Tarvitsen paljon unta, kuinka oikein selviän kahden kanssa?

väsymama

Tarvitsen yli 8h unta vuorokaudessa, että aivoni toimivat normaalisti. Meidän tyttö 7kk on ollut todella hyväuninen, eli päikkyjä on edelleen kahdet pitkät ja yöt nukkuu kuin tukki. Minun koko suku nukkuu paljon, samoin miehen. Voisin hyvin nukkua sen 12h putkeen. Nyt olen raskaana ja unentarve on joku 10h vuorokaudessa. Nukun aina kun tyttö nukkuu päikyt. Pelottaa oikeasti mitä tapahtuu jos tämä mahassa oleva vauva onkin sellainen virkeä tai koliikkinen. En oikeasti ole normaali jos nukun liian vähän. Ja siis se ei haittaa jos unet on pätkissä, kunhan ne kertyy vuorokauden aikana. Jos nukun päikkärit saan parissa minuutissa unen.

Pelkään, että musta tulee paska mutsi joka ei jaksa touhuta tarpeeksi, mitä jos esikoinen saa vähemmän huomiota? Jos muutun kiukkuiseksi? Ihan kamalaa. Tiedän että prakaan jos en saa nukuttua. Eikä tosiaan riitä että kerran viikossa mies herää ja antaa mun nukkua. Onko muita terveellisiä piristeitä kuin kahvi? Kamalinta on ettei raskauden loppupuolella edes saa joda kahvia!! Tiedän että liikunta yms auttaa ja ruokavalioni onkin jo aika terveellinen, mutta unentarpeeni vaan on suuri.

Onko muita ja kuinka olette selvinneet?

Saatais nyt viikon päästä miehen kanssa kahdestaan viettää vuorokausi. Mies haluaisi leffaan, syömään, tanssimaan... mä haluaisin vaan syömään ja sitten nukkumaan :D Raskaus vasta alussa mutta ihan sipissä oon jo.

2

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annaauttaa

Raskaus on vielä alussa, joten harkitse sitä toistakin vaihtoehtoa... voisitte keskittyä esikoiseenne, säästäisitte rahaa ja sinäkin olisit pirteämpi :) tosin, voihan keskenmenokin vielä tulla, varsinkin kun sulla vaikuttaa stressiä olevan, niin suurempi riski...

• Huono nukkuja

Voisit kertoa lääkärille suuresta unentarpeestasi. Sinulla (ja koko suvulla) voi olla joku sairaustaipumuskin, mikä lisää unentarvetta. Onko kilpirauhasarvoja otettu koskaan? Toisaalta paljon nukkuvien unenlaatu voi olla huono ja uni kevyttä.

Nuorella ihmisellä unen tarve on myös suurempi kuin vanhemmalla. Käsittääkseni väsymys voi olla suurinta alkuvaiheessa raskautta ja keskivaiheillä tulee enrgisempi olo. Raskauden loppupuolella kasvava vatsa voi aiheuttaa huonosti nukuttuja öitä ja väsymystä tämän seurauksena.

Itse olen kaikki raskauteni ollut töissä ja herännyt kello 6:30 aamuisin ja käynyt nukkumaan noin klo 22-23 eli nukkunut noin 6½-7½ tuntia. Päikkäreihin ei ole ollut mahdollisuutta. Viikonloppuisin olen saanut nukkua tuon 8 tuntia.

Ensimmäisen lapsen kanssa tiheät yöheräämiset olivat kamalia. Koko kroppaa koski ja pää oli ihan sekaisin, kun vauva heräili parin tunnin välein. Onneksi tuota kesti vain noin kuukauden. Seuraavien lasten kanssa oli paljon helpompaa, kun unen tarve oli vähentynyt. Nykyään herään aikaisin myös viikonloppuisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      7201
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3360
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1480
    4. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      22
      1391
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      28
      1376
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      180
      1364
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      143
      1241
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      51
      1153
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      976
    10. Kehumisesta voi saada sakkoja?

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      163
      974
    Aihe