Eli minulla on kaksi lämminveristä ex-ravuria ja olen ruvennut pohtimaan näiden ruokintaa. Hevoset liikkuvat muutaman kerran viikossa, nyt kesällä hieman ehkä useammin. Hepat ovat kotitallilla jossa vanhempani niitä hoitavat. Äidillä i on hevosista kokemusta, mutta isäni ruokintaan en luota. :D Ruuna on 150cm ja tamma n 150 tai alle. Ja niitä on ruokittu seuraavasti: Aamu: Illalla on laitettu molemmille 1l peacemakeria 2,5l vettä ja 2rkl suolaa turpoamaan josta annetaan aamulla puolet ja siihen lisänä 1,5dl kauraa, 1rkl valkosipulia ja silmämääräisesti heinää. Päivällä: toinen puolilas peacemakerista ja heinää silmämääräisesti. Illalla: päivällä turvotettu n. 0,5 (sellainen pieni kuuppa) vettä ja 1rkl suolaa, johon laitetaan 1,5dl kauraa, 1rkl valkosipulia sekä 1dl kivennäistä ja silmämääräinen heinä.
Olen ehdottanut heinävaakaa, mutta äitini sanoi ettei halua sitä käyttää… Hevoset eivät ole lihavia, mutta pömppö mahaa niillä näyttää olevan, joten heinä taitaa olla huonolaatuista. osaatteko kertoa muokkaus ehdotuksia tähän ruokintaan? :)
Kiitos jo etukäteen. Plus kauraa ei voi antaa paljoa, nousee näillä päähän. :D
Ruokinta uusiksi?
2
211
Vastaukset
- Muutoksia, muutoksia
Niin illalla 0,5l
- -----
aika mahdoton sanoa ehdotuksia noiden tietojen perusteella. Pitäisi tietää ainakin
A) Miksi hevoset syö nyt noita ruokia mitä ne syö. Miksi on valittu peacemaker? Entä miksi syötetään vähäsen kauraa? Noin pienestä kaura-annoksesta ei todennäköisesti oile mitään hyötyä. Suolaa annetaan aika paljon, onko jokin tietty syy noin runsaaseen suolan käyttöön? Kivennäisen määrä riippuu ihan kivennäisestä, mahdoton sanoa onko annostus oikea kun ei tiedä mikä kivennä'inen kyseessä.
B) Onko jotain syytä miksi ruokintaa halutaan muuttaa? Onko hevoset esim. liian energisiä, liian laiskoja tms.
C) Heinän määrää on mahdoton kommentoida kun et tarkkaa määrää kerro. Tärkeintä on että hevoset saa riittävästi heinää. Olisi hyvä että heinä riittäisi pidemmäksi aikaa, jottei ruokintaväleistä tule liian pitkät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit715819KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2474631Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202578Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282493Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT841511Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro111393- 1051327
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281296seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1011221Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191171