Palstan ateistit on kaikki entisiä uskiksia

Usko pakeni

Ilmankos ateistiveljet ja sisaret todistavat täällä niin väkevästi ateismin puolesta.

Ihan on tunnelma kuin Jalovaaran parannuskokouksissa.

Veljet on parantuneet uskosta ja mitä tapahtui? Ne perusti uuden ateistijumalan seurakunnan tänne palstalle.

Sallikaa mun nyt nauraa. Ei millään pahalla.

37

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko pakeni

Nauran koska siellä parani enemmän väkeä kuin Jumalan pelastusIhmeessä Krisittyjen

• "KAIKKI". Olen havainnut, että moni on, ollut uskova, mutta moni taas ei ole uskonut Jumalaan edes aivopesun aikana; lapsena. Mutta se ja sama.

• Deal is done
        helsinkijokkeri kirjoitti:

"KAIKKI". Olen havainnut, että moni on, ollut uskova, mutta moni taas ei ole uskonut Jumalaan edes aivopesun aikana; lapsena. Mutta se ja sama.

Voi, voi. Tuolla menolla et pääse taivaaseen.

• Deal is done kirjoitti:

Voi, voi. Tuolla menolla et pääse taivaaseen.

Taivaisiin pääsee raketeilla, ja siihen hommaan tarvitaan tiedemiehiä. Hihhulit lentelevät päin taloja...

• adf

En ole koskaan uskonut vaikka tiedän yhtä sun toista uskonnostasi enemmän kuin sinä. Riparit ja kasteet on ja kummina pyhäkoulun vetäjä. Käsitteet ja tyypillinen uskisten päänaukominen siis tuttua jo ennen tätä palstaa.

• Ei pidä paikkaansa mutta kaikki palstan teistit (eli uskovat) ovat kaikki entisiä ateisteja ;)

• Minä haluaisin tietää, mikä tämä ateistijumala on. On hieman paradoksaalista väittää, että henkilöt, jotka eivät usko jumaliin, uskoisivat "ateistijumalaan".

• sellainen se
        atheos kirjoitti:

Minä haluaisin tietää, mikä tämä ateistijumala on. On hieman paradoksaalista väittää, että henkilöt, jotka eivät usko jumaliin, uskoisivat "ateistijumalaan".

Ateistijumala on Jumala. Hän kieltää joka päivä itsensä täydellisesti kadoksiin.

• Elämä on
        atheos kirjoitti:

Minä haluaisin tietää, mikä tämä ateistijumala on. On hieman paradoksaalista väittää, että henkilöt, jotka eivät usko jumaliin, uskoisivat "ateistijumalaan".

Paradoksaalista, mutta niin totta.

• uskoaonse
        sellainen se kirjoitti:

Ateistijumala on Jumala. Hän kieltää joka päivä itsensä täydellisesti kadoksiin.

Ateisti pitää itseään jumalana tajuamatta sitä itse eli kyllä ateistitkin uskovat. Ne jotka ovat aitoja ateisteja eivät usko edes olemassa oloonsa, koska maailma on heistä niin kauhea paikka.

• adf
        Elämä on kirjoitti:

Paradoksaalista, mutta niin totta.

Todista se.

• drgrdg
        uskoaonse kirjoitti:

Ateisti pitää itseään jumalana tajuamatta sitä itse eli kyllä ateistitkin uskovat. Ne jotka ovat aitoja ateisteja eivät usko edes olemassa oloonsa, koska maailma on heistä niin kauhea paikka.

Kylläpä sinulla on aika keksityt jutut, toivottavasti et elä elämääsi oman mielikuvitustesi mukaan.

• totta 1

Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa sanoo vanha sananlasku.
      Mietin sitä jos ihmiset paneutuisivat elämässä oleelliseen hyvään niin se parantaisi omaa elämää aikatavalla ja kukapa se ei ajattelisi itsensä parasta. Ihminen on kovin intressihaluinen niin miksei kannattaisi keskittyä itseensä sillä se kohentaisi oman elämän toteutusta jopa itseä tyydyttävällä tavalla ja samalla ympäristössä olevien muidenkin. Onko niin että muut eivät olekaan tärkeitä kun se oma suu on paljon lähempänä itseä. Pitäisikö välillä keskittyä itseensä ja tehdä väliarvio miten erinomainen olen kun muut väittää aina jotain muuta. Peili on tässäkin tapauksessa hyvä asia.
      Kysyisin miten hyviä me jokainen olemme kun muut ovat aina väärässä ja jotenkin kummallisia mistä tämä harhakuvitelma johtuu kun se ei voi pitää paikkaansa ei siis ole faktaa järjellä arvioiden? Onko järki aina oikeassa?

• "...kaikki.."
      Väärin.
      En ole koskaan ollut uskis, vaikka tapaluterilainen perhe- ja koulutausta onkin. En silti missään vaiheessa uskonut kirkon tai raamaun yms opetuksiin. Jonkin aikaa oli helppo mennä valtavirran, mutta sitten ryhdistäydyin ja erosin kirkosta, koska en nähnyt mitään syytä kuulua siihen enkä tukea liikettä johon ja jonka toimintaan en millään tavalla usko.

"..ateistijumalan seurakunnan.."
      Sallikaa mun nyt nauraa.

• uskoaonse

tapaluterilainen kertookin jo kaiken. On olemassa aitoja uskovaisia ja tapauskovaisia ja olet saanut jälkimmäisen kasvatuksen, joka vie harhaan.

• onko se totta=?

Uskoa voi vain jumalan armosta ja pelastua.
      Ihmisen on turhaa pyristellä tuota tahtoa vastaan, ylitse vyöryvää armoa vastaan, kun se kohtalon sormi osoittaa muuta kohti kuin juhannusväkijuomaa, niin se on menoa ja vikinää.

• "Uskoa voi vain jumalan armosta ja pelastua.
        Ihmisen on turhaa pyristellä tuota tahtoa vastaan"

Kyllä minut saa pelastaa ihan vapaasti, jos kristinuskon Jumala on olemassa ja haluaa näin tehdä. En vain ole vakuuttunut jumalien olemassaolosta, siksi en itse hae aktiivisesti minkään jumalan pelastusta.

"ylitse vyöryvää armoa vastaan"

Miksi hän pelastaa meidät armosta, jos rakastaa meitä? Elättääkö vanhempikin lapsensa armosta?

• pummi
        kerettitytto kirjoitti:

"Uskoa voi vain jumalan armosta ja pelastua.
        Ihmisen on turhaa pyristellä tuota tahtoa vastaan"

Kyllä minut saa pelastaa ihan vapaasti, jos kristinuskon Jumala on olemassa ja haluaa näin tehdä. En vain ole vakuuttunut jumalien olemassaolosta, siksi en itse hae aktiivisesti minkään jumalan pelastusta.

"ylitse vyöryvää armoa vastaan"

Miksi hän pelastaa meidät armosta, jos rakastaa meitä? Elättääkö vanhempikin lapsensa armosta?

Elättää lapsensa, mutta useasti jo pakosta, niin tekee osa vanhemmista.
        Juttelin tuossa kapakassa erään n. 60;ppisen miehen kanssa, no mies oli hiukan alkoholisoitunut kuten minäkin ja perseauki kuten minäkin kajanhimossani, ja siinä sitten päivittelimme sen vuoksi että;"Lapsia kyllä tehdään maailmaan(viitaten meihin), mutta niistä ei pidetä huolta"! (olin juuri pummannut elkeläiseltä 80 kumppiseltä äidiltäni kaljarahaa huonoin tuloksin).

• adf

"Uskoa voi vain jumalan armosta ja pelastua."

Kaikkia ei pysty uskonnolla hypnotisoimaan.

"Ihmisen on turhaa pyristellä tuota tahtoa vastaan, ylitse vyöryvää armoa vastaan, kun se kohtalon sormi osoittaa muuta kohti kuin juhannusväkijuomaa, niin se on menoa ja vikinää. "

Sellaista se on, hypnoosissa.

ja miksi luulet että uskonnoton tarvitsisi viinaa? Olenko jumalan valittu kun en siitä koskaan ole välittänyt...

• ei hypnoosia
        adf kirjoitti:

"Uskoa voi vain jumalan armosta ja pelastua."

Kaikkia ei pysty uskonnolla hypnotisoimaan.

"Ihmisen on turhaa pyristellä tuota tahtoa vastaan, ylitse vyöryvää armoa vastaan, kun se kohtalon sormi osoittaa muuta kohti kuin juhannusväkijuomaa, niin se on menoa ja vikinää. "

Sellaista se on, hypnoosissa.

ja miksi luulet että uskonnoton tarvitsisi viinaa? Olenko jumalan valittu kun en siitä koskaan ole välittänyt...

