tottako vai pelkkä tarina?

enkelin jälkeläinen

Meidän suku polveutuu karkotetusta enkelistä, näin minulle on pienestä pojasta asti kerrottu.
Minun isoisoisoisäni oli enkeli, jonka jumala karkotti pois luotaan, koska hän ei totellut, hänen kuolemattomuutensa vietiin, jumaluutensakin hän menetti. Hänen nimensä oli Belfore. Hän eli 154 vuotta, sairastumatta kertaakaan, mutta lopulta rakkaus vei miehen hengen, sillä Belforen vaimo (minun isoisoisoäitini) gunilla oli hyvin kaunis nainen, jota monet miehet kosiskelivat puolisokseen, mutta Gunilla sanoi joka kerta "en minä voi sinulle vaimoksi ruveta, olen jo naimisissa ja rakastan miestäni." Lopulta miehet kyllästyivät ja eräänä yönä varastivat Belforen sängystänsä ja polttivat hänet elävältä, mutta Belfore vain hymyili ja sanoin "minä annan teille anteeksi, antakaa tekin Gunillalle" Gunilla jäi yksin hoitamaan pientä poikaa. Tuohon aikaan häntä pidettiin hyvin rohkeana naisena.

Olisiko tarina totta? Tätä olen pähkäillyt jo useamman vuoden...

13

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maa kutsuu

      Kerroppa tuo kysymyksesi kotihoitajalle kun hän tulee käymään niin hän varmaan täyttää taas dosettisi.

    • Karkotettu enkeli on demoni, ja ne karkotettiin ajatsitten tehtävästään. Raamatussa kyllä kerrotaan yhdessä kohdassa että jitkut enkelit yhtyivät ihmisten kanssa, mutta siitäkin on tuhottomasti aikaa. Paljon enemmän kuin 154 vuotta - tuplatenkin enemmän. Sitäkin.

      • valon tuoja

        Demonit ovat ihmisiä, etkö tiedä miten helvetti on syntynyt?

        Lucifer oli kaikista kaunein enkeli, joka rakasti Isää yli kaiken, mutta Isä loi uuden lapsensa, ihmisen ja antoi enkeleille tehtäväksi suojella ja rakastaa ihmistä yli kaiken, Lucifer ei suostunut kumartamaa kuolevaista ja heikkoa ihmisrotua ja sanoi Isälle ettei voi tehdä sitä, koska hän voi rakastaa vain Isää. Isä loi helvetin painajaisista joita ihmiset näkivät ja heitti Luciferin helvettiin. Lucifer suuttui ja alkoi houkutella ihmisiä "lankeamaan" pelastuksesta ja vaihtamaan sielunsa ikuiseksi leposijaksi helvetin taivaan sijaan kertomalla heille, mitä Lucifer tarkoittaa nimenä "valon tuoja". Jokainen langennut sielu joutui helvettiin palvelemaan Luciferia demonin muodossa.

        Helvettiin langenneista enkeleistä tuli syntejä ihmiskunnalle, jokaisen tehtävänä houkutella sieluja kolkuttamaan helvetin portille odottaen sisään pääsyä.


    • enkelin jälkeläinen

      häntä ei varsinaisesti karkotettu, hänet vain lähetettiin pois. Vaikka raamatussa kerrotaankin jotain niin oletko niin naivi että luulet, että siellä ylhäälä ei ole tapahtunut mitään sen jälkeen?

      • Aivan. Mitä siellä ylhäällä sinusta on tapahtunut?


      • Enkelin jälkeläinen
        pastorin_poika kirjoitti:

        Aivan. Mitä siellä ylhäällä sinusta on tapahtunut?

        The god only knows


      • Enkelin jälkeläinen kirjoitti:

        The god only knows

        Mutta juurihan sinä väitit siellä jotakin tapahtuneen? Jos vain Jumala tietää - mistä ihmeestä sinä sitten? Joten olenko sittenkään "niin naivi"?


      • enkelin jälkeläinen
        pastorin_poika kirjoitti:

        Mutta juurihan sinä väitit siellä jotakin tapahtuneen? Jos vain Jumala tietää - mistä ihmeestä sinä sitten? Joten olenko sittenkään "niin naivi"?

        Luuletko sinä sitten ajan pysähtyneen taivaassa heti raamatun jälkeen?
        En ole missään vaiheessa sanonutkaan että tietäisin MITÄ siellä on tapahtunut, tiedän jotakin tapahtuneen ja tiedän että aika ei ole pysähtynyt siellä raamatun jälkeen niin kuin sinä ilmeisesti luulet.
        Joten kyllä minusta sinä olet erittäin naivi.


      • enkelin jälkeläinen kirjoitti:

        Luuletko sinä sitten ajan pysähtyneen taivaassa heti raamatun jälkeen?
        En ole missään vaiheessa sanonutkaan että tietäisin MITÄ siellä on tapahtunut, tiedän jotakin tapahtuneen ja tiedän että aika ei ole pysähtynyt siellä raamatun jälkeen niin kuin sinä ilmeisesti luulet.
        Joten kyllä minusta sinä olet erittäin naivi.

        Jaha. Tuskin aika paratiisissa on pysähtynyt. Eiköhän asia ole niin kuin Jumala itse haluaa.

        Enkä ole sanonut että siellä olisi aika pysähtynyt. Olet vain aika hyökkäävä. Et osaa luoda rakentavaa keskustelua.


    • >Olisiko tarina totta? Tätä olen pähkäillyt jo useamman vuoden...

      Kylläpä satujen todenperäisyyttä todella kannataa pohtia vuosien ajan...

      • enkelin jälkeläinen

        vaikka et itse pystyisi ymmärtämään sitä minkä muut voivat ymmärtää, ei se tarkoita etteikö tuo voi olla totta


      • enkelin jälkeläinen kirjoitti:

        vaikka et itse pystyisi ymmärtämään sitä minkä muut voivat ymmärtää, ei se tarkoita etteikö tuo voi olla totta

        Tuo on totta, vaikka eri asian yhteydessä :)


    • halloo hei

      Nämä on helppoja asioita, ensinkään enkeleitä ei ole olemassa kuin kirjoitksissa tai kuvitelmissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe