Kyllä on pienellä eläkkeellä toimeen tultava.

myyntitykki2

Aloitan melkein samasta-asista uuden ketjun,,kun pitkäksi oli venähtänyt entinen.
Suurin osa kansasta on tonnin eläkkeen saajia,joten hyvät keinot tarpeen.
Koskaan en sossussa,onneksi vielä tarvinnut käydä,kun lääkkeetkin
saan jo loppuvuoden edullisesti,kun katto tuli täyteen.
Töissä olin 70v nyt 6v eläkkeellä,köpöttelen ruan laittaa siivoilla itte.
Muistakaa hyvä seura pitää mielen virkeänä, olipahan vaikka mies ystävä. Kerrostalossa tulee helposti tutuksi eikä syrjäydy.

39

883

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläke totuudet

Steven Elop saa Suomesta 5900€ eläkettä kuussa vaikka teki Suomessa työuraa vain noin kaksi vuotta ja hänen työnsä oli lähinnä Nokian pilkkominen ja myynti pilkkahinnalla jenkeille.

Eloppi aiheutti Suomalaisille noin 10 miljardin euron ellei suuremmankin vahingon parissa vuodessa ja nostaa siitä "työstä" 5900€ kuukausieläkettä maanpaallisen elämänsä loppuun asti. Sinä ja minä maksamme eläkemaksuillamme joka sentin Elopille.

http://www.hs.fi/talous/a1399347609138

(Keskiverto Suomalainen ei saa edes 2000€ kuukausieläkettä 40 vuoden verojenmaksusta ja työntekemisestä Suomessa tehdystä työurasta)

• tykkikirppu

Kierot johtajat rikastuu vääryydellä,Liliukset ym vaihtaavat maata, käyvät tekemässä kierouksiaan Suomessa.

Tasan ei mene onnenlahjat,mutta uskon eivät he sen onnellisempia ole,kuin me köyhemmätkään.

Myös terveys saattaa yhtälailla olla rikkaitenkin vitsaus.

• Nallekarkit tasan

Eikä näitä useiden tonnejen kuukausieläkkeitä muuten yhteensovitella, kuten tavallisen rahvaan niska limassa raataen tienaamille eläkkeille tehdään.... olisihan se nyt kauheaa, jos tavallinen eläkeläismummo tai pappa pärjäisi eläkkeellään, reissaisi, ostelisi vaatteita, autoja, mopoja, kävisi ravintolassa, teatterissa, kylpylöissä.....!

• tavallinen eläkeläismumm
        Nallekarkit tasan kirjoitti:

Eikä näitä useiden tonnejen kuukausieläkkeitä muuten yhteensovitella, kuten tavallisen rahvaan niska limassa raataen tienaamille eläkkeille tehdään.... olisihan se nyt kauheaa, jos tavallinen eläkeläismummo tai pappa pärjäisi eläkkeellään, reissaisi, ostelisi vaatteita, autoja, mopoja, kävisi ravintolassa, teatterissa, kylpylöissä.....!

Kenestä se nyt on niin kauheaa, että minä, tavallinen eläkeläismummo, tulen toimeen eläkkeelläni erinomaisesti? Sinun mielestäsikö se on kauheaa? Älä viitsi olla lapsellinen!

Tiedän ja tunnen paljon hyvin toimeentulevia eläkeläisiä, vaikka eläke on pienikin, alle tonnin kuukaudessa. Silti ei puutu mitään.

• 54674567
        tavallinen eläkeläismumm kirjoitti:

Kenestä se nyt on niin kauheaa, että minä, tavallinen eläkeläismummo, tulen toimeen eläkkeelläni erinomaisesti? Sinun mielestäsikö se on kauheaa? Älä viitsi olla lapsellinen!

Tiedän ja tunnen paljon hyvin toimeentulevia eläkeläisiä, vaikka eläke on pienikin, alle tonnin kuukaudessa. Silti ei puutu mitään.

Mummi taitaa olla jo niin dementoitunut ettei enää ymmärrä sarkasmin päälle ;P ?

• tavallinen eläkeläismumm
        54674567 kirjoitti:

Mummi taitaa olla jo niin dementoitunut ettei enää ymmärrä sarkasmin päälle ;P ?

Dementiaa se kai on, kun avoimessa yliopistossa päihitän itseäni 40-50 vuotta nuoremmat mennen tullen, mutta kenellä se dementia onkaan.

En vaan silti pidä huonosta sarkasmista. Siksi kommentoin.

• Vanha mummo
        tavallinen eläkeläismumm kirjoitti:

Dementiaa se kai on, kun avoimessa yliopistossa päihitän itseäni 40-50 vuotta nuoremmat mennen tullen, mutta kenellä se dementia onkaan.

En vaan silti pidä huonosta sarkasmista. Siksi kommentoin.

Oma eläkkeeni on noin 1000€ kuussa netto ja autan sillä vielä lapsenlapsiani kun en itselleni tarvitse koko rahaa oikeasti. Minulle etelän reissut ja muut ovat yhdentekeviä.

Ei olisi pakko auttaa, mutta autan silti, koska en omaan elämiseeni saa koko eläkettäni kulumaan.

Saan enemmän nautintoa kotana tehdystä hernerokasta kuin etelän reissusta. Se on minun etelän reissuni kun pistän herneet likoomaan ja teen rokkaa koko suvulle.

Näin aijon tehdä kunnes terveys menee siihen kuntoon, että en enää jaksa.

• 2222222222

Mitä ihmettä täällä taas sönkötetään "suurimman osan" tonnin eläkkeestä? Keskimääräinen kokonaiseläke on yli 1500 € / kk. :

http://www.etk.fi/fi/service/keskimääräiset_eläkkeet/262/keskimääräiset_eläkkeet

• Eidii Vaalisto

Sitä ei akitaatori tiedä mitkä ovat kansantulot.
        http://www.kela.fi/maara_elaketulo-ja-verotaulukko
        Ei nyt eikä tulevat.
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288692480508.html?pos=ok-nln
        Näin laskettiin:
        Taulukossa on laskettu nyt kolmekymppisten eläkkeet 63-vuotiaana vuonna 2047. Laskelman oletuksena on se, että henkilön työura on alkanut 23-vuotiaana. Henkilön laskelmassa mainittuun eläkekertymään vaikuttaa alentavasti se, jos hän opiskelee pitempään ja aloittaa työuransa myöhemmin kuin 23-vuotiaana.

Heidi Vaalisto

• ei auta enää

Varmaan tämän köyhyys-palstan ihmisistä suurimmalla osalla eläke on tonnin luokkaa. Mutta kaikkien suomalaisten keskimääräinen kokonaiseläke on ainakin 1500 euroa/kk ellei enemmänkin.

Eläkkeseen vaikuttaa vahvasti se, mitä teki ennen eläkeikää. Kuka kävi koulunsa kunnolla, hankki hyvän ammatin, teki töitä ja sai hyvän palkan, saa nyt vastaavasti parempaa eläkettä. Kuten pitääkin.

Jaa, ettei tullut vielä koululaisena eläkeikä mieleen. Ei auta enää. Nyt vaan niität sitä, mitä kylvit silloin.

• Tstotyötön 52v
        ei auta enää kirjoitti:

Varmaan tämän köyhyys-palstan ihmisistä suurimmalla osalla eläke on tonnin luokkaa. Mutta kaikkien suomalaisten keskimääräinen kokonaiseläke on ainakin 1500 euroa/kk ellei enemmänkin.

Eläkkeseen vaikuttaa vahvasti se, mitä teki ennen eläkeikää. Kuka kävi koulunsa kunnolla, hankki hyvän ammatin, teki töitä ja sai hyvän palkan, saa nyt vastaavasti parempaa eläkettä. Kuten pitääkin.

Jaa, ettei tullut vielä koululaisena eläkeikä mieleen. Ei auta enää. Nyt vaan niität sitä, mitä kylvit silloin.

Ite olin vakitöissä ennenkuin täytin 23v. Lapsia hoidin jonkin vuoden kotona enkä sitä kadu. Töissä ollessa tienasin kai hyvin. Nyt olen kai työtön tämän viimeisen vuosikymmenen (ja rapiat päälle).

Kaikki ei ole itsestä kiinni.

• tältäkin kannalta
        Tstotyötön 52v kirjoitti:

Ite olin vakitöissä ennenkuin täytin 23v. Lapsia hoidin jonkin vuoden kotona enkä sitä kadu. Töissä ollessa tienasin kai hyvin. Nyt olen kai työtön tämän viimeisen vuosikymmenen (ja rapiat päälle).

Kaikki ei ole itsestä kiinni.

Minä olin vakitöissä jo ennen kuin täytin 18 v. Kansakoulupohjalla. Mutta niin vaan järjestin asiani, että kävin keskikoulun ja lukion itsenäisesti. Niin teki moni muukin.

Olen tehnyt myös huonoja valintoja, kuitenkin enemmän hyviä. Siitä lopputuloksena eläkkeen kannalta tilanne nyt 65-vuotiaana on erittäin hyvä. Eläke reilusti yli keskiarvon.

Tahdon nyt sanoa vain sitä, että omilla valinnoilla on aina seurauksensa. Huonossakin tilanteessa voi valita viisaasti. Jos nyt on kehno eläke, niin kai on sitten aikoinaan saanut sitäkin enemmän jotakin haluamaansa. Eihän sitä nuorena tiennyt, pääseekö edes koskaan eläkkeelle.

Moni tuhannen euron eläkeläinen tulee toimeen hyvin ja on perin tyytyväinen. Joku neljän tuhannen euron eläkeläinen taas on katsonut parhaaksi hirttäytyä. Mitä tästä on ajateltava? Raha ei ole tärkein eikä tee onnelliseksi?

• mammonisti
        tältäkin kannalta kirjoitti:

Minä olin vakitöissä jo ennen kuin täytin 18 v. Kansakoulupohjalla. Mutta niin vaan järjestin asiani, että kävin keskikoulun ja lukion itsenäisesti. Niin teki moni muukin.

Olen tehnyt myös huonoja valintoja, kuitenkin enemmän hyviä. Siitä lopputuloksena eläkkeen kannalta tilanne nyt 65-vuotiaana on erittäin hyvä. Eläke reilusti yli keskiarvon.

Tahdon nyt sanoa vain sitä, että omilla valinnoilla on aina seurauksensa. Huonossakin tilanteessa voi valita viisaasti. Jos nyt on kehno eläke, niin kai on sitten aikoinaan saanut sitäkin enemmän jotakin haluamaansa. Eihän sitä nuorena tiennyt, pääseekö edes koskaan eläkkeelle.

Moni tuhannen euron eläkeläinen tulee toimeen hyvin ja on perin tyytyväinen. Joku neljän tuhannen euron eläkeläinen taas on katsonut parhaaksi hirttäytyä. Mitä tästä on ajateltava? Raha ei ole tärkein eikä tee onnelliseksi?

Niin, sen neljän tonnin eteen on ehkä joutunut käymään monet yyteet mefiston kanssa.Vaikea siinä on varjella sydäntään.

• itse maksanut
        Eidii Vaalisto kirjoitti:

Sitä ei akitaatori tiedä mitkä ovat kansantulot.
        http://www.kela.fi/maara_elaketulo-ja-verotaulukko
        Ei nyt eikä tulevat.
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288692480508.html?pos=ok-nln
        Näin laskettiin:
        Taulukossa on laskettu nyt kolmekymppisten eläkkeet 63-vuotiaana vuonna 2047. Laskelman oletuksena on se, että henkilön työura on alkanut 23-vuotiaana. Henkilön laskelmassa mainittuun eläkekertymään vaikuttaa alentavasti se, jos hän opiskelee pitempään ja aloittaa työuransa myöhemmin kuin 23-vuotiaana.

Heidi Vaalisto

http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/2014/05/01/hs-johtajan-lisaelake-tulee-yhteisesta-kassasta/20146189/12?pos=luetuimmat

Töissä käyvät suomalaiset maksavat vielä vuosikymmenten ajan toimihenkilöiden ja johtajien lisäeläkkeet, kirjoittaa Helsingin Sanomat.

Maksajia ovat työeläkemaksujen maksajat eli palkansaajat. Heitä itseään jättieläkkeiden maksaminen ei hyödytä. Helsingin Sanomien mukaan yritys- ja työeläkejohtajat ovat toistuvasti korostaneet, että johtajien lisäeläkkeet tulevat henkivakuutusyhtiöiden kanssa tehdyistä vakuutusjärjestelyistä.

Keskiverto ja mukana kaikkien eläkeet.

• ---------
        ei auta enää kirjoitti:

Ikätoverit ihmettelevät miksi on kurjaa. Silloin ei ajateltu kun biletettiin.
        56.

• ei aina oma syy

Vai niin, mutta kun ei ollut mahdollisuutta käydä koulua,oli köyhät vanhemmat, eli ei aina ole syy ettei halunnut käydä koulua. Jo 15v lähdettiin maailmalle -60-70 luvulla ja vaikka oli työssä, ei eläkekertymä alkanut kun 23v vasta!

• myyntitykki2

Tilanteeseen emme ole syyllisiä, koska siihen aikaan 1955 työhön
        lähdettiin.

Korvesta maailmalle leivän hakuun, siitä aika oli ihanaa, töitä oli.
        Näillä eväillä on toimeen tultu ja nyt loppusuora jo häämöttää.

• ei aina oma syy

niimpä ja moni on jo parikymppisenä perustanu perheen aikoinaan, eikä silloin kertynyt eläkettä siitä. Mutta paljon mukavampaa on kun lapsenlapset on elämässä ilona, kun vielä jaksaa hyvin eli tonni sinne tonni tänne, yks hailee :)

• Vanha mummo

Olisitko tyytyväisempi elämääsi jos saisit tonnin sijaan kaksi tonnia eläkettä mutta lapsenlapsia ei olisi olemassakaan?

Minulle lapsenlapset ovat ainoa syy miksi olen päättänyt elää satavuotiaaksi asti muuten luovuttaisin ja antaisin olla kunnes kuolema korjaa.

• ei aina oma syy

En todellakaan valitse kahta tonnia!,samoin ajattelen minäkin, raha ei ole tärkein.

• totuuden ääni korves

Sinä suuri johtaja hiki olet se loispummi muiden niskassa!
      Siksi ei duunari koskaan rikastu kun pitää elättää laiskaa vereimijää, housunpersausten kuluttajaa.
      Keskiportaan johtajat ovat syy köyhyyteen, työpaikkojen huonoon ilmapiiriin, työntekijöiden sairastumisiin, talouslamaan.
      Suurin osa yrityksistä toimisi hyvin ilman nilkkiä keikkumassa tuloksentekijöiden niskassa.

• Johtajat poissa

Entisen työpaikkani kaikki johtajat lähtivät 2 päiväksi koulutukseen ja kaikkien töiden pyörittäminen jäi yksin alaisten vastuulle, niin noiden kahden päivän aikana työilmapiiri oli parempi kuin ikinä aikaisemmin ja työteho myös suurempi kuin koskaan niiden 5 vuoden aikan kun olin kyseisessä paikassa töissä.

Aivan ihmeellinen vaikutus sillä, että kaikki ovat samalla viivalla ja kukaan ei ole kyttäämässä sitä miten tehdään. Jotain suurta huumoria siinä on, että firma pistää miljoonia euroja johtajiin, jotka laskevat työtehoa ja pilaavat työilmapiiriä niin, että kaikki ketkä vain saavat muualta töitä vaihtavat töitä heti kun vain saavat töitä muualta.

• Auto on rakas

olisihan se nyt kauheaa, jos tavallinen eläkeläismummo tai pappa pärjäisi eläkkeellään, reissaisi, ostelisi vaatteita, autoja, mopoja, kävisi ravintolassa, teatterissa, kylpylöissä.....! (leike aiemmasta kommentista, sarkastisestako...)
      Olen ihan tavallinen eläkemummo, jota ei muut asiat tuosta listalta kiinnosta, kuin auto, ja sellainen onkin, oikea bensajuoppo, mutta niin kovin rakas.
      No joo, tietysti on kiva pärjätä eläkkeellään. Jääpi joka kk jopa säästöön, kun en keksi tuhlattavaa ja shoppailu on tosi tylsää.

• Pitkäaikatyötön

Paljonko eläkkeesi onkaan, kun siitä säästöön saat?

Sinänsä hienoa tuo säästöjen kertyminen. Jos vaikka vähemmän kuluttavan nykyauton saat jossain vaiheessa hankittua, ovat selvästi turvallisempiakin. Noihin peltilaatikoihin ei ole mieltä rakastua.

• Palkat alas
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

Sinänsä hienoa tuo säästöjen kertyminen. Jos vaikka vähemmän kuluttavan nykyauton saat jossain vaiheessa hankittua, ovat selvästi turvallisempiakin. Noihin peltilaatikoihin ei ole mieltä rakastua.

http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/2014/05/01/hs-johtajan-lisaelake-tulee-yhteisesta-kassasta/20146189/12?pos=luetuimmat

http://www.ess.fi/uutiset/talous/2014/05/23/kohtuullisen-elaman-hinta-on-laskettu-tama-se-on-lahdessa?ref=kotimaa-article-textlist-mostReadSection-default

Palkkojen taso olisi tarkastettava, kun 1300 €/kk tulee kohtuulisesti toimeen. Palkka on 12,5 x 1300 & 16 250 €/vuosi olisi hyvin riitävä palkka työssä käyvälle.

• mikämillekin
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

Jotkut osaavat säästää vähästäkin. On sellaisia, jotka pystyvät tuhannen euron eläkkeestä säästämään. Ja toisaalta on sellaisia, jotka ovat aina rahapulassa kahden tuhannen euron eläkkeellä.

Itse kuulun tuohon välimaastoon. 1500 euron eläke riittää, mutta säästöjä ei kerry.

• emävale/tilastoissa

http://www.talouselama.fi/uutiset/elake 3000 ekk ess se on tulevaisuudessa normaalia/a2248770

Eläketurvakeskuksen mukaan nykyiset kolmekymppiset saavat eläkkeensä tulevaisuudessa, kertoo Etelä-Suomen Sanomat. Työurat jatkuvat nykyistä pidempään ja eläkemaksut nousevat.

"64-vuotiaana vanhuuseläkkeelle jäävä voi saada noin 3 000 euroa", ETK:n ekonomisti Risto Vaittinen arvioi tulevaisuuden eläkkeitä EES:lle.

Saavuttaakseen vanhempiensa eläketason kolmekymppisten on jatkettava työelämässä ainakin pari vuotta kauemmin.

Yksityisen puolen eläkemaksut nousevat nykyisestä 23 prosentista noin 25 prosenttiin vuoteen 2020 mennessä.

Suomalaisten keskimääräinen eläke oli 1 549 euroa kuukaudessa viime vuonna. Naisten eläke oli 1 376 euroa ja 1 760 euroa.

http://www.talouselama.fi/uutiset/esimakua yha useamman tulevaisuudesta yle elakelainen saa 5000 ekk mutta se ei riita hoitokodin maksuihin/a2236652

VALE EMÄVALE ja TILASTO

• näköä haittaa

Eläkkeelle jäännisä pitäis puhua työvuosista ei iästä.
        Nykyään ei lapset tai nuoret ole työssä ja kouluttautuminen kestää lähemmäs 30 vuotiasta.
        Itse aloin tekstiilitehtaassa 17 vuotiaana, palkalla sai alivuokralaishuoneen ja puuro aineet, sekä leivän jonka päällä ylähuuli.

Vaikka eläkekassaan meni maksu, oikeus saada eläkettä alkoi vasta kun täytin 23v.
        Työssä olo vuodet eivät ole lisääntymään päin ja viikottainen työaikakin on pienentynyt. Minä aloin 48 tunnin viikkotyöajalla sitten 45 tuntia ja lopulta 40 tuntia. Palkkatyövuosia tein 42 vuotta, eipä ollut lomarahaa lapsilisä oli 3kk välein summa saman arvoinen kun nyt 1 kk summa. Toimeentulotukea ei ollut eikä asumistukia, MUTTA niiden saamiseksi tehtiin työtä

• mukava eläke

Hyvin pärjää eläkkeellä, ikää 52 ja kunto on kova ja harrastuksia riittää.
      Myös säästöjä on kertynyt. On autot,moottoripyörät soittovälineet ym.

• Eki r..

Miten olet eläkkeelle päässyt noin nuorena jos kuntokin hyvä?? Ite oon yrittänyt eläkkeelle mut en van pääse vaikka kroppa romuna raskaista hanttihommista :(

• Eki r..
        Eki r.. kirjoitti:

Miten olet eläkkeelle päässyt noin nuorena jos kuntokin hyvä?? Ite oon yrittänyt eläkkeelle mut en van pääse vaikka kroppa romuna raskaista hanttihommista :(

Niin lisään vielä edelliseen viestiini että ikää tälä ukolla 57 v ja nytkin selän takia pitkällä saikulla..

• mukava eläke
        Eki r.. kirjoitti:

No, olihan sitä aihettakin, lääkäri oli sitä mieltä ja hyvä tuurikin kävi.

• Pienellä eläkkeellä tulee toimeen,kun on toimivat kädet .
      Tarjouksista jauhoja edullisesti,paistele ja laita itse soppasi eipä maksa paljon..
      Ei puutu muuta,kuin terveys....

• raha ei kasva puussa

Eiköhän jokainen ymmärrä sen, että elämä on valintoja täynnä. Suurimmalla osalla on esimerkiksi mahdollisuus ostaa omistusasunto työuran aikana. Asunnon voi vaihtaa pienempään ja asua eläkkeellä esim. kerrostaloyksiössä, jolloin ei tarvitse maksaa eläkkeellä kuin yhtiövastike, sähkö ja vesi.

Olen pitänyt vain lyhyet äitiyslomat ja opiskellut työn ohessa. Vuosikausia on ollut rankkaa, kun työpäivän jälkeen on lastenhoidot, kotityöt ja opiskelut. Ulkomaanreissuja, taksilla ajelua, ravintoloissa syömistä tms ei ole ollut, koska kaikki rahat ovat menneet vaatimattoman asuntolainan maksamiseen. Nämä ovat juuri niitä valintoja, jotka heijastuvat siihen, että millaiseksi eläkeiän taloudellinen tilanne muodostuu. Olen vielä aika kaukana eläkeiästä, mutta näen omien eläkkeellä olevien vanhempieni tilanteesta sen, että kun elää säästeliäästi, niin saa säästöön rahaa, jonka voi sitten halutessaan jättää esim. sairauden varalle, matkailuun tai muuhun kuluttamiseen.

Ymmärrän, että jos on vaikkapa vammainen, niin ei pysty tekemään kaikkea sitä, mitä terve ihminen jaksaa. Toisaalta eläkkeelläkin voi olla oikeutettu esim. asumistukeen.

• 52v toimistorotta

Olen osaksi samoilla linjoilla kanssasi. Tulevaisuudesta ei vain tiedä. Nyt 20v lapseni eivät pysty samaan kuin meitä edeltävät sukupolvet. Tulevaisuudessa työttömyys yleistyy edelleen ajatellen vaikka vain automaatiota. Säästäväisyys ei auta, jos säästämään ei onnistu. Asuntoa ei aina onnistu vaihtamaan pienempään siinä voittaen. Asumistukisysteemi ehtii muuttua ennenkuin edes ite pääsen eläkkeelle enkä ole ihan varmaa siitä saanko eläkettäkään nykysysteemillä.

• ahxshhxdhdxhhh
        52v toimistorotta kirjoitti:

Olen osaksi samoilla linjoilla kanssasi. Tulevaisuudesta ei vain tiedä. Nyt 20v lapseni eivät pysty samaan kuin meitä edeltävät sukupolvet. Tulevaisuudessa työttömyys yleistyy edelleen ajatellen vaikka vain automaatiota. Säästäväisyys ei auta, jos säästämään ei onnistu. Asuntoa ei aina onnistu vaihtamaan pienempään siinä voittaen. Asumistukisysteemi ehtii muuttua ennenkuin edes ite pääsen eläkkeelle enkä ole ihan varmaa siitä saanko eläkettäkään nykysysteemillä.

Tänne ei lapsia kannata tehdä,kun suurinosa tulee oleen työttömiä.

• thththr

49 v, eläke 1300 €/kk. työkyvyttömyyseläkkeellä olen.

• mikä raja

onko netto tuo 1300 eur, jos on niin hyvähän se on, kuulen usein, et jos alle 1000 euroa saa, on köyhä

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      2571
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      205
      1198
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66