Usko on sellainen asia, että siitä on vaikea puhua syvällisemmältä tasolta tällaisilla palstoilla muuta kuin johonkin asiaan liittyviä ehkä irrallisia yksityiskohtia. Raamatun uskomme eläväksi Pyhän Hengen vaikuttamaksi tekstiksi ja siksi siihen aiheellisestikin turvaudutaan...jos se Hengen kautta jotakin puhuttelisi. Uskoon tulemiseen vaikuttavat Pyhän Hengen ohella usein myös erilaiset psykologiset syyt (osuutta vaikea arvioida; yksilöllistä). Suggestiolla sitä ei voi selittää. Kymmeniä vuosia sitten hain pätevältä hypnologilta apua edelleen minua vaivaaviin sosiaalisiin pelkoihin, mutta en mennyt hypnoosiin. Minulla on kokemuksia myös "parantumiskokouksista", joissa en ole kaatunut. En mene kieltämään, etteikö Pyhä Henki ihmiseen jopa kaatumisella voisi vaikuttaa, mutta suggestiolla (myös) voi kaatumisen aiheuttaa. Nämä "kokemustyyppiset" ilmiöt, jos niihin ei liity uskoontulemisia, paranemisia ja sisäistä muutosvoimaa hengellisessä elämässä, ovat asioita, joita vierastan.

Oma uskoni on ehdotonta luottamusta Raamatun ilmoittaman Jumalan todellisuuteen. Tätä ovat "sisäisen varmuuden" lisäksi vahvistaneet kokemukset, jotka ovat vastaavia, joita Raamattu kuvaa sekä "liian usein" todennäköisyyksiä rikkovia ja liittyneet rukouksiini ja usein nähnyt elämäntapahtumien oudolla tavalla järjestyvän hyvin vastoin esim. ennakkopelkojani. Joku profetian lahjan omaava on lähes pelottavalla tavalla kertonut elämästäni yksityiskohtia, joista kenelläkään ei ole voinut olla tietoa. Näistä kertominen vaatisi aikaa, eikä pelkkä järkeen ja tunteisiin vetoaminen tuo ketään uskoon. Olen nähnyt yksinkertaisen esirukouksen toimivan hämmästyttävästi ilman kummempia vakuutteluja. Asioita tapahtuu Hengen vaikutuksesta, joka todistaa Jeesuksesta.
        On turhauttavaa lukea esim. täältä uskovien satuiluista, mutta tiedän, että Jumalan "käsittelyssä" kuka tahansa epäilijäkin tietää Jumalan todelliseksi. Siksi hyvää tarkoittaen "vien teitä Jumalan luokse" rukouksessa enenevissä määrin.

• adf
        ei hypnoosia kirjoitti:

Usko on sellainen asia, että siitä on vaikea puhua syvällisemmältä tasolta tällaisilla palstoilla muuta kuin johonkin asiaan liittyviä ehkä irrallisia yksityiskohtia. Raamatun uskomme eläväksi Pyhän Hengen vaikuttamaksi tekstiksi ja siksi siihen aiheellisestikin turvaudutaan...jos se Hengen kautta jotakin puhuttelisi. Uskoon tulemiseen vaikuttavat Pyhän Hengen ohella usein myös erilaiset psykologiset syyt (osuutta vaikea arvioida; yksilöllistä). Suggestiolla sitä ei voi selittää. Kymmeniä vuosia sitten hain pätevältä hypnologilta apua edelleen minua vaivaaviin sosiaalisiin pelkoihin, mutta en mennyt hypnoosiin. Minulla on kokemuksia myös "parantumiskokouksista", joissa en ole kaatunut. En mene kieltämään, etteikö Pyhä Henki ihmiseen jopa kaatumisella voisi vaikuttaa, mutta suggestiolla (myös) voi kaatumisen aiheuttaa. Nämä "kokemustyyppiset" ilmiöt, jos niihin ei liity uskoontulemisia, paranemisia ja sisäistä muutosvoimaa hengellisessä elämässä, ovat asioita, joita vierastan.

Oma uskoni on ehdotonta luottamusta Raamatun ilmoittaman Jumalan todellisuuteen. Tätä ovat "sisäisen varmuuden" lisäksi vahvistaneet kokemukset, jotka ovat vastaavia, joita Raamattu kuvaa sekä "liian usein" todennäköisyyksiä rikkovia ja liittyneet rukouksiini ja usein nähnyt elämäntapahtumien oudolla tavalla järjestyvän hyvin vastoin esim. ennakkopelkojani. Joku profetian lahjan omaava on lähes pelottavalla tavalla kertonut elämästäni yksityiskohtia, joista kenelläkään ei ole voinut olla tietoa. Näistä kertominen vaatisi aikaa, eikä pelkkä järkeen ja tunteisiin vetoaminen tuo ketään uskoon. Olen nähnyt yksinkertaisen esirukouksen toimivan hämmästyttävästi ilman kummempia vakuutteluja. Asioita tapahtuu Hengen vaikutuksesta, joka todistaa Jeesuksesta.
        On turhauttavaa lukea esim. täältä uskovien satuiluista, mutta tiedän, että Jumalan "käsittelyssä" kuka tahansa epäilijäkin tietää Jumalan todelliseksi. Siksi hyvää tarkoittaen "vien teitä Jumalan luokse" rukouksessa enenevissä määrin.

Ehdoton luottamus johtaa aina hypnoosiin.

Hypnoosi voi tuntua sinusta hyvin todelliselta. Kuvailet itseasiassa hyvin tarkasti millaista se on kun on hypnoosissa. Se ehdoton luottamus alkaa pikkuhiljaa ohjelmoimaan sinun ajatuksiasi ja mieltäsi näkemään sellaisia asioita joita ei ole olemassakaan. Pystyt kokemaan tuntemuksia joita ei ole. Maailmasi tärisee ja luulet että se on jumala kun se oikeasti onkin kohonnut verenpaine ja mielesi odottaa signaalia "Jumalalta". Sieltä tulee signaali ja mielesi hypnoosissa sen jumalaksi tulkitsee koska sinulla on ehdoton luottamus siihen.

• adf
        ei hypnoosia kirjoitti:

Herää jo uskonunestasi.

• pummi kirjoitti:

Elättää lapsensa, mutta useasti jo pakosta, niin tekee osa vanhemmista.
        Juttelin tuossa kapakassa erään n. 60;ppisen miehen kanssa, no mies oli hiukan alkoholisoitunut kuten minäkin ja perseauki kuten minäkin kajanhimossani, ja siinä sitten päivittelimme sen vuoksi että;"Lapsia kyllä tehdään maailmaan(viitaten meihin), mutta niistä ei pidetä huolta"! (olin juuri pummannut elkeläiseltä 80 kumppiseltä äidiltäni kaljarahaa huonoin tuloksin).

Eli olet sitä mieltä, että Jumalakin kasvattaa luomiaan vain "pahaisesta pakosta", kuten huonot vanhemmat? Mutta olen pahoillani jos elämäntilanteesi on huono.

• Usko pakeni

Minulta rupeaa nenä vuotamaan verta kun ajattelen liikaa!

• Jumala kostaa pienet

Halleluja!

• ...

Se voi pitää paikkaansa, palstan ateistit vaan sattui olemaan viisaimpia kuin seurakunta veljenäs ja jätti uskon missä uskotaan kapinallisen vaippahousuisen hipin olevan maailmankaikkeuden luoja.

• oikea ateisti

Olenko "palstan ateisti", kun tänne nyt kirjoitan nähtyäni tämän ketjun älyttömän otsikon? Käsittääkseni olen.

Joka tapauksessa tarinani on tämä: Ikää pian 60 vuotta. Tausta tavallinen evlut. Minut opetettiin uskomaan jumalaan jne. sekä rukoilemaan. Kirkossa käytiin häissä ja hautajaisissa. Uskoin lapsena tähän, koska näin minulle opetettiin. Sitten kun oma järki alkoi kasvaa ja uteliaisuus maailmaa kohtaan nousi, huomasin minulle opetetun uskonnon ja todellisuuden välillä olevan täysin ratkaisemattoman ristiriidan. Ihmettelin nuoruuteni tätä ristiriitaa. Rippikoulunkin kävin, mutta se jotenkin sinetöi uskomattomuuteni. Noin 16-17 -vuotiasta lähtien olen ollut ateisti.

Mielestäni aloituksen otsikko ei pidä paikkaansa. Minun ei voi laskea olleen aidosti minkäänlainen uskovainen, koska olin vain pieni lapsi, jolle opetettiin kulttuuriin liittyvä uskonto. Tämän uskonnon olen sitten aikuisuuden kynnyksellä hylännyt ja olen siis ateisti.

En ole koskaan missään vaiheessa elämääni kaivannut mitään uskontoa. Elämässäni ei ole ollut vakavia ongelmia, kuten päihde- tai mielenterveysongelmaa tms. Olen voinut kaikin puolin "tasaisesti" ja elämänikin on ollut tasaista. Eläkeikää odotan, jotta saan käyttää aikaani vapaammin. Kuolema ei pelota minua, mutta sitä en odota. Toivon saavani elää vielä pitkään ja terveenä.

Joku kirjoitti ketjussa: "Ne jotka ovat aitoja ateisteja eivät usko edes olemassa oloonsa, koska maailma on heistä niin kauhea paikka."

Minusta maailma ei sinänsä ole kauhea paikka. Ainakaan minulle, joka saa elää melko turvallisessa Suomessa melko tasaista elämää. Minkähän takia juuri Suomessa saa elää tällaista elämää? No koska keskiajalla tai sitä ennen syntyneillä uskonnoilla on enää hyvin vähän vaikutusta yhteiskunnalliseen elämään ja esim. lainsäädäntöön. Parhaimmat yhteiskunnat ovat kaikkinaisten mittausten mukaan juuri ne, joissa uskonnoilla on vähiten vaikutusvaltaa.

Tässä yksi tutkimus, netistä löytyy lisää:

http://www.finnland.de/public/default.aspx?contentid=198555&nodeid=46655&contentlan=1&culture=fi-FI

• 8+18

Kysypä palstan luotsilta. Se on kirjoittanut, että suurin osa palstan ateisteista on "entisiä" uskovia, jotka on sitten "kehittyneet" ateisteiksi.

Rohkeasti vaan kysymään.

• muuan kristitty

Paljonko lahjaveroa täytyy maksaa Jumalan Lahjasta?

• adf

Olemattomasta ei tarvitse maksaa mitään, tietenkään.

• Aloittaja

Naura ihan vapaasti, mutta on täällä muutama laiseni, jotka eivät ole koskaan uskoneet horoskooppeihin, hevosenkengän maagisiin voimiin tai vaikkapa jumaliin.

• Hupsista heijaa

Oletko ikiateisti kysynyt myös kristityltä rouvaltasi tätä asiaa?

Työttömän ikiateistin on vaikea "päästää irti" kirkon virassa olevasta rouvastaan.

Ymmärrän, että se harmittaa ikiateistia.

Koita kestää ja jatketaan!

• Ihme trollausta
        Hupsista heijaa kirjoitti:

Oletko ikiateisti kysynyt myös kristityltä rouvaltasi tätä asiaa?

Työttömän ikiateistin on vaikea "päästää irti" kirkon virassa olevasta rouvastaan.

Ymmärrän, että se harmittaa ikiateistia.

Koita kestää ja jatketaan!

Miksi ihmeessä pitäisi päästää irti, jos he ovat tyytyväisiä parisuhteeseensa?? Mitä kirkon virassa oleminen liittyy rakkauteen? Ja se jos hänen vaimonsa uskookin johonkin taikauskoiseen, ei poista tosiasiaa että moni EI usko.

• lkjhgfdy

Oletko entinen muslimi, joka on nyt palannut takaisin islamiin, vai mitä mahdat tarkoittaa? Islamhan on ainoa oikea uskonto.

• Aloittajalle: eikö suurin osa suomalaisista ole "etnisiä luterilaisia", siis jo vuoden päästä syntymästään? Mitä muuta mahdollisuutta tällä ryhmällä on olla kuin olla entisiä uskiksia? Itsekin olen ollut, perusluterilainen, ennen uskonnottomuutta yritin kyllä vahvistaa uskoani. Eli ehkä uskonnon kokevat herkimmin luotaantyöntäväksi he, jotka ovat sitä riviuskovuutta "enemmän" kokeilleet?

• Aada agnostikko

kerettityttö

Samaa mieltä olen.Paljon olettaisin vaikuttavan sen missä nämä uskon kokeilut on tehty.Mitä "hörhömmästä" ryhmästä irtautunut sitä luotaantyöntävämmäksi koko uskomistouhu muotoutuu.Asiaa ei omalla kohdallani korjaa/muuta minkäänlaiset myöhemmin tulleet korjaavat kokemukset hyvästä hengellisyydestä, vaikka tämäkin tilanne jatkui kohdallani yli15 vuotta. Lopulta päädyin kuitenkin ateismiin, joka rehellisempää ja tutkittuun tietoon ensisijaisesti tukeutuvaa ajattelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3442
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      2091
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      69
      1941
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1510
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1411
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1348
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1316
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1277
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1207
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1045
    Aihe