Uutinen, jonka puolesta voi kuolla

Universaali Minä

Jeesus välitti ihmiskunnalle uutisen siitä, että kaikki ihmiset pelastuvat Jumalan iankaikkisen armon tähden. Hän tuli kertomaan ihmisille, että he kaikki ovat Jumalan lapsia. Tuhlaaja poikia ehkä, mutta perillisiä. Tämä oli liikaa uskonnolliselle maailmalle, ja se löi nasaretilaisen ristinpuuhun.

Jeesus piti sanomastaan kiinni loppuun saakka, hamaan ristinkuolemaan saakka. Hänelle kaikkien ihmisten pelastuminen oli niin tärkeä juttu, että hän kuoli sen puolesta.

Uskonnollinen maailma teki myöhemmin Jeesuksesta itsellensä ikonin. Se alkoi julistaa antievankeliumia, jonka mukaan kaikki, jotka eivät kumarra Jeesus-ikonia tuomitaan helvettiin.

Mutta onni on siinä, että Jeesukselle kaikkien ihmisten pelastuminen oli niin tärkeää, että hän meni kuolemansa jälkeen aina helvettiin asti. Hän meni siis itse ennemmin helvettiin, kun suostui tuomitsemaan ketään sinne.

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa uskoon, ettei yksikään kadottuisi."
-Uskovien aapinen (raamattu) alkukielen mukaan

Jumala siis antoi ainokaisen Poikansa syntyä siihen uskoon, että kaikki ihmiset pelastuvat niin, ettei yksikään joudu kadotukseen. Tämän uskon puolesta hän kuoli. Tämän uskon kautta hän nousi ylöskuolleista.

Tämän uskon puolesta ovat kuolleet kaikki marttyyrit kaikkina aikoina. Kaikkien ihmisten pelastuminen on uutinen, jonka puolesta voi kuolla.

"Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät."
-Jeesus nasaretilainen ristillä

5

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hassen tassu

Hyvä Hyvä. lisää evankeliumin valoa!

• Nasse

mitä sitä enempiä odottelemaan.

• ........

Jumala on elämää suojeleva sen kaikissa muodoissa, toisin kuin perkele janoaa kuolemaa, se saa siitä kicksit. Kumpaa palvelet, sillä voit palvella vain toista?

• fff

"Mutta onni on siinä, että Jeesukselle kaikkien ihmisten pelastuminen oli niin tärkeää, että hän meni kuolemansa jälkeen aina helvettiin asti."

Helvettiin? Luulin, että Jeesus meni taivaaseen.

Eli kuvio varmaankin oli:

1. ristiinnaulitseminen
      2. helvetti
      3. kuolleista herääminen
      4. lyhyt visiitti maanpäällä
      5. taivas

vai?

Uutena asiana tuli tuo helvetti näkökanta.

• Plikka

Helvetti tarkoittaa sitä kun Jumala on totaalisesti hylännyt...

Eli Jeesus sanoi ristillä: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit...?"

Me voimme vain kuvitella (tai sitten ei) mikä ahdistus ja olo Jeesuksella oli tällä hetkellä, riippuessaan siellä ristillä, juuri hetken ennen kuolemaansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      92
      1939
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      278
      1771
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      307
      1575
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      1455
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      89
      1040
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1007
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      977
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      968
    9. 67
      944
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      941
    Aihe