ohjelma käyntiin?

Pave

Mulla on tuossa vieressä Windowsin NT, mutta nyt pitäisi saada tietää miten siinä pääsee "ohittamaan" käyttäjän salasanan kun ei nyt tuu mieleen. Onko mahiksia Biosin kautta/ jollain näppäinkomennoilla tms. vastaavalla systeemillä? Kysyy meinaan samaa VGA tilassakin eikä onnaa sitäkään kautta.
PS. kiitokset etukäteen, jos joku jelppaa. Kerron kyllä sitten mikä auttoi jos onnaa.

4

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xyz
      • Pave

        Sinänsä hyvä, mutta kun meni lontoon puolelle! Tosin senverran mitä ymmärsin, niin ei täysin vastannut tuohon mun esittämään kysymykseen. Anyway KIITOS kuitenkin!


      • bladi

        Ne windowsin salasanat edustaa hyvin alkeelista tietoturvaa, mutta senverran pitää sanoo että lontoonkieli olisi hyvä taittua. Yleisimmät tekniikat ovat juuri bootata kone disketillä/cd:llä tai muulla boottaavalla medialla. Tässäyhteydessä ladataan pienimuotoinen linux-kerneli, jotta päästään kiinni users/password .sameihin. Jos kyseessä on jonkun organisaation työkone, niin kehotan kyllä miettimään lähetlö crakkailee NT salasanoja.


      • Pave
        bladi kirjoitti:

        Ne windowsin salasanat edustaa hyvin alkeelista tietoturvaa, mutta senverran pitää sanoo että lontoonkieli olisi hyvä taittua. Yleisimmät tekniikat ovat juuri bootata kone disketillä/cd:llä tai muulla boottaavalla medialla. Tässäyhteydessä ladataan pienimuotoinen linux-kerneli, jotta päästään kiinni users/password .sameihin. Jos kyseessä on jonkun organisaation työkone, niin kehotan kyllä miettimään lähetlö crakkailee NT salasanoja.

        Itseasiassa tuo ei ole minkään organisaation työkone (enään) ja on täysin laillisesti minulla, joten ei ole käyty noukkimassa mistään yön pimeinä tunteina. Mutta noin niinkuin ihan mielenkiinnosta haluaisin sen auki, sillä siitä saisi toisen koneen nettiin ja sillä voisi kokeilla kaikenlaisien ohjelmien latausta jne... jota ei viitsi kokeilla tällä omalla koneella. Sitäpaitsi jos jollain sattuisi olemaan NT:N (laillinen) disketti niin voisin vaikka sillä asentaa koko ohjelman uudelleen niin kaikki vanhat tiedostot saisi tuhottua samalla.Konetta ei ole tarkoituskaan laittaa nettipiuhaan kiinni ennekuin kaikki vanhat tiedostot on poistettu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe