Piispa kannattaa homojen- ja lesbojen avioliittoa. Järkyttävää.
Kun olis rohkeutta, eroaisin kirkosta
10
57
Vastaukset
- Sanankuulija.
Itse olen eronnut kirkosta jo kaksi vuotta sitten. Tein ihan oman itsenäisen päätöksen, kun en ollut enää tyytyväinen kirkon nykymenoon. Erityisesti Kirkko & Kaupunki-lehden yliliberaali linja ärsytti. En halunnut sitä aviisia enää postiluukustani. Petyin myös kovasti kirkon toimintoihin. Saarnattiin ihmisten korvasyyhyn mukaan. Saarnan tekstiksi oli saatettu ottaa jopa jokin maallinen tuotos, tai jopa televisio-ohjelma, jonka päälle saarna rakennettiin. Vain muutama ote raamatusta, jos sitäkään. Silti kirkkosali kumisi tyhjyyttään. Vain jokunen vanhempi ihminen, jotka eivät varmastikkaan kaikki saaneet sielulleen virvoitusta.
Olen edelleen vanhoillislestadiolainen. Tosin en ole rauhanyhdistyksen jäsen, sitä kun ei meiltä vanhoillislestadiolaisilta vaaditakkaan. Se on täysin vapaaehtoista, aivan kuin kirkon jäsenyyskin. Osallistun aktiivisesti rauhanyhdistyksemme toimintaan ja minulla osallistun myös työvuoroihin aktiivisesti. En ole ainut vanhoillislestadiolainen, joka ei kuulu kirkkoon. Minun tiedossani on muitakin. Jos joskus päädyn avioliittoon, voin siksi aikaa liittyä takaisin kirkon jäseneksi. Rukouksena kuitenkin on, että me vanhoillislestadiolaiset perustaisimme oman kirkon, ettei tarvisi enää kuulua tuohon porttokirkkoon. - Kirkon sodomia
Tietääkö ry:n väki, ettet kuulu kirkkoon, ja jos niin miten siihen on suhtauduttu?
- 97979
Meillä päin on muutama kirkosta eronnut, ja ryllä siihen suhtaudutaan ihan hyvin. kirkon nykymeno ku on ihan ihmeellistä.
- Sanankuulija.
Ite en ole tehnyt kirkosta eroamisesta numeroa. Se oli oma henkilökohtainen ratkaisuni, eikä minun tarvitse siitä edes tehdä muille tiliä. Eipä kukaan kyselekkään toiselta, että kuulutko muuten sinä kirkkoon. Oletetaan, että tottahan toki kaikki kuuluvat. Kuitenkin on tiedossa, että meidänkin keskuudessa on niitä, jotka eivät kirkkoon kuulu.
Joo, tiedän myös VL:iä jotka eivät kuulu kirkkoon. Itse erosin koko liikkeestä, mm. siksi, kun pyysin ristiäisiä vaimolle ja vauvalle. Sanottiin, että kirkon pappi voi kastaa. En halunnut sitä, koska Raamattu kehoittaa menemään luotettavien miesten/kaitsijoiden luokse.
- kristillinen liitto
Lestadiolaiset konservatiivit äänestivät tietämättään lestadiolaiseksi konservatiiviksi luulemaansa liberaali ja homoliittoja kannattavaa Mikael Pentikäistä europarlamenttiin, mutta koska liberaalimmat vl:t omistavat tietokoneen, niin he jättivät äänestämättä ja siten tämän ylimielisen eliittityrkkysuvun nykyvesa jäi valitsematta.
- narsismia????
Vieläkö se Antti-veli vit-tuilee Voitolle fasepuukissa? Eikö tilanne rauhoitettu vaalien ajaksi?
- kepumafian liberaali
Pohjoisen kepumafian liberaalit vl:t yrittivät kovasti Mikaelin puolesta. Onneksi ei mennyt yritys kaikilla läpi.
- tuhannet äänesti
Vain vanhakantaiset äänestivät - Pentikäisen nimen perusteella. Varmaan syrjäkylillä luulivat sitä Juhaksi. Osa luulee Juhaa puhujaksi vieläkin ;)
Pentikäinen sai tuhansia ääniä konservatiiveiltä ja se on taivaan tosi. Takkula oli monelle maallistunut, hehheeeee :D:D:D - takkulan äänestäjä.
tuhannet äänesti kirjoitti:
Vain vanhakantaiset äänestivät - Pentikäisen nimen perusteella. Varmaan syrjäkylillä luulivat sitä Juhaksi. Osa luulee Juhaa puhujaksi vieläkin ;)
Pentikäinen sai tuhansia ääniä konservatiiveiltä ja se on taivaan tosi. Takkula oli monelle maallistunut, hehheeeee :D:D:DPohjoiskoreassa äänestetään pässiä. Suomessa pässit äänestävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215574- 531655
- 201129
- 691007
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53987Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom160949- 48898
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle57890Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.120872Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58848