Mulla on tuossa vieressä Windowsin NT, mutta nyt pitäisi saada tietää miten siinä pääsee "ohittamaan" käyttäjän salasanan kun ei nyt tuu mieleen. Onko mahiksia Biosin kautta/ jollain näppäinkomennoilla tms. vastaavalla systeemillä? Kysyy meinaan samaa VGA tilassakin eikä onnaa sitäkään kautta.
PS. kiitokset etukäteen, jos joku jelppaa. Kerron kyllä sitten mikä auttoi jos onnaa.
ohjelma käyntiin?
4
408
Vastaukset
- xyz
Kato tosta linkistä
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/- Pave
Sinänsä hyvä, mutta kun meni lontoon puolelle! Tosin senverran mitä ymmärsin, niin ei täysin vastannut tuohon mun esittämään kysymykseen. Anyway KIITOS kuitenkin!
- bladi
Ne windowsin salasanat edustaa hyvin alkeelista tietoturvaa, mutta senverran pitää sanoo että lontoonkieli olisi hyvä taittua. Yleisimmät tekniikat ovat juuri bootata kone disketillä/cd:llä tai muulla boottaavalla medialla. Tässäyhteydessä ladataan pienimuotoinen linux-kerneli, jotta päästään kiinni users/password .sameihin. Jos kyseessä on jonkun organisaation työkone, niin kehotan kyllä miettimään lähetlö crakkailee NT salasanoja.
- Pave
bladi kirjoitti:
Ne windowsin salasanat edustaa hyvin alkeelista tietoturvaa, mutta senverran pitää sanoo että lontoonkieli olisi hyvä taittua. Yleisimmät tekniikat ovat juuri bootata kone disketillä/cd:llä tai muulla boottaavalla medialla. Tässäyhteydessä ladataan pienimuotoinen linux-kerneli, jotta päästään kiinni users/password .sameihin. Jos kyseessä on jonkun organisaation työkone, niin kehotan kyllä miettimään lähetlö crakkailee NT salasanoja.
Itseasiassa tuo ei ole minkään organisaation työkone (enään) ja on täysin laillisesti minulla, joten ei ole käyty noukkimassa mistään yön pimeinä tunteina. Mutta noin niinkuin ihan mielenkiinnosta haluaisin sen auki, sillä siitä saisi toisen koneen nettiin ja sillä voisi kokeilla kaikenlaisien ohjelmien latausta jne... jota ei viitsi kokeilla tällä omalla koneella. Sitäpaitsi jos jollain sattuisi olemaan NT:N (laillinen) disketti niin voisin vaikka sillä asentaa koko ohjelman uudelleen niin kaikki vanhat tiedostot saisi tuhottua samalla.Konetta ei ole tarkoituskaan laittaa nettipiuhaan kiinni ennekuin kaikki vanhat tiedostot on poistettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46992Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96933Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5859Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan241835- 41819