Kivaa sakkia nuo kristinuskoiset!
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014061818422035_ul.shtml
Kristittyä etiikkaa taas lööpeissä
9
83
Vastaukset
- 1+1
Ei taida "profeetta" Warren Jeffs täyttää kristityn kriteereitä. Kovin maailmallista tuo monen naisen kanssa naimisiin meno tai makaaminen ylipäätään; Ei ollenkaan Jumalan tahdon ja siis Raamatun mukaista. Ja muuten FLDS:sähän ei hyväksytä profeettojen arvostelua [1. Kor. 14:29] tai koettelemista [1. Tess. 5:19...21] kuten Raamattu meitä siihen kehoittaa. Kuitenkin varsin ymmärrettävää nuo inhimilliset lihan himot; Ketäpä ei koukuttaisi useamman ja varsinkin itseä nuorempien kumppanien kanssa heilastelu. Ihminen on kertakaikkisen turmeltunut otus. En malta olla mainitsematta kuinka Massachusettsissakin paikalliset suvaisuuden "ilosanomaa" jakavat rupesivat heti levittämään alakouluihin opasta homoseksin saloihin kuten fistailuun ja pissaleikkeihin (laitan tästä linkin kommenttini loppuun), jotta saisivat itselleen nuorempia poikia petipuuhiin.
Esimerkiksi oma uskoontuloni oli itsekäs valinta pelastuksen toivossa. Uskoontultuani mieleni on muuttunut siten, että pyrin tietoisesti välttämään Raamatussa Jumalan tahdon vastaisiksi ilmoitettuja tekoja (kuten kostamista, varastelua ja haureutta). Houkutukset eivät ole mihinkään kaikonneet ja tiedän mitä kaikkea tekisin jos nyt uskostani luopuisin, mutta toki ne viisaana toisilta ja esivallalta salaisin.
Jos sinäkin näet pahuutesi ja häpeät tekojasi käänny jo tänään Jeesuksen puoleen, jotta säästyisit ansaitsemaltasi iankaikkiselta tuomiolta perintöosalla taivasten valtakunnassa kaikkien pyhitettyjen joukossa. Jäsenyys on avoin kaikille, jotka tahtovat pahuutensa vuoksi armahdettaviksi. Perinnön toivossa lienee myös hyvä tutustua Testamentin ehtoihin.
http://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg- Epäjumalienkieltäjä
"Ei taida "profeetta" Warren Jeffs täyttää kristityn kriteereitä."
Sehän onkin kumma, että kristityt väittävät olevansa suuri maailmanuskonto ja Suomessakin suuri enemmistö, mutta kun yksityiskohtiin mennään niin kenenkään kristityn mielestä "oikeita" kristittyjä onkin vain hän itse ja kourallinen samoinajattelevia.
Ovatko oikeat kristityt pieni sirpalelahko vai onko kristinusko yksi suurista uskonnoista? Päättäkää jo! - 1+1
Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
"Ei taida "profeetta" Warren Jeffs täyttää kristityn kriteereitä."
Sehän onkin kumma, että kristityt väittävät olevansa suuri maailmanuskonto ja Suomessakin suuri enemmistö, mutta kun yksityiskohtiin mennään niin kenenkään kristityn mielestä "oikeita" kristittyjä onkin vain hän itse ja kourallinen samoinajattelevia.
Ovatko oikeat kristityt pieni sirpalelahko vai onko kristinusko yksi suurista uskonnoista? Päättäkää jo!@Epäjumalienkieltäjä
Alkuperäinen ainoa aito kristinusko perustuu Raamattuun koko totuutena.
Kehotan sinua lukemaan Raamatun tai vähintäänkin Uuden Testamentin itse henkilökohtaisesti; Sitten voit sinäkin nähdä ketkä elävät Jumalan Sanan todeksi ja keiden usko perustuu ihmisviisauteen. - Epäjumalienkieltäjä
1+1 kirjoitti:
@Epäjumalienkieltäjä
Kehotan sinua lukemaan Raamatun tai vähintäänkin Uuden Testamentin itse henkilökohtaisesti; Sitten voit sinäkin nähdä ketkä elävät Jumalan Sanan todeksi ja keiden usko perustuu ihmisviisauteen."Alkuperäinen ainoa aito kristinusko perustuu Raamattuun koko totuutena."
Tuo on juuri tuota omahyväistä tuubaa, jota kaikki kiihkouskovat yrittävät syöttää muille. Yksikään "kristitty" lahko tai uskontokunta ei perustu Raamattuun, vaan johonkin RaamatunTULKINTAAN.
Raamattuun on vedottu kun on kannatettu kuolemanrangaistuksia, orjuutta, naisten alistamista, diktatuureja jne jne.
Ja Raamattuun on vedottu kun on vastustettu kuolemanrangaistuksia, orjuutta, naisten alistamista, diktatuureja jne jne.
Raamattu on noutopöytä, josta absoluuttisiin totuuksiin addiktoituneet ihmiset voivat poimia tukea kuvitelmilleen, että heidän mutu-fiilikset ovat oikeastaan Jumalan lausumia kiistattomia totuuksia. Kasvakaa aikuisiksi.
PS. Kokonaan oma kysymyksensä on, miten ihmeessä vajavaisten ja puutteellisten ihmisten kokoama kirjoituskokoelma voisi sisältää mitään totuuksia. - adf
1+1 kirjoitti:
@Epäjumalienkieltäjä
Kehotan sinua lukemaan Raamatun tai vähintäänkin Uuden Testamentin itse henkilökohtaisesti; Sitten voit sinäkin nähdä ketkä elävät Jumalan Sanan todeksi ja keiden usko perustuu ihmisviisauteen."Alkuperäinen ainoa aito kristinusko perustuu Raamattuun koko totuutena."
Mihin versioon raamatusta. Sitä alkuperäistä raamattua kun ei ole olemassakaan ja nykyversiot ovat hyvin erilaisia kuin ensimmäiset meille säilyneet kappaleet.
Eivät nuo ole oikeita kristittyjä eikä tuossa ole kyse kristillisestä etiikasta vaan lihan himosta.
- JumaIa
Kuulehan LJH-bebis, älä ole liian kärkäs leimaamaan ketään oikeaksi tai vääräksi kristityksi. Sinä olet erehtyväinen ja vajavainen ihminen, etkä siksi voi varmasti päätellä kuka veljistäsi on oikea tai väärä.
- nrtghdf
Jännä kuinka aina yritetään niputtaa kaikki "kristinuskoiset" samaan vaikka nämä itseään kristityiksi väittävät ovat todellisuudessa samaa kastia ateistien kanssa; Nautinnoista, vihasta ja sen sellaisesta näissä on kyse; Kyllähän minä tämän todellisen inhimillisyyden tunnistan kun olen itsekin aikanaan ollut osa samaa uskosta osattomien porukkaa.
- _ VT _
nrtghdf >> Jännä kuinka aina yritetään niputtaa kaikki "kristinuskoiset" samaan vaikka nämä itseään kristityiksi väittävät ovat todellisuudessa samaa kastia ateistien kanssa;
Mikä hurskatelevan räikeä ristiriita jo heti ensimmäisessä lauseessa, jossa itse niputtaa kaikki ateistit samaan nippuun.
Tuo on tuota tyypillistä "oikeiden uskovien" karikatyyrilogiikkaa ja vastakkainasettelua.
Tuossa tulee samalla esille se miten uskovat jo lähtökohtaisesti luikittelevat itsensä "paremmiksi" ihmisiksi juuri uskonsa vuoksi. Kuitenkin he / osa heistä syyllityvät kaikkeen samaan kuin muukin väestö.
On kovin tekopyhää vastuunoton kohdalla vain todeta, ettei pahnatekijä oikeasti ole oikea uskova. Helppoa hokkus'pokkus' liturgiaa.
Mitä kastia sitten ovat korkean etiikan, ihmisarvot ja moraaliarvon omaavat ateistit ja angostikot?
>> Nautinnoista, vihasta ja sen sellaisesta näissä on kyse; Kyllähän minä tämän todellisen inhimillisyyden tunnistan kun olen itsekin aikanaan ollut osa samaa uskosta osattomien porukkaa.
Sitten jälleen hurskatellen vedetään musta-valkoisesti mutkat suoriksi. Jos itse olet rypenyt menneisyydessä ties miten, niin se ei tarkoita kaikkien toimineen ja toimivan samoin.
Useimmiten ne ovat juurikin intouskovat, jotka käytäytyvät hyvinkin vihamielisesti, syytäen ja tuomten kanssaan eri mieltä olevia. Koko kristikunta on jo keskenäänkin jakautunut ja poikkeusellisen riitaisa yhteisö.
Mikä sinä olet luokittamaan kenenkään uskoa? Kas' kun uskovat kautta maailman syylistyvät toisinaan jopa karmaiseviin tekoihin muusta kieroilusta ja epärehellisyydestä puhumattakaan.
Toisaalta Raamatun VT on täynnänsä Jumalan kostonsotina kerrottuja karmeita veritekoja.
Ryöstöjä, raiskaamisia, neisyiden sotasaaliina omaan käyttöön ottamista sotasaaliina, tappamista, raskaan aolevien naisten vatsojan aki viiltämistä, pienokaisten kiviin murskaamista vanhempeinsa edessä, nuorukaisten elävältä seipäisiin lävistämistä isiensä synneistä vaikka vain hieman aiemmin Jumala oli vakuuttanut etteivät isien synnit kaadu lasten harteille jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5502112Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3861709Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H211539Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641408JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191116- 561092
- 1181077
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16858Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka12833Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66823