Eli ottaa käyttöön ihmisen oma jumaluus, oma lainsäädäntö, jossa eletään kuin sika pellossa.
Tapellaan vanhaa malliin, varastetaan vanhaan malliin, ei pidetä huolta lähimmäisestä ja huolehditaan vain omasta itsestä jne.
Nyt ateistinen maailma saa elää rauhassa, koska omaatuntoa ei mikään rassaa ja kaikki näyttää sellaiselta, kuin itsekukin sen hyväksi näkee.
Ei omaatuntoa rikkauksienkaan kohdalla rassaa, kun köyhät kerjää katujen keskellä.
Ei sekään, kun alipalkalla palkataan heikompiosaisia, että he jäävät ikuiseen osaansa ja köyhät ovat aina keskuudessamme.
jne. Eli homma jatkuu ja maailmassa kaikki hyvin. Ihmiskaupat elää jne.
Eikä bushmanneilla enää ole huolenhäivää taistella oman reviirinsä puolesta.
Eli kuten esim. helluntaiherätyksen eläkepastorin ent. rehtorin sanat "maailma on hirvittävä", tarkoittaen tätä pahaa. Se jäisi pois. Maailma jäisi Bushannien näköiseksi.
Rauha maahan ja bushmanneilla oma tahto, hallelyyjää, hallelyyjää.
Ilmiantajakin karkeloisi voitostaan. sonta jatkuisi, ja saappaat olisivat ainaisesti lannassa.
Näin he olisivat nostaneet istuimensa taivaisiin ja kuin jumala julistaisivat lakinsa tähän aikaan.
Pitäisiköhän meidän kristittyjen tehdä rauha
9
55
Vastaukset
- lisäpohdinta.
Se vain jäi pois, en heti hokannut.
Tressihän ja bööniauttihan siihen tulis ilminantajan boshmannien porukalle, kun ei voisi Jumalaa syyttää omista töistään.
Nehän kilahtasivat lopullisesti ja pääsisivät muumimaahan hoitoon.
Mikä purkukanvahan sitten heille pitäisi keksiä?? Se vai vaivaamaan mieltä, olisiko vaikka naapuri A,lla tai pyhillä mielessä. Millainen varaventtiili nyt tehtäisiin, sillä nythän on venttiilinä heitillä vaikka tämä teidän kirkkokuntanne.
Se on vain keppihevonen asiaan, ei varsinaista syytä, sillä tuollaiset purkaukset täytyy sisällöltään olla jossain muualla, kuin itse jossain kirkkokunnassa.
Tahi , hmmm.... tosin IsoKirja, se kertoo, että keskuudestanne nousee ne sudet.
Eli eri porukoillahan on sisältä lähteneet niitä lunteensa häiriötilassa eläviä ja käyttävät kirkkojaan venttiilinä paineenpurkuun.- päästiin perheisiin.
Perheiden väkivaltaisuus johtuu varmaan myös samasta luonteen häiriötilasta.
Ongelmia jossain ja jos ei ole venttiiliä, aletaan pieksää sitä ommoo akkaasa.
Eli kotipiirissä, jos vaikka emäntä ei tee ukonmielistä kyykkyhyppyjä, se nostattaa niskakarvoja varmaan joillakin elämässä ja jos puuttuu tapa ja venttiili purkaa asiaa, niin aletaan miehisesti turvottaa kaverin nenää, mallia Asteriksi malliin.
Voihan se joissakin tapauksissa olla päinvastoinkin. Pekalla saattaa pätkänsä kanssa olla hankale, jos "Justiina" alkaa kaulimaan. Mutta, tosin meidän kotimainen elokuva tosin kertoo sen, että Justiinalla oli omat syynsä vallanjakoon
Mutta, luonteen purkuun nainenkin voi ainakin kielen avulla pehmittää ukon mielenrauhaa, jos rakkauden laki ei vaikuta perheen sisällä.
Kyse on varmasti taidottomuudesta hoitaa asioiden purkua ja patoutunut paine joillakin rassata toisten elämäntapaansa, ehkä juuri siksi, että se on pistimenä lihassa.
Avaus antaa ymmärtää, että moraali edellyttää uskontoa.
Tämä ei pidä paikkaansa. Siitä on vahva näyttö. Moraali on olennaisilta osin synnynnäinen ja muilta osin perustuu yhteiskuntasopimukseen, jonka tekeminen ja edelleen kehittäminen ei millään tavoin ole riippuvaista uskonnosta.- Anneriitta2
Olen samaa mieltä. Käsitteiden sekoittaminen tässä mielessä ei olekaan aivan pieni juttu. Karkeasti moraalin ja uskon sidosta tulkiten: kaikki ateistit tai epäilijät toimisivat yhteiskunnassa miten tahansa: murhaisivat, ryöstäisivät, pettäsivät jne. Eihän se kuitenkaan näin mustavalkoisesti toimi. Moraali nähdäkseni on juuri yhteiskuntasopimuksista ja lainsäädännöstä kiinni, samoin siitä, että USEIMMILLA ihmisillä onneksi on terve järki ja kyky ja halu toimia oikein.
- ateistinen esimerkki
Kuinkas se toteutuu esim. Pohj. Koreassa. Vahva näyttö tuo esiin, että yhteiskuntasopimukset ei kohtaa ihmistä, vaan vahvimmat sortavat heikkoja, eikä synnynnäinen moraali edistä sitä ollenkaan.
- oma lehmä
ateistinen esimerkki kirjoitti:
Kuinkas se toteutuu esim. Pohj. Koreassa. Vahva näyttö tuo esiin, että yhteiskuntasopimukset ei kohtaa ihmistä, vaan vahvimmat sortavat heikkoja, eikä synnynnäinen moraali edistä sitä ollenkaan.
Kaitpa se yhteiskunnan moraali perustuu niihin sisäistettyihin arvoihin, jotka yhteiskunnan jäsenet ovat elämänohjeikseen omaksuneet, riippumatta siitä nousevatko nämä arvot uskonnollisesta vai ei-uskonnolliselta pohjalta. Mielestäni P-Korea ei ole oikein hyvä esimerkki ei-uskonnolliselta pohjalta nousevan yhteisön moraalin ala-arvoisuudesta koska diktatuurisessa valtiossa joudutaan elämään niissä olosuhteissa jotka sanelevat vallanpitäjän omat moraaliset arvot
Kerrankin rakas ystäväni osui naulan kantaan, eli kun kovasti hosuu, niin joskus voi jopa osua johonkin, sillä kirjoitit näin:
>>> Tapellaan vanhaa malliin, varastetaan vanhaan malliin, ei pidetä huolta lähimmäisestä ja huolehditaan vain omasta itsestä jne. >>>
Ennen kuin kansakunnat maallistuivat ja demokratisoituivat, eli elettiin vanhan kunnon ajan raamatullisten lakien vallitessa, niin tuollaista se oli.
Sairaista, köyhistä ja vammaisista ei pidetty huolta, sillä eräs heppu, Jumala, oli rankaissut heitä synneistään, joten heistä oli tullut sairaita, köyhiä ja vaikkapa vammaisia.
Jokaisella oli yhteiskunnassa Jumalan määräämä paikka, eikä sitä paikkaa saanut mennä kuolevainen muuttamaan. Rikkaat ja aateliset olivat rikkaita ja aatelisia Jumalan armosta, ja köyhät ja kurjat köyhiä ja kurjia Jumalan rangaistuksen johdosta.
Rääsyissä kulkevat kerjäläiset olivat niin synnin raskaan taakan alla, että esimerkiksi papisto ei ollut heidän kanssaan missään tekemisissä, kun he olivat jo helvettiin tuomitut syntiensä tähden ja kärsivät jo tässä ajassa rangaistusta, jonka Jumala oli heille langettanut.
Se olisi ollut hirveä synti mennä auttamaan sellaista, jonka päällä oli jo Jumalan määräämä rangaistus, sillä sanoihan sen järkikin, että jos ihminen ei menesty elämässään, sairastuu ja menettää työnsä, joutuu kerjäläiseksi, niin Jumala sen on säätänyt ja Jumalan säätämää ei voi mennä muuttamaan, tai Jumala rankaisee sitäkin.
Raamatun antaman ohjeen mukaan kun rikas tappoi köyhän, niin siitä ei ollut niin väliä, mutta jos köyhä tappoi rikkaan, niin se oli pää poikki justiinsa.
Jos ihminen jostain syystä pääsi pois rottien ja saastaisuuden keskeltä ja kohosi vaikkapa jonkin ylemmän perheen palvelijaksi, niin eipä se olo siitä paljoa muuttunut. Nykyajan koirilla on paljon paremmat oltavat perheissä.
Mutta paljon kyllä rukoiltiin ja kirkossa istuttiin taatusti aina kun kellot kumisivat, sillä silloin oltiin niin ihanan hartaan uskossa, toisin kuin nykyään, kun ajat ovat niitä tuomiopäivän ennustusten mukaisia, niin kamalia että hyi olkoon.
Joten minä en oikein ymmärrä, että miksi kukaan haluaa nykyajan maallisista, hienoista yhteiskunnista tuohon vanhaan hyvään aikaan, jolloin tapeltiin, varastettiin, ja elettiin kuin siat pellossa, vaikkakin hyvin uskonnollisessa pellossa.
Nyt kenellä tahansa on tie auki mihin tahansa, eli sinä voit olla alemman keskiluokan, vaikka kuinka köyhän perheen lapsi ja voit kouluttautua vaikka miksi tohtoriksi, lääkäriksi tai päätyä vaikka tasavallan presidentiksi, eikä sinun tiesi pysähdy jo alkumetreillä siihen, että kun Jumala on sinut määrännyt alempaan luokkaan jostain syystä, niin sieltä et pois pääse, eikä kukaan sinua siinä auttaisi, kun se olisi Jumalan tahdon vastaista toimintaa.
Mitä syrjemmälle jumalat on pistetty yhteiskunnissa, niin sitä hienommin täällä on asiat ja maallistuneet yhteiskunnat tarjoavat niin paljon enemmän, kuin yksikään jumala pystyy määräämään tai antamaan.Jos ei mistään niin tästä kyllä menee päät sekaisin ja en ihmettele yhtään sitä, että Raamattua lukevilla on palikat ns. hukassa. Tässä nuhakuume on ihan mitätön sairaus ja nenästä tuleva vuoto ei ole mitään:
3. Moos. 15:
2. Puhukaa israelilaisille ja sanokaa heille: Jos jollakin, kenellä tahansa, on elimestään liman vuoto, on hänen vuotonsa saastainen.
3. Hänen vuotonsa saastaisuus on sellainen, että hän, niin hyvin silloin, kun hänen elimestään vuotaa, kuin silloin, kun hänen elimensä pidättää vuodon, on saastainen.
4. Jokainen vuode, jossa vuotoa sairastava lepää, tulee saastaiseksi, ja jokainen istuin, jolla hän istuu, tulee saastaiseksi.
5. Ja se, joka koskee hänen vuoteeseensa, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
6. Ja se, joka istuu istuimelle, jolla vuotoa sairastava on istunut, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
7. Ja se, joka koskee vuotoa sairastavan ruumiiseen, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
8. Ja jos vuotoa sairastava sylkee puhtaan ihmisen päälle, niin tämä pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
9. Ja jokainen satula, jossa vuotoa sairastava ratsastaa, tulee saastaiseksi.
10. Ja jokainen, joka koskee mihin hyvänsä, mikä on ollut hänen allaan, olkoon saastainen iltaan asti; ja joka sellaista kantaa, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
11. Ja jokainen, johon vuotoa sairastava koskee, ennenkuin on huuhtonut kätensä vedessä, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
12. Ja saviastia, johon vuotoa sairastava koskee, rikottakoon; mutta jokainen puuastia huuhdottakoon vedessä.
13. Ja kun vuotoa sairastava tulee puhtaaksi vuodostansa, niin hän laskekoon puhtaaksi-tulemisestaan seitsemän päivää ja sitten pesköön vaatteensa ja pesköön ruumiinsa raikkaassa vedessä, niin hän on puhdas.
14. Ja kahdeksantena päivänä hän ottakoon kaksi metsäkyyhkystä tai kaksi kyyhkysenpoikaa ja tulkoon Herran eteen ilmestysmajan ovelle ja antakoon ne papille.
15. Ja pappi uhratkoon ne, toisen syntiuhriksi ja toisen polttouhriksi. Näin pappi toimittakoon Herran edessä hänelle sovituksen hänen vuodostansa.
16. Kun miehellä on ollut siemenvuoto, pesköön hän koko ruumiinsa vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
17. Ja jokainen vaatekappale ja jokainen nahka, johon siemenvuotoa on tullut, pestäköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
18. Ja kun mies on maannut naisen kanssa ja vuodattanut siemenensä, peseytykööt he vedessä ja olkoot saastaiset iltaan asti.
19. Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti.
20. Ja kaikki, minkä päällä hän lepää kuukautistilansa aikana, tulee saastaiseksi, ja kaikki, minkä päällä hän istuu, tulee saastaiseksi.
21. Ja jokainen, joka hänen vuoteeseensa koskee, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
22. Ja jokainen, joka koskee istuimeen, mihin hyvänsä, jolla hän on istunut, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
23. Ja jos joku koskee esineeseen, joka on hänen vuoteellaan tai istuimella, jolla hän on istunut, olkoon saastainen iltaan asti.
24. Ja jos mies makaa hänen kanssaan ja hänen kuukautistansa tulee hänen päällensä, olkoon hän saastainen seitsemän päivää, ja jokainen vuode, jossa hän lepää, tulee saastaiseksi.
25. Jos naisen verenvuoto kestää kauan aikaa, vaikka ei ole hänen kuukautisaikansa, tahi jos se jatkuu hänen kuukautisaikansa ohitse, pidettäköön hänet koko vuotonsa ajan saastaisena, niinkuin hänen kuukautisaikanaankin; hän on saastainen.
26. Jokaisesta vuoteesta, jossa hän lepää vuotonsa aikana, olkoon voimassa, mitä on säädetty hänen kuukautisaikana käyttämästään vuoteesta; ja jokainen istuin, jolla hän istuu, tulee saastaiseksi niinkuin hänen kuukautisaikanaankin.
27. Ja jokainen, joka niihin koskee, tulee saastaiseksi; hän pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
28. Mutta kun hän tulee puhtaaksi vuodostansa, laskekoon seitsemän päivää, ja sitten hän on puhdas.
29. Ja kahdeksantena päivänä hän ottakoon kaksi metsäkyyhkystä tai kaksi kyyhkysenpoikaa ja tuokoon ne papille, ilmestysmajan ovelle.
30. Ja pappi uhratkoon toisen syntiuhriksi ja toisen polttouhriksi. Näin pappi toimittakoon Herran edessä hänelle sovituksen hänen saastaisesta vuodostaan.
31. Näin teidän on varoitettava israelilaisia saastaisuudesta, etteivät he saastaisuudessansa kuolisi, jos saastuttavat minun asumukseni, joka on heidän keskellänsä.
32. Tämä on laki miehestä, joka sairastaa vuotoa, ja miehestä, jolla on siemenvuoto ja joka tulee siitä saastaiseksi,
33. ja naisesta, jolla on kuukautisensa, ja miehestä ja naisesta, jotka sairastavat jotakin vuotoa, sekä miehestä, joka makaa saastaisen naisen kanssa.- mistä kyse?
Minkähän laista se miehen elimestä tuleva vuoto on noiden eo. Raamatun tekstien perusteella, kun ei minulla mitään vuotoa ole ollut kuin silloin kun vaimon kanssa ollaan silleen, mutta ei se vuoto päälle ole jäänyt?
Sairastaa vuotoa? Aika pahalta kuulostaa?
"32. Tämä on laki miehestä, joka sairastaa vuotoa, ja miehestä, jolla on siemenvuoto ja joka tulee siitä saastaiseksi..."
Jos se vuoto on tosiaan sellaista jatkuvaa, niin ilmeisesti silloin kyseessä on jonkinasteinen sukupuolitauti ja käsittääkseni niihin ei pelkkä vesi ja saastaisena oleminen oikein pure. Vaaditaan siis jonkinlainen antibiottikuuri, ettei tauti pahenisi ja kenties leviäisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132021
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421513Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120996Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87945Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15939Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937