Teuvoko puree teksteillään vai pureeko? En osa mitata purevuutta, on kai mitattavuus ja tuntuvuus kokenut inflaation, kun ei pureutuvuus tunnu. Kait se on vaikea enää nostaa tehoa kun puremisvimma on ollut tapissaan jo pitkään. Väsyyhän se Teuvokin, vanha mies jo! Siksi loppupäätelmänä totean, että ei. Teuvon tekstit ei pure.
Teuvon purevat tekstit
135
215
Vastaukset
- Teuvon tunteva
Teuvo eestä,
Teuvo takaa,
Teuvo istuu,
Teuvo makaa,
ja vihasta huolimatta
totuutta jakaa. - aghast
Kuka on tämä "teuvo" ? Raamatussani sitä ei ole.
Olisikohan hän tällainen mies:
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia.
Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."
Häntä ainakin vihapuheilla täällä ruoskitaan joka päivä!- Teuvo on
TeuvoSuni kirjoitti:
Olisikohan hän tällainen mies:
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia.
Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."
Häntä ainakin vihapuheilla täällä ruoskitaan joka päivä!itsensäylentänyt Jumalan pilkkaaja.
Teuvo on kirjoitti:
itsensäylentänyt Jumalan pilkkaaja.
Kateus kuuluu kuin "Manulle illallinen" Jumalan paaduttamien syntiluetteloon.
- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Kateus kuuluu kuin "Manulle illallinen" Jumalan paaduttamien syntiluetteloon.
Niinpä. Itsekin olet osoittanut olevasi erittäin mustasukkainen Devoitista. Olet sen ilmaissut monta kertaa. Mustasukkaisuus on kateuden yksi muoto.
Toteavainen kirjoitti:
Niinpä. Itsekin olet osoittanut olevasi erittäin mustasukkainen Devoitista. Olet sen ilmaissut monta kertaa. Mustasukkaisuus on kateuden yksi muoto.
Surullinen olen entisen, pitkäaikaisen ystäväni puolesta, kun hänelle lopulta kävi, kuten monelle muullekin tällä palstalla syntyneelle ystävyydelle.
Kun tämä Jeesuksen ennustus heidän kohdallaan toteutui:
"Kylvö kallioiseen paikkaan kuvaa sitä, joka sanoman kuullessaan heti ottaa sen iloiten vastaan mutta joka kestää vain hetken, koska häneltä puuttuvat juuret. Kun tulee ahdinko tai vaino sanan tähden, hän luopuu kohta."
Ja tuo ahdinko ja vaino tuli helluntailaiseksi kastettujen, Timorievun ja Semper. Fideliksen kautta, kun he alkoivat haukkua kaikkia totuudesta kiinnostuneita "sunilaisiksi".
Siksi nuo Saa-ta-nan vangiksi jääneet nostattelevat tänne noiden kirjoituksia, vaikka he itse ovat täältä jo aikoja sitten poistuneet.
Miten minä uskosi mukaan voisin olla mustasukkainen Saa-ta-nalle?- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Surullinen olen entisen, pitkäaikaisen ystäväni puolesta, kun hänelle lopulta kävi, kuten monelle muullekin tällä palstalla syntyneelle ystävyydelle.
Kun tämä Jeesuksen ennustus heidän kohdallaan toteutui:
"Kylvö kallioiseen paikkaan kuvaa sitä, joka sanoman kuullessaan heti ottaa sen iloiten vastaan mutta joka kestää vain hetken, koska häneltä puuttuvat juuret. Kun tulee ahdinko tai vaino sanan tähden, hän luopuu kohta."
Ja tuo ahdinko ja vaino tuli helluntailaiseksi kastettujen, Timorievun ja Semper. Fideliksen kautta, kun he alkoivat haukkua kaikkia totuudesta kiinnostuneita "sunilaisiksi".
Siksi nuo Saa-ta-nan vangiksi jääneet nostattelevat tänne noiden kirjoituksia, vaikka he itse ovat täältä jo aikoja sitten poistuneet.
Miten minä uskosi mukaan voisin olla mustasukkainen Saa-ta-nalle?Sinähän se löydät syylliset AINA muista, itse kun niin mahdottoman täydellinen olet, vaikka öykkäröivä käytöksesi on kaikille tullut selväksi. Ei mikään ihme, että vähäiset ystäväsi olet tökeröllä meuhkaamisellasi pois karkottanut. Menisit edes joskus itseesi!
Toteavainen kirjoitti:
Sinähän se löydät syylliset AINA muista, itse kun niin mahdottoman täydellinen olet, vaikka öykkäröivä käytöksesi on kaikille tullut selväksi. Ei mikään ihme, että vähäiset ystäväsi olet tökeröllä meuhkaamisellasi pois karkottanut. Menisit edes joskus itseesi!
Itsessäni kyllä ehdin olla peräti 48 vuotta, ja vielä 3 vuotta senkin jälkeen, kunnes ahtaassa portissa Kristus poisti itsekkyyden, puhdisti sydämen ja antoi sinne iankaikkisuuden sinetiksi Totuuden Henkensä.
Joka kaltaistesi Jumalan paaaduttamien ihmisten mukaan on kaikkea muuta, mutta Pyhä eikä Totuuden Henki.
Tämä johtuu siitä, että Totuuden Henki ei huutele aamenia yhdenkään porttoseurakunnan oppien perään, vaan:
"Minä lähetän sinut ihmisten luo, joilla on kovat kasvot ja taipumaton sydän. Sinun tulee sanoa heille: 'Näin sanoo Herra Jumala.'
Kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaista kansaa -- he tulevat kuitenkin tietämään, että heidän keskellään on ollut profeetta.
Älä sinä, ihminen, pelkää heitä, älä kauhistu heidän sanojaan, vaikka olet heidän keskellään kuin piikkipensaikossa ja skorpionien seassa. Älä pelkää heidän puheitaan, älä säiky heitä -- he ovat uppiniskaista kansaa."
Sellainen niska se tällä Toteavaisellakin on!- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Itsessäni kyllä ehdin olla peräti 48 vuotta, ja vielä 3 vuotta senkin jälkeen, kunnes ahtaassa portissa Kristus poisti itsekkyyden, puhdisti sydämen ja antoi sinne iankaikkisuuden sinetiksi Totuuden Henkensä.
Joka kaltaistesi Jumalan paaaduttamien ihmisten mukaan on kaikkea muuta, mutta Pyhä eikä Totuuden Henki.
Tämä johtuu siitä, että Totuuden Henki ei huutele aamenia yhdenkään porttoseurakunnan oppien perään, vaan:
"Minä lähetän sinut ihmisten luo, joilla on kovat kasvot ja taipumaton sydän. Sinun tulee sanoa heille: 'Näin sanoo Herra Jumala.'
Kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaista kansaa -- he tulevat kuitenkin tietämään, että heidän keskellään on ollut profeetta.
Älä sinä, ihminen, pelkää heitä, älä kauhistu heidän sanojaan, vaikka olet heidän keskellään kuin piikkipensaikossa ja skorpionien seassa. Älä pelkää heidän puheitaan, älä säiky heitä -- he ovat uppiniskaista kansaa."
Sellainen niska se tällä Toteavaisellakin on!Kyllähän minä sen hyvin tiedän, että sinulle matka itseesi on aivan liian pitkä kuljettavaksi. Tuhlaajapoika sen matkan kulki ja isä odotti vastassa.
Huulesi ovat kyllä kerkeitä laukomaan herjoja, kuten nytkin. Itse niille olet kuitenkin kovin sokea. Sokea, mikä sokea. Toteavainen kirjoitti:
Kyllähän minä sen hyvin tiedän, että sinulle matka itseesi on aivan liian pitkä kuljettavaksi. Tuhlaajapoika sen matkan kulki ja isä odotti vastassa.
Huulesi ovat kyllä kerkeitä laukomaan herjoja, kuten nytkin. Itse niille olet kuitenkin kovin sokea. Sokea, mikä sokea.Tähän sopii kuin naulankantaan tämäkin Jeesuksen ilmoitus kaltaisistesi, muka "näkevistä" silmistä:
"Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?
Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?
Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."
Tekopyhä, valoa kaihtava valheen vanki ja pahantekijä sinä olet:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tulee valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Tähän sopii kuin naulankantaan tämäkin Jeesuksen ilmoitus kaltaisistesi, muka "näkevistä" silmistä:
"Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?
Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?
Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."
Tekopyhä, valoa kaihtava valheen vanki ja pahantekijä sinä olet:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tulee valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."Sanat sopivat sinuun itseesi oikein hyvin, koska et näe syntisyyttäsi ja herjojasi.
Toteavainen kirjoitti:
Sanat sopivat sinuun itseesi oikein hyvin, koska et näe syntisyyttäsi ja herjojasi.
Se on totta,. etten omaa syntisyyttäni nähnyt, ennen kuin Jumala otti minut niistä kiinni, ja niin alkoi tämä ahtaan portin taisteluni:
Näin elämä jatkui. Tammikuussa 1987 sain yllättäen kutsun seurakunnan kirkkoneuvoston jäseneksi. Yllättäen siksi, etten ollut mikään aktiivinen kirkossakävijä, ja siksi, etten ollut minkään poliittisen puolueen jäsen. Sen verran hallinnosta tiesin, että kaikki luottamustoimet jaetaan poliittisin ansioin. Puolueiden voimasuhteiden oli sielläkin oltava kohdallaan. Tuli tammikuu 1988, sen viimeinen viikonloppu. Sinäkin päivänä luin Raamattua. Silloin oli edessä Luukkaan evankeliumi, josta luin:
"Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.
Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten se vielä maata laihduttaa?'
Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää: mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'
Niin kuin Valitusvirsi kolme keskeytti Raamatun lukemisen lähes kaksi vuotta aikaisemmin, niin saman tekivät nyt nämä jakeet. Silloin ymmärsin heti lukemani, mutta nyt en lainkaan käsittänyt, mitä nämä jakeet tarkoittavat ja miten ne minuun liittyvät. Koko päiväksi jäi Raamattu auki tuosta kohdasta ja töitten lomassa aina kävin lukemassa ja ihmettelemässä.
Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin, vielä vuoteessakin näitä jakeita ajattelin. Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin pimeäksi, eikä pihavaloakaan näy ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet, mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä. Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin, kuulen tutun äänen lähes kolmen vuoden takaa:
"Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."
Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo. Nyt hän kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian, jolla en itse enää vuosiin ollut päätäni vaivannut. Olin sillä Ritvaa usein uhkaillutkin, sillä koin, että minullakin oli oikeus mennä vuoteeseen jonkun toisen kanssa. Niinhän hänkin oli tehnyt. Tutkamiesten vuotuisen tapaamisen yhteydessä siihen kerran tilaisuus tuli. Tein aviorikoksen, ja sen jälkeen tunsin olevani tasavertainen Ritvan kanssa. Siihen yhteen ainoaan kertaan se asia jäi - ja nyt jo tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuolemantuomion:"Hakkaa se pois!" Nyt ymmärsin tuon Raamatun sanoman täydellisesti. Minä olin tuo viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon kasvun antanut Jumala lausuukin kuolemantuomion.
JatkuuTeuvoSuni kirjoitti:
Se on totta,. etten omaa syntisyyttäni nähnyt, ennen kuin Jumala otti minut niistä kiinni, ja niin alkoi tämä ahtaan portin taisteluni:
Näin elämä jatkui. Tammikuussa 1987 sain yllättäen kutsun seurakunnan kirkkoneuvoston jäseneksi. Yllättäen siksi, etten ollut mikään aktiivinen kirkossakävijä, ja siksi, etten ollut minkään poliittisen puolueen jäsen. Sen verran hallinnosta tiesin, että kaikki luottamustoimet jaetaan poliittisin ansioin. Puolueiden voimasuhteiden oli sielläkin oltava kohdallaan. Tuli tammikuu 1988, sen viimeinen viikonloppu. Sinäkin päivänä luin Raamattua. Silloin oli edessä Luukkaan evankeliumi, josta luin:
"Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.
Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten se vielä maata laihduttaa?'
Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää: mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'
Niin kuin Valitusvirsi kolme keskeytti Raamatun lukemisen lähes kaksi vuotta aikaisemmin, niin saman tekivät nyt nämä jakeet. Silloin ymmärsin heti lukemani, mutta nyt en lainkaan käsittänyt, mitä nämä jakeet tarkoittavat ja miten ne minuun liittyvät. Koko päiväksi jäi Raamattu auki tuosta kohdasta ja töitten lomassa aina kävin lukemassa ja ihmettelemässä.
Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin, vielä vuoteessakin näitä jakeita ajattelin. Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin pimeäksi, eikä pihavaloakaan näy ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet, mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä. Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin, kuulen tutun äänen lähes kolmen vuoden takaa:
"Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."
Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo. Nyt hän kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian, jolla en itse enää vuosiin ollut päätäni vaivannut. Olin sillä Ritvaa usein uhkaillutkin, sillä koin, että minullakin oli oikeus mennä vuoteeseen jonkun toisen kanssa. Niinhän hänkin oli tehnyt. Tutkamiesten vuotuisen tapaamisen yhteydessä siihen kerran tilaisuus tuli. Tein aviorikoksen, ja sen jälkeen tunsin olevani tasavertainen Ritvan kanssa. Siihen yhteen ainoaan kertaan se asia jäi - ja nyt jo tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuolemantuomion:"Hakkaa se pois!" Nyt ymmärsin tuon Raamatun sanoman täydellisesti. Minä olin tuo viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon kasvun antanut Jumala lausuukin kuolemantuomion.
JatkuuJatkoa
Alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, mitkä vain muistin tehneeni, mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille? Näethän, että olen muuten ollut ihan hy6vä isä. Köyhänä läksin maailmalle ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman kodinkin?
"Minä olen ntämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois!", kuului vastaus.
Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.
"Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."
En nole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
"Minä olen sinut niistä varjellut."
Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:
"Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niinmuodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."
Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessä kaksi tietä, mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli puhumaan toinenkin ääni: "Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliitosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi on pilalla!"
Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuodenn kuluttua hakkaa minut pois. Purskahdin itkuun, ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön: "Herra Jeesus, armahda!"
Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat avun ja pelastuksen. Niiden huutamisen jälkeen sain rauhan sydänmeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:
"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin on Herra luvannut.
Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Tuon aviorikoksenkin oli Jumala sallinut tapahtua, että hänellä olisi mistä miehen kiinni ottaa, kun kiinnioton päivä koittaa. Ja nyt se koitti.
Ritvan tullessa töistä sanoin hänelle: "Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle kerrottavaa?" Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten nolin tehnyt, ja kysyin: "Voitko antaa tämän minulle anteeksi?" Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."
Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa. Kun se oli valunut jalkojen kautta lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista. Samalla hetkellä minut valtasi sama ihna tunne kuin kerran lapsena ja siellä kirkon näyssä. Välähdyksenomaisesti sain vielä tuossa hetkessä nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei koskaan katoa.
Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran, ja syntyä taivaan kansalaiseksi. Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi, ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä. Siinä ihmisen syntinen luonto revitään pois ja kivisydämen tilalle asennetaan uusi sydän, johon itse Kristus tuli Totuuden Henkensä kautta ikuisesti asumaan. Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:
"Menkää sisään ahtasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."
"Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty. Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Jatkoa
Alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, mitkä vain muistin tehneeni, mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille? Näethän, että olen muuten ollut ihan hy6vä isä. Köyhänä läksin maailmalle ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman kodinkin?
"Minä olen ntämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois!", kuului vastaus.
Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.
"Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."
En nole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
"Minä olen sinut niistä varjellut."
Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:
"Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niinmuodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."
Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessä kaksi tietä, mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli puhumaan toinenkin ääni: "Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliitosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi on pilalla!"
Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuodenn kuluttua hakkaa minut pois. Purskahdin itkuun, ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön: "Herra Jeesus, armahda!"
Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat avun ja pelastuksen. Niiden huutamisen jälkeen sain rauhan sydänmeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:
"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin on Herra luvannut.
Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Tuon aviorikoksenkin oli Jumala sallinut tapahtua, että hänellä olisi mistä miehen kiinni ottaa, kun kiinnioton päivä koittaa. Ja nyt se koitti.
Ritvan tullessa töistä sanoin hänelle: "Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle kerrottavaa?" Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten nolin tehnyt, ja kysyin: "Voitko antaa tämän minulle anteeksi?" Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."
Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa. Kun se oli valunut jalkojen kautta lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista. Samalla hetkellä minut valtasi sama ihna tunne kuin kerran lapsena ja siellä kirkon näyssä. Välähdyksenomaisesti sain vielä tuossa hetkessä nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei koskaan katoa.
Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran, ja syntyä taivaan kansalaiseksi. Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi, ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä. Siinä ihmisen syntinen luonto revitään pois ja kivisydämen tilalle asennetaan uusi sydän, johon itse Kristus tuli Totuuden Henkensä kautta ikuisesti asumaan. Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:
"Menkää sisään ahtasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."
"Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty. Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."Ei riitä, vaikka mitä olisit kokenut, kun sinun nykyinen habituksesi on noin lihallinen. Mielenmuutosta tarvitset miespoloinen kipeästi.
Vieläkö muuten olet sitä mieltä, että Pyhä Henki tuli sinun kauttasi maailmaan, oltuaan poissa pitkään? Toteavainen kirjoitti:
Ei riitä, vaikka mitä olisit kokenut, kun sinun nykyinen habituksesi on noin lihallinen. Mielenmuutosta tarvitset miespoloinen kipeästi.
Vieläkö muuten olet sitä mieltä, että Pyhä Henki tuli sinun kauttasi maailmaan, oltuaan poissa pitkään?Siinäpä se tuli alkuaan alkuperäisen Raimon rienaus, joten oikeassa olin sinun nimimerkeistäsi.
Tästä on turha enää jauhaa, kun et ole yhteenkään todistukseeni vastausta antanut.
Yritetään vielä kerran:
Missä oli uskosi mukaan Pyhä Henki silloin, kun luterilaset halusivat papeilleen yliopiston teologiset tiedekunnat?
Mihin he hautasivat Luther isänsä ilmoituksen niiden opetuksista:
"Teologiset tiedekunnat ovat Saa-ta-nan pääsynagogia."- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Siinäpä se tuli alkuaan alkuperäisen Raimon rienaus, joten oikeassa olin sinun nimimerkeistäsi.
Tästä on turha enää jauhaa, kun et ole yhteenkään todistukseeni vastausta antanut.
Yritetään vielä kerran:
Missä oli uskosi mukaan Pyhä Henki silloin, kun luterilaset halusivat papeilleen yliopiston teologiset tiedekunnat?
Mihin he hautasivat Luther isänsä ilmoituksen niiden opetuksista:
"Teologiset tiedekunnat ovat Saa-ta-nan pääsynagogia."En ole Raimo. Olenko oikeassa tämän väitteeni suhteen, koskien Pyhän Hengen tuloa? Kirjassasi on kyseinen kirjoitus aiheesta. Rienaa se ei ole. Väitätkö, ettei kirjassasi ole moista tekstiä? Jos se sielä on, voit sen reilusti myöntää
Toteavainen kirjoitti:
En ole Raimo. Olenko oikeassa tämän väitteeni suhteen, koskien Pyhän Hengen tuloa? Kirjassasi on kyseinen kirjoitus aiheesta. Rienaa se ei ole. Väitätkö, ettei kirjassasi ole moista tekstiä? Jos se sielä on, voit sen reilusti myöntää
Ei antanut Raimokaan vastausta totuuteen, joten jatkakaa kaikessa rauhassa, nimimerkkejä vaihdellen!
- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Ei antanut Raimokaan vastausta totuuteen, joten jatkakaa kaikessa rauhassa, nimimerkkejä vaihdellen!
Taisi olla kovin arka kysymykseni. No, toisaalta, ethän sinä ennenkään ole kysymyksiin suoraan vastannut.
Jeesuksella on monta nimeä, miksei myös minulla. ;) Toteavainen kirjoitti:
Taisi olla kovin arka kysymykseni. No, toisaalta, ethän sinä ennenkään ole kysymyksiin suoraan vastannut.
Jeesuksella on monta nimeä, miksei myös minulla. ;)Eniten niitä omasta oikeasta nimestä poikkeavia nimi on kaltasillasi pahuuden palvelijoilla, kuten Jeesus ilmoitti:
"Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia."
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."
Kyllä se olet sinä, joka olet velkaa kymmenien sinulle esittämien kysymysten vastaukset.
Hyvin sen ymmärrän: "Sillä tyhjästä on paha nyhjästä."
Kun minua jälleen kerran oikein nimeltä tähänkin keskusteluun kutsuit, niin minäpä kerran sinulle, miten Jeesus Kristus antoi merkin itsestään silloin, kun Teuvo oli 10-vuotias piukkumies:
Olin Ylämaan seurakunnan poikaleirillä.
Istuimme erään järven rannalla kalliolla ja lauloimme yhdessä virttä:
"Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa,
minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta."
Virren aikana sain kokea ensimmäisen Jumalan antaman näyn, kun taivaasta tuli alas kirkas valokiila, joka täytti koko sylini, ja antoi minulle tavattoman ihanan tunteen, kun katselin sitä valonsädettä, joka sylistäni kohosi kapenevana kiilana kohti korkeuksia.
Ei sitä kukaan muu nähnyt, enkä siitä kenellekään mitään puhunut. Ihmettelin vain, että mitähän tämäkin mahtoi
tarkoittaa, ja miksi se juuri minulle annettiin.
En kokenut, että olisin siinä joutunut johonkin horrokseen tai hurmokseen. Sillä tuskin tuon ikäinen poika edes näitä sanoja ja niiden merkitystä ymmärsikään.
Enkä uskonut sitä myöskään Jumalan kutsuna, kun jo 8 -vuotiaasta alken koin eläväni vain Jumalan vihan alla, kun hän kosti aviottomalle lapselle vanhempien syntistä tekoa.- Totuuden puolesta
Totisesti olet Jumalan valittu. Jo idussasi minä sinut tunsin. Kämmenen hipiään Herra piirtänyt nimesi Teuvo. Jumalan kirkkaus, valo on ollut kanssasi jo lapsena. Amen.
Viestisi olisi monin verroin uskottavampi, mikäli sinulla olisi vielä ollut sen verran rohkeutta jäljellä, että olisit voinut kirjoittaa sen omalla nimelläsi.
Mutta mitäpä sillä, kunhan totuutta vain julistetaan. Olihan tätäkin tärkeää tehtävää suorittanut ihminen salaa Jeesuksen opetuslapsi:
"Tämän jälkeen muuan Joosef, joka oli kotoisin Arimatiasta, pyysi Pilatukselta, että saisi ottaa Jeesuksen ruumiin ristiltä.
Hän oli Jeesuksen opetuslapsi, joskin salaa, sillä hän pelkäsi juutalaisia. Pilatus suostui pyyntöön, ja Joosef tuli ja otti ruumiin alas."
Ei sitälapsena tiennyt olevansa Jumalan valittu, kun elämä oli jatkuvaa vastoinkäymisten kanssa kamppailua, ja elämistä Jumalan vihan alla.
Ja vuosia siinä kului, kun sekin aikanaan selvisi, että Jumala koettelee valittujaan peräti 40 vuotta.
Ja melkein päivälleen tuo aika tuli täyteen minunkin kohdallani: 8-vuotiaasta 48-vuotiaaksi. Ja mitä sitten tapahtui, palaan siihen huomenna- jos Jumala suo.- Totuuden puolesta
Jumalahan on tavattoman viisas johtaessaan ihmisen elämää jonkin suunnittelemansa ja antamansa tehtävän suorittamiseksi. Valmistelut voivat olla todella pitkiä, tapahtua salassa ja tulevat esille sitten hyvinkin nopeasti. Sinulla on tärkeä tehtävä kun sen valmisteluun, koulutukseen ja koetteluun on käytetty aikaa tuo raamatullinen 40 vuotta.
Totuuden puolesta kirjoitti:
Jumalahan on tavattoman viisas johtaessaan ihmisen elämää jonkin suunnittelemansa ja antamansa tehtävän suorittamiseksi. Valmistelut voivat olla todella pitkiä, tapahtua salassa ja tulevat esille sitten hyvinkin nopeasti. Sinulla on tärkeä tehtävä kun sen valmisteluun, koulutukseen ja koetteluun on käytetty aikaa tuo raamatullinen 40 vuotta.
Jumalan suunnitelmat eivät läheskään aina toteudu edes yhden sukupolven aikana, vaan joskus vasta vuosisatojen päästä, kuten hänen Jesajalle antama ennustus Jeesuksestakin vasta 700 vuoden kuluttua:
"Iisain kannosta nousee verso, vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää.
Hänen ylleen laskeutuu Herran henki, viisauden ja ymmärryksen henki, taidon ja voiman henki, totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki: hänen ilonsa on totella Herraa.
Hän ei tuomitse silmämitalla eikä jaa oikeutta korvakuulolta vaan antaa heikoille oikean tuomion ja ajaa vakaasti maan köyhien asiaa. Hän lyö väkivaltaista sanansa sauvalla ja surmaa huultensa henkäyksellä väärintekijän.
Vanhurskaus on hänellä varustuksena ja uskollisuus vyönä hänen uumillaan."
Siksi Jesajakin tapettiin saahaamalla kappaleiksi, koska tuo ennustus ei toteutunutkaan välittömästi, joten sen uskottiin olevan lähtöisin Saa-ta-nasta.
Näin on tänäkin päivänä - ja tälläkin palstalla - kun Saa-ta-nan palvelijat korjaavat satoa joka päivä herätyskokouksissaan:
"Sinä, joka tulit tänne punaisella autolla, vaikka et aikonutkaan tulla; tule vaan rohkeasti tänne alttarille antamaan elämäsi Jeesukselle, sillä hän kutsuu sinua juuri tänään."
Ja näin Totuuden Henki sai taas uuden vihamiehen tai -naisen.- Näin sen näkisin
Totuuden puolesta kirjoitti:
Kyllä täytyy Teuvoa kunnioittaa siinä asiassa, että on kestänyt vuosikausia, itseensä kohdistuvaa hävytöntä räähkäilyä tällä palstalla.
Ehkäpä hän on niin varma asiastaan, että katsoo sen kaiken pilkan arvoiseksi. Näin sen näkisin kirjoitti:
Kyllä täytyy Teuvoa kunnioittaa siinä asiassa, että on kestänyt vuosikausia, itseensä kohdistuvaa hävytöntä räähkäilyä tällä palstalla.
Ehkäpä hän on niin varma asiastaan, että katsoo sen kaiken pilkan arvoiseksi.Oikein olet nähnyt, vaikka et sitä varmaankaan vielä täysin ymmärtänyt.
Onhan Jeesus ilmoittanut hänen valittujensa kohtalon näin selvästi Isälleen:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
Kun häneltä tämän tehtävän 8.11.1988 kello 03.30 sain, en sitä iloiten vastaanottanut, koska jo ennalta aavistin, minkälainen "koiranvirka" tässä ihmistä odottaa:
"Kiitos ei, kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen tähänkin asti puhunut, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua."
Ja vastaus tuli: "Sinä lupasit!"
Ja niin olin todella luvannut jo silloin, kun hän minut opetuslapseksi otti ja paransi kaikki menneisyyden haavat. Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää: "Sinä lupasit!"
Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että oli pakko huutaa: "Tässä olen, omapa on valintasi!"
Ja tässä nyt olen, luontaisetujen kera, vastaanottamassa sitä, mikä tähän "koiranvirkaan" kuuluu.TeuvoSuni kirjoitti:
Oikein olet nähnyt, vaikka et sitä varmaankaan vielä täysin ymmärtänyt.
Onhan Jeesus ilmoittanut hänen valittujensa kohtalon näin selvästi Isälleen:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
Kun häneltä tämän tehtävän 8.11.1988 kello 03.30 sain, en sitä iloiten vastaanottanut, koska jo ennalta aavistin, minkälainen "koiranvirka" tässä ihmistä odottaa:
"Kiitos ei, kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen tähänkin asti puhunut, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua."
Ja vastaus tuli: "Sinä lupasit!"
Ja niin olin todella luvannut jo silloin, kun hän minut opetuslapseksi otti ja paransi kaikki menneisyyden haavat. Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää: "Sinä lupasit!"
Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että oli pakko huutaa: "Tässä olen, omapa on valintasi!"
Ja tässä nyt olen, luontaisetujen kera, vastaanottamassa sitä, mikä tähän "koiranvirkaan" kuuluu.Taitavasti Teuvo keskustelee itsensä kanssa, täytyy myöntää.
- Totuuden puolesta.
Devoit kirjoitti:
Taitavasti Teuvo keskustelee itsensä kanssa, täytyy myöntää.
Etkö tiennyt nimimerkki Devoit että Jeesuksessa Kristuksessa ollaan ihan yhtä ja samaa ruumista, kaksi tahi kolme ovat vuorovaikutuksessa ikäänkuin olisivat yksi. Yksi usko, yksi Herra, yksi kaste, yksi mieli.
- On nähty
Devoit kirjoitti:
Sinähän se olet asiantuntija, mitä tulee itsensä kanssa keskusteluun.
Devoit kirjoitti:
Tässäpä avasit mainion tilaisuuden keskustella kanssasi hieman menneistä. Yhteisen totuuden tien 14 vuoden ystävyydestä ja vähän muustakin.
Ennen kaikkea sinulle avautuu taas tilaisuus iloita, kun pääset muttamaan totuudet valheiksi.
Ystävyytemmehän alkoi tästä tapahtumasta:
Rakkaus rahaan panee luterilaisen kirkonkin vaikenemaan.
Kun Oulun piispaksi vuonn 1980 valittiin - ei vanhoillislestadiolainen Olavi Rimpiläinen - kävi hänen luonaan SRK:n lähetystö jo ennakkoon ilmoittamassa on direktiivinsä:
Jos meidän uskoa ja toimintaa kirkon piirissä aletaan arvostella ja meidät suljetaan kirkon toiminnan ulkopuolelle, he kaikki jättävät tämän kirkon.
Siinä todellinen syy siihen, että kaikki ns. herätysliikkeet saavat vapaasti toimia kirkon piirissä. Vaikka ne todellisuudessa ovat todellisia nukutusliikkeitä, koska ne piispoja ja pappeja paremmin pystyvät pitämään omansa kurissa.
Kun olin luterilaisen kirkon kaikissa toiminnoissa 5 vuotta 1987-1992, käski Pyhä Henki luterilaista kirkkoa poistamaan omasta toiminnastaan kertovista ilmoituksista vanhoillislestadiolaisten ilmoitukset.
Edellä mainitusta syystä se ei onnistunut. Kolme kertaa kävin piispankin luona tästä puhumassa, ja viimein hän ajoi minut ulos huoneestaan.
Ja lopulta, 1992, hän kirkkolakia rikkoen perui silloisessa Ruukin seurakunnassa määräämänsä tarkastuksen, koska kirkkoherra oli hänelle ennakkoon ilmoittanut, että Sunilla on rohkeutta kysyä tästä asiasta.
Piispa oli ensin naurahtaen todennut: "Antaa Sunin vain kysyä, kyllä me sujuvasti kuunnelleen."
Mutta kun sitten näkivät Sunin istuvan kirkon penkissä, ilmoitti kirkkoherra ennen jumalanpalveluksen alkua:
"Meillä on seurakunnassa menossa piispantarkastus, mutta tämä yleinen tarkastus on päädetty peruuttaa, ja sen tilalla vietetään Herran ehtoollista."
Ja näin tapahtui. Vein tämän kirkkolain rikkomisen oikeuskanslerin tutkittavaksi, ja kun sielä tuli vapauttava "hyvävelipäätös", päättyi siihen minun jäsenyyteni tässä kirkossa.
Tuo piispan pakomatka sai aikaan melkoisen kirjoittelun paikallislehti Siikajokilaaksossa, kunnes SRK:n johto pisti heidän edesmenneen kansanedustajansa laatimaan lehdille tällaisen ukaasin:
"Mikäli lehdessänne annetaan tilaa Teuvo Sunin kirjoituksille, niin kaikki SRK:n jäsenet tulevat irtisanomaan lehtenne tilauksen ja jäsentemme omistavat yritykset lopettavat ilmoittelun lehtenne palstoilla."
Todella hyin on tuo ukaasi lehdistön sivut totuudelta sulkenut. Muutaman kerran vuodessa olen sitä testannut. Nyt kun homo-keskustelu oli kuumimmillaan, lähetin muutamaan lehdistöön siihen liittyvän viestin Jeesuksen omasta ilmoituksesta avioliittoon kelpaamattomista.
Eikä edes maan suurin, vaikka on lisännyt sivuja lukijoiden kirjoituksille sitä julkaissut. Vaikka luulisi, ettei heidän tulonsa ole tästä porttolahkosta riippuvaisia, mutta niin vaan on.TeuvoSuni kirjoitti:
Tässäpä avasit mainion tilaisuuden keskustella kanssasi hieman menneistä. Yhteisen totuuden tien 14 vuoden ystävyydestä ja vähän muustakin.
Ennen kaikkea sinulle avautuu taas tilaisuus iloita, kun pääset muttamaan totuudet valheiksi.
Ystävyytemmehän alkoi tästä tapahtumasta:
Rakkaus rahaan panee luterilaisen kirkonkin vaikenemaan.
Kun Oulun piispaksi vuonn 1980 valittiin - ei vanhoillislestadiolainen Olavi Rimpiläinen - kävi hänen luonaan SRK:n lähetystö jo ennakkoon ilmoittamassa on direktiivinsä:
Jos meidän uskoa ja toimintaa kirkon piirissä aletaan arvostella ja meidät suljetaan kirkon toiminnan ulkopuolelle, he kaikki jättävät tämän kirkon.
Siinä todellinen syy siihen, että kaikki ns. herätysliikkeet saavat vapaasti toimia kirkon piirissä. Vaikka ne todellisuudessa ovat todellisia nukutusliikkeitä, koska ne piispoja ja pappeja paremmin pystyvät pitämään omansa kurissa.
Kun olin luterilaisen kirkon kaikissa toiminnoissa 5 vuotta 1987-1992, käski Pyhä Henki luterilaista kirkkoa poistamaan omasta toiminnastaan kertovista ilmoituksista vanhoillislestadiolaisten ilmoitukset.
Edellä mainitusta syystä se ei onnistunut. Kolme kertaa kävin piispankin luona tästä puhumassa, ja viimein hän ajoi minut ulos huoneestaan.
Ja lopulta, 1992, hän kirkkolakia rikkoen perui silloisessa Ruukin seurakunnassa määräämänsä tarkastuksen, koska kirkkoherra oli hänelle ennakkoon ilmoittanut, että Sunilla on rohkeutta kysyä tästä asiasta.
Piispa oli ensin naurahtaen todennut: "Antaa Sunin vain kysyä, kyllä me sujuvasti kuunnelleen."
Mutta kun sitten näkivät Sunin istuvan kirkon penkissä, ilmoitti kirkkoherra ennen jumalanpalveluksen alkua:
"Meillä on seurakunnassa menossa piispantarkastus, mutta tämä yleinen tarkastus on päädetty peruuttaa, ja sen tilalla vietetään Herran ehtoollista."
Ja näin tapahtui. Vein tämän kirkkolain rikkomisen oikeuskanslerin tutkittavaksi, ja kun sielä tuli vapauttava "hyvävelipäätös", päättyi siihen minun jäsenyyteni tässä kirkossa.
Tuo piispan pakomatka sai aikaan melkoisen kirjoittelun paikallislehti Siikajokilaaksossa, kunnes SRK:n johto pisti heidän edesmenneen kansanedustajansa laatimaan lehdille tällaisen ukaasin:
"Mikäli lehdessänne annetaan tilaa Teuvo Sunin kirjoituksille, niin kaikki SRK:n jäsenet tulevat irtisanomaan lehtenne tilauksen ja jäsentemme omistavat yritykset lopettavat ilmoittelun lehtenne palstoilla."
Todella hyin on tuo ukaasi lehdistön sivut totuudelta sulkenut. Muutaman kerran vuodessa olen sitä testannut. Nyt kun homo-keskustelu oli kuumimmillaan, lähetin muutamaan lehdistöön siihen liittyvän viestin Jeesuksen omasta ilmoituksesta avioliittoon kelpaamattomista.
Eikä edes maan suurin, vaikka on lisännyt sivuja lukijoiden kirjoituksille sitä julkaissut. Vaikka luulisi, ettei heidän tulonsa ole tästä porttolahkosta riippuvaisia, mutta niin vaan on.Piispan pakomatka huipentui vilkkaaseen paikallislehdessä käytyyn keskusteluun, ja tästä kirjoituksesta alkoi tuo 14 vuotta kestänyt ystävyytemme.
Kun Jari, ( Devoit, Devoit ) tämän lehdestä luki, hän iloisena soitti minulle ja kertoi, että Pyhä Henki oli jo muutamaa vuotta aikaisemmin tämän tehtävän hänelle (vanhoillislestadiolaisuuden harhat kokeneelle) antanut, mutta pelkuruuden henki esti häneltä tämän tehtävän vastaanottamisen.
Ja nyt hän todella oli iloinen, että Pyhä Henki oli löytänyt miehen, joka ei pelännyt.
Tästä alkoi usean vuoden ajan vain puhelimen välityksellä toimiva ystävyys, kun pelkuruuden henki esti häneltä edelleen tapaamisemme, vaikka välimatkaa ei ollu kuin 30 kilometriä.
Iloiten hän kyllä otti vastaa kirjoituksia, joita silloin eri suunnille lähetin, ja näytti niitä jopa äidilleen.- Toteavainen
Näin sen näkisin kirjoitti:
Ehkäpä hän on niin varma asiastaan, että katsoo sen kaiken pilkan arvoiseksi.Mitä kylvää, sitä niittää. Teuvon ei kannata ihmetellä sitä, että osa hänen heittämistä lukemattomista herjoista palaa bumerangina takaisin.
Toteavainen kirjoitti:
Mitä kylvää, sitä niittää. Teuvon ei kannata ihmetellä sitä, että osa hänen heittämistä lukemattomista herjoista palaa bumerangina takaisin.
Kerropa malliksi vaikka vain muutama noista "lukemattomista herjoista?"
Eihän totuus enää montaakaan ihmistä kiinnosta, sillä niin hyvin on valheen henki tehtävänsä tehnyt.
Sillä tämä Jeesuksen ilmoitus on tälläkin palstalla totisinta totta:
"Tämän valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Kerropa malliksi vaikka vain muutama noista "lukemattomista herjoista?"
Eihän totuus enää montaakaan ihmistä kiinnosta, sillä niin hyvin on valheen henki tehtävänsä tehnyt.
Sillä tämä Jeesuksen ilmoitus on tälläkin palstalla totisinta totta:
"Tämän valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."Voit itse alkaa lukea viestejäsi. Herjasi ovat lukuisat ja monet sen takia lähteneet pois. Ähäkutti-evankeliumi ei ole Jeesuksesta. Jeesuksen evankeliumi pelastaa edelleen, vaikka se sinua kovasti harmittaakin.
Toteavainen kirjoitti:
Voit itse alkaa lukea viestejäsi. Herjasi ovat lukuisat ja monet sen takia lähteneet pois. Ähäkutti-evankeliumi ei ole Jeesuksesta. Jeesuksen evankeliumi pelastaa edelleen, vaikka se sinua kovasti harmittaakin.
Todellisen Jeesuksen ilmoituksen mukaan sinä tässäkin syyllistyit Pyhän Hengen pilkkaan.
Pilkatessasi tätä hänen ilmoitustaan "Ähäkutti-evankeliumiksi":
"Tämän valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille TODISTUKSEKSI, ja sitten tulee loppu."
Sinun vihasi totuutta kohtaan toteutuu täydellisesti tämän Jeesuksen ilmoituksen mukaan:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."TeuvoSuni kirjoitti:
Piispan pakomatka huipentui vilkkaaseen paikallislehdessä käytyyn keskusteluun, ja tästä kirjoituksesta alkoi tuo 14 vuotta kestänyt ystävyytemme.
Kun Jari, ( Devoit, Devoit ) tämän lehdestä luki, hän iloisena soitti minulle ja kertoi, että Pyhä Henki oli jo muutamaa vuotta aikaisemmin tämän tehtävän hänelle (vanhoillislestadiolaisuuden harhat kokeneelle) antanut, mutta pelkuruuden henki esti häneltä tämän tehtävän vastaanottamisen.
Ja nyt hän todella oli iloinen, että Pyhä Henki oli löytänyt miehen, joka ei pelännyt.
Tästä alkoi usean vuoden ajan vain puhelimen välityksellä toimiva ystävyys, kun pelkuruuden henki esti häneltä edelleen tapaamisemme, vaikka välimatkaa ei ollu kuin 30 kilometriä.
Iloiten hän kyllä otti vastaa kirjoituksia, joita silloin eri suunnille lähetin, ja näytti niitä jopa äidilleen.Jatkoa 14. vuoden ystävyydestä.
Totuutta pystyi välittämään myöskin puhelimen välityksellä, jopa niin hyvin, että sain tämän ystävän vedettyä pois adventismin suosta, jossa hän jo oli kaulaansa myöten vajonneena.
Siitä hän aikoinaan esitti kiitoksenkin tämän palstan välityksellä.
Puhelinkeskustelut muuttuivat muutaman vuoden jälkeen kasvokkain tapaamisiksi, kun hänen vielä kotona asunut vanhempi veli koki Juudas Iskariotin kohtalon.
Sitä seuraavan päivänä hän soitti, ja toivoi että vihdoikin tulisin käymään hänen kotona.
Siitä alkoivat tapaamisemme, eikä hän kertaakaan epäillyt, että syöttäisin hänelle valheita, vaan yhdessä koimme rakkautta totuuteen.
Pelkuruuden henki alkoi vähitellen poistua taka-alalle, jopa niin, että hän tuli mukaant älle keskustelupalstalle rekisteröidyllä nimimerkillä Devout.- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Todellisen Jeesuksen ilmoituksen mukaan sinä tässäkin syyllistyit Pyhän Hengen pilkkaan.
Pilkatessasi tätä hänen ilmoitustaan "Ähäkutti-evankeliumiksi":
"Tämän valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille TODISTUKSEKSI, ja sitten tulee loppu."
Sinun vihasi totuutta kohtaan toteutuu täydellisesti tämän Jeesuksen ilmoituksen mukaan:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."En pilkannut Jeesuksen evankeliumia, vaan pidän sinun tulkintaasi täysin pieleen menneenä, jota voi hyvin luonnehtia ähäkutiksi. Olet niin metsässä tuossa tulkinnassasi, kun yrität väittää, ettei Jeesuksen evankeliumilla ole pelastavaa vaikutusta.
Sinun logiikkasi mukaan et sinäkään ole voinut sen koommin pelastua ja sen kyllä uskonkin, kun luen kirjoituksiasi, joissa milloin väität Jumalan sanaa valheeksi ja milloin herjaat Jeesuksen apostoli Paavalia ja milloin väität, ettei Jeesus enää pelasta.
Kovasti yrität käyttää Pyhää Henkeä aseenasi, mutta Jumalan Henki ei alistu sinun vääristelyittesi takuuhenkilöksi. Olet erittäin pimeä hengellisesti ja pimeytesi on synkistyvää laatua. Odottelen vain, mitähän sinä seuraavaksi vilkkaassa mielikuvituksessasi kehittelet. Kyllähän sinä vielä jotain keksit, kun Jeesuksen rostin veren evankeliumi ei sinulle kelpaa. Kun aitoa tavaraa sinulla ei ole, niin toki sinun pitää korviketta keittää. - Toteavainen
Toteavainen kirjoitti:
En pilkannut Jeesuksen evankeliumia, vaan pidän sinun tulkintaasi täysin pieleen menneenä, jota voi hyvin luonnehtia ähäkutiksi. Olet niin metsässä tuossa tulkinnassasi, kun yrität väittää, ettei Jeesuksen evankeliumilla ole pelastavaa vaikutusta.
Sinun logiikkasi mukaan et sinäkään ole voinut sen koommin pelastua ja sen kyllä uskonkin, kun luen kirjoituksiasi, joissa milloin väität Jumalan sanaa valheeksi ja milloin herjaat Jeesuksen apostoli Paavalia ja milloin väität, ettei Jeesus enää pelasta.
Kovasti yrität käyttää Pyhää Henkeä aseenasi, mutta Jumalan Henki ei alistu sinun vääristelyittesi takuuhenkilöksi. Olet erittäin pimeä hengellisesti ja pimeytesi on synkistyvää laatua. Odottelen vain, mitähän sinä seuraavaksi vilkkaassa mielikuvituksessasi kehittelet. Kyllähän sinä vielä jotain keksit, kun Jeesuksen rostin veren evankeliumi ei sinulle kelpaa. Kun aitoa tavaraa sinulla ei ole, niin toki sinun pitää korviketta keittää.Siis, ristin evankeliumin...
Toteavainen kirjoitti:
En pilkannut Jeesuksen evankeliumia, vaan pidän sinun tulkintaasi täysin pieleen menneenä, jota voi hyvin luonnehtia ähäkutiksi. Olet niin metsässä tuossa tulkinnassasi, kun yrität väittää, ettei Jeesuksen evankeliumilla ole pelastavaa vaikutusta.
Kovasti yrität käyttää Pyhää Henkeä aseenasi, mutta Jumalan Henki ei alistu sinun vääristelyittesi takuuhenkilöksi. Olet erittäin pimeä hengellisesti ja pimeytesi on synkistyvää laatua. Odottelen vain, mitähän sinä seuraavaksi vilkkaassa mielikuvituksessasi kehittelet. Kyllähän sinä vielä jotain keksit, kun Jeesuksen rostin veren evankeliumi ei sinulle kelpaa. Kun aitoa tavaraa sinulla ei ole, niin toki sinun pitää korviketta keittää.Jeesus ei valitettavasti sanonut:
Kun risti on pystytetty, minut sinne nostettu ja vereni vuotaa, niin te saatte Veren voiman ja olette minun todistajiani.
Vaan:
"Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.
Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."
Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"
Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.
Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."
Jopa täällä maan ääressä:
Suomi 24 Raamattu-keskustelussa.- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Jeesus ei valitettavasti sanonut:
Kun risti on pystytetty, minut sinne nostettu ja vereni vuotaa, niin te saatte Veren voiman ja olette minun todistajiani.
Vaan:
"Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.
Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."
Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"
Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.
Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."
Jopa täällä maan ääressä:
Suomi 24 Raamattu-keskustelussa.Sinä sekoitat pahasti kaksi uskon ja pelastuksen peruselementtia. Et käsitä Jeesuksen ristintyön sovittavaa vaikutusta. Sinulle se näyttää olevan täysin käsittämätöntä puhetta, että Jeesus sovitti minunkin syntini ristillä, vuodattaessaan verensä. Pyhä Henki annetaan sovitetuille Jeesukseen uskoville. Niin minullekin.
Kun et näitä asioita käsitä, niin olkoonn. Monta vuotta olet täällä palstalla notkunut, etkä käsitä vieläkään. "Kuulemalla kuulkaa, älkääkä käsittäkö'. Toteavainen kirjoitti:
Sinä sekoitat pahasti kaksi uskon ja pelastuksen peruselementtia. Et käsitä Jeesuksen ristintyön sovittavaa vaikutusta. Sinulle se näyttää olevan täysin käsittämätöntä puhetta, että Jeesus sovitti minunkin syntini ristillä, vuodattaessaan verensä. Pyhä Henki annetaan sovitetuille Jeesukseen uskoville. Niin minullekin.
Kun et näitä asioita käsitä, niin olkoonn. Monta vuotta olet täällä palstalla notkunut, etkä käsitä vieläkään. "Kuulemalla kuulkaa, älkääkä käsittäkö'.Yhtä monta vuotta sinä et täällä perässäni roikkunut ja Totuuden Henkeä herjannut.
Ensiksi alkuperäisenä Raimona, sitten armosta pelastettuna. makedonialaisena, upseerioppilaana, upseerikokelaana, Muistuttajana,Huomioitsijana ja monena muuna.
Ja nyt tällaisena totuutta herjaavana Toteavaisena.
Ja hyvähän sinun on täällä mällätä, kun tällainen joukko seisoo sinunkin takanasi näitä Saa-ta-nalta saatua valheen henkeä Pyhänä Henkenä pitäviä:
adventistit
aglikaanit
agrigolalaiset
arkkimunkkilaiset
armonvirtalaiset
baalbelklaiset
babtistit
birkittalaissisaret
branhamilaiset
cityseurakuntalaiset
dominikaanit
elämänsanalaiset
slevy:n miespapit
slevy:n naispapit
elämänlähdeläiset
eläväsanalaiset
ekumeeniset
exoduslaiset
gnostilaiset
henotesläiset
helluntailaiset
hengenuudistuslaiset
heränneet
esikoiset
ilosanomalaiset
israelinystävät
jehovalaiset
Jeesuksen pyhän veren papit
Jeesuksen ruumislaiset
Jeesus on herralaiset
katolilaiset kylväjät
kansanraamattuseuralaiset
kalleimman veren sisaret
kansanlähetysläiset
Kellonkartanolaiset
koivuniemiläiset
korpelaiset
kotikirkkolaiset
kulmakivenseurakuntalaiset
kulmakiviseurakuntalaiset
kuninkaansoturit
kristilliset eläkeläiset
kriisipalvelulaiset
kotisatamalaiset
luterilaiset
lähetysseurakuntalaiset
luthersäätiöläiset
lasarusveljet
lähdekalliolaiset
lännenhunttarilaiset
maranatalaiset
majakkalaiset
metodistit
mormoonit
munkkiluostarin munkit
nunnaluostarin nunnat
nokialaismissiolaiset
onewayhouselaiset
ortodoksit
pelastusarmeijalaiset
patmoslaiset
palatsiseurakuntalaiset
paavalinsynodilaiset
paratiisikotilaiset
petripaavolalaiset
pikkuesikoiset
priskillalaiset
pyhänikolauslaiset
perjantaikristuksellelaiset
raamattupuhuulaiset
radiodeiläiset
rauhansanalaiset
rauhanyhdistysläiset
ristiinnaulitut
risteyspaikkalaiset
ristiretkeläiset
riverseurakuntalaiset
ropolaiset
rukouspalvelulaiset
rukousystäväläiset
ruusuristiläiset
ristiinnaulittulaiset
saalemilaiset
sanansaattajalaiset
sanajaylistysläiset
savenvalajalaiset
scientologilaiset
siloalaiset
stefanuslaiset
suomenraamattuopistolaiset
teologisetinstuuttilaiset
tabernaakkelilaiset
takeitnowlaiset
timoteusyhteisöläiset
tuomasmessulaiset
totuudenystäväläiset
tunnustukselliset luterilaiset
torontonsiunaajalaiset
uusheränneet
uusapostoliset
uusiviiniläiset
valon enkelit
vapaakirkolliset
vanhauskoiset
vapaamuurarit
viadolorosalaiset
vineyardilaiset
yhteyskristuksessalaiset
yhteysliikeläiset
yeshualaiset- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Yhtä monta vuotta sinä et täällä perässäni roikkunut ja Totuuden Henkeä herjannut.
Ensiksi alkuperäisenä Raimona, sitten armosta pelastettuna. makedonialaisena, upseerioppilaana, upseerikokelaana, Muistuttajana,Huomioitsijana ja monena muuna.
Ja hyvähän sinun on täällä mällätä, kun tällainen joukko seisoo sinunkin takanasi näitä Saa-ta-nalta saatua valheen henkeä Pyhänä Henkenä pitäviä:
adventistit
aglikaanit
agrigolalaiset
arkkimunkkilaiset
armonvirtalaiset
baalbelklaiset
babtistit
birkittalaissisaret
branhamilaiset
cityseurakuntalaiset
dominikaanit
elämänsanalaiset
elämänlähdeläiset
eläväsanalaiset
ekumeeniset
exoduslaiset
gnostilaiset
henotesläiset
helluntailaiset
hengenuudistuslaiset
heränneet
esikoiset
ilosanomalaiset
israelinystävät
jehovalaiset
Jeesuksen ruumislaiset
Jeesus on herralaiset
katolilaiset kylväjät
kalleimman veren sisaret
kansanlähetysläiset
Kellonkartanolaiset
koivuniemiläiset
korpelaiset
kotikirkkolaiset
kuninkaansoturit
kristilliset eläkeläiset
kriisipalvelulaiset
kotisatamalaiset
luterilaiset
lähetysseurakuntalaiset
luthersäätiöläiset
lasarusveljet
lähdekalliolaiset
lännenhunttarilaiset
maranatalaiset
majakkalaiset
metodistit
mormoonit
munkkiluostarin munkit
nunnaluostarin nunnat
nokialaismissiolaiset
onewayhouselaiset
ortodoksit
pelastusarmeijalaiset
patmoslaiset
palatsiseurakuntalaiset
paavalinsynodilaiset
paratiisikotilaiset
petripaavolalaiset
pikkuesikoiset
priskillalaiset
pyhänikolauslaiset
raamattupuhuulaiset
radiodeiläiset
rauhansanalaiset
rauhanyhdistysläiset
ristiinnaulitut
risteyspaikkalaiset
ristiretkeläiset
riverseurakuntalaiset
ropolaiset
rukouspalvelulaiset
rukousystäväläiset
ruusuristiläiset
ristiinnaulittulaiset
saalemilaiset
sanansaattajalaiset
sanajaylistysläiset
savenvalajalaiset
scientologilaiset
siloalaiset
stefanuslaiset
tabernaakkelilaiset
takeitnowlaiset
timoteusyhteisöläiset
tuomasmessulaiset
totuudenystäväläiset
torontonsiunaajalaiset
uusheränneet
uusapostoliset
uusiviiniläiset
valon enkelit
vapaakirkolliset
vanhauskoiset
vapaamuurarit
viadolorosalaiset
vineyardilaiset
yhteyskristuksessalaiset
yhteysliikeläiset
yeshualaisetVäärässäpä olet jälleen kerran. Mistä sinä noita arvauksia vetelet? Kaksi nimimerkkiä noista tosin osui oikeaan. Muut totaalisen väärin. Saat jäädä mietiskelemään, mitkä osuivat oikeaan. Hommaa siinä sinulle iltapuhteeksi.
Pikku hiljaa sinun pitäisi käsittää, ettei kyseenalaistaminen ole herjaamista. Käytä joskus totuudellisia termejä. Nyt annat lähimmäisestäsi väärän todistuksen. Jos sanot, etten ole lähimmäisesi, lue Jeesuksen kertomus laupiaasta samarialaisesta kotiläksyksi. Toteavainen kirjoitti:
Väärässäpä olet jälleen kerran. Mistä sinä noita arvauksia vetelet? Kaksi nimimerkkiä noista tosin osui oikeaan. Muut totaalisen väärin. Saat jäädä mietiskelemään, mitkä osuivat oikeaan. Hommaa siinä sinulle iltapuhteeksi.
Pikku hiljaa sinun pitäisi käsittää, ettei kyseenalaistaminen ole herjaamista. Käytä joskus totuudellisia termejä. Nyt annat lähimmäisestäsi väärän todistuksen. Jos sanot, etten ole lähimmäisesi, lue Jeesuksen kertomus laupiaasta samarialaisesta kotiläksyksi.Sinun saatanallinen henkesi on helppo tunnistaa yksinkertaisen älysi sanelemista viesteistä.
Min ei ole ikinä tarvinnut Saa-ta-nan antamia tekopyhiä kotiläksyjä lukea.
Saa-ta-nan tapa kun on pitää Jumalan paaduttamat ominaan, heille lohduttavia tekstejä Raamatusta luettaen.
Kaikki kaltaisesi täyttävät erinomaisesti tämän Jeesuksen todistuksen:
"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän
En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.
Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."
Täysin turhaa on työsi, perässäni rokkua Totuuden Henkeä herjaten, sillä häneltä et tule koskaan kunniaa saamaan.TeuvoSuni kirjoitti:
Yhtä monta vuotta sinä et täällä perässäni roikkunut ja Totuuden Henkeä herjannut.
adventistit
aglikaanit
agrigolalaiset
arkkimunkkilaiset
armonvirtalaiset
baalbelklaiset
babtistit
birkittalaissisaret
branhamilaiset
cityseurakuntalaiset
dominikaanit
elämänsanalaiset
elämänlähdeläiset
eläväsanalaiset
ekumeeniset
exoduslaiset
gnostilaiset
henotesläiset
helluntailaiset
hengenuudistuslaiset
heränneet
esikoiset
ilosanomalaiset
israelinystävät
jehovalaiset
Jeesuksen ruumislaiset
Jeesus on herralaiset
katolilaiset kylväjät
kalleimman veren sisaret
kansanlähetysläiset
Kellonkartanolaiset
koivuniemiläiset
korpelaiset
kotikirkkolaiset
kuninkaansoturit
kristilliset eläkeläiset
kriisipalvelulaiset
kotisatamalaiset
luterilaiset
lähetysseurakuntalaiset
luthersäätiöläiset
lasarusveljet
lähdekalliolaiset
lännenhunttarilaiset
maranatalaiset
majakkalaiset
metodistit
mormoonit
munkkiluostarin munkit
nunnaluostarin nunnat
nokialaismissiolaiset
onewayhouselaiset
ortodoksit
pelastusarmeijalaiset
patmoslaiset
palatsiseurakuntalaiset
paavalinsynodilaiset
paratiisikotilaiset
petripaavolalaiset
pikkuesikoiset
priskillalaiset
pyhänikolauslaiset
raamattupuhuulaiset
radiodeiläiset
rauhansanalaiset
rauhanyhdistysläiset
ristiinnaulitut
risteyspaikkalaiset
ristiretkeläiset
riverseurakuntalaiset
ropolaiset
rukouspalvelulaiset
rukousystäväläiset
ruusuristiläiset
ristiinnaulittulaiset
saalemilaiset
sanansaattajalaiset
sanajaylistysläiset
savenvalajalaiset
scientologilaiset
siloalaiset
stefanuslaiset
tabernaakkelilaiset
takeitnowlaiset
timoteusyhteisöläiset
tuomasmessulaiset
totuudenystäväläiset
torontonsiunaajalaiset
uusheränneet
uusapostoliset
uusiviiniläiset
valon enkelit
vapaakirkolliset
vanhauskoiset
vapaamuurarit
viadolorosalaiset
vineyardilaiset
yhteyskristuksessalaiset
yhteysliikeläiset
yeshualaisetEx-rekisteröitynyt!
Tämä jäi vielä pois alkuperäisen Raimon monista nimimerkeistä.- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Sinun saatanallinen henkesi on helppo tunnistaa yksinkertaisen älysi sanelemista viesteistä.
Saa-ta-nan tapa kun on pitää Jumalan paaduttamat ominaan, heille lohduttavia tekstejä Raamatusta luettaen.
"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.
En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.
Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."
Täysin turhaa on työsi, perässäni rokkua Totuuden Henkeä herjaten, sillä häneltä et tule koskaan kunniaa saamaan.Siinähän sitä rienaa taas tuli ja sinä vaan kehtaat väittää, ettet herjaa, etkä rienaa. Luepas kirjoittamasi tekstisi alku uudelleen. Silkkaa rienaa on ulosantisi. Sokeutesi estää sitäkin näkemästä.
TeuvoSuni kirjoitti:
Jatkoa 14. vuoden ystävyydestä.
Totuutta pystyi välittämään myöskin puhelimen välityksellä, jopa niin hyvin, että sain tämän ystävän vedettyä pois adventismin suosta, jossa hän jo oli kaulaansa myöten vajonneena.
Siitä hän aikoinaan esitti kiitoksenkin tämän palstan välityksellä.
Puhelinkeskustelut muuttuivat muutaman vuoden jälkeen kasvokkain tapaamisiksi, kun hänen vielä kotona asunut vanhempi veli koki Juudas Iskariotin kohtalon.
Sitä seuraavan päivänä hän soitti, ja toivoi että vihdoikin tulisin käymään hänen kotona.
Siitä alkoivat tapaamisemme, eikä hän kertaakaan epäillyt, että syöttäisin hänelle valheita, vaan yhdessä koimme rakkautta totuuteen.
Pelkuruuden henki alkoi vähitellen poistua taka-alalle, jopa niin, että hän tuli mukaant älle keskustelupalstalle rekisteröidyllä nimimerkillä Devout.Mutta ei ollut tämänkään ystävän nimi Karitsan elämänkirjassa, kun hän ei kestänyt sitä ivaa ja pilkkaa, mitä helluntailainen Semper.Fidelis ja luterilainen Armi alkoivat kilvan häneen kohdistaa.
Ja niin kävi hänenkin kohdalla toteen tämä Jeesuksen ilmoitus:
Lopullinen sinetti pelkuruuden hengen ylivallalle sinetöitiin sinä päivänä, kun hän meni paikkakunnalle saapuneelta liimakauppiaalta ja oman lahkonsa johtajalta pyytämään anteeksi niitä sanoja, joita oli totuuden tiellä kulkiessaan tälläkin palstalla hänelle kirjoittanut.
Ja niin tuossa kädenpurstuksessa lihasta siirtyi veren voima toiseen lihaan, ja rakkaus totuuteen muuttui rakkaudeksi valheeseen.
Eikä kolmas Kristuksen kutsu enää vienyt häntä ahtaasta portista hänen kohtaamiseen ja Totuuden Hengen saamiseen, vaan se päättyi ahtaan portin eteen keskiyöllä 2.10.2007
"Kaduttaa etten mennyt
Kirjoittanut: Devout 2.10.2007 klo 23.36
Jos oppisi olisi pitänyt paikkansa, olin tuhonnut silloin saatanan..
Pyydän anteeksi, pelkuruuden henkeäni."
Totuuden Hengen opetuksen tulukosena hän kyllä tiesi, mitä ahtaassa portissa olisi tapahtunut.- raimo ritvanainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Mutta ei ollut tämänkään ystävän nimi Karitsan elämänkirjassa, kun hän ei kestänyt sitä ivaa ja pilkkaa, mitä helluntailainen Semper.Fidelis ja luterilainen Armi alkoivat kilvan häneen kohdistaa.
Lopullinen sinetti pelkuruuden hengen ylivallalle sinetöitiin sinä päivänä, kun hän meni paikkakunnalle saapuneelta liimakauppiaalta ja oman lahkonsa johtajalta pyytämään anteeksi niitä sanoja, joita oli totuuden tiellä kulkiessaan tälläkin palstalla hänelle kirjoittanut.
Ja niin tuossa kädenpurstuksessa lihasta siirtyi veren voima toiseen lihaan, ja rakkaus totuuteen muuttui rakkaudeksi valheeseen.
Eikä kolmas Kristuksen kutsu enää vienyt häntä ahtaasta portista hänen kohtaamiseen ja Totuuden Hengen saamiseen, vaan se päättyi ahtaan portin eteen keskiyöllä 2.10.2007
"Kaduttaa etten mennyt
Totuuden Hengen opetuksen tulukosena hän kyllä tiesi, mitä ahtaassa portissa olisi tapahtunut."Mutta ei ollut tämänkään ystävän nimi Karitsan elämänkirjassa"
Teuvo-parka kun ei tajua, että tuossa yllä on kadotustuomio lausuttu, ja sen lausumisen Raamatun Jeesus kieltää!
Lisäksi, kukaan kuolevainen ei ole taivaassa käynyt etukäteen katsomassa Elämän kirjaan, johon pelastettujen nimet on Karitsan verellä kirjoitettu.
Törkeää, todella törkeää ja sairasta. Mutta voiko armeijan entiseltä kapiaiselta parempaa odottaakaan? - raimo ritvanainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Mutta ei ollut tämänkään ystävän nimi Karitsan elämänkirjassa, kun hän ei kestänyt sitä ivaa ja pilkkaa, mitä helluntailainen Semper.Fidelis ja luterilainen Armi alkoivat kilvan häneen kohdistaa.
"Kaduttaa etten mennyt
Totuuden Hengen opetuksen tulukosena hän kyllä tiesi, mitä ahtaassa portissa olisi tapahtunut.Yhtä törkeää on tämä:
"Lopullinen sinetti pelkuruuden hengen ylivallalle sinetöitiin sinä päivänä---"
Vai oikein lopullinen? Voi v, että on k-pää tyyppi tuo "totuuden kaikesta tietävä". Devoit kirjoitti:
Hä? :D Miksi väität moista?
raimo ritvanainen kirjoitti:
"Mutta ei ollut tämänkään ystävän nimi Karitsan elämänkirjassa"
Teuvo-parka kun ei tajua, että tuossa yllä on kadotustuomio lausuttu, ja sen lausumisen Raamatun Jeesus kieltää!
Lisäksi, kukaan kuolevainen ei ole taivaassa käynyt etukäteen katsomassa Elämän kirjaan, johon pelastettujen nimet on Karitsan verellä kirjoitettu.
Törkeää, todella törkeää ja sairasta. Mutta voiko armeijan entiseltä kapiaiselta parempaa odottaakaan?Kyllä Totuuden Henki maan päälläkin tietää, kenen nimi siellä kirjassa on
Sen paljastuu sinustakin törkeänä herjana Totuuden Henkerä vastaan.
Saa-ta-nan valheen hengen paljastus ei suinkaan ole kadotustuomion lausumista, vaikka jokainen Jumalan paaduttama sen sellaisena kokee.
Ja kuitenkin se lopulta toteutuu, sillä Jumalan paaduttamat eivät enää pysty totuuden tielle palaamaan.raimo ritvanainen kirjoitti:
Yhtä törkeää on tämä:
"Lopullinen sinetti pelkuruuden hengen ylivallalle sinetöitiin sinä päivänä---"
Vai oikein lopullinen? Voi v, että on k-pää tyyppi tuo "totuuden kaikesta tietävä".Valheen hedelmät ovat helposti nähtävissä. sillä ei Totuuden Henki jätä ketään omaansa ahtaan portin ulkopuolelle, kun Jumalan kutsu viimeisen kerran hänet kohtaa.
- Ihmettelen!
TeuvoSuni kirjoitti:
Sinun saatanallinen henkesi on helppo tunnistaa yksinkertaisen älysi sanelemista viesteistä.
Täysin turhaa on työsi, perässäni rokkua Totuuden Henkeä herjaten, sillä häneltä et tule koskaan kunniaa saamaan.Teuvo Suni! Kirjoitat toisesta henkilöstä tosi solvaavasti! Häpeä!
Ihmettelen! kirjoitti:
Teuvo Suni! Kirjoitat toisesta henkilöstä tosi solvaavasti! Häpeä!
Siinä sinulle uhmettelemistä edelleen, sillä totuutta ei tarvitse hävetä.
Jos siitä vaikenisin, siihen päättyisi totuuden tieni:
"Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava asetan sinut vastuuseen hänestä.
Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."- 11+9
Devoit kirjoitti:
Ole petturi ja harhauskoinen valehtelija. Se on järkkymätön mielipiteeni.
- Ihmettelen!
TeuvoSuni kirjoitti:
Siinä sinulle uhmettelemistä edelleen, sillä totuutta ei tarvitse hävetä.
Jos siitä vaikenisin, siihen päättyisi totuuden tieni:
"Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava asetan sinut vastuuseen hänestä.
Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."Ei ole mistään varoittelemisesta nyt laisinkaan kysymys. Solvasit henkilöä näin:"Sinun saa.nallinen henkesi on helppo tunnistaa yksinkertaisen älysi sanemista viesteistäsi". Tosi törkeää solvausta! Häpeä, jos osaat!
Ihmettelen! kirjoitti:
Ei ole mistään varoittelemisesta nyt laisinkaan kysymys. Solvasit henkilöä näin:"Sinun saa.nallinen henkesi on helppo tunnistaa yksinkertaisen älysi sanemista viesteistäsi". Tosi törkeää solvausta! Häpeä, jos osaat!
Sehän on Raamatun mukainen todistus sinusta ja kaltaisistasi:
"Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?"
Edellinen käännös sanoo saman näin:
"Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?"
Sitä tukee myös maallinen sanonta:
"Kenelle on lusikalla annettu, ei häneltä voi kauhalla vaatia."- Ihmettelen.
TeuvoSuni kirjoitti:
Sehän on Raamatun mukainen todistus sinusta ja kaltaisistasi:
"Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?"
Edellinen käännös sanoo saman näin:
"Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?"
Sitä tukee myös maallinen sanonta:
"Kenelle on lusikalla annettu, ei häneltä voi kauhalla vaatia."No sitten kyllä ymmärrän sinua paremmin. Onko sinulla vielä se lusikka tallella?
Ihmettelen. kirjoitti:
No sitten kyllä ymmärrän sinua paremmin. Onko sinulla vielä se lusikka tallella?
Valheen lusikka otettiin minulta pois jo yli 26 vuotta sitten ahtaassa portissa, ja tilalle annettiin totuuden kauha, josta sinä - tyhjänpäiväinen ihminen - et pysty mitään itseesi ammentamaan.
Vielä vähän Jumalan vihasta.
Kun 48-vuotiaaksi sakka koin eläväni Jumalan vihan alla, niin uskon hänen testanneen tätä; jos Teuvo yksinäisyydessä kestää hänen vihansa alla tuon 40 vuotta, niin varmaankin hän kestää toiset 40 vuotta ihmisten vihaa yksinäisyydessä.
Antaako hän tuon 40 vuotta tulla täyteen - se on hänen päätettävissään.
Tuota vihaa on kuitenkin erittäin hyvin kohta 29 vuotta kestetty.
Seuraavassa viestissä sen vihan päättyminen.Vihan alta vapauteen!
Vaikka paljon myöhemmin se selvisi, että tuo kokemani Jumalan viha olikin suurta rakkautta, jolla hän varjeli minut siltä, ettei yksikään porttoseurakunta saanut minua omakseen ennen tätä hetkeä:
Tuli vuosi 1985. Kesällä Ritvan isä sai iäisyyskutsun Lappeenrannassa, jonne he olivat muuttaneet, kun olivat luovuttaneet maatilan vanhimmalle pojalleen. Hautajaiset olivat lauantaina 10. elokuuta. Siinä avoimen arkun äärellä tulin miettineeksi tätä: tässäkö on kaikki, mitä ihmisestä jäljelle jää? Missä on se, mikä sai tämänkin, nyt ruumiina olevan ihmisen elämään?
Sunnuntaina menimme Lappeenrannan kirkkoon jumalanpalvelukseen, jossa luettiin viikon aikana siunattujen vainajien nimet. Olin hieman hengästynyt, kun tulimme kirkkosalin ovelle. Sinnehän noustaan monta porrasta, joista Jaana oli pyörätuolin kanssa vedettävä. Näin seinällä virsitaulun, josta loisti silmiini numero 456. Tuo ihmeen antanut virsi vuosikymmenien takaa. Nykyisessä virsikirjassa sen numero on 307. Kun tämän näin, ajattelin, että onpa mukava pitkästä aikaa kuulla tuo virsi kaukaa lapsuudesta.
Missä jumalanpalveluksen osassa tuo virsi oli, sitä en muista. Kun se alkoi, tuli sellainen tunne kuin minut olisis lääritty lämpimään pumpuliin. Tönäisin Ritvaa kylkeen: "Tämä on minun virsi." Koskaan aikaisemmin en ollut siitä hänelle puhunut.
Sen jälkeen meni kirkon alttariseinä silmissäni täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon suurin kultakirjaimin ilmestyi sanat: RAAMATTU ON TOTTA. Minua alkoi hävettää, koska en ollut tuota kirjaa juurikaan lukenut. Monta kertaa olin sen alusta aloittanut ja aina sen lukeminen oli kesken jäänyt.
Sitten koin aivan kuin pääni päälle olisi laskettu raskas paino, mutta siitä huolimatta tunsin, kuinka aloin kohota penkistä kohti korkeuksia. Virttä en enää kuullut, urkujen äänikin oli poissa ja oli aivan hiljaista. Katselin ympärilläni olevaa valtavaa kirkkautta, ja tunsin pääni yläpuolella olevan jotakin hyvin puoleensa vetävää, jota en kuitenkaan nähnyt. Mieleen palautui se ihana tunne siellä järven rannalla kalliolla, kun se valonsäde täytti sylini.
Hetken tätä kirkkautta katsellessa ja ihmetellessä, kuulen sen keskeltä jostakin miehen äänellä lausutut sanat: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, ja älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi!" Siinä tulivat itsekkäälle ihmiselle ihmiselle kovat sanat.
Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä tai ei, oletko rikas tai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran saavutat tämän kirkkauden! Tämän jälkeen päässäni käytettiin ajatuksenjuoksu: oli verrattava tätä tunnetta, joka minut ympäröi, tunteeseen vaimoani kohtaan. Tämä meni kirkkaasti edelle. Sitten olivat vuorossa kaikki viisi tytärtä. Toiseksi jäivät hekin. Sitten kirkonmäellä oleva auto ja siellä oleva kameralaukku, nekin kun olivat silloin vielä hyvin rakkaita. Toiseksi jäivät nekin, samoin vielä pohjoisessa oleva koti, kun sekin lopuksi ajatuksiin johdatettiin.
Tämän tajuttuani tulin sen ihanuuden keskellä luvanneeksi, vaikka mitään ei minulta kysyttykään. "Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!" Silloin en totisesti tiennyt, mitä tuona hetkenä tulin luvanneeksi. Paljon tiedän tänään, vaikkakaan en vielä kaikkea sitä mitä tulevaisuus tullessaan tuo.
Näky päättyi siihen, kun ympäröivän kirkkauden keskellä katsoin taakseni, ja huomasin selkäni takana syvän mustan rotkon, jonka reunalla istuin. Mistä tuon jumalanpalveluksen saarnassa puhuttiin, sitä en muista, mutta tämä näky ja sen seuraukset eivät tule koskaan silmistäni katoamaan.
Jatkuu.TeuvoSuni kirjoitti:
Vihan alta vapauteen!
Vaikka paljon myöhemmin se selvisi, että tuo kokemani Jumalan viha olikin suurta rakkautta, jolla hän varjeli minut siltä, ettei yksikään porttoseurakunta saanut minua omakseen ennen tätä hetkeä:
Tuli vuosi 1985. Kesällä Ritvan isä sai iäisyyskutsun Lappeenrannassa, jonne he olivat muuttaneet, kun olivat luovuttaneet maatilan vanhimmalle pojalleen. Hautajaiset olivat lauantaina 10. elokuuta. Siinä avoimen arkun äärellä tulin miettineeksi tätä: tässäkö on kaikki, mitä ihmisestä jäljelle jää? Missä on se, mikä sai tämänkin, nyt ruumiina olevan ihmisen elämään?
Sunnuntaina menimme Lappeenrannan kirkkoon jumalanpalvelukseen, jossa luettiin viikon aikana siunattujen vainajien nimet. Olin hieman hengästynyt, kun tulimme kirkkosalin ovelle. Sinnehän noustaan monta porrasta, joista Jaana oli pyörätuolin kanssa vedettävä. Näin seinällä virsitaulun, josta loisti silmiini numero 456. Tuo ihmeen antanut virsi vuosikymmenien takaa. Nykyisessä virsikirjassa sen numero on 307. Kun tämän näin, ajattelin, että onpa mukava pitkästä aikaa kuulla tuo virsi kaukaa lapsuudesta.
Missä jumalanpalveluksen osassa tuo virsi oli, sitä en muista. Kun se alkoi, tuli sellainen tunne kuin minut olisis lääritty lämpimään pumpuliin. Tönäisin Ritvaa kylkeen: "Tämä on minun virsi." Koskaan aikaisemmin en ollut siitä hänelle puhunut.
Sen jälkeen meni kirkon alttariseinä silmissäni täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon suurin kultakirjaimin ilmestyi sanat: RAAMATTU ON TOTTA. Minua alkoi hävettää, koska en ollut tuota kirjaa juurikaan lukenut. Monta kertaa olin sen alusta aloittanut ja aina sen lukeminen oli kesken jäänyt.
Sitten koin aivan kuin pääni päälle olisi laskettu raskas paino, mutta siitä huolimatta tunsin, kuinka aloin kohota penkistä kohti korkeuksia. Virttä en enää kuullut, urkujen äänikin oli poissa ja oli aivan hiljaista. Katselin ympärilläni olevaa valtavaa kirkkautta, ja tunsin pääni yläpuolella olevan jotakin hyvin puoleensa vetävää, jota en kuitenkaan nähnyt. Mieleen palautui se ihana tunne siellä järven rannalla kalliolla, kun se valonsäde täytti sylini.
Hetken tätä kirkkautta katsellessa ja ihmetellessä, kuulen sen keskeltä jostakin miehen äänellä lausutut sanat: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, ja älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi!" Siinä tulivat itsekkäälle ihmiselle ihmiselle kovat sanat.
Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä tai ei, oletko rikas tai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran saavutat tämän kirkkauden! Tämän jälkeen päässäni käytettiin ajatuksenjuoksu: oli verrattava tätä tunnetta, joka minut ympäröi, tunteeseen vaimoani kohtaan. Tämä meni kirkkaasti edelle. Sitten olivat vuorossa kaikki viisi tytärtä. Toiseksi jäivät hekin. Sitten kirkonmäellä oleva auto ja siellä oleva kameralaukku, nekin kun olivat silloin vielä hyvin rakkaita. Toiseksi jäivät nekin, samoin vielä pohjoisessa oleva koti, kun sekin lopuksi ajatuksiin johdatettiin.
Tämän tajuttuani tulin sen ihanuuden keskellä luvanneeksi, vaikka mitään ei minulta kysyttykään. "Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!" Silloin en totisesti tiennyt, mitä tuona hetkenä tulin luvanneeksi. Paljon tiedän tänään, vaikkakaan en vielä kaikkea sitä mitä tulevaisuus tullessaan tuo.
Näky päättyi siihen, kun ympäröivän kirkkauden keskellä katsoin taakseni, ja huomasin selkäni takana syvän mustan rotkon, jonka reunalla istuin. Mistä tuon jumalanpalveluksen saarnassa puhuttiin, sitä en muista, mutta tämä näky ja sen seuraukset eivät tule koskaan silmistäni katoamaan.
Jatkuu.Jatkoa:
Välittömät seuraukset sain kokea heti, kun kirkon rappusia alas astelimme. Oli kuin päältäni olisi riisuttu pakkopaita ja raskaat kahleet. Kaikki vuosikymmenien aikana koetut tuskat olivat poissa. Melkein nauraen ihmettelin, miten olivatkaan nuo kolme elämäni kipeintä kohtaa - isättömyys, köyhä koti ja vammainen esikoinen -lähes koko siihen asti eletyn elämäni pilanneet. Ja nyt, 48-vuotiaana, olin kuin uuden elämän alussa.
Suurin ihme oli tuon isättömyyden tuskan ja sen tuottaman häpeän ois ottaminen. Se oli siihen asti ollut niin kipeä asia, ettei siitä voinut kenellekään puhua. Kukaan ulkopuolinen ei ollut koskaan saanut tietää, että olin syntynyt aviottomana. Kun täällä Ruukissa tutustuimme uusiin ihmisiin, niin heille piti valehdella, että vanhempani olivat kuolleet. Ritvakin kun tämän kipeyden tiesi, niin hänkin vaikeni.
Koko sen päivän olin kuin pumpulipilvessä. Oltiin surutalossa ja sisälläni oli ilojuhla. En voinut siellä tuosta näystä mitään puhua. Se päivä oli Sanna-myrskyn päivä, 11. elokuuta 1985. Se yli 30-asteinen lämmin tuuli, joka Lappeenrannassa silloin puhalsi, oli kuin Pyhän Hengen valtavaa syleilyä.
Illalla läksimme ajamaan kotiin, Ruukkiin. Matkan aikan ei montaa sanaa vaihdettu. Päässäni pyöri jatkuvana nauhana tuon päivän suurin tapahtuma. Vasta yöllä, kotona vuoteessa, kerroin Ritvalle tämän ja kysyin: "Voiko Saatana antaa ihmisille tällaisia näkyjä?" "Ei, kyllä sinua on Pyhä Henki koskettanut", hän vastasi ja jatkoi: "Koko matkan ajan tunsin, että sinulle on tapahtunut jotakin."
Heti aamulla muistui mieleeni Uusi testamentti, jonka olin Lappeenrannan seurakunnalta rippilahjaksi saanut. Vielä sen pölyttyneenä kirjahyllystä löysin. Milloin lienen sen viimeksi avannut? Etulehdeltä löytyi täydellinen yllätys; Herkko Kivekkään kirjoittama muistolause elämäni matkalle, Ps.43:3: "Lähetä valkeutesi ja totuutesi, ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi."
Ihmeiden aika ei ollut ohi, kun tajusin, miten saumattomasti nuo sanat liittyivät siihen, mitä edellisenä päivänä olin saanut nähdä ja kokea. Minut oli johdatettu hänen pyhälle vuorelleen. Jos ei vielä asuntoihin asti, niin ainakin suurelle valkeuden ja vapauden esipihalle, ja vihdoinkin olin saanut kuulla Jumalani äänen.
Neljänkymmenen vuoden koettelemusten jakso, syksystä 1945 syksyyn 1985, oli päättynyt. Mutta mitä vielä oli edessä, sitä en tiennyt."- Totuuden puolesta.
TeuvoSuni kirjoitti:
Jatkoa:
Välittömät seuraukset sain kokea heti, kun kirkon rappusia alas astelimme. Oli kuin päältäni olisi riisuttu pakkopaita ja raskaat kahleet. Kaikki vuosikymmenien aikana koetut tuskat olivat poissa. Melkein nauraen ihmettelin, miten olivatkaan nuo kolme elämäni kipeintä kohtaa - isättömyys, köyhä koti ja vammainen esikoinen -lähes koko siihen asti eletyn elämäni pilanneet. Ja nyt, 48-vuotiaana, olin kuin uuden elämän alussa.
Suurin ihme oli tuon isättömyyden tuskan ja sen tuottaman häpeän ois ottaminen. Se oli siihen asti ollut niin kipeä asia, ettei siitä voinut kenellekään puhua. Kukaan ulkopuolinen ei ollut koskaan saanut tietää, että olin syntynyt aviottomana. Kun täällä Ruukissa tutustuimme uusiin ihmisiin, niin heille piti valehdella, että vanhempani olivat kuolleet. Ritvakin kun tämän kipeyden tiesi, niin hänkin vaikeni.
Koko sen päivän olin kuin pumpulipilvessä. Oltiin surutalossa ja sisälläni oli ilojuhla. En voinut siellä tuosta näystä mitään puhua. Se päivä oli Sanna-myrskyn päivä, 11. elokuuta 1985. Se yli 30-asteinen lämmin tuuli, joka Lappeenrannassa silloin puhalsi, oli kuin Pyhän Hengen valtavaa syleilyä.
Illalla läksimme ajamaan kotiin, Ruukkiin. Matkan aikan ei montaa sanaa vaihdettu. Päässäni pyöri jatkuvana nauhana tuon päivän suurin tapahtuma. Vasta yöllä, kotona vuoteessa, kerroin Ritvalle tämän ja kysyin: "Voiko Saatana antaa ihmisille tällaisia näkyjä?" "Ei, kyllä sinua on Pyhä Henki koskettanut", hän vastasi ja jatkoi: "Koko matkan ajan tunsin, että sinulle on tapahtunut jotakin."
Heti aamulla muistui mieleeni Uusi testamentti, jonka olin Lappeenrannan seurakunnalta rippilahjaksi saanut. Vielä sen pölyttyneenä kirjahyllystä löysin. Milloin lienen sen viimeksi avannut? Etulehdeltä löytyi täydellinen yllätys; Herkko Kivekkään kirjoittama muistolause elämäni matkalle, Ps.43:3: "Lähetä valkeutesi ja totuutesi, ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi."
Ihmeiden aika ei ollut ohi, kun tajusin, miten saumattomasti nuo sanat liittyivät siihen, mitä edellisenä päivänä olin saanut nähdä ja kokea. Minut oli johdatettu hänen pyhälle vuorelleen. Jos ei vielä asuntoihin asti, niin ainakin suurelle valkeuden ja vapauden esipihalle, ja vihdoinkin olin saanut kuulla Jumalani äänen.
Neljänkymmenen vuoden koettelemusten jakso, syksystä 1945 syksyyn 1985, oli päättynyt. Mutta mitä vielä oli edessä, sitä en tiennyt."On todella vaiherikas ollut elämänpolkusi ja kokemuksesi tähän mennessä. Mitä lie sitten tulevaisuus tuokaan tullessaan?
Jumala pitää kuitenkin omistaan hyvän huolen. Ole luja ja aivan rohkea eteenkinpäin. Herra on kanssasi, kilpesi ja suojasi. Totuuden puolesta. kirjoitti:
On todella vaiherikas ollut elämänpolkusi ja kokemuksesi tähän mennessä. Mitä lie sitten tulevaisuus tuokaan tullessaan?
Jumala pitää kuitenkin omistaan hyvän huolen. Ole luja ja aivan rohkea eteenkinpäin. Herra on kanssasi, kilpesi ja suojasi.Kyllähän se on selväksi tullut, että Jumala pitää omistaan huolen.
Ja Saa-ta-nan kuritustakin on saatu tottelemattomuuden seurauksena.
Kyllähän tässä on niin paljon, tästä lopun ajan eksytyksestä poikkeavaa totuutta esille tuoda, etten yhtään ihmettele, miksi totuutta ei uskota.
Pieni muistelus vielä alle 10-vuotiaan lapsen elämään, kun isättömyyden tuska oli suurimmillaan. Äiti johdatti pyhäkouluun, josta jäi mieleen vain kaksi asiaa:
Jumala kostaa isien pahat teot lapsille monen sukupolven päähän, ja niitähän sain 48-vuotiaaksi saakka kokea.
Äidiltä en uskaltanut koskaan isästä mitään kysyä, koska pelkäsin pahoittavani hänen mielensä, ja Jumala ottaa hänetkin pois.
Mutta siitä huolimatta, kun olin 18, äiti kuoli, ja vanhan papan hoitoon, jäivät minua 4 vuotta nuorempi veli ja 10 vuotta nuorempi sisar.
Siinä sitä kyllä tuo Jumalan kosto todella tuntui niin, että pitkään ajattelin jopa itsemurhaa.
Lohdullisempi oli se opetus, että taivaassa on kaikilla Isä, joten siellä ei ole ainuttakaan isätöntä.
Tämän opetuksen varassa haaveilin koko lapsuuden papin urasta, joka jäi vain haaveeksi, kyn köyhän kodin lapsella ei ollut, mahdollisuutta lähteä oppikouluun, vaikka opettajakin sitä suositteli.
Onneksi, sillä Jumalan suunnitelma on mennyt ylitse kaikkien omien ajatusten.- Panin merkille
Totuuden puolesta. kirjoitti:
On todella vaiherikas ollut elämänpolkusi ja kokemuksesi tähän mennessä. Mitä lie sitten tulevaisuus tuokaan tullessaan?
Jumala pitää kuitenkin omistaan hyvän huolen. Ole luja ja aivan rohkea eteenkinpäin. Herra on kanssasi, kilpesi ja suojasi.Nimim "Totuuden puolesta" ei puhunut verestä, joten sen kirjoitti Teuvo itse.
Panin merkille kirjoitti:
Nimim "Totuuden puolesta" ei puhunut verestä, joten sen kirjoitti Teuvo itse.
Pyhä Henki tietää totuuden, ja se riittää minulle.
Jos Jeesuksen veri olisi ollut Pyhän Hengen veroinen totuuden ilmoittaja, olisivat opetuslapset saaneet Pyhän Hengen jo heti, kun Jeesuksen veri vuoti, eikä vasta Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti:
Jeesuksen veri meni lunastusmaksuksi Saa-ta-nalle, jonka avulla Jeesus pystyy lunastamaan kaikki ne, jotka Jumala hänelle antaa, pois Saa-ta-nan synnin vankilasta.
Tästäkin Paavali teki Saa-ta-nan hänelle syöttämän version ihmisen pelastumisesta:
"Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle."
Tällä ilmestyksellään Saatana sai uskoteltua Paavalille, että Jeesuksen uhraus oli samanlainen toimenpide Jumalan tahdon noudattamiseksi, kuin mitä olivat Vanhan liiton eläinuhritkin:
"Tuokaa kaksi nuorta sonni, yksi pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä, ja antakaa ne tuoksuvaksi polttouhriksi, joka on Herralle mieluisa."
"Uhratkaa Herralle mieluisaksi, tuoksuvaksi polttouhriksi nuori sonni, pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä. Kaikkien eläinten tulee olla virheettömiä."
"Juhlan ensimmäisenä päivänä teidän tulee tuoda polttouhriksi, tuoksuvaksi tuliuhriksi, joka on Herralle mieluisa, kolmetoista nuorta sonnia, kaksi pässiä ja neljätoista vuoden ikäistä karitsaa. Kaikkien eläinten on oltava virhettömiä."
Koska kaikkien uhrattavien eläinten piti olla virheettömiä, junaili Paavali Jeesuksesta eläinten kaltaisen virheettömän uhrin Jumalalle:
"Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri?
Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omatuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa."
Tällä erinomaisella ilmestyksellä Paavalille, Saa-ta-na uskoi pystyneensä hävittämään ikiajoiksi kaikki jäljet siitä, että hänen palvelijansa Jeesuksen hänelle uhrasivat, eivätkä suinkaan Jumalalle.
Sillä jos hänet olisi Jumalalle uhrattu, se olisi tehty Jerusalemin temppelissä, eikä rikollisten mestauspaikalla.
Pitkään on Jumalakin pitänyt tätä uhrausta salassa, mutta nyt se on tälle kansalle ja tämän sukupolven keskellä paljastettu.
Jumala olisi tietenkin voinut tämän estää, mutta ei estänyt, koska oli tämän jo profeettojensa kautta ennalta ennustanut. Sillä verellä, jonka Saatana sai Golgatalla vuotamaan, Jeesus pystyy kaikki valittunsa Saatanan synnin vankilasta vapauttamaan. Juuri niin kuin minutkin vapautti.
Mutta kaikki ne, jotka eivät Jeesuksen tahtoa noudatten, ole ahtaasta portista Kristuksen puhdistettavaksi ja hänen Henkensä omistajaksi päässeet. Ne tänäkin päivänä kaikkialla maailmassa Saatanan heille
rakennuttamissaan jumalanhuoneissa palvovat Saatanan tunnustuksia: kuoleman ristiä, Jeesusta ristillä; kuvissa ja patsaissa.
Ja se on Saatanan vankilaan jääneille ihana valhe, että Jumala olisi todella nauttinut taivaassa Jeesuksen veren hyvästä tuoksusta, hänen kärsimyksistään ja tuskanhuudostaan:
"Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!"
Toistan vielä: Jeesuksen veri oli lunastusmaksu Saatanalle, ei Jumalalle. Sillä ei Jumala ole ketään synnin vankilan kahleisiin johdattanut.
Eikä tämä Jeesuksen vuodattama veri tule perimään taivasten valtakuntaa, vaikka kaikki tekopyhitetyt ja Jumalan paaduttamat siihen vakaasti uskovat. Vaikka Paavalikaan ei siihen uskonut:
"Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada makseen katoamattomuutta."
"Kenellä ei ole Jeesuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."- Totuuden puolesta.
TeuvoSuni kirjoitti:
Pyhä Henki tietää totuuden, ja se riittää minulle.
Jos Jeesuksen veri olisi ollut Pyhän Hengen veroinen totuuden ilmoittaja, olisivat opetuslapset saaneet Pyhän Hengen jo heti, kun Jeesuksen veri vuoti, eikä vasta Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti:
Jeesuksen veri meni lunastusmaksuksi Saa-ta-nalle, jonka avulla Jeesus pystyy lunastamaan kaikki ne, jotka Jumala hänelle antaa, pois Saa-ta-nan synnin vankilasta.
Tästäkin Paavali teki Saa-ta-nan hänelle syöttämän version ihmisen pelastumisesta:
"Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle."
Tällä ilmestyksellään Saatana sai uskoteltua Paavalille, että Jeesuksen uhraus oli samanlainen toimenpide Jumalan tahdon noudattamiseksi, kuin mitä olivat Vanhan liiton eläinuhritkin:
"Tuokaa kaksi nuorta sonni, yksi pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä, ja antakaa ne tuoksuvaksi polttouhriksi, joka on Herralle mieluisa."
"Uhratkaa Herralle mieluisaksi, tuoksuvaksi polttouhriksi nuori sonni, pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä. Kaikkien eläinten tulee olla virheettömiä."
"Juhlan ensimmäisenä päivänä teidän tulee tuoda polttouhriksi, tuoksuvaksi tuliuhriksi, joka on Herralle mieluisa, kolmetoista nuorta sonnia, kaksi pässiä ja neljätoista vuoden ikäistä karitsaa. Kaikkien eläinten on oltava virhettömiä."
Koska kaikkien uhrattavien eläinten piti olla virheettömiä, junaili Paavali Jeesuksesta eläinten kaltaisen virheettömän uhrin Jumalalle:
"Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri?
Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omatuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa."
Tällä erinomaisella ilmestyksellä Paavalille, Saa-ta-na uskoi pystyneensä hävittämään ikiajoiksi kaikki jäljet siitä, että hänen palvelijansa Jeesuksen hänelle uhrasivat, eivätkä suinkaan Jumalalle.
Sillä jos hänet olisi Jumalalle uhrattu, se olisi tehty Jerusalemin temppelissä, eikä rikollisten mestauspaikalla.
Pitkään on Jumalakin pitänyt tätä uhrausta salassa, mutta nyt se on tälle kansalle ja tämän sukupolven keskellä paljastettu.
Jumala olisi tietenkin voinut tämän estää, mutta ei estänyt, koska oli tämän jo profeettojensa kautta ennalta ennustanut. Sillä verellä, jonka Saatana sai Golgatalla vuotamaan, Jeesus pystyy kaikki valittunsa Saatanan synnin vankilasta vapauttamaan. Juuri niin kuin minutkin vapautti.
Mutta kaikki ne, jotka eivät Jeesuksen tahtoa noudatten, ole ahtaasta portista Kristuksen puhdistettavaksi ja hänen Henkensä omistajaksi päässeet. Ne tänäkin päivänä kaikkialla maailmassa Saatanan heille
rakennuttamissaan jumalanhuoneissa palvovat Saatanan tunnustuksia: kuoleman ristiä, Jeesusta ristillä; kuvissa ja patsaissa.
Ja se on Saatanan vankilaan jääneille ihana valhe, että Jumala olisi todella nauttinut taivaassa Jeesuksen veren hyvästä tuoksusta, hänen kärsimyksistään ja tuskanhuudostaan:
"Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!"
Toistan vielä: Jeesuksen veri oli lunastusmaksu Saatanalle, ei Jumalalle. Sillä ei Jumala ole ketään synnin vankilan kahleisiin johdattanut.
Eikä tämä Jeesuksen vuodattama veri tule perimään taivasten valtakuntaa, vaikka kaikki tekopyhitetyt ja Jumalan paaduttamat siihen vakaasti uskovat. Vaikka Paavalikaan ei siihen uskonut:
"Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada makseen katoamattomuutta."
"Kenellä ei ole Jeesuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."Suuret salaisuutensa Jumala on sinulle, palvelijalleen profeetalle, Teuvo, ilmaissut ja julkaissut. Mutta kuka uskoo tuon totuuden sanoman!
Minullekin yksi Jumalan antamia avainkohtia ja sanoja oli aikanaan tuo sana "lunastusmaksu", joka paljastaa Jeesuksen kuoleman todellisen luonteen ja merkityksen. Kysehän on kaupasta, jossa Jumala osti Paholaiselta tämän vangitsemat ihmisten sielut, reilulla kaupalla, jossa lunastusmaksuna eli valuuttana ja maksuvälineenä käytettiin Jeesuksen, lihaksi tulleen Jumalan Pojan verta. Ja siinä kaupassa Saaatana ajatteli saavansa myös Jeesuksen hengen ja sen mukana luuli perivänsä koko Jumalan valtakunnan itsellensä. Mutta niinhän ei käynyt. Saatanalle jäi lunastusmaksuksi vain Jeesuksen maahan vuotanut veri. Kuten Jumalan sanaan on kirjoitettu: "lunastusmaksuksi". Totuuden puolesta. kirjoitti:
Suuret salaisuutensa Jumala on sinulle, palvelijalleen profeetalle, Teuvo, ilmaissut ja julkaissut. Mutta kuka uskoo tuon totuuden sanoman!
Minullekin yksi Jumalan antamia avainkohtia ja sanoja oli aikanaan tuo sana "lunastusmaksu", joka paljastaa Jeesuksen kuoleman todellisen luonteen ja merkityksen. Kysehän on kaupasta, jossa Jumala osti Paholaiselta tämän vangitsemat ihmisten sielut, reilulla kaupalla, jossa lunastusmaksuna eli valuuttana ja maksuvälineenä käytettiin Jeesuksen, lihaksi tulleen Jumalan Pojan verta. Ja siinä kaupassa Saaatana ajatteli saavansa myös Jeesuksen hengen ja sen mukana luuli perivänsä koko Jumalan valtakunnan itsellensä. Mutta niinhän ei käynyt. Saatanalle jäi lunastusmaksuksi vain Jeesuksen maahan vuotanut veri. Kuten Jumalan sanaan on kirjoitettu: "lunastusmaksuksi".On ilo lukea totuutta, joka vain on harvoille paljastettu.
Sitä toivon, että sinä kestäisit sen ivan ja pilkan mikä tällä palstalla totuudesta seuraa, kun sitä puolustavia aletaan pilkata "sunilaisiksi."
Eiköhän tämä aihe ole nyt loppuun kulutettu? Minua vain kiinnostaa, että miksikä tämä aihe enää voi muuttua? Ottakaa kaikki chillisti - peace 'n harmony; aight?
Viesti täyttää erinomaisesti tämän Raamatun kriteerin:
"Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole."TeuvoSuni kirjoitti:
Viesti täyttää erinomaisesti tämän Raamatun kriteerin:
"Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole."Niinhän se on :D Kai se on sitten turha viesti. Ehkä heitänkin puita uuniin, mutta ilmoitan vain puoleni - olen Herran puolella ja se joka on Hänen puolella, on minun puolella. Se jonka sisällä asustaa totuuden henki - ja vielä tarkempi määritelmä: Jeesus Kristus, Jumala, Pyhä Henki - on oleva samalla puolella.
Mutta eikö tämä porukka osaa lukea raamattua ja ottaa sanaa sellaisena kuin se on? Sanoihan Jeesus, ettei hän tuo rauhaa, päinvastoin. Mutta tyhmyydellä on oltava rajansa! Nämä keskustelut, jotka sotivat Teuvoa vastaan, jotka sotivat raamatun todellisuutta vastaan - vaikka onkin samalla puolella - se on tyhmyyttä, sanon.
Ja enkä sanonut mitään pahaa sinusta, Teuvo. Tuon tekstin voi lukea väärinkin. Mutta niin kuin sanoin, se joka on Herrassa, on samalla puolella.pastorin_poika kirjoitti:
Niinhän se on :D Kai se on sitten turha viesti. Ehkä heitänkin puita uuniin, mutta ilmoitan vain puoleni - olen Herran puolella ja se joka on Hänen puolella, on minun puolella. Se jonka sisällä asustaa totuuden henki - ja vielä tarkempi määritelmä: Jeesus Kristus, Jumala, Pyhä Henki - on oleva samalla puolella.
Mutta eikö tämä porukka osaa lukea raamattua ja ottaa sanaa sellaisena kuin se on? Sanoihan Jeesus, ettei hän tuo rauhaa, päinvastoin. Mutta tyhmyydellä on oltava rajansa! Nämä keskustelut, jotka sotivat Teuvoa vastaan, jotka sotivat raamatun todellisuutta vastaan - vaikka onkin samalla puolella - se on tyhmyyttä, sanon.
Ja enkä sanonut mitään pahaa sinusta, Teuvo. Tuon tekstin voi lukea väärinkin. Mutta niin kuin sanoin, se joka on Herrassa, on samalla puolella.Miten papin poika, joka ei ole julkisesti ilmoittanut ottaneensa eron isästään, voi olla totuuden puolella, kun sillä puolella ei ole tässäkään maassa ainuttakaan pappia, sillä jo Golgatalla Jumala poisti omasta käytöstään kaikki papit.
Ja näin toteutti Hesekielin ennustuksen:
"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa ja etsi niitä.
Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimenet eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet."
Siitä lähtien on Jumala tästä rajusta eksytyksestä kaikki omansa etsinyt, ja pelastanut:
"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."
Tämän lupauksen mukaisesti Herra minutkinesti, löysi ja nosti luterilaisen porton penkistä ylös kirkkauteensa. Vieläpä juhlallisesti tämän virren soidessa:
Virsi 307 (Silloin kun tämä tuli elämääni ensimmäisen kerran, sen numero oli 456.
Se oli helppo muistaa.
Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa!
Minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta.
Armon Henki johdattakoon, kiiruhtakoon matkamiestä lähtemään
maailmasta turmeluksen, ahdistuksen, kotihinsa pyrkimään.
Purjeisiini tuulta anna, mua kanna meren yli mailleni.
Pidä Jeesus itse perää, Herra, herää! Muuten hukkuu haahteni.
Auta, pakohon kun kerran, yli virran Baabelista riennämme, että kotimantereilla, kanteleilla soivat kiitosvirtemme.
Siellä riemun maassa taivaan alta vainan päästyä suo kiitetään.
Siell` ei aalto uhkaa laivaa, synnin vaivaa, siell ei tunne yksikään.
Siell` on kirkas lasiveri, pyhä veri, kiitosvirtenämme on.
Siellä aina Jumalalle, Karitsalle ylistys soi loputon.
Sydän hämmästyypi näissä ilohäissä, kunastettut riemastuu.
Yljän eteen ihmeissänsä ystävänsä kasvoillensa kumartuu.
Elsa Holmsten viim, 1735. Suom, Johan Wacklin 1736, uud. Wilhelmi Malmivaara 1893. Virsikirjaan 1938.TeuvoSuni kirjoitti:
Miten papin poika, joka ei ole julkisesti ilmoittanut ottaneensa eron isästään, voi olla totuuden puolella, kun sillä puolella ei ole tässäkään maassa ainuttakaan pappia, sillä jo Golgatalla Jumala poisti omasta käytöstään kaikki papit.
"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa ja etsi niitä.
Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimenet eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet."
Siitä lähtien on Jumala tästä rajusta eksytyksestä kaikki omansa etsinyt, ja pelastanut:
"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."
Tämän lupauksen mukaisesti Herra minutkinesti, löysi ja nosti luterilaisen porton penkistä ylös kirkkauteensa. Vieläpä juhlallisesti tämän virren soidessa:
Virsi 307 (Silloin kun tämä tuli elämääni ensimmäisen kerran, sen numero oli 456.
Se oli helppo muistaa.
Auta, pakohon kun kerran, yli virran Baabelista riennämme, että kotimantereilla, kanteleilla soivat kiitosvirtemme.
Elsa Holmsten viim, 1735. Suom, Johan Wacklin 1736, uud. Wilhelmi Malmivaara 1893. Virsikirjaan 1938.Kai sinä huomaat että tulin pikemminkin puolustamaan kuin mitään muuta?
Olen naimisissa oleva mies jolla on kaksi lasta. Minun vanhemmat asuvat n 400 km päässä. Miksi olisin yhä vanhemmissani kiinni?
Enkä ole ihan varma että mitä tarkoitti, että minun pitäisi ottaa "julkinen ero" vanhemmistani?
Isäni ei ole pappi, vaan pastori. Helluntailainen.TeuvoSuni kirjoitti:
Miten papin poika, joka ei ole julkisesti ilmoittanut ottaneensa eron isästään, voi olla totuuden puolella, kun sillä puolella ei ole tässäkään maassa ainuttakaan pappia, sillä jo Golgatalla Jumala poisti omasta käytöstään kaikki papit.
Se oli helppo muistaa.
Elsa Holmsten viim, 1735. Suom, Johan Wacklin 1736, uud. Wilhelmi Malmivaara 1893. Virsikirjaan 1938."Nämä keskustelut, jotka sotivat Teuvoa vastaan, jotka sotivat raamatun todellisuutta vastaan - vaikka onkin samalla puolella - se on tyhmyyttä, sanon."
Mitenkä tuo lause edustaa vastustusta sinua vastaan?
Erota minut ainakin muiden joukosta.pastorin_poika kirjoitti:
Kai sinä huomaat että tulin pikemminkin puolustamaan kuin mitään muuta?
Olen naimisissa oleva mies jolla on kaksi lasta. Minun vanhemmat asuvat n 400 km päässä. Miksi olisin yhä vanhemmissani kiinni?
Enkä ole ihan varma että mitä tarkoitti, että minun pitäisi ottaa "julkinen ero" vanhemmistani?
Isäni ei ole pappi, vaan pastori. Helluntailainen.Erolla isiltä peritystä tyhjänpäiväisestä elämästä ei Jeesus tarkoita maallista eroa, vaan hengellistä:
"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni"
Niille, jotka eivät Paavalin tavoin, eivät pysty hylkäämään isiltä perittyä tyhjänpäiväistä elämää, jatkavat kohti tuhoa:
"Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi! Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion."pastorin_poika kirjoitti:
"Nämä keskustelut, jotka sotivat Teuvoa vastaan, jotka sotivat raamatun todellisuutta vastaan - vaikka onkin samalla puolella - se on tyhmyyttä, sanon."
Erota minut ainakin muiden joukosta.En minä vielä tunnista sinussa Kristuksen Totuuden Henkeä.
Mutta jos Jumalan valittu olet, niin jonakin päivänä sinäkin löydät itsesi ahtaan portin tuskien keskeltä.
Jos minä täällä ihmiskunniaa tavoitellen alkaisin kirjoitella aamenia valheiden hengistä syntyneiden kirjoitusten perään, se olisi totuuden tien loppu.- Toteavainen
pastorin_poika kirjoitti:
"Nämä keskustelut, jotka sotivat Teuvoa vastaan, jotka sotivat raamatun todellisuutta vastaan - vaikka onkin samalla puolella - se on tyhmyyttä, sanon."
Erota minut ainakin muiden joukosta.Et sinä Teuvolta hyväksyntää saa. Turhaa sinun on sitä pyydellä. Teuvo ei hyväksy kenenkään muun kuin oman uskonsa. Hän edustaa "vain minä"-uskoa. Typistetty versio lestadiolaisten "vain me"-uskosta. Teuvo vihaa teitä helluntailaisia yli kaiken.
Ole varovainen. TeuvoSuni kirjoitti:
En minä vielä tunnista sinussa Kristuksen Totuuden Henkeä.
Mutta jos Jumalan valittu olet, niin jonakin päivänä sinäkin löydät itsesi ahtaan portin tuskien keskeltä.
Jos minä täällä ihmiskunniaa tavoitellen alkaisin kirjoitella aamenia valheiden hengistä syntyneiden kirjoitusten perään, se olisi totuuden tien loppu.Jaha. Mutta Jumalan kelpoisuudesta ei määrittele ihminen, vaan se joka näkee sydämeen. Ja se on Jumala.
Toteavainen kirjoitti:
Et sinä Teuvolta hyväksyntää saa. Turhaa sinun on sitä pyydellä. Teuvo ei hyväksy kenenkään muun kuin oman uskonsa. Hän edustaa "vain minä"-uskoa. Typistetty versio lestadiolaisten "vain me"-uskosta. Teuvo vihaa teitä helluntailaisia yli kaiken.
Ole varovainen.No en jaksa uskoa. Käytiin yksityisellä keskustelua ja hän näytti minulle puolen jota tuskin kukaan täällä on nähnyt. Vaikutti kivalta ihmiseltä!
Jaha. Mutta Jumalan kelpoisuudesta ei määrittele ihminen, vaan se joka näkee sydämeen. Ja se on Jumala.
Sinne ihmisten sydämiin näkevät myöskin Jeesuksen valitut, kuten Johannes todisti:
"Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon.
Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa. "
Täydellinen rakkaus on täydellistä rakkautta totuuteen - ja vain siihen!Toteavainen kirjoitti:
Et sinä Teuvolta hyväksyntää saa. Turhaa sinun on sitä pyydellä. Teuvo ei hyväksy kenenkään muun kuin oman uskonsa. Hän edustaa "vain minä"-uskoa. Typistetty versio lestadiolaisten "vain me"-uskosta. Teuvo vihaa teitä helluntailaisia yli kaiken.
Ole varovainen.Ps. Enkä sitä pyytele. Olen pitänyt sitä tavallisena oletusarvona, että kunnon uskova tunnistaa toisen uskovan.
TeuvoSuni kirjoitti:
Sinne ihmisten sydämiin näkevät myöskin Jeesuksen valitut, kuten Johannes todisti:
"Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon.
Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa. "
Täydellinen rakkaus on täydellistä rakkautta totuuteen - ja vain siihen!Nojoo, mutta olihan Jeesus jo kauan ajan takaa profetoitu neitsyestä syntyvä Jumalan poika, joka vapauttaa maailman synnistä. Se ei ole missään vaiheessa ollut mikään salaisuus, että Jeesuksella on täydellinen sydän.
Eikä tuo raamatunkohta mielestäni puhu kamalasti siitä, että valitut näkisivät ihmissydämiin. Ei vain konkreettisesti sanota niin.TeuvoSuni kirjoitti:
En minä vielä tunnista sinussa Kristuksen Totuuden Henkeä.
Jos minä täällä ihmiskunniaa tavoitellen alkaisin kirjoitella aamenia valheiden hengistä syntyneiden kirjoitusten perään, se olisi totuuden tien loppu.Ja, tulin vain mieleen. Mielstäni tuo ahdas portti on vertauskuva uskoon tulosta. Joka on minulla takana päin. Se, että alistuu Jumalan eteen, eikä valitse sitä ns helpompaa reittiä, joka on taas se, että valitsee olla seuraamatta Jumalaa.
- Veljensä vartija
Ps. Enkä sitä pyytele. Olen pitänyt sitä tavallisena oletusarvona, että kunnon uskova tunnistaa toisen uskovan.
Pyydän sinusta huolehtien, että älä missään nimessä uskoudu Teuvolle ja paljasta itsestäsi mitään henkilökohtaisia tietoja. Teuvo tulee käyttämään niitä tietoja armottomasti sinua vastaan, kun perin arvaamattomana miehenä ei olekaan sinuun täysin tyytyväinen, kun et enää jaksa mielistellä häntä. Niin on tähän asti käynyt kaikille hänen ystävilleen, tuskin sinäkään olet poikkeus.
Unohda Teuvo ja käännä katseesi yksin Jeesukseen Kristukseen, Häneen voit luottaa! Veljensä vartija kirjoitti:
Pyydän sinusta huolehtien, että älä missään nimessä uskoudu Teuvolle ja paljasta itsestäsi mitään henkilökohtaisia tietoja. Teuvo tulee käyttämään niitä tietoja armottomasti sinua vastaan, kun perin arvaamattomana miehenä ei olekaan sinuun täysin tyytyväinen, kun et enää jaksa mielistellä häntä. Niin on tähän asti käynyt kaikille hänen ystävilleen, tuskin sinäkään olet poikkeus.
Unohda Teuvo ja käännä katseesi yksin Jeesukseen Kristukseen, Häneen voit luottaa!Voisiko porukka ottaa iisisti? :D
1. Luotan Jeesukseen Kristukseen/Jumalaan. Ja koska niin teen - kuka voi olla minus vastaan?
2. En ole Teuvon suhteen tehnyt mitään mitä katuisin. En ole nyt muuta kuin puolustanut häntä. Ja jos kukaan tai mikään kääntyy minua vastaan - on tätä ensimmäisenä Jumala vastassa. God'll give me justice.
Siunatkaa toinen toistanne. Uskon että Jumalan tahto on mikä jäljelle jää.pastorin_poika kirjoitti:
Voisiko porukka ottaa iisisti? :D
1. Luotan Jeesukseen Kristukseen/Jumalaan. Ja koska niin teen - kuka voi olla minus vastaan?
2. En ole Teuvon suhteen tehnyt mitään mitä katuisin. En ole nyt muuta kuin puolustanut häntä. Ja jos kukaan tai mikään kääntyy minua vastaan - on tätä ensimmäisenä Jumala vastassa. God'll give me justice.
Siunatkaa toinen toistanne. Uskon että Jumalan tahto on mikä jäljelle jää.Ota "veljensä vartjan" varoitus tosissaan pastorinpoika, Teuvo ei kaihda mitään kun tulee aika että hän alkaa lyömään sinua julkisesti palstalla. hän on julkaissut palstalla kostoksi jopa yksityisiä sähköposteja.
Ota ohje todesta :Älä paljasta itsestäsi Teuvolle mitään. Nyt sinua on varoitettu, syytä itseäsi kun tulee lunta tupaan.Devoit kirjoitti:
Ota "veljensä vartjan" varoitus tosissaan pastorinpoika, Teuvo ei kaihda mitään kun tulee aika että hän alkaa lyömään sinua julkisesti palstalla. hän on julkaissut palstalla kostoksi jopa yksityisiä sähköposteja.
Ota ohje todesta :Älä paljasta itsestäsi Teuvolle mitään. Nyt sinua on varoitettu, syytä itseäsi kun tulee lunta tupaan.Aight. Ottakaa chillisti. :)
Teuvolla ei ole mitään millä tavalla hän voisi loukata minua. Tai, kenties voi loukata, muttei ainakaan tehdä mitään, mikä tuhoaisi omaa kuvaani. Minulla taas on Teuvon sana, että kaikki pysyy meidän välillä. Ja olen päättänyt luottaa siihen. Jos Teuvo päättääkin tehdä niin kuin minua varoitetaan - sitten se on tapahtuva :D En oikeasti välitä pienistä seikoista. Mitä minä olen Teuvolle kirjoittanut, on pääasiassa täälläkin luettavissa. Ja mikäli minun henkilöllisyys käy ilmi - ihan sama :D Koska ketään ei ihan oikeasti kiinnosta.
Kiitos kuitenkin, että osoitatte että välitätte. Se on mukavaa huomata.Devoit kirjoitti:
Ota "veljensä vartjan" varoitus tosissaan pastorinpoika, Teuvo ei kaihda mitään kun tulee aika että hän alkaa lyömään sinua julkisesti palstalla. hän on julkaissut palstalla kostoksi jopa yksityisiä sähköposteja.
Ota ohje todesta :Älä paljasta itsestäsi Teuvolle mitään. Nyt sinua on varoitettu, syytä itseäsi kun tulee lunta tupaan.Nähkää siis tämä - Teuvo antoi minulle sanansa. Jos hän silti tekee jotakin - siitä on vain hallaa hänen omalle kuvalle. Ja mitä hän saattaisi pistää tänne muiden luettavaksi, on minulle yksi haile :D
Joten huolet syrjään :)Devoit kirjoitti:
Ota ohje todesta :Älä paljasta itsestäsi Teuvolle mitään. Nyt sinua on varoitettu, syytä itseäsi kun tulee lunta tupaan.tämäkin puoli asiasta - Teuvo omistaa minun viestit. So what? Minulle olisi sama julkaista ne henkilökohtaisesti jos minulla olisi syytä - muttei ole. Koska Teuvolla on minunkin luottamus.
Olette pyörineet varmaankin pitkään Teuvon kanssa näissä kuvioissa ja riidelleet oman aikanne, mutta minä haluan uskoa, että tässä miehessä on Jumalan siemen.- Varoittaja.
tämäkin puoli asiasta - Teuvo omistaa minun viestit. So what? Minulle olisi sama julkaista ne henkilökohtaisesti jos minulla olisi syytä - muttei ole. Koska Teuvolla on minunkin luottamus.
Olette pyörineet varmaankin pitkään Teuvon kanssa näissä kuvioissa ja riidelleet oman aikanne, mutta minä haluan uskoa, että tässä miehessä on Jumalan siemen.Sinua on kuitenkin varoitettu.
- Näin olettaisin
Varoittaja. kirjoitti:
Sinua on kuitenkin varoitettu.
Eiköhän nimimerkki "pastorin_poika" ole senverran fiksu kaveri, että pystyy tekemään arvionsa ihmisestä ominpäin.
Näin olettaisin kirjoitti:
Eiköhän nimimerkki "pastorin_poika" ole senverran fiksu kaveri, että pystyy tekemään arvionsa ihmisestä ominpäin.
C'mon :D Teette aivan liian ison numeron tästä. Näytätte kaikki olevan varmoja siitä, että Teuvo kääntyy minua vastaan. Valitsen olla uskomatta kuitenkin. Ja, vaikka arvioni osuukin väärään ja Teuvo kääntyykin minua vastaan - en ymmärrä mitä väliä sillä käytännössä on? Onhan se harmi, koska Teuvo on onnistunut luomaan ihan hyvän kuvan itsestään, noilla yksityisillä keskusteluilla. Uskon, että kaikilla on miehestä opittavaa. Hän on kuitenkin yli 70-vuotias, kokenut tyyppi. Sellaista miestä on joskus hyvä kuunnella.
Mutta joo - itse luotan raamattuun, enkä kyseenalaista Jumalan sanaa, mitenkään. Eikä se tule koskaan muuttumaan.- Näin olettaisin
C'mon :D Teette aivan liian ison numeron tästä. Näytätte kaikki olevan varmoja siitä, että Teuvo kääntyy minua vastaan. Valitsen olla uskomatta kuitenkin. Ja, vaikka arvioni osuukin väärään ja Teuvo kääntyykin minua vastaan - en ymmärrä mitä väliä sillä käytännössä on? Onhan se harmi, koska Teuvo on onnistunut luomaan ihan hyvän kuvan itsestään, noilla yksityisillä keskusteluilla. Uskon, että kaikilla on miehestä opittavaa. Hän on kuitenkin yli 70-vuotias, kokenut tyyppi. Sellaista miestä on joskus hyvä kuunnella.
Mutta joo - itse luotan raamattuun, enkä kyseenalaista Jumalan sanaa, mitenkään. Eikä se tule koskaan muuttumaan.# C'mon :D Teette aivan liian ison numeron tästä. Näytätte kaikki olevan varmoja siitä, että Teuvo kääntyy minua vastaan. #
Minä nimenomaan en ole sitä mieltä, kai kirjoitin asian jotenkin epäselvästi. Näin olettaisin kirjoitti:
***Eiköhän nimimerkki "pastorin_poika" ole senverran fiksu kaveri, että pystyy tekemään arvionsa ihmisestä ominpäin.****
No etpä sinäkään näytä olevan niin fiksu.- Toteavainen
Mutta joo - itse luotan raamattuun, enkä kyseenalaista Jumalan sanaa, mitenkään. Eikä se tule koskaan muuttumaan.Yksityisissä keskuisteluissa. Hmm. Eikö ihminen sitten voi olla oma itsensä joka paikassa??? Herää vahva kysymys, miksi Teuvo vetää kahta roolia???
Vaikka Teuvo olisi 150v, niin silti en voisi arvostaa hänen epäraamatullisia näkemyksiään, jotka näköjään sinulta ovat menneet aivan ohi. Ikä ei todellakaan pyhitä vääristelyjä ja herjoja, jotka ovat kohdistuneet muihin henkilöihin tällä palstalla.
Toivot, että Teuvoa kuunneltaisiin. Asia on niin, ettei hän anna hiukkaakaan arvoa muiden kirjoituksille, vaikka ne olisivat kuinka Pyhässä Hengessä kirjoitettuja. Teuvon vihoihin pääsee heti, kun vähänkään kyseenalaistaa hänen näkemyksiään. Hän ei ole mielestään koskaan väärässä. Narsisti on sellainen ja narsisti jättää jälkeensä rumat jäljet. - Raamatun totuus
TeuvoSuni kirjoitti:
Täydellinen rakkaus on täydellistä rakkautta totuuteen - ja vain siihen!Ei näe uskovainenkaan toisen ihmisen sydämeen.Raamatun mukaan ihminen tarkastelee vain ulkokuorta, mutta Jumala näkee tuonelan syvyyksiin saakka saati sitten ihmissydämeen.
Ja, tulin vain mieleen. Mielstäni tuo ahdas portti on vertauskuva uskoon tulosta. Joka on minulla takana päin. Se, että alistuu Jumalan eteen, eikä valitse sitä ns helpompaa reittiä, joka on taas se, että valitsee olla seuraamatta Jumalaa.
Kristuksen ahdas portti ei suinkaan ole mikään vertauskuva, vaan todella ahdas silloin, kun Jumala siihen valittunsa johdattaa.
Sillä syntistä luontoa ei saada ihmisestä pois pappien käsivarsien alla, eikä hallelujaa huutoa huudellen.
Kun itse olin siitä läpi päässyt ja Kristuksen puhdistuksen kokenut, ja Pyhän Hengen saanut, kysyin sitä kahdelta luterilaisen kirkon eri herätysliikkeen papilta
Toinen sanoi, että ahdas ovi on kirkon ovi, kun sen kynnyskin on monelle liian korkea.
Ja sanattomaksi hän jäi kun kysyin :Miten se voi olla ahdas yhdelle ihmiselle, kun siitä kuusi miestä pystyy kantamaan arkussa olevaa vainajaa?
Toinen pappi sanoi, että ahdas portti on hautausmaan portti.
Ja sanattomaksi hänkin jäi kun kysyin: Miten se voi olla ahdas yhdelle ihmiselle, kun siitä pystyy ruumisautokin kulkemaan?
Yksi helluntailainen tällä palstalla sanoi, että hänelle ahdas portti oli upotuskasteallas.
Minkälaista porttia sinä mahdoit pitää ahtaana?
.
# C'mon :D Teette aivan liian ison numeron tästä. Näytätte kaikki olevan varmoja siitä, että Teuvo kääntyy minua vastaan. #
Olemme sataprosenttisen varmoja siitä että Teuvo kääntyy sinua niin kuin kaikkia muitakin vastaan. "Teuvo on antanut sanansa", on niin ala-arvoinen vitsi että ei naurata vaan nolostuttaa sinun puolesta kun olet niin naiivi.
Nyt sitten saamme lukea sinunkin salaiset asiat ja lankeemukset tulevaisuudessa palstalta puskakirjoitteluna ja suoraan Teuvon nimimerkin alta. Nolottaa puolestasi jo etukäteen.- Oteavainen
Pastorin pojalla on vielä oppirahat maksamatta. Ehkäpä hänen ne pitää maksaa. Kantapään kautta saatu oppi on usein parasta oppia.
Jos "poika" on kertonut jotain intiimiasioita, Teuvo puukottaa yleensä selkään viimeistään sitten, kun mielistely loppuu tai/ja kyseenalaistaminen alkaa. Teuvoa ei voi kauaa mielistellä, uhraamatta totuutta ja kyseenalaistaminen on selviö, jos haluaa olla rehellinen, eikä niele Teuvon paksua köyttä. - Toteavainen
Oteavainen kirjoitti:
Pastorin pojalla on vielä oppirahat maksamatta. Ehkäpä hänen ne pitää maksaa. Kantapään kautta saatu oppi on usein parasta oppia.
Jos "poika" on kertonut jotain intiimiasioita, Teuvo puukottaa yleensä selkään viimeistään sitten, kun mielistely loppuu tai/ja kyseenalaistaminen alkaa. Teuvoa ei voi kauaa mielistellä, uhraamatta totuutta ja kyseenalaistaminen on selviö, jos haluaa olla rehellinen, eikä niele Teuvon paksua köyttä.No nyt meni nimimerkki hiukan väärin. Otetaan uusiksi.
Sinulle pastorin poika:
Samanlainen rienaus entistä ystävääni vastaan käynnistyi tällä palstalla 6-7 vuotta sitten. Osittain samojen rienaajien toimesta.
Hän ei sitä kestänyt, koska oli jo pari Jumalan kutsua torjunut, ja niin pelkuruuden henki sai vallan, ja nyt Saa-ta-nan veren voimalla tekee muiden mukana kaikkensa, että sinulle kävisi samoin.
En tässä nyt muuta sinulle sano kuin sen, että jos Jumalan valittu olet, sinä nuo rienaukset kestät.
Onhan tämä keskustelu mainio oppitunti siitä, miten Kristukselta Hengen ja tehtävän kohdalla köyvät hänen Isälleen ilmoittamat sanat toteen:
Eikä tätä edes tarvitse ihmetellä:
"Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä."Toteavainen kirjoitti:
No nyt meni nimimerkki hiukan väärin. Otetaan uusiksi.
Älä nyt tuosta murhetta kanna, kun koko elämäsi on jo kokonaan vääryyden vallassa.
TeuvoSuni kirjoitti:
Sinulle pastorin poika:
Samanlainen rienaus entistä ystävääni vastaan käynnistyi tällä palstalla 6-7 vuotta sitten. Osittain samojen rienaajien toimesta.
Hän ei sitä kestänyt, koska oli jo pari Jumalan kutsua torjunut, ja niin pelkuruuden henki sai vallan, ja nyt Saa-ta-nan veren voimalla tekee muiden mukana kaikkensa, että sinulle kävisi samoin.
En tässä nyt muuta sinulle sano kuin sen, että jos Jumalan valittu olet, sinä nuo rienaukset kestät.
Onhan tämä keskustelu mainio oppitunti siitä, miten Kristukselta Hengen ja tehtävän kohdalla köyvät hänen Isälleen ilmoittamat sanat toteen:
"Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä."Ja taas täyttä potaskaa Teuvolta
Devoit kirjoitti:
Ja taas täyttä potaskaa Teuvolta
Uskosi mukaan olet oikeassa.
Minulta saat kaikessa rauhassa jatkaa valitsemallasi tiellä. Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti:
"Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi!
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?"- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Älä nyt tuosta murhetta kanna, kun koko elämäsi on jo kokonaan vääryyden vallassa.
Sinä et kestä totuutta itsestäsi. Se on sinun suuri heikkoutesi. Ylpeyteesi kompastut jatkuvasti.
Historia todistaa totuuden puolesta. Moni on saanut kokea, miten sinä retostelet toisten intiimiasioilla julkisesti, kun vaan tilaisuuden saat. Mieti edes joskus, miksi olet menettänyt entiset ystäväsi. Öykkäröit hallitsemattomasti ja lyöt puukolla selkään. KariHenrik oli pitkään lojaali ystäväsi, mutta hänetkin menetit, kun et osaa käsitellä ihmisiä oikein. Tyylisi vaan on sellainen, että ystävät kaikkoavat. Puske vaan päätäsi seinään lopun elämääsi. Mikään ei silloin muutu. - Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Sinulle pastorin poika:
"Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä."Sellaista ei olekaan kuin "saa.tanan veren voima". Tuolla ilmaisullasi herjaat Jeesuksen ristin työn sovitusverta, joka on edelleen voimassa, jokaiselle, joka turvansa Jeesuksen armoon asettaa. Joudut eräänä päivänä Jumalan eteen tilille Jeesuksen sovitusveren rienaamisesta. Se on äärettömän paljon pahempi rienaamisen aste kuin se, kun minua rienaat. Kestän kyllä sen, että sinä minua pilkkaat, mutta sinä et tule kestämään oman syntisi seurauksia, kun et parannukseen taivu.
Toteavainen kirjoitti:
Sellaista ei olekaan kuin "saa.tanan veren voima". Tuolla ilmaisullasi herjaat Jeesuksen ristin työn sovitusverta, joka on edelleen voimassa, jokaiselle, joka turvansa Jeesuksen armoon asettaa. Joudut eräänä päivänä Jumalan eteen tilille Jeesuksen sovitusveren rienaamisesta. Se on äärettömän paljon pahempi rienaamisen aste kuin se, kun minua rienaat. Kestän kyllä sen, että sinä minua pilkkaat, mutta sinä et tule kestämään oman syntisi seurauksia, kun et parannukseen taivu.
Raamattu sanoo: On syntiä jonka edestä ei voi rukoilla ja Teuvon synti on sellaista.
Uskomatonta että vielä löytyy houkkia johon tuo Teuvon soopa uppoaa.Toteavainen kirjoitti:
Sellaista ei olekaan kuin "saa.tanan veren voima". Tuolla ilmaisullasi herjaat Jeesuksen ristin työn sovitusverta, joka on edelleen voimassa, jokaiselle, joka turvansa Jeesuksen armoon asettaa. Joudut eräänä päivänä Jumalan eteen tilille Jeesuksen sovitusveren rienaamisesta. Se on äärettömän paljon pahempi rienaamisen aste kuin se, kun minua rienaat. Kestän kyllä sen, että sinä minua pilkkaat, mutta sinä et tule kestämään oman syntisi seurauksia, kun et parannukseen taivu.
Jeesuksen veri meni lunastusmaksuksi Saa-ta-nalle, jonka turvin hän pystyi lunastamaan minut omakseen Saa-ta-nan synnin kahleista.
Johdatti ahtaan portin kautta hänen Henkensä omistajaksi.
Sen Hengen, jota kaltaisesi Jumalan paaduttamat täällä oikein innolla - Veren voimalla - herjaavat.
Minun syntini paljastettiin ja puhdistettiin jo tammikuun viimeisen viikonlopun yönä vuonna 1988.
"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon."Toteavainen kirjoitti:
Sinä et kestä totuutta itsestäsi. Se on sinun suuri heikkoutesi. Ylpeyteesi kompastut jatkuvasti.
Historia todistaa totuuden puolesta. Moni on saanut kokea, miten sinä retostelet toisten intiimiasioilla julkisesti, kun vaan tilaisuuden saat. Mieti edes joskus, miksi olet menettänyt entiset ystäväsi. Öykkäröit hallitsemattomasti ja lyöt puukolla selkään. KariHenrik oli pitkään lojaali ystäväsi, mutta hänetkin menetit, kun et osaa käsitellä ihmisiä oikein. Tyylisi vaan on sellainen, että ystävät kaikkoavat. Puske vaan päätäsi seinään lopun elämääsi. Mikään ei silloin muutu.Kiitän Jumalaa etten ole Paavalin ekä muiden Jumalan paaduttamien kaltainen, joka nuoskelemalla ihmisiä saavat heistä ystäviä.
Ystävien menettäminen johtui yksinomaan tästä Jeesuksen ilmoituksesta:
Nyt sinäkin täydellä Saa-ta-nan veren voimalla vainoat viimeisintä ystävääni, pastorin poikaa.
Jos hän Jumalan valittu on, hän kestää. Devout ei kestänyt.Devoit kirjoitti:
Raamattu sanoo: On syntiä jonka edestä ei voi rukoilla ja Teuvon synti on sellaista.
Uskomatonta että vielä löytyy houkkia johon tuo Teuvon soopa uppoaa."Uskomatonta - sanoi Saa-ta-na - että vielä löytyy houkkia johon tuo Teuvon soopa uppoaa."
TeuvoSuni kirjoitti:
Kiitän Jumalaa etten ole Paavalin ekä muiden Jumalan paaduttamien kaltainen, joka nuoskelemalla ihmisiä saavat heistä ystäviä.
Ystävien menettäminen johtui yksinomaan tästä Jeesuksen ilmoituksesta:
Nyt sinäkin täydellä Saa-ta-nan veren voimalla vainoat viimeisintä ystävääni, pastorin poikaa.
Jos hän Jumalan valittu on, hän kestää. Devout ei kestänyt.Haista huilu Teuvo. Kun seurasin sinua tällä palstalla, valheellisuutesi aukesi minulle. Sovellat varmasti pastorinpoikaan samaa taktiikkaa kuin minuun, takanapäin näyttelet aivan toista ihmistä mitä todellisuudessa olet.
TeuvoSuni kirjoitti:
"Uskomatonta - sanoi Saa-ta-na - että vielä löytyy houkkia johon tuo Teuvon soopa uppoaa."
Siis minäkö olen mielestäni s,aatana? Kas kun kutsuit taannoin saatana,nan kylään savitaipaleelle.
Devoit kirjoitti:
Haista huilu Teuvo. Kun seurasin sinua tällä palstalla, valheellisuutesi aukesi minulle. Sovellat varmasti pastorinpoikaan samaa taktiikkaa kuin minuun, takanapäin näyttelet aivan toista ihmistä mitä todellisuudessa olet.
Minkälaista huilua tarkoitat?
Samanlaista totuutta hän minulta saa,niin kuin sinäkin sait.
Jos hän sinunkin rienauksesi kestää hän on Jumalan valittu.
Sinä et niitä kestänyt, eikä katumuskaan enää auttanut:
" Devout
2.10.2007 23:36
Kaduttaa etten mennyt
Pyydän anteeksi, pelkuruuden henkeäni.."TeuvoSuni kirjoitti:
" Devout
Kaduttaa etten mennyt
Pyydän anteeksi, pelkuruuden henkeäni.."Irrotat asian yhteydestään, tuot minun huumoriviestin aina muka todistukseksi että todella katuisin. En ikinä olisi alkanut porttihulluiluihisi, siinä meni raja kun aloit Armin kanssa minua siihen pakottamaan.
Mene jo nukkumaanDevoit kirjoitti:
Siis minäkö olen mielestäni s,aatana? Kas kun kutsuit taannoin saatana,nan kylään savitaipaleelle.
"Kenen voittama joku on, sen orja hän on."
Mistäpä niitä muita vieraita löytäisi, kun "koko maailma on Pahan vallassa."
En minä sinuakaan oven taakse jätä, vaikka minulle sellaisen ukaasin annoit.- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Jeesuksen veri meni lunastusmaksuksi Saa-ta-nalle, jonka turvin hän pystyi lunastamaan minut omakseen Saa-ta-nan synnin kahleista.
Johdatti ahtaan portin kautta hänen Henkensä omistajaksi.
Sen Hengen, jota kaltaisesi Jumalan paaduttamat täällä oikein innolla - Veren voimalla - herjaavat.
Minun syntini paljastettiin ja puhdistettiin jo tammikuun viimeisen viikonlopun yönä vuonna 1988.
"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon."Tee, niinkun sanot. Tunnusta syntisi Jumalalle ja hylkää ne, äläkä pelkästää farisealaisesti siteeraa Jumalan sanaa. Hokeminen ei sinua auta yhtään. Se on tekopyhää turhuutta!
TeuvoSuni kirjoitti:
" Devout
Kaduttaa etten mennyt
Pyydän anteeksi, pelkuruuden henkeäni.."Irrotat asian yhteydestään, tuot minun huumoriviestin aina muka todistukseksi että todella katuisin. En ikinä olisi alkanut porttihulluiluihisi, siinä meni raja kun aloit Armin kanssa minua siihen pakottamaan.
Mene jo nukkumaanDevoit kirjoitti:
Irrotat asian yhteydestään, tuot minun huumoriviestin aina muka todistukseksi että todella katuisin. En ikinä olisi alkanut porttihulluiluihisi, siinä meni raja kun aloit Armin kanssa minua siihen pakottamaan.
Mene jo nukkumaanNaista se syytti paratiisinkin mies?
Miksi et myös sinä?
Armiko se seisoi vartiossa ahtaan portin edessä, kun vanha tuttu - pelkuruuden henki - iski?Devoit kirjoitti:
Irrotat asian yhteydestään, tuot minun huumoriviestin aina muka todistukseksi että todella katuisin. En ikinä olisi alkanut porttihulluiluihisi, siinä meni raja kun aloit Armin kanssa minua siihen pakottamaan.
Mene jo nukkumaanEi siinä silloin sinulla ollut huumorista apua, kun Saa-ta-nan pelkuruuden henki iski.
Sinä et taida nukkumalla dementiastasi päästä, kun innostuit lähettämään kaksi samanlaista viestiä.Toteavainen kirjoitti:
Tee, niinkun sanot. Tunnusta syntisi Jumalalle ja hylkää ne, äläkä pelkästää farisealaisesti siteeraa Jumalan sanaa. Hokeminen ei sinua auta yhtään. Se on tekopyhää turhuutta!
Se tuli tehtyä jo tammikuun viimeisän viikonloppuna 1988, ja siksi sinunkin henkesi totuutta herjaa, kuten kirjoitettu on:
"Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan."- askel pidemmälle
TeuvoSuni kirjoitti:
"Kenen voittama joku on, sen orja hän on."
Mistäpä niitä muita vieraita löytäisi, kun "koko maailma on Pahan vallassa."
En minä sinuakaan oven taakse jätä, vaikka minulle sellaisen ukaasin annoit.Pitäisikö ihmisten hylätä kaikki normaalin kanssakäymisen tavat ja esimerkiksi esittäydyttäessä näin: sinä sanot "Päivää, olen Teuvo Suni, kaikkien muiden tulisi sanoa "Päivää, olen saatana"?
Tämäkö olisi sinusta hyvä toimintatapa? - Lempeä ihminen
Toteavainen kirjoitti:
Eiköhän jätetä jumaltuomiot jollekin muulle, joka tietääpi enempi. Parannushan on hyvä asia itelle kellekin, mutta lausua rumasti toisen pään menoksi ei kuulosta kauniilta "kristiltyltä".
- Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Se tuli tehtyä jo tammikuun viimeisän viikonloppuna 1988, ja siksi sinunkin henkesi totuutta herjaa, kuten kirjoitettu on:
"Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan."Ei riitä Teuvo. Olet eksynyt syvään korpeen kaikkine hengellisine synteinesi. Tarvitset kipeästi uudistusta, mielenmuutosta. Eihän sekään riitä, että siivosit kämppäsi joskus v. 1988. Nyt tarvitset suursiivousta, sillä lemu on melkoinen.
Toteavainen kirjoitti:
Ei riitä Teuvo. Olet eksynyt syvään korpeen kaikkine hengellisine synteinesi. Tarvitset kipeästi uudistusta, mielenmuutosta. Eihän sekään riitä, että siivosit kämppäsi joskus v. 1988. Nyt tarvitset suursiivousta, sillä lemu on melkoinen.
Minä uskon sinua!
Siksi kehotan sinua hankkimaan kunnollisen hengityssuodattimen, sillä Totuuden tuoksu, on varmasti melkoista lemua Jumalan paaduttamien hengitysteissä.Lempeä ihminen kirjoitti:
Eiköhän jätetä jumaltuomiot jollekin muulle, joka tietääpi enempi. Parannushan on hyvä asia itelle kellekin, mutta lausua rumasti toisen pään menoksi ei kuulosta kauniilta "kristiltyltä".
Totuuden Hengen sanoma ei vielä tuomitse ketään kadotukseen.
Mutta Jumalan paaduttamat - aivan oikein - kokevat sen kadotustuomiona.
Sanoohan Jeesus omilleen:
"Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."
Ja noille tekopyhille hän sanoo:
Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.
Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa, veli, kun otan roskan silmästäsi'? Ethän sinä näe edes hirttä omassa silmässäsi.
Ja vielä lempeälle yhteiskristilliselle eksyttäjälle:
Ulkonäönkö mukaan sinä uskovia lajittelet?
Kauniit kelpaavat, mutta rumat eivät.
Siinä on sinun harhasi, että vain valheet ovat kauniita, mutta totuus rumaa.
Kuten vanhassa iskelmässäkin laulettiin:
"Se oli niin suurta, kaunista se oli niin, mutta kaunista valhetta vainen."askel pidemmälle kirjoitti:
Pitäisikö ihmisten hylätä kaikki normaalin kanssakäymisen tavat ja esimerkiksi esittäydyttäessä näin: sinä sanot "Päivää, olen Teuvo Suni, kaikkien muiden tulisi sanoa "Päivää, olen saatana"?
Tämäkö olisi sinusta hyvä toimintatapa?Tuollaiset askeleet vievät ohi Jeesuksen totuuden:
"Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.
Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.
Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?
Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?'
'En', hän vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.
Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle:Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."
Uskosi mukaan tuskin rakastat Jeesuksen toimintatapaa, kun hän sanoi omille opetuslapsilleen:
"Te ette tiedä, minkä hengen omat te olette!"
Ja suoraan Pietarille ja omalle kansalleen:
"Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä."
"Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti.
Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden. "
"Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi!
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?"- Entinen malli takais
TeuvoSuni kirjoitti:
Totuuden Hengen sanoma ei vielä tuomitse ketään kadotukseen.
Mutta Jumalan paaduttamat - aivan oikein - kokevat sen kadotustuomiona.
Sanoohan Jeesus omilleen:
"Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."
Ja noille tekopyhille hän sanoo:
Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.
Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa, veli, kun otan roskan silmästäsi'? Ethän sinä näe edes hirttä omassa silmässäsi.
Ja vielä lempeälle yhteiskristilliselle eksyttäjälle:
Ulkonäönkö mukaan sinä uskovia lajittelet?
Kauniit kelpaavat, mutta rumat eivät.
Siinä on sinun harhasi, että vain valheet ovat kauniita, mutta totuus rumaa.
Kuten vanhassa iskelmässäkin laulettiin:
"Se oli niin suurta, kaunista se oli niin, mutta kaunista valhetta vainen."Sattuikohan sinulle ereys?
Nimimerkin "Lempeä ihminen" kommentti oli mun käsittääkseni tarkoitettu nimimerkille "Toteavainen" joka täällä kuuluu näiden rienaajiesi "nokkamiehiin"
Tämä nykyinen vastaussysteemi on kyllä kovin sekava. - Toteavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Minä uskon sinua!
Siksi kehotan sinua hankkimaan kunnollisen hengityssuodattimen, sillä Totuuden tuoksu, on varmasti melkoista lemua Jumalan paaduttamien hengitysteissä.Et tosikkona näy ymmärtävän vertauskuvallista puhetta. Siksipä et Paavalia ymmärtänyt ja metsään olet mennyt, niin että rytisi.
- Tuttua, tuttua!
TeuvoSuni kirjoitti:
"Uskomatonta - sanoi Saa-ta-na - että vielä löytyy houkkia johon tuo Teuvon soopa uppoaa."
Näin siinä taas jälleen kävi. Jeesuksen sanat toteutuivat. Teuvo kutsui Jeesuksen sovittamaa uskovaa jälleen saa.tanaksi. Sillä lailla!
Matt. 10:25
Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään! Toteavainen kirjoitti:
Et tosikkona näy ymmärtävän vertauskuvallista puhetta. Siksipä et Paavalia ymmärtänyt ja metsään olet mennyt, niin että rytisi.
Minulla ja Paavalilla on se ratkaiseva ero, että hän jäi Saa-ta.nan synnin siteisiin - sen enkelin tiukkaan vartioon - kun alkoi julistaa sen valheita Jumalan opetuksina,
Tuskin pystyt näin yksinkertaisen selvää eroa huomaamaan? Kenties joku huomaa?
Totuuden Hengen opetus:
"Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä en olisi Kristuksen palvelija."
Mutta kun valheen henki näytti, ettei totuudella päästä ihmisten suosioon, niin totuus vaihtui ihmisten miellyttämiseen::
"Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.
Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."
Jos minä olisin tehnyt tällaiset paavalit, olisin kaikkien kaltaistesi - synnin siteisiin jääneiden - suosikkipoika.
"Tuttua, tuttua! kirjoitti:
Näin siinä taas jälleen kävi. Jeesuksen sanat toteutuivat. Teuvo kutsui Jeesuksen sovittamaa uskovaa jälleen saa.tanaksi. Sillä lailla!
Matt. 10:25
Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!Kyllähän teitä tällaisia opetuslapsia on kuin hiekkaa meren rannalla:
" Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!"
Miksiköhän Pietari ei toistanut näita sanoja Jeesukselle, kun sai häneltä kuulla olevansa Saa-ta-nan hengen vallassa?
"Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niin kuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niin kuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!"
Devoit,
Sinulla on selkeästi historiasi Teuvon kanssa, johon minä en silti liity mitenkään. Noista tapahtumista on pitkä aika, jolloin moni asia voi muuttua. Teuvo voi tulla hengessään vahvemmaksi, sinä huonommaksi ja toisinpäin. (Huomaa etten puhu faktoina tapahtuneista muutoksista.) Koska pointtini on, etten usko vähääkään, että kaikki tulisi tapahtumaan samalla tavalla. Katson mielenkiinnolla mitä tapahtuu, koska en usko sattumiin. Tämä on Herran sallima seikka - hän on sen myös hyväksynyt sinun, minun ja Teuvon elämään. En usko että se kaikki on turhaa. Tapahtuipa mitä tapahtui.
"No etpä sinäkään näytä olevan niin fiksu."
Se, että sanot, ettn minäkään "näytä olevan niin fiksu" on sinulta aika merkillinen heitto. Anna kun perustelen. Minulta on yritetty viedy tilaa ajatella omin päin. Olen halunnut alusta pitäen luoda omat tulkinnat. Minulle on sanottu, että hän on riivattu, josta minun pitäisi ajaa paha henki - en ole tullut sellaiseen lopputulokseen. Joten saatatte erehtyä kaikessa muussakin. Mitä minä nyt tuolla kaikella tarkoitan, on se, että olen lähestynyt Teuvoa kaikella hyvyyttäni, enkä ole vain suostunut uskomaan, että hän on tuo s.aatanan opetuslapsi, josta minulle on maalattu oma kuva.
Joten, Devoit, oletko sinä haukkumassa minun hyviä tarkoituksiani? Koska olen selkeästi pistänyt kaikille lukioille selväksi, ettei minua kiinnosta, vaikka Teuvo kääntyisi minua vastaan (siis olisihan se harmin paikka, toki) ja pistäisi jok'ikisen viestin tänne, jokaisen yksityiskohdan minusta näytille. Ollaanko me päätytty oikeasti johonkin ala-asteeseen, missä jokainen asia minkä sanot toisien kuulemattomissa, olisi "salaisuus". Teuvo ja minä keskustellaan rakentavia - jaetaan ajatuksia. En vain osaa tulkita enkä ymmärtää teidän käyttäytymistä.
Me selkeästi uskotaan kaikki samaan Jumalaan - me ollaan kaikki veljiä. Jos meillä on erillaisia näkökulmia tietyistä raamatunhenkilöistä jne - ei aleta riitelemään niistä. Mutta senkin sanon, ettei me voida myöskään haukkua Jumalan sanaa. Minä henk. kohtaisesti en kyseenalaista Jumalan sanaa. Tiedän monia käännösvirheitä raamatussa. Heprean ja Kreikan kieli on tietyssä määrin mennyt sanoissaan joskus sekaisin, mutta eräs ystäväni joka opiskelee tooraa jne on osannut avata minulle totuuksia noista virheistä! Joka on avannut minulle sen tosiasian, että ateistit jotka marisevat noista ns puutteista, eivät olekaan puutteita. Pelkkiä käännösvirheitä, jotka on ymmärretty vain väärin, parin kirjaimen takia.- Toteavainen
Jos kerran sinulla on syvempää tietämystä Raamatun sanasta, voisitkin varmaan selventää Teuvolle joitakin asioita Paavalista, joka Teuvon mukaan on saa.tanan apostoli ja jonka tekstit ovat kuulema 75% valhetta. Siinä sinulle missiota.
Toteavainen kirjoitti:
Jos kerran sinulla on syvempää tietämystä Raamatun sanasta, voisitkin varmaan selventää Teuvolle joitakin asioita Paavalista, joka Teuvon mukaan on saa.tanan apostoli ja jonka tekstit ovat kuulema 75% valhetta. Siinä sinulle missiota.
En usko että tuo on minun vallassani. Tiedän sen verran raamatusta että Herran sanan väärentäminen ei ole mikään pikku juttu. Se on aika vakavaa. Sekin on eri asia, jos ei ole itse tietoinen virheistään.. Mutta onhan siinä hengellinen rikos, tietenkin.
Niin kuin on käynyt ilmi, että Teuvolla on vankka käsitys esim siitä että Paavali ei ole Pyhän Hengen kastetta saanut - tai ainakaan täytä kriteerejä, että häntä voisi kutsua opetuslapseksi. Luulen vähän että Jumala on ainut joka enää pystyy muuttamaan Teuvon mielen, koska hän uskoo että Herra on kaiken sen takana, että hänelle on suotu "totuus" kaikesta tästä. Esim että Paavalin puheet ovat suurimmilta osin valetta, ja että on saatanan opetuslapsi. Eihän tuollainen ole hyvä asia, ei ..pastorin_poika kirjoitti:
En usko että tuo on minun vallassani. Tiedän sen verran raamatusta että Herran sanan väärentäminen ei ole mikään pikku juttu. Se on aika vakavaa. Sekin on eri asia, jos ei ole itse tietoinen virheistään.. Mutta onhan siinä hengellinen rikos, tietenkin.
Niin kuin on käynyt ilmi, että Teuvolla on vankka käsitys esim siitä että Paavali ei ole Pyhän Hengen kastetta saanut - tai ainakaan täytä kriteerejä, että häntä voisi kutsua opetuslapseksi. Luulen vähän että Jumala on ainut joka enää pystyy muuttamaan Teuvon mielen, koska hän uskoo että Herra on kaiken sen takana, että hänelle on suotu "totuus" kaikesta tästä. Esim että Paavalin puheet ovat suurimmilta osin valetta, ja että on saatanan opetuslapsi. Eihän tuollainen ole hyvä asia, ei ..Mikään Raamatun totuudesta ei ole hyvä asia niille, jotka Paavaliin uskoen, ja Jeesuksen opetukset mitätöiden ovat jo saaneet osakseen Jumalan lähettämän paatumuksen, kuten sen sai kokea Jumalan paaduttama valittu kansakin.
Uskotko sinä todellakin, että jos ahkerasti julistaa Kristuksen totuutta, saa siitä palkaksi elämän loppuun saakka jatkuvan Saa-ta-nan enkelin kurituksen?
Jos tuo olisi totta, niin kyllä Jumala olisi jo aikoja sitten käskenyt Saa-ta-nan lähettämään enkelinsä myös minua kurittamaan, sillä niin paljon olen hänen totuuttaan täällä saanut julistaa.
Ja silloin olisin teidän kaikkien tekopyhitettyjen lellilapsi.
Kyllä Paavali sai Saa-ta-nan enkelin jatkuvan kurituksena palkaksi siitä, kun alkoi julistaa Saa-ta-nan opetuksia Jumalan opetuksina.
Tässä sinulle nyt malliksi tämä suuren suosion saavuttanut, Jeesuksen opetuslapsilleen tarjoaman viimeisen ehtoollisen matkiminen joka ainoassa porttoseurakunnassa:
Ensiksi Paavali:
"Olen saanut Herralta tiedoksi tämän, minkä olen myös opettanut teille: Herra Jeesus sinä yönä,
jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini,
joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."
Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."
Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa,
siihen asti kun hän tulee."
Tämän ensimmäinen kappale on saatu Pyhän Hengen kautta Herralta Jeesukselta Kristukselta, mutta nämä kaksi tämän maailman herralta, Saatanalta:
Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."
Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa,
siihen asti kun hän tulee."
Matteuksen mukaan tuon aterian päätti Jeesus näihin sanoihin:
"Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."
Markuksen mukaan:
"Totisesti: minä en enää maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä Jumalan valtakunnassa."
Luukkaan mukaan:
"Aterian jälkeen hän samalla tavoin otti maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne.
Mutta tälle samalle pöydälle ojentaa yhdessä minun kanssani kätensä myös minun kavaltajani. Ihmisen Poika lähtee täältä juuri niin kuin hänen on määrä lähteä, mutta voi sitä, josta tulee hänen kavaltajana!"
Erittäin tärkeää on huomata, että Jeesuksen rakkain opetuslapsi kertoo tuosta ateriasta vain tämän:
"He olivat kokoontuneet aterialle, ja Paholainen oli jo pannut Juudaksen, Simon Iskariotin pojan, sydämeen ajatuksen, että tämä kavaltaisi Jeesuksen."
Johannes tiesi ja uskoi, että tuo ateria oli vain Jeesuksen ja heidän kahdentoista yhteinen ateria, josta ei tarvinnut jälkipolville jäädä tämän tarkempaa tietoa.
Mutta Saatanapa oli ovela antaessaan Paavalille tuon erinomaisen ilmestyksensä, jolla se sinetöi oman vihan viininsä ääreen ihmiskunnan tuhoon saakka kaikki totuudesta luopuneet. Eikä heitä hetkahduta pätkääkään tämä Jeesuksen ilmoitus Johannekselle, vuonna 96.
Siis vain 32 vuotta Paavalin kuoleman jälkeen, oli tuon Saatanan erinomaisen ehtoollisilmestyksen Jeesus muuttanut taivaasta käsin porton viiniksi:
"Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen
vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen
syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."
- - -
Ja näihin porttopaimenten ihaniin valheen sanoihin, ei Saatana tarvinnut kaveriksi Paavalia eikä Raamattua, koska pystyi itse ilmoittamaan ne jokaiselle porttopaimenelleen:
"Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri kätkeköön teidän ruumiinne ja sielunne iankaikkiseen elämään. Menkää Herran rauhaan!"
Eikä yksikään Jumalan paaduttama tiedä minkä herran rauhaan he ovat matkalla, ennen kuin vasta sitten, kun matka on jo päättymässä. Eikä paluuta totuuteen enää ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703159
- 622505
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562146Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1942055- 551962
- 421594
- 401560
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141263EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1391168- 61093