Tää on mua askarruttanut tosi paljon. Nyt sain siihen lopullisen varmuuden sillä tää auttoi ja selvensi tän asian mitä löysin tästä;
Joh 14:12 ¶ Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
Alkutekstissä on sana meidzon, joka tarkoittaa suurempia, laajempia ja enemmän. Jeesus sanoi, että sen jälkeen kun Hän menee Isänsä tykö, niin Häneen uskovat tekevät laajempia tekoja kuin mitä Hän teki. Raamatun kokonaisopetuksen valossa ymmärrämme asian näin, sillä kun Herra Jeesus kuoli ja nousi ylös Isän oikealle puolelle, niin tuhansien ja tuhansien jne. kautta Jumala tulee tekemään enemmän ja laajempia tekoja kuin mitä Jeesus teki.
Suurempia tekoja ei siis tarkoita voimassa suurempia, vaan laajempia tekoja, eli niitä tapahtuu enemmän, sillä kun Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa kaikkina aikoina Herran Jeesuksen opetuslasten kautta, niin Jumalan tekoja tapahtuu enemmän ja laajemmin kuin Jeesuksen maanpäällisen vaelluksen aikana. Herra Jeesus sanoi Joh 13:16:ssa ettei palvelija ole Herraansa suurempi, eikä lähettiläs ole lähettäjäänsä suurempi. Tämä tarkoittaa sitä, että Herran Jeesuksen opetuslapset eivät voi olla Isä Jumalaa ja Herraa Jeesusta suurempia, eivätkä he voi tehdä suurempia tekoja kuin mitä Jumala tekee, eivät edes Pyhässä Hengessä.
Alkutekstissä Joh 14:12 on sana meidzon, joka tarkoittaa suurempia, laajempia ja enemmän. Mikä näistä vaihtoehdoista on oikea ja tarkoittaa sitä mitä Jeesus tarkoitti? Ratkaisu on todella yksinkertainen, sillä Jeesus paransi sairaita, ajoi ulos riivaajia, herätti kuolleita takaisin elämään, teki ruoka-ihmeitä ja luonnonvoimat olivat Hänelle alamaisia. Kun nyt tutkimme esim. UT:n tekstejä Apt:n teoista eteenpäin aina ilmestyskirjaan asti, niin yksikään apostoli tai kukaan muukaan alkuseurakunnan uskova ei tehnyt voimassa suurempia tekoja kuin Jeesus teki, mutta enemmän ja laajemmin niitä tapahtui kuin Jeesuksen tekeminä. Jeesus teki tekojaan kolme vuotta, mutta apostolit ja muut uskovat paljon kauemmin ajallisesti. Alkuseurakunnan uskovien kautta tapahtui parantumisia, riivaajien ulosajamisia sekä kuolleita herätettiin, ihan samoja tekoja, joita tapahtui enemmän ja laajemmin kuin Jeesuksen kautta, mutta yhtään voimassa suurempaa tekoa kuin Jeesus teki ei löydy Raamatusta opetuslasten kautta tehtynä. Täten on ilmiselvää, että enemmän tai laajemmin on oikein, eikä suurempia.
Löysin ton tuolta
http://www.kotipetripaavola.com/herzogkirkkaudensalaisuudetpaljastetaan5.html
Voiko uskova tehdä Jeesusta suurempia tekoja?
36
370
Vastaukset
- ja tekeekin
Voi tehdä.
- raamisuskis
Ei voi tehdä.
- Paavolaisten harhaa
Aloitus on tyypillistä Petri Paavolan opetuslasten uskomaa harhaa. Suurempia tarkoittaa suurempia, ja sen sanan ovat Raamattuun valinneet alkukieltä hyvin tuntevat asiantuntijat suomennokseksi sanalle meidzon. Kuinka voi joku kouluttamaton Petri Paavola tietää paremmin kuin asiantuntijat? Ei hän tiedäkään, vaan vääntelee Jumalan sanaa oman korvasyyhynsä mukaan, ja niin tekevät häntä mestarinaan pitävät opetuslapsensakin.
Paavolaisten harhaa kirjoitti:
Aloitus on tyypillistä Petri Paavolan opetuslasten uskomaa harhaa. Suurempia tarkoittaa suurempia, ja sen sanan ovat Raamattuun valinneet alkukieltä hyvin tuntevat asiantuntijat suomennokseksi sanalle meidzon. Kuinka voi joku kouluttamaton Petri Paavola tietää paremmin kuin asiantuntijat? Ei hän tiedäkään, vaan vääntelee Jumalan sanaa oman korvasyyhynsä mukaan, ja niin tekevät häntä mestarinaan pitävät opetuslapsensakin.
Paavola pitää Jeesusta suurempana kuin ihmistä ja siinä hän totta maar on oikeassa.
Harhaoppinen on sellainen, joka korottaa ihmisen Jumalan tasolle tai jopa ylitse.
Valekristityt(jehovantodistajien lisäksi) ovat alkaneet levittää Jeesusta vähättelevää oppiaan. Jeesuksen ristintyötä vähätellään, jopa mitätöidään, hänen neitseestäsyntymä kielletään. Jeesus alennetaan tavallisen ihmisen tasolle.
Tämä kaikki on sielunvihollisen vimmaisa loppurutistus, kun aikansa käy vähiin.
Älkää antako villitsevien opintuulien sotkea uskoanne.
- kii5
Äh. Tässä on tosi hyvä harhaopin syntypaikka.
Muistetaan ainakin että ei saa mennä yli kirjoitusten (esim kultapölyyn ja enkeleiden käskyttämiseen jne). - Jumalanhullu ei kirj
Yksinketaisesti ja selvästi:
AAMEN!!
TV. Jumalanhullu - ipanetsi
No ei voi tehdä ihan selvä juttu. Pitäis olla selvää tämmöset.
- kiitosHerralle
Kiitos Herralle tästä ymmärryksestä jonka jaoit meille. Raamattuhan on käännetty vajavaisten ihmisten kautta joten on hyvä tutkia alkuteksteistä sanojen merkitystä mistä se totuus paljastuu.
- Petrihän se
siinä itseään ylentää!
- 12+8
Ei todellakaan voi, suurempaa tekoa ei voi tehdä kuin herättää kuolleen ja sen Jeesus teki. Eli tuo on totta mitä Petri Paavola kirjoittaa.
- Todellakin voi!
Uskova voi uskollaan siirtää vuoria, mitä Jeesus ei tehnyt. Uskova voi uskollaan nostaa viikunapuun ilmaan ja istuttaa sen kasvamaan mereen, mitä Jeesus ei tehnyt. Tällaista tulee vielä tapahtumaan. Parhaat edellytykset siihen on sellaisilla uskon jättiläisillä kuin Hinn, Herzog ym.
- Totuutta
Todellakin voi! kirjoitti:
Uskova voi uskollaan siirtää vuoria, mitä Jeesus ei tehnyt. Uskova voi uskollaan nostaa viikunapuun ilmaan ja istuttaa sen kasvamaan mereen, mitä Jeesus ei tehnyt. Tällaista tulee vielä tapahtumaan. Parhaat edellytykset siihen on sellaisilla uskon jättiläisillä kuin Hinn, Herzog ym.
> uskon jättiläisillä kuin Hinn, Herzog ym.
Nämä eivät ole raamatullisen kristinuskon edustajia. - 12+8
Todellakin voi! kirjoitti:
En tiedä, että kukaan 2000 vuoteen olisi siirtänyt vuoria tai puita uskon avulla toiseen paikkaan.
- ei tuu mieleen
Mitä hyvää Jeesus on tehnyt?
Ei tee- Nimittäin kukaan ei voi kuolla ristillä, niin kuin Jeesus. Tuskinpa kävelee veden päälläkään...
Suurempia sikäli opetuslapset tekevät, että pelastusta saarnataan muille kansoille.- suuremmat teot vai
Niin, mikä sitten on joidenkin mukaan suurempaa kuin mtä Jeesus teki? Millainen sen suuremman teon tulisi olla jotta se olisi suurempi, Vastatkaa ainakin te, jotka väitätte, että ihminen voi tehdä suurempia tekoja.
Ihan vilpittömästi tätä kysyn kun en tiedä. Kultahampaat ei todellakaan ole suurempi teko ja sitä paitsi ne on hammaslääkäreiden tekemiä. En ole kuullut kenenkään tekevän suurempia tai voimallisempia tekoja kuin Jeesus teki.
Mutta siitä olen kuullut että on joitain jotka kuvittelevat olevansa messiaita tai kuvittelevat ihmisen pystyvän samaan kuin Jumalan. Raamatun sanan mukaan olen ymmärtänyt ihmisten olevan epätäydellisiä ja epätäydellisyys lakkaa vasta kuin olemme Jeesuksen luona. Miten epätäydellinen pystyisi samaan kuin Täydellinen.
Nämä hurmokselliset henget ovat ymmärtäneet kohdan väärin ja haluavat tehdä suuria tekoja, paljon suurempia kuin Jeesus teki.
Ihmeitä puhumaan ja tekemaan ei pysty kukaan muu kuin maidän herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä;
Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja
I s ä, - j o k a - m i n u s s a - a s u u, - t e k e e -
t e o t, - j o t k a - o v a t - h ä n e n."- @@@
Voiko Luojan(Isä ja Poika) luoma mitätön ihminen tehdä suurempia tekoja kuin Jumalan Poika, Messias Jeesus Kristus? EI VOI. Laaja-alaisempia(maailmanlaajuisesti) voi kyllä tehdä. Jeesus vaikutti aikanaan Israelissa ja sen lähiympäristössä, mutta nyt näky ja toiminta on maailmanlaajuinen. Uskovat toimivat ympäri maapalloa. Raamattu ei todellakaan tarkoita,että ihminen tekisi Jeesusta suurempia tekoja se on karkea /käännösvirhe/tulkintavirhe.
Tuollainen tulkinta MITÄTÖI Jeesuksen, joka on Messias, Jumalan Poika Kuningasten kuningas, Rauhanruhtinas ja Tuomari, jolla on kaikki valta maassa ja taivaassa.- Epäuskoinen
Miten selität sitten tämän: Mark 5:5 "Ja hän ei voinut siellä tehdä mitään voimallista tekoa, paitsi että paransi joitakuita sairaita panemalla kätensä heidän päälleen".
* Jeesushan ne suuret teot tekee edelleen. Mikä voisi olla suurempi, kuin esm. herättää kuolleita ? Jeesus ei tiettävästi herättänyt kuin yhden aina kerrallaan, jospa opetuslapset voisivatkin herättää vaikka kymmenen, jossain vaikka onnettomuudessa kuolleita ? Se olisi jo suurempi teko, mitä Jeesus teki henkilökohtaisesti, Hänhän ne kuitenkin tekee kaikki, suuret ja pienet, ei ilman Jeesuksen vaikuttamaa uskoa voi kukaan tehdä mitään. paitsi jos tehdään sielunvoimilla, niitä Jeesus ei tunnusta omikseen.
Mohikaani_27! Et siis usko tätäkään Jeesuksen opetusta:
Johannes 5
30 "E n - m i n ä - i t s e s t ä n i - v o i - m i t ä ä n - t e h d ä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja
I s ä, - j o k a - m i n u s s a - a s u u, - t e k e e - t e o t,
j o t k a - o v a t - h ä n e n."
1. Johannes 5
10 "Joka uskoo Jumalan poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet
v a l e h t e l i j a k s i, - koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut pojastansa."
Matteus 3
17 'Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas poikani, johon minä olen mielistynyt".' [Matteus 12:18]
Psalmit 2
7 'Minä ilmoitan, mitä - H e r r a - on säätänyt. Hän lausui minulle: "S i n ä - o l e t - m i n u n - p o i k a n i, - tänä päivänä minä sinut synnytin."'- !!!
ekivaari kirjoitti:
Mohikaani_27! Et siis usko tätäkään Jeesuksen opetusta:
Johannes 5
30 "E n - m i n ä - i t s e s t ä n i - v o i - m i t ä ä n - t e h d ä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Johannes 14
I s ä, - j o k a - m i n u s s a - a s u u, - t e k e e - t e o t,
j o t k a - o v a t - h ä n e n."
1. Johannes 5
10 "Joka uskoo Jumalan poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet
v a l e h t e l i j a k s i, - koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut pojastansa."
Matteus 3
17 'Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas poikani, johon minä olen mielistynyt".' [Matteus 12:18]
Psalmit 2
7 'Minä ilmoitan, mitä - H e r r a - on säätänyt. Hän lausui minulle: "S i n ä - o l e t - m i n u n - p o i k a n i, - tänä päivänä minä sinut synnytin."'Mitä sä ekivaari sekoilet ei tuo ole teksti aihe ja tuo oppisi on Raamatun mukaan antikristuksen oppia.
- eero ansio
Kylä voi. Jioillekin meisrä on annettu enemmän visauta ja ymmärtäväisyystä kuin toisille. Mutta samlalla on annettu jalo mieltä ja jakavat viisautta muille suurien tekojen muodosa ja antavat pyytämättä viisaisia neuvoja muille.
- Uskova
Jeesus todisti ihmeillä ja merkeillä olevansa Vanhan Testamentin lupaama Messias ja Jumala. Hän todisti hallitsevansa kuoleman, sairaudet, luonnonvoimat ja helvetin henkimaailman. Siksi Jeesus teki näitä tekoja, - ja aina nimenomaan Israelissa, kosta vain tälle kansalle Jumala oli Vanhan Testamentin antanut ja vain Israelin kansa oli Jumalan valitsema omaisuuskansa. Eli kenenkään muun ei edes oleteta tekevän näitä Jeesuksen ihmetekoja, sillä kukaan muu ihminen ei ole Messias eikä Jumala!
Apostolit jatkoivat muutaman vuoden Jeesuksen ihmetekoja Seurakunnan perustamisen alkuvaiheessa, kun Uuden Testamentin kirjaa ei vielä ollut. Mitä enemmän Kirjoitukset valmistuivat, sitä harvempaan ihmeitä tarvittiin ja lopulta ne loppuivat kokonaan n. 98 kun viimeinen Apostoli kuoli.
Nämä "suuremmat teot", mistä Jeesus puhui on helposti ymmärrettävissä! Jeesus paransi sairaita ja herätti kuolleita, mutta nämä samat ihmiset jossain vaiheessa kuitenkin sairastuivat uudestaan ja lopulta kuolivat. Suurin osa Jeesuksen parantamista ihmisistä ei ollut uskovaisia, he olivat nimenomaan ristiinnaulitsemassa Jeesusta pienen ajan kuluttua! Näille Jeesuksen ihmeteot olivat pelkästään maallisia asioita, ne koskivat vain maanpäällistä elämää. Suuremmat teot, mitä seuraavien polvien kristityt tekevät on Evankeliumin julistaminen. Sillä on suurempi vaikutus, sillä Evankeliumin vastaanottanut ihminen, pelastuu ikuiselta kuolemalta! Hän pääsee ikuiseen elämään Taivaassa! - äläeksy
Ei totisesti voi tehdä. Älkää eksykö lapsukaiset.
- ???
Etkö usko mitä Raamattu ilmoittaa?
Joh 14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
- faktaa-aina
Jeesus on aina ihmistä suurempi.
- soniadotter
Ei voi tehdä ja piste.
- ???
Raamattuko valehtelee tässä?
Joh 14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
- luukko
Älkää luulko itsestämme liikoja,
- !!!
Ei kukaan luulekaan niiden itsestään tulevan vaan Jumalalta.
- S.A.
Määrällisesti suurempia voi tehdä, tietysti. Esimerkiksi parantaa Jumalan voiman avulla enemmän sairaita kerralla jne. Ihan jo pelkästään sen takia, että ihmisiä on tällä hetkellä maailmassa paljon enemmän kuin Jeesuksen aikoina.
- kiitostotuudesta
Totuus tekee vapaaksi.
- lilililillll
Ilmestyskirjassa on paljon sellaista, joka voisi sopia tähän.
Kuolleita herätetään suuria määriä. Vuori hyppää mereen ja saa aikaan tsunamin. Sellaista voisi tapahtua, jos tulee niin suuri maanjäristys, että vuoria luhistuu mereen. Voi olla, että profeetta kun rukoileen, niin joku puukin kävelee juurineen mereen ja alkaa siinä kasvaa, ken tietää?
Kyse lienee siitä, että Elian hengessä eräät profeetat varoittavat ihmiskuntaa ja kun heitä ei kuunnella niin, sitten alkaa tapahtua. Elian päivät tulevat myös Suomeen. Lukekaas Tukholma profetia. - Ei.mitään
Mitä Jesus on tehnyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215804- 601967
- 251409
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2301215- 741125
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531077Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️661059Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1431036- 511032
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58985