköhän tuosta Pasi Turusen esityksestä käy riittävällä selkeydellä ilmi, että Herzogilla on kahdenlaista siementä.

      • 5Moos.22:9.

        Kyseinen Raamatun paikka on. Erinäisiä pyhyyttä tarkoittavia säädöksiä, isralilaisten seurakunnalle: 5Moos.19:19. Noudattakaa minun käskyjäni. Älä anna karjasi kahden erilaisen eläimen pariutua, älä kylvä peltoosi kahdenlaista siementä, älköökä kahdelaisista langoista kudottua vaatetta tulko yllesi.


    • Sattuuhan sitä

      On tainnut Patmoksessakin, joku kylvää siemeniä väärään vakoon.

    • Kyllähän tässä on Jumalan sormi.

      Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, 1 Kor. 1:21

    • Ristin tie

      Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut. Matt 24:24-25

      Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. 2 Tess: 11-12

    • BlueInkku2

      Mä oletan, että ne jotka fanittavat Herzogia eivät ole perehtyneet taustoihin yhtään tai sitten ovat sokeutuneita. Eivätkä sitä paitsi tunne juuri yhtään Raamattua. Eivätkö he huomaa, että DH puhuu ohi Jumalan sanan?

    • Niimpä

      Jep, valitettavasti nykyinen karismaattinen liikehdinta korostaa kokemuksia ja ihmeitä jopa siinä määrin että kehoitetaan tietoisestikin "menemään pois kartalta". Sanaa ei tunneta, vielä vähemmän kehotusta arviointiin. Historia on täynnä ihmisä ja liikkeitä, jotka ovat lähteneet syystä tai toisesta "pois kartalta" - näistä esimerkeistä voisi myös oppia jotain...

    • özsgh

      Tuossa Herzogin loppurukous syntisille Helsingissä:
      "Jeesus, tule minun elämääni. Minä uskon Sinuun. Uskon, että kuolit syntieni puolesta ristillä. Minä ansaitsen rangaistuksen, mutta Sinä kärsit sen puolestani. Sinä otit minun paikkani. Minä uskon, että Sinut haudattiin ja nousit ylös kuolleista. Pese minut verelläsi. Puhdista minut. Täytä minut Pyhä Hengelläsi. Murra jokainen kirous elämästäni. Murra jokainen synnin side elämästäni. Minä annan Sinulle elämäni. Elämäni ei ole enää minun oma. Valitsen elää Sinulle, koska Sinä annoit elämäsi minun edestäni. Minä olen uusi ihminen. Olen uudestisyntynyt. Sinä olet Herrani ja pelastajani. Olet minun Messiaani. Käytä minua auttamaan muita."

      Siinä on mainittu kaikki elementit mitä pitääkin. Jeesus, Usko, Jeesuksen kuolema syntiemme puolesta, Jeesuksen hautaus, Jeesuksen ylösnousemus,
      Jeesuksen veri, Pyhä Henki, synnin kirouksen murtuminen, uudestisyntyminen,
      Jeesus Messias.

      • mjhgfrt

        Muuten hyvä, mutta metsään menee vähän tuossa "Murra jokainen kirous elämästäni. Murra jokainen synnin side elämästäni."
        Valitettavasti yksi tärkeä elementti, lihan kuolema (parannuksen teko) on korvattu tolla "Murra jokainen synnin side elämästäni"
        --tähän tarvitaan uskovalta kyllä itsekin parannuksen tekoa, uskova ei tod lepää vaan paikallaan sillä aikaa kun Jumala hoitaa hänet ja hänen syntinsä kuntoon. parannus, parannus, parannus....

        Eikä kirouksia tarvitse erikseen alkaa murtamaan (se on gnostilaisuutta).

        Missä synnintunto, parannussaarna? Tosin Pyhä henkihän sen ihmisissä saa aikaan, sen piston sydämessä.. Eli synnintunto, sitten vasta voidan pyytää anteeksi.. Tossa vaan puhutaan että pese minut (=palvele minua).. Aika röyhkeää.


    • Mietimpä vain

      Rakas sisko/veli,

      tämä "oikeaoppinen" loppurukousko sinusta pyhittää Herzogin muun opetuksen? Minusta ei.

      Todellisen evankeliumin julistamiseen ei tarvita "kvanttifysiikkaa", kultahippuja eikä rasvansulatusihmeitä. Pyhä Henki on tullut näyttämään maailmalle - mitä? Raamatun mukaan synnin, vanhurskauden ja tuomion. Ihminen tulee uskoon kun Pyhä Henki todistaa hänen sydämessään että ilman Jeesusta hän tuhoutuu, on syntinen eikä kestä PYHÄN Jumalan edessä. Pyhä Henki kutsuu parannukseen, ei katsomaan temppuja ja ihmeitä. Sydämen todellinen muutos -se jonka vain itse Jumala saa aikaan- on suurin ihme mitä ihminen voi kokea. Tällaista evankeliumia en ole havainnut Herzogin julistuksessa.

      Kannattaa kuunnella myös Pasi Turusen hyvä selvitys kirjoittamistaan kirjoista.

      "Älkää eksykö, rakkaat veljeni."

      • ukutk

        Kannattaa tosiaan. Tähän huutomerkki!

        http://patmos.studio24.fi/media/david_herzog_ja_kirkkauden_invaasio_raamatun_valossa/2644

        Nyt se on paljastettu!


    • Englanti

      Mitä okkultismi on?

      • mji

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe