Palstan positiiviset uutiset?

Madoton koukku!

Missä on positiivisuus palstalta?

Vuosia sitten, kun sanotaan rehellisesti, oli huumoriakin palstoilla luettavana.
Löytyi kivoja tapahtumia ja niitä keksittiin joukolla.
Olihan silloinkin vastarannan kiiskiä, mutta niin se on joessakin. Eivät kaikki kalat parveile saman ruovikon reunoilla.

Kenelläkään ei enää ole elämän ilosta kerrottavaa. Onko porukka tullut vanhaksi ja raihnaiseksi kun pelkkää epäkohtien puintia enimmäkseen käydään.

Joku taas kiirehtii sanomaan, etpä tuota itsekään ja siinä on oikeassa, en kerro ilouutisia koska haluan tässä vain todeta millaisena palstan näkee hän joka on ollut mukana joskus aiemmin ja voi sanoa, että ennen oli toisin.

Mielenmaisema, metsä, niityt, luonto kokonaisuutena, eläimet ja huumorilla höystetty päivä, kaikesta on löydettävissä iloakin, kuten lintubongareilla. He iloitsevat pienestäkin elämänmerkistä pesän pohjalla.
Onhan elämä muutakin kuin särkyjä ja pillereitä, onhan?

Vastauksia jään näkemäni perusteella turhaan odottelemaan, mutta nyt on tässä tilaisuus vastarannankiiskille iskeä saaliin kimppuun, syötin päässää ei kyllä onkijaa, kyseessä on koukku jossa on mato siimatta.

16

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luonnotar.

Täällä kirjoitellaan koko ajan luonnosta hienoja kuvauksia ja huomioita, taidat lukea laput silmillä.

• luonnotarkin

Taidat lukea sinäkin laput silmillä.

• Leivän syöjä

Otsake petti!

On se niin vaikeaa kertoilla mitään tänne.
      Niin positiiviset puuttuu.

• Meidän elämä on muutunut,lääkkeiden turruttamina kuljemme unessa.

Paljon ihmisiä, jotka yksin elävät ilman puhekaveria. Monelle päivän
      kohokohta saattaa olla päivän kohokohta.

Tärkeää kaikille heille,joilla tietokone on purkaa hyvät ja pahat asiat
      vaikka tuntemattomalle.
      On päiviä,kun tulee araksi, ettei ketjuihin voi kirjoittaa. Negatiivisen panettelun vuoksi, itsetunto laskee..

• huhhuhhh sentään

Jos sinä kuljet turrutuksen unessa niin se ei tarkoita että kaikki muutkin.

Juu niin, päivän kohokohta on päivän kohokohta , siinä sitä turrutusta .

Pahat asiatko pitää purkaa tuntemattomille, kamalaa kun pidät muita laskiämpäreinäsi.

Sinä sitä negatiivista tänne suollat joka ketjussa, oma vikasi jos itsetuntosi laskee.

• kedonkukka1

huhhuhhh sentään.
      Voisit sanomasi poistaa,kun kirjoitus aate on kiero.

• Sen verran viitsin vaivautua totuuden sanomaan, että metamorfoosi-henkilöitymä kun on täällä vuosikaudet sairauttaan hoidattanut itseään vahvemmilla, alkaa vitsit olla vähissä. Kaikenlaiset keinot röyhkeästi käyttäen, niin eipä enää suurempia inspiraatioita osallistumiseen. Nytkään ei aloittajallakaan rohkeutta edes jonkinlaista
      vakinikkiä käyttää. Ehkäpä olet metamorfoosi tavoitteesi nyt saavuttanut, vaikka sairauttasi on mahdotonta parantaa.

• elämään iloa

Tuskin täällä kenekään sairautta voi parantaa, mutta tuskin kukaan sitä edes odottaa!

On olemassa paljon sairauksia ja ymmärrän jos täällä kysytään ohjeita tai neuvoja, muiden kokemuksia taudeista, niiden hoitokokemuksista ja lääkkeistä, tai lääkkeiden sivuvaikutuksista joisa harvemmin lääkkeen määräävä lääkäri edes sivulauseessa mainitsee.
        Kysykää ja keskustelkaa, mutta ainainen valittaminen siitä kuinka huonosti maamme asiat ovat, kuinka huonosti vanhuksia koihdellaan, kuinka tuo ja tämä minua arvosteli, jne, valituslausekkeita toisensa jälkeen. Jopa kielikysymys on täällä ainainen harmitus joillekin.

Edes yksi kaunis ajatus joka päivälle.

Olkoon se oma kokemus tai sopiva aforismi juuri tämän päivän tunteeseen, sekin on parempi lukijan iloiseksi tekemiseen, kuin valittaminen vain valittamisen vuoksi.

Iloa ja huumoria elämä kaipaa.

- Haapaska poras tosa kovi ja sanos et Haapanen oli lähteny joo viime viikol tikui ostama eikä viäläkä ollu tullu kotti.
        " Mitä siin porat," sanos Koskiska, " tosa on sul tikui!"

• --------------------

miksi loukkaat viisasta aloitttajaa pyramiidi? Sinun kaltaisia ei palsta tarvitse,

• Muistikuva välirauhan ajoilta.

Lädettiin ukkia saattamaan viimeiselle matkalleen Iisalmen vanhan kirkon alueelle. Bussimatkahan meni hyvin kunnes bussi ajoi Peltosalmen lossille.
      Muistan nostaneeni hirmuisen hätähuudon, nyt me hukutaan.

Ne sain mun rauhottuun. Kuin ihmeen kaupalla onnikka kapusi taas lossilta kovalle maalle. Mitään mielikuvaa ei ole itse tapahtumasta.
      Muistoseurat pitivät ukin kotona. Vanhin ukin poika, setämies lausahti pöytäseurueelle; niin se Tanelikin sitten lähti.

Ensi kerran maistoin emmental juustoa. Oli se uskomattoman pahaa. Yritin niellä sen siivun kun olin kerran sen tassilta ottanut. Oli kesä 1942. Mie 4 v.

• Minkälaiset juhannusjuhlat oli muilla .
      Minut pyydettiin juhannukseksi Tyttären mökille se on Oikeen "piilopirtti " ei sinne mennäkkään ullättäen . Matkaankin kesti 2 tuntia .
      Mutta oli minulle kiva päästä kun se oli ensi vierailu --ja se juhannussauna oli kiikarissa -- täälä ei niihin pääsekkään kun uimahalleissa.
      Oli mukavaa muttakun oli turkasen kylmä . Onneksi otin paljon vaatteita.

Ja pojan (jo 60v) oltiin saatu sama huone nukkua .
      Eihän siittä nukkumisesta tullut mitään , kun hän kuorsas , minä menin saunalle , sielä oli lämmin ja mukava rauhallista . Jerrycottoni eipitänyt pahana Vieruskaverin kuorsausta.

Kyllä kotiin oli taas kiva tulla . En olekkaan ollut yötä muualla moneen vuoteen,-

• Niin tuli vielä mieleen kun sitten aamulla kerroin että ennen maaseudulla kuolleet laitettiin arkkuun Saunassa jos kuoli kotona , Olin hyvilläni kun sain kertoa nuorisolle , että minä se vielä heräsin saunassa elävienkirjoihin ,
        -- He ihmettelivät kun nukuin saunassa.
        Sielä oli meitä paljon oli 4 polvessa ,lapsiakin.

• KTL:läinen

Hienoa ullamirjami.

Minulle on käynyt sama homma, piti paeta saunakammariin nukkumaan kun huoneessa yksi kuorsasi. Kuorsaan kuulemma itsekin, mutta ei se minun nukkumistani haittaa, en kuule sitä.

Kerran meitä oli kolme tyttöä samassa huoneessa, kaikki kertoivat kuorsaavansa, mutta minä olin se joka valvoin, minua ne kuorsaajat kyllä haittasivat nukahtamasta.

On kiva käydä maaseudulla juuri juhannuksena. Miten se niin onkin, lapsuudesta kai jäänyt sellaisia muistoja, koivut porraspielessä ja kesän kukat pellon pientareella.

Minulla on oma sauna. Aattona lämmiti saunan ilta kymmenen aikoihin, kylvin oikein vihtan kanssa ja olipa kiva mennä nukkumaan puhtaan itseni viereen. Ainoa harmi kun se on sähkökiukaalla, ei tule hyvät löylyt, on liian kipakkaa ja kuivaa, kun ei viitsi seiniäkin kastella. Ilmanvaihto on kyllä hyvä, happi riittää.

Rapsuta Jerryä. Minä tykkään koirista ja kissoista, molemmista on pitänyt luopua ja molempia on ikävä.

Olen lähdössä viikoksi pois kotoa. Olen siivonnut, että on kiva tulla kotiin, vaikka aina se on kiva reissulta kotiin palata.

Kun olin imuroinut keittiön, avasin kuivatuote laatikon ja kuinka olinkin eilen leipomiseni jälken laittanut jauhopurkin huonosti ja sinne se keikahti lattialle. Naurattihan se, imurin jo laittanut komeroon, ei kun uusiksi. Riittää työtä kun itse sotkee.

• palstakävijä

Kuinka paljon voi omista iloistansa tänne kirjoittaa?

Jostain luin, että pienetkin erheet täällä muistetaan. Omakohtaista kokemustakin on, oma lapsi alkoi pommittamaan netin kautta kun ei muuta tietä saanut yhteyttä.
      Elämä ei ole aina päivänpäistetta, mutta on ihan turhaa pilata muidenkin päivät valittamalla kurjuutta ja ilottomuutta.

Liitän mukaan netissä liikkuneen tekstin.
      Kirjoittajaa ja alkuperää en tunne, laittaisin ne tähän jos tietäisin tämän mainion tekstin kirjoittajan.
      KUN TULEN MUMMOKSI

Kun tulen mummoksi, muutan luokse lasten
      ja teen kaiken kuten hekin, aivan varta vasten.
      Kaiken sen ilon ja onnen jonka sain heiltä
      voin takaisin maksaa, ei lopu riemu meiltä!

Piirrän tussilla seinään aivan salassa
      ja hypin sängyn päällä kengät jalassa!
      Maitotölkistä juon suoraan, jätän pöydälle sen.
      Tukin kaikki vessanpöntöt ja yhtään tottele en.

Kun he puhuvat puhelimeen, eivätkä minuun yllä
      Syön kupista sokerit ja jatkan muulla hölmöilyllä.
      He puistavat päätä, säätävät ääntään kovemmalle
      Minä käsistä karkaan ja piiloudun sänkyni alle!

Kun ruoka sitten valmistuu, en ainaskaan papuja syö
      paprikat nypin ruuasta myös, on siinä aika kova työ.
      Läikytän maidon ja kalakeitollekin yökkään
      Ja kun he suuttuu niin pihalle pöydästä hyökkään!

Istun TV:ssä kiinni, en väisty vaikka koittaa he miten.
      Pistän kylässä silmäni ristiin ja koitan jääkö ne siten!
      Otan sukkani pois, toisen roskikseen heitän
      Ja kurassa leikin, siitä myös ruokani keitän.

Luen kiltisti iltarukouksen ja sen jälkeiseksi säästän
      vielä yhden kolttosen: hihitän ja ison paukun päästän.
      He katsoo minuun ja ilme vaihtuu hymystä alakuloiseksi:
      Kun äiti nukkuu, häntä voi melkein kutsua suloiseksi?

• itääs tuohon nyt sanoisi - kun en ole näin katkera onneksi vielä vaikka jo käyn 90 -- pankaapa paremmaks -- ja mieli aina kohti parempaa tulevaisuuttaa --- kun te saitte sen uuden lainkin -- SOTe --vai mikä se on .
      Taidanpa ktsoa Googlesta .
      Natti ,natti -- hyviä öitä vaan sinnekkinpäin.

• Tanssikengissä

Huomenta sanon. Mittarissa on plussaa kahdeksan astetta, eilen aamulla taisi olla samat lukemat ja iltasella kipusi kahteentoista asteeseen, taisi päivällä korkeammallakin, mutta en ennättänyt seuraamaan.

Harakka halusi eilen tulla tutkimaan takapihaani ja enpä ollut ennen huomannutkaan kuinka se napsi metsämansikat suihinsa. Niitä kasvaa ihan seinustalla ja olisivat kelvanneet minullekin. Rastaat ymmärrän marjavarkaiksi, vievät punaherukat, mutta mustia eivät onneksi tunne ja ne jäävätpensaisiin, saa itse kerätä ainakin ne.

Jos lähistöllä on supeja, ne syövät karviaismarjat ja haukkaavat joka ainoasta omenasta joka maahan tippuu.
      Ei ole vielä pensasmarjojen aika, mansikatkin raakileita.

Löysin vaatekaupan alennusrekistä halpoja, hyvälaatuisia paitoja.
      Sovitin yhtä ja oli passeli koko, siksi valitsin samaa kokoa, saman valmistajan, mutta eri värisiä ja hiukan eri kankaastakin, otin kaksi ja kotona paljastui, ne olivat isompia, vaikka samaa kokoa lapuissa. Siitähän selviää kun ottaa ompelukoneen ja tekee pienen muokkauksen.
      Hyviä löytöjä tein farkkuosastollakin.
      Löysin sopivat farkut, pituuskin ihan prikulleen oikea ja hinta alle kaupan ostohinnan, kuten tavataan sanoa kun halvalla myydään.
      Sain uudet farkut, niillä voi mennä vaikka eläkeläistansseihin päivällä.

Tanssi on muuten kivaa.
      Siinä saa nojata vastakkaiseen sukupuoleen julkisesti ja olla niin liki kuin pystyy.
      Miä olen susosinut noita keinokuitu hameita niiden hellouden vuoksi. Eivät rypisty pakatessa kun menee reisuun, ja silittää ei tarvitse.

On niissä yksi huono puoli, tai miten sen nyt ottaa.
      Ne rakastuvat miesten housuihin tanssiessa.
      Kun tanssi lähekkäin, syntyy asuihin hankaussähköä ja tanssin loputtua, kun mies saattaa minut paikoilleen ja kääntyy pois, minun hameeni vielä hyväilee hänen reisiään.

Mukavaa päivää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      218
      1481
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1296
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      4
      1138
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1126
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      948
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      920
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      885
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      860
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      38
      806
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      805
    Aihe