Juhlatilaisuudet ahdistaa

5+17

Menee koko kesä pilalle jotain yhtä juhlaa stressatessa vaikka en ole siellä kuin vieraana. Ahdistaa se että pitää olla ihmisten kanssa sosiaalisessa kanssakäymisessä ja ruokailu sekä kahvittelu ahdistaa myös.

En ole moneen vuoteen edes käynyt missään juhlissa mutta nyt ei millään kehtaa jättää väliin. Olispa se juhla ollut jo alkukesästä niin olisin päässyt paineista eroon aikaisemmin.

13

3070

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä

No kyllä se kohta ohi on. Ja huomaan jälkeenpäin, että ei se niin hirveää ollutkaan.

• tmjgk

Ite oon kerran häissä menettänyt kasvoni (ja selvinpäin) ja siitä johtuen kekshn vaikka MITÄ ettei tarvi osallistua mihinkään. T: antisosiaali

• 5+17

Pitää varmaan ottaa sopivat kännit niin on sitten helpompi olla siellä juhlassa.

• parempi niin

Älä ala kännäämään. Silloin takuulla möhlit ja peli on pelattu. Ja aika noloa mennä kaatokännissä toisen juhliin.
        Ehkä jotain rauhoittavaa voisit ottaa: sitä ei kukaan huomaa.

• 5+17

Niin ehkä niin ja juoda sitten juhlassa vielä muutaman drinkin.

• ....................

"Ite oon kerran häissä menettänyt kasvoni (ja selvinpäin) ja siitä johtuen kekshn vaikka MITÄ ettei tarvi osallistua mihinkään. T: antisosiaali"

Tuo lohduttaakin tosi paljon kun muutenkin sitä odottaa kauhulla kaikkiin juhliin menoa.

• omat asiat_
        .................... kirjoitti:

"Ite oon kerran häissä menettänyt kasvoni (ja selvinpäin) ja siitä johtuen kekshn vaikka MITÄ ettei tarvi osallistua mihinkään. T: antisosiaali"

Tuo lohduttaakin tosi paljon kun muutenkin sitä odottaa kauhulla kaikkiin juhliin menoa.

Jos päätät asioistasi itse, sinun ei tarvitse osallistua mihinkään suvun juhliin, ei häihin ei hautajaisiin. Näin olen tehnyt. On mutistu, että olet ihan omituinen. Mitä siitä.

• Henkka -93

Moikka :-)

Mulla on kanssa juhlat ja jopa pienimuotoiset sukutapaamiset olleet jännityksen ja ahdistuksen paikka. Olen usein ruvennut "ihmisvibraattoriksi" eli tärisemään ja vapisemaan, maha tehnyt takaperinvoltteja, korkeaa verenpainetta (jälkeenpäin päänsärky) ynnä muuta mukavaa...Olen kieltäytynyt juomasta kahvia neuroosini takia...jotenkin ihmeellisellä tavalla olen kuitenkin aina selvinnyt noista tilanteista, tosin kohtalaisella menestyksellä. Olen potenut jopa kuitenkin huonoa omaatuntoa jälkeenpäin siitä, että olen turhaan jännittänyt ja mennyt lukkoon enkä ole saanut sanotuksi yhtään mitään. Näitä tunteita tulee etenkin isänpuoleisen suvun kohtaamisessa, tuntuu, että täytyy esittää vahvaa ja pitää yllä kulissia, ensinnäkin koska vaarini on narsisti...

Tunnustan, mulla on heikko itsetunto ja olen ristiriitainen ihminen, eräällä tavalla todella vahva, mutta toisaalta hauras. Se kuuluu epävakaaseen persoonallisuuteeni. Tuntuu aina, että mun täytyy jotenkin ylittää itseni, mutta tunteet ottaa vallan. Tää on aika paha ristiriita ja saa mut käyttäytymään omalla tavallani. Lisäksi tuntuu usein, että mulla täytyy olla jossain roolissa seuran vaihtuessa. En edes oikein tiedä olenko lintu vai kala...Rohkea ekstrovertti/ Herkkä introvertti. Vai molemmat?

Olen kuitenkin kontaktissa paikallisen mtk:n kanssa ja popsinut tämän vuoden ajan venlafaksiinia, joka on muuten hyvä lääke (kritisoijat valittakoon mitä valittaa) ja auttanut hieman pitämään mielen kasassa sosiaalisissa tilanteissa ja juhlallisuuksissa. Muutaman kerran olen romahtanut, olin kyllä tosiaan väsynyt tai muuten haluton noissa tilanteissa. Eilen kävimme mummamme serkun mökillä ja oli ihan mukava tavata, tosin en meinannut saada sanaa väliin
      siinä tuoksinnassa. Mutta...

Kyllä siitä sosiaalisten tilanteiden pelosta ja jännittämisestä selviää kun ei anna sen ottaa ylivaltaa. Meillä jännittäjillä on usein taipumusta ylianalysointiin ja mietiskelyyn kun pitäisi keskittää energia siihen sosialisoimiseen. Rentoutusharjoitukset voi olla hyvästä (itse en kokeillut), mutta ainakin omalla kohdallani ajatustyö ja itsensä ravisteleminen on tuottanut tulosta. Kerroin myös äidinpuoleiselle suvulle ongelmastani ja totesivat sen olevan perinnöllistä. Asun kaupungin keskustassa nykyään mikä on vaikuttanut positiivisesti asioihin ja uskallan mennä kaupungilla mieleni mukaan nykyään ylpeänä platinablondina :D Itsensä kohtuullinen palkitseminen ja hemmottelu sävyttää myös onnistumisen kokemusta :)

No mutta, enköhän mä jo puliseerannut tarpeeksi. Tsemiä kaikille jännittäjille, emme ole yksin :)

• Henkka -93

PS ehkä tämän olisi pitänyt mennä Pelot ja jännitys-palstalle, mutta anyway, rinnastetaan se Ahdistukseen ;)

• ....................

Ainakin minulla sosiaaliset fobiat aiheuttavat voimakasta ahdistusta joten nämä ongelmat kulkevat käsikädessä.

• Anonyymi

On mullakin olo nyt kuin pukilla tuomiolla.Ahistaa.pyörryttää eikä mikään pysy kädessä eikä näy kunnolla eikä minnekään teemieli .Ehkä tämä on jotain fopiaa taikka se sitten johtuu keuhko-,sydän ja verisuonisairauksistani sekä pahasta allergiasta sekä nivelrikostani.

• jeeeeeeeeeeees

Tänä kesänä tiesin, että on juhlat. Luulin meneväni hakemaan eukkoa juhlapaikalta ennen, kuin varsinaiset juhlat olivat alkaneet. En ollut ottannut alproxia. Olikin yllätys, kun paikalla oli koko suku. No istuin paikalleni ja osallistuin keskusteluun. Seurasin toisia ja huomasin, että osa oli hermostuneita. Se helpotti myös minun olo tilaani. Ahdistus tuli aalloittain, mutta helpotti myös välillä. PPäätin, etten karkaa minnekkään. Selvisin tilanteesta kunnialla ja se nosti itseluottamustani.

• Anonyymi

Mulla myös ahdistaa ihan siraasti 😰

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      74
      1216
    2. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      81
      1109
    3. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      24
      1075
    4. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      129
      955
    5. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      6
      908
    6. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      60
      844
    7. Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???

LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.
      Ähtäri
      73
      714
    8. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      132
      672
    9. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      50
      652
    10. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      80
      632
    11. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      48
      537
    12. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      90
      530
    13. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      512
    14. Minulla on ikävä Sinua kulta, rakas

Olisitpa lähelläni, tarvitsen sinua ❤️
      Ikävä
      36
      495
    15. Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen

Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t
      Suomalaiset julkkikset
      11
      480
    16. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      109
      470
    17. 43
      467
    18. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      19
      436
    19. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      38
      425
    20. On kyllä tosi surullista

jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais
      Ikävä
      68
      397
    Aihe