Täällä väitellään synninpäästöstä, niin voisiko joku osoittaa paikkaa Raamatusta, missä joku ihminen on antanut toiselle synninpäästön ja sen perusteella tuo ihminen on saanut synnit anteeksi!
Synninpäästöstä.
32
254
Vastaukset
- pääkaupungin vl-mies
Absoluutio=synninpäästö=syntien anteeksijulistaminen Jeesuksen Kristuksen pyhässä nimessä ja veressä
Apt. t. 13:
32 Ja me julistamme teille sen hyvän sanoman, että Jumala on isille annetun lupauksen täyttänyt meidän lapsillemme, herättäen Jeesuksen,
33 niinkuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt'.
34 Ja että hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, siitä hän on sanonut näin: 'Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot'.
38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.
---
Tässä siis puhuvat ja julistavat evankeliumia Barnabas ja Paavali. Oleellista on, että nämä miehet olivat tähän työhön Jumalan Pyhän Hengen kutsumat ja valtuuttamat. Ja he saarnaavat evankeliumia Jumalan Pojasta Jeesuksesta Kristuksesta, niin että jokainen, joka tämän uskoo (jae 39) tule Hänessä ja Hänen ansiostaan vanhurskaaksi ja vapaaksi, uudestisyntyy Jumalan lapseksi, ja Pyhä Henki tekee hänen sydämeensä temppelin.
Eikö "iina" edes utelias luonteesi ole avannut sinulle sitä tosiseikkaa, että Raamattu on täynnänsä mainintoja ihmisistä, jotka Jumalan on kutsunut ja valinnut viemään eteenpäin Jeesuksen evankeliumia?
Ei ole Jumala kehottanut ketään ihmistä etsimään Häntä tyhjyydestä.Missä siinä on synninpäästö?
Siinä julistetaan vain evankeliumia.
Jos joskus saat Raamatun, etsi sieltä hakusanalla; Julistaa syntien aneeksi antaMUSTA, ei antaMISTA.
Sadut on satuja, uskojat sen tasoisia.- Äiti vapaakirkosta
Kesitas kirjoitti:
Missä siinä on synninpäästö?
Jos joskus saat Raamatun, etsi sieltä hakusanalla; Julistaa syntien aneeksi antaMUSTA, ei antaMISTA.
Sadut on satuja, uskojat sen tasoisia.Kysyinkö Klovnilta jotakin? Mutta vastaan silti; sinun sirkusteltassa nuo asiat eivät aukene koskaan! Ymmärsitkö vastauksestani edes alkeet? Etkö, ok, no vähennä huitomista, mutta ennen kaikkea kattorakennemulkoilua!!
rauhaa sinulle "nakke nakuttaja" - Vaikene!
Äiti vapaakirkosta kirjoitti:
Kysyinkö Klovnilta jotakin? Mutta vastaan silti; sinun sirkusteltassa nuo asiat eivät aukene koskaan! Ymmärsitkö vastauksestani edes alkeet? Etkö, ok, no vähennä huitomista, mutta ennen kaikkea kattorakennemulkoilua!!
rauhaa sinulle "nakke nakuttaja"Voisitko vl-huo.ra olla hiljaa!
- pääkaupungin vl-mies
Kesitas kirjoitti:
Missä siinä on synninpäästö?
Sadut on satuja, uskojat sen tasoisia.Ylemmäksi todellakin tekeydyt, esim. tällä lauseella: "Jos joskus saat Raamatun..."
Ja tällä lauseella: "Sadut on satuja, uskojat sen tasoisia".
Olen mielelläni sinua alemman tasoinen. Tosin sinun ei kannattaisi itseäsi kovin ylennellä. Raamatusta löytyy siihenkin vastaus. Jos todella olisit Jumalan armolapsi Jeesuksessa Kristuksessa, PALVELISIT minua ilolla, letkauttelujen sijaan.
Eli, olet aika naiivi aikuiseksi mieheksi. Viimeksi, jo aikaa sitten keskustellessamme, pidit minua teologiaa opiskelleena. Mistäpä muualta sitä opiskeltaisiinkaan kuin Raamatusta? Joten selvää on, että minulla on Raamattu, ihan tässä vieressäni. Säästä itseäsi häpeältä olemalla kirjoittamatta turhuuksia.
Syntien anteeksiSAAMISESSA ei olennaista vastaanotettu sanamuoto vaan Pyhä Henki. Jumalan palvelija julistaessaan evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta välittää syntien sovitusta Pyhässä Hengessä. Suomeksi anteeksiantamus on sana, joka edustaa passiivia, toteamusta Jeesuksen hankkimasta universaalista pelastuksesta. Sana "anteeksiantaminen" on aktiivisempaa, missä henkilöityvät sekä Jumalan palvelija ja palveltava. Monet muut kielet esim. englanti käyttää raamatunkäännöksissään sanoja "forgivness" ja "forgiving".
Joh. 20:23
Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Jumalan omat ovat Jeesuksen työn jatkajia, Jumalan käskyläisiä. - itsekin hellari
Vaikene! kirjoitti:
Voisitko vl-huo.ra olla hiljaa!
Miksi mellu hyökkäät helluntailaisena helluntaiveljesi Kesitas-klovnin asiassa noin rumilla sanoilla?
- utelias iina
¤¤¤¤ Eikö "iina" edes utelias luonteesi ole avannut sinulle sitä tosiseikkaa, että Raamattu on täynnänsä mainintoja ihmisistä, jotka Jumalan on kutsunut ja valinnut viemään eteenpäin Jeesuksen evankeliumia? ¤¤¤¤
Olen kovasti lukenut Raamattua ja siellä todella on mainintoja ihmisistä, jotka vievät eteenpäin evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta. Mutta kun he julistavat evankeliumia, niin se on aina ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta. Kun he julistavat syntien anteeksiantamusta, niin se on syntien anteeksisaamista Jeesukselta Kristukselta. Olisi kiva löytää paikka Raamatusta, missä ihminen antaa synnit anteeksi toiselle ihmiselle ja pitää sitä vielä välttämättömänä, että juuri hän antaa anteeksi, että todella saa synnit anteeksi.
Kirjoitit: "Ei ole Jumala kehottanut ketään ihmistä etsimään Häntä tyhjyydestä."
Tuota en ymmärtänyt! Eihän kukaan tyhjyydestä etsi Jumalaa. Vai tarkoititko etsiä ilman toista ihmistä? Varmasti näin oli, silloin kun ei ollut saatavilla Jumalan sanaa eikä edes sellaista ihmistä, joka tunsi Jumalaa. Nyt on Jumalan sanaa saatavilla ja evankeliumia, että voi etsiä sieltä, missä Jumalan sana on läsnä Pyhässä Hengessä.
Kiitos sinulle pääkaupungin vl-mies kirjoituksestasi!- pääkaupungin vl-mies
iina, pääkaupungin vl-mies ei todellakaan sanonut, että uskovainen IHMINEN antaa synnit anteeksi. Ei ihmisellä itsellään siinä, että on uskovainen, ole mitään ylpeilemistä ja kerskumista. Miksi kerskua sellaisesta, mitä ei ole itse ansainnut eikä aikaansaanut? Uskohan on Jumalan armolahja. On syytä kerkata Jeesuksesta Kristuksesta, Herrasta.
Sillä JUMALA antaa synnit anteeksi, Jeesuksen sovitustyön perusteella. Uskovainen ihminen toimii evankeliumin julistajana Jumalan käskyläisenä, palvelijana ja työkaluna. Ei suinkaan suurempana tai parempana kuin se, jolle julistetaan. Huudahtihan Paavalikin korittolaisille näin:
1. Kor. 9:16
Siinä, että julistan evankeliumia, ei ole mitään ylpeilemistä, sillä minun on pakko tehdä sitä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
Tyhjyyttä voi olla kaikki ilman Jumalan Henkeä, Jeesuksen Kristuksen mieltä. Tyhjyyttä kuvat, tyhjyyttä tekstit, tyhjyyttä rukoukset ja käsien ojentelut, tyhjyyttä yksikseen uskoontulot
Jes. 45 sanoo näin:
19 En ole puhunut salassa, jossakin maan hämärässä kolkassa. En ole neuvonut Jaakobin jälkeläisiä etsimään minua autiudesta ja tyhjyydestä. Ei, minä olen Herra, minä puhun julki totuuden ja minun sanani ovat oikeat.
20 Kokoontukaa yhteen ja tulkaa, tulkaa tänne kaikki, te muukalaiskansoista eloon jääneet! Mitään eivät ymmärrä ne, jotka kantavat puisia jumalankuviaan ja rukoilevat jumalaa, joka ei ketään auta.
21 Keskustelkaa yhdessä ja muistelkaa, ilmoittakaa ja kertokaa meille: kuka antoi tästä tiedon jo ammoin, kuka kertoi sen aikoja sitten? Kuka muu kuin minä, Herra! Ei ole muuta jumalaa kuin minä. Minä olen vanhurskas pelastaja, ei ole ketään muuta.
22 Kääntykää minun puoleeni, maan kaikki ääret, antakaa pelastaa itsenne, sillä minä olen Jumala, eikä muuta jumalaa ole.
"Antakaa pelastaa itsenne" tarkoittaa Jumalan sanan koskettamista Pyhän Hengen kautta. Se tarkoittaa, että kutsuttu ottaa vastaan evankeliumin julistuksen, suostuu Jumalan ihmetyön alle. Jumala ohjaa ihmissydämet yhteen: yhteen uskoon, toivoon ja rakkauteen - myös yhteen mieleen ja oppiin. Ei ole erillistä, Jumalan seurakunnan, Jumalan hengellisen valtakunnan uskosta eroavaa oikeaa uskoa. Vääriä uskoja toki monenlaisia. OIkea pelastava usko on omakohtainen mutta samalla yhteinen, sama.
Uskolla on suunta ja päämäärä, sielujen pelastuminen. Tässä työssä ne, jotka jo ovat pelastettujan joukossa, vievät eteenpäin Pyhässä Hengessä Jeesuksen Kristuksen verenevankeliumia, ja voittavat uusia sieluja Kristukselle. Jumala on nähnyt hyväksi toimia aina uskovaisten ihmisten kautta, näin on yhä. - axion
Kesitas kirjoitti:
Mistä kiität Häntä?
Ei Hän vastannut kysymykseen, venytti vaan.Itse tarjoat aneeksi antamusta!
- reps ;)
axion kirjoitti:
Itse tarjoat aneeksi antamusta!
A ;)
axion kirjoitti:
Itse tarjoat aneeksi antamusta!
axion, mitä anteeksi antaumuksella on tässä jutussa.
Toisaalta, voin todeta, kuten Jeesus; He eivät tiedä, mitä tekevät.
Olen samaa mieltä, - eivät todella.
Kes.pääkaupungin vl-mies kirjoitti:
iina, pääkaupungin vl-mies ei todellakaan sanonut, että uskovainen IHMINEN antaa synnit anteeksi. Ei ihmisellä itsellään siinä, että on uskovainen, ole mitään ylpeilemistä ja kerskumista. Miksi kerskua sellaisesta, mitä ei ole itse ansainnut eikä aikaansaanut? Uskohan on Jumalan armolahja. On syytä kerkata Jeesuksesta Kristuksesta, Herrasta.
Sillä JUMALA antaa synnit anteeksi, Jeesuksen sovitustyön perusteella. Uskovainen ihminen toimii evankeliumin julistajana Jumalan käskyläisenä, palvelijana ja työkaluna. Ei suinkaan suurempana tai parempana kuin se, jolle julistetaan. Huudahtihan Paavalikin korittolaisille näin:
1. Kor. 9:16
Siinä, että julistan evankeliumia, ei ole mitään ylpeilemistä, sillä minun on pakko tehdä sitä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
Tyhjyyttä voi olla kaikki ilman Jumalan Henkeä, Jeesuksen Kristuksen mieltä. Tyhjyyttä kuvat, tyhjyyttä tekstit, tyhjyyttä rukoukset ja käsien ojentelut, tyhjyyttä yksikseen uskoontulot
Jes. 45 sanoo näin:
19 En ole puhunut salassa, jossakin maan hämärässä kolkassa. En ole neuvonut Jaakobin jälkeläisiä etsimään minua autiudesta ja tyhjyydestä. Ei, minä olen Herra, minä puhun julki totuuden ja minun sanani ovat oikeat.
20 Kokoontukaa yhteen ja tulkaa, tulkaa tänne kaikki, te muukalaiskansoista eloon jääneet! Mitään eivät ymmärrä ne, jotka kantavat puisia jumalankuviaan ja rukoilevat jumalaa, joka ei ketään auta.
21 Keskustelkaa yhdessä ja muistelkaa, ilmoittakaa ja kertokaa meille: kuka antoi tästä tiedon jo ammoin, kuka kertoi sen aikoja sitten? Kuka muu kuin minä, Herra! Ei ole muuta jumalaa kuin minä. Minä olen vanhurskas pelastaja, ei ole ketään muuta.
22 Kääntykää minun puoleeni, maan kaikki ääret, antakaa pelastaa itsenne, sillä minä olen Jumala, eikä muuta jumalaa ole.
"Antakaa pelastaa itsenne" tarkoittaa Jumalan sanan koskettamista Pyhän Hengen kautta. Se tarkoittaa, että kutsuttu ottaa vastaan evankeliumin julistuksen, suostuu Jumalan ihmetyön alle. Jumala ohjaa ihmissydämet yhteen: yhteen uskoon, toivoon ja rakkauteen - myös yhteen mieleen ja oppiin. Ei ole erillistä, Jumalan seurakunnan, Jumalan hengellisen valtakunnan uskosta eroavaa oikeaa uskoa. Vääriä uskoja toki monenlaisia. OIkea pelastava usko on omakohtainen mutta samalla yhteinen, sama.
Uskolla on suunta ja päämäärä, sielujen pelastuminen. Tässä työssä ne, jotka jo ovat pelastettujan joukossa, vievät eteenpäin Pyhässä Hengessä Jeesuksen Kristuksen verenevankeliumia, ja voittavat uusia sieluja Kristukselle. Jumala on nähnyt hyväksi toimia aina uskovaisten ihmisten kautta, näin on yhä.Usko on ratkaisu, eikä armolahja.
Usko Kristukseen tulee sydämeen, kun Isä ihmistä vetää HÄNE, Poikansa puoleen.
VL;t yleensä eivät ole tehneet uskoratkaisua, koska se vaatii suun tunnustamisen, että Jeesus on Herra.
Matt:10 31,32;
Sentähden, jokaisen, joka TUNNUSTAA MINUT IHMISTEN EDESSÄ, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Tämä on niin kova juttu, ettei siihen moni pysty.
Jäljelle jää sitten se ”piskuinen joukko” ainoastaan.
Jotenkin on kummallista, kun avaus on synninpäästö, sinä kopioit evankeliumista otteita, jota te ette Jeesuksen ohjeen mukaan vie maailmaan.
Tyhjyys ilman PH;ta on sitä, ettei ole armolahjoja, kielillä puumista tai parantamisen lahjaa, Henki aina antaa lahjoja.
Miksi siteeraat Jesajaa, Hän kirjoitti vain meille, Israelilaisille, ei lestadiolaisille.
Puhuiko Jesaja tuossa synnin anteeksi annosta, tai puhutaanko koko Toorassa ihmisen antamasta syntien anteeksi annosta?
Soopaa kuten normaalistikin juttusi.
>OIkea pelastava usko on omakohtainen mutta samalla yhteinen, sama.** On vain yksi pelastava usko, se on uskoa Jeesus Herrakseen ja seurata Häntä, tekemällä niin kuin Hän sanoi.
Lahkoja siihen ei tarvita.
>>>Uskolla on suunta ja päämäärä, sielujen pelastuminen. ** Tyypillistä lässytystä, uskolla ja uskolla, mutta MIHIN todella uskot?
>>Jumala on nähnyt hyväksi toimia aina uskovaisten ihmisten kautta, näin on yhä. ** Jumala ei toimi teidän, eikä muidenkaan kanssa, vaan Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.
Hän vastaa kyllä, mutta ei Jehovan Todistajien eikä Sinun tapaisten ihmisten kanssa, joilla ei ole varaa tunnustaa, että Jeesuksella on NYT kaikki valta, Taivaassa ja maan päällä.
Stadi. Vähän järkeä juttuihisi.- pääkaupungin vl-mies
Kesitas kirjoitti:
Usko on ratkaisu, eikä armolahja.
VL;t yleensä eivät ole tehneet uskoratkaisua, koska se vaatii suun tunnustamisen, että Jeesus on Herra.
Sentähden, jokaisen, joka TUNNUSTAA MINUT IHMISTEN EDESSÄ, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Jotenkin on kummallista, kun avaus on synninpäästö, sinä kopioit evankeliumista otteita, jota te ette Jeesuksen ohjeen mukaan vie maailmaan.
Tyhjyys ilman PH;ta on sitä, ettei ole armolahjoja, kielillä puumista tai parantamisen lahjaa, Henki aina antaa lahjoja.
Miksi siteeraat Jesajaa, Hän kirjoitti vain meille, Israelilaisille, ei lestadiolaisille.
Puhuiko Jesaja tuossa synnin anteeksi annosta, tai puhutaanko koko Toorassa ihmisen antamasta syntien anteeksi annosta?
>OIkea pelastava usko on omakohtainen mutta samalla yhteinen, sama.** On vain yksi pelastava usko, se on uskoa Jeesus Herrakseen ja seurata Häntä, tekemällä niin kuin Hän sanoi.
>>>Uskolla on suunta ja päämäärä, sielujen pelastuminen. ** Tyypillistä lässytystä, uskolla ja uskolla, mutta MIHIN todella uskot?
>>Jumala on nähnyt hyväksi toimia aina uskovaisten ihmisten kautta, näin on yhä. ** Jumala ei toimi teidän, eikä muidenkaan kanssa, vaan Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.
Hän vastaa kyllä, mutta ei Jehovan Todistajien eikä Sinun tapaisten ihmisten kanssa, joilla ei ole varaa tunnustaa, että Jeesuksella on NYT kaikki valta, Taivaassa ja maan päällä.
Stadi. Vähän järkeä juttuihisi.Usko Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen on ensimmäinen ja tärkein armolahja. Jeesushan on tämän uskon alkaja ja kohde.
lue 1. Kor. 12:9
Ihminen ei omasta luonnostaan käsin kykene tekemään mitään Jumalalle otollista ratkaisua, vaan Jumala itse vaikuttaa ihmisessä tahtomisen ja tekemisen. Mikään ratkaisulta tai oivallukselta vaikuttava ei ole ihmisen omaa ansiota.
Armolahjoja on muitakin kuin kielilläpuhuminen, parantamisen tai profetian lahja. Tutki Raamattua syvällisemmin. Oletko kuullut esim. kärsivällisyyden lahjasta?
Et ole sen enempää israelilainen (huom. kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella) kuin minäkään. Todellinen juutalainen on sydämestään ympärileikattu, toki voi olla myös peniksestään, riippuu kulttuuritaustasta. Onko sinut muuten peniksestäsi ympärileikattu?
Jesajan sana on yhtä paljon sinulle kuin minullekin. En käy tavallasi tällaisesta asiasta väittelemään.
"Soopaa kuten normaalistikin juttusi." Harmi, että lisäät vain syntisi mittaa, vaikka sinua kuinka ystävällisesti lähestyisi.
Sanon sinulle ystävällisesti, kirjoituksillasi käyt ja raivoat tervettä Kristuksen oppia vastaan. Kun aikanaan teet parannuksen omahurskaudestasi, sinun käy hyvin, turhat lietsonnat ja raivot laantuvat pois. Nyt et puhu Pyhän Hengen vaikutuksesta etkä Jeesuksen esimerkin ja mielen mukaisesti. - ei jutsku
Kesitas kirjoitti:
Usko on ratkaisu, eikä armolahja.
Stadi. Vähän järkeä juttuihisi.#Miksi siteeraat Jesajaa, Hän kirjoitti vain meille, Israelilaisille, ei lestadiolaisille.
Puhuiko Jesaja tuossa synnin anteeksi annosta, tai puhutaanko koko Toorassa ihmisen antamasta syntien anteeksi annosta?#
Oletko juutalainen? Muista mitä Jeesus sanoi israililaisille:
Matt.21:43 Sentähden sanon minä teille: Jumalan valtakunta pitää teiltä otettaman pois ja annettaman pakanoille, jotka sen hedelmän tekevät.
Ymmärrätkös ,mitä Jeesus sanoi? pääkaupungin vl-mies kirjoitti:
Usko Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen on ensimmäinen ja tärkein armolahja. Jeesushan on tämän uskon alkaja ja kohde.
lue 1. Kor. 12:9
Ihminen ei omasta luonnostaan käsin kykene tekemään mitään Jumalalle otollista ratkaisua, vaan Jumala itse vaikuttaa ihmisessä tahtomisen ja tekemisen. Mikään ratkaisulta tai oivallukselta vaikuttava ei ole ihmisen omaa ansiota.
Armolahjoja on muitakin kuin kielilläpuhuminen, parantamisen tai profetian lahja. Tutki Raamattua syvällisemmin. Oletko kuullut esim. kärsivällisyyden lahjasta?
Et ole sen enempää israelilainen (huom. kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella) kuin minäkään. Todellinen juutalainen on sydämestään ympärileikattu, toki voi olla myös peniksestään, riippuu kulttuuritaustasta. Onko sinut muuten peniksestäsi ympärileikattu?
Jesajan sana on yhtä paljon sinulle kuin minullekin. En käy tavallasi tällaisesta asiasta väittelemään.
"Soopaa kuten normaalistikin juttusi." Harmi, että lisäät vain syntisi mittaa, vaikka sinua kuinka ystävällisesti lähestyisi.
Sanon sinulle ystävällisesti, kirjoituksillasi käyt ja raivoat tervettä Kristuksen oppia vastaan. Kun aikanaan teet parannuksen omahurskaudestasi, sinun käy hyvin, turhat lietsonnat ja raivot laantuvat pois. Nyt et puhu Pyhän Hengen vaikutuksesta etkä Jeesuksen esimerkin ja mielen mukaisesti.>>Usko Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen on ensimmäinen ja tärkein armolahja. Jeesushan on tämän uskon alkaja ja kohde. ** Juuri näin, mutta mistä johtuu se, ettet tunnusta Häntä Herraksi, vaan Jumalan, etkä Kaikkivaltiaaksi, vaan Jumalan.
Tässä muistutat ortodoksi judea, poisluettuna synnin anteeksi antaminen sekä iankaikkisuus.
Mitä sitten Jumala sanassaan tarkoittaa meille (Jer 31;33) Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini HEIDÄN SISIMPÄÄNSÄ ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Tämä on sama kun UT; Johannes 10.16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Meillä asia on selvä, se on tarjolla aina, KUNHAN KIINNI OTTAA.
Johanneksessa kerrotaan, että sama on saatavilla otettaessa myös pakanoissa.
Kyllä ihmisen oma tahto ratkaisee.
Maailmassa on evankeliumin viejiä ”tiettömässä maastossa” todella suuri määrä, joita tapetaan n 70 kappaletta päivässä, saat Sinäkin ihailla heidän ratkaisua, Jeesuksen voimassa.
Yhtään VL;ää siellä ei näy. Ei ole tahtoa, vaikka Jeesus (teillä kuuleman mukaan Jumala) kuitenkin kutsuu sinne.
Toisaalta eihän Lutherkaan sanallakaan reformoinut lähetystyötä.
>>Armolahjoja on muitakin kuin kielilläpuhuminen, parantamisen tai profetian lahja. Tutki Raamattua syvällisemmin. Oletko kuullut esim. kärsivällisyyden lahjasta?** Oletkohan Sinä oikea ihminen opettamaan minulle tuota, mieti?
Uimaankaan ei opi, ennekuin veteen uskaltaa mennä.
On hyvä hakea laajennusta, kun ei pysty toteuttamaan tärkeimmäksi asetettua, kieleillä puhumista.
Juutalainen (nyt isolla) on aina Jumalan omaisuuskansaa. VT:n aikaan heillä oli circumcisio merkki, tiedätkö mistä, maan omistamisesta? Minä en omista maata Israelista, mutta esivahvempani olivat leikattuja, minä olen sukuni ensimmäinen leikkaamaton.
Uudestisyntyneenä tulen näkemään Jumalan Valatakunnunnan, kun se aikoinaan tulee.
>>Jesajan sana on yhtä paljon sinulle kuin minullekin. En käy tavallasi tällaisesta asiasta väittelemään.** Kenelle Jesaja kirjoitettiin. Suoritin siitä arvosanan, ja yllätyin, vaikka pentuna jo luin sitä. Kohde oli Jumalan valitsema ja se löytyy 4 ja 5 jakeessa.
Totuusko on raivoa, häpeä.
Olet kuitenkin asioista perillä, miksi et voi kirjoittaa oikein, mitä Jeesus sinulta todella haluaa.
Minun ystävällisyys on sitä mitä Jeesus on opettanut, sano on tai ei.
Lepertely on lasten juttuja.
Henki sanoo, mitä kirjoitan.
Ystävällisesti
Kes.ei jutsku kirjoitti:
#Miksi siteeraat Jesajaa, Hän kirjoitti vain meille, Israelilaisille, ei lestadiolaisille.
Puhuiko Jesaja tuossa synnin anteeksi annosta, tai puhutaanko koko Toorassa ihmisen antamasta syntien anteeksi annosta?#
Oletko juutalainen? Muista mitä Jeesus sanoi israililaisille:
Matt.21:43 Sentähden sanon minä teille: Jumalan valtakunta pitää teiltä otettaman pois ja annettaman pakanoille, jotka sen hedelmän tekevät.
Ymmärrätkös ,mitä Jeesus sanoi?Ymmärrän.
Olen Jeesuksen opetuslapsi, he kelpasivat silloinkin, kelpaa vieläkin.
Kuulun siihen "piskuiseen joukkoon"
Jos katsot Iankaikkisuutta, mikä kansa siellä hallitsee?
Suomiko?- ei jutsku
Kesitas kirjoitti:
Ymmärrän.
Olen Jeesuksen opetuslapsi, he kelpasivat silloinkin, kelpaa vieläkin.
Kuulun siihen "piskuiseen joukkoon"
Jos katsot Iankaikkisuutta, mikä kansa siellä hallitsee?
Suomiko?Mitä sanot Paavalin ensimmäisen kirjeen viestistä Tiitukselle:
10. Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
11. semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia
huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.
Onko varoitus voimassa tänä päivänä? ei jutsku kirjoitti:
Mitä sanot Paavalin ensimmäisen kirjeen viestistä Tiitukselle:
10. Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
11. semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia
huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.
Onko varoitus voimassa tänä päivänä?Ei.
Se kirjoitettiin akuuttiin ongelmaan, silloisiin sen seurakunnan turhanpuhujiin.
Titus ei ollut itse juutalainen, vaan kreikkalainen, eikä Hänellä ollut varsinaista seurakuntaa, vaan Hän ohjeisti ja perusti seurakuntia.
Juutalaisissa säilyy myös "tunkion haju" joka silloin aiheutti ongelmia.
Miksei sitä voi opiksi ottaa, sillä jokuhan on Lestadiolaisenkin opin samentanut.
Kes.Kesitas kirjoitti:
Ei.
Se kirjoitettiin akuuttiin ongelmaan, silloisiin sen seurakunnan turhanpuhujiin.
Titus ei ollut itse juutalainen, vaan kreikkalainen, eikä Hänellä ollut varsinaista seurakuntaa, vaan Hän ohjeisti ja perusti seurakuntia.
Juutalaisissa säilyy myös "tunkion haju" joka silloin aiheutti ongelmia.
Miksei sitä voi opiksi ottaa, sillä jokuhan on Lestadiolaisenkin opin samentanut.
Kes.Muuten, kirjoitat ensimmäisessä kirjeessä Titukselle, missä ne toiset on julkaistu.
- ei jutsku
Kesitas kirjoitti:
Muuten, kirjoitat ensimmäisessä kirjeessä Titukselle, missä ne toiset on julkaistu.
Sorry,tuli painovirhe!
- pääkaupungin vl-mies
uteliaalle iinalle vielä
Joku kirjoitti toisessa ketjussa:
"Ei se ole silloin, kun on uskottava määrätyn henkilön tai tietyn seurakunnan antamaan synninpäästöön. Silloin se on rajattu! Raamatun mukaan pelkkä usko Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sovintotyöhönsä antaa synnit anteeksi ilman ketään toista ihmistä vierellä."
Ongelma tällaisessa asennoitumisessa on siinä, että nähdään keskustelu Jumalan sanasta Raamatusta, Jeesuksen evankeliumista ja uskon asioista ihmisten välisenä kilpailuna paremmuudesta ja oikeassa olemisesta. Kysymyshän on Jumalan ihmeteoista, Jumalan rakkaudesta, Jumalan läsnäolon, syntien anteeksiannon ja iänkaikkisen elämän ilon välittämisestä.
Nimittäin
1. Tess. 1:5
sillä evankeliumi ei tullut teidän luoksenne vain sanoina vaan myös Pyhän Hengen voimana, kun me täynnä varmuutta sitä julistimme. Tiedättehän itsekin, miten me toimimme teidän luonanne, teidän parhaaksenne
huomatkaa myös nuo kaksi viimeistä sanaa "teidän parhaaksenne".
1. Tess. 2:13
Lakkaamatta me kiitämme Jumalaa siitäkin, että kun julistimme teille Jumalan sanaa, te ette ottaneet sitä vastaan ihmisten sanana vaan sinä mitä se todella on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä uskovissa.
On siis kysymys Jumalan sanan vaikuttavuuden välittämisestä Pyhän Hengen työnä. Mutta ei parempana, jotenkin ylempänä ihmisenä. Päinvastoin, evankeliumin julistaja on Jumalan palvelija, joka on palveltavaansa ALEMPI.
Pyhässä Hengessä saarnattu evankeliumi on todella Jumalan sanaa, terveeksi tekevää Herramme Jeesuksen Kristuksen opetusta.Jumalako ne synnit anteeksi antaa?? Eikö se Jeesus ristillä kuollut?
Oletko musliimi?
Jeesus taas sanoo Isästään; Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,( Joh 5;22)
Kun ei tuomitse, ei vapautakaan, kaiken tekee POIKA.
Ei myöskään VL? Ei todella.
>>Kysymyshän on Jumalan ihmeteoista, Jumalan rakkaudesta, Jumalan läsnäolon, syntien anteeksiannon ja iänkaikkisen elämän ilon välittämisestä.** Olet todella musliimi.
Kristitty iloitsee ja ylistää Jeesus ihmeteoistaan, joita saa myös itselleen käyttönsä, PH;n voitelussa.
Joh. 14:12
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
Kristillisissä seurakunnissa ihmisiä parantuu, puhutaan kielillä, jopa herätetään kuolleista, SRK on vain ilman Henkeä, kuiva rukkanen.
Kannattaa katsoa TV 7;ää.
Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä; VL palvelija on kuulijaa alempi.
Hän, jonka pitäisi olla Pyhä, kuten Isänkin, ennekuin opettaa, itkee lopuksi; - Minä joka olen kaikkien syntisin, saanko minäkin uskoa?
Miksi tuollaisia pannaan puhumaan, ei mitään uskoa, sitäkin pitää kysellä seurakunnalta.
Toisaalta, kun puhujan pitää olla heikoin ja huonoin ihminen, ehkä kannattaa harkita puhujaa ”remmeistä”, eivät he sen enempää Raamattua ymmärrä, mutta onpahan täyttynyt tämä ”laki”.
Kes.
- utelias iina
Kiitos pääkaupungin vl-mies vastauksista! Kirjoitit näin:
"Ongelma tällaisessa asennoitumisessa on siinä, että nähdään keskustelu Jumalan sanasta Raamatusta, Jeesuksen evankeliumista ja uskon asioista ihmisten välisenä kilpailuna paremmuudesta ja oikeassa olemisesta. Kysymyshän on Jumalan ihmeteoista, Jumalan rakkaudesta, Jumalan läsnäolon, syntien anteeksiannon ja iänkaikkisen elämän ilon välittämisestä."
Anteeksi kun en nyt ymmärrä mitä tarkoitat tällä, koska itse ymmärtäisin juuri päinvastoin, että yksin Jumalan sanan äärellä Pyhän Hengen kirkastama usko ei aiheuta ihmisten välistä kilpailua paremmuudesta ja oikeassa olemisesta.
Olet ollut kiltti, kun jaksoit kirjoittaa ja vastata minulle ja olisin iloinen kun voisit vielä kommentoida minun mielestä hyvää kirjoitusta, minkä Mia Toivola on kirjoittanut ja olisin utelias kuulemaan, onko se kirjoitus sinusta raamatullinen vai ei? Tässä se kirjoitus kokonaisuudessaan:
¤¤¤¤¤Täällä vieläkin jotkut vanhoilliset kirjoittavat, että Jumalan sana eli Raamattu on kuollut kirjain. Miksi he sitten uskovat siihen ja käyttävät kuollutta kirjainta puheidensa pönkittämiseen? Parempi olisi varmaan heittää Raamattu kokonaan sivuun ja sanoa: "Emme tarvitse sitä!"
Puhtaimmillaan Jumalan sana on Raamatussa ja vieläpä se on siinä Pyhän Hengen varjeluksessa, joka jopa pyhien saarnaajienkin julistuksessa ja tulkinnoissa voi muuttua toisenlaiseksi niinkuin on käynyt monien herätysliikkeiden suhteen niinkuin vanhoillislestadiolaisuudessa on voinut käydä esimerkiksi vallanhalun myötä. Halu voi olla suuri, kun voi sanoa: "Vain meillä on taivasten valtakunnan avaimet." Vain meillä on Pyhä Henki." Jokainen uskovainen tajuaa ja tietää Raamatun sanan perusteella, että ei ole ihmisellä valtaa Pyhän Hengen voiman ja sen suunnan säätelemiseen ja rajoittamiseen.
Jumalan Sana eli Raamattu on USKON LÄHDE. Se on Jumalan puhetta Pyhässä Hengessä ihmiselle: kehoittavana ja kutsuvana. Jumalan valtakunta, se ainoa oikea, lähestyy JUMALAN SANASSA ihmistä. Ihminen, julistajana, on vain välikappale, AIDOLLE JUMALAN SANALLE, joka kutsuu ja todistaa: "Jokainen, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen, saa synnit anteeksi ja saa sielun pelastuksen!" ¤¤¤¤¤- pääkaupungin vl-mies
Devoit aiemmin nimimerkille "polle":
” Ymmärrän näkökantasi kun vl-uskon orja olet polle, vapaus häikäisee sinua. Paavali kuitenkin varoittaa siitä ettei vapautemme olisi heikoille loukkaukseksi. Eli en halua loukata kristityn vapaudellani sinua. Kukaan ei sano ettei tarvitse kilvoitella, mutta kenenkään ihmisen orja ei tarvitse olla.”
Raamattu käsittelee orjan käsitettä ainakin neljässä eri yhteydessä:
- maallisen isännän orjan/vapaan ihmisen asema Jumalan kutsuessa
- Kristus itse otti orjan muodon ja tuli maan päälle ihmiseksi ihmisten keskelle elämään, opettamaan ja vaikuttamaan
- synnin ja turmeluksen orjuus
- Kristuksen orja on lähimmäisen palvelija uskossa, opissa ja kärsimisessä
Kun Paavali opettaa (1. Kor. 8. luku), että kristityn vapauden ei tulisi olla heikomman loukkaukseksi, hän lähinnä puhuu syömisestä, esim. uhrilihan syömisestä. Tässä yhteydessä on syytä muistaa, että vapauden ei pitäisi olla yllykkeenä lihan tekoihin (esim. vääränlainen ylpeydentunto, toisen väheksyminen) myöskään itsensä vahvaksi tuntevalle kristitylle itselleenkään, sillä Paavali huomauttaa (Gal. 5:13) ”Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne.” Ylpeys nimittäin paisuttaa eikä ole lähtöisin Kristuksesta.
Ja Pietari liittää tämän vapauden hyviin tekoihin ihmisten parissa, jotka ovat Jumalan tekoa ja ihmisten kiitostekoja Jumalalle
1. Piet. 2:16 Ja näin tehkää vapaiden tavoin -- älkää niin kuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niin kuin Jumalan orjat
Laajemmin ajateltuna näemme, että ei siis puhuta vain syömisestä vaan että kristityn elämä on paitsi Jumalan ja Jumalan sanan eli Jeesuksen Kristuksen kokosydämistä rakastamista omakohtaisen uskon kautta ja tämä kaikki on sidoksissa yhteiseen uskoon lähimmäisen palvelutyössä yhdessä uskossa, opissa, rakkaudessa ja kärsimisessä. Paavalin kommentti uskovaisen vapaudesta ei ole vertaus uskovaisen ihmisen paremmuudesta jumalattomaan tai toiseen uskovaiseen nähden. Se on vertaus palvelutehtävästä. Maailman antama vapaus on synnin orjuutta. Evankeliumin antama vapaus on Kristuksen orjuutta.
1. Kor 3:5 Mikä sitten Apollos on? Tai Paavali? He ovat palvelijoita, jotka ovat johtaneet teidät uskoon, kumpikin siinä tehtävässä, jonka Herra on hänelle antanut.
Matt. 10:26-27
---Joka tahtoo teidän joukossanne tulla suureksi, se olkoon toisen palvelija ja joka tahtoo tulla teidän joukossanne ensimmäiseksi, se olkoon toisten orja.
Voimme huomata, että puhutaan joukosta, yhteisöllisyydestä. Puhutaan myös palvelemisesta, joka on sidoksissa oman itsen ulkopuolella oleviin. Uskossaan vahvan vahvuuden tulee näet olla Kristuksen kasvua ja oman itsen pienemistä.
Näin on minutkin Jumalan armovalinnan mukaan johdettu elävään uskoon evankeliumin saarnan kautta ja uudestisynnyin Jeesuksen Kristuksen lapseksi, edelleen muita evankeliumin sanalla ja Jumalalta saamillani työkaluilla palvelemaan.
Tuolla puhuttiin myös jalkojen pesusta. Jalkojen pesu ei ole vain ihmisten välistä toimintaa, erillään Kristuksen veren vaikuttamasta sydämen pesusta. Jeesus oli esikuva ja esimerkki, hän tuli palvelemaan. Sellaisia kun Jeesus oli, mekin tahdomme olla tässä ajassa (1. Joh. 4:17). Kristityn kilvoittelu on omakohtaista, mutta tapahtuu palvelutehtävänä muiden ihmisten parissa.
Kun täällä paljon puhutaan vl-opetuksen korskeudesta ja vl-uskovaisen ylimielisyydestä, mieleeni tulee tämä asia: kommunikaatiossa on aina lähetin ja vastaanotin. Molemmat täytyy virittää. Kun vl-uskovainen tuo evankeliumia, hän puhuu silloin palvelijan roolissa. Kun vastaanottaja torjuu tämän sanan syystä tai toisesta, usein syystä jossa nähdään vain kisaa kahden keskustelijan lihallisesta paremmuudesta, eikö hänen korvansa ole silloin huonosti viritetyt? Aivan, kuten Devoit yllä, moni on täällä tullut tavalla tai toisella uskoon, mutta tuo usko ei sidokaan uskoja yhteen, ei ainakaan palvelutehtävässä. Tapahtuu projektio, jossa oma vastaanottamattomuus siirretäänkin kanssakeskustelijan ylpeilyksi. Vastassa on asenne ”en tarvitse mitään enkä ketään”. Korvien ja sydämen virittämättömyys on kenelle tahansa ansa, jossa ylpeys voi tulla lankeemukseksi. Uskovaisen tulee kuitenkin elää päivittäisessä parannuksessa, onhan myös sellaista syntiä, jota ihminen ei itse näe tai koe. Jos ei tarvitse mitään enää pyytää lähimmältään anteeksi eikä tunne tarvetta uskon vahvistukseen toisen uskovaisen kanssa rukouksessa ja yhdessä hengessä, voidaan kysyä, mihin uskoon tällainen ihminen onkaan tullut?
Jos orjan käsitteen näkee vain ihmisten välisestä valta-asetelmasta käsin, niin että yksi alistaa toista, mikä on tämän termin varsin suppea merkityskenttä, ei ole ihme, että Devoit ja moni muukin tällä palstalla kirjoittaa niin kuin kirjoittaa.
Oletko sinä Kristuksen orjana palvelutehtävässä muille ihmisille vai oletko ylhäisessä yksinäisyydessäsi tullut sellaiseen uskoon, ettet ketään etkä mitään enää tarvitse? - esimerkiksi hyvä
pääkaupungin vl-mies kirjoitti:
Devoit aiemmin nimimerkille "polle":
” Ymmärrän näkökantasi kun vl-uskon orja olet polle, vapaus häikäisee sinua. Paavali kuitenkin varoittaa siitä ettei vapautemme olisi heikoille loukkaukseksi. Eli en halua loukata kristityn vapaudellani sinua. Kukaan ei sano ettei tarvitse kilvoitella, mutta kenenkään ihmisen orja ei tarvitse olla.”
Raamattu käsittelee orjan käsitettä ainakin neljässä eri yhteydessä:
- maallisen isännän orjan/vapaan ihmisen asema Jumalan kutsuessa
- Kristus itse otti orjan muodon ja tuli maan päälle ihmiseksi ihmisten keskelle elämään, opettamaan ja vaikuttamaan
- synnin ja turmeluksen orjuus
- Kristuksen orja on lähimmäisen palvelija uskossa, opissa ja kärsimisessä
Kun Paavali opettaa (1. Kor. 8. luku), että kristityn vapauden ei tulisi olla heikomman loukkaukseksi, hän lähinnä puhuu syömisestä, esim. uhrilihan syömisestä. Tässä yhteydessä on syytä muistaa, että vapauden ei pitäisi olla yllykkeenä lihan tekoihin (esim. vääränlainen ylpeydentunto, toisen väheksyminen) myöskään itsensä vahvaksi tuntevalle kristitylle itselleenkään, sillä Paavali huomauttaa (Gal. 5:13) ”Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne.” Ylpeys nimittäin paisuttaa eikä ole lähtöisin Kristuksesta.
Ja Pietari liittää tämän vapauden hyviin tekoihin ihmisten parissa, jotka ovat Jumalan tekoa ja ihmisten kiitostekoja Jumalalle
1. Piet. 2:16 Ja näin tehkää vapaiden tavoin -- älkää niin kuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niin kuin Jumalan orjat
Laajemmin ajateltuna näemme, että ei siis puhuta vain syömisestä vaan että kristityn elämä on paitsi Jumalan ja Jumalan sanan eli Jeesuksen Kristuksen kokosydämistä rakastamista omakohtaisen uskon kautta ja tämä kaikki on sidoksissa yhteiseen uskoon lähimmäisen palvelutyössä yhdessä uskossa, opissa, rakkaudessa ja kärsimisessä. Paavalin kommentti uskovaisen vapaudesta ei ole vertaus uskovaisen ihmisen paremmuudesta jumalattomaan tai toiseen uskovaiseen nähden. Se on vertaus palvelutehtävästä. Maailman antama vapaus on synnin orjuutta. Evankeliumin antama vapaus on Kristuksen orjuutta.
1. Kor 3:5 Mikä sitten Apollos on? Tai Paavali? He ovat palvelijoita, jotka ovat johtaneet teidät uskoon, kumpikin siinä tehtävässä, jonka Herra on hänelle antanut.
Matt. 10:26-27
---Joka tahtoo teidän joukossanne tulla suureksi, se olkoon toisen palvelija ja joka tahtoo tulla teidän joukossanne ensimmäiseksi, se olkoon toisten orja.
Voimme huomata, että puhutaan joukosta, yhteisöllisyydestä. Puhutaan myös palvelemisesta, joka on sidoksissa oman itsen ulkopuolella oleviin. Uskossaan vahvan vahvuuden tulee näet olla Kristuksen kasvua ja oman itsen pienemistä.
Näin on minutkin Jumalan armovalinnan mukaan johdettu elävään uskoon evankeliumin saarnan kautta ja uudestisynnyin Jeesuksen Kristuksen lapseksi, edelleen muita evankeliumin sanalla ja Jumalalta saamillani työkaluilla palvelemaan.
Tuolla puhuttiin myös jalkojen pesusta. Jalkojen pesu ei ole vain ihmisten välistä toimintaa, erillään Kristuksen veren vaikuttamasta sydämen pesusta. Jeesus oli esikuva ja esimerkki, hän tuli palvelemaan. Sellaisia kun Jeesus oli, mekin tahdomme olla tässä ajassa (1. Joh. 4:17). Kristityn kilvoittelu on omakohtaista, mutta tapahtuu palvelutehtävänä muiden ihmisten parissa.
Kun täällä paljon puhutaan vl-opetuksen korskeudesta ja vl-uskovaisen ylimielisyydestä, mieleeni tulee tämä asia: kommunikaatiossa on aina lähetin ja vastaanotin. Molemmat täytyy virittää. Kun vl-uskovainen tuo evankeliumia, hän puhuu silloin palvelijan roolissa. Kun vastaanottaja torjuu tämän sanan syystä tai toisesta, usein syystä jossa nähdään vain kisaa kahden keskustelijan lihallisesta paremmuudesta, eikö hänen korvansa ole silloin huonosti viritetyt? Aivan, kuten Devoit yllä, moni on täällä tullut tavalla tai toisella uskoon, mutta tuo usko ei sidokaan uskoja yhteen, ei ainakaan palvelutehtävässä. Tapahtuu projektio, jossa oma vastaanottamattomuus siirretäänkin kanssakeskustelijan ylpeilyksi. Vastassa on asenne ”en tarvitse mitään enkä ketään”. Korvien ja sydämen virittämättömyys on kenelle tahansa ansa, jossa ylpeys voi tulla lankeemukseksi. Uskovaisen tulee kuitenkin elää päivittäisessä parannuksessa, onhan myös sellaista syntiä, jota ihminen ei itse näe tai koe. Jos ei tarvitse mitään enää pyytää lähimmältään anteeksi eikä tunne tarvetta uskon vahvistukseen toisen uskovaisen kanssa rukouksessa ja yhdessä hengessä, voidaan kysyä, mihin uskoon tällainen ihminen onkaan tullut?
Jos orjan käsitteen näkee vain ihmisten välisestä valta-asetelmasta käsin, niin että yksi alistaa toista, mikä on tämän termin varsin suppea merkityskenttä, ei ole ihme, että Devoit ja moni muukin tällä palstalla kirjoittaa niin kuin kirjoittaa.
Oletko sinä Kristuksen orjana palvelutehtävässä muille ihmisille vai oletko ylhäisessä yksinäisyydessäsi tullut sellaiseen uskoon, ettet ketään etkä mitään enää tarvitse?Selkeä osoitus,että Pyhä Henki on avannut Jumalan sanaa pääkaupungin vl-
miehelle,joka maltilla ja rakkaudella vastaa usein syvältä lihasta lähteviin ja
häntä loukkaaviin kirjoituksiin. esimerkiksi hyvä kirjoitti:
Selkeä osoitus,että Pyhä Henki on avannut Jumalan sanaa pääkaupungin vl-
miehelle,joka maltilla ja rakkaudella vastaa usein syvältä lihasta lähteviin ja
häntä loukkaaviin kirjoituksiin.Mitään pyhää henkeä ei ole olemassakaan, koska yksikään itseään uskovaisena pitävä ei tiedä edes jumalansa nimeä. Ainoastaan jehovat ilmoittavat että jumalan nimi on Jehova=JHWH, mutta sekin on alunperin kanaanilainen epäjumala. Tutkikaapas muinaisten kansojen jumalia niin huomaatte, että Raamatun jumalatkin ovat niitä mm. Eel, Jahve, Sebaot, Baal, Asera ja tietysti kultainen vasikka. Siis uskonnot ja uskot perustuvat muinaisiin epäjumaliin.
http://www.argumentti.fi/argumentti/2011/10/jahven-historia/
,
- Pyhää henkeä
Olen saanut kotiseuroissa vapaakirkkolaisessa kodissa. Pyysin rukousta puolestani. He kysyivät, uskonko Jeesukseen Jumalan poikana? Vastasin nyökyttäen, koska itkin. Sen jälkeen he (4 henkeä) julistivat kaikki syntini anteeksi annetuiksi Jeesuksen nimessä ja veressä. He laittoivat kätensä päälleni ja itse olin polvillani. Tulin uskoon.
En ollut Herraa koskaan kieltänytkään, mutta en ollut ennen uskossakaan.
Sen ymmärsin myöhemmin, kun ajatukset muuttuivat, samoin teot. Työkaverini sen kertoi, että olen tullut uskoon. Itse ne edes tiennyt, mitä se on.
Sen seurauksena aloin tutkia Raamattua. Olin vielä sinkku, joten saatoin tutkia yölläkin:). Sain erilaista kirjallisuutta tueksi, mutta pitäydyin Raamatussa.
Aapeli Saarisalon Raamatun sanakirja on hyvä apu. Se antaa kohdat, mistä voi tutkia, mitä tietystä asiasta sanotaan Raamatussa.
Olen siis kokenut voimakkasti Jumalan Hengen toiminnan ja koen edelleen. Hän jopa ohjaa hetkittäinkin välillä, aikataulut menevät just oikein jne. Tai tulee kehoitusta ottaa yhteys johonkin Sanan viemiseksi. Aivopesu tekee yhä tehtäväänsä ja sitä on vahvistettu muutama päivä Pyhäjoella. Miksi muuten uskotte Paavalia, joka valehtelee Raamatussa.
- oiuytr
Paavali oli kyllä rehellisempi saatanan palvelija kuin rikollisen kristinuskon uskovaiset!
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Raamatun mukaan Paavali ei ero saatanasta saanut.. mutta onhan sillä lämmintä ja saatanan enkeleitä seuranaan. oiuytr kirjoitti:
Paavali oli kyllä rehellisempi saatanan palvelija kuin rikollisen kristinuskon uskovaiset!
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Raamatun mukaan Paavali ei ero saatanasta saanut.. mutta onhan sillä lämmintä ja saatanan enkeleitä seuranaan.Pysy Teuvo Raamattupalstallasi valehtelemassa.
- iuytr
Jumalan Valtakunnan oikeuksia ei ole ihmisille annettu. Eikä myöskään lestadiolaisille tai muillekkaan rikollisen kristinuskon lahkoille.
Armon ehdot ovat meille anettu Jumalan ja Jeesuksen Laissa ja Jeesus sovitti syntiin/rikoksiin pakotettujen rikokset.
esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
Ellei noin olisi, niin ymmärrettävän käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3673160Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3101508En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991295Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33847