Juhlatilaisuudet ahdistaa

5+17

Menee koko kesä pilalle jotain yhtä juhlaa stressatessa vaikka en ole siellä kuin vieraana. Ahdistaa se että pitää olla ihmisten kanssa sosiaalisessa kanssakäymisessä ja ruokailu sekä kahvittelu ahdistaa myös.

En ole moneen vuoteen edes käynyt missään juhlissa mutta nyt ei millään kehtaa jättää väliin. Olispa se juhla ollut jo alkukesästä niin olisin päässyt paineista eroon aikaisemmin.

13

2010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä

      No kyllä se kohta ohi on. Ja huomaan jälkeenpäin, että ei se niin hirveää ollutkaan.

    • tmjgk

      Ite oon kerran häissä menettänyt kasvoni (ja selvinpäin) ja siitä johtuen kekshn vaikka MITÄ ettei tarvi osallistua mihinkään. T: antisosiaali

    • 5+17

      Pitää varmaan ottaa sopivat kännit niin on sitten helpompi olla siellä juhlassa.

      • parempi niin

        Älä ala kännäämään. Silloin takuulla möhlit ja peli on pelattu. Ja aika noloa mennä kaatokännissä toisen juhliin.
        Ehkä jotain rauhoittavaa voisit ottaa: sitä ei kukaan huomaa.


    • 5+17

      Niin ehkä niin ja juoda sitten juhlassa vielä muutaman drinkin.

      • ....................

        "Ite oon kerran häissä menettänyt kasvoni (ja selvinpäin) ja siitä johtuen kekshn vaikka MITÄ ettei tarvi osallistua mihinkään. T: antisosiaali"

        Tuo lohduttaakin tosi paljon kun muutenkin sitä odottaa kauhulla kaikkiin juhliin menoa.


      • omat asiat_
        .................... kirjoitti:

        "Ite oon kerran häissä menettänyt kasvoni (ja selvinpäin) ja siitä johtuen kekshn vaikka MITÄ ettei tarvi osallistua mihinkään. T: antisosiaali"

        Tuo lohduttaakin tosi paljon kun muutenkin sitä odottaa kauhulla kaikkiin juhliin menoa.

        Jos päätät asioistasi itse, sinun ei tarvitse osallistua mihinkään suvun juhliin, ei häihin ei hautajaisiin. Näin olen tehnyt. On mutistu, että olet ihan omituinen. Mitä siitä.


    • Henkka -93

      Moikka :-)

      Mulla on kanssa juhlat ja jopa pienimuotoiset sukutapaamiset olleet jännityksen ja ahdistuksen paikka. Olen usein ruvennut "ihmisvibraattoriksi" eli tärisemään ja vapisemaan, maha tehnyt takaperinvoltteja, korkeaa verenpainetta (jälkeenpäin päänsärky) ynnä muuta mukavaa...Olen kieltäytynyt juomasta kahvia neuroosini takia...jotenkin ihmeellisellä tavalla olen kuitenkin aina selvinnyt noista tilanteista, tosin kohtalaisella menestyksellä. Olen potenut jopa kuitenkin huonoa omaatuntoa jälkeenpäin siitä, että olen turhaan jännittänyt ja mennyt lukkoon enkä ole saanut sanotuksi yhtään mitään. Näitä tunteita tulee etenkin isänpuoleisen suvun kohtaamisessa, tuntuu, että täytyy esittää vahvaa ja pitää yllä kulissia, ensinnäkin koska vaarini on narsisti...

      Tunnustan, mulla on heikko itsetunto ja olen ristiriitainen ihminen, eräällä tavalla todella vahva, mutta toisaalta hauras. Se kuuluu epävakaaseen persoonallisuuteeni. Tuntuu aina, että mun täytyy jotenkin ylittää itseni, mutta tunteet ottaa vallan. Tää on aika paha ristiriita ja saa mut käyttäytymään omalla tavallani. Lisäksi tuntuu usein, että mulla täytyy olla jossain roolissa seuran vaihtuessa. En edes oikein tiedä olenko lintu vai kala...Rohkea ekstrovertti/ Herkkä introvertti. Vai molemmat?

      Olen kuitenkin kontaktissa paikallisen mtk:n kanssa ja popsinut tämän vuoden ajan venlafaksiinia, joka on muuten hyvä lääke (kritisoijat valittakoon mitä valittaa) ja auttanut hieman pitämään mielen kasassa sosiaalisissa tilanteissa ja juhlallisuuksissa. Muutaman kerran olen romahtanut, olin kyllä tosiaan väsynyt tai muuten haluton noissa tilanteissa. Eilen kävimme mummamme serkun mökillä ja oli ihan mukava tavata, tosin en meinannut saada sanaa väliin
      siinä tuoksinnassa. Mutta...

      Kyllä siitä sosiaalisten tilanteiden pelosta ja jännittämisestä selviää kun ei anna sen ottaa ylivaltaa. Meillä jännittäjillä on usein taipumusta ylianalysointiin ja mietiskelyyn kun pitäisi keskittää energia siihen sosialisoimiseen. Rentoutusharjoitukset voi olla hyvästä (itse en kokeillut), mutta ainakin omalla kohdallani ajatustyö ja itsensä ravisteleminen on tuottanut tulosta. Kerroin myös äidinpuoleiselle suvulle ongelmastani ja totesivat sen olevan perinnöllistä. Asun kaupungin keskustassa nykyään mikä on vaikuttanut positiivisesti asioihin ja uskallan mennä kaupungilla mieleni mukaan nykyään ylpeänä platinablondina :D Itsensä kohtuullinen palkitseminen ja hemmottelu sävyttää myös onnistumisen kokemusta :)

      No mutta, enköhän mä jo puliseerannut tarpeeksi. Tsemiä kaikille jännittäjille, emme ole yksin :)

      • Henkka -93

        PS ehkä tämän olisi pitänyt mennä Pelot ja jännitys-palstalle, mutta anyway, rinnastetaan se Ahdistukseen ;)


    • ....................

      Ainakin minulla sosiaaliset fobiat aiheuttavat voimakasta ahdistusta joten nämä ongelmat kulkevat käsikädessä.

      • Anonyymi

        On mullakin olo nyt kuin pukilla tuomiolla.Ahistaa.pyörryttää eikä mikään pysy kädessä eikä näy kunnolla eikä minnekään teemieli .Ehkä tämä on jotain fopiaa taikka se sitten johtuu keuhko-,sydän ja verisuonisairauksistani sekä pahasta allergiasta sekä nivelrikostani.


    • jeeeeeeeeeeees

      Tänä kesänä tiesin, että on juhlat. Luulin meneväni hakemaan eukkoa juhlapaikalta ennen, kuin varsinaiset juhlat olivat alkaneet. En ollut ottannut alproxia. Olikin yllätys, kun paikalla oli koko suku. No istuin paikalleni ja osallistuin keskusteluun. Seurasin toisia ja huomasin, että osa oli hermostuneita. Se helpotti myös minun olo tilaani. Ahdistus tuli aalloittain, mutta helpotti myös välillä. PPäätin, etten karkaa minnekkään. Selvisin tilanteesta kunnialla ja se nosti itseluottamustani.

    • Anonyymi

      Mulla myös ahdistaa ihan siraasti 😰

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe