Big Brother is watching you!

Laitoinkin ihan piruuttani otsikon ulukomaan kielellä, kun se näyttää olevan niin muotia käyttää noita tuontisanoja suomenkieliseen tekstiin sekoitettuna, kuten esim. "selfieitä" jne.

No, sitten asiaan, eli valvonta näyttää todellakin vaan lisääntyvän tuohon täydellisen isoveljen valvonnan suuntaan.

Minullehan kertyy rahaa pieniä summia milloin mistäkin, on arpajaisvoittoja, lottovoittoa (ei vielä päävoittoa) ym. raviveikkausta jne. ja joskus myyn jotain halvalla ostamaani pienellä voitolla. Pelkkää harrastusta siis, mutta joskus niin voittoisaa.
No nyt oli sitten kertynyt käteistä riittämiin ja yli tarpeen, niin päätin viedä ylimääräiset pankkiin tililleni pois jaloista pyörimästä.
Kassaneito kysäisikin minulta, että mistä rahat ovat peräisin?? Minä siihen, että täh? Eihän ennenkään ole kyselty mitään, jos on omalle tililleen tallettanut.
On kuulemma tullut sellaiset säännöt, että pitää kysyä rahojen alkuperä.

Mitähän- ja ketähän varten moisia kysellään? On siinä lie syynäämistä jollakin taholla ihmisten talletuksista.

Minä sanoin, että raaputin arpoja ärrällä, se sinne myös merkittiin.

7

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljonko veit?

Ettei olemuksesi vain olisi hieman nukkavieru ja rähjäinen? Jotenkin voisin nimimerkistäsi päätellä että olet hieman ylipainoinen lippistä käyttävä etkä koreile vaatteilla. Ne vähät vaatteet joita sinulla on, on ostettu halpahallista.

• Olen jo vuosia vienyt rahaa samaan pankkiin lähes viikoittain ja joskus parikin kertaa viikossa (paitsi tietysti silloin, kun lomailen Aasian suunnalla muutamia kuukausia putkeen) ja samat työntekijät siellä edelleen istuvat, tuntevat kyllä minut. Maanantaina ei kysytty mitään, tänään oli sitten säännöt muuttuneet.

• nnbfdnffkföröfm

Millaisesta summasta oli kyse? Minulta ei ole kysytty, mutta olen siihenkin varautunut. Jos kysytään, sanon että myin persettä tuossa kulmilla. Olen 42 vuotias mies.

Tämä maailma on mennyt melko vainoharhaiseksi paikaksi kyllä. Niin meni ennen toista maailmansotaakin..

• Ei summalla kuulemma väliä, kysytään alkuperää vähäisestäkin summasta.

• Tais tulla
        Kairakettu kirjoitti:

Ei summalla kuulemma väliä, kysytään alkuperää vähäisestäkin summasta.

vastaukses väärään ketjuun

• njfjkflfkfkflflfkkf
        Kairakettu kirjoitti:

Ei summalla kuulemma väliä, kysytään alkuperää vähäisestäkin summasta.

Ei tossa hommassa kyllä ole järjen häivääkään. Jos jollain olisi hämärää rahaa, tuskin sitä ihan ensimmäiseksi tulisi mieleen pankkiin viedä..
        Mutta eiköhän tuokin säännös ole eu:sta lähtöisin. Ei sillä ole väliä, millä tavalla kansaa kyykyttää, pääasia vain että jotenkin..

• nnfbldöfnfbldlkfkföf
        njfjkflfkfkflflfkkf kirjoitti:

Ei tossa hommassa kyllä ole järjen häivääkään. Jos jollain olisi hämärää rahaa, tuskin sitä ihan ensimmäiseksi tulisi mieleen pankkiin viedä..
        Mutta eiköhän tuokin säännös ole eu:sta lähtöisin. Ei sillä ole väliä, millä tavalla kansaa kyykyttää, pääasia vain että jotenkin..

Ja toisaalta mikäpä estää hakemasta pankkiautomaatin roskiksesta kuittia joita ihmiset sinne viskoo. Sitten näyttää sen ja sanoo että nosti toisen pankin tililtä ja haluaa tallettaa parempaan pankkiin, jossa ihmisen rahoista ollaan KIINNOSTUNEEMPIA:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe