Oletteko fanaattiset luterilaiset edes tulleet ajatelleeksi

Mitä te teette?

Teidän asenteillanne aivan viattomat ihmiset voivat joutua suuriin vaikeuksiin ja lopulta heidän täytyy jättää oma kotimaansa!
Venäjällä kommunistisen järjestelmän romahtamisen jälkeen on alkanut fanaattinen suuntaus, jossa sisäpoliittisista syistä vainotaan aivan tavallisia homoja ja lesboja. Viime vuosina useimmat heistä ovat joutuneet hakemaan turvapaikkaa ulkomailta, EU:sta ja osa on halunnut muuttaa jopa luterilaiseen Suomeen! Haluatteko te antaa näille vainotuille ihmisille uuden turvallisen kotimaan?

http://yle.fi/uutiset/homoseksuaalit_pakenevat_venajalta_eurooppaan/7326713

10

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irja Iso-Arponen

      No nyt kyllä pistit pahan - . Pitää oikein vähän miettiä. Hyym, meillä on kyllä jo syli auki muslimeille, mutta että homoille ja leboillekin - NO MIKÄ ETTEI !

      • Miten ajattelette?

        Eivätkö homot ja lesbot ole teidän omaisianne ja lähimmäisiänne siinä missä muslimit, buddhalaiset, hindut, juutalaiset, sikhit, helluntailaiset, kristityt jne.?


    • Ketään ei saa syrjiä ja kaikille ihmisille kuuluu täysi kunnioitus riippumatta sukupuolesta, kansallisuudesta, seksuaalisesta suuntautumisesta jne.

      Suomi on monessa mielessä suvaitsevainen ja hyväksyvä maa, mutta vielä on tehtävää. Nyt ajankohtainen tasa-arvoista avioliittoa koskeva lakiesitys on tästä hyvä esimerkki.

      Suomessa on hyvä kaikkien asua, näin toivon tulevaisuudessakin. Sen verran korjaan otsikkoa, että viime päivinä puheena ollut tasa-arvoisen avioliittolain vastustus ei ole vain luterilainen juttu eikä tee oikeutta, että asiasta "syytetään" fanaattisia luterilaisia. Vastustajia on muissakin ryhmissä ja kyseessä on tällä hetkellä maallisten lainsäätäjien ratkaisu.

      Antti-pappi

      • Sehän tästä puuttuis

        Sehän tästä nyt puuttuisikin, että jokin luterilainen taho alkaisi säätää lakeja koko Suomen kansan noudatettavaksi! Eihän luterilaisuus enää edusta mitään ehdotonta kansallista enemmistöä.

        Itse en ole luterilainen ja oikeastaan olen aika valveutunut tajuamaan, mitä uskonnollista ryhmää päättäjät edustavat! Yleensä uskonnollisiin vähemmistöihin kuuluvat tuottavat myös luterilaisille parempaa lainsäädäntöä kuin luterilaiset, jotka eivät osaa asettaa itseään luterilaisen hegemonian ulkopuolelle!


      • Sehän tästä puuttuis kirjoitti:

        Sehän tästä nyt puuttuisikin, että jokin luterilainen taho alkaisi säätää lakeja koko Suomen kansan noudatettavaksi! Eihän luterilaisuus enää edusta mitään ehdotonta kansallista enemmistöä.

        Itse en ole luterilainen ja oikeastaan olen aika valveutunut tajuamaan, mitä uskonnollista ryhmää päättäjät edustavat! Yleensä uskonnollisiin vähemmistöihin kuuluvat tuottavat myös luterilaisille parempaa lainsäädäntöä kuin luterilaiset, jotka eivät osaa asettaa itseään luterilaisen hegemonian ulkopuolelle!

        Eiväthän päättäjät edusta mitään uskonnollista ryhmää Suomessa. Luojan kiitos, että näin on! Kommentoin siksi tätä, ettei luterilaisuutta tarvitse kaikesta syyttää eikä ottaa kaikkeen mukaan.

        Ystävällisesti,

        Antti-pappi


      • omaa sakkia
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Eiväthän päättäjät edusta mitään uskonnollista ryhmää Suomessa. Luojan kiitos, että näin on! Kommentoin siksi tätä, ettei luterilaisuutta tarvitse kaikesta syyttää eikä ottaa kaikkeen mukaan.

        Ystävällisesti,

        Antti-pappi

        Valta-osa eduskunnana jäsenistä on luterilaisia, että revi siitä!


      • Sehän tästä puuttuis
        omaa sakkia kirjoitti:

        Valta-osa eduskunnana jäsenistä on luterilaisia, että revi siitä!

        Edellinen vastaus ei ole minun kirjoittama, mutta niinhän asia oikeastaan on. Tämä on pakko myöntää.

        Luterilaiset protestanttiset asenteet tulevat ilmi niin pienissä asioissa, että luterilaiset itse eivät niitä edes voi ymmärtää. Ehkä vielä merkittävämpää on luterilaisten hyvin puutteellinen yleissivistys kristinuskon historiaan liittyvissä asioissa, jotka liittyvät selkeästi eurooppalaiseen sivistykseen.


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Eiväthän päättäjät edusta mitään uskonnollista ryhmää Suomessa. Luojan kiitos, että näin on! Kommentoin siksi tätä, ettei luterilaisuutta tarvitse kaikesta syyttää eikä ottaa kaikkeen mukaan.

        Ystävällisesti,

        Antti-pappi

        Mikä se luterilaisen kirkon virallinen kanta tähän asiaan oikein onkaan? Luuletko, että sillä ei ole merkitystä?

        "Vastustajia on muissakin ryhmissä..."
        Kyllä vaan, mutta mikä on minkäkin järjestäytyneen ryhmän virallinen kanta?


      • KERRO ANTTI
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Eiväthän päättäjät edusta mitään uskonnollista ryhmää Suomessa. Luojan kiitos, että näin on! Kommentoin siksi tätä, ettei luterilaisuutta tarvitse kaikesta syyttää eikä ottaa kaikkeen mukaan.

        Ystävällisesti,

        Antti-pappi

        ONKOS JEESUS ÄPÄRÄ JA SALKKARIPERHEEN LAPSI ?


    • 2398134

      Sun asenteillas sä itte tuut vielä joutumaan vaikeuksiin - paljon rankempiin kuin mikään, mitä voit maan päällä joutua kohtaamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe