Talletin ensimmäiset perhoseni vuonna 1952 ja viimeiset vuonna 2000. Keruuinto hiipui vähitellen kun uusien lajien tavoittaminen vaati yhä enemmän ponnistelua.
En tiedä mikä on oikeanlainen keruumenetelmä tieteellisen merkityksen kannalta. Olen tehnyt saaliistani löytöpaikkamerkinnät ja preparoinut yksilöt huolella. Muuten on ollut onnesta kiinni mitä kulloinkin olen saanut talteen.
Olen nyt 75 vuotias. tilastollisesti elämää ei ole enää liiemmälti jäljellä. Jos kuolen ennen vaimoani, kokoelman järjestäminen jää taatusti tekemättä. Kiinnostaako museoitakaan perhoset, joiden löytöpaikat on vuosien saatossa pilattu (rakennettu)! Olisiko luontevaa heittää muistot roskiin ja varata hyönteiskaapin paikka esim kirjahyllylle?
Vanhojen kokoelmien arvo
Tässä ja nyt
1
173
Vastaukset
- nuorihaaveilija
No ei roskiin. Tuollaisilla kokoelmilla voi olla tärkeä paikallinen arvo lajien muuttumisen suhteen, sekä myös moni ennen yleinen laji saattaa olla hyvinkin harvinainen nykyään. Onhan noilla harvinaisuuksilla "rariteetti"-arvo vaikka alkuperäinen paikka tai kanta olisi kadonnutkin.
Haluatko tosiaan luopua siitä? Mistäpäin Suomea kerätty, siinä kysymys, ja toinen, haluatko antaa sen ventovieraan haltuun? Itse olen nuori, alkava keräilijä jota kyllä kiinnostaisi tuommoinen, ikää 20 . Lisää tietoa sitten sähköpostilla, joka on [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232456- 1351753
- 661582
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m271316KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.431224Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771179- 1171144
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571067Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(581037Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na311000