Kolmostie

valtatie 3

Kolmostie on paskassa kunnossa. Varsinki Parkanon kohdalla hirveesti mäkiä ja mutkia. Miksi ei korjata?

85

4626

Vastaukset

  • No kuule onko sinun vekseli bemaris rattia mitä käännellään tien
    mukaan. Onko tankis polttoöljy ku ei jaksa vetää mäenpäälle?

    • Jos et tienny niin polttoöljy on punaseks värjättyä dieseliä, eli vetää ihan yhtä hyvin..
      Dieselistä menee vero, polttoöljystä ei


  • KU#E TUUBAAS

  • Aloittaja ihan oikeassa. Liikenne on ihan sama välillä Ikaalinen/Jalasjärvi, mutta tie ihan paskassa kunnossa Parkanon puolella. Varsinkin itse raskaanliikenteen kuljettajana miettinyt usein ajaessani, miksi Parkanon kohtaan ei tule parannuksia.Valtakunnan päättäjiltä pitäisi saada pian jotain rahaa tuolle alueelle, tai sitten tapahtuu jokin paha onnettomuus ja sitten vasta herätään. Raskasta liikennenettä pohjoiseen kulkee paljon tällä tiellä ja kukaan ei halua uutta Kongikangasta. Bemari on hiekanjyvä tässä sopassa Ja bemarikuskeja ei kukaan kaipaa.

    • Jes samaa mieltä kuin tuo kuin tuo toinenkin kirjoittaja. Mikä pakko teidän rekkojen
      on ohittaa kinnata sitä toista rekka kun siitä ei meinaa tulla valmista vaarallista leikkiä teiltä. montako minuuttia säästyy, jättäkää tupakinpoltto pois siinä säästyy enemmän aikaa.


    • äläkää valittako mäistä ja mutkista jos asfaltti muuten kunnossa ajakaa esimerkiksi kankanpäästä karvian kautta ilvesjoelle ja mietikää paljonko raskasta likennettä kyseisellä tie osudella kun vielä tietäisitte millaisessa kunoss toi tie on reunoitaan sekä asfaltti pinaltaan kautaltaan ette valittais enään mutamasta mäestä ja mutkasta.


    • uusi tie pitää rakentaa radan varteen matka tompereelle lyhenee
      eikä tarvii ikaalisissa ja homeenkyyrössä hidastella


  • Voi herrajumala. Ootteks ajanu misää muualla ku Parkanos? Kyl ne tiet on muuallaki pahas kunnos ku pelkästään Parkanos. Ja kysymys raskaan liikenteen kuljettajalle, miks ajatte rekka rekan peräs kiinni? Miks ajatte henkilöauton peräs kiinni vaikka henkilöauto ajaa 100km/h? Miks lähette ohittaan vähän hitaampaa rekkaa ohituskaistoilla vaikka näette varmaan niistä peileistä et takaa tulis henkilöautoja jotka voisitte eka päästää ohittaan? Eiks rekoilla oo nopeusrajotus et voisitte kyllä ajaa peräkanaa.... Ei se Scaniamerkki siä nokalla ni paljoo merkkaa....

    • JA KÄNNYKÄT POIS KORVISTA.


    • SAKKOTTAA kirjoitti:

      JA KÄNNYKÄT POIS KORVISTA.

      Äläpäs nyt ala jeesusteleen. Ammattikuskit eivät istu kännykkä korvalla. Olekkos kuullut korvaan laitettavasta lisälaitteesta. Vahinko on sattunut ja osanottoni omaisille.


  • Valtion rahat menee Tampereen tunneliin ja ratikkaan, Pirkanmaalle tulee ihan riittävästi rahaa, mutta käytetään hölmösti.

  • Vt 3 on kuin rallitie.

  • Tarvisi kunnostusta

  • sivulle
    mars
    sukeiset Parkanossa pimeällä VALTATIELLÄ

  • "Kolmostie on paskassa kunnossa. Varsinki Parkanon kohdalla hirveesti mäkiä ja mutkia. Miksi ei korjata? "

    simppeliin kysymykseen simppeli vastaus: ei ole rahaa...tai no on kai mutta koska autoilusta kerätyt verorahat eivät ole mitenkään korvamerkittyjä liikenteen hyväksi käytettäviksi niin niitä rahoja ei nähä uusina asfalttipintoina. Aiheesta lisää mm. täällä:

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288638737513.html

    ja täällä:

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288720739068.html?pos=ksk-trm-digi-nenos

  • Rahaa on enemoi kuin koskaan ennen.

    • Liikenteestä kerätyillä varoilla voitaisiin korjata kaikki paikat Suomessa moneen kertaan


  • Kylä ne tiet on pahassa kunnos vähä joka puolella, sanokaas missä on sitte hyvässä kunnossa ja aina pahanee, neki tiet, jotka on viälä hyvässä kunnossa.

    • äänestäppä lisää matuja korjaamaan tierahat taskuihinsa


  • 3-tiellä todella liukasta! Miksi, sitä ei voi suolata nyt? Vai odotellaanko, että alkaisi satamaan vettä? Tässä ennen joulua, kun satoi VETTÄ, niin kyllä ahkerasti muistettiin suolata!!

    • Juuri tänään teollisuus ilmoitti, että kolmostie 3tie on tärkein logistiikalle.
      Kapeus ja pimeys ketuttaa.


    • Valtatie 3 nousee myös tärkeäksi elintarviketeollisuuden tieksi.

      Elinkeinoelämän selvityksessä laskettiin eri teiden taloudellista arvoa niiden kautta kuljetettujen eurojen kautta. Selvityksen mukaan tavallisesti päättäjät ovat elinkeinoelämän tarpeita selvittäessään tarkastelleet rekkojen määrää ja lastin painoa eri tieosuuksilla. Sen lisäksi pitäisi tarkastella eri osuuksilla kulkevaa arvoa.

      –  Jatkossakin tarvitaan lisää ohituskaistoja, sujuvia liittymiä, yhtenäisiä nopeustasoja sekä hyvää pääsyä terminaaleihin ja satamiin, sanoo EK:n johtava asiantuntija Tiina Haapasalo.


    • Taas auto ojassa valtatiellä.


  • Suolan käytön voisi puolittaa.
    Mitä helvetin järkeä on levittää suola lumen päälle, aikamoinen sohjo tiellä sen jälkeen-todellinen turvallisuusriski.
    Ensin aurataan lumi pois ja sen jälkeen jos on tarvetta suolalle paikka paikoin.
    Ilmeisesti auraajat ovat niin onnettomia että eivät kykene sen lumenauraamiseen keskittyä vaan on helppo ajaa ja levittää suolaa ja pilata pohjavedet.

    • Ei tartte sunkaan lisätä makaroonien sekaan suolaa purkista kun se tulee jo hanasta valmiiksi keittoveteen. Pitäisit edes naamas kiinni jos et mitää aiheesta tajua näköjään.


    • Taasjoutilasruikuttaja kirjoitti:

      Ei tartte sunkaan lisätä makaroonien sekaan suolaa purkista kun se tulee jo hanasta valmiiksi keittoveteen. Pitäisit edes naamas kiinni jos et mitää aiheesta tajua näköjään.

      Jaa ettei vaan olisi kädetön v....h..ju tarttunut aiheeseen. "se koira älähtää.......
      Onnetonta on teiden hoito Parkanossa


    • Tien pimeys on
      suurin vaaratekijä.
      Ledvalot ovat nykyaikaa ja
      halvat ylläpitää.


    • Tiemestarille riittää taskulamppu.


    • Kolme kärkihanketta
      Pirkanmaan kiireellisin tiehanke on valtatie 3 Tampereelta Vaasaan.

      Tien perusparannus maksaisi 138 miljoonaa euroa, josta Hämeenkyrön ohitustien osuus on 65 miljoonaa.

      Valtatie 9:n parannus Tampereelta Orivedelle maksaa 140 miljoonaa euroa.

      Valtatie 12:n muuttaminen nelikaistaiseksi vaatisi 95 miljoonaa euroa.


    • Parkanossa on sattunut kahden henkilöauton nokkakolari. Pelastuslaitos sai ilmoituksen onnettomuudesta puoli kahdeksan aikaan lauantaiaamuna.

      Onnettomuus sattui Kuruntiellä Parkanon keskustasta Kurun suuntaan. Tarkempi onnettomuuspaikka on Viinikan tienhaaran ja Leppäsjärven tienhaaran välillä.


    • Ledvalot koko pimeälle vt3 ensimmäiseksi.
      Levittäminen pientareille toiseksi.
      Kehityksen jarru Pirkanmaalla ja Pohjanmaalla nyt.


    • Satu Peltola
      Aamulehti
      Ojaan kaatunut tukkirekka hidastaa liikennettä kolmostiellä Parkanossa. Tarkempi onnettomuuspaikka on noin kaksi kilometriä Parkanosta etelän suuntaan. Pelastuslaitos sai hälytyksen onnettomuudesta kello 10.52.

      Taas kuoli kuljettaja kapealla kolmostiellä .


    • Kokoajan..Kolajaa kirjoitti:

      Satu Peltola
      Aamulehti
      Ojaan kaatunut tukkirekka hidastaa liikennettä kolmostiellä Parkanossa. Tarkempi onnettomuuspaikka on noin kaksi kilometriä Parkanosta etelän suuntaan. Pelastuslaitos sai hälytyksen onnettomuudesta kello 10.52.

      Taas kuoli kuljettaja kapealla kolmostiellä .

      Kyllä tämä mies oli ajanut paljon kapeampia ja mutkaisempiakin teitä. Siinä ei ole syy miksi näin kävi.


    • Kun ei ole mitään piennarta vahinko voi tulla
      pimeässä helposti myös ammattilaoselle.


    • Einyihankokoajan kirjoitti:

      Kyllä tämä mies oli ajanut paljon kapeampia ja mutkaisempiakin teitä. Siinä ei ole syy miksi näin kävi.

      Päivitys on kerännyt nopeasti satoja tykkäyksiä ja useat ovat kommentoineet osallistuvansa hiljaiseen hetkeen. Vaikka turma sattui puuautolle, asia koskettaa yhtä lailla kaikkea raskasta liikennettä. Monet ovatkin kertoneet ottavansa kynttilän mukaan perjantaina.

      Parkanon rekkaturma sattui viime viikon perjantaina 9. helmikuuta Kolmostiellä noin 20 metrin päässä Kissakiven liittymästä, kun rekka oli tullut etelän suunnasta ja ajautunut suoraan ojaan kohdasta, jossa tie kaartuu oikealle. Pelastuslaitos sai hälytyksen onnettomuudesta kello 10.52.


    • Tässä tapauksessa jossa tukkirekan kuljettaja kuoli ei ollut kyse kuljettajan ammatti taidosta vaan erittäin välinpitämättömästä tien hoidosta.Ei urakoitsija voi lähteä suolaan tietä ilman lupaa jossei tiemestari anna sitä.Vaikka sai monta ilmoitusta että tie oli erittäin liukas,kun satoi alijäähtynyttä vettä.Onni ettei ketään tullut vastaan.Minun mielestä turmaan oli
      syyllinen paikallinen tiemestari.Toivottavasti UPM vie asian oikeuteen,niin kun on
      luvannut,sillä autoilija oli UPMmän luottoautoilija Syvä osanotto IsoLähteenmäen omaisille,
      Veljen perheelle,ja ennen kaikkea kuljettajille.Jotka on tämmöisen tiemestarin armoilla.
      Minä kirjoitan tämä kaikkien ammatti autoilijoiden puolesta.ONNEA TIELLE!


    • Tunsin uhrin isän hyvin. Poikaa (uhri) en tuntenut. Osanoto omaisille.


    • Vt3PirkanmaaKärkihanke kirjoitti:

      Kolme kärkihanketta
      Pirkanmaan kiireellisin tiehanke on valtatie 3 Tampereelta Vaasaan.

      Tien perusparannus maksaisi 138 miljoonaa euroa, josta Hämeenkyrön ohitustien osuus on 65 miljoonaa.

      Valtatie 9:n parannus Tampereelta Orivedelle maksaa 140 miljoonaa euroa.

      Valtatie 12:n muuttaminen nelikaistaiseksi vaatisi 95 miljoonaa euroa.

      uusi tie radan varteen rekoille ja vanha tie paikallisliikenteelle


  • Ja sitten nämä teiden" ritarit".Olisikon ajotavoissa korjaamista.Kohelletaan kuin ääliöt ja usein muista tielläliikkujista piittaamatta .Peiliin katsomisen paikka.Tämä ei tarkoita koko porukkaa mutta paljon on näitä pieniaivoisia koheltajia rekkojen ratissa.

  • Moottori tien puutetta, sais hurauttaa vaasaan asti lämä tiskis, nääswillest

    • Päärata on rakennettava vähintään kaksiraiteiseksi Ouluun saakka, professori Jorma Mäntynen vaatii. "Väestö keskittyy, mutta elinkeinoelämä käyttää koko maata."

      Lielahdessa, viitisen kilometriä Tampereen päärautatieasemasta pohjoiseen, Helsingistä Ouluun kulkeva päärata muuttuu yksiraiteiseksi. Siinä on myös Suomen tulevan kasvun tulppa, professori Jorma Mäntynen maalaa.

      –Junaliikenne Tampereen ja Seinäjoen 137 kilometrin välillä ei jumita vielä, mutta hetki ei ole enää kaukana. Jos ei reagoida nyt, kohta on myöhäistä.

      Ennusteiden mukaan henkilöliikenne pääradalla tulee vähintään kaksinkertaistumaan vuoteen 2030 mennessä.

      Mäntysen mukaan päärata kaipaa kipeästi lisäinvestointeja. Paljon puhuttu kolmas raide Tampereelta Riihimäelle on toki välttämätön. Sekään ei yksin riitä ratkomaan junaliikenteen haasteita ja estämään myöhästymisiä.


    • On se vaikeaa saada valtatielle katuvaloja ja piennarlevennyksiä, kun kaikki Bernerin rahat menevät virkamiesten palkkoihin ja matkoihin.
      Homma on pelkkää suunnittelua ja kahvittelua.


    • Kolme maakuntaa ajaa yhdessä investointipakettia valtatie 3:lle. Se parantaisi turvallisuutta ja vientiä.

      Kaj Suomela tuli onnettomuuspaikalle.

      Pohjanmaan maakuntajohtaja kävi Pirkanmaalla juhlistamassa Pirkan päivää, kun hän sattui kuolonkolaripaikalle valtatie 3:lla.

      – Siinä oli kuollut 19-vuotias tyttö. Joku oli ajanut hänen peräänsä ja tökännyt hänen autonsa rekan eteen.

      Tyttö oli törmännyt rekkaan ja kuollut.

      Tie on erittäin vaarallinen, sanoo Suomela.

      Valtatie 3 on osin huonossa kunnossa, joten Pohjanmaa, Etelä-Pohjanmaa ja Pirkanmaa yhdistivät voimansa ajaakseen siihen investointipakettia.

      Huolena ovat liikenneturvallisuus ja kaupan kärsiminen. Tiellä on kuollut hiljattain useita ihmisiä onnettomuuksissa.

      Lisäksi huono tie hankaloittaa vientiä, kun korjaus- ja rakennusvelkaa syntyy jatkuvasti.



  • Minun mielestä pitäis ajaa hiljempää eikä koheltaa sillai hullunlailla.

    • Henkilöauto törmäsi tuntemattomasta syystä valaisinpylvääseen Jämijärventien risteyksen kohdalla valtatiellä 3 sunnuntaina kello 13 aikaan. Henkilöautolla oli perässään koirankuljetuskärry, jossa matkusti kolme koiraa. Tie oli poikki noin 20 minuutin ajan, ja liikennettä ohjattiin onnettomuuspaikan ohi vuorokaistoin.


  • Sinä maantie kyttä teit nyt tilanne selvityksen ja näit koirakärryn samalla.

    • – Älkää vesittäkö kolmostien kehittämistä enempää, oli Mäntysen loppuviesti alustuksessaan Valtatie 3 -seminaarissa Kurikassa maanantaina.

      Mäntynen lähetti terveisiä myös entisille oppilailleen Tampereen ely-keskukseen. Valtatien 3 pinta on kuin pöytä Jalasjärven ja Kurikan väliä, mutta Jalasjärveltä Tamperetta kohti kuin purukumilla paikattua.

