Jos katoan kuinka kauan pankkitilit pidetään kasassa?

2123223232

Tilillä about 40 000 euroa, en viitsisi millään kantaa tuommosia summia käteisinä kun kulkuroin pitkin Suomea. Elikkä jos katoan mutta jatkan tilini käyttämistä niin lopettavatko pankki sen tilin käytön?

3

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seikkailija11

      Ei lopeta jos tilillä on aktiviteettia. Tarkoittaa nostoja, maksuja ja niin edelleen. Pankki lopettaa tilin vasta kun 10 vuoteen ei ole tililtä nostettu rahaa tai maksettu ainotakaan laskua. Etkä ole 10 vuoteen ollut missään yhteydessä pankkiin.

      Pelkkä katoaminen ei ole Suomessa rikos. Pelkästään sillä perusteella poliisi ei saa edes etsiä sinua. Poliisi saa etsiä sinua ainoastaan jos epäilee sinun joutuneen rikoksen uhriksi tai olet tehnyt jonkut rikoksen tai sinua epäillään rikoksesta.

      Jos sukulaisesesi ilmoittavat sinut kadonneeksi poliisille voit itse olla yhteydessä poliisiin ja kertoa heille, että katoamiseesi ei liity mitään rikosta niin kaikki tutkinnat päättyvät ja poliisi ilmoittaa sukulaisille vain, että ei liity rikosta lopetamme asian tutkimisen hyvää päivänjatkoa. Tällä voi myös varmistaa sen, että kukaan ei saa pitkän katomisen aikana sinua julistetuksi kuolleeksi.

    • t-torvi

      Hienoa, että jollain on vielä sydän paikallaan. Jotakin täytyisi tehdä näidenkin ihmisten elämän parantamiseksi, ihan oikeasti ( tarkoitan romanialaisia "kesävieraita").
      Vuosikymmenestä toiseen he ovat lähteneet ympäri Eurooppaa kausitöihin, ja nyt kun mamut ovat vallanneet Etelä-Euroopassa kausityöpaikat, jäljelle on jäänyt kerjääminen, jossain määrin myös varastaminen. Todellinen tuotto tässäkin tapauksessa menee toisiin taskuihin, se käy oheisesta filminpätkästä ilmi.

      https://www.youtube.com/watch?v=FqFcZf-yNRE

    • Anonyymi

      Sehän olisi mukavaa olla tietymättömissä vuosikausia.
      Olen tavannutkin sellaisia tapauksia. Ilmoittivat vaan, että eivät halua IKINÄ
      olla missään tekemisissä sukulaistensa kanssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe