Miksi on olemassa niin paljon ihmisiä, jotka uskovat siihen, että elävät vielä kuolemansa jälkeenkin. Sehän on mahdottomuus.
Varmaankin aika tyhjänpäiväinen aloitus, mutta olen aina ihmetellyt sitä miksi ihmiset uskovat mahdottomuuteen.
Eikö yksi elämä riitä?
51
178
Vastaukset
Jotkut ihmiset pelkäävät olemattomuutta?
- zyrt
Niin varmaan, mutta miksi?
zyrt kirjoitti:
Niin varmaan, mutta miksi?
Joillakin on se käsitys, että jos elämällä on loppu, millään ei ole merkitystä. Ajattelutapa, jota en ole oikein ymmärtänyt.
- zyrt
ich_werde_sein kirjoitti:
Joillakin on se käsitys, että jos elämällä on loppu, millään ei ole merkitystä. Ajattelutapa, jota en ole oikein ymmärtänyt.
Kyllä minä ainakin pidän elämääni merkityksellisenä, ainakin itselleni. Luultavasti myös vain itselleni. Katselin eilen sukukirjaa, mutta en suurimmasta osasta sukulaisistani ole koskaan ennen kuullutkaan. Ehkä he ovat tärkeitä joillekin ihmisille, ehkä ovat unohtuneet jo muistoistakin.
- Humanistisesti
ich_werde_sein kirjoitti:
Kun elämää itsellä on vain syntymän ja kuoleman välissä, se lisää elämän arvoa. Toki elämä ilmiönä jatkuu, ja jos on itse tehnyt jotain vaikuttavaa, oman toiminnan jäljet jäävät elämään tosin yleensä sekoittuneena. Omien lasten lisäksi on vainut vaikuttaa moniin muihin ihmisiin, toivottaasti positiivisesti.
- kyllä se loppuu
Eihän se narsistille voi mitenkään sopia, että hän kuolee kuollessaan.
Muiden pitäisi jaksaa katsella häntä ikuisesti, vaikka kaikki ovat saaneet
hänestä tarpeekseen jo nyt. - Hyhhyhhuijaa
Omahyväinen itsekeskeisyys on huipussaan, jos kuvittelee itselleen mahdolliseksi ikuisen elämän "taivaan iloissa". Sitähän se "iankaikkinen elämä" tarkoittaa.
Ja vieläpä "helposti", uskomalla, veriruskeista pahuuksita huolimatta. Ja ne epäuskovat sitten puolestaan hvetissä.
Paitsi että olomuoto, jossa ei ole enää miehiä ja naisia, ei kulumavikoja ja katkenneita raajoja tai sydänvikoja eikä haudassa mädännyttä ruumista, ei se ole oikeaa elämää.
Eivätkö kaikki kuolleet oleskele vielä haudoissaa venaamassa viimeistä tuomiota, josa heidät jaetaan vuohiin ja lampaisiin. - adf
Westboron tytöiltä kysyttiin asiaa niin he sanoivat etteivät he välttämättä taivaaseen pääse, tärkeämpää heille oli että heidän vihaamansa joutuvat helvettiin. Kyllä se on ollut tehokasta markkinointia kun uskonto on keksinyt monopolisoida taivaspaikat. Sillä saa monta fanaattista seuraajaa.
- zyrt
He siis uskoivat että helvetti on olemassa, mutta heitä itseään ei haitannut, vaikka olisivat itsekin sinne joutuneet? Ymmärsinkö oikein?
- adf
zyrt kirjoitti:
He siis uskoivat että helvetti on olemassa, mutta heitä itseään ei haitannut, vaikka olisivat itsekin sinne joutuneet? Ymmärsinkö oikein?
Näin he sen selittivät. Koko juttu kuulostaa melkein trollaukselta mutta tosissaan nämä hihhulit ovat.
- zyrt
adf kirjoitti:
Näin he sen selittivät. Koko juttu kuulostaa melkein trollaukselta mutta tosissaan nämä hihhulit ovat.
Olen juutuubista katsellut joitain näiden kaheleitten haastatteluja, mutta tuollaiseen en ole törmännyt. En tosin yhtään epäile etteiväkö olisi näin sanoneet. Katsoin Louis Therouxin dokumentin tuosta porukasta ja kyllä kävi sääliksi ne pienet lapset jotka käskettiin kantamaan plakaatteja joissa luki että jumala vihaa homoja ja muuta sellaista.
- Humanistisesti
Hlvettiin ei enää moni usko, ja hyvä niin.
- 1213
"Eikö yksi elämä riitä?"
Riittää riittää. Minun näkemykseni mukaan tämä "elämä" on kuolema, josta ihminen voi pelastua todelliseen elämään.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Joh. 5:24- satu ei auta
Luulosi ei edelleenkään tee sinusta ikuista.
Sinä kuolet yks kaks. Harmi jos tämä elämä tuntuu sinusta kuolemalta :/ Kyllähän sitä maailmassa pahoja asioita tapahtuu, mutta niin tapahtuu hyviäkin. Itse ajattelin aikoinani samoin, että jotain "vielä parempaa" on tulossa. Siksi en tuolloin pystynytkään nauttimaan tästä (todistettavasti olemassa olevasta) elämästä, vaan haikailin levottomasti jotain aina vain parempaa. Tulin onnelliseksi, kun opettelin tyytymään niihin hyviin juttuihin, joita tässä elämässä on.
- ....-
"Riittää riittää. Minun näkemykseni mukaan tämä "elämä" on kuolema, josta ihminen voi pelastua todelliseen elämään."
Pelastua miltä? Oletko koskaan tullut ajatelleeksi ristiriitaa sen väitteen kanssa että kristinuskon jumala on luonut kaiken ja määrää mitä milloinkin on tapahtuva ja sen väitteen kanssa, että vain siihen jumalaan uskovat "pelastuvat" taivaaseen? - 1213
....- kirjoitti:
"Riittää riittää. Minun näkemykseni mukaan tämä "elämä" on kuolema, josta ihminen voi pelastua todelliseen elämään."
Pelastua miltä? Oletko koskaan tullut ajatelleeksi ristiriitaa sen väitteen kanssa että kristinuskon jumala on luonut kaiken ja määrää mitä milloinkin on tapahtuva ja sen väitteen kanssa, että vain siihen jumalaan uskovat "pelastuvat" taivaaseen?"Pelastua miltä?"
Pelastua tästä kuolemasta elämään.
"Oletko koskaan tullut ajatelleeksi ristiriitaa sen väitteen kanssa että kristinuskon jumala on luonut kaiken ja määrää mitä milloinkin on tapahtuva ja sen väitteen kanssa, että vain siihen jumalaan uskovat "pelastuvat" taivaaseen? "
Minä uskon sen, mitä Jeesus sanoi, ikuinen elämä on vanhurskaille.
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
Mat. 25:46 - 1213
kerettitytto kirjoitti:
Harmi jos tämä elämä tuntuu sinusta kuolemalta :/ Kyllähän sitä maailmassa pahoja asioita tapahtuu, mutta niin tapahtuu hyviäkin. Itse ajattelin aikoinani samoin, että jotain "vielä parempaa" on tulossa. Siksi en tuolloin pystynytkään nauttimaan tästä (todistettavasti olemassa olevasta) elämästä, vaan haikailin levottomasti jotain aina vain parempaa. Tulin onnelliseksi, kun opettelin tyytymään niihin hyviin juttuihin, joita tässä elämässä on.
"Harmi jos tämä elämä tuntuu sinusta kuolemalta"
Kysymys ei ole siitä miltä minusta tuntuu, vaan siitä miten asiat on. Joka päivä ruumis kuolee vähän, kunnes ei enää elä.
En myöskään oikeastaan odota itselleni mitään parempaa. 1213 kirjoitti:
Kysymys ei ole siitä miltä minusta tuntuu, vaan siitä miten asiat on. Joka päivä ruumis kuolee vähän, kunnes ei enää elä.
En myöskään oikeastaan odota itselleni mitään parempaa."Joka päivä ruumis kuolee vähän, kunnes ei enää elä."
No tuo on kyllä totta. Mutta miksi valita noin pessimistinen tapa suhtautua elämään (masentua asiasta, jolle mitään ei (ainakaan vielä) voi ja joka tapahtuu kaikille)? Toisaalta, olisitko tyytyväinen, jos kehosi ei ikinä muuttuisi vaikkapa 21 ikävuoden jälkeen (jolloin keho muistaakseni on huipussaan)?
"En myöskään oikeastaan odota itselleni mitään parempaa."
Uskotko siis meneväsi helvettiin? Elätkö joka päivä pelossa? Minusta yhdenkään ihmisen ei pitäisi elää perusteettomassa pelossa.1213 kirjoitti:
"Pelastua miltä?"
"Oletko koskaan tullut ajatelleeksi ristiriitaa sen väitteen kanssa että kristinuskon jumala on luonut kaiken ja määrää mitä milloinkin on tapahtuva ja sen väitteen kanssa, että vain siihen jumalaan uskovat "pelastuvat" taivaaseen? "
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
Mat. 25:46Elämä on kuolemaa ja kuolema on elämää. Harmi ettet viihdy eläessäsi.
"SOTA ON RAUHAA, VAPAUS ON ORJUUTTA, TIETÄMÄTTÖMYYS ON VOIMAA!"
- - Vuonna 1984, George Orwell- Kyllästynyt
1213 kirjoitti:
En myöskään oikeastaan odota itselleni mitään parempaa.Joka päivä keho luo myös uusia soluja. Synnyttää uutta elämää.
- Kyllästynyt
1213 kirjoitti:
"Pelastua miltä?"
Mat. 25:46Tunnetko ketään vanhurskasta? Koetko itse olevasi sellainen?
- 1213
kerettitytto kirjoitti:
"Joka päivä ruumis kuolee vähän, kunnes ei enää elä."
No tuo on kyllä totta. Mutta miksi valita noin pessimistinen tapa suhtautua elämään (masentua asiasta, jolle mitään ei (ainakaan vielä) voi ja joka tapahtuu kaikille)? Toisaalta, olisitko tyytyväinen, jos kehosi ei ikinä muuttuisi vaikkapa 21 ikävuoden jälkeen (jolloin keho muistaakseni on huipussaan)?
"En myöskään oikeastaan odota itselleni mitään parempaa."
Uskotko siis meneväsi helvettiin? Elätkö joka päivä pelossa? Minusta yhdenkään ihmisen ei pitäisi elää perusteettomassa pelossa."pessimistinen tapa suhtautua elämään (masentua asiasta"
En minä ole masentunut totuudesta.
"Toisaalta, olisitko tyytyväinen, jos kehosi ei ikinä muuttuisi vaikkapa 21 ikävuoden jälkeen "
En näe siinä mitään vkaa, jos niin olisi.
"Elätkö joka päivä pelossa?"
En. Minä uskon Jumalan olevan hyvä, enkä siksi pelkää mitään Jumalan ratkaisua, tiedän Jumalan kaikkien ratkaisujen olevan hyviä, vaikka en kaikkia tällä hetkellä täysin ymmärtäisi. - 1213
Kyllästynyt kirjoitti:
Tunnetko ketään vanhurskasta? Koetko itse olevasi sellainen?
"Tunnetko ketään vanhurskasta? Koetko itse olevasi sellainen? "
Minä en ole tuomari. Ja "Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä". Joh. 5:31 - Kyllästynyt
1213 kirjoitti:
"Tunnetko ketään vanhurskasta? Koetko itse olevasi sellainen? "
Minä en ole tuomari. Ja "Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä". Joh. 5:31Ai se on tuomarointia nykyään. Ainakin, jos ei halua vastata.
- 1234...
1213 kirjoitti:
En myöskään oikeastaan odota itselleni mitään parempaa."Joka päivä ruumis kuolee vähän, kunnes ei enää elä."
Ethän sinä elä nytkään. 1213 kirjoitti:
"pessimistinen tapa suhtautua elämään (masentua asiasta"
En minä ole masentunut totuudesta.
"Toisaalta, olisitko tyytyväinen, jos kehosi ei ikinä muuttuisi vaikkapa 21 ikävuoden jälkeen "
En näe siinä mitään vkaa, jos niin olisi.
"Elätkö joka päivä pelossa?"
En. Minä uskon Jumalan olevan hyvä, enkä siksi pelkää mitään Jumalan ratkaisua, tiedän Jumalan kaikkien ratkaisujen olevan hyviä, vaikka en kaikkia tällä hetkellä täysin ymmärtäisi."En minä ole masentunut totuudesta."
Minusta se kuulosti siltä, mutta hyvä ettet ole.
"En näe siinä mitään vkaa, jos niin olisi.[keho ei muuttuisi 21-v jälkeen]"
Minusta se tuntuisi melko staattiselta. Toisaalta tähänhän moni näyttää nykyään pyrkivän ainakin ulkoisesti kauneusleikkauksilla ja muilla vastaavilla. Minusta sekin opettaa elämästä, kun kaikkea ei voi pitää loputtomasti (edes omaa kehoa).
"En. Minä uskon Jumalan olevan hyvä, enkä siksi pelkää mitään Jumalan ratkaisua, tiedän Jumalan kaikkien ratkaisujen olevan hyviä, vaikka en kaikkia tällä hetkellä täysin ymmärtäisi."
Eli sinua ei pelota, että kaikkivaltias voikin pitää sinua pahana ja antaa senmukaisia seurauksia (en tosiaankaan väitä sinun olevan paha, kunhan yritän ymmärtää ajatusmalliasi ;) )?
- teisti
Miksi on mahdotonta ettei kuoleman jälkeen ole elämää??
- Hmmmmm??
''Miksi on mahdotonta ettei kuoleman jälkeen ole elämää??''
Minusta tärkeämpiä kysymyksiä ovat: Miksi pitäisi olla? Mitä ikuisella elämällä tekee? - teisti
Hmmmmm?? kirjoitti:
''Miksi on mahdotonta ettei kuoleman jälkeen ole elämää??''
Minusta tärkeämpiä kysymyksiä ovat: Miksi pitäisi olla? Mitä ikuisella elämällä tekee?Tärkeitä kysymyksiä nekin, mutta ketjun aloittajan viestistä mielestäni paistoi läpi ajatus että kuoleman jälkeinen elämä on uskon asia vastoin todellisuutta, koska kuitenkin kuoleman jälkeinen elämä on mahdottomuus. Mietin vain, tarvitseeko näkemystä perustella mitenkään??
- 10+12
teisti kirjoitti:
Tärkeitä kysymyksiä nekin, mutta ketjun aloittajan viestistä mielestäni paistoi läpi ajatus että kuoleman jälkeinen elämä on uskon asia vastoin todellisuutta, koska kuitenkin kuoleman jälkeinen elämä on mahdottomuus. Mietin vain, tarvitseeko näkemystä perustella mitenkään??
''Mietin vain, tarvitseeko näkemystä perustella mitenkään??''
Tarvitseeko kuoleman jälkeisen elämän mahdottomuutta perustella, jos ei kuoleman jälkeisen elämän mahdollisuutta tarvitse perustella? Oletan, että perustelulla tarkoitat todistaa.
Mielestäni siitä ei ole tietoa, pelkkää arvailua, joko sitä on tai sitten ei. Sen näkee sitten, tai ei näe. - teisti
10+12 kirjoitti:
''Mietin vain, tarvitseeko näkemystä perustella mitenkään??''
Tarvitseeko kuoleman jälkeisen elämän mahdottomuutta perustella, jos ei kuoleman jälkeisen elämän mahdollisuutta tarvitse perustella? Oletan, että perustelulla tarkoitat todistaa.
Mielestäni siitä ei ole tietoa, pelkkää arvailua, joko sitä on tai sitten ei. Sen näkee sitten, tai ei näe.Todiste tai todennäköisyys. Toki kyseessä on uskon asia, molemmissa näkemyksissä. Todennäköisyyksiä voi arvioida ja perustella. Todisteet ovat hankalenpia vaikka kuoleman jälkeisiä tai "rajatila" kokemuksia on suhteellisen paljon, mutta niitä ei oikeen voi testata.
- Dead by xmas
Kuolema määritelmänä tekee sen itsessään mahdottomaksi.
- Dead by xmas
Dead by xmas kirjoitti:
...piti mennä vastauksena nimimerkille teisti, kysymykseen "Miksi on mahdotonta ettei kuoleman jälkeen ole elämää??"....
- Hmmmmm??
teisti kirjoitti:
Todiste tai todennäköisyys. Toki kyseessä on uskon asia, molemmissa näkemyksissä. Todennäköisyyksiä voi arvioida ja perustella. Todisteet ovat hankalenpia vaikka kuoleman jälkeisiä tai "rajatila" kokemuksia on suhteellisen paljon, mutta niitä ei oikeen voi testata.
''kuoleman jälkeisiä...kokemuksia''
Määrittele kuolema. Miten kauan on ollut ilman aivotoimintaa, sydäntoimintaa ynnä muuta sellaista? Miten varmistetaan, että kuolleista herännyt on todellakin ollut kuolleena? - :))
Hmmmmm?? kirjoitti:
Määrittele kuolema. Miten kauan on ollut ilman aivotoimintaa, sydäntoimintaa ynnä muuta sellaista? Miten varmistetaan, että kuolleista herännyt on todellakin ollut kuolleena?Onko ne niitä Zombeja?
- teisti
Hmmmmm?? kirjoitti:
Määrittele kuolema. Miten kauan on ollut ilman aivotoimintaa, sydäntoimintaa ynnä muuta sellaista? Miten varmistetaan, että kuolleista herännyt on todellakin ollut kuolleena?En nyt osaa eritellä, mutta onhan niitä monenlaisia. Jos aihe todella kiinnostaa niin kirjallisuutta ja vastaavaa löytyy kyllä, jos jaksaa hieman nähdä vaivaa.
- teisti
Dead by xmas kirjoitti:
Nyt en ihan käsittänyt. Miten kuolema määritelmänä tekee mahdottomaksi kuoleman jälkeisen elämän?? Toisin kysyen, mikä kuoleman määrittämisessä pois sulkee mahdollisen kuoleman jälkeisen elämän??
- Hmmmmm??
teisti kirjoitti:
En nyt osaa eritellä, mutta onhan niitä monenlaisia. Jos aihe todella kiinnostaa niin kirjallisuutta ja vastaavaa löytyy kyllä, jos jaksaa hieman nähdä vaivaa.
Sanot, että ''kuoleman jälkeisiä tai "rajatila" kokemuksia on suhteellisen paljon'', mutta minun pitäisi ottaa selville, mitä sinä mahdollisesti sillä tarkoitat.
- teisti
Hmmmmm?? kirjoitti:
Sanot, että ''kuoleman jälkeisiä tai "rajatila" kokemuksia on suhteellisen paljon'', mutta minun pitäisi ottaa selville, mitä sinä mahdollisesti sillä tarkoitat.
Tarkoitan kuoleman hetkeen liittyviä kokemuksia. Niin siis, minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta kuolemisesta eikä kuolleena olemisesta, mutta on ihmisiä joilla on. Aiheesta on varmasti olemassa kirjoja tai muuta kirjallista materiaalia. Niistä varmaan selviää mitä kukin on kokenut milloinkin.
- Hmmmmm??
teisti kirjoitti:
Tarkoitan kuoleman hetkeen liittyviä kokemuksia. Niin siis, minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta kuolemisesta eikä kuolleena olemisesta, mutta on ihmisiä joilla on. Aiheesta on varmasti olemassa kirjoja tai muuta kirjallista materiaalia. Niistä varmaan selviää mitä kukin on kokenut milloinkin.
Ahaa, minä taas halusin tietää miten määrittelet kuoleman, milloin ihminen on varmasti kuollut. Ainoastaan ihminen, joka on aivan varmasti kuollut, voi kokea kuoleman jälkeisiä kokemuksia.
- 8+12
Hmmmmm?? kirjoitti:
Ahaa, minä taas halusin tietää miten määrittelet kuoleman, milloin ihminen on varmasti kuollut. Ainoastaan ihminen, joka on aivan varmasti kuollut, voi kokea kuoleman jälkeisiä kokemuksia.
Niinpä. Jos on vaikka kymmenen vuotta makoillut hautausmaalla montussa ja sitten herää henkiin, niin silloin voisi kysyä, että millaista se kuolemanjälkeinen eläminen oli.
Tuli eräs kysymys mieleeni kuolemaa innolla odottaville: Mitä aiotte tehdä kuoleman jälkeen mitä ette voi tehdä ennen kuolemaa?
- toivo,
"Eikö yksi elämä riitä?"
Ei riitä, jos se on päättynyt tapaturman takia 3 vuotiaana.
Miksei niin pienelle kuolleelle lapselle saisi toivoa vielä elämän jatkumista?- 5 5
Tuohon uskonnot juuri perustuvatkin, eli toivoon. Mutta voisitko ajatella asiaa siltä kannalta, että ei kuollut enää mistään mitään tiedä? Ihmisiä kuolee koko ajan, kuka vauvana, kuka vanhana, kuka sairauksiin tai onnettomuuksissa. Näin se vaan on, eikä sille mitään voi.
- satunnainen ateisti
Uskotko suojelusenkeleihin? Tai toivotko niidenkin olevan olemassa?
- 5 5
Minulle riittää ihan hyvin.
- se on totuus
Ehkä voisi riittääkin, mutta kun Jumala on tehnyt ihmisestä iankaikkisuusolennon.
- ateistix
Mikä jumala?
- 1 + 2 - 3 = 0
Osa ihmisistä kokee tietoisuutensa aineettomaksi ja irralliseksi fyysisestä ruumiistaan. Tuo on juuri sitä pikkulapsille tyypillistä dualismia.
Minä biologina näen kysymyksen elämästä ja kuolemasta ehkä hieman eri kantilta kuin ns. tavan tallaaja.
Miksi on tarkoituksenmukaista että kaikilla eliöillä (yksilöillä) on tietty elinikä? Miksi niiden pitää kuolla, miksi kaikki eivät voisi elää synnyttyään ikuisesti?
Ekologian perusteet ymmärtämällä voi huomata, että vastaus on rajatuissa resursseissa ja ympäristönmuutoksessa, joiden paineessa elämä pyrkii säilymään elossa (Miksi pyrkii, se onkin kysymys johon minulla ei ole vastausta).
Jos kaikki syntyneet eliöt jäisivät elämään ikuisesti, loppuisi ravinto, pesintäpaikat yms. elintärkeät resurssit aika nopeasti. Ravinteet eivät enää kiertäisi kuolleista eliöistä takaisin tuottajille. Seuraisi romahdus.
Toinen ongelma tulisi ympäristöön sopeutumisessa. Jos ikuisesti elävän otuksen sukukypsyys tulisi vasta esim. 4 miljoonan vuoden ikäisenä, sopeutuminen ympäristön muutoksiin olisi toivottomman hidasta, ovathan jälkeläisemme vain hyvin vähän erilaisia kuin me itse.
Kyse on strategiasta selvitä: nopea lisääntyminen on äkillisessä ympäristönmuutoksessa etu, tasaisemmissa olosuhteissa pärjäävät myös hitaammin lisääntyvät (ja vastaavasti suurissa katastrofeissa hitaasti lisääntyvät ovat suurimmassa vaarassa kuolla sukupuuttoon).
Jos Raamatun kirjoittamisen aikaan olisi tiedetty näistä asioista, syntymään ja kuolemaan olisi suhtauduttu ihan eri tavalla. Tarinat taivaista ja ikuisesta elämästä olisivat menettäneet osittain merkityksensä (lohtua ne tuovat vaikkeivat olekaan totta).
Nykypäivänä ikuisesta elämästä haaveilevat eivät ole tainneet miettiä loppuun saakka, mitä se ikuinen elämä todella tarkoittaisi. Minulle se olisi mitä hirvein rangaistus.
Loppuun vielä eräs ajatus: elämä on periaatteessa jo "ikuista", jatkuuhan yksilön joidenkin solujen elämä aina jälkeläisissä. Uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Niin pitkään kuin elämän edellytyksiä tällä planeetalla on / eliöt voivat venyttää sopeutumistaan olosuhteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064858Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403233Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503155Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4152276Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371402Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761217
- 711166
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311138Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1211042