      Sellainen asiantila ei sovi tielle, joka on Mäntysen mukaan Suomen tärkein ruokahuoltoputki ja lisäksi merkittävä kaupan kuljetusputki ja teknologiateollisuuden kuljetusväylä.


    • Kolmostien luokitus lasketaan seudulliseksi tieksi, kun sitä ei ole varaa kunnostaa valtatietasoiseksi.
      Koko ajan kolajaa pimeissä kapeikoissa ja mutkissa.
      Hengenvaarallinen ihmisille ja hirville. Kehityksen jarru.


    • Turistit välttävät Parkanoa, kun valtatie
      on niin kapea ja mutkainen.
      Pimeä Tie VT 3 on kehityksen jarru.


    • Juu, olen huomannut saman. Suurin osa etelästä tulelevista autoista kurvaa tevaniemeen päin ja sieltä seitsemisen kautta pillukiitoa pitkin luode-kihniötielle ja sieltä vt23 pitkin takaisin 3-tielle.


    • Kyllä VT 3 on tosi huono tie. Rattijuopokkaa ei pysy tiellä. Taas meni rekka ojaan.


    • Ulosajo johti kuolemaan Parkanossa – henkilöauto ajautui kallioleikkaukseen
      Julkaistu: 18.8. 15:19
      Autossa ei ollut kuljettajan lisäksi muita matkustajia.
      Parkanossa Järvisuomentiellä tapahtui lauantaina ulosajo, jossa kuoli paikkakuntalainen mies, Sisä-Suomen poliisi tiedottaa. Hätäkeskus sai asiasta ilmoituksen noin kello 11.


    • Uusi tutkimus osoittaa, miksi tamperelaiset ja hesalaiset yritykset eivät investoi pohjoiseen päin.
      Synkkä, pimeä valtatie 3 ei innosta laajentamaan Parkanoon päin, vaan valitaan suunnaksi valoisa Orivesi ja Jämsä sekä Jyväskylä.
      Ikaalinen on pohjoisin paikkakunta joka vaikuttaa nyt elävältä Pirkanmaalla vt 3 alueella.
      Tievalaistus koko valtatielle Ikaalisten ja Jalasjärven välille on kaikkien toimijoiden yhteinen etu.
      Mikäli Pohjanmaa VÄYLÄ kehittyy, sataa se suoraa Parkanon laariin.
      Myös kaksoisraiteen suunnittelu Tampereelle saisi vaudittua.
      Tässä alueen kansanedustajille yhteistäkin tekemistä, eikä vain riitelyä Sotesta.


    • Taas 3 hirveä seisoi illalla PIMEÄSSÄ keskellä valtatietä 3.
      Uusia Ledvaloja valtatielle. Kiitos.


    • Pahat mutkat heti Keskustan eteläpuolella.
      Pimeä tie rautatieasemalle.


    • Ei mitään parannuksia valtatien kapeuteen ja pimeyteen.


    • Ledvaloja odotetaan pimeyteen.
      Elyn tiejohtajat siirtyvät Thaimaahan taas muutaman viikon päästä.


    • Kyllä on taas PIMEÄ, KAPEA,,,,witttumainen
      Parkanon alueella VT3


    • Eikö ketään kiinnosta Parkanossa Vt3 pimeys ja vaarallisuus.???


    • Nyt on led-valot halpoja.
      Tievalot koko vaaralliselle valtatielle.


    • Ensi vuoden Hankiralli ajetaan Parkanossa kolmostiellä.
      On niin mutkainen ja vaarallinen...
      Rekat sokaisevat pitkillä valoilla pimeää baanaa.


    • Puhuttt.
      Valoa pimeyteen valtsikalle.


  • Parkanon kohtaan kolmostielle pitäisi rakemtaa muutama tuneliosuus, jottea siitä mäennyppylästä päästäis eroon. :)

    Eikös?

  • Pihassa komeilee jo saksalainen panssarivaunu jolla aion rohkeasti uskaltautua Parkanon rautatieaseman ohi menevälle tielle. Varmaan joku Guinnessin ennätys tien hoitamattomuudessa.

  • Tähtiliikkeen kauko löytäis rahat tiehen muut vaan vääntelee naamaansa mutta kauko tekis.

    • Pimeys ja mäen takaa tuleva rekka pitkillä valoilla on suurin riski Valtsikalla 3 Parkanon ja Ikaalisten päätiellä.


  • Erikoisia kitisijöitä kuorma-auton kuljettajat. etkö tiennyt että mäen takaa voi tulla auto vastaan etkö tosiaankaan ymmärrä?? Lisää maahan muuttajia niin saadaan kuskia jotka osaa ajaa

    • Sokaistuminen on suurin ongelma mäkisellä pimeällä valtatiellä.
      Ledvalot ovat nyt halpoja.


  • Ei ole rahaa kun Sipilä jakoi yli 100 miljoonaa tukia siljoille, muille laivayhtiöille ja valiolle jne. yrityksille jotka pärjää muutenkin.

    • Ahvenanmaa taisi olla suurin niistä yritystukien saajista
      Ja niistä ei leikata penniäkään


  • Sipilä ja Berner sai enemmän pahaa aikaan kuin 10 lastentarhaa.

  • No ajele hiljempää niin pysytte tiellä huonolla tiellä ajetaan hiljempää kuule taakale

  • Taakaleet sokastuu, aina joku ojan pohjalla. Ei se tiestä johdu, ajotaidottomia keltaliivejä,taakaleita. Pitäs saada tukiopetusta sedusta, siis taakaleitten. Matti tietäs opettaa.

    • Taas auto ojanpohjalla Pärkänön mettävaltatiellä.
      Pikku piennar petti.
      Elyn tieherroja pimeä ei Padkano kiinnosta .


  • Jokaiselle autoilijalle tulee tiemaksut joten eiköhän niillä rahoilla saada kunnon tiet ympäri Suomen.

  • Mä oon samaa mieltä. Kolmostie on helevetin surkeessa kunnossa. Olen ajellut lähinnä Länsi-Suomessa ja sielläkin teitä on haukuttu, mutta he eivät olekkaan ilmeisesti ajaneet kolmostietä. Ajoin ensimmäisen kerran pariin vuoteen Parkanosta Tampeelle viime viikon tiistaina. Lähdin Parkanosta n. klo 12.00. Tie tuntu hiton kapealta ja mutkaiselta ja vaikka ei ollut mikään ruuhka-aika ei satasta voinut ajaa juuri muualla kuin ohituskaistoilla. Niidenkin käyttäminen oli aivan turhaa. koska kuitenkin taas parin kilsan jälkeen roikku jonkun rekan imussa. Hämeenkyrö on sitten ihan oma lukunsa. Suomen vilkkaimmalla valtaväylällä liikenneympyröitä ja viidenkympin rajoituksia.

  • Led-valoja pimeälle Valtatielle.........Heti...Nyt kehityksen jarruna.
    Kiitos.
    Peura kurkkaa ja rekka sokaisee.

  • Taas kolahti Parkanos kolmostiellä.
    Mäen takaa tuli rekka noukka täynnä valoja.
    Paappa sokaistui.

  • Led-valot Valtatielle ovat nyt edulliset.
    Rekoilla kymmeniä ledejä noukallaan. Apua, sokeaksi vastaantultaessa mäen takaa.

  • Led-valoja pimesiin notkoihin ja mäkiin, ettei rekkojen tartte
    ajaa pitkillä päin näköä mäen takaa.
    Widdumainen mettäautotie VT3.

  • Kyllä on saamatonta virkamiestä runsaasti.
    10 vuoteen ei yhtää uutta valopistettä tullut Päränön mettäpimeyteen.
    Oma hillotolppa vain tärkee ennen Thaimaan lomaa.
    Ely Tampere , lisää nettikoneita ja palkkaa virkamiehille.

  • Mäen takaa pimeydestä tuli rekka kaikki valonheittäjät nokalla päällä.
    Mä sokaistuin, en havainnut hirveä .
    Widdu....mikä metsäautotie.

  • Liian pimeä ja vaarallinen valtatieksi.
    Kehitykssen tulppana.

  • Mäen takana sokaisee rekka.
    Ojan takana lymyää hirvi.
    Tievalaitus halvin,tienparannuskeino.
    Ledejä.....Kiitos.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.