Henkinen painostus

445335434

Kaikki katsastaja täällä tietävät mitä tämä työ on. Minä ainakin olen kokenut aina valtavaa painostusta tekemään työni huonosti ts. että pitäisi jättää huomiotta autoissa havaitsemiani vikoja. Miten pystytte elämään asian kanssa? Jos työnsä tekee edes vähän sinne päin on 1%:tti n.100 ja 2%:tti n. 35

Ja miten on mahdollista että näitä 60/20 miehiä on asemat täynnä? Minusta ei olisi yhtään moorelisesti pahempaa ottaa suoraan lahjuksia.

7

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmä orja

      En kaikesta kirjoittamastasi saanut täysin selvää, mutta yleisesti olen samaa mieltä. Persuksen takana kytätään ja jutellaan joutavista niin ettei työstä meinaa tulla mitään. Luulisi että takana on puppeli asiakas joka tahtoo kanssasi vähintään treffeille. Ei ymmärretä katsastajankin tekevän hommia urakkapalkalla, menee pisnikset hieman myttyyn kun muut saavat päättää miten työsi teet. Tuskin mahdollista monellakaan työpaikalla?

      Uhkaa koetaan myös työnantajan puolelta, pitäisi tehdä monen monta tarkastusta tunnissa. Kun tarkastuksen tekee niin että käy kaikki kohteet läpi ei vauhti oikeasti ole päätä huimaava. Mistään muusta kuin rahasta piittaamaton omistajataho lomaillessaan kiittää kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja vain pikkusiivu siitä tarvitsee antaa työntekijälle.
      Trafikin tuntuu sivuuttavan tiedon että joku katsoo vuodessa tuhansia autoja enemmän kuin toiset? Ei liene mahdotonta katsoa määriä tilastosta ja puuttua asiaan.

      Pikkutarkasti säädöksiä ja tulkintoja noudattaminen aiheuttaa monen monta närää. Olisi aika löysentää kaulapantaa ja antaa jotain myös asiakkaan omalle vastuulle. Ei kai olla enää niin paljon Soviet Finland kuin ennen, vai kuinka?

      Onneksi tilanne muuttuu nyt heinäkuun alussa kun mak-oikeudet vapautuvat edes pikkuisen. Jäädään innolla odottamaan mitä tuleman pitää.

      • Minä en kumartele

        Olen ollut senverran aikaa jo katsastusalalla, että en kumartele ketään. Jos asiakas ei ymmärrä, se pannaan ymmärtämään. Asiakkaat ja esimiehet ei minua juoksuta.Töitä teen sen verran ainoastaan kun huvittaa ja kiirettä ei ole koskaan. Jos alkaa verenpaine nousemaan, haen muutaman viikon sairaslomaa.

        Jos työnantaja alkaa uhkailemaan yt- neuvotteluilla niin siitä vaan ihan vapaasti. Se on pelkästään helpotus minun kannalta. Jään viettämään eläkepäiviä jo alle 50 v. Töitä ei ole enää pakko tehdä, vaimo on yrittäjä ja kaikki asunnot yms. on makseltu. Voin siirtyä harrastusten pariin - ja ne eivät liity noihin peltikasoihin millään lailla:)


      • Luovuta jo
        Minä en kumartele kirjoitti:

        Olen ollut senverran aikaa jo katsastusalalla, että en kumartele ketään. Jos asiakas ei ymmärrä, se pannaan ymmärtämään. Asiakkaat ja esimiehet ei minua juoksuta.Töitä teen sen verran ainoastaan kun huvittaa ja kiirettä ei ole koskaan. Jos alkaa verenpaine nousemaan, haen muutaman viikon sairaslomaa.

        Jos työnantaja alkaa uhkailemaan yt- neuvotteluilla niin siitä vaan ihan vapaasti. Se on pelkästään helpotus minun kannalta. Jään viettämään eläkepäiviä jo alle 50 v. Töitä ei ole enää pakko tehdä, vaimo on yrittäjä ja kaikki asunnot yms. on makseltu. Voin siirtyä harrastusten pariin - ja ne eivät liity noihin peltikasoihin millään lailla:)

        Miksi ylipäätään käyt töissä? Ei kukaan pakota menemään töihin jos ei huvita. Perustuu ymmärtääkseni vapaaehtoisuuteen koko homma. Jos et hae työttömyyskorvausta niin ei taida olla työnhakuvelvollisuuttakaan...


    • Autoilija vai?

      Ei ole olemassa liikeneturvallisuutta vaarantavia vikoja joita kuljettaja ei itse havaitse ja saata kuntoon. Asia on tutkittu.

      On aivan sama miten teet työt. Sillä ei ole vaikuttavuutta liikenneturvallisuuteen.

    • 9+9

      Helsinkiläisen mielipide.

    • Kassastaja

      Trafi on jäänne neuvostoajoilta, se ei ymmärrä että vanha auto ei enää olekkaan uusi. Ja nämä testiautot muka mittaa katsastuksen laatua, mikä vitsi. Järjestelmät kaatuu milloin sattuu, ja Trafista vastaa luuriin välillä akka, joka ei ole lainsäädännön tasalla saatikka tiedä autoista tuonpäiväistä. On tässä vielä sarkaa..

      • testiautoilija

        Samaa mieltä. Testiauto tunnutaan yleisesti tietävän ennakkoon joillakin asemilla. On ihan tuurissaan kenelle testiauto sattuu osumaan, trakastajien välillä on huimia eroja. Asemien sisäisten listojen mukaan henkilökunnilla on eriosa-alueilla suuret erot joihin kiinnitetään huomiota vaihtelevasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2759
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      360
      2614
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2190
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1788
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1773
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1764
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      139
      1678
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1432
    Aihe